szyszek7
Sun, 07 Jun 2015 - 12:45
Witam
Ogólnie pomysł powstał ze względu na moją kobietę, nie chciała zmieniać auta, Golf 5 R32 jej się nie podobał,
Altea jest wygodniejsza i w perspektywie zakładania rodziny bardziej praktyczna. I kierując się tymi argumentami
powstał pomysł zrobienia z Altei FR - Alteę FR32 jako odpowiednika Golfa R32 i nie wchodzenia na wojenną
ścieżkę z moją żoną
W
TYM temacie były poruszane wstępne przymiarki i ewentualne trudności czy to
techniczne czy finansowe w realizacji mojej "WIZJI". Koniec końców udało się zebrać fundusz i porozumieć
z Apsikiem co do realizacji wszystkich modyfikacji. 20 Maja ruszyły prace, poniżej lista modyfikacji:
PACJENT: Seat Altea FR DSG 200KM / 280Nm 2006r.
DAWCA: Audi A3 DSG Quattro 250KM / 320Nm 2004r.Planem głównym jest doładowanie silnika!ModyfikacjeSilnik:Kompletny silnik z Audi A3
3.2 VR6 o kodzie BMJ 250KM 350Nm
Modyfikacje głowicy: Seria
Modyfikacje bloku: Seria
Układ dolotowy: Stożek K&N
Układ wydechowy:-Seria z Audi bez katów
-końcowy MAGNAFLOW
-za środkowymi przechodzi na 3"
Układ wtryskowy: Seria
Elektronika: Seria
Układ chłodzenia: Seria
Układ napędowy:-skrzynia DSG
-kpl. quattro z R32 mk5
Zawieszenie: Seria
BODY KIT:
-Custom dokładka, połączenie dokładki z mk6 R20 i mojej z FR
Hamulce:-przód kpl. z A3 345mm
-tył kpl. z R32 310mm
Koła:-18" wzór podobny do R32 (kupione za pół darmo)
PODZIĘKOWANIA: Apsik - główny wykonawca projektuZdjęcia z prac nad autem:
No i pod maską cieszy oko nowe serce:
Mis
Sun, 07 Jun 2015 - 12:56
Jakieś fotki?
szyszek7
Sun, 07 Jun 2015 - 13:37
Fotki już pododawane reszta po niedzieli jak postęp jakiś będzie
pawel934
Sun, 07 Jun 2015 - 16:29
Super! Kiedy przeczytałem pytanie na forum, myślałem, że będzie to jeden z wielu fajnych pomysłów, który zostanie na etapie pomysłu. Tymczasem po krótkim czasie silnik już w komorze - gratulacje i czekam na więcej zdjęć oraz filmów
Łukasz GDY
Sun, 07 Jun 2015 - 17:20
A mi chodzi po głowie "dlaczego". Z 2.0 TFSI można bez problemu więcej zrobić, no i jest mniej paliwożerny, kolejna kwestia to waga. Nie rozumiem, ale przecież nie muszę
szyszek7
Sun, 07 Jun 2015 - 17:26
1 Dźwięk silnika.
2 Dźwięk z wydechu.
3 W przyszłości kompresor?
4 Może trochę moje WidziMiSie
bolus1
Sun, 07 Jun 2015 - 18:24
czemu vr a nie tfsi? DŹWIĘK!
patrząc na rozmiar budy wiadomo że przyśpieszenie itp jest na drugim planie ;P
genialne połączenie!
LCQ
Sun, 07 Jun 2015 - 19:42
fajny pomysł, gratulacje! jak wygląda temat z włożeniem quattro? dużo rzeźby?
szyszek7
Sun, 07 Jun 2015 - 20:24
Tylko wymiana baku z tego co wiem a reszta P&P bo to ta sama płyta.
Może jak się apsik pojawi to wypowie się i będzie info z 1 ręki
cowboy
Sun, 07 Jun 2015 - 20:42
brawo, od pomysłu do realizacji
zakładaj kompresor, Apsik ma rozpykany bardzo fajny i
bezawaryjny mod na 350KM
szyszek7
Sun, 07 Jun 2015 - 20:45
no ale to temat na dość odległą przyszłość myślę 2-3 lata bo teraz portfel wydojony będzie do cna
Mirage
Sun, 07 Jun 2015 - 22:16
Niezły pomysł - gratuluję projektu bo szczerze też myślalem, że na projekcie się skończy
Apsik
Sun, 07 Jun 2015 - 23:27
Podstawa to kompletny dawca.
Niby płyty podłogowe 8P, 1K, 5P to to samo FWD czy AWD, ale drobne różnice są, dlatego kompletny dawca musi być.
