Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Golf mkII 16v+PT 6766
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
barott


Przyszedł czas na opisanie mojej dwójki. Auto jest ze mną od 3lat, plan od początku był konkretny. Projekt jest ciągle rozwijany. Głównym założeniem jest przyjemność z budowy, zdobycie doświadczenia no i radość z efektów. Oczywiście nie obyło się bez fuckup'ów: zatarty silnik, pogięte zawory, pęknięty cylinder, uszkodzona korba, zajechana skrzynia itd…. Auto wcześniej jeździło na chińskim gt35, gdzie przy doładowaniu 2.1bar'a +Pb98 uzyskałem 536KM 564Nm. Aktualnie składam nowy setup na 'nieco' większej sprężarce. tongue.gif






Silnik:

Modyfikacje głowicy:
-pełen porting
-zawory, sprężynki, talerzyki Supertech
-wałki Cat Cams
-mechaniczne szklanki FCP

Modyfikacje bloku:
-blok 1Z
-kuta korba
-kuty wał
-tłoki s2
-CR 7,8:1
-płyta usztywniająca

Układ dolotowy:
-customowy kolektor ssący na trąbkach od Guziora
-przepustnica 76mm
-IC 600x300x76
-orurowanie 3" i 2.5"

Układ wydechowy:
-customowy równy kolektor wydechowy
-wg tial mvs
-Precision turbo 6766 dual BB
-wydech 3"

Układ paliwowy:
-bak+ swirl pot
-2x bosch 044
-wtryski Bosch 1700cc
-E85

-w planach większa listwa paliwa + regulator Aeromotive a1000+ czujnik ciśnienia paliwa

Elektronika:
-ECUMASTER Emu
-układ zapłonowy na cewkach z tfsi
-wszystkie potrzebne czujniki
-wiązka zrobiona od zera
-Launch, flatshift,shiftlight
-dodatkowy zegar ciśnienia oleju+boost

Układ chłodzenia:
-chłodnica oleju
-wentylator SPAL+ chińczyk

Układ napędowy:
-Haldex
-sterownik ECUMASTER
-customowe 2 tarczowe sprzęgło na 3 łopatkowych tarczach
-wybierak na uniballach
-wydłużona skrzynia
-podpora 4 biegu
-Federal 595 rsr 205/45/r16

Zawieszenie:
-poliuretan
-gwint KW+ Weitec
-przerobiony tylny zawias na śruby mimośrodowe

Wnętrze:
-pełna klatka
-2kubełki
-boczki i sufit obszyte alkantarą
-kierownica OMP
-pasy Sabelt

PODZIĘKOWANIA:
Przy budowie pomagało mi wiele osób technicznie jak i fizycznie. Wielkie dzięki dla Cieplaka za odpalenie sprzęta, ogromną wiedzę i strojenie na początku, dla Wojtka za zarażenie zajawką tuningową i ciągłą pomoc, Kkkacprowi za ściąganie gratów i grzebanie do nocy, dla DZIAK motorsport za obróbkę silnika, Jadźwinowi za sterownik Ecumaster i wszystkim którzy pomogli i nadal pomagają! wink.gif







Shouphas
Auto widzę pierwszy raz i jestem pod wrażeniem
getrage
+2
fajny wynik z hamulca .
kkkacper
Nieeeee wierze, ze to zrobiles! biggrin.gif zima jeszcze nie przyszla, a mocy juz przybedzie! trzeba dzialac, chociaz jeden projekt musi sluzyc wink.gif P.S. Zapomniales Mariuszowi podziekowac.. jak mu pokaze to na pewno bedzie mu przykro! Haha..
Fawor
próbujesz gonić Bobe? wink.gif Dźwięk z filmu nie zgrywa sie z obrazem - fajnie byłoby to poprawić.

A co do setupu - po obejrzeniu wykresu powiedziałem głosno "ała", ale filmik weryfikuje, że auto po zmianie biegu jedzie faktycznie dokładnie tym zakresem, od którego jest/był maks moment. Całkiem nieźle to wygląda. Oczywiście wykres i filmy na chińczyku? 2litrówce porządne Precision powinien bardzo pomóc - szczególnie wstawaniem po zmianie biegu. Propsy, ładne to i szybkie smile.gif
Bogdan9999
Daj znać ile wytrzyma takich startów ta turbina na kulkach z tego co widziałem i słyszałem dużo nie znoszą. Ale może u ciebie jest inaczej. Tak czy inaczej super projekt trzymam kciuki wink.gif Jaka masa auta ?
siewcu
możesz coś więcej napisać co to za kuty wał? seria z jakiegoś vw czy custom?
16vg60
Fajnie ze opisales projekt, ciekw bylem co tam modzisz:)
masa pracy i bdb.poziom , nie tylko jeździ ale i wyglada , do tego 16vt blush.gif
Petarda !

