Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Uszczelka termiczna kolektor dolotowy
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2
MisioLBN
Witam, czy ktoś może mi pomóc, ewentualnie może robi takie uszczelki, w kwestii uszczelki termicznej pod kolektor dolotowy, silnik 2.2 16v PSA ew12j4. Kolektor aluminiowy bardzo szybko staje się tak gorący że nie można go dotknąć. Znajomy ma CNC i myślałem czy by z plastiku 1-2cm nie wyciąć takiej uszczelki i nie założyć pomiędzy głowicą a kolektorem. Plastik słabo przewodzi ciepło więc może by dało radę ?
przem
takie uszczelki wycina sie z teflonu, cnc nie jest niezbedne
MisioLBN
Tak właśnie czytałem że z teflonu ale w necie różne rzeczy piszą i niektórzy twierdzą że teflon sie nie nadaje tongue.gif Ktoś na forum może ogarnia temat ? W Lublinie jest zakład dorabiania uszczelek także na pewno zapytam czy coś takiego potrafią zrobić. Wzór to nie problem bo uszczelka pod kolektor kosztuje 10pln więc aby ktoś tylko to wyciął wg wzoru i mi wysłał tongue.gif a ja PLN przeleje.
marszall
inni jeszcze stosują bakielit (?), ale czy naprawde taka przekłada tyle daje? warto inwestować?
waldii
jak stosujesz nitro to teflon odpada.Ja mam 5mm uszczelke z materialu firmy gambit ale nie pamietam jakie oznaczenie i temperatura spadla o prawie 20stopni.Wiadomo,ze jesli masz podgrzewana przepustnice to ja tez izolujesz.No i warto odizolowac sruby/szpilki jakas tulejka np z tekalana no i termiczna podkladka pod nakretki
swiety93
ja mam zwykły tekstolit - działa wyśmienicie, jest stosunkowo twardy i kiepsko przenosi ciepło - teflon może i jest dobry moim zdaniem zbyt miękki, tekstolit obrabia się normalnymi pilnikami bądź frezikiem na diaksa. ja wycinałem samemu taką przekładkę, może jest z tym trochę zabawy ale opłaca się
tak u mnie to wyszło:





jeździ to już 4 lata w jednym aucie, rok w drugim i nic złego się nie dzieje smile.gif
MisioLBN
Dziękuję bardzo za odzew smile.gif Tekstolit jest taniutki więc zakupię smile.gif Dremelek plus frezik mam w domu i będziemy walczyć smile.gif Możecie wyjaśnić o co chodzi z izolacją przepustnicy ? Przepustnica ma rzeczywiście grzałkę ale załączaną na moje oko tylko jak zimny silnik chociaż to tylko domysły. Co do tulejek to chyba trzeba by gruby kawałek tekstolity i ładnie wyfrezować co może być trudne w domowych warunkach.
MisioLBN
Jakiej grubości najlepiej ten tekstolit ? 5mm wystarczy ?
Maxim555
Fabryczne zestawy składające się z przekładki izolacyjnej i dwóch oemowych uszczelek mają ok 8mm. Jak nie chcesz bawić się w tulejki do szpilek, to na odcinek przechodzący przez kolektor załóż izolacje termokurczliwą, jak się zmieści to podwójnie.
waldii
pytanko wlasnie jak bardzo sie grzeje przepustnica,bo np u mnie jest grzana plynem wiec non stop piekarnik tam jest.A tulejki to robilem tak,ze rozwiercalem otwory w kolektorze i dorobilem tulejki z rurki tekalan,dorwiesz ja w kazdym sklepie z czesciami do ciezarowek,bo to jest waz do pneumatyki.Tylko wlasnie czy masz tyle wiecej materialu,zeby spokojnie rozwiercac otwor.
xames
Przy takiej przeróbce odłaczenie podgrzewania to podstawa. Kiededyś mierzyle w x20xev i tam przepustnica miała 75°C.
Czy wybranie materiału między cylindrami tak żeby ograniczyć kontak z głowicą to dobry pomysł ?
MisioLBN
8mm u mnie może być za dużo bo kolektor od chłodnicy ma może 3mm luzu i muszę sprawdzić czy dołożenie takiej uszczelki nie spowoduje że kolektor oprze się o chłodnicę ;/ Bd musiał wtedy wymyślić jak ruszyć jeszzcze do przodu chłodnicę.
Dziku
CYTAT(waldii @ Sun, 12 Jul 2015 - 09:10) *
pytanko wlasnie jak bardzo sie grzeje przepustnica,bo np u mnie jest grzana plynem wiec non stop piekarnik tam jest.


To cholerę w ogóle izolujesz kolektor, jak nie zlikwidowałeś grzania przepustnicy?
F7RT
Z tym likwidowaniem ogrzewania przepustnicy to tak ostrożnie, po coś to tam jest.
Np. u mnie tuż za przepustnicą jest wlot odmy (otwór ok. 2-3mm), teraz wyobrażmy sobie co moża się stać zimą jeśli odłączymy grzanie...
Dziku
CYTAT(F7RT @ Sun, 12 Jul 2015 - 10:54) *
Z tym likwidowaniem ogrzewania przepustnicy to tak ostrożnie, po coś to tam jest.
Np. u mnie tuż za przepustnicą jest wlot odmy (otwór ok. 2-3mm), teraz wyobrażmy sobie co moża się stać zimą jeśli odłączymy grzanie...