CYTAT(LCQ @ Sun, 07 Jun 2015 - 19:42)
fajny pomysł, gratulacje! jak wygląda temat z włożeniem quattro? dużo rzeźby?
FOOR!4
Mon, 08 Jun 2015 - 02:12
CYTAT(szyszek7 @ Sun, 07 Jun 2015 - 17:26)
4 Może trochę moje WidziMiSie
To jest zawsze "argument nad argumenty"
Gratki pomyslu I jego realizacji.
szyszek7
Sun, 14 Jun 2015 - 22:44
po wizycie u Apsika mała sesja z postępu w przebudowie:
silnik od spodu:
Hamulce przód 345mm (będą na niebiesko jak tył):
Hamulce tył 305mm (ori R32):
Haldex (ori R32):
Miejsce na wał przygotowane:
Driftman
Sun, 14 Jun 2015 - 22:52
No nieźle "to" tam wlazło
wyślij fotkę z pod maski do seata
siedzi jak seria.
Gratuluję szybkiej realizacji.
szyszek7
Sun, 14 Jun 2015 - 22:59
szczerze to on zawsze tam powinien być
dzięki!
Apsik
Sun, 21 Jun 2015 - 23:56
Sam silnik pasuje bez najmniejszych przeróbek.
Reszta to już moja sprawa
aaa silnik oczywiscie odpala, Altea porusza sięo własnych siłach.
Dolot i zaciski są w malowaniu
szyszek7
Wed, 01 Jul 2015 - 11:37
tak to finalnie będzie wyglądało
tjwasiak
Wed, 01 Jul 2015 - 12:08
To ja bym proponował mały lifting w postaci osłony dla stożka + nadmuchu zimnego powietrza, bo wariant obecny jest delikatnie rzecz ujmując słaby (już lepsza byłaby seryjna puszka).
szyszek7
Wed, 01 Jul 2015 - 13:41
Racja takie coś się pojawi!
rafalb
Fri, 03 Jul 2015 - 15:46
przecież w A3 nie ma quattro tylko jakiś badziewny haldex
tjwasiak
Fri, 03 Jul 2015 - 15:56
Po pierwsze, ten Haldex z generacji na generację jest coraz lepszy (choć dla mnie zawsze będzie miał isotną wadę... dołączalność), po drugie, Audi sprzedaje samochody z Haldexem jako Quattro
szyszek7
Fri, 03 Jul 2015 - 16:41
Jak wyżej, ten badziewny haldex audi sygnuje jeko quattro
LCQ
Fri, 03 Jul 2015 - 19:24
ponoć to dziadostwo mają nazwać quatro,
P.S. dla obrońców: tak jeździłem na każdej generacji tego szajsu i nie ma jak stary sprawdzony mechanizm
Fighter001
Sat, 04 Jul 2015 - 09:09
Lepszy badziewny haldex niż oska, chociaż faktycznie czasem dołącza się to z dupy wiec do prawdziwego 4x4 brakuje. Mimo to jest wielka przepaść miedzy takim "quattro" w s3 8l a tym haldexem co jest np 7r. Taka altea z 4x4 będzie już fajnie startować później będzie gorzej ale to przecież DD wiec będzie na każde warunki pogodowe.
Buli Golf
Sat, 04 Jul 2015 - 12:37
To napiszcie w którym nowym audi jest prawdziwy napęd 4x4 . A tak w nawiasie to określcie co to jest prawdziwy napęd 4x4 . Dla mnie ten projekt jest naprawdę ciekawy bo widać że to dopiero początek . Wiele projektów zaczynało się skromnie a później było ŁAŁ .
siewcu
Sat, 04 Jul 2015 - 15:23
CYTAT(tjwasiak @ Fri, 03 Jul 2015 - 15:56)
Po pierwsze, ten Haldex z generacji na generację jest coraz lepszy (choć dla mnie zawsze będzie miał isotną wadę... dołączalność), po drugie, Audi sprzedaje samochody z Haldexem jako Quattro
jeśli mnie pamięć nie myli, od którejś generacji to stały napęd.
Buli Golf
Sat, 04 Jul 2015 - 16:36
O czym wy mówicie , niema czegoś takiego jak napęd stały na 4 kola . To tylko występuje w samochodach na ćwiar . Cała reszta ma systemy sterowane elektronicznie lub zapinane mechanicznie . Haldex to jest coś niesamowitego , wiadomo że to nie to co torsen ale chociaż oponki dłużej pożyją .
szyszek7
Sat, 04 Jul 2015 - 20:00
Odebrałem auto i jeździ fenomenalnie (w porównaniu do tego co było przy ośce) natomiast jeśli ktoś twierdzi ze haldex to badziew to szanuje jego opinie ale nadal twierdzę że w porównaniu do ośki to jest o niebo lepiej!
