Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: OPEL CORSA 2.6 V6 203KM 252 NM
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Marcin '2F'
MODEL: Opel Corsa B

Modyfikacje


Silnik: W trakcie

silnik 2.6 V6 - seryjnie 170km
po modach 203KM i 252 Nm


Modyfikacje głowicy:
powiększone kanały kanały ssące i wydechowe, powiększona przepustnica


Modyfikacje bloku:
narazie seria
blok złapany amortyzatorem do karoserii


Układ dolotowy: zrobiony

nowy cały customowy dolot, powiekszona średnica dolotu, w rurę włożony bezpośrednio przepływomierz oraz map sensor.


Układ wydechowy: w trakcie

kolektory wydechowe 3 - 1 z vectry 3.2 po przejsciu 2 - 1 po całości przelot 2,5 cala, pośrodku jakaś pucha , koncowy tez jakis no-name

Układ wtryskowy: w trakcie

narazie seryjne wtryski

Elektronika: w trakcie

tez narazie seria, w seryjnym ecu podbity bieg jałowy do około ~1000rpm oraz przesunięta odcinka do ~7200
docelowo wpadnie ECU

Układ chłodzenia: w trakcie
narazie seria + dodany włacznik wentylatora

Układ napędowy: w trakcie

skrzynia F20, odelżony zamach o 30% u otoczaka,
hamulce z astry GSI 256mm - do wymiany na coś większego.

Zawieszenie: w trakcie

jakiś gwint pokroju ta-technix - do wymiany bądź regeneracji
w całym zawieszeniu poliuretany
oraz rozpórka przedniego zawieszenia

BODY KIT: pakiet GSI na corsie - przedni i tylny zderzak, lotka, felgi 15" thomansony
na corse nałożony lakier Arden blue z palety astry OPC

PODZIĘKOWANIA: zrobione
kumplowi Kamilowi vel. Ryjek za ogarnianie całego tego pierdo**ika ;-)

Na wstępie chciałem sie przywitać, jestem Marcin i chciałem wam przedstawić swoją zabawke do zabaw na ćwiartkę,
corsa stworzona typowo do sprintów i zabaw spod świateł, daje dużo fun'u i pare ciekawych killi też pokazała zadziwiając właścicieli droższych aut smile.gif

Pozdro







ddziaduch
Silnik opuszczony czy maskę przerabiałeś?
Statham
Maska ma garb..
Wojcieh
Ile waży taka V6-tka? Corsa z tym silnikiem jeszcze skręca, czy w każdym zakręcie ryje przodem?
Statham
Tylko ze wzgledu iz posiadalem kiedys taki silnik (3.0-3.2) w astrze F pozniej G, odpowiem. Silnik (sam) wazy okolo 170kg w zaleznosci od sprzegla skrzyni dodajesz i sumujesz.. W corsie to nie ma prawa skrecac w astrze sedan z dlugim tylem byl problem z full wnetrzem.. pozniej astra G tez miala tendencje do "iscia" bokiem przy naglym skrecie (bez wzmocnienia tylnego w OPC) moze w kombi byloby git. Silnik bardzo starej konstrukcji dlatego i wazy duzo i w tego typu autach nie ma mowy o bezpiecznych wyscigach bo i dupa przy hamowaniu leci bokiem gdy to nie jest dobrze zlozone .. Nawet z ABS-em
Tominator
Fajny projekt, heble mozesz zalozyc pod tarcze 280x25, wjedzie pod felge 15stke i praktycznie zero rzezby do tego jakis jednotloczek wiekszy 54-57mm, wiekszych nie polecam bo pompe hamulcowa masz bardzo slaba w tym aucie.
Marcin '2F'
a ja pozwole sobie odpowiedzieć tak:
oczywiscie skrecać zajebiscie to nie skreca i na pojezdzawki czy timeattacki sie nie nadaje,
ale w ruchu miejskim sprawuje sie zajebiscie, swego czasu dorwałem na niepodległości jakaś subaryne wrx starsza i był wyścig i corsa dawała rade, czy to przy szybkich zmianach pasów ruchu czy "testach łosia"
sądzę ze u mnie robotę robi poliuretan, betonowy gwint i rozpórka na kielichach ;-)
corsa waży orientacyjnie 1100kg niestety (ciężka jest ;/ )
co do hebli jak najbardziej @Tominator
plan jest zeswapować te heble, przy 2.0L jeszcze dawały radę, tu już się "pocą"
gdzieś czytałem ze w nowszych fiatach (tych co miały silniki z opla) siedziały gdzieś tarcze zprzodu 288 w rostawie 4x100
chodź z chęcią posłuchałbym Twojej wesji, jakbyś mół ją rozwinąć (skad heble jarzma i zaciski wziąć, czy pasuje P&P itp.) - moze być na PW ;-)

oraz jeden z filmów co babskie auto robi wink.gif oczywiście na niemieckich autostradach wink.gif

