MisioLBN
Sat, 11 Jul 2015 - 16:13
Witam, czy ktoś może mi pomóc, ewentualnie może robi takie uszczelki, w kwestii uszczelki termicznej pod kolektor dolotowy, silnik 2.2 16v PSA ew12j4. Kolektor aluminiowy bardzo szybko staje się tak gorący że nie można go dotknąć. Znajomy ma CNC i myślałem czy by z plastiku 1-2cm nie wyciąć takiej uszczelki i nie założyć pomiędzy głowicą a kolektorem. Plastik słabo przewodzi ciepło więc może by dało radę ?
przem
Sat, 11 Jul 2015 - 16:39
takie uszczelki wycina sie z teflonu, cnc nie jest niezbedne
MisioLBN
Sat, 11 Jul 2015 - 16:51
Tak właśnie czytałem że z teflonu ale w necie różne rzeczy piszą i niektórzy twierdzą że teflon sie nie nadaje
Ktoś na forum może ogarnia temat ? W Lublinie jest zakład dorabiania uszczelek także na pewno zapytam czy coś takiego potrafią zrobić. Wzór to nie problem bo uszczelka pod kolektor kosztuje 10pln więc aby ktoś tylko to wyciął wg wzoru i mi wysłał
a ja PLN przeleje.
marszall
Sat, 11 Jul 2015 - 18:02
inni jeszcze stosują bakielit (?), ale czy naprawde taka przekłada tyle daje? warto inwestować?
waldii
Sat, 11 Jul 2015 - 20:53
jak stosujesz nitro to teflon odpada.Ja mam 5mm uszczelke z materialu firmy gambit ale nie pamietam jakie oznaczenie i temperatura spadla o prawie 20stopni.Wiadomo,ze jesli masz podgrzewana przepustnice to ja tez izolujesz.No i warto odizolowac sruby/szpilki jakas tulejka np z tekalana no i termiczna podkladka pod nakretki
swiety93
Sat, 11 Jul 2015 - 21:49
ja mam zwykły tekstolit - działa wyśmienicie, jest stosunkowo twardy i kiepsko przenosi ciepło - teflon może i jest dobry moim zdaniem zbyt miękki, tekstolit obrabia się normalnymi pilnikami bądź frezikiem na diaksa. ja wycinałem samemu taką przekładkę, może jest z tym trochę zabawy ale opłaca się
tak u mnie to wyszło:
jeździ to już 4 lata w jednym aucie, rok w drugim i nic złego się nie dzieje
MisioLBN
Sun, 12 Jul 2015 - 01:57
Dziękuję bardzo za odzew
Tekstolit jest taniutki więc zakupię
Dremelek plus frezik mam w domu i będziemy walczyć
Możecie wyjaśnić o co chodzi z izolacją przepustnicy ? Przepustnica ma rzeczywiście grzałkę ale załączaną na moje oko tylko jak zimny silnik chociaż to tylko domysły. Co do tulejek to chyba trzeba by gruby kawałek tekstolity i ładnie wyfrezować co może być trudne w domowych warunkach.
MisioLBN
Sun, 12 Jul 2015 - 01:58
Jakiej grubości najlepiej ten tekstolit ? 5mm wystarczy ?
Maxim555
Sun, 12 Jul 2015 - 03:41
Fabryczne zestawy składające się z przekładki izolacyjnej i dwóch oemowych uszczelek mają ok 8mm. Jak nie chcesz bawić się w tulejki do szpilek, to na odcinek przechodzący przez kolektor załóż izolacje termokurczliwą, jak się zmieści to podwójnie.
waldii
Sun, 12 Jul 2015 - 09:10
pytanko wlasnie jak bardzo sie grzeje przepustnica,bo np u mnie jest grzana plynem wiec non stop piekarnik tam jest.A tulejki to robilem tak,ze rozwiercalem otwory w kolektorze i dorobilem tulejki z rurki tekalan,dorwiesz ja w kazdym sklepie z czesciami do ciezarowek,bo to jest waz do pneumatyki.Tylko wlasnie czy masz tyle wiecej materialu,zeby spokojnie rozwiercac otwor.
xames
Sun, 12 Jul 2015 - 09:52
Przy takiej przeróbce odłaczenie podgrzewania to podstawa. Kiededyś mierzyle w x20xev i tam przepustnica miała 75°C.
