Przyszedł czas na opisanie mojej dwójki. Auto jest ze mną od 3lat, plan od początku był konkretny. Projekt jest ciągle rozwijany. Głównym założeniem jest przyjemność z budowy, zdobycie doświadczenia no i radość z efektów. Oczywiście nie obyło się bez fuckup'ów: zatarty silnik, pogięte zawory, pęknięty cylinder, uszkodzona korba, zajechana skrzynia itd…. Auto wcześniej jeździło na chińskim gt35, gdzie przy doładowaniu 2.1bar'a +Pb98 uzyskałem 536KM 564Nm. Aktualnie składam nowy setup na 'nieco' większej sprężarce. tongue.gif
PODZIĘKOWANIA: Przy budowie pomagało mi wiele osób technicznie jak i fizycznie. Wielkie dzięki dla Cieplaka za odpalenie sprzęta, ogromną wiedzę i strojenie na początku, dla Wojtka za zarażenie zajawką tuningową i ciągłą pomoc, Kkkacprowi za ściąganie gratów i grzebanie do nocy, dla DZIAK motorsport za obróbkę silnika, Jadźwinowi za sterownik Ecumaster i wszystkim którzy pomogli i nadal pomagają! wink.gif
Shouphas
Tue, 06 Oct 2015 - 22:11
Auto widzę pierwszy raz i jestem pod wrażeniem
getrage
Tue, 06 Oct 2015 - 22:38
+2 fajny wynik z hamulca .
kkkacper
Tue, 06 Oct 2015 - 23:06
Nieeeee wierze, ze to zrobiles! zima jeszcze nie przyszla, a mocy juz przybedzie! trzeba dzialac, chociaz jeden projekt musi sluzyc P.S. Zapomniales Mariuszowi podziekowac.. jak mu pokaze to na pewno bedzie mu przykro! Haha..
Fawor
Tue, 06 Oct 2015 - 23:27
próbujesz gonić Bobe? Dźwięk z filmu nie zgrywa sie z obrazem - fajnie byłoby to poprawić.
A co do setupu - po obejrzeniu wykresu powiedziałem głosno "ała", ale filmik weryfikuje, że auto po zmianie biegu jedzie faktycznie dokładnie tym zakresem, od którego jest/był maks moment. Całkiem nieźle to wygląda. Oczywiście wykres i filmy na chińczyku? 2litrówce porządne Precision powinien bardzo pomóc - szczególnie wstawaniem po zmianie biegu. Propsy, ładne to i szybkie
Bogdan9999
Wed, 07 Oct 2015 - 00:53
Daj znać ile wytrzyma takich startów ta turbina na kulkach z tego co widziałem i słyszałem dużo nie znoszą. Ale może u ciebie jest inaczej. Tak czy inaczej super projekt trzymam kciuki Jaka masa auta ?
siewcu
Wed, 07 Oct 2015 - 01:30
możesz coś więcej napisać co to za kuty wał? seria z jakiegoś vw czy custom?
16vg60
Wed, 07 Oct 2015 - 06:18
Fajnie ze opisales projekt, ciekw bylem co tam modzisz:) masa pracy i bdb.poziom , nie tylko jeździ ale i wyglada , do tego 16vt Petarda !
Na jakiej dupie bylo to chińskie gt 35?
Pozdr
wojti RAYLLE
Wed, 07 Oct 2015 - 08:08
na najmniuejszej 0.63 , zresztą chiska turbawka tyle od nas przyjeła chłosty na klate że jestem pełen podziwu, to czemu precision miałby się wysrac od startów
Bogdan9999
Wed, 07 Oct 2015 - 13:22
Od launch control. Turbiny na kulkach szybko sie sypią. (podobno)
luckash
Wed, 07 Oct 2015 - 16:18
No i mi się podoba, dobra robota. Swoją drogą jakiś czas temu Wojti dał wykres na forum golfa, tylko było brak właściciela
barott
Wed, 07 Oct 2015 - 17:14
Fawor,
Do Boby daleka droga, Vampir w weekend zrobił 100-200 w 2.2s! Dźwięk z gopro lubi się rozjeżdzać… Wykres jest z gt35 na hydraulice. Hamowane na inercji jako fwd- na ulicy wszystko szybciej się dzieje. Pojemność motoru to 1.8l, na Precisionie już trochę jeździliśmy, doszedłem do 2barów na e85, ale nie działało to tak jak powinno. Od początku sezonu(jak poskładałem motor) był problem z kompresją, 2tygodnie temu zwaliłem czapke i wszystkie wydechy okazały się nieszczelne. Dodatkowo hydraulika mocno w dupe dostawała i robiły się odkształcenia na szklankach. Niestety wszystkie zawory wydechowe musiałem kupić nowe i padła decyzja o mechanice. Będę mógł zakręcić wyżej motor i będzie bezpieczniej. Głowica dzisiaj doszła po obróbce u Dziaka, czekam na szklanki.
