arturcx
Sat, 31 Oct 2015 - 11:09
Witam, posiadam auto z silnikiem 4ZZ-FE (1.4, 16v, VVTi), silnik jest zdrowy, ma poprawną kompresję, a jako że ma 97km, to fajnie by było coś pomodzić.
Na zagranicznych forach czytałem o tym że ktoś rzekomo uturbił na 0.7 bara ten silniczek, jednakże strona się nie otwiera do końca, i nie mam żadnych szczegółów.
Ogólnie w gre wchodzą wszystkie pomysły, kasa jest drugorzędna, jednak fajnie jakby nie przekroczyć 3k pln.
Czy w vvti da się coś pokombinować?
+, jedno proste pytanko - czy silnik 3ZZ (1.6) to rozwiercone 4ZZ-FE?
Pozdrawiam serdecznie, Artur.
marcinm
Sat, 31 Oct 2015 - 13:49
A do czego to pomodzenie ma służyć ? Bo jeśli samemu pomodzeniu, to droga wolna, ale jeśli oczekujesz osiągów, to raczej nie w ten sposób.
Już chyba wolałbym wsadzić 3ZZ, czy żrące olej 1ZZ niż próbować wyważać otwarte drzwi.
monev
Sat, 31 Oct 2015 - 19:58
Kasa nie gra roli ale lepiej nie przekroczyć 3k pln! ? zdajesz sobie sprawę ile tak "przeciętnie" kosztuje uturbienie silnika N/A?
novaauto
Sat, 31 Oct 2015 - 23:39
Pomnóż x 5 i możne uda się dobić do 150KM
k1bic93
Sun, 01 Nov 2015 - 10:56
no już nie przesadzajmy 15k i uzyska 50 koni ??
Q40
Sun, 01 Nov 2015 - 14:47
Graty + montaż low-budget turbo licz ~5k(używane lub chińszczyzna) + strojenie i będzie miał te 50km więcej, za 15k można już coś zakuć i myśleć o większym booscie... z tym, że taniej i zdecydowanie prościej wyjdzie swap.
arturcx
Sun, 01 Nov 2015 - 17:15
A jak ze swapem na 3ZZ? Jest sens? + W jakim stopniu wszystko jest kompatybilne, swap to tylko kwestia słupka + ecu czy inne pierdoły nie pasuja?
marcinm
Sun, 01 Nov 2015 - 17:35
Moim zdaniem żaden, tj. przyrost będzie nieadekwatny do zainwestowanej gotówki.
Mechanicznie 3ZZ/4ZZ są takie same, więc powinno dać się odpalić na tym samym ECU, tyle, że potem i tak trzeba by poprawić paliwo/zapłon jakąś elektroniką, czyli wracamy do punktu wyjścia.
Ja bym tę Corollę po prostu sprzedał, albo zostawił na codzień, a jeśli Ci brakuje wrażeń, to za to, co byś utopił w 4ZZ ze znikomym efektem, kupisz cokolwiek, co będzie robiło uśmiech na twarzy.
Ewentualnie puść auto w obieg, dołóż kasę planowaną na swapy/przeróbki i kup TS'a.
monev
Sun, 01 Nov 2015 - 19:53
Jak to się mówi z gówna bata nie ukręcisz i jak mówi kolega powyżej, jak już pakować w coś pieniądze (i to jeśli chcemy być poważni to to nie 3tys...) to w coś co ma potencjał w sobie.
kale
Mon, 02 Nov 2015 - 11:53
CYTAT
3ZZ/4ZZ są takie same
1ZZ też jest bliżniaczy. Na forum corolli parę osób wkładało te 1zz w miejsce 3/4ZZ i w zasadzie wszystko pasuje. Najlepiej znaleźć 1ZZ z celic'i po 2004r. wtedy montowali juz poprawione silniki. Te silniki nie żarły juz oleju a problem ten dotyczył nie tylko 1ZZ ale też i 3/4ZZ. Poza tym w celic'e 1ZZ ma 143KM a w Avensisie i Verso 125KM. W celice jest też lżejszy wał i zamach.
z forum avesis.info
CYTAT
Wolnossace silniki Toyoty nie sa podatne na modyfikacje zwiekszajce moc. Niestety. Wielu osob nie zadawala ten fakt. Moge opisac kilka przypadkow jakie przewinely mi sie przec rece/warsztat.
