MadeInPoland
Sun, 26 Apr 2015 - 16:23
Witam, przymierzam się do 225/45/15 celem poprawy zachowania w zakręcie oraz hamowania.
Obecnie mam 195/50/15 i wydaje mi się, że są za wąskie. Masa z załogą ok 1170kg, moc ok 200KM, krótka skrzynia, przedni napęd.
Po odcinku 6km opony z przodu nagrzewają się do 60stC i znikają w oczach.
Macie doświadczenia z rozmiarem 225/45/15?
piwo
Sun, 26 Apr 2015 - 17:02
ja jezdzilem na 215x50x16 i musze przyznac ze na drodze nei dalo sie jezdzic. ciagle szarpanie kierownica. czasami wrecz niebezpiecznie bo czlowiek rozluzniony w trasie a tu nagle wyrywa kiere na przeciwlegly pas pod ceizarowke. za to uwielbiam te opony na dohamwoaniach. staja deba. jak szybko ci znikaja moze warto zmniejszyc rozbieznosc z przodu?
u mnie przy mniejszej masie i mocy ciezko bylo je nawet rozgrzac i praktycznie sie nie zuzywaly.
a dmacki juz testowales bo z tego co pamietam zakupiles swego czasu.
MadeInPoland
Sun, 26 Apr 2015 - 17:15
Tak brzmi jakbyś miał na tych 16 zbyt małe odsadzenie z mocno zmienionym promieniem zataczania. Nie było tak?
Właśnie chciałbym, żeby mi stawała dęba xsara.
DMACK miałem DMT RC w rozmiarze 225/45/17, ale to było za duże koło w sensie średnicy. Po testach wielu średnic zostaję przy 15 i myślę nad 225/45/15.
Dmacka nie miałem szans dobrze rozgrzać.
Tak xsara obecnie hamuje, skręca i odchodzi na 195/50/15. Macie jakieś uwagi? 8.33 mój przejazd.
https://www.youtube.com/watch?v=VYGthK5YQ2AJak widać mogłem nieco jeszcze opóźnić hamowanie, ale rozważam, czy na 225 nie będzie lepiej.
piwo
Sun, 26 Apr 2015 - 17:52
no odsadzenie na pewno sie zmienilo bo seria jest na 175 a tu 215 bylo. fajnie sie przod wgryzal. te DMACK DMT RC w jakiej mieszance miales?
w sumie widac bylo ze mocno nierowno tam bylo na dohamowaniu i jak ktos mial beton to mogl niedohamowac bo wybijalo w gore.
MadeInPoland
Sun, 26 Apr 2015 - 18:03
Strojenie zawieszenia to inny temat i jakieś wnioski z tego obrazka też wyciągam na przyszły rajd. Zawias mojej roboty (modyfikacje i serwis) zaczyna robić robotę jak widać, ale to temat na inną obszerną dyskusję i obalenie niejednego mitu.
piwo
Sun, 26 Apr 2015 - 18:14
ogolnie niby szersza i bardziej miekka mieszanka powinna byc szybsza niz wezsza i twardsza. no pod warunkiem ze jest sporo zakretow, dohamowan, wyjsc na prosta po dohamowaniu, bo waga szerszej wieksza i opory toczenia tez wiec na prostej musi byc wolniej.
usuniety
Sun, 26 Apr 2015 - 18:22
Trochę offtopując - soczyste bąki Ci sadzi ta Xsara
MadeInPoland
Sun, 26 Apr 2015 - 18:22
Waga to bardzo ważny temat, ta szersza cięższa o ok 500g.
No właśnie wciąga mi olej w odmę w trakcie mocnego hamowania i muszę zamontować separator, masz jakieś rady?
robertMK
Mon, 27 Apr 2015 - 21:18
Mysle ze wystarczy 205/50/15
lub cos twardszego do R888
auta typu R1 / R2 i R3 jezdza na rozmiarze 19/60/16 i to im wystarcza nawet na 40 km odciniki
musisz dobierac opone do nawierzchni , R888 jest na chłodno i slisko
MadeInPoland
Tue, 28 Apr 2015 - 10:49
RobertMK jak się ma szerokość kontaktu z nawierzchnią 195/50 15 R888 do slicka rajdowego 19/60/16?
robertMK
Tue, 28 Apr 2015 - 10:50
Rajdowy jest o 4mm wezszy
MadeInPoland
Tue, 28 Apr 2015 - 10:55
Wartość wynika z pomiarów, tak?
Zastanawiając się czy warto płacić 700PLN za sztukę 225/45/15 kupiłem jeszcze dwie sztuki 195/50/15 i czekam na ceny dmack dmt rc 225/45/15.