Siewcu,
Wał jest z 1.8l VW- kuty seryjnie.
JohnyOne
Wed, 07 Oct 2015 - 19:33
Bardzo ładnie jedzie,"dziki wykres" 3:) powodzenia w modach, tak trochę otopowo, co to za mkI ? klekot ? w filmiku na vwmanii ?
wojti RAYLLE
Wed, 07 Oct 2015 - 19:37
Kumpla jedyna pompowtrysk, mocno pomodzony,danych podac nie mogę oficjalnie
Rafalek114
Thu, 08 Oct 2015 - 00:49
QUOTE (Bogdan9999 @ Wed, 07 Oct 2015 - 13:22)
Od launch control. Turbiny na kulkach szybko sie sypią. (podobno)
To skoro nie jestes pewien to po co piszesz takie glupoty ??
Myslisz ze projekty 8sekundowe w de jezdza na panewce, do tego na chinskiej ?? Jak tak ,to zle myslisz .
ps i nikt nie wymienia sprezarek po dwoch czy tez trzech startach ,a latwo nie maja . Wiec te dywagacje na temat pt sa conjmniej bezsensu . Zawsze mozna sobie kupic chinczyka na panewce
guzior
Thu, 08 Oct 2015 - 07:18
Raf - albo borga
maj0nez
Thu, 08 Oct 2015 - 09:32
Pięknie startuje, dobre modyfikacje.
Bogdan9999
Thu, 08 Oct 2015 - 16:30
CYTAT(Rafalek114 @ Thu, 08 Oct 2015 - 00:49)
To skoro nie jestes pewien to po co piszesz takie glupoty ??
Myslisz ze projekty 8sekundowe w de jezdza na panewce, do tego na chinskiej ?? Jak tak ,to zle myslisz .
ps i nikt nie wymienia sprezarek po dwoch czy tez trzech startach ,a latwo nie maja . Wiec te dywagacje na temat pt sa conjmniej bezsensu . Zawsze mozna sobie kupic chinczyka na panewce
Piszę podobno bo ja jeszcze żadnej takiej nie miałem a tylko wiem co było u kumpla.
Nie naskakuj na te chiny bo na pewno nie jedno masz na sobie co pochodzi z chin. Są dobre i złe produkty tak samo jak i z niemiec. Trochę serwisuje maszyn z de i jakoś orgazmów nie dostaje od ich wytrzymałości czy rozwiązań. Tak wiec i w de robią kibel jaki dobre rzeczy tak samo jak i w chinach.
kkkacper
Thu, 08 Oct 2015 - 17:02
Bogdan nie zauwazylem, zeby rafal cisnal cos na chinczyki, przyznal poprostu, ze 8.xx sekundowki na tym nie jezdza, ale to chyba nikogo nie dziwi, prawda? Tez uwazam, ze takie niczym nie poparte dywagacje czasem warto sobie darowac i tyle
barott
Tue, 17 Nov 2015 - 23:37
Mała aktualizacja. Głowica naprawiona, kompresja wróciła- po 9bar na każdym garze przy zimnym silniku. Mechanika zamontowana, trochę się przeciągnęło w czasie bo czekałem 3 tygodnie na szklanki.. Szybkie pomiary i zamówiłem pastylki schricka z DE- Bar-tek motorsport. Pastylek nie mogłem zamontować na zaworach bo leżały na zapinkach, więc umieściłem je na trzonkach w szklance.
Ustawiłem wałeczki na regulowanych kółkach, motor odpalił. Pojechaliśmy na strojenie, doszliśmy do 1.5bara i AFR zaczął znowu świrować. Wtryski raz lały, raz nie.. Taki urok boschy 1700cc. Przy okazji upaliła się świeca. Zdecydowanie nie polecam platynowych Boschy. To już druga świeca tak samo popsuta. Postanowiłem zmienić świece na NGK.
