Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Caddy bls 105@170 padl po 230tys
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
GnieznoGniezno
Pytanko mam na co zmienic silnik zeby polatac tym ze 2-3 lata bezawaryjnie... Buda zdrowa, hamulce i zawiecha porobione, auto nie bite.
Silniki maja opinie papierowych wiec mysle co mozna zeswapowac, czy isc w stare 1.9 czy nowsze 2.0 oczywiscie bez egr dpf i innych eko psujek, co mi podejdzie p&p bez wiekszego strugania, interesuje mnie silnik i skrzynia.
Moc... no slabszy po programie zeby nie byl niz 170 mile widziane 200+ i projekt zeby nie przewyzszyl samochodu...
Caddy 2007 mam od nowosci 70% miasto jezdzone 30% trasa, przy 120tys turbina od 140 gumki pod wtryskami, zamach sprzeglo vr6 i program na 170km i caly ten okres bezawaryjnie przejechalem tylko olej filtry klocki az do dzis stuklo mi i korba mi powiedziala czesc...
lukas313
Wstaw słupek z 1.9 tdi BLT a osprzęt przełuż ze swojego silnika .
Będzie szybko , prosto i trwale bo BLT to 130km w serji a ludzie robią je na ponad 200km i wymienią tylko osprzęt w tym silniku.
zgredd
Ale blt jest na edc15+ a bls i innego pokroju silniku 105km na edc16 nie będzie problemu z czujnikiem wału?
GnieznoGniezno
No wlasnie dzis 2 mechanikow potwierdzilo ze czujnik walu musi byc z bls zalozony ale to podobno jest do opanowania bo robili takie zagryzki... tu czyta z walu a tu z uszczelniacza jakos tak
z bls-a zostanie mi turbina od 2.0tdi 140, kompletny planuje kupic ASZ 130km z turbina czy bez brac?
W kompie mam wgranego wirusa na 171/380 odpali to i na soft moge sie wybrac na kolach 80kilometrow?
Kwestia skrzyni tez nie wiem bo mialem jednomas i sprzeglo vr6, skrzynia jcs caddy 5b ale jest krotkaaa a widze wszedzie przy asz 6b... Wole 5 dluzsze przelozenia ale znowu bez przesady...
Synek
Ale modzicie. Co ci po wirusie z edc15 jak jeździsz na sterowniku edc16 który musi zostać bo przerabiasz silnik pod niego? Jak już robisz takie ogryzki to zainwestuj w jakieś większe turbo.
GnieznoGniezno
Hm to asz nie odpali na edc16? Kazdy mowi ze jak ogarne czujnik walu to odpale...
Co do turbiny spytalem wyzej co lepsze na start do asz... seria z asz czy od passata 140... Za duzo wydatkow na raz a zamiast turbiny wole juz kupic dluzsza skrzynie skoro silnik bede mial na stole... A big turbine i program sobie zrobie powiedzmy w zime
Chyba ze cos innego zaproponujecie niz asz zebym sie zmiescil w +- 4tys za kpl silnik bez przekladki
zgredd
1 Turbina z 2.0 tdi 140km jest wydajnościowo podobna do turbiny z blt wiec po zmieniać coś to jest praktycznie identyczne? Turbo w 2.0 tdi 140 to gt1749va w silniku blt kkk bv 39 B w różnice to -/+ 10km na kożyść garetta.

2 Jeśli uporaś się z tym czujnikiem i auto odpali po co zmieniać coś w sofcie chyba że wpadaja inne pompki lub turbo.
3 Wirusa ma zrobionego w edc16 bo ma silnik bls, wiec nie wiem o czym pisze synek?
4 Nie zmieniałem skrzyni w cady ale jeżdziłem i wiem że jest krótka masz 2 wyjścia swap na 6 biegów (inny rozrusznik, wybierak, połośki itd) lub wydłużenie swojej skrzynie jcs bebechy 5 biegu powinny pasować z kbl nigdy tego nie robiłem więc tylko rzucam pomyśł 2.0tys/ 120km/h takie ma przełożęnie. Dzięki 4 którkim biegom zyskujemy przyspieszenie a póżniej spokojnie możemy pokonywać kilometry na trasie.
5 Jak odpalisz Asz, blt na edc16 daj znaka bo zawsze mnie ten temat interesował, masz już mechaników którzy to robili wiec mają temat ogarnięty tylko wrzucać i katować.

