Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Seat Altea FR 3.2 VR6 DSG Quattro
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
szyszek7
Witam
Ogólnie pomysł powstał ze względu na moją kobietę, nie chciała zmieniać auta, Golf 5 R32 jej się nie podobał,
Altea jest wygodniejsza i w perspektywie zakładania rodziny bardziej praktyczna. I kierując się tymi argumentami
powstał pomysł zrobienia z Altei FR - Alteę FR32 jako odpowiednika Golfa R32 i nie wchodzenia na wojenną
ścieżkę z moją żoną biggrin.gif

W TYM temacie były poruszane wstępne przymiarki i ewentualne trudności czy to
techniczne czy finansowe w realizacji mojej "WIZJI". Koniec końców udało się zebrać fundusz i porozumieć
z Apsikiem co do realizacji wszystkich modyfikacji. 20 Maja ruszyły prace, poniżej lista modyfikacji:

PACJENT: Seat Altea FR DSG 200KM / 280Nm 2006r.
DAWCA: Audi A3 DSG Quattro 250KM / 320Nm 2004r.


Planem głównym jest doładowanie silnika!


Modyfikacje


Silnik:

Kompletny silnik z Audi A3
3.2 VR6 o kodzie BMJ 250KM 350Nm


Modyfikacje głowicy: Seria


Modyfikacje bloku: Seria


Układ dolotowy: Stożek K&N


Układ wydechowy:

-Seria z Audi bez katów
-końcowy MAGNAFLOW
-za środkowymi przechodzi na 3"


Układ wtryskowy: Seria


Elektronika: Seria


Układ chłodzenia: Seria


Układ napędowy:

-skrzynia DSG
-kpl. quattro z R32 mk5


Zawieszenie: Seria


BODY KIT:

-Custom dokładka, połączenie dokładki z mk6 R20 i mojej z FR



Hamulce:

-przód kpl. z A3 345mm
-tył kpl. z R32 310mm


Koła:

-18" wzór podobny do R32 (kupione za pół darmo)



PODZIĘKOWANIA: Apsik - główny wykonawca projektu
Zdjęcia z prac nad autem:





No i pod maską cieszy oko nowe serce:

Mis
Jakieś fotki?
szyszek7
Fotki już pododawane reszta po niedzieli jak postęp jakiś będzie wink.gif
pawel934
Super! Kiedy przeczytałem pytanie na forum, myślałem, że będzie to jeden z wielu fajnych pomysłów, który zostanie na etapie pomysłu. Tymczasem po krótkim czasie silnik już w komorze - gratulacje i czekam na więcej zdjęć oraz filmów smile.gif
Łukasz GDY
A mi chodzi po głowie "dlaczego". Z 2.0 TFSI można bez problemu więcej zrobić, no i jest mniej paliwożerny, kolejna kwestia to waga. Nie rozumiem, ale przecież nie muszę wink.gif
szyszek7
1 Dźwięk silnika.
2 Dźwięk z wydechu.
3 W przyszłości kompresor?
4 Może trochę moje WidziMiSie wink.gif
bolus1
czemu vr a nie tfsi? DŹWIĘK! smile.gif
patrząc na rozmiar budy wiadomo że przyśpieszenie itp jest na drugim planie ;P
genialne połączenie!
LCQ
fajny pomysł, gratulacje! jak wygląda temat z włożeniem quattro? dużo rzeźby?
szyszek7
Tylko wymiana baku z tego co wiem a reszta P&P bo to ta sama płyta.

Może jak się apsik pojawi to wypowie się i będzie info z 1 ręki tongue.gif
cowboy
brawo, od pomysłu do realizacji wink.gif

zakładaj kompresor, Apsik ma rozpykany bardzo fajny i bezawaryjny mod na 350KM
szyszek7
no ale to temat na dość odległą przyszłość myślę 2-3 lata bo teraz portfel wydojony będzie do cna biggrin.gif
Mirage
Niezły pomysł - gratuluję projektu bo szczerze też myślalem, że na projekcie się skończy
Apsik
Podstawa to kompletny dawca.
Niby płyty podłogowe 8P, 1K, 5P to to samo FWD czy AWD, ale drobne różnice są, dlatego kompletny dawca musi być.