Z racji że czekam na regulator aeromotiva a1000 i będę przebudowywał układ paliwowy na docelowy, założyłem tymczasowo wtryski 850cc na 4 barowym regulatorze(~1000cc) i 'dosyć' szybko je zamknęliśmy przy 1.55bara doładowania. Nie szalałem z zapłonem a auto w naszych odczuciach jest już mocniejsze niż na poprzednim setupie. Póki co zostałem z obrotami na 8000obr/min ale będziemy testować 8500 obr/min. Aktualnie wszystko fajnie działa, biegi z flatshiftem wchodzą( wcześniej był problem z tarczkami- sprzęgło trzymało i nie można było wsadzić biegu), rolling boost działa konkretnie. Niedługo skompletuje nowy układ paliwowy i odbędzie się finalne strojenie na 2.5bara- będą kreski.
Rafalek114
Wed, 18 Nov 2015 - 18:49
QUOTE (Bogdan9999 @ Thu, 08 Oct 2015 - 16:30)
Piszę podobno bo ja jeszcze żadnej takiej nie miałem a tylko wiem co było u kumpla.
Nie naskakuj na te chiny bo na pewno nie jedno masz na sobie co pochodzi z chin. Są dobre i złe produkty tak samo jak i z niemiec. Trochę serwisuje maszyn z de i jakoś orgazmów nie dostaje od ich wytrzymałości czy rozwiązań. Tak wiec i w de robią kibel jaki dobre rzeczy tak samo jak i w chinach.
Błazenada ! O czym ty piszesz ?? Naucz sie czytać i nie rób z siebie błazna . Precision czy garrett to niemieccy produceci ??
Nigdzie nie napisałem ze niemieckie produkty są doskonale, a juz napewno nie napisałem, ze Niemcy jeżdżą na niemieckich sprężarkach . Wiec zastanów sie dwa razy zanim cos napiszesz . Bo to juz kolejny mało sensowny post
Fawor
Wed, 18 Nov 2015 - 22:45
Czy tylko ja wnioskuje, ze masz niezłe szczęście z tymi poobrywanymi świecami? Bo w sumie powinieneś mieć juz podziobane tłoki, a jak nie wnętrze cylindra to chociaż dziurawy wirnik w turbo..
Bogdan9999
Thu, 19 Nov 2015 - 00:44
CYTAT(Rafalek114 @ Wed, 18 Nov 2015 - 18:49)
Błazenada ! O czym ty piszesz ?? Naucz sie czytać i nie rób z siebie błazna . Precision czy garrett to niemieccy produceci ??
Nigdzie nie napisałem ze niemieckie produkty są doskonale, a juz napewno nie napisałem, ze Niemcy jeżdżą na niemieckich sprężarkach . Wiec zastanów sie dwa razy zanim cos napiszesz . Bo to juz kolejny mało sensowny post
Dobrze jeśli będziesz szczery zaczniesz upalać i ruszać z launch control powiesz ile startów i km wytrzymała zanim zaczął pojawiać się luz wzdłużny. Wiem że turbo na kulkach wstaje błyskawicznie i szybciej sie kręci szkoda że nie może nawet podskoczyć do wytrzymałości i żywotności turbiny na panewkach. I o to mi głównie chodziło.
Rafalek114
Thu, 19 Nov 2015 - 05:11
QUOTE (Bogdan9999 @ Thu, 19 Nov 2015 - 00:44)
Dobrze jeśli będziesz szczery zaczniesz upalać i ruszać z launch control powiesz ile startów i km wytrzymała zanim zaczął pojawiać się luz wzdłużny. Wiem że turbo na kulkach wstaje błyskawicznie i szybciej sie kręci szkoda że nie może nawet podskoczyć do wytrzymałości i żywotności turbiny na panewkach. I o to mi głównie chodziło.
Bardzo dużo zależy od wielkości sprężarki , a jeszcze więcej od jej prawidłowego wyważenia . Co do mojego turbo , mogę dac znać , ale moja sprężarka na chwile obecna ma juz bardzo mało wspólnego z garrettem , dlatego nawet jak sie rozleci , cieżko mieć pretensje do producenta .
Jeżeli natomiast chodzi o wytrzymałość panewka vs kulka . To z pewnością panewka jest bardziej odporna , ale kolkowe łożyska wcale nie są tak słabe jak mogło by sie wydawać . Nasz rekord w 1,8t to 90tys km Na gt2871 i dalej jezdzi . U rogala pewnien Sharan zrobił na kulce 160-170 tys i tez jezdzi wiec to nie do końca tak jak piszesz .
