Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobor pelnych slikow
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
uxon
Temat o oponach na codzien i na tor jest, ale brakuje tematu o oponach z przeznaczeniem tylko do sportu.
Jestem w tym temacie zielony, a chcialbym dobrac cos do swojego samochodu z mysla glownie o imprezach typu Superoes Kielce.
Pacjent to Swift GTI, a wiec ok. 750kg masy i 100KM. Jakiej szerokosci opony bylyby najbardziej odpowiednie? Felga zapewne 13", i tu pojawia sie problem, bo o ile felgi 13/5,5" sa w miare dostepne, to 13/6" wystepuje juz rzadko, nie mowiac o czymkolwiek szerszym.
Jakie sliki wejda mi na felge 5,5"? Czy sporo drozsza felga 6" ratuje tutaj sytuacje? Niektore modele sa pewnie szersze na feldze, a inne wezsze przy tej samej powierzchni styku z asfaltem. Czy np. popularny Michelin 20/54/13 da rade wejsc na felge takiej szerokosci?
Dodatkowo na co patrzec przy wyborze uzywanych slikow, da sie poza glebokoscia dziurek latwo ocenic ich stan (obilo mi sie o uszy cos o "cyklach cieplnych")? Czy sliki maja oznaczenia roku produkcji?
Rudiger
Skoda 100KM, 780kg
Z wąskimi slikami z rynku wtórnego będziesz miał duży kłopot bo znikają z rynku zachodniego. Czasami pojawiają się na forach CC/SC bo ludzie szukają takich do w/w samochodów.
Wcześniej miałem 7/22/13 cala Avon (brak już na rynku wtórnym) teraz mam 180/530 R13 Kumho. Wszystkie potrzebowały felg 6,5-7 cali. Avony na felgach 5,5 cala są dośc baloniasto ułożone. Mam takie felgi z przodu bo inne nie wejdą

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...run/torun01.jpg

Przy wyborze opon do lekkiego wozu ważna jest twardość mieszanki - szukaj miękkich, zwłaszcza na Kielce.

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...llye-62/p02.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...13/detale18.jpg

zawsze możesz zrobić szeroką stal smile.gif
sebalenk
Pisz do ODSu: https://www.facebook.com/odsserwis?fref=ts
Mareq
Albo tu SLIKI
uxon
Spoko, wiem ze sa firmy, ktore zajmuja sie sprzedaza opon wyczynowych i moglem do nich uderzyc, ale czy forum nie sluzy do wymiany doswiadczen? Chce poznac opinie innych uzytkownikow, ktorzy niekoniecznie zyja ze sprzedazy opon.

[b]Rudiger[\b], piszesz ze wczesniej miales Avony, a teraz co masz z przodu na tych felgach 5,5? Te Kumho? Czy taka nieco baloniasta opona zachowuje sie duzo gorzej?
Szeroka stal tez jest jakas opcja, ale takie felgi tez cos zakosztuja, nie wiadomo jakiej jakosci ktos je zrobi, no i zastanawia mnie kwestia wagi.
Tommo
Jakie masz doświadczenia z szybką jazdą po torze? Piszę to, bo uważam że do nauki, szczególnie w początkowym stadium edukacji wyczynowe opony to nie jest najlepsze rozwiązanie.
uxon
Wieksze doswiadczenie mam w jezdzie w kjsach, sprintach. Jesli chodzi o tor, to uczestniczylem w paru treningach w Kielcach. Sliki chce tylko na zawody, na treningach jezdze na drogowych i semi.
mat13por
A jakby poszerzyc felge stalowa na odpowiednia szerokosc? Czy stalówek sie nie uzywa?
Andrew01
Kilka podpowiedzi:

