Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 1.4 T Jet
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2, 3, 4
sadam55
Witam
Nie znalazłem podobnego tematu nt tego motoru.
Ponieważ mocno interesuje mnie auto z tym silnikiem postanowiłem założyć taki oto wątek.
Wiem, że silnik jest jak na swoją pojemność pancerny, generuje dużo mocy przy stosunkowo normalnych kosztach.
Chciałbym się dowiedzieć od was min:
-czym się różnią w osprzęcie(nie licząc turbo) wersje 120, 155, 180 oraz jak się mają późniejsze odmiany z dodatkową nazwą: MultiAir.
-czy warto szukać auta z 6cio biegową skrzynią(GP Abarth, Bravo), czy "piątka" też bedzię ok na codzień

Co do krzesania mocy, znalazłem trochę informacji u Greków:

http://www.revlimit.gr/index.php?option=co...&Itemid=123

do tego na dzień dobry zawsze starają sie namówić klienta na zrobienie głowicy, ewentualnie założenie głowicy od wersji wolnossącej: czy taka operacja jest konieczna na 250-270hp, czy przy tej mocy nie ma potrzeby.pomijam to, że można wtedy ładniej to zakręcić, bo to oczywiste.
Jakie są możliwości seryjnego ECU.Czy flat shift, twarda odcinka, itp da się zrobić bez użycia zewnętrznego sterownika.

Ciekawi mnie to, że Grecy montują tanie i łatwo dostępnę turbo, dolot, wydech, wtryski(bardzo często od Corsy OPC) i zawsze wskakuje 250 koni.
Wiem, że pompa paliwa spokojnie obsługuje nawet większe moce, ale czy coś z reszty osprzetu trzeba zmieniać?

Jest to wg mnie świetny motor, ale mocno nie doceniony u nas, z tego chyba względu, że to po prostu Fiat.
Z góry dziękuje za jakiekolwiek informacje

ps

na filmach wygląda to naprawdę dobrze:

https://www.youtube.com/watch?v=90RHKzJYUcY
https://www.youtube.com/user/evgenios2/videos
https://www.youtube.com/watch?v=ubn-FXIM5NA
jnx
Fotis (Rev) wie o tym motorze najwięcej ;-) podbij do niego jest autorem chyba najmocniejszych 1.4T..

Co do stera to ME7.9.10 więc możliwości są na dodatkowy kod z LC, FS etc... smile.gif
iceman_n
w oplach 1.4t też był t-jet?
Piotr13
Witam,

Chyba byly jakies czystki dluzej nielogowanych kont bo za cholere nie moglem sie zalogowac, ale mniejsza o to
Jako uzytkownik trzeciego juz auta z 1.4 Tjet postaram Ci przyblizyc temat.
Silniki rzeczywiscie sa dosc pancerne, nie od dzis wiadomo ze male benzynowce włosi potrafią zrobić. Udowadniaja to nie tylko grecy ale i to forum, mamy tu kilka perełek z silnikami 1.2-1.4.

I tak jak napisales - najwiekszym plusem całej zabawy z 1.4Tjet sa koszta - ja nie znam drugiego tak taniego w modyfikacjach auta, zachowujacego przy tym smiesznie tanie koszta uzytkowania na codzien. A przechodzilem przez wiele silników - m.in. legendarne 1.8T z grupy VAG. No moze Saabowskie 2.0 jest jeszcze godne porównania - niemniej jednak dotyczą one duzo starszych aut które palą dużo więcej.

Co do zakupu - najlepiej kupic wersje 155 km - 120 sie jednak różni a 180 wychodziła w wersjach limitowanych gdzie płacisz dodatkowo za całą otoczkę a nie za dodatkowe 25 koni.
Najrozsadniej więc kupić 155 i lekko dłubać.
Mimo legendarnej już pancerności - jesli ma byc to auto na codzien nie polecam wychodzić poza 270-280 koni. Mi na codzien najlepiej jezdzilo się na setupie 245 konnym. Koszt takiej operacji byl stosunkowo niewielki, turbosprezarka niezbyt duza wiec auto bylo bardzo przyjemne i elastyczne. Pozniej zaczyna się już oczekiwanie na boost oraz spore problemy z trakcją. Jak to w lekkim FWD.