Absolutnie nic. grzanie przepustnicy, to czysto ekologiczny wynalazek...
F7RT
Jakie nic? Odma zamarznie i się zatka
Bardziej chodziło mi o to aby dobrze przemyśleć każdą poprawkę po fabryce.
BTW. ja mam odłączone zarówno grzanie jak i odmę więc problemu ni ma...
waldii
no nie zawsze,bo niektore maja zawor termiczny od wolnych obrotow i jak grzanie odlaczysz to nie zejdziesz na wolne obroty
MisioLBN
U mnie jest grzanie elektryczne i trochę wydaje mi się to dziwne żeby grzanie ciągle pracowało. Chociaż kto wie seryjnie był plastikowy kolektor więc nie przenosił tak ciepła.
Maxim555
CYTAT(Dziku @ Sun, 12 Jul 2015 - 11:11) *
Absolutnie nic. grzanie przepustnicy, to czysto ekologiczny wynalazek...

Ekologiczny to chyba nie, jakiekolwiek grzanie powietrza i tym samym podnoszenie temp. w komorze spalania, to więcej substancji szkodliwych. Jeżeli odma ma połączone grzanie z przepustnicą, to usuwając je można napytać sobie bidy. Kolega kolegi kilka lat temu w taki właśnie sposób stracił cały olej z silnika. Mi się wydaje, że grzanie przepustnicy jest dla bezpieczeństwa.

A teraz coś z zupełnie innej beczki. Mod izolacji kolektora można będzie zauważyć tylko na hamowni, nie da się zmierzyć temperatury powietrza, które wpada do cylindra. Nie zawsze też taki zabieg przyniesie korzyści, bo przy pałowaniu powietrze przepływa za szybko żeby się ogrzać, ale przy miejskiej normalnej jeździe w upał, auto teoretycznie powinno się lepiej zbierać.
kuki_VU
U mnie po odłączeniu grzanka przepustnicy przy dużym mrozie zacinala się przepustnica
MisioLBN
W takim razie zamówić tekstolit czy teflon ?
ptq
Teflon bym zamówił. Sprawdzony w te klocki.
MisioLBN
Oki dzięki wielkie 3mm zamawiam tylko muszę znaleźć gdzieś płytę o wymiarach 400X100 ewentualnie troszkę wiekszą
Bogdan9999
tekstolit teflon za miękki.
MisioLBN
Panowie w firmie dorabiającej uszczelki powiedzili że wolą teflon bo się łatwiej obrabia.
volski1
Ja zrobiłem sobie z teflonu 3mm, pod kolektor do silnika w układzie V. Jest szczelnie ale spadek temperatury raczej marginalny.
Za kawałek 3x100x400 dałem niecałe 30zł , więc to raczej tania zabawa. wink.gif
MisioLBN
Gdzie kupowałeś ? W upalny dzień samochód tak mi puchnie że szkoda gadać. Wieczorem jak wracam jakieś +15/20km
GrzesiekK.
CYTAT(MisioLBN @ Thu, 23 Jul 2015 - 16:56) *
Gdzie kupowałeś ? W upalny dzień samochód tak mi puchnie że szkoda gadać. Wieczorem jak wracam jakieś +15/20km


Ale Ty masz w EW10 plastikowy kolektor smile.gif
MisioLBN
Nie martw się o mój kolektor smile.gif U mnie jest kolektor z Ew12j4 i ten jest amelinowy, w takie dni to dotknąć się go nie da.
CZUCZU
A wystroiłes.?
jackkpl
Teflon nie jest za miekki i bardzo dobrze uszczelnia. W moim przypadku dorabiali mi tekstolit 2mm, bo teflon wg nich sie nie nadawal. A praktyka sprzed paru lat pokazuje, ze jednak sie nadaje. Tez wycinalem to sam. Czasem trzeba miec wlasna opinie.
CZUCZU
Ja mam ptfe bodajze i dziala
volski1
CYTAT(MisioLBN @ Thu, 23 Jul 2015 - 16:56) *
Gdzie kupowałeś ? W upalny dzień samochód tak mi puchnie że szkoda gadać. Wieczorem jak wracam jakieś +15/20km


Kupiłem w Technozbyt-Witan z Gdańska.
Czy nie jest może tak że grzeje się od chłodnicy? może lepszym rozwiązaniem było by owinąć kolektor?
kakao
Kolega apsik kiedyś mi zrobił customową przekładkę 5mm na wzór dostępnych w UK przekładek Cosworth'a. Materiał to jakaś pochodna drewna, zapomniałem nazwę.

http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;#entry1070811
Jak ostatnio odkręcałem ją to zero śladów zużycia i sprawowała się wzorowo.
mark2222
tekstolit może??
GrzesiekK.
CYTAT(kakao @ Fri, 24 Jul 2015 - 06:36) *
Kolega apsik kiedyś mi zrobił customową przekładkę 5mm na wzór dostępnych w UK przekładek Cosworth'a. Materiał to jakaś pochodna drewna, zapomniałem nazwę.

http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;#entry1070811
Jak ostatnio odkręcałem ją to zero śladów zużycia i sprawowała się wzorowo.