1)W swifcie jest 4x100 ? Są tanie felgi z Renault twingo 13x7", rozstaw 4x100 - chyba Intra, wzór podobny do minilite. Chodzą w groszowych pieniądzach.
2) Producenci do opon 13" i szerokości 190 - 200 zalecają felgi między 8 a 9". Oczyiście ludzie jeżdzą na węższych felgach i kręcą dobre czasy. Musisz tylko mieć świadomość że zakładając na coś poniżej 7" robi się już spory balon.
Tak jak wspomniano wyżej niestety węższe rozmiary fajne do małych aut które kiedyś były powszechne teraz już znikają z rynku. W związku z tym nawet jak znajdziesz jakieś wąskie 13 to jest szansa że to będą jakieś starocie.
3) Większość slicków 13 występuje w JEDNEJ mieszance, którą można sklasyfikoać jako coś między średnią a miękką. Numerki na tych oponach w większości określają typ opony i generację, ale mieszanka jest zazyczaj w jednej generacji jedna (wbrew temu co twierdzi wielu sprzedawców)
Rudiger
Do niedawna miałem
- z tyłu felgi 6 cali (poszerzana stal) i slik AVON 7/22/13 - tu już całkiem dobrze się układała ta opona
- z przodu 5,5 cala (felga robiona metodą zmiany całej obręczy bo skoda ma 4x130) i slik AVON 7/22/13 - tu już balon niestety i przód gorzej wyczuwalny bo opona pływa, do tego muszę ładować 1,9 bar aby się mniej wykładała

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...dlaska/bb09.jpg

opona na przodzie trochę się wykłada aż są ślady od asfaltu na napisie AVON smile.gif

Teraz mam
- z tyłu felgi 7" (przełożone obręcze od stalowych mattigów) i sliki Kumho o szerokości ok 7 cali - tu już jest ok, opona jest ułożona "kwadratowo"
- przód pozostał w szerokości 5,5 z oponą AVON 7/22/13

tu widać jak się układają opony na felgach 7 (tył) i 5,5 cala (przód)

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...run/torun01.jpg

Reasumując - do obecnie występujących na rynku wtórnym slików 7" czy też 180 trzeba robić sobie felgi 7 cali.
Węższe felgi nie mają sensu. Przerobiłem ten temat małymi krokami smile.gif

Jak znajdziesz dobrego wykonawcę na poszerzenie stalówek to się niczym nie martw. Oczywiście waga felg wzrośnie i to niemało. Pamiętaj też, że przy poszerzaniu stalówek z 5 na 7 cali ET maleje znacznie - kwestia zmieszczenia w nadkola.
uxon
http://olx.pl/oferta/slick-avon-7-0-22-13-...D5-IDbrelb.html
Cena pasztet, ale cos sie na tym jeszcze pojezdzi?
Skiba
CYTAT(Andrew01 @ Thu, 27 Aug 2015 - 23:56) *
Kilka podpowiedzi:

1)W swifcie jest 4x100 ? Są tanie felgi z Renault twingo 13x7", rozstaw 4x100 - chyba Intra, wzór podobny do minilite. Chodzą w groszowych pieniądzach.


W swifcie jest rozstaw 4x 4,5in (114,3mm)
uxon
Dokladnie rozstaw jest 4x114,3 stad problem z szerokimi felgami.

Moze ktos powiedziec, na co patrzec przed zakupem uzywanych slikow? Glebokosc otworow najlatwiej sprawdzic. Co jesli maja 2mm lub 1mm glebokosci, co wtedy dzieje sie z taka opona? Jak bardzo spada jej efektywnosc?
Co poza tym?
Rudiger
Nie zauważyłem spadku efektywności AVONów do momentu gdy zaczął pojawiać się kord.
Przy lekkim wozie sliki zjada w minimalnym stopniu (Kielce, NMnP, Biała Podlaska). I to jest fajne w lekkich wozach. Duże znaczenia ma ustawienie geometrii zawiasu - ja miałem spory negat z tyłu (ok 2,5st) i to było też powodem zbyt szybkie łysienia slików od wewnątrz.
Nie dotyczy to Ułęża. Jak jeździłem tam spokojnie przez pierwsze 2 sezony to było OK, jak pyciłem w kolejnym sezonie to zjadło mi praktycznie 4 sztuki podczas 2 dniowej imprezy.
5turbo
W górach nowe avony są śliskie w dwóch pierwszych podjazdach. To daje jakieś 10 km docierania. Potem trzymają genialnie w następnym podjeździe, później ich przyczepność spada. Ale to akurat na przykładzie mieszanki A15.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.