Skrzynia - na codzien na pewno lepiej 6b chociaz jesli chodzi Ci o sam aspekt spalania to tu najwazniejszy jest jakikolwiek program.
Producent dosc kiepsko poradzil sobie z wytrojeniem srednich zakresów co skutkuje dosc sporym zuzyciem paliwa w serii. Jak na taka pojemność oczywiscie bo są ludzie którym te silniki w korku potrafia spalić i 9l. Zrobienie podstawowego softu zalatwia sprawe - robi się okolica 180 koni i spalanie w miescie w granicach 7l.
Co smieszne - majac te 245 koni auto pali w zasadzie tyle samo jesli go nie upalamy smile.gif Wartosci nieosiagalne dla aut 1.8T czy 2.0.
Zaraz zaczna sie oczywiscie glosy ze po co liczyc spalanie jak chcesz tuningowac etc. ale skoro mozna to czemu go nie liczyc smile.gif

Co do glowicy - do 300 km proponuje nic nie ruszać. A setup w który celujesz czyli 270-280 koni uwazam juz na wyrost na codzien. Wtedy przydalby sie juz zewnetrzny sterownik, mozliwosc 2 roznych map etc. Chyba, ze to ma byc strikte auto do zabawy to wtedy rzeczywiscie nie ma co się chrzanic smile.gif
Na poczatek na pewno wydech + soft - podciagniesz pod te 200 koni i zobaczysz ile Ci jeszcze potrzeba. Coolera na poczatek nie dotykaj.

Co do tego ze to Fiat - fakt, jest troche negatywnych osob ale w koncu kupujesz auto dla siebie a nie dla innych.
Jak szukasz typowego upalacza to proponuje szukanie czegos lekko puknietego - zrobisz sobie po swojemu a egzemplarze lekko walniete czy to Punto czy to Mito kosztuja naprawde niewiele.
Jesli szukasz typowego daily to rozważ Alfe - Ty pisales tylko o GPA oraz Bravo, ja dorzucam Alfe bo masz z calej 3 najlepsze wyposazenie oraz wykonczenie wnetrza oraz skrzynie 6b. Dodatkowo alfa jest minimalnie lzejsza od Fiata GPA co tez przeklada się na osiągi oraz spalanie. Wystrzegaj sie tylko tej chorej skrzyni w AR smile.gif Dno smile.gif

My w tej chwili mamy w domu 2x 1.4 - ja 500, zona Mito. 500 typowo projektowa, Mito typowe daily - wlasnie w setupie 250 konnym. Aktualnie jezdzi nią zona z córka wiec dla niej to az za mocne niemniej jednak milo jest taka niepozorną puszką spuścic lanie jakiejs Cuprze czy starszej M3 smile.gif W koncu malo kto się spodziewa czegos więcej po czerwonej małej Alfie z fotelikiem z tylu smile.gif

Jak masz jakies pytania smialo zapraszam na PW
siewcu
a możesz powiedzieć jaki jest sens SA w daily driverze? chyba że pisząc zewnętrzny sterownik masz na myśli piggyback, ale w DD i świeżym aucie z dobrym, fabrycznym ecu jest to kompletna głupota...
tjwasiak
Piggyback praktycznie nie ma racji bytu, nowoczesne ECU są zbyt "skomplikowane" żeby to mogło zadziałać.
siewcu
nie zapominaj, że u nas to działa tak a nie inaczej - i zamiast poświęcić czas na strojenie seryjnego ecu, które potrafi sporo więcej niż się wydaje(chociażby wspomniane lc i fs, które dla większości na seryjnym ecu są nierealne), wolą włożyć piggyback i narobić syfu...
tjwasiak
Ja rozumiem żeby tam było jakieś wydumane ECU, ale przecież tam można zrobić wszystko co potrzeba zachowując maksymalny poziom zabezpieczenia silnika, no chyba że tuner wszystkie limitery ustawi oporowo, ale to nie jest tuning tylko druciarstwo.
siewcu
problem w tym, że tunerzy chcą, a klienci nie chcą - bo det kosztuje 500, strojenie kosztuje 500 a remap seryjnego sterownika 1500... 500 w kieszeni zostaje, a przeciez niby det dziala tak samo jak seria... polskie podejscie...
Mis
Na seryjnym sterowniku w tym silniku można zrobić mega kulturalne, bezpieczne i bez choinki na desce 300+ łącznie ze wspomnianymi bajerami. smile.gif
turskimp
Zajrzyj na Unitronic Poland Chiptuning na FB - jak przeszukasz posty znajdziesz kilka 1.4 tjetów z informacjami co zostało zmienione.
sadam55
"Samochód został dostarczony do nas tylko na strojenie, prace mechaniczne właściciel wykonał we własnym zakresie.
-Turbosprężarka TD04
-Większe wtryskiwacze (skalibrowane na oryginalnym sterowniku)
-Kompletny układ wydechowy
-Indywidualne strojenie UNITRONIC doładowanie 1.4bara

moment ograniczony ze względu na skrzynie"

w GP abarth jest inna skrzynia?
karfa, 5 koła i jest 100 koni więcej
srbenda
Skrzynia jest taka sama - Oplowska M32.
sadam55
i naprawdę tak mało wytrzymuje?
Ja wyczytałem, że jest zupełnie inaczej
srbenda
Łożyska się sypią dość szybko. Nawet przy fabrycznej mocy.
pajel
skrzynia pada, znajomej w 1.9 robiliśmy skrzynię, przebieg nieco ponad 150kkm... mam odczucie, że jak opel za coś się weźmie to to spird@#li...