[video]https://www.youtube.com/watch?v=lHAfI9Vrdq0[/video]
matteusz
Mierzyłeś może czas na 1/4? Tarczę bodajże 280mm w rozstawie 4x100 można dobrać z jakiejś Merivy, nie pamiętam wersji silnikowej, trzeba by przewertować katalog.
Tominator
Tarcze opel astra h 280x25, zaciski corsa d 1.7 cdti, dorobic trzeba adapter ale hamowanie bedziesz mial mega. Nie ma za co:)
wujek_kamil
W mojej Corsie nie było problemu ze skręcaniem czy panowaniem nad autem(na TA nie jeździłem tylko dziczałem po mieście, parkingach i niemieckich autostradach) nie licząc przyspieszania jak dmuchnęło 1.5b (obie łapy na fajerze i jeszcze kolanem trzeba było trzymać bo w sumie przy 130-140kmh łapała trakcję dopiero) a nie miałem tak dopracowanego zawiasu jak autor tematu, więc sądzę, że kolega mają mniejszą o ponad 100km moc i mniejszy o ponad 200nm moment może spokojnie nad autem panować(widać po filmie, że nie nosi go jak szmaty-mnie nosiło).
HMP_inc
Nie obawiasz sie, ze od tego smieciowego gwintu i rozporek rozleci Ci sie buda? Corsa B nie grzeszy sztywnoscia, do tego wrodzona podatnosc na gnicie i rozchodzenie sie karoserii. Mialem B z c20xe, rozporkami i gwintem tatechnix - buda śmieć po 3 latach. Zaczela sie doslownie rozchodzic, pekac za przednimi drzwiami i zniklo podszybie.

Z tatechnix corsa prowadzi sie po prostu gownianie. Troche poprzecznych nierownosci i fura zaczyna tanczyc po jezdni, do tego lekka dupa ktora przy ostrych dohamowaniach stawia ją bokiem.
STELMI
CYTAT(HMP_inc @ Tue, 11 Aug 2015 - 01:40) *
Zaczela sie doslownie rozchodzic, pekac za przednimi drzwiami


Corsy B pękają za przednimi drzwiami na słupkach nawet na seryjnych zawieszeniach, gwint nie ma tu znaczenia.
Możesz pokazać jak wygląda z zamkniętą maską?
strus
Moze bedzi eokazja sie kiedys targnac.

Sporo chyba jeszcze mozna ugrac wydechem.

Wałki seria czy z 3.0?

Mozesz wrzucic fotke z zalozonym dolotem?

Jakos mi sie wydaje ze duzo miejsca w tej corsie pod maska.

W jaki sposob podniosles odcinke? Jakis gotowy wsad?

Jesli chodzi o hebel p&p masz zacisk z vectry b na 5 srub i o tego tarcze 284mmx22mm grande punto/corsa d
Statham
Wydechem w tym 2.6 juz duzo nie ugra tym bardizej ze ta pojemnosc nie ma takich przeplywow jak 3.2 na przyklad.

Miejsca jest w corsie b z V-ka baardzo duzo, na prawde.

Odcinka i jalowe to odpowiednio zaprogramowany inny eprom. Mozesz tez inaczej jeszcze to zrobic.
strus
CYTAT(Statham @ Tue, 11 Aug 2015 - 13:02) *
Wydechem w tym 2.6 juz duzo nie ugra tym bardizej ze ta pojemnosc nie ma takich przeplywow jak 3.2 na przyklad.

Miejsca jest w corsie b z V-ka baardzo duzo, na prawde.

