Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mercedes w211 E500 lift
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
Stron: 1, 2, 3
MadeInPoland
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zmianą samochodu serwisowego/holownika z S4 B5 na coś większego, bezpieczniejszego i wygodniejszego celując w E500 W211.
Myślę o wersji poliftowej o wyższej mocy 388KM.

Samochód poza targaniem lawety ma służyć do zapoznań w trakcie rajdów. Problem S4 B5 z naszego punktu widzenia w trakcie zapoznań to brak wentylacji foteli, w upalne dni nie bywa kolorowo, w zasadzie ta klimatyzacja też więcej buczy i huczy niż schładza pojazd.

Mam pytanie do Was, ponieważ nie znam się specjalnie na Mercedesach. Chodzi właśnie o wentylację foteli.
Czy wentylacja w tym modelu to tylko włącznik pod włącznikiem grzania foteli czy jest jakaś inna opcja?
Pytam ponieważ zdecydowana większość pojazdów, które przeglądam nie posiada tych włączników chłodzenia poniżej tych włączników grzania.
Biorąc pod uwagę cenę nowego pojazdu w zakupie i prawdopodobny portfel zamawiającego trudno mi zrozumieć wybór wersji bez chłodzonych foteli, ale może taki mają fetysz.

Czy jest coś w tym samochodzie co oznacza pełną wersję wyposażenia, czy np. posiadanie aktywnego tempomatu i wentylacji foteli świadczy o max wyposażeniu, czy nie było opcji max i wszystko zależało od wyboru klienta?

Jeszcze jedno pytanie czy w tym modelu montowano drewnianą kierownice, czy była grzana, i czy te skórzane miały opcję grzania?
Piotrk
Jeżeli chodzi o wentylację foteli to tak jak piszesz, odpowiada za nią przycisk pod grzaniem, regulacja jest 3 stopniowa, w lato sprawdza się idealnie. Odnośnie opcji, to są różne wersje najwyższe jest avantgarde, które ma najwięcej w serii. Kierownica drewniana występowała, lecz chyba bez grzania, w kierownicy skórzanej była opcja grzania. Poniżej wklejam rozkodowany vin mojego E500, które uważam za solidnie wyposażone, abyś miał pkt odniesienia odnośnie "full opcji", najbardziej w tym zestawieniu mi brakuje Keyless oraz foteli z masażami oraz funkcją Dynamic . W razie pytań pisz śmiało na PW wink.gif

CYTAT
01P CAMPAIGN VEHICLES, DCVD
06N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
197U OBSIDIAN BLACK
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
219 PROXIMITY-CONTROLLED CRUISE CONTROL
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L GERMANY
231 GARAGE DOOR OPENER
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
282 SKI-BAG
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
301 ASHTRAY PACKAGE
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEERING WHEEL SHIFT BUTTONS/GEARSHIFT PADDLES
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
732 WOOD VERSION,BIRD'S EYE MAPLE BLACK/ANTHRACITE
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
792 AMG 18" 5-SPOKED WHEELS WITH MIXED TIRES
807 YEAR OF MODIFICATION
810 SOUND SYSTEM
813 LINGUATRONIC-GERMAN (VOICE OPERATION)
819 CD CHANGER
820A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
821A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
840 DARK TINTED GLASS
863 TV-TUNER DIGITAL TO ANALOG
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
882 INTERIOR SAFEGUARD
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
93V SPEED- + LOADINDEX ZR 18+ZR 18 XL
950 AMG SPORTS PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A45 O-SHIFT PLATE WITH VGS2
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
M273 V8-GASOLINE ENGINE M273
M55 CAPACITY 5,5 LITRE
R01 SUMMER TIRES
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
U16 STOWAGE TANK BEHIND REAR SEAT BACKREST
Y83 HEADLINER, DESIGNO ALCANTARA, ANTHRACITE
MadeInPoland
Cześć, dzięki. Keyless mam w lexie i chciałbym też w W211, masaży nigdy nie miałem, więc może nie doceniam. Natomiast Dynamic mnie chyba nie przekonuje.
Jak rozpoznać grzaną kierownicę? Gdzie jest włącznik?
Gdzie bywasz? Może jest opcja przejechania się Twoim E500 oczywiście za opłatą?
Piotrk
Włącznik grzania kierownicy znajduje się w manetce regulacji kolumny kierownicy, włączenie następują poprzez obrócenie główki, np. tak jak byś zapalał światła. Jeżeli chodzi o przejażdżkę to raczej daleko będziesz miał bo to Szczecin.
MadeInPoland
To jest krótsza manetka dolna czy górna?
Faktycznie w Szczecinie jestem od święta.