Rzeżba warta sztuki jak odpalą asz, blt na edc16 bo słupki z bls, bkc, bxe itd kosztują dużo więcej niż z asz, blt, axr, atd i wszystkich inny starszych modeli.
lukas313
Ja mam blt zamontowane w passacie b5 i dało się choć twierdziło paru mechaników ze poprzeczniaka nie da sie założyć do passata
zgredd
Akurat zamontować blt do paska b5 to żaden problem bo tam seryjnie siedział asz, awx,ajm. Silniki blizniacze wystarczy tylko zmienić miskę itd nie ma problemu bo jest na setowniku edc15 a ja się pytam czy da radę odpalić blt na edc16 autor pisał że ma magików więc chętnie bym taki projekt zobaczył ponieważ te nowsze silniki 105km mają problem z wypadająca korbą i są drogie.
Kuman
Po co ładować się w stare trupy. Wkładać tylko BMM (bądź bliźniaczy BMP po przeróbce na normalną pompę oleju) bo:
-taki sam wałek jak BLS (przygotowany pod DPF), choć później i tak go wyrzucisz lepiej to wystroić
-otwory w bloku pasują pod chłodniczkę spalin
-brak zabawy z czujnikiem polozenia walu, ktory w starych nie jest z tyłu wału na uszczelniaczu
-do tego turbo a w zasadzie sam środek z BMN-a i wszystko pasuje p&p (choćby czujnik temp. spalin z klektorze)

Pompki BQ i turbo BMN wydoją z tego bezawaryjne i stabilne 185-190KM. Choć na mocnym sofcie do ugrania więcej. Najtaniej i najprościej. Wstawianie starego PD-ka to dla mnie rzeźba.

P.S Dziurki w BLS to u mnie norma, 90% padniętych BLS które do mnie trafiają mają właśnie dziurę (1 i 2 cylinder najczęściej). BMM zazwyczaj pęknięte wały (przez padnięte dwumasy) a BMP klasycznie pozacierane super moduły pomp oleju. BMP to tylko Passaty, BMM to MK5, Touran, A3 i Seaty.
GnieznoGniezno
Udalo mi sie wyrwac dobrego arl, silnik kpl z turbo, wtryski al, gwarancja 3mies, znajomego sasiad rozwalil auto i sprzedaje na czesci, szkoda tylko ze ktos sprzeglo i skrzynie zwedzil mi spod nosa.
Po niedzieli wieczorami/nocami wyciagam bls, przekladam czujnik walu z bls do arl, robie rozrzad bo dycha brakuje do wymiany, i wkladam z jednomasem i sprzeglem vr6 i moja stara skrzynia 5, potem na korekte juz na kolach...
Po nowym roku moze cos pomodze... dluzsza skrzynia i moze wieksze tubro zalezy od kasy bo dom, ogrod, dziecko...
zgredd
W odpowiedzi do kuman:

- state trupy typ arl,asz,atd,axr,blt,awx,avf można kupić za grosze 500zł brak problemów z wypadająca korbą i smarowaniem itd.....
-wałek jest zamienny i pasuje prawie z każdego PD w PL martwić się o dpf to tak jak znaleść dziewicę w okolicach 25-30 lat
- chłodniczka spalin kto widział kto słyszał taki sam dodatek jak egr, dpf, kat można usunąć
- problem z czujnikiem wału odpada w bmm i bmp bo mają tak samo umiejścowione jak wszytskie inne nowe silniki brd, bva.......
-turbo moża wybrać jest wiele opcji do wyboru do koloru (zawsze można coś pospwać lub dorobić) turbiny z 170km silnika spokjnie wydolą na 200km po programie
-pomki BQ są bardzo mocne i spokojnie idzie wygenerować 250km w 1.9tdi miałem takie pomki wrzucone do asz z gtb były mocniejsze od AL po dużym przebiegu.

-8 dni pisania i dalej nie wiem czy można odaplić blt, asz na sterowniku edc16 w silniku typu bls, bxe itd....
Wszyscy wszystko wiedzą ale nikt się nie pochwali starym bezawaryjnym tanim kiblem odpalonym na nowym sterowniku pisanie o turbinach i pierdołach nic nie zmieni, wałki, pomki wszystko jest do przeprogramowania. Chodzi o samo odapalenie i wstępną praca.