Czy wybranie materiału między cylindrami tak żeby ograniczyć kontak z głowicą to dobry pomysł ?
MisioLBN
Sun, 12 Jul 2015 - 10:03
8mm u mnie może być za dużo bo kolektor od chłodnicy ma może 3mm luzu i muszę sprawdzić czy dołożenie takiej uszczelki nie spowoduje że kolektor oprze się o chłodnicę ;/ Bd musiał wtedy wymyślić jak ruszyć jeszzcze do przodu chłodnicę.
Dziku
Sun, 12 Jul 2015 - 10:45
CYTAT(waldii @ Sun, 12 Jul 2015 - 09:10)
pytanko wlasnie jak bardzo sie grzeje przepustnica,bo np u mnie jest grzana plynem wiec non stop piekarnik tam jest.
To cholerę w ogóle izolujesz kolektor, jak nie zlikwidowałeś grzania przepustnicy?
F7RT
Sun, 12 Jul 2015 - 10:54
Z tym likwidowaniem ogrzewania przepustnicy to tak ostrożnie, po coś to tam jest.
Np. u mnie tuż za przepustnicą jest wlot odmy (otwór ok. 2-3mm), teraz wyobrażmy sobie co moża się stać zimą jeśli odłączymy grzanie...
Dziku
Sun, 12 Jul 2015 - 11:11
CYTAT(F7RT @ Sun, 12 Jul 2015 - 10:54)
Z tym likwidowaniem ogrzewania przepustnicy to tak ostrożnie, po coś to tam jest.
Np. u mnie tuż za przepustnicą jest wlot odmy (otwór ok. 2-3mm), teraz wyobrażmy sobie co moża się stać zimą jeśli odłączymy grzanie...
Absolutnie nic. grzanie przepustnicy, to czysto ekologiczny wynalazek...
F7RT
Sun, 12 Jul 2015 - 11:18
Jakie nic? Odma zamarznie i się zatka
Bardziej chodziło mi o to aby dobrze przemyśleć każdą poprawkę po fabryce.
BTW. ja mam odłączone zarówno grzanie jak i odmę więc problemu ni ma...
waldii
Sun, 12 Jul 2015 - 11:19
no nie zawsze,bo niektore maja zawor termiczny od wolnych obrotow i jak grzanie odlaczysz to nie zejdziesz na wolne obroty
MisioLBN
Sun, 12 Jul 2015 - 11:30
U mnie jest grzanie elektryczne i trochę wydaje mi się to dziwne żeby grzanie ciągle pracowało. Chociaż kto wie seryjnie był plastikowy kolektor więc nie przenosił tak ciepła.
Maxim555
Sun, 12 Jul 2015 - 12:08
CYTAT(Dziku @ Sun, 12 Jul 2015 - 11:11)
Absolutnie nic. grzanie przepustnicy, to czysto ekologiczny wynalazek...
Ekologiczny to chyba nie, jakiekolwiek grzanie powietrza i tym samym podnoszenie temp. w komorze spalania, to więcej substancji szkodliwych. Jeżeli odma ma połączone grzanie z przepustnicą, to usuwając je można napytać sobie bidy. Kolega kolegi kilka lat temu w taki właśnie sposób stracił cały olej z silnika. Mi się wydaje, że grzanie przepustnicy jest dla bezpieczeństwa.
A teraz coś z zupełnie innej beczki. Mod izolacji kolektora można będzie zauważyć tylko na hamowni, nie da się zmierzyć temperatury powietrza, które wpada do cylindra. Nie zawsze też taki zabieg przyniesie korzyści, bo przy pałowaniu powietrze przepływa za szybko żeby się ogrzać, ale przy miejskiej normalnej jeździe w upał, auto teoretycznie powinno się lepiej zbierać.
kuki_VU
Sun, 12 Jul 2015 - 12:32
U mnie po odłączeniu grzanka przepustnicy przy dużym mrozie zacinala się przepustnica
MisioLBN
Thu, 23 Jul 2015 - 14:30
W takim razie zamówić tekstolit czy teflon ?
ptq
Thu, 23 Jul 2015 - 14:41
Teflon bym zamówił. Sprawdzony w te klocki.
MisioLBN
Thu, 23 Jul 2015 - 14:45
Oki dzięki wielkie 3mm zamawiam tylko muszę znaleźć gdzieś płytę o wymiarach 400X100 ewentualnie troszkę wiekszą
Bogdan9999
Thu, 23 Jul 2015 - 14:46
tekstolit teflon za miękki.