Avensis: do silnika 3zzfe zalozylismy kolektor+przepustnica+wtryskiwacze+ostrzejszy walek rozrzadu z celicy. Oczywiscie soft tez zostal zastapiony tym z celicy (ze sterownika 1zz zostala zgrana mapa paliwowa i wgrana do 3zz). Roznica w osiagach - odczuwalna (dla osob lubiacych sie bawic proponuje zakup skrzyni z corolli g6 3zzfe). Na hamowni wyszlo ok 134km i 166nm. Auto jezdzi bardzo przyjemnie, nie zdycha pod byle gorke, calkiem sprawnie (jak na modzone 1.6) radzi sobie z kpl pasazerow.
Corolla g6 3zzfe - wywalony caly silnik z osprzetem i zastapiony 1zzfe produkcji japonskiej, skrzynia z g6, podmiana mapy paliwowej po czym pozniej jeszcze jedna korekta softu poniewaz doszly wieksze wtryskiwacze i inne swiece, wydech pelny przelot, porting - efekt koncowy 154km i 183nm
Ten pierwszy sposób pasuje też do 4ZZ, na forum corolli uk jest temat o tym i ludzie wrzucaja tam nawet wykresy po podmianie gratów. Jak dobrze poszukasz na alledrogo to graty znajdziesz za 400zł plus robicizna. Więcej to w zasadzie tylko turbo. Wychodził też kit TTE turbo czy komressor (nie pamiętam) do yarisa ts gdzie był wkładany 1ZZ ale ciężko to gdziekolwiek znaleźć. Na jakims forum w Uk ktoś to wkładał do 3ZZ.
ZTR turbiło chyba kilka 3/1ZZ??
marcinm
Mon, 02 Nov 2015 - 17:09
Tu masz szlaki przetarte, może wystarczy po prostu jechać i kupić ?
http://moto.gratka.pl/tresc/19486716.html
arturcx
Thu, 05 Nov 2015 - 21:25
Dobra, kolektor załatwię, wtryski też wpadną, co z przepustnicą, ta od 4zz nie podejdzie rozumiem
A co z wałkami, czy 3ZZ i 1ZZ nie miało tego bardziej zaawansowanego vvti?
Ciekawe czy ktoś by chciał mi to wystroić po tej zabawie, czy pozostanie wgranie mapy z 1zz
marcinm
Thu, 05 Nov 2015 - 23:23
VVTLi było tylko w 2ZZ-GE.
Kras
Fri, 06 Nov 2015 - 09:05
I nawet gdyby dalo sie przeszczepic to absolutnie go nie chcesz. Awaryjne, trudne w serwisowaniu, ustawienie w tym zaworow to jakis kosmos itp.
arturcx
Fri, 06 Nov 2015 - 10:49
Ok w takim razie kupię kolektor wtryski i przepustnice, wrzuce mapę z 1ZZ i odezwe się tutaj.
Jakbyście mieli jakies sugestie to piszcie
arturcx
Fri, 06 Nov 2015 - 10:59
+ mógłbym prosić o jakąś sprawdzoną mapę paliwowa z 1ZZ?
KingSoft
Fri, 06 Nov 2015 - 23:32
Chyba dopiero nowsze ECU z Toyoty da rade zgrywać, także 1zz jest poza tym DENSO a jak dobrze pamiętam 4zz jest jako jedyne chyba w benzynie na Boschu.
Twój sterownik można programować, potwierdź tylko czy masz Boscha?
Najlepszym rozwiązaniem jest swap na 2zz lub K20 wtedy będziesz zadowolony, lub uturbienie twojego silnika.
marcinm
Sat, 07 Nov 2015 - 01:27
CYTAT(KingSoft @ Fri, 06 Nov 2015 - 23:32)
Najlepszym rozwiązaniem jest swap na 2zz lub K20 wtedy będziesz zadowolony, lub uturbienie twojego silnika.
Swap na 2ZZ-GE jest chyba najgorszym z możliwych rozwiązań.
Q40
Sat, 07 Nov 2015 - 10:58
Napisz dlaczego? W lotusach miałeś doładowane 2zz kompresorem 220-250kucy. Natomiast jezeli chodzi Ci o to iż większość jest do remontu + problemy z pierścieniami/kanałami smarnymi w tłokach to norma. Bawiąc się z tymi silnikami trzeba mieć odłożone z 10k na ewentualne regresje, do tego dokładasz kolejne 10k i możesz myśleć o 10-11k rpm, prototyp yamahy 2zz kręcił się do 12k.
ledziu
Sat, 07 Nov 2015 - 12:59
CYTAT(Q40 @ Sat, 07 Nov 2015 - 10:58)
Napisz dlaczego? W lotusach miałeś doładowane 2zz kompresorem 220-250kucy. Natomiast jezeli chodzi Ci o to iż większość jest do remontu + problemy z pierścieniami/kanałami smarnymi w tłokach to norma. Bawiąc się z tymi silnikami trzeba mieć odłożone z 10k na ewentualne regresje, do tego dokładasz kolejne 10k i możesz myśleć o 10-11k rpm, prototyp yamahy 2zz kręcił się do 12k.