Patrzę na Twoją wersję i widzę, że masz manetki do zmiany biegów przy kierownicy? Więc to też opcja (428) z tą skrzynią, niezależnie od AMG Sports Pack 958?
Co wchodzi w 958, hamulce? coś jeszcze?

Czy spotyka się opcje 958 bez 772?
Jeszcze zapytam czy miałeś porównanie do wersji 4WD, czy mocno zamula?
MadeInPoland
Znalazłem w D ciekawy egzemplarz spełniający moje kryteria (chociaż nie wiem jaki kod ma grzana kierownica) z dodatkowym pożądanym przeze mnie kodem 228 - standheizung mit fernbedienung.
ju-by
A moze Toyota Land Cruiser HDJ 100 4,2 TD ???
Maxim555
CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 05 Nov 2015 - 21:37) *
To jest krótsza manetka dolna czy górna?

http://bayhas.com/mercedes/w211/contents/b...eeringwheel.htm
Młody-Bydgoszcz
E500 tak, ale nie poliftowa.
Piotrk
CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 05 Nov 2015 - 21:37) *
To jest krótsza manetka dolna czy górna?
Faktycznie w Szczecinie jestem od święta.

Patrzę na Twoją wersję i widzę, że masz manetki do zmiany biegów przy kierownicy? Więc to też opcja (428) z tą skrzynią, niezależnie od AMG Sports Pack 958?
Co wchodzi w 958, hamulce? coś jeszcze?

Czy spotyka się opcje 958 bez 772?
Jeszcze zapytam czy miałeś porównanie do wersji 4WD, czy mocno zamula?


428 występuję niezależnie od pakietu AMG
772 to są tylko zmiany wizualne czyli zderzaki przód i tył, tu ciekawostwa - mimo, że w opcje wpisane są również progi AMG to nie występują one, dostępne są tylko w prawdziwych wersjach AMG
950 (zamiast 958 chciałeś chyba napisać) na chwilę obecną wiem tylko o hamulcach, w odróżnieniu od zwykłej 500 są one dodatkowo nawiercane, takie same jak w S klasie S500 W221.

Ja 4matic odpuściłem ze względu na skrzynie, tam występuję 5 biegówka, która pod względem użytkowania nie umywa się do 7G Tronic, chodzi mi tu o dynamikę na poszczególnych biegach oraz szybkość ich zmian.

W nawiązaniu do tematu 100-200 E500 wink.gif https://www.youtube.com/watch?v=4uNzap0pKKQ
MadeInPoland
Młody dlaczego nie poliftowa? Były wersje przedliftowe z silnikiem 388KM?
Piotrk nie wiedziałem, że 4matic to 5 biegów, jeżeli tak jest to już wiem, że nie interesuje mnie ta wersja.
the Hitcher
ten 7G tronic to jest klasyczny automat, "jednosprzeglowy" ??
Piotrk
CYTAT(the Hitcher @ Fri, 06 Nov 2015 - 21:18) *
ten 7G tronic to jest klasyczny automat, "jednosprzeglowy" ??