co do turbo, w AGP 155 było montowane ihi które dość często padało, pękające żeliwa i łożyskowanie...

w wersji 180 - czyli AGP esseesse siedział garrett gt1447 bodajże

w multiair są regulowane zawory regulowane elektro-hydraulicznie czy jakoś tak to się nazywało, nie wiem jak we fiatach, ale w giulliecie ecu to nagneti marelli.
slonik98
Co do skrzyń to nie ma zasady. U mnie 210 000tys. i skrzynia ideał (astra h 180@360) u kobitki punto sport 130ps 150 000tys. też m32 i wyje 4 bieg i już zaczyna słychać inne.
sadam55
turbo to nie problem.i tak na dzień dobry td04 by wylądowało.
ale z tymi skrzyniami to sie zdziwiłem trochę.
a 5tka z wersji sport też ma taka przypadłosc?
szlimak86
Od siebie dodam, ze:

Abarth Grande Punto jest tjet 1.4 + m32 + ihi vl36 (155km i max po modach ok 190km) lub garrett gt1446 (180km SS i max po modach ok 220km)
Abarth Punto Evo jest multiair 1.4 + c635 + garrett gt1446 (165km oraz 180km SS i max po modach ok 200km)

Sam planuje zrobic u siebie dolot + ic + dp z decat + program i zeby te 200km/300nm bylo. Do wiekszych i racjonalnych mocy na 24/7/365, to td04 trzeba pakowac - tylko wtedy pozniej wstaje ok 4000obr. Coz za cos, jak zwykle.

A jezeli chodzi o m32 - to sa problemy z tymi skrzyniami, czesto lozyska padaja (nawet u nas na forum abartha), chociaz jest to loteria. Jednym dziala normalnie, a innym nie, ciezko powiedziec od czego to zalezy. Napewno warto zainwestowac w porzadny olej do skrzyni, co na pewno moze pomoc. Dlatego kupilem APE z c635, zeby nie bylo ew problemow, a poza tym ta skrzynia wytrzymuje do 350nm bez ruszania jej, wiec tez jest zapas smile.gif
ptq
Pytanie z boku: da się ten motor pożenić wzdłużnie? Z jaką skrzynią (bez adaptera)?
szlimak86
CYTAT(ptq @ Thu, 28 Jan 2016 - 22:50) *
Pytanie z boku: da się ten motor pożenić wzdłużnie? Z jaką skrzynią (bez adaptera)?

Powiem szczerze, ze nigdzie nie widzialem takiego projektu. Tak z ciekawosci - gdzie chcesz wsadzic ten silnik?
ptq
Choćby do poldka smile.gif Oczywiście na razie czysto teoretycznie.
Pietrek.L
CYTAT(ptq @ Thu, 28 Jan 2016 - 22:50) *
Pytanie z boku: da się ten motor pożenić wzdłużnie? Z jaką skrzynią (bez adaptera)?

Zależy co masz na myśli "bez adaptera", można w taki "chamski" sposób z dzwonem z FWD i skrzynią Forda T9, albo Toyoty W58
sadam55
Odgrzewam kotleta.
W sezonie zimowym chcę zacząć zbierać rzeczy do modyfikacji na wiosne.
Kupiłem auto w pakiecie esseessee, wiec jest lepszy łapacz powietrza oraz wieksze wtryski(które pewnie i tak nie wydadzą)
Mam kilka pytań:
- jakie td: td04 13t(13g też podejdzie?) czy może może ciut większą 14t?
- jakie dokładnie wtryski, żeby nie przerabiać wtyczek(
- czy zapobiegawczo wiekszy cooler, skoro nie jest to jakiś duży koszt
- dolot od puszki do turbo zostawić, czy może coś mniej restrykcyjnego wyspawać(chcę zostawić puszkę i fabryczną wkładkę)
- do ilu można( o ile można) przesunąć odcinkę i czy wałki od N/A warto włożyć