To tekstolit Panie kolego smile.gif
kakao
Ok, dzięki, na końcu języka miałem. Zastanawiałem się nad większą grubością niż 5mm, bo też była opcja ale zrobiłoby się dosyć ciasno z gratami wokolo.
MisioLBN
Dobra zrobie 3mm tekstolit a chłodnicę ruszę jeszcze do przodu i owinę czymś kolektor. Bandaże jak na wydechowy czy coś innego ? Może jakaś taśma amelinowa ?
jackkpl
CYTAT(kakao @ Fri, 24 Jul 2015 - 09:32) *
Ok, dzięki, na końcu języka miałem. Zastanawiałem się nad większą grubością niż 5mm, bo też była opcja ale zrobiłoby się dosyć ciasno z gratami wokolo.


Ja mam 2 mm tekstolit i dopiero po 30 minutach od zgaszenia silnika kolektor zbliza sie temperatura do glowicy. Ale i tak nadal czuc wyrazna roznice. wiecej jak 5mm to chyba tylko po to,zeby odsunac kolektor , bo masz malo miejsca smile.gif.
MisioLBN
Coś sie zamyśliłem i napisałem tekstolit XD zrobię teflon. U mnie kolektor jest z 3mm od chłodnicy więc muszę ją dać do przodu a kolektor czymś owinąć.
duct tape
Może papier/tektura ceramiczna? Albo jakiś filc?
MisioLBN
Drugie pytanie to czym zawinąć kolektor dolotowy ? Planuje zawinąć go do połowy tak żeby od chłodnicy się nie grzał. Nie bardzo chce cały zawijać bo malowałem go na czerwono żeby jakiś kolor pod maskę rzucić a teraz go całego zawinę ;/
MisioLBN
http://allegro.pl/tasma-termiczna-turbo-50...5373647884.html Takie coś zda egzamin ?
ptq
Da radę. Tylko nałóż rękawiczki, jak będziesz owijał, bo pokaleczysz dłonie.
MisioLBN
Dzięki wielkie. Jeszcze zadam pytanie. http://allegro.pl/kolektor-ssacy-sacy-peug...5558163552.html taki mam kolektor założony. Muszę owinąc tą puszkę z której wychodzą runnery. Nie bardzo wyobraząm sobie jak to zrobić bandażem żeby miało ręce i nogi. Myślałem czy nie kupić jakiejś dobrej taśmy 2stronnej i nie przylepić w tym miejscu takiego styropianu co się daje za kaloryfer. to jest z 1mm styropianu a z zewnątrz folia aluminiowa. Runney z kolei są jednością więc tak też je zawinę i złapie na opaskę zaciskową.
Pietrek.L
CYTAT(MisioLBN @ Fri, 24 Jul 2015 - 15:04) *
Dzięki wielkie. Jeszcze zadam pytanie. http://allegro.pl/kolektor-ssacy-sacy-peug...5558163552.html taki mam kolektor założony. Muszę owinąc tą puszkę z której wychodzą runnery. Nie bardzo wyobraząm sobie jak to zrobić bandażem żeby miało ręce i nogi. Myślałem czy nie kupić jakiejś dobrej taśmy 2stronnej i nie przylepić w tym miejscu takiego styropianu co się daje za kaloryfer. to jest z 1mm styropianu a z zewnątrz folia aluminiowa. Runney z kolei są jednością więc tak też je zawinę i złapie na opaskę zaciskową.


A okleić taśmą termoizolacyjną?
http://www.tasmy-termoizolacyjne.pl/oslony_termiczne
http://www.rpmotorsport.pl/tama-termoizola...cm-p-55982.html
http://www.rpmotorsport.pl/tama-termoizola...ta-p-55919.html
volski1
Taśma kauczukowa ARMAFLEX i TAŚMA ALUMINIOWA KOMINKOWA, wystarczy na kolektor i resztę dolotu. Dostępne na popularnym portalu aukcyjnym.
MisioLBN
Volski najpierw tą kauczukową a potem kominkową ? To nie lepiej już kupić http://allegro.pl/samoprzylepna-oslona-ter...5265762526.html ? Za 60zł 10mb powinno wystarczyć na 1 kolektor dolotowy.
MisioLBN
Pomoże ktoś na szybko ?


Tyle zawinąłem kolektora taśmą do robienia osłon termicznych. Pytanie czy warto więcej zawijać? Czemu tylko ten kawałek ? Bo akurat tutaj prawie z chłodnica ma styk kolektor, z 2giej strony jest daleko od silnika i chyba nie ma sensu go owijać. Zastanawiam się nad górą czy zawijać. Oczywiście uszczelka i tuleje tekstolitowe są smile.gif
marszall
To jaka grubość finalnie najlepiej dac?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.