Tak, ale sprawnie sobie radzi.
Maxim555
Jest coś takiego jak jednosprzęgłowy automat?
7G tronic


Oczywiście że jest coś takiego jak jednosprzęgłowy automat. Inaczej mówiąc jest to zwykła skrzynia manualna, w której siłownik wciska sprzęgło i siłownik zmienia bieg. Są to bardzo wolne skrzynie i można je spotkać np w Citroenie.
Guziken
Silnik w poliftowej 500 (M273) ma problemy z rozrządem, koszty naprawy zapewne spore w relacji do wartości samochodu jeśli jest tak jak w mniejszym M272.

7G Tronic chodzi bardzo fajnie jak na klasyczny automat. Poczytaj w211.eu, skrzynia też niestety ma swoje fochy, dlatego któryś z przedmówców pisał o przedliftowej 500 z pancernym automatem i silnikiem wink.gif
MadeInPoland
Dzięki Guziken. Wiesz co konkretnie się dzieje z tym rozrzadem?
Młody-Bydgoszcz
Wycierają się walki albo koła rozrządu. Wyleczyli to w. 2009 roku. Nie wiem czy części są zamienne. Lepiej szukać E55 AMG. M113 jest pancerne
skandaloo
CYTAT(Młody-Bydgoszcz @ Fri, 06 Nov 2015 - 17:43) *
E500 tak, ale nie poliftowa.

przecież W211 przed liftem to jeden z najbardziej awaryjnych samochodów w historii Mercedesa , dopiero po lifcie bardzo jakość poprawili np. zamiast SBC jest pompa ABR , poprawione zawieszenie airmatic oraz elektronika . Kolega ostatnio był zainteresowany zakupem W211 E55AMG więc podał VIN a lista napraw to mała książka ( do przebiegu 80.000 km ) : wymiana SBC , wymiana amortyzatorów przód i tył , wymiana sprzęgła , różnych czujników ( około 10) , wymiana kompresora klimatyzacji , moduły SAM wymiana 3 sztuki itd...
Damzzii
Poprawili, ale nie silniki. M271 jak był do dupy tak jest nadal, m272 jak ...... to samo m273. Wszystkie te silniki mają problem z rozrządem, kałami, wałkami itd. A przedliftowa 500 ma stary pancerny motor pamiętający jeszcze czasy, kiedy to mercedes był w stanie wyprodukować dobry benzynowy silnik.
skandaloo
CYTAT(Damzzii @ Sat, 07 Nov 2015 - 11:38) *
Poprawili, ale nie silniki. M271 jak był do dupy tak jest nadal, m272 jak ...... to samo m273. Wszystkie te silniki mają problem z rozrządem, kałami, wałkami itd. A przedliftowa 500 ma stary pancerny motor pamiętający jeszcze czasy, kiedy to mercedes był w stanie wyprodukować dobry benzynowy silnik.

najwięcej problemów sprawia elektronika i osprzęt , silniki dużo mniej

http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Merc...den,3916,1.html
Damzzii
CYTAT
najwięcej problemów sprawia elektronika i osprzęt , silniki dużo mniej

Trochę rozwalonych tych silników widziałem, sam miałem m271 którego naprawiałem poniżej 100 tys km, dla mnie to jest masakra, ale jak kto woli.
Jakiś szczególnych problemów z elektroniką i osprzętem natomiast nie doświadczyłem, zresztą takowe da się usunąć relatywnie tanio, za to remont silnika (w sensie finansowym) już trochę boli.
skandaloo
CYTAT(Damzzii @ Sat, 07 Nov 2015 - 15:03) *
Trochę rozwalonych tych silników widziałem, sam miałem m271 którego naprawiałem poniżej 100 tys km, dla mnie to jest masakra, ale jak kto woli.
Jakiś szczególnych problemów z elektroniką i osprzętem natomiast nie doświadczyłem, zresztą takowe da się usunąć relatywnie tanio, za to remont silnika (w sensie finansowym) już trochę boli.