Moc jaką chciałbym osiągnąć to wciąż bezpieczne 250-260 koni. Wiem, że mocno zmieni się charakterystyka w stosunku do obecnego Garretta, gdzie przy 2,5 tys już coś jedzie.
Chciałbym, żeby sprzęgło pozostało seryjne chociaż przez następny sezon.
Wydech już wyspawany(DP 3' reszta 2,5'), wiec specjalnie go nie wymieniałem.
krzysiek50
na 13T ciezko bedzie zrobic taka moc jak planujesz, lepiej wez 16T
sadam55
Unitronic wystroił na 255 koni na takiej turbinie przy bodajrze 1,4 bar
krzysiek50
z 16T zrobisz to przy mniejszym doladowaniu wink.gif
sadam55
domyślam się smile.gif
tylko jak ze wstawaniem takiego turbo w tym silniku o pojemności butelki wody mineralnej smile.gif
Michaswawa2
Na takie moce lepiej wrzucić gt 2056s.
Sprzęgło seria wytrzyma dużo więcej.
krzysiek50
CYTAT(sadam55 @ Sat, 30 Jul 2016 - 19:18) *
domyślam się smile.gif
tylko jak ze wstawaniem takiego turbo w tym silniku o pojemności butelki wody mineralnej smile.gif

Dupa jest ta sama co w 13T, wiec roznica jakas nieznaczna bedzie
sadam55
a i cena takiego TD trochę przystępniejsza smile.gif
Panowie co z wtryskami?
Corsa OPC, czy Bosch EV 380cm, czy jeszcze coś innego?
Ile wygenerują moje oryginalne wtryski esseessee?
sadam55
http://www.racingforum.pl/TD04-13T-t136683.html
każde td04 jest takie samo?
Bo cena w sumie śmieszna, biorąc pod uwagę, że swoje od reki sprzedam za 1400zł
CZUCZU
Ahamay sejem 1.4 t zrobił 10 na.1/4 więc potencjał duży
Krzysztof88
Czy w wersji 120 w stosunku do 150 były inne tylko wtryski i turbo? Bo zamierzam nabyć punto z tym silnikiem i w niedługim czasie trochę je usprawnić (w okolice 180km / 300 nm)
sadam55
Wałki również.
Wersja 120 konna ma najłagodniejsze.
Najlepsze są od N/A.
jackkpl
A czy coś już wiadomo o potencjale silnika ze 124 spider? Takie 300 koni w lekkiej budzie by mi się widziało wink.gif.
Krzysztof88
CYTAT(sadam55 @ Sun, 25 Sep 2016 - 21:35) *
Wałki również.
Wersja 120 konna ma najłagodniejsze.
Najlepsze są od N/A.

Czyli jeszcze wałki choć ciekawe na tych ze 120 czy duża różnica będzie bo auto z przeznaczeniem na cywila wiec dół musi zostać.
Michaswawa2
Wałki wrzuc sobie od 1.2 16V są fajne,wzgledem seri nawet 150KM
Krzysztof88
CYTAT(Michaswawa2 @ Mon, 26 Sep 2016 - 14:06) *
Wałki wrzuc sobie od 1.2 16V są fajne,wzgledem seri nawet 150KM

A jak z dołem na tych wałkach?
Michaswawa2
dół seria, nie ma sensu nic zmieniac... ponad 300KM wytrzymuja
wymiot
Hahahaha chodziło mu o golna partie obrotów silnika, jak sie zbiera w tym zakresie
Krzysztof88
No dokładnie smile.gif chodziło o to jak mocno pogorszy się na tych wałkach moment w dolnym zakresie obrotów.
MRmisza
Ps. Tak jak napisał kolega Michaswawa2 , do takiej pojemności jak najbardziej polecam garreta gt2056S ... Śmigam na niej w 1.6 .
sadam55
wszystko fajnie, ale dalej nikt nie odpowiedział na moje pytanie odnośnie TD04, do której link wkleiłem.
Czym różnią się poszczególne egzemplarze, o ile w ogóle się różnią
SAS Parts
Td04 róznią się wielkością. 13t według mnie będzie za mała, osobiście szedłbym w "szesnastkę". 13t były montowane w BMW 325TDS w e39. "szesnastki były montowane zdaje się w saabach i Volvach 2.0T.
sadam55
ale czy 13t z różnymi końcówkami sa tak naprawdę tymi samymi turbo?
ogólnie to mój abarth jest moim daily, nie chcę ruszać głowicym nie chcę, żeby pod berlinem mi kark łamało wink.gif
mitusm
Odkopię lekko temat, w młodych rocznikach zostały tylko wersje 120KM na ihi (konkretnie na oku gulietta), jak wygląda wymiana turbo na większe z wersji 180, kolektor pasuje czy też trzeba modzić ? Można wykorzystać przełącznik trybu jazdy DLNA do zmiany programu, parametrów silnika?
srbenda
Kolektor pasuje, DP trzeba zrobić nowy. Nie zaszkodzi zmienić wałki na wersje 150.
Swoją drogą, skoro temat odkopany, które sprzęgło do T-jet znosi 350-360Nm?
Michaswawa
Seria znosi DUZO wiecej
srbenda
U mnie nie wink.gif Ale może już ma dość po latach.
W takim razie co założyć - Luk, Sachs, czy coś trzeciego?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.