Witam,
Jako że mój temat z bmw ostatnio stoi z kilku powodów i nie mam zbytnio czym poruszać się po drogach to sprawiłem sobie saaba 9-3.
Samochód fajny i wygodny aczkolwiek trochę nudny w środku i bez polotu jak chodzi o osiągi (wersja 2.3 150ps).
Postanowiłem troszkę w nim pozmieniać żeby miło się odpychało na co dzień.
Nie wiem czy temat zgodny z regulaminem ponieważ auto jest w trakcie prac a nie "po".
MODEL: Saab 9-3 Coupe 1999r
Modyfikacje
Silnik: rozpoczęty
Blok silnika b204
Tłoki i korbowody b234
Głowica b235
Wałek ssący b234 bez turbo
Wałek wydechowy b204 turbo
Usunięte wałki balansujące
Nowy rozrząd
Oil Catch
Twardsze sprężyny zaworowe (bardzo miękkie podwójne sprężyny w głowicy b235)
Modyfikacje głowicy: seria
Modyfikacje bloku: seria
Układ dolotowy: rozpoczęty
Intercooler 550x180x65
Rura od IC do kolektora będzie wyspawana od zera
BOV Properfekt typ II
Układ wydechowy: ukończony
Wydech 2,5cala na dwóch tłumikach z stali nierdzewnej (turboworks)
DP 3cale
Układ wtryskowy: ukończony
Wtryski Siemens DEKA 630cc
Elektronika: ukończony
Tronic5, przerobiony pod APC T7, sterowanie i programowanie poprzez CombiAdapter
APC T7
Map Sensor 4barowy
Układ chłodzenia: ukończony
Nowa chłodnica oleju
Układ napędowy: ukończony
Skrzynia biegów od wersji 2.3 n/a
Sprzęgło Viggen
Zawieszenie: oczekuje
Poliuretany żółte z Olkusza
Obniżone sprężyny -35mm
Mocowanie kolumny poli sh90 (kupione, nie zamontowane)
Amortyzatory Bilstein B8
BODY KIT: ukończony
Zmiana felg na ALU56
Słupek na dodatkowe zegary (nie założony, wpierw wiązkę ogarnę)
Deska zrobiona w hydrografice (nie założony, wpierw zrobię wiązkę do dodatkowych zegarów)
Zdjęcia.
Najpierw zamieszczę jakieś mało istotne rzeczy nim przejdę do silnika.
1. Nowe kółka 18" cali
2. Słupek na dodatkowe zegary
3. Deska (przed i po)
4. Wydech (niestety mam tylko takie fotki jak już to na aucie wygląda)
5. Inne. Chłodnica oleju, wtryski, map i inne pierdoły.
6. ECU