sprzedaje części do Mercedesa od ponad 10lat , i z doświadczenia wiem co się najbardziej sprzedaje w W211 wink.gif
Młody-Bydgoszcz
Mi się przewinęło parę W211 przez ręce, znajomi też mają o ile to nie był ogor od Turka, który na dzień dobry palił gume pod kebabem to awarii nie było zbyt dużo. Jak mi padły z tyłu poduchy w kombi to nie było płaczu. To auto jako nowe kosztowało w podstawowej wersji 250.000 zloty. Jak wydam nawet tą 3k na poduchy to nie umrę. Tak to jeszcze kolo pasowe sprężarki klimatyzacji i mata pasażera. E500 standardowo uderzyło o glebę, ale E350 pozbylem się szybko. Za yo E200 CDI po taxie z lampami tak czarnymi, że nic nie było widać dzielnie po dziś dzień znosi katusze. w E200k tylko czekam aż przeskoczy rozrzad. A Sbc ogarnia każdy lepszy warsztat mb
MadeInPoland
Możecie napisać co konkretnie jest problemem jeśli chodzi o rozrząd? I jak to naprawić?
W tym artykule wklejonym powyżej piszą, że zmieniacz faz szaleje i wycierają się przez to wałki.

Pamiętam jednak dobre parę lat temu chciałem kupić E klasę V8 z połowy lat 90ych i wtedy też był problem wycierających się wałków, a zmiennych faz raczej nie było.
Czy mercedes przez 10 lat nie ogarnął problemu czy stworzył sobie nowy?
Damzzii
Odpowiem na przykładzie m271, który miałem i sam naprawiałem. To jest ta sama rodzina silników i ten sam "kunszt" projektowania.

Rowerowy, rozciągający się łańcuch i wycierające się koła wykonane z gównolitu. Rzekomo poprawiane/modernizowane kilkukrotnie, co jest oczywiście bzdurą.
Łańcuch, ślizgi i napinacz stosunkowo tanie, koła kosztowały ok 2.5k sztuka (są 3) kompletny remont w warsztacie kończył się w okolicach 10k i wystarczał różnie, jedni przejeżdżali 50 tys i problem wracał a inni śmigali nawet 200.

Podobno jakaś Polska firma zaczęła nawet te koła produkować, także może udało się sytuację opanować smile.gif
Przykładowy link tego jest bardzo dużo, na forach mercedesa wątki o rozrządzie mają po kilkadziesiąt stron.
Frolik
CYTAT(Młody-Bydgoszcz @ Fri, 06 Nov 2015 - 17:43) *
E500 tak, ale nie poliftowa.


Znaczy ze 5-litrówka przedliftowa, ta o mocy 306 KM jest ostatnim dobrym benzyniakiem Mercedesa (nie licząc odmian AMG i innych kosmicznie drogich)?

Bo ona była tez montowana w ML W 164 rownolegle z tym awaryjnym 3,5.... czyli w wypadku MLa najlepiej brac wlasnie ML500 w wersji 306 KM?
Młody-Bydgoszcz
M113 zdecydowanie lepsze.
skandaloo
CYTAT(Frolik @ Mon, 09 Nov 2015 - 14:20) *
Znaczy ze 5-litrówka przedliftowa, ta o mocy 306 KM jest ostatnim dobrym benzyniakiem Mercedesa (nie licząc odmian AMG i innych kosmicznie drogich)?

Bo ona była tez montowana w ML W 164 rownolegle z tym awaryjnym 3,5.... czyli w wypadku MLa najlepiej brac wlasnie ML500 w wersji 306 KM?