PS odapalić BMN lub BMP w zastępstwie 1.9 to bajka chodzi mi o starsze silniki z nowszym sterownkiem

Czekam na jakieś konkretne info
GnieznoGniezno
Wpisz w google bkc swap na buk, arl zamiast 105km wyskocza Ci watki... Osobiscie znam 2 warsztaty gdzie srednio raz w miesiacu maja jakas 105 i polowa wstawia slupek/dol 105 a druga polowa najczesciej asz...
Rozmawialem ze swoim tunerem bls > arl przelozyc czujnik walu, zrobic otwor w bloku na wtyczke, wkladac silnik i na kolach jechac na korekte
Ja kata nie mam, egr wyl programowo, chlodniczka usunieta, jedynie musze poszukac jakis podgrzewacz ze swiecami bo tego w zime brak...
Odnosnie otworu w bloku gdzies o tym czytalem ze jakis magik we wroclawiu ogarnia temat bez wiercenia otworu
Synek
Przecież wypadająca korba to nie wina silnika tylko panewek bo miekkie gówno jest wkładane. Wystarczy założyć Utwardzaną górną a miekka zostaje ta sama. Problem rozwiązany.
Kuman
CYTAT(zgredd @ Sat, 12 Sep 2015 - 00:28) *
W odpowiedzi do kuman:

- state trupy typ arl,asz,atd,axr,blt,awx,avf można kupić za grosze 500zł brak problemów z wypadająca korbą i smarowaniem itd.....
-wałek jest zamienny i pasuje prawie z każdego PD w PL martwić się o dpf to tak jak znaleść dziewicę w okolicach 25-30 lat
- chłodniczka spalin kto widział kto słyszał taki sam dodatek jak egr, dpf, kat można usunąć
- problem z czujnikiem wału odpada w bmm i bmp bo mają tak samo umiejścowione jak wszytskie inne nowe silniki brd, bva.......
-turbo moża wybrać jest wiele opcji do wyboru do koloru (zawsze można coś pospwać lub dorobić) turbiny z 170km silnika spokjnie wydolą na 200km po programie
-pomki BQ są bardzo mocne i spokojnie idzie wygenerować 250km w 1.9tdi miałem takie pomki wrzucone do asz z gtb były mocniejsze od AL po dużym przebiegu.

-8 dni pisania i dalej nie wiem czy można odaplić blt, asz na sterowniku edc16 w silniku typu bls, bxe itd....
Wszyscy wszystko wiedzą ale nikt się nie pochwali starym bezawaryjnym tanim kiblem odpalonym na nowym sterowniku pisanie o turbinach i pierdołach nic nie zmieni, wałki, pomki wszystko jest do przeprogramowania. Chodzi o samo odapalenie i wstępną praca.

PS odapalić BMN lub BMP w zastępstwie 1.9 to bajka chodzi mi o starsze silniki z nowszym sterownkiem

