Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: skoda pikap a regulamin
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2
Sali
Czy ktoś wie za co dostala wykluczenie Felicia w Dieslach, bo wg czasu byla najszybsza?
Piotrekk
CYTAT("Sali":1gf6i5ya)
Czy ktoś wie za co dostala wykluczenie Felicia w Dieslach, bo wg czasu byla najszybsza?

za wydech
FilipN
wydech wychodzący z boku, przed tylną osią...
Spawos
ale taki wydech tez mial golf (niebieski) ktory zostal wywalony do klasy Outlaw ?? czy sie myle ??
Lysy
Nie taki sam - Golfa wydech byl blizej tylniej osi i wychodzil z boku pojazdu, przed tylnim kolem. Zostal tam przesuniety przed startami bo kierowca mial w sumie do wyboru albo O albo nie wystartowac w ogole. Wydech w Felicji konczyl sie jakos w 2/3 dlugosci samochodu i byl zawijasami skierowany w asfalt, skoda miala jeszcze nieregulaminowa deske rozdzielcza.
Tomo_HC3D
o ile sie nie myle to w regulaminie juz sie zmienil zapis co do deski i boczkow.
Lysy
Tzn. w jakim sensie - ze niby dopuszczony jest brak boczkow i deski?
wolff
CYTAT("Lysy":1fvauzxs)
Wydech w Felicji konczyl sie jakos w 2/3 dlugosci samochodu i byl zawijasami skierowany w asfalt, skoda miala jeszcze nieregulaminowa deske rozdzielcza.

I dla wszystkich wyciag z regulaminu i maly komentarz
CYTAT
1) Wymagany jest układ wydechowy, którego koniec znajduje się z tyłu pojazdu (wyjątek stanowi sytuacja, gdy układ wydechowy został seryjnie zamontowany w inny sposócool.gif.
2) Końcowy element układu wydechowego musi znajdować się w odległości maksymalnie 20 cm od obrysu samochodu i spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy i innych osób.

Wydech w Felicji konczyl sie pod tylnym blotnikiem. Tam gdzie w normalnym samochodzie jest tylna kanapa. Nie udalo mi sie jednak przekonac sedziow ze tylni blotnik jest z tylu samochodu razem z tylnim kolem oraz tylna przestrzenia ladunkowa. Co wiecej wskazalem samochod Oza ktory ma wylot waste-gatow w przednim zderzaku. Max stwierdzil ze sa to waste-gaty a nie wydech. A co leci z waste-gatow? SPALINY!!!! Znaczy GAZY WYDECHOWE Ale skoro Gazy Wydechowe nie leca z wydechu to i tylni blotnik moze nie byc z tylu samochodu.

CYTAT
13) Deska rozdzielcza musi być seryjna lub podobna do seryjnej i wykonana z włókna węglowego, szklanego lub kevlaru. Nie mogą występować ostre krawędzie i musi ona spełniać warunki bezpieczeństwa.

Ostre krawedzie wedlug sedziow technicznych to seryjne mocowanie kolumny kierowniczej w ogole nie zlaczone z deska rozdzielcza. Zeby zagrazaly bezpieczenstwu musial bym podczas uderzenia przebic glowa dach - to bym sobie jajka poharatal, pod warunkiem ze mial bym pasy niezapiete. Chyba ze bym jechal ze skrzyzowanymi nogami (zawsze tak jezdze jak zakladam mini ). A i jeszcze ostre krawedzie bezpiecznikow przypiete POD deska za pomoca jednej trytytki chowajace sie pod deske pod naciskiem palca - zagrozenie bezpieczenstwa 100procentowe.

Nic tylko pogratulowac sedziom udanego drukowania.
PrOsIaQ
wolfff - takie traktowanie odprowadzen spalin z oddzielnego waste-gate jest powszechne na calym swiecie - jako "nie-element" wydechu...