potwierdzam - silnik 5.0 306ps bardzo dobry , tak były montowane w ML W164 wink.gif
MadeInPoland
Dziękuję za opinie, ale ten 306 KM odpada, chciałbym mocniejszy i bardziej żwawy na wysokich obrotach, w zasadzie to albo 388KM, albo E63, ale obawiam się w ostatnim przypadku kosztów utrzymania.
Co jest istotnie droższego z punktu widzenia eksploatacji E63 od E500?
Czy ten silnik w E63 ma drogie w usunięciu wady w stylu cewka za 5000PLN czy choćby ten problem z rozrządem?
Joker
E63 6.2 NA ma bodajże problem z panewkami....ale to trzeba doczytać
Młody-Bydgoszcz
E55 AMG jeździ najlepiej.
dobrus
Serio taka lipa jest z awaryjnością tego e55? fajna alternatywa dla oklepanych i trochę już nudnawych dla mnie M. Z tego co wyczytalem na zagranicznych internetach e55 miał szperę tylko w opcji, prawda to? ile da się z tego bezpiecznie wycisnąć?
Joker
E 55 nie jest lipa tylko kozak (5.5 + Kompressor). Padł tekst o E 63, a ten miewał inne problemy.
dobrus
Napęd jest kozak, ale ktoś tam wcześniej pisał, że do 80 kkm już niezła książka awarii była. jeździłem trochę cls-em, to to samo co w211 i nie sprawiał większych problemów. Tylko że to był 07 rok. Ale fakt faktem meśki z początku XXIw nie mają najlepszych opinii wink.gif
Młody-Bydgoszcz
07 nie było 55amg
dobrus
to był CLS 350 smile.gif Chodzi mi o awaryjność elektroniki/wyposażenia/airmatica/sbc itp bo silnik i skrzynia e55 to wiem że są pancerne
Driftman
W przedliftach były dwa akumulatory i większość usterek elektroniki wynikała z zamałego napięcia tego mniejszego, oraz ze słabej izolacji elektroniki przed wilgocią. 63 tak jak 500 388 posiada fabryczną wadę fazatorów rozrządu. Ja nie miałem z tym do czynienia ale problemy 63 opisane są w temacie guzikena w dziale kupie auto. MiP pamiętaj że bez star diagnosisa niema co podchodzić do tego auta. 63 mimo większego momentu obr ma węższy jego zakres w porównaniu z 55 (kompresor). 55 uchodzi za mniej awaryjny. Jeżeki chodzi o części to wbrew obiegowych opini występują zamienniki. Do wad modelu można zaliczyć również zużywające się duże wachacze, wielostrefową klime czy znany airmatic. Kosz naprawy tego ostatniego może siegąć 6000zł ale po naprawie można spokojnie oczekiwać bezawaryjności. Guziken miał swojego W215 CL600 8 lat z tego co pamiętam i nie miał z nim żadnego problemu.
dobrus
w C215 jest active body control (którego naprawa może pochłonąć 30k pln) a nie airmatic. Jak nie miał z tym żadnych problemów przez 8lat to.. szczęściarz i współczuję przyszłemu nabywcy bo za chwilę się zaczną (trwałość bloków zaworowych to +/- 8lat, wymiana 14k pln, regeneracja moim skromnym zdaniem to półśrodek - jak ktoś zgłębiał budowe tego zawiasu to wie ocb)
Driftman
OT.
Fakt pomyliłem się z rozbiegu. Znam oba systemy. Awaryjność airmatic i ABC jest i będzie. Nawet 2 poprawiona wersja może sypnąć się za gruby hajs. Jednak jak ktoś lubi przepłacać-pojedzie do ASO i np za pompę płynu ABC zapłaci powiedzmy 8 tyś podczas gdy regenerowana pompa przez firme która robi to dla mercedesa kosztuje w detalu 2700. Jak mówisz zawory to inna bajka.

