Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: R888 225/45 15
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
MadeInPoland
Witam, przymierzam się do 225/45/15 celem poprawy zachowania w zakręcie oraz hamowania.
Obecnie mam 195/50/15 i wydaje mi się, że są za wąskie. Masa z załogą ok 1170kg, moc ok 200KM, krótka skrzynia, przedni napęd.
Po odcinku 6km opony z przodu nagrzewają się do 60stC i znikają w oczach.
Macie doświadczenia z rozmiarem 225/45/15?
piwo
ja jezdzilem na 215x50x16 i musze przyznac ze na drodze nei dalo sie jezdzic. ciagle szarpanie kierownica. czasami wrecz niebezpiecznie bo czlowiek rozluzniony w trasie a tu nagle wyrywa kiere na przeciwlegly pas pod ceizarowke. za to uwielbiam te opony na dohamwoaniach. staja deba. jak szybko ci znikaja moze warto zmniejszyc rozbieznosc z przodu?
u mnie przy mniejszej masie i mocy ciezko bylo je nawet rozgrzac i praktycznie sie nie zuzywaly.

a dmacki juz testowales bo z tego co pamietam zakupiles swego czasu.
MadeInPoland
Tak brzmi jakbyś miał na tych 16 zbyt małe odsadzenie z mocno zmienionym promieniem zataczania. Nie było tak?
Właśnie chciałbym, żeby mi stawała dęba xsara.
DMACK miałem DMT RC w rozmiarze 225/45/17, ale to było za duże koło w sensie średnicy. Po testach wielu średnic zostaję przy 15 i myślę nad 225/45/15.
Dmacka nie miałem szans dobrze rozgrzać.

Tak xsara obecnie hamuje, skręca i odchodzi na 195/50/15. Macie jakieś uwagi? 8.33 mój przejazd.
https://www.youtube.com/watch?v=VYGthK5YQ2A

Jak widać mogłem nieco jeszcze opóźnić hamowanie, ale rozważam, czy na 225 nie będzie lepiej.
piwo
no odsadzenie na pewno sie zmienilo bo seria jest na 175 a tu 215 bylo. fajnie sie przod wgryzal. te DMACK DMT RC w jakiej mieszance miales?
w sumie widac bylo ze mocno nierowno tam bylo na dohamowaniu i jak ktos mial beton to mogl niedohamowac bo wybijalo w gore.
MadeInPoland
Strojenie zawieszenia to inny temat i jakieś wnioski z tego obrazka też wyciągam na przyszły rajd. Zawias mojej roboty (modyfikacje i serwis) zaczyna robić robotę jak widać, ale to temat na inną obszerną dyskusję i obalenie niejednego mitu.
piwo
ogolnie niby szersza i bardziej miekka mieszanka powinna byc szybsza niz wezsza i twardsza. no pod warunkiem ze jest sporo zakretow, dohamowan, wyjsc na prosta po dohamowaniu, bo waga szerszej wieksza i opory toczenia tez wiec na prostej musi byc wolniej.
usuniety
Trochę offtopując - soczyste bąki Ci sadzi ta Xsara wink.gif
MadeInPoland
Waga to bardzo ważny temat, ta szersza cięższa o ok 500g.

No właśnie wciąga mi olej w odmę w trakcie mocnego hamowania i muszę zamontować separator, masz jakieś rady?
robertMK
Mysle ze wystarczy 205/50/15

lub cos twardszego do R888

auta typu R1 / R2 i R3 jezdza na rozmiarze 19/60/16 i to im wystarcza nawet na 40 km odciniki

musisz dobierac opone do nawierzchni , R888 jest na chłodno i slisko
MadeInPoland
RobertMK jak się ma szerokość kontaktu z nawierzchnią 195/50 15 R888 do slicka rajdowego 19/60/16?
robertMK
Rajdowy jest o 4mm wezszy
MadeInPoland
Wartość wynika z pomiarów, tak?