No i to co było prowodyrem całego zajścia... VR sound is awesome! A tłumik magnaflow robi robotę! Jak wrócę z Austrii wrzucę jakieś video.
Pozdrowienia z Kasztanowa
golfiarz1
Sun, 05 Jul 2015 - 08:32
CYTAT(LCQ @ Fri, 03 Jul 2015 - 19:24)
ponoć to dziadostwo mają nazwać quatro,
P.S. dla obrońców: tak jeździłem na każdej generacji tego szajsu i nie ma jak stary sprawdzony mechanizm
a jezdziles ze sportowym sterownikiem haldexa np od Jadzwina ustawiasz spiecia jak chcesz stratujesz odrazu 50/50 i ustawiasz sobie odpinanie tylnej osi po predkosci mi zaczyna odejmowac powoli tyl od 80km a konczy na 130 km potem lece tylko oska , nadaje sie na tor bo latam spietym na sztywno a i do normalnej jazdy nadaje sie znakomicie jak sobie ustawisz i co najwazniejsze ma wszystkie zabiezpieczenia jak fabryczny zeby sie np nieprzegrzal
Dziku
Sun, 12 Jul 2015 - 14:30
CYTAT(Buli Golf @ Sat, 04 Jul 2015 - 16:36)
To tylko występuje w samochodach na ćwiar . Cała reszta ma systemy sterowane elektronicznie lub zapinane mechanicznie .
Powiedz to posiadaczom sierry 4x4(i pewnie nie tylko)... Ale fakt z silnikiem w poprzek nie istnieje stałey napęd, zawsze jest jakiś system rozłączający i jakoś nie idzie zrobić korzystnego stosunku napędu, tj. więcej z tyłu niż z przodu, co nie oszukujmy się ma sens w większości warunków.
siewcu
Mon, 13 Jul 2015 - 12:40
to w evo tez nie ma stałego napędu?
BartekSz
Mon, 13 Jul 2015 - 17:12
Suzuki w modelach Swift i Sx4 także ?
Buli Golf
Mon, 13 Jul 2015 - 18:35
Cywilna Sierra 4x4 ma wiskozę jak stare Golfy , G-klasa itd. .
damian146ti
Mon, 13 Jul 2015 - 18:56
CYTAT(Dziku @ Sun, 12 Jul 2015 - 14:30)
Powiedz to posiadaczom sierry 4x4(i pewnie nie tylko)... Ale fakt z silnikiem w poprzek nie istnieje stałey napęd, zawsze jest jakiś system rozłączający i jakoś nie idzie zrobić korzystnego stosunku napędu, tj. więcej z tyłu niż z przodu, co nie oszukujmy się ma sens w większości warunków.
AR156 i 159 ma stały i silnik poprzecznie
Buli Golf
Mon, 13 Jul 2015 - 19:52
A tak poważnie to Sierra posiada rozbudowany układ różnicowy pomiędzy osiami . Lecz jego działanie jest dość ograniczone w porównaniu do torsenu bo nie wyrównuje prędkości obrotowej pomiędzy osiami . Ale dzięki temu można z powodzeniem jeździć po ulicy nie walcząc z samochodem .
Dziku
Tue, 14 Jul 2015 - 07:08
CYTAT(Buli Golf @ Mon, 13 Jul 2015 - 19:52)
A tak poważnie to Sierra posiada rozbudowany układ różnicowy pomiędzy osiami . Lecz jego działanie jest dość ograniczone w porównaniu do torsenu bo nie wyrównuje prędkości obrotowej pomiędzy osiami . Ale dzięki temu można z powodzeniem jeździć po ulicy nie walcząc z samochodem .
Napęd jest stały, za rozdział momentu odpowiada przekładnia planetarna, visco jest szperą owego centralnego mechanizmu.
Buli Golf
Tue, 14 Jul 2015 - 14:46
Pisz co chcesz . Napęd na stałe to taki . Jeśli 3 koła w powietrzu a jedno ma przyczepność i samochodzik się kulnie to wtedy mamy napęd stały na wszystkie koła .
no i
Mirage
Tue, 14 Jul 2015 - 15:07
XC60 jest na haldexie i kiedyś w Szwecji w Volvo na szkoleniu stawialiśmy 3 koła na rolkach i jedno na płycie antypoślizgowej ii fura wyjeżdżała aż miło
Buli Golf
Tue, 14 Jul 2015 - 15:19
Piszę o napędach zapinanych mechanicznie a nie z kontrolera lub pompy abs . Dla mnie haldex jest jednym z lepszych rozwiązań na rynku i jestem jego zwolennikiem zwłaszcza w cywilu .