Na jakiej dupie bylo to chińskie gt 35?

Pozdr
wojti RAYLLE
na najmniuejszej 0.63 , zresztą chiska turbawka tyle od nas przyjeła chłosty na klate że jestem pełen podziwu, to czemu precision miałby się wysrac od startów
Bogdan9999
Od launch control. Turbiny na kulkach szybko sie sypią. (podobno)
luckash
No i mi się podoba, dobra robota. Swoją drogą jakiś czas temu Wojti dał wykres na forum golfa, tylko było brak właściciela tongue.gif
barott
Fawor,

Do Boby daleka droga, Vampir w weekend zrobił 100-200 w 2.2s! ohmy.gif Dźwięk z gopro lubi się rozjeżdzać…
Wykres jest z gt35 na hydraulice. Hamowane na inercji jako fwd- na ulicy wszystko szybciej się dzieje. Pojemność motoru to 1.8l, na Precisionie już trochę jeździliśmy, doszedłem do 2barów na e85, ale nie działało to tak jak powinno. Od początku sezonu(jak poskładałem motor) był problem z kompresją, 2tygodnie temu zwaliłem czapke i wszystkie wydechy okazały się nieszczelne. Dodatkowo hydraulika mocno w dupe dostawała i robiły się odkształcenia na szklankach. Niestety wszystkie zawory wydechowe musiałem kupić nowe i padła decyzja o mechanice. Będę mógł zakręcić wyżej motor i będzie bezpieczniej. Głowica dzisiaj doszła po obróbce u Dziaka, czekam na szklanki.

Siewcu,

Wał jest z 1.8l VW- kuty seryjnie.

JohnyOne
Bardzo ładnie jedzie,"dziki wykres" 3:) powodzenia w modach, tak trochę otopowo, co to za mkI ? klekot ? w filmiku na vwmanii ?
wojti RAYLLE
Kumpla jedyna pompowtrysk, mocno pomodzony,danych podac nie mogę oficjalnie
Rafalek114
QUOTE (Bogdan9999 @ Wed, 07 Oct 2015 - 13:22) *
Od launch control. Turbiny na kulkach szybko sie sypią. (podobno)



To skoro nie jestes pewien to po co piszesz takie glupoty ??

Myslisz ze projekty 8sekundowe w de jezdza na panewce, do tego na chinskiej ?? Jak tak ,to zle myslisz .

ps i nikt nie wymienia sprezarek po dwoch czy tez trzech startach ,a latwo nie maja . Wiec te dywagacje na temat pt sa conjmniej bezsensu . Zawsze mozna sobie kupic chinczyka na panewce smile.gif
guzior
Raf - albo borga tongue.gif
maj0nez
Pięknie startuje, dobre modyfikacje.
Bogdan9999
CYTAT(Rafalek114 @ Thu, 08 Oct 2015 - 00:49) *
To skoro nie jestes pewien to po co piszesz takie glupoty ??

Myslisz ze projekty 8sekundowe w de jezdza na panewce, do tego na chinskiej ?? Jak tak ,to zle myslisz .

ps i nikt nie wymienia sprezarek po dwoch czy tez trzech startach ,a latwo nie maja . Wiec te dywagacje na temat pt sa conjmniej bezsensu . Zawsze mozna sobie kupic chinczyka na panewce smile.gif


Piszę podobno bo ja jeszcze żadnej takiej nie miałem a tylko wiem co było u kumpla.