"tył" pojazdu to nie jest stwierdzenie równoznaczne z "tylną cześcią pojazdu" czy "tylnymi elementami blacharskimi pojazdu"
"tył" = "nie bok i nie przód" czyli zostaje nam w praktyce okolice linii tylnego zderzaka - taka jest interpretacja tego przepisu... nic się na to nie poradzi...

re: ostre krawędzie.
mają nie występować.
czyli jak są to muszą być osłonięte - domyslam się ze w seryjnym aucie są osłonięte...
nie jest nigdzie napisane o zgrazaniu czy jajkach...
mają nie występować...

wolff - przykro mi ze na was padło... sympatyczne towarzystwo... no ale

niech to będzie przestroga dla wszystkich ze nalezy dokładnie sprawdzac zgodnośc z regulaminem i dbac o szczegóły też - a w razie wątpliwości PYTAC! instytucję przewidzianą do interpretacji przepisów czyli organ sędziowski SSS.
to nie kosztuje a oszczędzi nerwów...
OZ
- wolff dostosuj się do regulaminu i nie rób niepotrzebnej zadymy, sędziowie techniczni robią swoje i dobrze im to wychodzi, pewnie byliby bardziej liberalni gdyby zawodnicy nie próbowali za wszelką cenę udowodnić, że mają rację (a w 99 proc. przypadków jej nie mają)
- z tego co pamiętam wytłumaczyłem Torze wszystko przez telefon i wydawało mi się, że zrozumiał o co chodzi, gdybym go nie znał to ... szkoda gadać. Ale znam , lubię i cenię Twoją ogromną wiedzę (to do Tory ).
- nie rozumiem też co chcesz osiągnąć swoim postem bo zwyczajnie nie masz racji a efekt będzie odwrotny do zamierzonego
- wydech nie był problemem ale "deska rozdzielcza" owszem, nie rozumiem dlaczego zaryzykowałeś wykluczenie dla kilku kilogramów skoro złożyłeś w to tyle pracy i energii a fura lata jak głupia, po co ?
- w związku z zupełnie nietrafionym wywodem tematu wastegatów w S4 Ci nie wyjaśnię i odeślę do książek o logice, przeczytaj jeszcze raz to zdanie w regulaminie a zrozumiesz gdzie tkwi "żart"
tora
z wydechem sie wyjaśniło, sędzia nie miał racji
regulamin mówi inaczej niż przytoczył to sędzia (max miał nieaktualną kopie regulaminu na zawodach) zgroza

a jeśli chodzi o krawędzie ostre to sie zgadzam z lysym i maxem, wilk mógł sobie otrzeć naskórek na kolanach wysiadając ze skody
Bullitt
No i looz. Mam tylko nadzieję, ze na następną eliminację poprawicie to co trzeba!
tora
już jest poprawione, ja nie widze problemu.

od znajdowania są inni
Bullitt
spoko... oczywiście musicie się teraz liczyc z tym, że wasza fura bedzie przy następnej okazji przeswietlona. Ale myślę a właściwie jest to przypuszczenie graniczące z pewnoscią, że wszystko bedzie OK!

Niepotrzebnie tylko były te rozmowy. Ale cóż w końcu emocje udzielają się wszystkim!
tora
CYTAT("OZ":3u87trzx)
- wolff z tego co pamiętam wytłumaczyłem Ci wszystko przez telefon i wydawało mi się, że zrozumiałeś o co chodzi, gdybym Cię nie znał to ... szkoda gadać. Ale znam , lubię i cenię Twoją ogromną wiedzę.


Oz gadałeś z Tora nie z Wolfem

ale już wszystko jasne
kivik
CYTAT("wolff":2zn59rs4)
Co wiecej wskazalem samochod Oza ktory ma wylot waste-gatow w przednim zderzaku. Max stwierdzil ze sa to waste-gaty a nie wydech. A co leci z waste-gatow? SPALINY!!!! Znaczy GAZY WYDECHOWE Ale skoro Gazy Wydechowe nie leca z wydechu to i tylni blotnik moze nie byc z tylu samochodu.


Stary, jezeli w tej wypowiedzi odnosisz sie do mnie (a w komisji technicznej nie znam innego Maxa, oprocz mnie) to po prostu NIE KŁAM. Nigdy czegos takiego nie powiedzialem i nie rob ze mnie idioty. To jest CZYSTE CHAMSTWO wmawiac mi takie texty!!!!!!
OZ
CYTAT("tora":35ntupfd)
CYTAT("OZ":35ntupfd)
- wolff z tego co pamiętam wytłumaczyłem Ci wszystko przez telefon i wydawało mi się, że zrozumiałeś o co chodzi, gdybym Cię nie znał to ... szkoda gadać. Ale znam , lubię i cenię Twoją ogromną wiedzę.


Oz gadałeś z Tora nie z Wolfem

ale już wszystko jasne


fakt, widocznie jeszcze nie doszedłem do siebie
kivik
Tak jak zostalo to juz napisane tyl samochodu to nie bok. Panowie z PZM tez byli takiego zdania. Odnosnie deski sami pokazali Wam te ostre krawedzie i sami stwierdzili tez, ze to jest nie zgodne z regulaminem.