CYTAT(LCQ @ Sun, 07 Jun 2015 - 19:42) *
fajny pomysł, gratulacje! jak wygląda temat z włożeniem quattro? dużo rzeźby?

FOOR!4
CYTAT(szyszek7 @ Sun, 07 Jun 2015 - 17:26) *
4 Może trochę moje WidziMiSie wink.gif


To jest zawsze "argument nad argumenty" smile.gif
Gratki pomyslu I jego realizacji.
szyszek7
po wizycie u Apsika mała sesja z postępu w przebudowie:

silnik od spodu:

Hamulce przód 345mm (będą na niebiesko jak tył):

Hamulce tył 305mm (ori R32):

Haldex (ori R32):



Miejsce na wał przygotowane:
Driftman
No nieźle "to" tam wlazło smile.gif wyślij fotkę z pod maski do seata laugh.gif siedzi jak seria.
Gratuluję szybkiej realizacji.
szyszek7
szczerze to on zawsze tam powinien być biggrin.gif dzięki!
Apsik


Sam silnik pasuje bez najmniejszych przeróbek.

Reszta to już moja sprawa smile.gif

aaa silnik oczywiscie odpala, Altea porusza sięo własnych siłach.

Dolot i zaciski są w malowaniu smile.gif
szyszek7


tak to finalnie będzie wyglądało cool.gif
tjwasiak
To ja bym proponował mały lifting w postaci osłony dla stożka + nadmuchu zimnego powietrza, bo wariant obecny jest delikatnie rzecz ujmując słaby (już lepsza byłaby seryjna puszka).
szyszek7
Racja takie coś się pojawi!
rafalb
przecież w A3 nie ma quattro tylko jakiś badziewny haldex
tjwasiak
Po pierwsze, ten Haldex z generacji na generację jest coraz lepszy (choć dla mnie zawsze będzie miał isotną wadę... dołączalność), po drugie, Audi sprzedaje samochody z Haldexem jako Quattro smile.gif
szyszek7
Jak wyżej, ten badziewny haldex audi sygnuje jeko quattro smile.gif
LCQ
ponoć to dziadostwo mają nazwać quatro,


P.S. dla obrońców: tak jeździłem na każdej generacji tego szajsu i nie ma jak stary sprawdzony mechanizm
Fighter001
Lepszy badziewny haldex niż oska, chociaż faktycznie czasem dołącza się to z dupy wiec do prawdziwego 4x4 brakuje. Mimo to jest wielka przepaść miedzy takim "quattro" w s3 8l a tym haldexem co jest np 7r. Taka altea z 4x4 będzie już fajnie startować później będzie gorzej ale to przecież DD wiec będzie na każde warunki pogodowe.
Buli Golf
To napiszcie w którym nowym audi jest prawdziwy napęd 4x4 . A tak w nawiasie to określcie co to jest prawdziwy napęd 4x4 . Dla mnie ten projekt jest naprawdę ciekawy bo widać że to dopiero początek . Wiele projektów zaczynało się skromnie a później było ŁAŁ .
siewcu
CYTAT(tjwasiak @ Fri, 03 Jul 2015 - 15:56) *
Po pierwsze, ten Haldex z generacji na generację jest coraz lepszy (choć dla mnie zawsze będzie miał isotną wadę... dołączalność), po drugie, Audi sprzedaje samochody z Haldexem jako Quattro smile.gif

jeśli mnie pamięć nie myli, od którejś generacji to stały napęd.
Buli Golf
O czym wy mówicie , niema czegoś takiego jak napęd stały na 4 kola . To tylko występuje w samochodach na ćwiar . Cała reszta ma systemy sterowane elektronicznie lub zapinane mechanicznie . Haldex to jest coś niesamowitego , wiadomo że to nie to co torsen ale chociaż oponki dłużej pożyją .
szyszek7
Odebrałem auto i jeździ fenomenalnie (w porównaniu do tego co było przy ośce) natomiast jeśli ktoś twierdzi ze haldex to badziew to szanuje jego opinie ale nadal twierdzę że w porównaniu do ośki to jest o niebo lepiej!