To ja Ci powiem czemu:
bo w de ten silnik przez polskich handlarzy nazywany jest "motor shaden", bo ma problem z rozrządem co miałem okazję oglądać w kilku sztukach w ASO (jak się rozkraczyła moja TSka), bo lubią stukać panewki wyjątkowo szybko, bo jego uczulenie na rodzaj oliwy przybiera rozmiar odkrycia ognia przez jaskiniowca, bo jego harakterystyka jest dobra ale tylko do lekkich aut RWD...
I nie mów co jest normą bo jakoś dziwne że innych silnikach pewne sprawy inaczej wyglądają...
A tak nawiasem mówiąc próbowałeś np: celiną TSem zrobić deklarowany czas do 100km/h ???
A powiedz czemu często 10lat starsza celina z 3sge ma oryginalny silnik bez remontu i też powiązany z yamszką???
I tak jak miałem okazję pojeździć corollka z compresorkiem to jest jakieś uzasadnienie dla tego silnika ale w n/a jest lipa.
Q40
Sat, 07 Nov 2015 - 16:51
To pisałem post wyżej, bez zapasu 10k nie ma co podchodzić, a jak ma się 20k i więcej to można kombinować pod silnik wyścigowy.
Jeżeli jeździłeś wersją z kompresorem, fajnie to śmigało? Odcinka 8200?, reakcja na gaz? Ogólnie od dawna mam pod nosem fajną celike, ale olej żłopie w sporych ilościach, prawdopodobnie pierścienie/tłoki, dla samego remontu nie warto jej brać ale jakby wpakować kucizne+eaton+ic to nabiera to sensu, kwestia czy w 20k się zamknę :F
k1bic93
Sat, 07 Nov 2015 - 18:28
za 20k to masz k20 + mody
Q40
Sat, 07 Nov 2015 - 19:21
imho wolałbym coś bardziej unikatowego.
Kras
Sun, 08 Nov 2015 - 08:35
CYTAT(ledziu @ Sat, 07 Nov 2015 - 12:59)
To ja Ci powiem czemu:
bo w de ten silnik przez polskich handlarzy nazywany jest "motor shaden", bo ma problem z rozrządem co miałem okazję oglądać w kilku sztukach w ASO (jak się rozkraczyła moja TSka), bo lubią stukać panewki wyjątkowo szybko, bo jego uczulenie na rodzaj oliwy przybiera rozmiar odkrycia ognia przez jaskiniowca, bo jego harakterystyka jest dobra ale tylko do lekkich aut RWD...
Zeby tylko... Ten silnik ma problemy ze wszystkim. Wytarte walki, pekajace zawory, stukajace panewki, pompy oleju. A jesli ktos kiedys przejechal sie B18C (o K20 nie wspominam, bo jesli idzie o charakterystyke to w ogole nieporownywalne) to moze sie zastanawiac jak Toyota/Yamaha mogla zrobic jego kopie i jednoczesnie tak ja skopac. Ten silnik to niesmieszny zart, ktory troche ratuje kompresor...jednak nie uwalnia go nijak od awaryjnosci.
Zeby owa "unikatowosc" miala jakikolwiek sens trzebaby minimum przygotowac jak KingSoft swoja MR2 w projektach. Minimum. Tanio nie bedzie.
ledziu
Sun, 08 Nov 2015 - 09:23
CYTAT(Q40 @ Sat, 07 Nov 2015 - 16:51)
To pisałem post wyżej, bez zapasu 10k nie ma co podchodzić, a jak ma się 20k i więcej to można kombinować pod silnik wyścigowy.
Jeżeli jeździłeś wersją z kompresorem, fajnie to śmigało? Odcinka 8200?, reakcja na gaz? Ogólnie od dawna mam pod nosem fajną celike, ale olej żłopie w sporych ilościach, prawdopodobnie pierścienie/tłoki, dla samego remontu nie warto jej brać ale jakby wpakować kucizne+eaton+ic to nabiera to sensu, kwestia czy w 20k się zamknę :F
Jak to śmigało hmmm normalnie...nie wypowiem się bo mam mało obiektywne odczucia, jedno jest pewne inwestowanie w takie auto w jako formę zabawki mija się z celem bo za dużo kosztuje.
