Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jakie Turbo do Jeep 4.0
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Muscle Cars
Skwierus
Witam, od dłuższego czasu korci mnie pomysł uturbienia silnika Jeepie, pacjent to Jeep Cherokee XJ z 94'. Silnik słynne 4.0 (AMC 242). Samochód jeździ tylko w terenie, całość chcę zrobić "z odzysku" jedynie elementy takie jak Blow Off, Wastegate (jeżeli turbina nie ma wbudowanego), i wszystko co potrzebne do strojenia będzie nowe. W tematach gdzie ludzie uturbiają XJty najczęściej stosują turbo T3/T4, i teraz pytanie, z jakiego auta szukać turbiny takiego pokroju? Doładowanie jakie chcę uzyskać to okolice 0,5bar czywiście będzie intercooler, dobrze by było jakby dość szybko zabierało się do pracy, ale nie musi jakoś "mega szybko" wink.gif
Wszelkie sugestie mile widziane smile.gif
Pozdrawiam!
kubasiek
GTX3582R
Skwierus
Fajna turbina ale nie na moją kieszeń sad.gif Chodzi mi o to żeby turbina była łatwo dostępna, z jakiegoś auta dostepnego w PL najlepiej smile.gif
Joe89
HX35 tongue.gif
Skwierus
Ktoś jeszcze ma jakiś pomysł? biggrin.gif
tjwasiak
Ja proponuję przejrzeć mapy konkretncyh turbosprężarek biorąc pod uwagę charakterystykę tego silnika... Żeby się później nie okazało że turbo wstaje 50 RPM przed odcięciem.
kubasiek
jak ma ultra szybko wstać to gt28rs chociaż , idzie za 2800 w bdb stanie wyhaczyć
Tommo
Turbo do terenu?
Załaduj mu jakieś mocne wolnossące V8 i będzie to jechać pewnie i bezawaryjnie.
Mis
HX35 na małej dupie nada się do tego w teren i nie zrujnuje portfela. smile.gif
rex
Dokladnie. Az w necie popatrzylem to w pyte tego jest co lepsze nawet bez IC glownie heh.
Skwierus
Ja jak bym budował to intercooler będzie, tym bardziej że przepustnica jest po przeciwnej stronie silnika niż turbo, dlatego mi to odpowiada wink.gif
To mówicie że HX35 będzie git?
Driftman
Moim zdaniem w czasach chinoli czy borg wargnerów bez sensu jest wsadzać HX'y. To są turbiny z wielkich ropniaków, ciężarówkowe, duże żeliwa, ciężkie i z dużymi wymiarami.
Pamiętajcie, że to jest silnik wolnoobrotowy. Taki HX nie wygeneruje momentu na samym dole.
O wyjściu po za mapę niema mowy, ale to bez sensu.

Szukaj normalnego turbo do benzyny, jeżeli ma być turbo nie kompresor to koniecznie TS. Kompresor będzie łatwiej zamontować. Zależy jaki to teren, ale jeżeli przeprawówka to możliwe, że będzie mu gorąco wink.gif

Silnik 4.0 jest lepszy od 5.2. Wyprodukowano ich 2 miljony. 4.0 Jest pancerny.
Latamy takim z kumplem w terenie i nie klęka. Czemu chcesz uturbić i jakiej mocy oczekujesz ?
Mis
A to HX35 nie może być TS, tak?
Naprawdę myślisz, że HX35 na małej dupie nie wstanie w dołu przy pojemności 4000ccm? tongue.gif
Skwierus
Driftman, poprostu chciałbym mieć trochę więcej mocy niż fabryka dała, seryjną moc już ogarnąłem i jestem gotowy na więcej, chcę zrobić coś swojego i potem mieć satysfakcję, Jeden typek w USA ma HX35 w XJ ale nie spodziewałem się że będzie dostępny w PL, cały setup chcę zbudować "z odzysku" czyli możliwie najmniejszym kosztem wink.gif
Driftman
CYTAT(Mis @ Mon, 11 May 2015 - 21:30) *
A to HX35 nie może być TS, tak?
Naprawdę myślisz, że HX35 na małej dupie nie wstanie w dołu przy pojemności 4000ccm? tongue.gif

Czy ja napisałem, że HX niema TS ? smile.gif wiem, że może być. Z 35 najlepszy będzie HX35W ale można kupić coś lepszego przecież.

W takim samochodzie nie szuka się koni na górze, tylko niuta na dole.

Skwierus zdawaj relację z budowy. Może i my się skusimy, a padł nawet taki pomysł w tamtym tygodniu biggrin.gif


edit: Nie mogę znaleźć wykresu z 3.5 litra i HX. Nie wstaje z Samego Dołu i tyle. Żeby nie było- ogólnie rzecz biorąc wstanie szybko w 4 litrach i to jest oczywiste.
Szukaj czegoś do benzyny, a nie czołgu.
Temat o HX
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=66809
Miś dla ścisłości pojemność to 3964 ewentualnie 3960 biggrin.gif
Damian1234
Najlepszą alternatywą jesli chodzi o Holsety bedzie tutaj pewnie HY35, mniejsza dupa od hx, wstawac bedzie na pewno lepiej.