Nie naskakuj na te chiny bo na pewno nie jedno masz na sobie co pochodzi z chin. Są dobre i złe produkty tak samo jak i z niemiec. Trochę serwisuje maszyn z de i jakoś orgazmów nie dostaje od ich wytrzymałości czy rozwiązań. Tak wiec i w de robią kibel jaki dobre rzeczy tak samo jak i w chinach.
kkkacper
Bogdan nie zauwazylem, zeby rafal cisnal cos na chinczyki, przyznal poprostu, ze 8.xx sekundowki na tym nie jezdza, ale to chyba nikogo nie dziwi, prawda? Tez uwazam, ze takie niczym nie poparte dywagacje czasem warto sobie darowac i tyle wink.gif
barott
Mała aktualizacja. Głowica naprawiona, kompresja wróciła- po 9bar na każdym garze przy zimnym silniku. Mechanika zamontowana, trochę się przeciągnęło w czasie bo czekałem 3 tygodnie na szklanki.. Szybkie pomiary i zamówiłem pastylki schricka z DE- Bar-tek motorsport. Pastylek nie mogłem zamontować na zaworach bo leżały na zapinkach, więc umieściłem je na trzonkach w szklance.




Ustawiłem wałeczki na regulowanych kółkach, motor odpalił. Pojechaliśmy na strojenie, doszliśmy do 1.5bara i AFR zaczął znowu świrować. Wtryski raz lały, raz nie.. Taki urok boschy 1700cc. Przy okazji upaliła się świeca. Zdecydowanie nie polecam platynowych Boschy. To już druga świeca tak samo popsuta. Postanowiłem zmienić świece na NGK.



Z racji że czekam na regulator aeromotiva a1000 i będę przebudowywał układ paliwowy na docelowy, założyłem tymczasowo wtryski 850cc na 4 barowym regulatorze(~1000cc) i 'dosyć' szybko je zamknęliśmy przy 1.55bara doładowania. Nie szalałem z zapłonem a auto w naszych odczuciach jest już mocniejsze niż na poprzednim setupie. Póki co zostałem z obrotami na 8000obr/min ale będziemy testować 8500 obr/min. Aktualnie wszystko fajnie działa, biegi z flatshiftem wchodzą( wcześniej był problem z tarczkami- sprzęgło trzymało i nie można było wsadzić biegu), rolling boost działa konkretnie. Niedługo skompletuje nowy układ paliwowy i odbędzie się finalne strojenie na 2.5bara- będą kreski. smile.gif
Rafalek114
QUOTE (Bogdan9999 @ Thu, 08 Oct 2015 - 16:30) *
Piszę podobno bo ja jeszcze żadnej takiej nie miałem a tylko wiem co było u kumpla.

Nie naskakuj na te chiny bo na pewno nie jedno masz na sobie co pochodzi z chin. Są dobre i złe produkty tak samo jak i z niemiec. Trochę serwisuje maszyn z de i jakoś orgazmów nie dostaje od ich wytrzymałości czy rozwiązań. Tak wiec i w de robią kibel jaki dobre rzeczy tak samo jak i w chinach.


Błazenada ! O czym ty piszesz ?? Naucz sie czytać i nie rób z siebie błazna . Precision czy garrett to niemieccy produceci ??

Nigdzie nie napisałem ze niemieckie produkty są doskonale, a juz napewno nie napisałem, ze Niemcy jeżdżą na niemieckich sprężarkach . Wiec zastanów sie dwa razy zanim cos napiszesz . Bo to juz kolejny mało sensowny post
Fawor
Czy tylko ja wnioskuje, ze masz niezłe szczęście z tymi poobrywanymi świecami? huh.gif Bo w sumie powinieneś mieć juz podziobane tłoki, a jak nie wnętrze cylindra to chociaż dziurawy wirnik w turbo..
Bogdan9999
CYTAT(Rafalek114 @ Wed, 18 Nov 2015 - 18:49) *
Błazenada ! O czym ty piszesz ?? Naucz sie czytać i nie rób z siebie błazna . Precision czy garrett to niemieccy produceci ??

Nigdzie nie napisałem ze niemieckie produkty są doskonale, a juz napewno nie napisałem, ze Niemcy jeżdżą na niemieckich sprężarkach . Wiec zastanów sie dwa razy zanim cos napiszesz . Bo to juz kolejny mało sensowny post



Dobrze jeśli będziesz szczery zaczniesz upalać i ruszać z launch control powiesz ile startów i km wytrzymała zanim zaczął pojawiać się luz wzdłużny. Wiem że turbo na kulkach wstaje błyskawicznie i szybciej sie kręci szkoda że nie może nawet podskoczyć do wytrzymałości i żywotności turbiny na panewkach. I o to mi głównie chodziło.
Rafalek114
QUOTE (Bogdan9999 @ Thu, 19 Nov 2015 - 00:44) *
Dobrze jeśli będziesz szczery zaczniesz upalać i ruszać z launch control powiesz ile startów i km wytrzymała zanim zaczął pojawiać się luz wzdłużny. Wiem że turbo na kulkach wstaje błyskawicznie i szybciej sie kręci szkoda że nie może nawet podskoczyć do wytrzymałości i żywotności turbiny na panewkach. I o to mi głównie chodziło.