Wahałem się nad doborem felig do 195/50/15 r888. Producent zaleca 6 cali szerokości i na takiej jeździłem. Zakupiłem felgi 15x7 i zastanawiam się czy nie będzie gorzej. Oczywiście każdy mówi im szerzej w ramach zdrowego rozsądku (7 cali do 195/50/15) tym lepiej, ale dlaczego producent zaleca 6 cali przy dopuszczalnym zakresie 5.5-7? Wie ktoś o co biega? Na 6 calowej feldze 195/50/15 wygląda nieco kapciowato.
robertMK
Tue, 28 Apr 2015 - 11:14
Dlaczego upierasz sie przy 195/50 ?
Wez 195/55 i bedzie duzo lepiej . 7 cali ok
MadeInPoland
Tue, 28 Apr 2015 - 11:18
Dlatego, że homologacja nie dopuszcza większego przełożenia głównego. Gdyby było to jeździłbym na 16 600 lub 17 625.
Zamiast 195/55 15 to już bym wolał 16 cali.
P.S. Już wziąłem 195/50, ale biorąc ich czas znikania to po dwóch rajdach wrócę do tematu.
A niech tam, wziąłem też DMT RC 225/45/15 zobaczymy jak wypadną w porównaniu do R888 sam sprawdzę, innej opcji niestety nie widzę.
Powiedzcie proszę na jakich ciśnieniach powinny jeździć DMT RC w tym rozmiarze z ich mega twardą ścianką boczną.
17 dmuchaliśmy po 1.8 na starcie i się okazywało, że to sporo za wysoko jak dla nich.
kordos555
Tue, 28 Apr 2015 - 12:33
To widziałeś?
http://www.toyotires.eu/tire/pattern/proxes-r888 - w zakładce 'Specifications' rzeczywiste wymiary poszczególnych rozmiarów. Jest jeszcze 205/50, któremu szerokością i średnicą bliżej do 225/45 niż 195/50.
Poniżej zdjęcie Dmacka 225/45/15 na 7 calowej feldze - wg mnie optymalnie. Średnia mieszanka, bardzo dobrze się na tym jeździło, dużo lepiej niż na R1R 195/50/15 - auto o podobnych parametrach do Twojego, w którym musiałem przełożenie skracać średnicą koła
Dmack 225/45 na feldze 7 cali
MadeInPoland
Tue, 28 Apr 2015 - 12:39
No proszę, dla takich wypowiedzi odwiedzam to forum.
Widziałem tą stronę toyo w ostatnich dniach ze 100 razy. 205/50/15 odpada, ma większą średnicę od 225/45/15 więc jak już nie 195/50 to 225/45.
Dzięki za zdjęcie DMACKA. Felgi już zamówione 15x7 i DMACK 225/45/15 też.
Miałeś przedni napęd? Na tylnej osi też ten rozmiar i też średnia mieszanka?
kordos555
Tue, 28 Apr 2015 - 12:55
FWD, 200koni, długa skrzynia, 1100kg na pusto.
Sporo więcej masy na przodzie. Wtedy zazwyczaj był Dmack 225/45 z przodu i z tyłu R1R 205/50, który w tej konfiguracji raczej nie nadążał za przodem, ale był do ogarnięcia.
Myślę, że będziesz zadowolony z tego Dmacka, ja byłem zachwycony - jedyny zestaw z E, na którym miałem podejście do kierowcy, od którego zbieram regularne baty.
piwo
Tue, 28 Apr 2015 - 13:05
kurcze jakie skrajne rozne opinie slysze. testowales na czystym asfalcie (torze) czy zasyfionym kjsie?
kordos555
Tue, 28 Apr 2015 - 13:14
Skrajne może dlatego, że jedne opinie były o Dmack Track Day, a inne o Dmack DMT-RC? Mimo, że te opony wyglądają identycznie, to ponoć są bardzo różne.
Ja mówię o DMT-RC, a testowałem je w bardzo różnych warunkach - m.in. na torze w Radomiu i płytach na Bemowie, ale również na zasyfionym torze FSO i w Nowym Mieście nad Pilicą.
Z tym że były to raczej krótkie próby - do ok. 2-3km.
piwo
Tue, 28 Apr 2015 - 13:26
jaka mieszanke uzywales? miekka?
kordos555
Tue, 28 Apr 2015 - 13:29
Tak jak napisałem - Średnia, T71
MadeInPoland
Tue, 28 Apr 2015 - 13:46
kordos555 a testowałeś R888 225/45/15, 205/50/15 czy 195/50/15? Niewiele jest szybsza od r1r, ale nieco jest.
kordos555
Tue, 28 Apr 2015 - 13:51
Na r888 nie jeździłem
MadeInPoland
Tue, 28 Apr 2015 - 16:22
Polska to jednak dziki kraj. Okazało się, że w RSMSL nie można jechać na DMT RC z powodu cięcia kosztów, haha. Mogłem kupić 225/45/15 DMT RC za 600 PLN sztuka i już zamówiłem, ale na szczęście w porę się zreflektowałem i zamieniłem na R888 225/45/15 za 850 PLN. Wszystko można zrozumieć, ale gdzie Ci ludzie widzą cięcie kosztów?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.