Made in pytałeś o listwy zapłonowe. Występują one w 600etach są 2 i kosztują po 5000zł. W 63 są normalne cewki.
skandaloo
CYTAT(Driftman @ Tue, 10 Nov 2015 - 17:24) *
W przedliftach były dwa akumulatory i większość usterek elektroniki wynikała z zamałego napięcia tego mniejszego, oraz ze słabej izolacji elektroniki przed wilgocią. 63 tak jak 500 388 posiada fabryczną wadę fazatorów rozrządu. Ja nie miałem z tym do czynienia ale problemy 63 opisane są w temacie guzikena w dziale kupie auto. MiP pamiętaj że bez star diagnosisa niema co podchodzić do tego auta. 63 mimo większego momentu obr ma węższy jego zakres w porównaniu z 55 (kompresor). 55 uchodzi za mniej awaryjny. Jeżeki chodzi o części to wbrew obiegowych opini występują zamienniki. Do wad modelu można zaliczyć również zużywające się duże wachacze, wielostrefową klime czy znany airmatic. Kosz naprawy tego ostatniego może siegąć 6000zł ale po naprawie można spokojnie oczekiwać bezawaryjności. Guziken miał swojego W215 CL600 8 lat z tego co pamiętam i nie miał z nim żadnego problemu.

ten mały akumulator jest do pompy SBC , koszt naprawy airmatic 6000 złotych ? Ale to na używanych częściach.... Zamienniki czego masz na myśli ?
skandaloo
CYTAT(Driftman @ Tue, 10 Nov 2015 - 18:31) *
Fakt pomyliłem się z rozbiegu. Znam oba systemy. Awaryjność airmatic i ABC jest i będzie. Nawet 2 poprawiona wersja może sypnąć się za gruby hajs. Jednak jak ktoś lubi przepłacać-pojedzie do ASO i np za pompę płynu ABC zapłaci powiedzmy 8 tyś podczas gdy regenerowana pompa przez firme która robi to dla mercedesa kosztuje w detalu 2700. Jak mówisz zawory to inna bajka.

Made in pytałeś o listwy zapłonowe. Występują one w 600etach są 2 i kosztują po 5000zł. W 63 są normalne cewki.

zregenerować można jedną tylko sekcje i tak to jest dyskusyjne bo dużo klientów bardzo narzeka na regeneracje pompy ABC . Dla Mercedesa nikt w Polsce pomp ABC nie regeneruje ,pewnie masz na myśli firme z Dąbrowy Górniczej ?
Driftman
Lekko 6000zł wiadomo że może być dużo więcej. Zwłaszcza jeżeli ktoś wyznaje tylko ASO. Zamienniki czyli tarcze klocki czy oleje itd. Koszty robocizny to znowu oddzielny temat.
Co do firmy regenerującej nie pamiętam ale jak chcesz zapytam kolegę bo to on się z nimi kontaktuje. Regenerują całość i dają gwarancje. Zaskoczyłeś mnie. Nie zaglądałem do środka a pompy są jak totalnie nowe i dźiałają. To jednak nie temat o ABC więc nie róbmy offa.
skandaloo
CYTAT(Driftman @ Tue, 10 Nov 2015 - 19:10) *
Lekko 6000zł wiadomo że może być dużo więcej. Zwłaszcza jeżeli ktoś wyznaje tylko ASO. Zamienniki czyli tarcze kkocki czy oleje itd. Koszty robocizny o znowu oddzielny temat.
Co do firmy regenerującej nie pamiętam ale jak chcesz zapytam kolegę bo
to on się z nimi kontaktuje. Regenerują całość i dają gwarancje. To jednak nie temat o ABC więc nie róbmy offa.