Odcinka i jalowe to odpowiednio zaprogramowany inny eprom. Mozesz tez inaczej jeszcze to zrobic.


wydawalo mi sie ze 10-15km moga jeszcze dolozyc porzadne kolektory wydechowe.
specu
Bo to mała v-ka jest 54 stopnie roxwarcia i tylko 3 gary w długosci.
Czemu nie 3.0?
Porszak
Marcin, masz klubowa lepke i nie wiesz jakie heble wrzucic? 288x25 ma mikoda, zaciski seria z VB polift i wszystko pasi jak nalezy. potrzeba pierscienia centrujacego tylko na piaste jesli masz serie. 256 hamowalo??? tak mowisz bo nie masz 288 wink.gif . nie pracujace gwinty wywal na smietnik. eibach, spax lub gaz i bedzie jezdzic jak trzeba.
ladny kolorek, czemu nie 3.2?
strus
Pewnie dlatego ze 2.5/2.6 jest duzo wiecej i mozna nabyc za grosze.
specu
3.0 są po 1 tysiąc i mają tyle mocy i 50nm więcej w serii smile.gif dlatego pyta,m bo ważą tyle samo
ChRzAnIu
Waga trochę przegięta. Kolega miał cb 3.0 bez kanapy z tyłu i bez zapasu 900 Kg.
Marcin '2F'
CYTAT(matteusz @ Mon, 10 Aug 2015 - 22:15) *
Mierzyłeś może czas na 1/4? Tarczę bodajże 280mm w rozstawie 4x100 można dobrać z jakiejś Merivy, nie pamiętam wersji silnikowej, trzeba by przewertować katalog.


niestety jeszcze nie mierzyłem, wiekszośc auta ma jeszcze status "do zrobienia" i przeciągnie to się napewno na zimę - w przyszłym roku mam zamiar wybrać sie na jakies zawody na 1/4 dla sprawdzenia i samego funu ;-)


CYTAT(Tominator @ Mon, 10 Aug 2015 - 22:23) *
Tarcze opel astra h 280x25, zaciski corsa d 1.7 cdti, dorobic trzeba adapter ale hamowanie bedziesz mial mega. Nie ma za co:)


w astrze H nie ma przypadkiem rozstawu 5 x 1XX ? nie chciałbym włąsnie kombinować i wole pozostać przy 4 x 100

CYTAT(HMP_inc @ Tue, 11 Aug 2015 - 01:40) *
Nie obawiasz sie, ze od tego smieciowego gwintu i rozporek rozleci Ci sie buda? Corsa B nie grzeszy sztywnoscia, do tego wrodzona podatnosc na gnicie i rozchodzenie sie karoserii. Mialem B z c20xe, rozporkami i gwintem tatechnix - buda śmieć po 3 latach. Zaczela sie doslownie rozchodzic, pekac za przednimi drzwiami i zniklo podszybie.

Z tatechnix corsa prowadzi sie po prostu gownianie. Troche poprzecznych nierownosci i fura zaczyna tanczyc po jezdni, do tego lekka dupa ktora przy ostrych dohamowaniach stawia ją bokiem.


problem pękania budy, tak jak opisał to Stelmi działo sie w corsach przedlifotowych, moja to polift 98r i tego problemu nie ma, a auto na tym jezdzi 2 lata ;-)

CYTAT(STELMI @ Tue, 11 Aug 2015 - 05:36) *
Corsy B pękają za przednimi drzwiami na słupkach nawet na seryjnych zawieszeniach, gwint nie ma tu znaczenia.
Możesz pokazać jak wygląda z zamkniętą maską?


Proszę wink.gif

niestety nie mam lepszego zdjecia narazie bo auto u mechanika na małe poprawki trafiło ;-)

CYTAT(strus @ Tue, 11 Aug 2015 - 10:39) *
Moze bedzi eokazja sie kiedys targnac.

Sporo chyba jeszcze mozna ugrac wydechem.

Wałki seria czy z 3.0?

Mozesz wrzucic fotke z zalozonym dolotem?

Jakos mi sie wydaje ze duzo miejsca w tej corsie pod maska.

W jaki sposob podniosles odcinke? Jakis gotowy wsad?

Jesli chodzi o hebel p&p masz zacisk z vectry b na 5 srub i o tego tarcze 284mmx22mm grande punto/corsa d


zapomniałem dodać: wałki para jest z 3.0L o oznaczeniu G - bodajże wydechowe, ale na 100% nie jestem pewien wink.gif
zdjęcie dolotu proszę:



CYTAT(Statham @ Tue, 11 Aug 2015 - 13:02) *
Wydechem w tym 2.6 juz duzo nie ugra tym bardizej ze ta pojemnosc nie ma takich przeplywow jak 3.2 na przyklad.

Miejsca jest w corsie b z V-ka baardzo duzo, na prawde.

Odcinka i jalowe to odpowiednio zaprogramowany inny eprom. Mozesz tez inaczej jeszcze to zrobic.


dokładnie jak @Statham pisze ;-)

CYTAT(specu @ Tue, 11 Aug 2015 - 21:24) *
Bo to mała v-ka jest 54 stopnie roxwarcia i tylko 3 gary w długosci.
Czemu nie 3.0?