LC ,FS rolling antilag i te wszystkie inne bajery , napewno nie sprzyjają sprężarce w jej długotrwałości .
Fiodor
Thu, 19 Nov 2015 - 19:39
W TDi turbina na kulkach lata bez problemu na doładowaniu 2,5bara a wiem ze dmuchają więcej nawet do 3 bar z nitro i na launczu. Turbina na panewkach na podobnych wirnikach umiera duże szybciej. Mowa o GTB2260VK VS GTb2260VKLR znam przypadki ze przez złe dopasowane nipli o mniejszej średnicy niż powinny być turbina pracowała niemal na sucho zrobiła nawet kilka tys.km gdzie turbina na panewki stanęłaby po 500m. Miałem w rękach tych VKLRow może z 40sztuk i nigdy nie zauważyłem luzu wzdłużnego w tym momencie na panewkach GTB2260VK albo VZK dość częsty przypadek.
cieplak
Thu, 19 Nov 2015 - 23:14
Chyba moja kulka najlepiej wie co to brutalny lc i fs jeżeli chodzi o to forum.
hz10
Thu, 19 Nov 2015 - 23:49
CYTAT(Fiodor @ Thu, 19 Nov 2015 - 19:39)
W TDi turbina na kulkach lata bez problemu na doładowaniu 2,5bara a wiem ze dmuchają więcej nawet do 3 bar z nitro i na launczu. Turbina na panewkach na podobnych wirnikach umiera duże szybciej. Mowa o GTB2260VK VS GTb2260VKLR znam przypadki ze przez złe dopasowane nipli o mniejszej średnicy niż powinny być turbina pracowała niemal na sucho zrobiła nawet kilka tys.km gdzie turbina na panewki stanęłaby po 500m. Miałem w rękach tych VKLRow może z 40sztuk i nigdy nie zauważyłem luzu wzdłużnego w tym momencie na panewkach GTB2260VK albo VZK dość częsty przypadek.
seryjne łożysko oporowe w tych sprężarkach to jakieś nieporozumienie i dlatego zdychają
kkkacper
Fri, 20 Nov 2015 - 00:22
Nie chce marudzic, ale bedziecie teraz w tym temacie rozwodzic sie przez kolejne trzy strony nad wyzszoscia kulek nad panewka badz odwrotnie? Paaanowie, blagam Was, znow przerabiamy to samo? xD
marszall
Thu, 26 Nov 2015 - 23:57
Modziles jakos dodatkowo blok? Ja tez obrabialem blok u Dziaka to Stefan chyba pierwszy raz przerabial rozwiert 1z na wieksza srednice, ale wiem ze sie znaja na rzeczy. Jakie szpile dales? Arp, cos na zamowienie czy rozwiert glowicy?
Cos wiecej o powodach fuck'upow?
RADEK1985
Fri, 27 Nov 2015 - 08:28
Moje garretty bardzo długo znosiły lc az sie sam zdziwiłem ze sa takie zywotne a wiec ori garretta ciezko zabic ale co sie nie da jak sie da
Hansik
Wed, 23 Dec 2015 - 13:15
jest dobrze prezent na mikolaja jest ale niech juz sie wypowie wlasciciel jak wroci do domu pozdr
wojti RAYLLE
Wed, 23 Dec 2015 - 13:38
jest tyle ile zakładaliśmy..
CYTAT(wojti RAYLLE @ Wed, 23 Dec 2015 - 13:38)
jest tyle ile zakładaliśmy..
Strefa tuningu dziś shamowała
Kywak
Wed, 23 Dec 2015 - 19:25
Patrząc na Facebooka, to fajnie wysoko się to kręci - jaki limiter macie ustawiony ? Szkoda, że wykres dopiero od 4 200 się zaczyna, ale rozumiem, że wcześniej nie ma co pokazywać. Czyli pewnie do 3 500 można jeździć jak wolnossakiem, hmm ? Gratuluję wyniku, skoro pękło siedem z przodu, chociaż fejsowy wykres jest na mniej nieco.