Zastanawiając się czy warto płacić 700PLN za sztukę 225/45/15 kupiłem jeszcze dwie sztuki 195/50/15 i czekam na ceny dmack dmt rc 225/45/15.
Wahałem się nad doborem felig do 195/50/15 r888. Producent zaleca 6 cali szerokości i na takiej jeździłem. Zakupiłem felgi 15x7 i zastanawiam się czy nie będzie gorzej. Oczywiście każdy mówi im szerzej w ramach zdrowego rozsądku (7 cali do 195/50/15) tym lepiej, ale dlaczego producent zaleca 6 cali przy dopuszczalnym zakresie 5.5-7? Wie ktoś o co biega? Na 6 calowej feldze 195/50/15 wygląda nieco kapciowato.
robertMK
Dlaczego upierasz sie przy 195/50 ?
Wez 195/55 i bedzie duzo lepiej . 7 cali ok
MadeInPoland
Dlatego, że homologacja nie dopuszcza większego przełożenia głównego. Gdyby było to jeździłbym na 16 600 lub 17 625.
Zamiast 195/55 15 to już bym wolał 16 cali.

P.S. Już wziąłem 195/50, ale biorąc ich czas znikania to po dwóch rajdach wrócę do tematu.
A niech tam, wziąłem też DMT RC 225/45/15 zobaczymy jak wypadną w porównaniu do R888 sam sprawdzę, innej opcji niestety nie widzę.
Powiedzcie proszę na jakich ciśnieniach powinny jeździć DMT RC w tym rozmiarze z ich mega twardą ścianką boczną.
17 dmuchaliśmy po 1.8 na starcie i się okazywało, że to sporo za wysoko jak dla nich.
kordos555
To widziałeś?
http://www.toyotires.eu/tire/pattern/proxes-r888 - w zakładce 'Specifications' rzeczywiste wymiary poszczególnych rozmiarów. Jest jeszcze 205/50, któremu szerokością i średnicą bliżej do 225/45 niż 195/50.

Poniżej zdjęcie Dmacka 225/45/15 na 7 calowej feldze - wg mnie optymalnie. Średnia mieszanka, bardzo dobrze się na tym jeździło, dużo lepiej niż na R1R 195/50/15 - auto o podobnych parametrach do Twojego, w którym musiałem przełożenie skracać średnicą koła smile.gif

Dmack 225/45 na feldze 7 cali
MadeInPoland
No proszę, dla takich wypowiedzi odwiedzam to forum.
Widziałem tą stronę toyo w ostatnich dniach ze 100 razy. 205/50/15 odpada, ma większą średnicę od 225/45/15 więc jak już nie 195/50 to 225/45.
Dzięki za zdjęcie DMACKA. Felgi już zamówione 15x7 i DMACK 225/45/15 też.
Miałeś przedni napęd? Na tylnej osi też ten rozmiar i też średnia mieszanka?
kordos555
FWD, 200koni, długa skrzynia, 1100kg na pusto.

Sporo więcej masy na przodzie. Wtedy zazwyczaj był Dmack 225/45 z przodu i z tyłu R1R 205/50, który w tej konfiguracji raczej nie nadążał za przodem, ale był do ogarnięcia.

Myślę, że będziesz zadowolony z tego Dmacka, ja byłem zachwycony - jedyny zestaw z E, na którym miałem podejście do kierowcy, od którego zbieram regularne baty.
piwo
kurcze jakie skrajne rozne opinie slysze. testowales na czystym asfalcie (torze) czy zasyfionym kjsie?
kordos555
Skrajne może dlatego, że jedne opinie były o Dmack Track Day, a inne o Dmack DMT-RC? Mimo, że te opony wyglądają identycznie, to ponoć są bardzo różne.

Ja mówię o DMT-RC, a testowałem je w bardzo różnych warunkach - m.in. na torze w Radomiu i płytach na Bemowie, ale również na zasyfionym torze FSO i w Nowym Mieście nad Pilicą.
Z tym że były to raczej krótkie próby - do ok. 2-3km.
piwo
jaka mieszanke uzywales? miekka?
kordos555
Tak jak napisałem - Średnia, T71
MadeInPoland
kordos555 a testowałeś R888 225/45/15, 205/50/15 czy 195/50/15? Niewiele jest szybsza od r1r, ale nieco jest.
kordos555
Na r888 nie jeździłem
MadeInPoland
Polska to jednak dziki kraj. Okazało się, że w RSMSL nie można jechać na DMT RC z powodu cięcia kosztów, haha. Mogłem kupić 225/45/15 DMT RC za 600 PLN sztuka i już zamówiłem, ale na szczęście w porę się zreflektowałem i zamieniłem na R888 225/45/15 za 850 PLN. Wszystko można zrozumieć, ale gdzie Ci ludzie widzą cięcie kosztów?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.