MisioLBN
Thu, 23 Jul 2015 - 14:57
Panowie w firmie dorabiającej uszczelki powiedzili że wolą teflon bo się łatwiej obrabia.
volski1
Thu, 23 Jul 2015 - 16:05
Ja zrobiłem sobie z teflonu 3mm, pod kolektor do silnika w układzie V. Jest szczelnie ale spadek temperatury raczej marginalny.
Za kawałek 3x100x400 dałem niecałe 30zł , więc to raczej tania zabawa.
MisioLBN
Thu, 23 Jul 2015 - 16:56
Gdzie kupowałeś ? W upalny dzień samochód tak mi puchnie że szkoda gadać. Wieczorem jak wracam jakieś +15/20km
GrzesiekK.
Thu, 23 Jul 2015 - 18:37
CYTAT(MisioLBN @ Thu, 23 Jul 2015 - 16:56)
Gdzie kupowałeś ? W upalny dzień samochód tak mi puchnie że szkoda gadać. Wieczorem jak wracam jakieś +15/20km
Ale Ty masz w EW10 plastikowy kolektor
MisioLBN
Thu, 23 Jul 2015 - 19:35
Nie martw się o mój kolektor
U mnie jest kolektor z Ew12j4 i ten jest amelinowy, w takie dni to dotknąć się go nie da.
CZUCZU
Thu, 23 Jul 2015 - 22:01
A wystroiłes.?
jackkpl
Thu, 23 Jul 2015 - 22:28
Teflon nie jest za miekki i bardzo dobrze uszczelnia. W moim przypadku dorabiali mi tekstolit 2mm, bo teflon wg nich sie nie nadawal. A praktyka sprzed paru lat pokazuje, ze jednak sie nadaje. Tez wycinalem to sam. Czasem trzeba miec wlasna opinie.
CZUCZU
Thu, 23 Jul 2015 - 22:55
Ja mam ptfe bodajze i dziala
volski1
Thu, 23 Jul 2015 - 22:57
CYTAT(MisioLBN @ Thu, 23 Jul 2015 - 16:56)
Gdzie kupowałeś ? W upalny dzień samochód tak mi puchnie że szkoda gadać. Wieczorem jak wracam jakieś +15/20km
Kupiłem w Technozbyt-Witan z Gdańska.
Czy nie jest może tak że grzeje się od chłodnicy? może lepszym rozwiązaniem było by owinąć kolektor?
kakao
Fri, 24 Jul 2015 - 06:36
Kolega apsik kiedyś mi zrobił customową przekładkę 5mm na wzór dostępnych w UK przekładek Cosworth'a. Materiał to jakaś pochodna drewna, zapomniałem nazwę.
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;#entry1070811Jak ostatnio odkręcałem ją to zero śladów zużycia i sprawowała się wzorowo.
mark2222
Fri, 24 Jul 2015 - 07:22
tekstolit może??
GrzesiekK.
Fri, 24 Jul 2015 - 08:39
CYTAT(kakao @ Fri, 24 Jul 2015 - 06:36)
Kolega apsik kiedyś mi zrobił customową przekładkę 5mm na wzór dostępnych w UK przekładek Cosworth'a. Materiał to jakaś pochodna drewna, zapomniałem nazwę.
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;#entry1070811Jak ostatnio odkręcałem ją to zero śladów zużycia i sprawowała się wzorowo.
To tekstolit Panie kolego
kakao
Fri, 24 Jul 2015 - 09:32
Ok, dzięki, na końcu języka miałem. Zastanawiałem się nad większą grubością niż 5mm, bo też była opcja ale zrobiłoby się dosyć ciasno z gratami wokolo.
MisioLBN
Fri, 24 Jul 2015 - 09:38
Dobra zrobie 3mm tekstolit a chłodnicę ruszę jeszcze do przodu i owinę czymś kolektor. Bandaże jak na wydechowy czy coś innego ? Może jakaś taśma amelinowa ?
jackkpl
Fri, 24 Jul 2015 - 10:29
CYTAT(kakao @ Fri, 24 Jul 2015 - 09:32)
Ok, dzięki, na końcu języka miałem. Zastanawiałem się nad większą grubością niż 5mm, bo też była opcja ale zrobiłoby się dosyć ciasno z gratami wokolo.
