Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jak ruszać (i przyspieszać) efektywnie?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
peter000
Witam
Jeżdżę od krótkiego czasu w KJS'ach, krótko mam też prawko, więc z góry uprzedzam, że jestem laikiem. Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie czy ruszam prawidłowo. Jeżdżę FWD niezbyt szybkim bo to Civic 6g 1.4. Ruszam w taki sposób, że ustawiam obroty na te 4tyś i puszczam sprzęgło zupełnie, jednocześnie wciskając gaz do podłogi. Sprzęgło puszczam w zasadzie najszybciej jak się da więc jest to strzał ze sprzęgła po prostu(?). Ostatnio w nowym Top Gear był test hot hatchy i w nim była taka tabelka "jak ruszać FWD". Było tam napisane, żeby sprzęgło puszczać zdecydowanie ale z niego nie strzelać. Ale co to właściwie znaczy? Mam puszczać sprzęgło szybko do jakiegoś momentu a potem wolniej? tongue.gif Dodatkowo było też napisane żeby zapinać dwójkę bez puszczania gazu. I tu też mam pytanie czy tak należy? Bo ja zawsze gaz puszczałem. Czy może w ogóle mam zmieniać wszystkie biegi bez puszczania gazu? Proszę o rady. Nie chcę ćwiczyć różnych metod bez kilku słów od bardziej doświadczonych, bo boję się, że skończy się to spalonym sprzęgłem wink.gif
Joker
Wszystko zależy od sprzęgła, kół, opon. W jednym aucie strzał może dać lepszy efekt, w innym gwałtowne ale nie strzelenie. Ogólnie temat rzeka - ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć (i mieć drugie sprzęgło w zapasie wink.gif ) .

Naprawdę technik jest multum i nie ma złotego środka. Temperatura, ogumienie, nawierzchnia, charakterystyka silnika, sprawność sprzęgła - to podstawowe czynniki, które w Civicu 1.4 mogą mieć znaczenie i za każdym razem efektywne ruszenie (czyt. najlepszy rezultat) może potrzebować zmiennej techniki.
[Yossarian]