Bo ten trafił sie w naprawdę śmiesznych pieniądzach (dużo poniżej 1k PLNów wink.gif ) i bardzo dobrym stanie, podobno "tylko 70kkm przebiegu" biggrin.gif biggrin.gif

CYTAT(Porszak @ Tue, 11 Aug 2015 - 21:50) *
Marcin, masz klubowa lepke i nie wiesz jakie heble wrzucic? 288x25 ma mikoda, zaciski seria z VB polift i wszystko pasi jak nalezy. potrzeba pierscienia centrujacego tylko na piaste jesli masz serie. 256 hamowalo??? tak mowisz bo nie masz 288 wink.gif . nie pracujace gwinty wywal na smietnik. eibach, spax lub gaz i bedzie jezdzic jak trzeba.
ladny kolorek, czemu nie 3.2?


@Porszaku, forum nam niestety umarło i nie za często już tam zaglądam niestety, wszystko jest P&P do CB? te mikody to z innego jakiegoś auta dobrać czy typowo katalogiem? Zaciski z VB z jakiego silnika? 2.2? jarzma itp. wszystko pasuje? jedynie śróbki przekręcam?
musze jeszcze coś z pompą hamulcową wykombinować bo mam seryjna (bodajże śr tłoczka 21mm) jakieś pomysły? (ABS obecny)
nie mówie ze 256 hamowało, co wiecej po 3-4 hamowaniach już puchło smile.gif dlatego bedzie zmiana heblunku w przerwie zimowej ;-)

czemu nie 3.2 odpowiedz powyżej, trafił sie w śmiesznych pieniądzach ten silnik, ale jak go zajade to 3.2 teraz P&P wskoczy biggrin.gif


CYTAT(ChRzAnIu @ Wed, 12 Aug 2015 - 09:41) *
Waga trochę przegięta. Kolega miał cb 3.0 bez kanapy z tyłu i bez zapasu 900 Kg.

waga neistety nie przegieta
pusta corsa z poprzednim silnikiem 2.0L 16V (tylko 1/4 paliwa w baku) ważyła dokładnie 1020kg na złomie- z tym silnikiem niestety 1100kg będzie ;/
wine upatruje w tym ze była to najbogatsza wersja corsy- elektryczne wspomaganie, pełna elektryka, i miała klime - wywaloną już ;-)

Pozdro
STELMI
CYTAT(Marcin '2F' @ Wed, 12 Aug 2015 - 10:43) *
zapomniałem dodać: wałki para jest z 3.0L o oznaczeniu G - bodajże wydechowe, ale na 100% nie jestem pewien ;)


w V-ce możesz sobie zamieniać wałki dowolnie, oba są dokładnie takie same, jedyna różnica to koła pasowe
strus
Ale chyba najlepsze efekty daaja walki "G" na stronie ssacej.

Ponic roznica wagi pomiedzy 2.0 a V6 to ok 30-40kg
STELMI
CYTAT(strus @ Thu, 13 Aug 2015 - 00:05) *
Ale chyba najlepsze efekty daaja walki "G" na stronie ssacej.

Ponic roznica wagi pomiedzy 2.0 a V6 to ok 30-40kg


różnica wagi tak, tyle, że tu nie tylko chodzi o samą różnicę wagi a o wystawienie tej wagi przed przednią oś. Wiem co mówię - miałem Corsę C20XE i X30XE wink.gif
strus
CYTAT(STELMI @ Thu, 13 Aug 2015 - 05:41) *
różnica wagi tak, tyle, że tu nie tylko chodzi o samą różnicę wagi a o wystawienie tej wagi przed przednią oś. Wiem co mówię - miałem Corsę C20XE i X30XE wink.gif


Ale ja nie o tym, tylko o tym ze z 1020 nie zrobi sie 1100 po samym swapie vki, prowadzenie to inna sprwa.
Marcin '2F'
@struś - waga jest podana orientacyjna a raczej sądze że w obliczaniech sie nie pomyliłem


gołe 1020kg + 40kg = daje 1060kg w samym silniku,

jak si eposumuje takie pierdoły jak: wyspawana nowa masywna łapa od strony rozrządu, wspornik silnika metalowy, wyszpachlowana maska biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif i inne pierdoły to obawiam sie ze do tych 1100kg sie doleci ;-)
Marcin '2F'
https://www.youtube.com/watch?v=da1QY8HCmHo

mała radosna twórczość wink.gif
strus
Wyrzucales katalizatory z tych kolektorow czy sa pelne?
Marcin '2F'
Są seryjne katalizatory wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.