Czekam na jakieś konkretne info


Kup za 500zł starego PD-ka, który nie nadaje się do większego lub mnniejszeg remontu.
Ja pisałem jak to wyglada w praktyce żeby wyglądało jak z fabryki. Zmieniam minimum 100 takich silników rocznie w firmie w Niemczech i nie mogę sobie pozwolić na wstawianie starych słupków pod nowe osprzęty.
Jeśli chodzi o Twoje pytanie. Tak spokojnie można odpalić starego PD-ka na EDC16. Robiłe już tak kilkukrotnie bez problemów.
GnieznoGniezno
I co mialem wlozyc znowu blok bls, zmienic panewki na nowe twarde i czekac kiedy korba sie wygnie albo stopka czy sruba pusci bo to tez wada bls bxe bkc i pochodnych, tez nie jeden mechanik mi to powiedzial ze dol jak juz zmieniac to na nic z tych wymienionych. A nawet mieli przypadki rozwalonej stopki czy wygietej korby po 80tys przelotu w aucie bez softu gdzie panewki byly jak nowe a kierownik niedzielny w duzym kapeluszu.
GnieznoGniezno
Ktos podpowie jak ogarnac samemu ten czujnik walu czy moze ciezki temat i odpuscic sobie? Moze byc pw
IroN_87
Jak już kupiłeś ARL to zrzuć czapkę, oglądnij wałek i gniazda pompowtrysków.. 90% ARL z przebiegiem 150-190tys ma do wymiany wałek, szklanki i gniazda pompek
Fiodor
korby i stopki w wyzej wymienionych silnikach sa tak samo mocne jak w arl, asz co za bzdury ci naopowiadali miechaniory?? problemem jest panewka tak jak napisal synek. Zakladasz nowe panewki sruby i latasz. Kilka bls, bxe lata z moca 200+ i nic sie nie dzieje.
GnieznoGniezno
Dzisiaj dopiero z mechaniorem sie wzielismy za swapa bo byly wazniejsze sprawy... skrzynia tez dostala(JCS) wiec pytanie co podejdzie pod dzwon arl i poloski ktore mam oraz wybierak cale sterowanie takie p&p ze przykrece i juz nie modze bo mechanik kiepsko z czasem a juz narzeka ze tylko mial byc uszczelniacz inny a jest wiecej roznic bls - arl
Cos dluzszego niz jcs pod jednomas i sprzeglo vr6 oczywiscie 5b
sadam55
da się kupić słupek i głowice ze starego PD'ka w dobrym stanie.mi sie udało, mało tego, chłopak z tego forum sam napisał, ale słupek był rozebrany na pół(głowica oddzielona od bloku) wiec poza ceną 1500zł musiałem jeszcze delikatnie głowice liznąć, uszczęlkę pod głowice za 180zł i za goły słupek zapłaciłem 2 tys zł.
ale silnik teraz bajka.trzeba szukać.

poza tym wg nie sprzęgło VR6 jest troche nie na miejscu.g60 lekkim siurkiem przeniesie 200/400 a jest dużo bardziej przyjazne użytkownikowi.
Synek
Jakby mi takie roboty ktoś dawał też się wkurw....

Ale generalnie różnica BLS vs ARL.

Miska olejowa i mniejsze koło zębate na pompie oleju łańcuch od razu krótszy, blok silnika dodatkowe dwie dziury na uchwyt do DPFa, no i czujnik obrotów wału korbowego. Nic więcej. Poszukaj sobie GGU skrzyni i będziesz miał fajne przełożenia.
Zamach sztywne jakiś kevlar na spręzynach i docisk może Vr6 styknie.
GnieznoGniezno
www.fotosik.pl/zdjecie/3cdf3a76d1cd95f7

www.fotosik.pl/zdjecie/27d3b964dfbf8807

Dzis w sumie sprzeta skonczylem, zanim odwiedze tunera chce troche pojezdzic zobaczyc czy wszystko ok... Jedyny problem to odpalanie po 3-5s i teraz nie wiem czy problem lezy w kole sygnalowym na walku rozrzadu(arl ma inne niz mialem w bls) czy problem elektryczny? W necie pisza tez ze moze byc poza zakresem(ponizej -6 albo powyzej +6) a na kole rozrzadu juz ktos farbkami znaczyl te 3 sruby od regulacji i sa do konca fasolek... Kupilem vcdsa dzisiaj i w sumie tylko pokazalo mi ten blad, czujnik podmieniony ze starego blsa i to samo, korekcje wtryskow idealne, bipy 50-60, poczatek wtrysku 48, obroty z walu 819-840 lekko przebiera na postoju a na drodze lekko dymi na czarno, obstawiam malo tlenu ale to temat na hamownie, musze zaraz poczytac jak sie robi logi i jutro spr dalej
tjwasiak
BIPy 50-60 nie wróżą zbyt dobrze niestety - choć wiele zależy w jakich warunkach odczytałeś te wartości.
Synek
A kąt wałka jaki odczytałeś w 4 kanale?
Synek
Po za tym kółko rozrządu zmieniłeś na BLSa?
riffo
po prawej BLS po lewej ARL lub inne 130 czy 101KM zwróć uwagę na impulsator ze jest inny, 100% w vcds w gr 4 4 kolumna będziesz miał teraz wartość 0.0