Dziku
Tue, 14 Jul 2015 - 22:33
CYTAT(Buli Golf @ Tue, 14 Jul 2015 - 14:46)
Pisz co chcesz . Napęd na stałe to taki . Jeśli 3 koła w powietrzu a jedno ma przyczepność i samochodzik się kulnie to wtedy mamy napęd stały na wszystkie koła .
no i
No i: ukręcasz jedna półośkę i samochód dalej jedzie...
Apsik
Wed, 15 Jul 2015 - 12:58
CYTAT(Dziku @ Tue, 14 Jul 2015 - 22:33)
No i: ukręcasz jedna półośkę i samochód dalej jedzie...
To które cywilne auto posiada stały napęd na 4 koła?
W tym rozumieniu, nawet Quattro nie jest stałym napędem na 4 koła ponieważ po awarii jednej półośki samochód nie jedzie.
Jedyna opcja przeróbki Quattro na "stały napęd" jest wymiana torsenu w skrzyni na sztywny wałek i takie rozwiązanie posiadał każdy B-Grupowy Sport oraz inne rajdówki lat 90tych budowane przez Quattro GmbH.
Jeździłem takim samochodem, bo do Koraszewski Auto Sport mam raptem 17km. Mało tego nawet mam rys tego wałka, bo w magazynach Quattro GmbH nie ma już ani jednej sztuki do historyków.
Co do jazdy takim autem - walka z kierownicą i tyle. Do cywila się nie nadaje.
noorec
Wed, 15 Jul 2015 - 14:01
B2 quattro i wczesne C3 quattro ze skrzyniami 016 z blokadami centralnego i tylnego dyfra
Wystarczy jedna tylna półośka, żeby napędzić auto
Dziku
Wed, 15 Jul 2015 - 21:13
CYTAT(Apsik @ Wed, 15 Jul 2015 - 12:58)
To które cywilne auto posiada stały napęd na 4 koła?
W tym rozumieniu, nawet Quattro nie jest stałym napędem na 4 koła ponieważ po awarii jednej półośki samochód nie jedzie.
Jedyna opcja przeróbki Quattro na "stały napęd" jest wymiana torsenu w skrzyni na sztywny wałek i takie rozwiązanie posiadał każdy B-Grupowy Sport oraz inne rajdówki lat 90tych budowane przez Quattro GmbH.
Jeździłem takim samochodem, bo do Koraszewski Auto Sport mam raptem 17km. Mało tego nawet mam rys tego wałka, bo w magazynach Quattro GmbH nie ma już ani jednej sztuki do historyków.
Co do jazdy takim autem - walka z kierownicą i tyle. Do cywila się nie nadaje.
Nie zrozumiałeś, sierra pojedzie, może nie zrobi milionów kilometrów bo któraś szpera w końcu wyzionie ducha, ale jechać będzie.
szyszek7
Wed, 29 Jul 2015 - 10:15
Witam
Może troszkę aktualizacji, autko jeździ bajecznie, wszystko w aucie działa jak należy ogólnie Apsik spisał się na medal ponieważ praktycznie po odbiorze auta nie było się do czego przyczepić tylko umyć i posprzątać
Jedyne czego nie udało się nam uruchomić na sterowniku z audi to tempomat ponieważ w audi manetka ma troszkę więcej przycisków natomiast w seacie przycisk SET jest połączony z przyciskiem - i sterownik audi widzi jak wciskam minus a nie SET
Cała reszta działa wyśmienicie auto w końcu brzmi jak sobie to założyłem i naprawdę polecam tłumiki Magnaflow bo robią robotę.
Niebawem wrzucę jakieś czasy jak auto się zbiera itp. Oraz jakieś filmiki jak brzmi
lightman
Wed, 29 Jul 2015 - 10:48
Wrzuć w końcu jakiś filmik jak to chodzi szczególnie na zewnątrz
szyszek7
Mon, 03 Aug 2015 - 21:05
DoLeCk
Tue, 04 Aug 2015 - 12:44
Gada ciekawie
Chętnie zobaczyłbym jak jeździ teraz
Żadnych dodatkowych problemów nie było za wyjątkiem wspomnianego tempomatu?
Będziesz jeszcze myślał jak go uruchomić?
szyszek7
Tue, 04 Aug 2015 - 22:10
Chciał bym to dograc na tip top więc temat będzie dążony, jak gopro do mnie dotrze to będzie dużo więcej video
z jazdy również!
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.