No i to co było prowodyrem całego zajścia... VR sound is awesome! A tłumik magnaflow robi robotę! Jak wrócę z Austrii wrzucę jakieś video.

Pozdrowienia z Kasztanowa
golfiarz1
CYTAT(LCQ @ Fri, 03 Jul 2015 - 19:24) *
ponoć to dziadostwo mają nazwać quatro,


P.S. dla obrońców: tak jeździłem na każdej generacji tego szajsu i nie ma jak stary sprawdzony mechanizm



a jezdziles ze sportowym sterownikiem haldexa np od Jadzwina ustawiasz spiecia jak chcesz stratujesz odrazu 50/50 i ustawiasz sobie odpinanie tylnej osi po predkosci mi zaczyna odejmowac powoli tyl od 80km a konczy na 130 km potem lece tylko oska , nadaje sie na tor bo latam spietym na sztywno a i do normalnej jazdy nadaje sie znakomicie jak sobie ustawisz i co najwazniejsze ma wszystkie zabiezpieczenia jak fabryczny zeby sie np nieprzegrzal
Dziku
CYTAT(Buli Golf @ Sat, 04 Jul 2015 - 16:36) *
To tylko występuje w samochodach na ćwiar . Cała reszta ma systemy sterowane elektronicznie lub zapinane mechanicznie .

Powiedz to posiadaczom sierry 4x4(i pewnie nie tylko)... Ale fakt z silnikiem w poprzek nie istnieje stałey napęd, zawsze jest jakiś system rozłączający i jakoś nie idzie zrobić korzystnego stosunku napędu, tj. więcej z tyłu niż z przodu, co nie oszukujmy się ma sens w większości warunków.
siewcu
to w evo tez nie ma stałego napędu?
BartekSz
Suzuki w modelach Swift i Sx4 także ?
Buli Golf
Cywilna Sierra 4x4 ma wiskozę jak stare Golfy , G-klasa itd. .
damian146ti
CYTAT(Dziku @ Sun, 12 Jul 2015 - 14:30) *
Powiedz to posiadaczom sierry 4x4(i pewnie nie tylko)... Ale fakt z silnikiem w poprzek nie istnieje stałey napęd, zawsze jest jakiś system rozłączający i jakoś nie idzie zrobić korzystnego stosunku napędu, tj. więcej z tyłu niż z przodu, co nie oszukujmy się ma sens w większości warunków.


AR156 i 159 ma stały i silnik poprzecznie
Buli Golf
A tak poważnie to Sierra posiada rozbudowany układ różnicowy pomiędzy osiami . Lecz jego działanie jest dość ograniczone w porównaniu do torsenu bo nie wyrównuje prędkości obrotowej pomiędzy osiami . Ale dzięki temu można z powodzeniem jeździć po ulicy nie walcząc z samochodem .
Dziku
CYTAT(Buli Golf @ Mon, 13 Jul 2015 - 19:52) *
A tak poważnie to Sierra posiada rozbudowany układ różnicowy pomiędzy osiami . Lecz jego działanie jest dość ograniczone w porównaniu do torsenu bo nie wyrównuje prędkości obrotowej pomiędzy osiami . Ale dzięki temu można z powodzeniem jeździć po ulicy nie walcząc z samochodem .



Napęd jest stały, za rozdział momentu odpowiada przekładnia planetarna, visco jest szperą owego centralnego mechanizmu.
Buli Golf
Pisz co chcesz . Napęd na stałe to taki . Jeśli 3 koła w powietrzu a jedno ma przyczepność i samochodzik się kulnie to wtedy mamy napęd stały na wszystkie koła .












no i
Mirage
XC60 jest na haldexie i kiedyś w Szwecji w Volvo na szkoleniu stawialiśmy 3 koła na rolkach i jedno na płycie antypoślizgowej ii fura wyjeżdżała aż miło smile.gif
Buli Golf
Piszę o napędach zapinanych mechanicznie a nie z kontrolera lub pompy abs . Dla mnie haldex jest jednym z lepszych rozwiązań na rynku i jestem jego zwolennikiem zwłaszcza w cywilu .
Dziku
CYTAT(Buli Golf @ Tue, 14 Jul 2015 - 14:46) *
Pisz co chcesz . Napęd na stałe to taki . Jeśli 3 koła w powietrzu a jedno ma przyczepność i samochodzik się kulnie to wtedy mamy napęd stały na wszystkie koła .












no i


No i: ukręcasz jedna półośkę i samochód dalej jedzie...
Apsik
CYTAT(Dziku @ Tue, 14 Jul 2015 - 22:33) *
No i: ukręcasz jedna półośkę i samochód dalej jedzie...