Zreszta przy tej pojemnosci i hx bedzie z dołu wstawać, nie ma sie czym wiele martwić.
Skwierus
Driftman ale żeś się uczepił tej pojemności laugh.gif 242 cale sześcienne cool.gif
Nie musi wstawać od startu, ja z reguły kręcę go wysoko więc wiecie biggrin.gif Pierw muszę zrobić małą wyprawę na okoliczne złomy zobaczyć co mają, z tego co piszą to Holset HX35 był montowany np w DAF'ie 45 / 55 więc poszukam wink.gif
Skwierus
odświeżam trochę temat bo widzę że ktoś tu ma na sprzedaż turbo HY35 SingleScroll w dziale sprzedam, wiem że jest trochę mniejsza od HX35, wstanie szybciej ale czy nie będzie problemu przy wyższych obrotach? Co myślicie? biggrin.gif
k64
hx35 z mala muszla zatka wydech raz dwa. ale jesli ma byc tylko dołem i do małego boostu to w miare ok bedzie. choc nie napisze ze lepszym rozwiazaniem bedzie replika gt35.30... co było juz sprawdzone na wiele sposobów bo poprostu wstaje lepiej. Wogole jak do terenu to raczej nie turbo a kompresor moze lepiej by było
Skwierus
Nie jest to typowo przeprawówka, śmigamy po lesie, strome podjazdy itp, odcinki specjalne coś na styl cross country itd, jakieś błota żwirownie, piaski, ogólnie samochód bardziej zabawka, uniwersalny od pośmigania, wyszalenia się w terenie. smile.gif Lag mi nie przeszkadza,to bardzo elastyczne silniki przejazdy po kamieniach czy takie rzeczy to pokonuje się spokojnie i powili więc nie ma powodu żeby turbo ładowało od dołu, poprostu dopiero jak się depnie żeby było czuć moc smile.gif wydaje mi się że HY35 powinno być w porządku i poza tym dość tanie i takie jest założenie projektu, jak zacznę grzebać pokażę coś w dziale projekty smile.gif jak narazie buduje się silnik, porting głowicy, polerowanie tłoków, nowe panewki pierscienie itd, wtedy podmieniam silnik i zaczynam motać, zarobiłem trochę kasy i chcę teraz kupić turbo, potem skompletuję resztę rzeczy smile.gif
xxMAXIMxx
Kompresor M112 i wszystkie wymagania spełnione.
Skwierus
Myślałem nad kompresorem, ale zależy mi na tym żeby część była ogólnodostepna w kraju, zostaniemy przy turbo, HX27W będzie za małe czy da rade?
Mirage
CYTAT(tjwasiak @ Sat, 09 May 2015 - 21:42) *
Ja proponuję przejrzeć mapy konkretncyh turbosprężarek biorąc pod uwagę charakterystykę tego silnika... Żeby się później nie okazało że turbo wstaje 50 RPM przed odcięciem.

W 4.0 to wiadro wstanie 50RPM przed odcięciem biggrin.gif
A tak na powaznie I niedrogo to Borg chyba
k64
CYTAT(Mirage @ Fri, 14 Aug 2015 - 23:03) *
W 4.0 to wiadro wstanie 50RPM przed odcięciem biggrin.gif
A tak na powaznie I niedrogo to Borg chyba

hx35 i v8 i przed odciecieM? a to jakim cudem skoro w 2,5L 6cyl jest przy 3800 - 1 bar. O wiele wieksze gt35 na najwiekszym zeliwie i journalu w 4,0 bmw daje boosta od 3300 i do konca ciagnie jak szalone. Jesli chodzi o cene a idzie totalnie low budget to te turbo bedzie najtansza opcja - chodzi o holsety i inne SCANIO-MANOWe lochy (czego nie popieram). Zreszta jest cala masa innych sprezarek ktore zrobia super nM od dołu (gorsza sprawa z górą) a kosztować beda pare zł, gorsza sprawa jak sie wykapie.
odcinka
Hx55 25cm w 4.2 i bar przy 4300 wstaje od 3000
Skwierus
Dodam że to 4.0 6cyl, nie v8 , no nic zostanę chyba przy poszukiwaniu HY35 / HX na małej dupie smile.gif
bielawa
Ładuj kompresor z jaguara - jeśli tylko obroty się zgadzają.
Marookrk
A może dwie turbosprężarki z tds-a?
siewcu
a może być chciał K27? znajdzie się na stanie nóweczka wink.gif
Skwierus
Dzięki, ale ma to być very low budget smile.gif
siewcu
a ile za holseta zapłacisz?
Skwierus
Turbo do 600zł
jackkpl
CYTAT(Skwierus @ Fri, 14 Aug 2015 - 22:51) *
Myślałem nad kompresorem, ale zależy mi na tym żeby część była ogólnodostepna w kraju, zostaniemy przy turbo, HX27W będzie za małe czy da rade?


Poszukaj kompresora z 3.0TFSI,. Masz od razu bloki wodne i po niewielkich przerobkach powinien podejsc do V8. Wstaje "od razu", tzn przy doladowaniu szczytowym 0.5 bara powinienes miec 0.1-0.15bara przy 800rpm. Zadne turbo tak nie "wstanie".
Zeby zrobic chlodzenie, to montujesz chlodnice wody z popularnego auta (nowa za 60zl), pompe wody od webasto (150zl) i tyle. Przy turbo masz koszt wydechu, intercoolera, orurowania, obieg wody i oleju, sterowanie doladowaniem. W kompresorze po dobraniu odpowiedniego kolka nie martwisz sie sterowaniem doladowaniem, bo wynika ono z przelozenia kol pasowych. W teren potrzeba Ci momentu natychmiast,a nie napedzania sie za wczasu.

Ja wydalem na kompresor i zabawe w spawanie kolektora mniej ,niz bym wydal na turbo, a musialem sie narzezbic z kolektorem niemilosiernie, ze wzgledu na brak miejsca.
Jedenasty
to jest rzędowe 6 a nie v8

pzdr
Skwierus
Dokładnie, to rzędówka więc odpada, poza tym wydech, dolot, smarowanie itd wszystko robię sam więc dla mnie to nie problem, zostanę przy HY35, tylko teraz znaleść w dobrej cenie smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.