Pacjent to swift mk2 w budzie AWD . Obecnie siędzi tam silnik 1.3 GT 101km. Wkładam na dniach dół od baleno 1.6 i zakładam glowę od GTi. GTi ma CR 10.0:1 a baleno 9.5:1 albo 8.9:1....


Po moich wyliczeniach wyszło że dół 1.6 na glowicy od GTi będzie miał CR 8.8:1 wiec już mamy podstawę by dmuchać , ale delikatnie - bo budżetowo. Teraz pytanko jak podejść do tematu? Autko służy do zabawy i ma być moim pierwszym projektem Turbo
Kolektor wydechowy - czy może być oryginalny kolektor i na stałe pospawać go z turbo albo zrobić go na jakieś flanszy? Widziałem kilka takich budzetowych projektów ( cieżko o kupienie kolektora gti turbo , to samo tyczy sie samej flanszy.... )
Turbo - z czego? Mam szrot w pobliżu . Z jakich starych aut turbiny nadaja się? Na pewno BMW TDS , k03 z 1.8t ( ale takich aut niestety jeszcze tam nie ma.. ) Poszukuje turbo małego , które bedzie szybko wstawać i bedzie latwo je polaczyć z caloscia.
Intercooler - scenic 2.2 bmw itp? Bo vagowskie ICki są chyba male.
Orurowanie - z czego warto robić poza rurami alu\nierdzewka?
Elektronika - mam do kupna tanio DET I ale to chyba zabytek i skuszę sie na DET III z mapsensorem
DV\BOV ?
Pompe paliwa mam 3barowa z swifta GTi , wtryski leją w trybie full group i sa niskoomowe. Na razie sprobuje tych dwóch rzeczy nie zmieniać jeśli starczy mi paliwa

Tak wiem , zalatuje druciarstwem... Ale mam calkiem sprawny silnik 1.6 , bedzie juz odprezony i chcialbym zaczać to uturbiać jak najmiejszym kosztem bo autko będzie u mnie max przez ta zime tylko dla zabawy.