Co do samego tematu to tak naprawdę nie wiem o czym jest dyskusja bo robienie jakiejś corolki 1,4 na coś tam to tak jakby kasę wywalić za okno pendolino i cieszyć się że fajnie fruwa
Ja każdą osobę która wymyśla takie denne projekty odsyłam do jednego auta czyli colta czt ponieważ wszystko jest podane na tacy, jest jdm i jest szansa późniejszej odsprzedaży auta za normalną kaskę. Oczywiście nie wspomnę że to rozwiązanie gwarantuje odczucia płynące z jazdy a nie pitolenia o jeździe.
arturcx
Wed, 11 Nov 2015 - 18:23
http://www.ebay.com/itm/T25-8PC-TURBO-KIT-...RRP&vxp=mtrA co z tym? W końcu 4A-FE to bardzo podobny silnik, a i cena nie jest zbyt wielka. Ma to sens?
BTW: Kolektor i przepustnica zamówione, teraz czekam na wtryskiwacze, i dam znać.
Ogólnie dobrałem się do wykresów, że niby auto z konwersją (wtryski kolektor przepustnica mapa) posiada 119bhp, niemniej wątpię..
Na chwilę obecną chcę założyć w.w części bez remapu, myslicie że i tak będzie lepiej, czy bez remapu wyjdzie na to samo?
marcinm
Wed, 11 Nov 2015 - 19:01
CYTAT(arturcx @ Wed, 11 Nov 2015 - 18:23)
W końcu 4A-FE to bardzo podobny silnik
Podobny, bo też ma 4 cylindry i jest na benzynę ?
Więcej podobieństw tu nie widzę, to są zupełnie inne konstrukcje.
arturcx
Wed, 11 Nov 2015 - 21:16
Racja, w tym internecie same pierdoły, zagłębiłem się, i fakt - zupłenie inne silniki.
Więc narazie leca mody z 1ZZ i zobaczymy co dalej
ledziu
Thu, 12 Nov 2015 - 15:44
CYTAT(arturcx @ Wed, 11 Nov 2015 - 18:23)
http://www.ebay.com/itm/T25-8PC-TURBO-KIT-...RRP&vxp=mtrA co z tym? W końcu 4A-FE to bardzo podobny silnik, a i cena nie jest zbyt wielka. Ma to sens?
Ten zestaw ma taki sens jak dłubanie przy 1zz chociaż i tak jest lepiej bo na zdjęciu z linka widać bandaż którym można sobie owinąć czółko
A jeszcze sobie myślę czy nie szybciej byłoby dolepić za 1edynką literkę "j" i wychodzi 1jzz
Onyx
Mon, 23 Nov 2015 - 09:55
Moje 4zz-fe z małymi dodatkami
114KM @ 136Nm, seria 97KM @ 128Nm
Zastosowałem kolektor ssący oraz przepustnice z 1zz-fe. Przepustnica jest zdecydowanie większej średnicy a sam kolektor ma dłuższe runnery i większą pojemność plenum. Reakcja na gaz stała się natychmiastowa, zdecydowanie silnik lepiej reaguję.
Do połączenia puszki filtra z przepustnicą użyłem seryjnej rury do Avensisa T25 (1zz).
Do tego wywaliłem seryjny kolektor wydechowy i zastąpiłem go tym z 1zz-fe z celici 4-1.
Widać było, że seryjny kolektor jest raczej skierowany na ekologię niż na produkcję mocy
Trzeba było przerobić delikatnie mocowanie linki w nowej przepustnicy, aby dobrze się ułożyła. TPSa ustawiłem na taką wartość jak był w seryjnej oraz czujnik od uchylania przepustnicy na zimnym. W kolektorze wydechowym wywierciłem otwór pod tulejkę na sondę, odciąłem seryjną flanszę i zastąpiłem ją tą od seryjnego kolektora - ponieważ rozstaw śrub jest trochę inny.