marecek1522
Wed, 23 Dec 2015 - 22:45
barott co to za świece założyłeś ? wcześniej miałem ngk pfr7b i non stop był problem u siebie i dwa razy upaliłem w 1.8t i dwa razy tyle w 2.2t teraz założyłem zimniejsze bosche za 20 pln i jest spokój , pozdr
siewcu
Wed, 23 Dec 2015 - 23:01
ze świecami w ogóle cyrki są, nieraz najtańsze modele działają lepiej niż najdroższe, irydowe, platynowe, wieloelektrodowe cuda wianki...
wojti RAYLLE
Wed, 23 Dec 2015 - 23:06
tak cuda wianki mieliśmy ze świecami , ale to niech Bartek opowie
wojtek1111
Thu, 24 Dec 2015 - 09:10
Jakby ktoś wrzucił wykres tutaj na forum to by było fajnie. Nie wszyscy mają fb... przynajmniej ja nie mam
16vg60
Thu, 24 Dec 2015 - 09:22
kkkacper wklejaj i tutaj filmy i wykresy
szacun dla wlasciciela za grzebanie w 16vt na taka skale ,jest czad
barott
Thu, 24 Dec 2015 - 10:59
Mała aktualizacja. Mechanika+ nowy układ paliwowy zamontowany: -mechaniczne szklanki FCP -pastylki do regulacji luzu Schricka -regulator Aeromotive a1000 -zasilanie an8, powrót an6- jedna linia od catchtanka do listwy -bardziej pojemna listwa paliwa -wtryski Bosch 2200cc
Po czym auto zostało wystrojone na 2.5 bara doładowania na e70. Pogoda nie sprzyjała na pomiary, ale wczoraj udało się pojechać na hamownię. Śmiało mogę stwierdzić, że cel na 2015 został zrealizowany- jest 7 z przodu! Pamiętajmy, że to ciągle 1.8l, także jestem bardzo zadowolony bo moc z cylindra już koło 180koni. Może w 2016 pomyślę nad jakimś konkretnym strokerem na ~2.2l. Pobudziłoby to szybciej sprężarkę i na pewno mocowo też byłoby konkretniej. Wykres na 712 koni brzydki po paliwo się obraziło i uciekło na sekunde.. Motor napełnia się do końca, nie ma drastycznych spadków mocy także wałeczki zostają póki co takie jak są. Chciałbym wałki od Boby ale to niestety ciężki temat. Jak pogoda dopisze i ktoś z trójmiasta będzie miły i pożyczy racelogica to zrobię pomiary 100-200.
farmer91
Thu, 24 Dec 2015 - 12:09
Może ktoś zarzucić linkiem do fb?
arab82
Thu, 24 Dec 2015 - 15:54
bardzo duzy + za prawie orginalny wygląd zewnętrzny.
Joker
Thu, 24 Dec 2015 - 16:30
CYTAT(arab82 @ Thu, 24 Dec 2015 - 15:54)
bardzo duzy + za prawie orginalny wygląd zewnętrzny.
Też mi się to podoba, minimalizm z zewnątrz
marszall
Fri, 25 Dec 2015 - 00:07
Dlaczego nie poszedles odrazu w wal 2.0? Chodzi o stopien sprezania?
wojti RAYLLE
Fri, 25 Dec 2015 - 09:50
z innych powodów zostało zrobione
barott
Fri, 25 Dec 2015 - 10:33
Stopień sprężenia to najmniejszy problem, mogę go sobie dobrać. Miałem tłoki i dlatego poszedłem w taki wał.
kurpiu
Fri, 25 Dec 2015 - 15:42
Fajny sprzęt. Jaki tam masz AR?
barott
Fri, 25 Dec 2015 - 16:19
wydech 0.82
marszall
Fri, 25 Dec 2015 - 18:15
Czy przy tych mocach rod/stroke ratio ma znaczenie? Bo przy wale 1.8 i dlugiej korbie jest on dosc ciekawy
ZUCZEKTT
Tue, 29 Dec 2015 - 12:26
CYTAT(Fawor @ Wed, 18 Nov 2015 - 22:45)
Czy tylko ja wnioskuje, ze masz niezłe szczęście z tymi poobrywanymi świecami? Bo w sumie powinieneś mieć juz podziobane tłoki, a jak nie wnętrze cylindra to chociaż dziurawy wirnik w turbo..
Podpinam się pod pytanie, czy po takim zerwaniu silnik nie ucierpiał, sprawdzaliście to jakoś??
wojti RAYLLE
Tue, 29 Dec 2015 - 12:35
tak , nic sie nie stało , na wirniku też nic nie ma
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.