Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Pug 106 XSi (1360cm3) pod KJS i coś jeszcze - POMOCY
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
the_pablo
Panowie,
Kupiłem taką poczwarę z myślą o startach w KJS i podobnych imprezach zwłaszcza że trenować mogę na wyrazowie bo mam do niego z 10 km. Jest to nie młode bo z 92 roku (ale dobrze bo wersja bez kata z 98KM a nie 94KM), korozja jest w 3 miejscach i blacharz zajmie się tym do świąt, stoi na markgumach i 14" Peugeot sport, ma jakiś tam gąbkowy wkład filtra powietrza i niby przelot (do wymiany na 100% bo jest zrobiony tragicznie) do tego z przodu chyba tarcze texar lub coś podobnego (nacinane). Tył jest opuszczony na belce o 2 zęby i są tam jakieś żółte Monroe z wdzięcznym napisem sport, z przodu ucięta sprężyna ;-/ i jakieś no name.

I teraz
Wybebeszyłem całkowicie (stracił z 60kg), zrobiłem od zera hamulce z tyłu, wymieniłem cięgna zmiany biegów i ogólny lekki serwis jak ustawienie luzów, wymiana paru pierdół w zawieszeniu, trochę porządku w kablach.

Co dalej?
tu potrzebuję pomocy, nigdy nie startowałem w takich imprezach, raczej wolałem nocne upalania. Czego na 100% potrzebuję a co mogę odpuścić? Jak z kubłami (z homologacją czy bez) jak z klatką itp rady. Myślę o zmianie wydechu na magnexa lub jaką podróbkę(kolektor wydechowy jest taki sam dla całej serii TU) , wałku od świątka, TB z R6 --> czym to wystroić, jakieś zawieszenie (b6 + Eibach lub jakiś kit)

Budźet jest ogarnięty i z miesiąca na miesiąc mogę nawet 1K wkładać auto.
yEzOzWiErZ
Ściągnij sobie regulamin KJS'ów i zobacz jaki masz podział na klasy. XSI ma taką niezbyt trafioną pojemność bo w większości zawodów będziesz jeździć w jednej klasie z VTS i S16, a tu będzie ciężko za nimi gonić. No ale jak chcesz się pobawić to zabawa na pewno będzie. Zainwestuj sobie na początek w kask i inne elementy bezpieczeństwa. Klatka to dobry pomysł, ale pamiętaj że wtedy po ulicy nie będziesz mógł pojeździć.
monev
CYTAT
Klatka to dobry pomysł, ale pamiętaj że wtedy po ulicy nie będziesz mógł pojeździć.



Nie jest to takie oczywiste....
[Yossarian]
Pół internetu już o tym napisano, no ale jedziemy kolejny raz:

1. Po pierwsze: PŁYTA POD SILNIK. I to porządna. Nie wiem gdzie zamierzasz jeździć, ale na Podlasiu czasem KJSy idą w takich miejscach, że się zastanawiam, czy ja przypadkiem w rajdach terenowych nie startuję tongue.gif.

2. Po drugie: opony. Toyo R1R polecam, albo jakieś nalewki semi-slicki. Co po mocy i dobrym zawieszeniu, jak auto nie trzyma się drogi?

3. Po trzecie: zawieszenie i hamulce. Bo widzę, że masz jakieś nie wiadomo co w zawieszeniu. Najlepiej standardowy zestaw KJS-owy, czyli Bilstein B6 na grubej ladze i jakaś lepsza sprężyna (choć na KJS może być i seryjna).

4. Dopiero na czwartym miejscu, fotele i pasy. Fajna sprawa, ale nie za wszelką cenę. Ja wziąłem z homologacją, bo może kiedyś jak uda się wystartować wyżej niż w KJS to fotele już będę miał. Ale możesz brać i bez homologacji, byle porządne. Jakieś Mirco np. to koszt około 500 zł za fotel nowy, czyli nie tak drogo. Pasy szelkowe OMP z homoloagacją drogową też nie są jakieś przesadnie drogie.

5. Dłubanie silnika dopiero pod koniec. Co po setkach KM, jak szybciej pojedzie Seicento na dobrym zawieszeniu i z ogarniętym kierowcą? Chociaż czasem pomaga, zależy od specyfiki próby.

6. I na sam koniec klatka. Prawie trzy sezony przejeździłem bez. Można mieć (w obecnym aucie mam) ale nie jest niezbędna w KJS. No chyba, że chcesz iść wyżej w tym sporcie

Generalnie najpierw sprawne auto z płytą pod silnikiem, a potem dłubiemy.

A poza tym: pomocować wszystko w bagażniku, w tym gaśnicę (wg. regulaminu KJS) i jazda.

Co do jazdy po drogach. Ja stwierdziłem, że jak zechcą to i tak mi dowód zabiorą, wiec to już wszystko jedno, czy mam klatkę, czy nie tongue.gif. Z resztą, KJS-owego auta używam bardzo sporadycznie. Jeśli ten Peugeot nie jest Twoim autem do jazdy na co dzień, to się nie przejmuj.
the_pablo
Na śląsku z tego co widzę to pierwsza klasa jest do 1400 i stąd też zakup. Raylle jest nie do dostania w dobrych pieniądzach żeby się mieścić do 1300, a za to dałem naprawdę śmieszne pieniądze. Dzięki wielkie za merytoryczną odpowiedź.
opornick
poliuretany tanie do tego modelu a wsplywaja pozytywnie na prowadzenie
poza tym oponki
fotel/pasy zeby nie latac po kabinie
jezdzic

u nas takie samochody zajely II i III miejsce w klasyfikacji rocznej w klasie do 1400 ale swift z I byl poza zasiegiem
the_pablo
Swift to klasa sama dla siebie. Po odebraniu od blacharza muszę dowiedzieć się dlaczego zrobił się nerwowy po zdjęciu masy. Zwłaszcza na dohamowaniu i hamowaniu silnikiem. Wpada w drgania i wędruje od prawej do lewej.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.