Generalnie pod spodem jak i w komorze silnika wygląda wszystko jak OEM. Sterownik kupił powyższe mody jakby nic się nie zmieniło. Podczas całej operacji akumulator był odpięty. Układ wtryskowy pozostawiłem bez zmian - pracują cały czas seryjne wtryskiwacze, czyli te od 4zz. ECU bez problemu sobie z tym poradziło i skompensowało ilość paliwa do nowej dawki powietrza. Niebawem zrobi się małą korektę AFR przy WOT bo za mocno jest podlany i może dorzuci kilka stopni zapłonu o ile będzie pozytywna reakcja.
Jak na kulawe 1.4 myślę, że wszystko zmierza w dobrą stronę - choć wiadomo że rakietą to nie będzie
Postanowiłem modyfikacje układu ssącego wspomóc zmianami w układzie wydechowym.
Konstrukcja kolektora tego od Celici jest wyraźnie ukierunkowana by polepszyć osiągi - zwłaszcza w górnej partii obrotów. Składa się na to w miarę spora (jak na ilość przestrzeni) i równa długość kanałów/runnerów oraz konstrukcja 4-1.
Seryjnie w corolli mamy do czynienia z krótkimi, różnej długości kanałami i konstrukcją 4-2-1. Dalszej części wydechu nie będę chyba ruszać - od kolektora do środkowego tłumika przelotowego jest 60mm rura zaopatrzona w 2 małe katy i wspomniany tłumik środkowy a za nim 42mm (wymiary zewnętrzne). Obawiam się, że zwiększenie średnicy od środkowego pogorszy cały dół, który i tak jest symboliczny z zyskiem może 2-3Km na górze. IMHO bez sensu.
Seryjny kolektor z Corolli
Kolektor seryjny z Celici 1zz
Do całości dołożyłem skrzynię 6b - czyli c64 z przełożeniem 4,529 - to był jeden z lepszych modów jakie można było wykonać
auto zdecydowanie zyskało na dynamice.
Tak się przedstawiają przełożenia 5b vs 6b:
jarek s13.5
Thu, 17 Dec 2015 - 19:30
4zz-fe skrzynia zgrzyta na 2 i wstecznym biegu co może być nie tak?
Onyx
Fri, 18 Dec 2015 - 01:33
Generalnie wszystkie skrzynie C, wymagają co 60tyś km wymiany oleju. Jedni jeżdżą bez wymian i się nic nie dzieje, ale w większości wypadków siadają łożyska i synchro - tam był szukał przyczyny. Zużyty docisk sprzęgła też może być powodem.
Jeżeli ogólnie biegi wchodzą ciężko to zerknij na poduszki wybieraków - lubią skorodować i stawiać opór, przez co wkładanie biegów jest nieprecyzyjne.
jarek s13.5
Fri, 18 Dec 2015 - 18:09
dzieki onyx. wie ktoś może jak wymienić samodzielnie olej w skrzyni biegów?
marcinm
Fri, 18 Dec 2015 - 19:00
Odkręcić śrubę spustową i spuścić olej, po czym nalać świeżego przez śrubę do nalewania.
jarek s13.5
Fri, 18 Dec 2015 - 19:11
jaki olej polecacie? motul gear 300 75w90 bedzie ok?
Onyx
Sat, 19 Dec 2015 - 03:17
Praktycznie każdy syntetyk 75w90 będzie dobry, np.
Mobil MOBILUBE 1 SHC czy Motul Gear 300. Do skrzyni włazi niecałe 2L
Kończymy OT
Onyx
Wed, 03 Feb 2016 - 22:57
No to jestem po strojeniu
efekty poniżej:
Strojenie ogarnął Chester (ecu-tune.pl) za co bardzo dziękuję - podejście jak zwykle profi, bez względu czy stroi się auto 300+ czy takiego kapiszona
Kras
Thu, 04 Feb 2016 - 10:46
Bardzo ladnie wyszlo. Nie idzie tego do 7k zakrecic?
Onyx
Thu, 04 Feb 2016 - 11:00
Dzieki Kras
Trzeby by w trybie FIT to odpalić DET'a. Fajnie by było żeby te 100hp z litra zrobić, ale z drugiej strony - plan na przyszłość jest trochę inny, ale 1 niuans trzeba opanować.
Jak się uda to za jakiś czas może będzie update
Ogólnie i tak byliśmy zaskoczeni jak to zareagowało na taki trochę ghetto tuning
marcinm
Thu, 04 Feb 2016 - 11:09
Ładnie. Nie spodziewałem się aż takiego wyniku
A jak jedzie względem serii ?