Ja mam 2 mm tekstolit i dopiero po 30 minutach od zgaszenia silnika kolektor zbliza sie temperatura do glowicy. Ale i tak nadal czuc wyrazna roznice. wiecej jak 5mm to chyba tylko po to,zeby odsunac kolektor , bo masz malo miejsca
.
MisioLBN
Fri, 24 Jul 2015 - 10:42
Coś sie zamyśliłem i napisałem tekstolit XD zrobię teflon. U mnie kolektor jest z 3mm od chłodnicy więc muszę ją dać do przodu a kolektor czymś owinąć.
duct tape
Fri, 24 Jul 2015 - 11:48
Może papier/tektura ceramiczna? Albo jakiś filc?
MisioLBN
Fri, 24 Jul 2015 - 13:29
Drugie pytanie to czym zawinąć kolektor dolotowy ? Planuje zawinąć go do połowy tak żeby od chłodnicy się nie grzał. Nie bardzo chce cały zawijać bo malowałem go na czerwono żeby jakiś kolor pod maskę rzucić a teraz go całego zawinę ;/
MisioLBN
Fri, 24 Jul 2015 - 14:09
ptq
Fri, 24 Jul 2015 - 14:32
Da radę. Tylko nałóż rękawiczki, jak będziesz owijał, bo pokaleczysz dłonie.
MisioLBN
Fri, 24 Jul 2015 - 15:04
Dzięki wielkie. Jeszcze zadam pytanie.
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-sacy-peug...5558163552.html taki mam kolektor założony. Muszę owinąc tą puszkę z której wychodzą runnery. Nie bardzo wyobraząm sobie jak to zrobić bandażem żeby miało ręce i nogi. Myślałem czy nie kupić jakiejś dobrej taśmy 2stronnej i nie przylepić w tym miejscu takiego styropianu co się daje za kaloryfer. to jest z 1mm styropianu a z zewnątrz folia aluminiowa. Runney z kolei są jednością więc tak też je zawinę i złapie na opaskę zaciskową.
Pietrek.L
Fri, 24 Jul 2015 - 20:34
CYTAT(MisioLBN @ Fri, 24 Jul 2015 - 15:04)
Dzięki wielkie. Jeszcze zadam pytanie.
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-sacy-peug...5558163552.html taki mam kolektor założony. Muszę owinąc tą puszkę z której wychodzą runnery. Nie bardzo wyobraząm sobie jak to zrobić bandażem żeby miało ręce i nogi. Myślałem czy nie kupić jakiejś dobrej taśmy 2stronnej i nie przylepić w tym miejscu takiego styropianu co się daje za kaloryfer. to jest z 1mm styropianu a z zewnątrz folia aluminiowa. Runney z kolei są jednością więc tak też je zawinę i złapie na opaskę zaciskową.
A okleić taśmą termoizolacyjną?
http://www.tasmy-termoizolacyjne.pl/oslony_termicznehttp://www.rpmotorsport.pl/tama-termoizola...cm-p-55982.htmlhttp://www.rpmotorsport.pl/tama-termoizola...ta-p-55919.html
volski1
Fri, 24 Jul 2015 - 21:13
Taśma kauczukowa ARMAFLEX i TAŚMA ALUMINIOWA KOMINKOWA, wystarczy na kolektor i resztę dolotu. Dostępne na popularnym portalu aukcyjnym.
MisioLBN
Fri, 24 Jul 2015 - 22:24
Volski najpierw tą kauczukową a potem kominkową ? To nie lepiej już kupić
http://allegro.pl/samoprzylepna-oslona-ter...5265762526.html ? Za 60zł 10mb powinno wystarczyć na 1 kolektor dolotowy.
MisioLBN
Wed, 06 Jan 2016 - 19:42
Pomoże ktoś na szybko ?
Tyle zawinąłem kolektora taśmą do robienia osłon termicznych. Pytanie czy warto więcej zawijać? Czemu tylko ten kawałek ? Bo akurat tutaj prawie z chłodnica ma styk kolektor, z 2giej strony jest daleko od silnika i chyba nie ma sensu go owijać. Zastanawiam się nad górą czy zawijać. Oczywiście uszczelka i tuleje tekstolitowe są
marszall
Fri, 08 Jan 2016 - 14:36
To jaka grubość finalnie najlepiej dac?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.