jeden przedni amortyzator do W211 55AMG kosztuje w ASO 5000 brutto , do tego tylne poduszki - 3500 zł za 1 szt brutto , tylny amortyzator 1 sztuka brutto - 2800 . Zamienników brak pozostaje nam tylko ASO lub używki tak ale przebieg okolice 200 tys km... Tarcze przednie bardzo tanie : 650 zł za sztuke i klocki przednie 1400 zł
dobrus
skandaloo dobrze prawi o ABC, do tego bloki zaworowe 7000 x2, strzelające przewody (w ukladzie cisnienia dochodzą do 140bar), kilkadziesiąt czujników, a jak ci siądzie to jeszcze dolicz sobie wymiane blotników biggrin.gif auto ciężko nawet na lawete wciągnąć. obsługa tego zawiasu to jakiś koszmar. Ale biorąc pod uwagę że to auto jako nowe kosztowalo ponad pół bańki to nie jest tak źle. problem w tym że teraz można to kupić za czape drobnych a koszty serwisu pozostają na tym samym poziomie co przed laty. Ludzie nie zdają sobie z tego sprawy. Generalnie kupując c215 od razu trzeba sobie doliczyc +30k na serwis zawiasu. Oglądałem w życiu kilka egzemplarzy - przed i polifty, tanie i drogie - w każdym zawias niedomagał.
Driftman
Pisałem że chodzi mi o tarcze klocki do tego dodam wachacze, tuleje czy filtry. nie amory czy poduszki. Niestety trzeba się orientować w cenach i warto to robić przed każdym kupnem nowego używanego auta. Ceny w ASO są chore, ale nie zawsze ! Są tanie rzeczy jak np zawór klimy do CL/S 160zł czy osłona amora 200zł ( rozmiar ciężarówki )Niema jednak co liczyć na cuda. Końcówka kierownicza zamiennik Lemforder 900zł do S/CL 216
Maxim555
Nie chciałbym tu strzelić jakiejś wielkiej gafy, ale są firmy oferujące części oparte o zwykłe amortyzatory i sprężyny jako zamienniki. Może ktoś powiedzieć, jak wygląda taka przesiadka z zawieszenia hydraulicznego na tradycyjne. Czy auto "dużo na tym traci" jeśli chodzi o komfort i prowadzenie?
skandaloo
CYTAT(Maxim555 @ Tue, 10 Nov 2015 - 19:59) *
Nie chciałbym tu strzelić jakiejś wielkiej gafy, ale są firmy oferujące części oparte o zwykłe amortyzatory i sprężyny jako zamienniki. Może ktoś powiedzieć, jak wygląda taka przesiadka z zawieszenia hydraulicznego na tradycyjne. Czy auto "dużo na tym traci" jeśli chodzi o komfort i prowadzenie?

masz na myśli te chińskie zestawy ?
MadeInPoland
Dzięki jeszcze raz wszystkim.
Czyli wychodzi na to, że w E500 388 nie ma ABC tylko airmatic i te fazatory są również do bani w e63.
Czy są poprawione fazatory i ile kosztują? I czy ich wymiana załatwia temat rozrządu?
Czy można się spodziewać, że zostały już wymienione (samochód na 99% kupię w D) i po jakim przebiegu zwykle to wykonywały serwisy?

Skandaloo te tarcze oryginalne takie tanie? Klocki znikają szybko, coś jak np ds3000 czy wolniej? Za dobre klocki do każdego wozu trzeba dać ok 1000PLN na przód więc jeżeli te hamulce w ASO w tej cenie do AMG to wygląda mi na promocję.
Czy mercedes R500 388 w kwestii zawieszenia prezentuje te same wady?
dobrus
No traci praktycznie wszystko. To tak jakbyś kupił M5 i zmienił silnik na m50. W pełni sprawne ABC to super sprawa, bez porównania do konwencjonalnego zawiasu. Zresztą z tego co słyszałem ta konwersja to nie jest takie hop-siup.
skandaloo
CYTAT(dobrus @ Tue, 10 Nov 2015 - 20:03) *
No traci praktycznie wszystko. To tak jakbyś kupił M5 i zmienił silnik na m50. W pełni sprawne ABC to super sprawa, bez porównania do konwencjonalnego zawiasu. Zresztą z tego co słyszałem ta konwersja to nie jest takie hop-siup.

mylisz airmatic z systemem ABC którego nie można zdemontować . Pompa wspomagania ABC jest dwusekcyjna - jedna część daje ciśnienie do układu zawieszenia , druga do układu wspomagania kierownicy . ABC występuje tylko i wyłącznie w CL oraz S-klasie i jest dużo bardziej skomplikowane od systemu airmatic .
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.