BIPy się ustawi w sofcie wink.gif bo domyślam się ze pompki tez są z PD130/150
GnieznoGniezno
Tak pompki 150 AL-ki, szklanki dalem nowe INA, walek dalem z blsa bo jednak moj po zmianach oleju co 10tys byl wzorowy, ale kolko z impulsatorem dalem z arl myslalem ze to w sofcie tuner ogarnie czy nie ma takiej mozliwosci?
Tak w 4.4 mam 0
Synek
Przekladaj kolo od BLS
GnieznoGniezno
A ja myslalem ze jak bede mial softa od arla to impulsator arl podejdzie wrrr grzebalem w nocy i nie chcialem dzwonic do tunera
GnieznoGniezno
I co to znaczy ze bipy ustawi sie w sofcie?
Synek
Wysterowanie cewek pompek. A bip to korekta
tomek 1980
Witam, panowie, czy same BIPy mówią coś o pompce?
Maiłęm przypadek w passku, że biby były ok, a silnik nie chciał chodzić, a innym razem BIPy były bardzo wysokie a silnik ładnie chodził i maił moc.
Co o tym myśleć?
Teraz robiłem samochód, gdzie padła pompka, zmiana na inna dokładnie taka samą, a BIPy na niej 46, a na pozostałych 2, 5, 7. Dodam że silnik chodzi ładnie i równo.
Pozdrawiam.
GnieznoGniezno
Z tego co wiem to pompki na 100% sprawdzisz tylko na maszynie u specjalisty
Synek
Ja bym się nie przejmował bipem ponad 40 tylko jeździł
tjwasiak
A ja bym się jednak przejmował, zwłaszcza w modyfikowanych autach. Taksówkarz będzie jeździł i przy BIPach na poziomie 70, ale to wcale nie znaczy że wszystko jest w porządku.
Synek
Ja mam bipy po 60 i się gowno dzieje. Moc jest, bieg jałowy równy to na siłę to się zesrac jedynie można bo nadgorwilosc najgorsza rzecz
tomek 1980
Witam, dzięki Synek za konkretną odpowiedź, akurat ten samochód jest na seri AFV, to nie będę się tym przejmował. Jeszcze raz dzięki. wink.gif
Jeszcze trochę inne pytanie:
ten sam passek AVF, jadąc na buegu 4, czy 5, czy 6, (na innych nie próbowałem), puszczam gaz a silnik od czasu, do czasu poszarpuje, jakby sam sobie dodawał gazu, co to może być, gdzie szukać przyczyne, co zlogować, ewentualnie?
Jeden koleś z warsztatu, co robią same diesle, pompy, pompki itp, stwierdził, że to niby wina softu, prawda to ?

Pozdrawiam.
GnieznoGniezno
Kolko zmienione palil od strzala... do dzis bo bylo -15 wink.gif
sprawdzilem vcds swieczki... grzeja, zero bledow ale przypomnialo mi sie ze w bls zmienialem swieczki i byly 6v a arl wyczytalem ze sa 12v, idzie napiecie zmienic w vcds(jak tak to gdzie) czy czeka mnie zmiana swieczek?
Mis
Przekładaj świeczki.
rafalziobro
witam. jaki blok założyłeś, w jaki sposób rozwiązałeś problem z czujnikiem położenia wału?
Leo
Szczęściarz mi BLS padł dokładnie po 120.000 . Miałem od nowości. A skrzynia powiedziała papa po 20.000 a drugi raz po 100.000
FanBLSa
witam. jakie wtryski założyłeś do tego BLSa ?? mam u siebie ALki z ARL, jest mały problem wtryski z edc15, BLS ma edc16 auto nie chodzi równo trzeba cos z mapą zrobić
fzhut
Tak, BIPy, duracje to tak na 101% trzeba zrobić.
FanBLSa
masz namiary na kogoś czy może masz swój wsad zgrany
Mis
Mogę to ogarnąć online, ostatnio stroiliśmy 1.9TDI EDC16 z wsadzonymi ALkami, przepisane bipy, soie, duration pomimo, że rozmiary osi się nie zgadzają i factory, auto odpala zimne/ciepłe, pracuje i śmiga idealnie. Odezwij się na PW jak chcesz. wink.gif
Mis
Przepraszam za zdublowanie postu, ale kolega FanBLSa coś przestał odpisywać na forum i na maila po tym jak wysłałem zaadoptowane ALki do jego wsadu, może teraz się obudzi jak to przeczyta, miło byłoby napisać jak silnik pracuje na wsadzie darmowym ode mnie. smile.gif
FanBLSa
Nie kazdy sprawdza codziennie poczte. Nic nie wgrywalem. Bo nie mam możliwości jak. A jeżeli zyczysz sobie jakąś gratifikacje podaj konto przeleje Ci pieniążki
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.