To które cywilne auto posiada stały napęd na 4 koła?

W tym rozumieniu, nawet Quattro nie jest stałym napędem na 4 koła ponieważ po awarii jednej półośki samochód nie jedzie.
Jedyna opcja przeróbki Quattro na "stały napęd" jest wymiana torsenu w skrzyni na sztywny wałek i takie rozwiązanie posiadał każdy B-Grupowy Sport oraz inne rajdówki lat 90tych budowane przez Quattro GmbH.
Jeździłem takim samochodem, bo do Koraszewski Auto Sport mam raptem 17km. Mało tego nawet mam rys tego wałka, bo w magazynach Quattro GmbH nie ma już ani jednej sztuki do historyków.
Co do jazdy takim autem - walka z kierownicą i tyle. Do cywila się nie nadaje.
noorec
B2 quattro i wczesne C3 quattro ze skrzyniami 016 z blokadami centralnego i tylnego dyfra wink.gif
Wystarczy jedna tylna półośka, żeby napędzić auto biggrin.gif
Dziku
CYTAT(Apsik @ Wed, 15 Jul 2015 - 12:58) *
To które cywilne auto posiada stały napęd na 4 koła?

W tym rozumieniu, nawet Quattro nie jest stałym napędem na 4 koła ponieważ po awarii jednej półośki samochód nie jedzie.
Jedyna opcja przeróbki Quattro na "stały napęd" jest wymiana torsenu w skrzyni na sztywny wałek i takie rozwiązanie posiadał każdy B-Grupowy Sport oraz inne rajdówki lat 90tych budowane przez Quattro GmbH.
Jeździłem takim samochodem, bo do Koraszewski Auto Sport mam raptem 17km. Mało tego nawet mam rys tego wałka, bo w magazynach Quattro GmbH nie ma już ani jednej sztuki do historyków.
Co do jazdy takim autem - walka z kierownicą i tyle. Do cywila się nie nadaje.


Nie zrozumiałeś, sierra pojedzie, może nie zrobi milionów kilometrów bo któraś szpera w końcu wyzionie ducha, ale jechać będzie.
szyszek7
Witam

Może troszkę aktualizacji, autko jeździ bajecznie, wszystko w aucie działa jak należy ogólnie Apsik spisał się na medal ponieważ praktycznie po odbiorze auta nie było się do czego przyczepić tylko umyć i posprzątać wink.gif

Jedyne czego nie udało się nam uruchomić na sterowniku z audi to tempomat ponieważ w audi manetka ma troszkę więcej przycisków natomiast w seacie przycisk SET jest połączony z przyciskiem - i sterownik audi widzi jak wciskam minus a nie SET sad.gif

Cała reszta działa wyśmienicie auto w końcu brzmi jak sobie to założyłem i naprawdę polecam tłumiki Magnaflow bo robią robotę.

Niebawem wrzucę jakieś czasy jak auto się zbiera itp. Oraz jakieś filmiki jak brzmi wink.gif
lightman
Wrzuć w końcu jakiś filmik jak to chodzi szczególnie na zewnątrz
szyszek7
DoLeCk
Gada ciekawie smile.gif
Chętnie zobaczyłbym jak jeździ teraz smile.gif

Żadnych dodatkowych problemów nie było za wyjątkiem wspomnianego tempomatu?
Będziesz jeszcze myślał jak go uruchomić?
szyszek7
Chciał bym to dograc na tip top więc temat będzie dążony, jak gopro do mnie dotrze to będzie dużo więcej video wink.gif z jazdy również!
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.