Bardzo dużo zależy od wielkości sprężarki , a jeszcze więcej od jej prawidłowego wyważenia . Co do mojego turbo , mogę dac znać , ale moja sprężarka na chwile obecna ma juz bardzo mało wspólnego z garrettem , dlatego nawet jak sie rozleci , cieżko mieć pretensje do producenta .

Jeżeli natomiast chodzi o wytrzymałość panewka vs kulka . To z pewnością panewka jest bardziej odporna , ale kolkowe łożyska wcale nie są tak słabe jak mogło by sie wydawać . Nasz rekord w 1,8t to 90tys km
Na gt2871 i dalej jezdzi . U rogala pewnien Sharan zrobił na kulce 160-170 tys i tez jezdzi wiec to nie do końca tak jak piszesz .

LC ,FS rolling antilag i te wszystkie inne bajery , napewno nie sprzyjają sprężarce w jej długotrwałości .
Fiodor
W TDi turbina na kulkach lata bez problemu na doładowaniu 2,5bara a wiem ze dmuchają więcej nawet do 3 bar z nitro i na launczu. Turbina na panewkach na podobnych wirnikach umiera duże szybciej. Mowa o GTB2260VK VS GTb2260VKLR znam przypadki ze przez złe dopasowane nipli o mniejszej średnicy niż powinny być turbina pracowała niemal na sucho zrobiła nawet kilka tys.km gdzie turbina na panewki stanęłaby po 500m. Miałem w rękach tych VKLRow może z 40sztuk i nigdy nie zauważyłem luzu wzdłużnego w tym momencie na panewkach GTB2260VK albo VZK dość częsty przypadek.
cieplak
Chyba moja kulka najlepiej wie co to brutalny lc i fs jeżeli chodzi o to forum.
hz10
CYTAT(Fiodor @ Thu, 19 Nov 2015 - 19:39) *
W TDi turbina na kulkach lata bez problemu na doładowaniu 2,5bara a wiem ze dmuchają więcej nawet do 3 bar z nitro i na launczu. Turbina na panewkach na podobnych wirnikach umiera duże szybciej. Mowa o GTB2260VK VS GTb2260VKLR znam przypadki ze przez złe dopasowane nipli o mniejszej średnicy niż powinny być turbina pracowała niemal na sucho zrobiła nawet kilka tys.km gdzie turbina na panewki stanęłaby po 500m. Miałem w rękach tych VKLRow może z 40sztuk i nigdy nie zauważyłem luzu wzdłużnego w tym momencie na panewkach GTB2260VK albo VZK dość częsty przypadek.

seryjne łożysko oporowe w tych sprężarkach to jakieś nieporozumienie i dlatego zdychają smile.gif
kkkacper
Nie chce marudzic, ale bedziecie teraz w tym temacie rozwodzic sie przez kolejne trzy strony nad wyzszoscia kulek nad panewka badz odwrotnie? Paaanowie, blagam Was, znow przerabiamy to samo? xD
marszall
Modziles jakos dodatkowo blok? Ja tez obrabialem blok u Dziaka to Stefan chyba pierwszy raz przerabial rozwiert 1z na wieksza srednice, ale wiem ze sie znaja na rzeczy.
Jakie szpile dales? Arp, cos na zamowienie czy rozwiert glowicy?

Cos wiecej o powodach fuck'upow?
RADEK1985
Moje garretty bardzo długo znosiły lc az sie sam zdziwiłem ze sa takie zywotne a wiec ori garretta ciezko zabic ale co sie nie da jak sie da smile.gif
Hansik
jest dobrze wink.gif prezent na mikolaja jest ale niech juz sie wypowie wlasciciel jak wroci do domu wink.gif tongue.gif
pozdr
wojti RAYLLE
jest tyle ile zakładaliśmy..

CYTAT(wojti RAYLLE @ Wed, 23 Dec 2015 - 13:38) *
jest tyle ile zakładaliśmy..