Onyx
Thu, 04 Feb 2016 - 11:16
Seria 97hp i ok 130Nm jedzie dość słabo, tutaj dodatkowo jednostka wspomagana jest krotką skrzynią - i to połączenie całkiem dobrze sobie radzi. Wiadomo, że to nie jest rakieta, ale między tym co jest a serią to przepaść.
gajoss
Thu, 04 Feb 2016 - 17:31
CYTAT(Onyx @ Thu, 04 Feb 2016 - 11:00)
Dzieki Kras
Trzeby by w trybie FIT to odpalić DET'a. Fajnie by było żeby te 100hp z litra zrobić, ale z drugiej strony - plan na przyszłość jest trochę inny, ale 1 niuans trzeba opanować.
Jak się uda to za jakiś czas może będzie update
Ogólnie i tak byliśmy zaskoczeni jak to zareagowało na taki trochę ghetto tuning
Strojone za pomocą DET'a?
Gratuluję wyników, bo naprawdę ładnie wyszło biorąc pod uwagę że nawet wałków nie zmieniałeś.
Onyx
Thu, 04 Feb 2016 - 17:35
Tak za pomocą DET3 ale nie w trybie FIT.
Dzięki
Też jestem zadowolony z wyniku
Kras
Fri, 05 Feb 2016 - 09:41
A moze po taniosci walki z 1.6 czy 1.8? Czy nie podejda?
marcinm
Fri, 05 Feb 2016 - 09:54
Jeśli dobrze kojarzę, to 1.4, 1.6 i 1.8 bez VVTL-i mają te same głowice/wałki, a różnią się tylko pojemnością.
Onyx
Fri, 05 Feb 2016 - 09:57
Musiałbym zdobyć i pomierzyć dokładnie, bo to co opisuje serwisówka nie zachęca. Wałek wydechowy jest ten sam, natomiast ssący o 0,25mm wyższy - podstawa wałka ta sama. Niestety serwisówka jest trochę uboga i brak info apropos czasów :/ Nissan pod tym względem bije ich na łeb.
Myślę, że 1.6 (3ZZ-FE), ma te same wałki co 1.4 - sądząc po kolektorze ssącym i przepustnicy, które są wspólne dla obu silników i różni się tylko skokiem tłoków. Dla wszystkich ZZ-FE średnica cylindra jest ta sama.
1ZZ-FE
Intake 44.578 – 44.678 mm (1.7550 – 1.7590 in.)
Exhaust 43.761 – 43.861 mm (1.7229 – 1.7268 in.)
4ZZ-FE
Intake 44.333 to 44.433 mm (1.7454 to 1.7493 in.)
Exhaust 43.761 to 43.861 mm (1.7229 to 1.7268 in.)
Na stronie catcams'a znalazłem dane stockowych wałków od 1.8 (duration mocno słabe jak na NA, za to nadrabiają overlapem)
http://www.catcams.com/products/camshafts/...CAMSETUP_id=868ale tak nie do końca się to pokrywa np. z tym jeśli chodzi o czasy:
http://www.sae.org/automag/globalview_01-00/08.htm
Kras
Fri, 05 Feb 2016 - 11:43
Nie wiem jak do tych motorow toyoty ale ludzie w UK solidnie narzekali na produkty catcamsa i pipera dla 2zz-ge...ze wlasnie slabo dobrane parametry pod N/A i nieduze wzrosty w pewnych partiach obrotow kosztowaly duuuze spadki w innych.
Dla 0,25mm na ssacym raczej nie warto sie bawic. No chyba zebys go dostal w cenie zlomu.
Onyx
Fri, 05 Feb 2016 - 11:46
Crower ma podobne opinie, co ww. przez Ciebie i dodatkowo ciężko znaleźć gdzieś jakieś dyno obrazujące przyrosty.
Dokładnie, dla tych 0,25mm to nawet nie chcę mi się zdejmować pokrywki zaworów - nie wspominając o reszcie roboty
marcinm
Fri, 05 Feb 2016 - 11:59
Jeśli szukasz specyfikacji danego silnika, to szukaj publikacji NCF Toyoty dla danego modelu, tam każdy silnik jest opisany, m.in. stopnie sprężania, czasy wałków, średnice, skoki, itp.
Co do wałków z 1,3,4 ZZ, to EPC wyrzuca pokrywające się numery katalogowe między w/w silnikami, więc chyba nic więcej się tu nie narzeźbi, zwłaszcza, że wynik i tak jest aż za dobry
jarek s13.5
Sat, 13 Feb 2016 - 20:31
No ładny wynik. a z 2zz kolektor dolotowy noe podejdzie? chyba był z aluminium wykonany.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.