Strefa tuningu dziś shamowała
Kywak
Patrząc na Facebooka, to fajnie wysoko się to kręci - jaki limiter macie ustawiony smile.gif ? Szkoda, że wykres dopiero od 4 200 się zaczyna, ale rozumiem, że wcześniej nie ma co pokazywać. Czyli pewnie do 3 500 można jeździć jak wolnossakiem, hmm wink.gif ? Gratuluję wyniku, skoro pękło siedem z przodu, chociaż fejsowy wykres jest na mniej nieco.
marecek1522
barott co to za świece założyłeś ? wcześniej miałem ngk pfr7b i non stop był problem u siebie i dwa razy upaliłem w 1.8t i dwa razy tyle w 2.2t teraz założyłem zimniejsze bosche za 20 pln i jest spokój , pozdr
siewcu
ze świecami w ogóle cyrki są, nieraz najtańsze modele działają lepiej niż najdroższe, irydowe, platynowe, wieloelektrodowe cuda wianki...
wojti RAYLLE
tak cuda wianki mieliśmy ze świecami , ale to niech Bartek opowie
wojtek1111
Jakby ktoś wrzucił wykres tutaj na forum to by było fajnie. Nie wszyscy mają fb... przynajmniej ja nie mam tongue.gif
16vg60
kkkacper wklejaj i tutaj filmy i wykresy

szacun dla wlasciciela za grzebanie w 16vt na taka skale ,jest czad

barott
Mała aktualizacja. Mechanika+ nowy układ paliwowy zamontowany:
-mechaniczne szklanki FCP
-pastylki do regulacji luzu Schricka
-regulator Aeromotive a1000
-zasilanie an8, powrót an6- jedna linia od catchtanka do listwy
-bardziej pojemna listwa paliwa
-wtryski Bosch 2200cc



Po czym auto zostało wystrojone na 2.5 bara doładowania na e70. Pogoda nie sprzyjała na pomiary, ale wczoraj udało się pojechać na hamownię. Śmiało mogę stwierdzić, że cel na 2015 został zrealizowany- jest 7 z przodu! smile.gif Pamiętajmy, że to ciągle 1.8l, także jestem bardzo zadowolony bo moc z cylindra już koło 180koni. Może w 2016 pomyślę nad jakimś konkretnym strokerem na ~2.2l. Pobudziłoby to szybciej sprężarkę i na pewno mocowo też byłoby konkretniej. Wykres na 712 koni brzydki po paliwo się obraziło i uciekło na sekunde.. Motor napełnia się do końca, nie ma drastycznych spadków mocy także wałeczki zostają póki co takie jak są. Chciałbym wałki od Boby ale to niestety ciężki temat. Jak pogoda dopisze i ktoś z trójmiasta będzie miły i pożyczy racelogica to zrobię pomiary 100-200.








farmer91
Może ktoś zarzucić linkiem do fb?
arab82
bardzo duzy + za prawie orginalny wygląd zewnętrzny.
Joker
CYTAT(arab82 @ Thu, 24 Dec 2015 - 15:54) *
bardzo duzy + za prawie orginalny wygląd zewnętrzny.

Też mi się to podoba, minimalizm z zewnątrz smile.gif
marszall
Dlaczego nie poszedles odrazu w wal 2.0? Chodzi o stopien sprezania?
wojti RAYLLE
z innych powodów zostało zrobione
barott
Stopień sprężenia to najmniejszy problem, mogę go sobie dobrać. Miałem tłoki i dlatego poszedłem w taki wał.
kurpiu
Fajny sprzęt. Jaki tam masz AR?
barott
wydech 0.82 smile.gif
marszall
Czy przy tych mocach rod/stroke ratio ma znaczenie? Bo przy wale 1.8 i dlugiej korbie jest on dosc ciekawy
ZUCZEKTT
CYTAT(Fawor @ Wed, 18 Nov 2015 - 22:45) *
Czy tylko ja wnioskuje, ze masz niezłe szczęście z tymi poobrywanymi świecami? huh.gif Bo w sumie powinieneś mieć juz podziobane tłoki, a jak nie wnętrze cylindra to chociaż dziurawy wirnik w turbo..

Podpinam się pod pytanie, czy po takim zerwaniu silnik nie ucierpiał, sprawdzaliście to jakoś??
wojti RAYLLE
tak , nic sie nie stało , na wirniku też nic nie ma
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.