Prawda jest taka, ze robicie wszystko zeby odelzyc samochod. Posuneliscie sie tym razem za daleko. Wydech w polowie samochodu wazy duzo mniej niz ten ktory konczy sie z tylu.
Podobnie bylo na Modlinie. Jechaliscie bez tylniej klapy bo wazyla ponad 20kg - jak to sami stwierdziliscie. Troche duzo jak na moj gust ale nie mam wagi w oczach. Twierdziliscie ze Felicja nie miala je w serii. To troche dziwne bo ta ktora mieliscie tym razem wygladala dokladnie tak jakby pochodzila od konkretnie tego samochodu. Takze zawiasy wygladaly ba Modlinie na uzywane - jak zauwazyl ktorys z sedziow.

Mam juz dosyc Waszego kantowania. Inni zawodnicy tez maja tego dosyc i tez pojawialy sie od nich glosy ze Felicja jest nieregulaminowa. Widac ze Was wszyscy lubia choc mi nic do tego.
Jezeli dla Was jest regulamin napisany za skomplikowanie (co mi caly czas staraliscie sie udowodnic) to ponawiam swoja oferte, ze moge sie odpowiedziec na kazda watpliwosc telefonicznie lub moge nawet sie w Wami spotkac zeby zobaczyc "problem". Niestety taka oferta Was nie interesuje, bo wolicie byc tymi poszkodowanymi przez wrednych sedziow niz walczyc uczciwie. Musicie troszeczke jeszcze popracowac nad furka (bo nie macie takie przewagi zeby by na luzie wygrywac) a nie lamac regulamin zeby ciut uciac z czasu.
Troche pokory Panowie - inni jakos umieja przyjac decyzje sedziow. Z Wami i tak rozmawialismy duuuuuuzo dluzej niz to powinno byc. W innych dyscyplinach sportu w ogole nie ma dyskusji z sedziami i JUZ.
wolff
CYTAT("PrOsIaQ":fyd5h9q5)
wolfff - takie traktowanie odprowadzen spalin z oddzielnego waste-gate jest powszechne na calym swiecie - jako "nie-element" wydechu...
Mam turbine VNT. Odpowiednikiem waste-gate o rownoznacznym dzialaniu sa lopatki zaluzji ktore odprowadzaja spaliny poprzez rure wydechowa. Wiec powinna byc traktowana jako nie-element wydechu, nie?
CYTAT
"tył" pojazdu to nie jest stwierdzenie równoznaczne z "tylną cześcią pojazdu" czy "tylnymi elementami blacharskimi pojazdu"
"tył" = "nie bok i nie przód" czyli zostaje nam w praktyce okolice linii tylnego zderzaka - taka jest interpretacja tego przepisu... nic się na to nie poradzi...

Nie widze w regulaminie tej interpretacji. Poza tym czy caly zeszly sezon Bus GS-a jak i Viper forti (ktory jak sie nie myle w wersji na Europe ma wydech pod tylnym zderzakiem) nie jezdzily wlasnie z wydechem w bok przed tylnim kolem widocznym z kilometra? To chyba nie jest nowy przepis? TO skad maja biedni ludzie wiedziec ze interpretacja zdroworozsadkowa nie jest dobra interpretacja?
CYTAT
re: ostre krawędzie.
mają nie występować.
czyli jak są to muszą być osłonięte - domyslam się ze w seryjnym aucie są osłonięte...
nie jest nigdzie napisane o zgrazaniu czy jajkach...
mają nie występować...

Punkt dotyczy deski rozdzielczej. Nawet moja babcia rozrozniala kolumne kierownicy od deski rozdzielczej.
CYTAT
wolff - przykro mi ze na was padło... sympatyczne towarzystwo... no ale

niech to będzie przestroga dla wszystkich ze nalezy dokładnie sprawdzac zgodnośc z regulaminem i dbac o szczegóły też - a w razie wątpliwości PYTAC! instytucję przewidzianą do interpretacji przepisów czyli organ sędziowski SSS.
to nie kosztuje a oszczędzi nerwów...

Samochod przeszedl badania techniczne w modlinie. Zostalem pouczony ze mam jezdzic z tylna klapa (pomimo ze nie ma jej seryjnie w tym samochodzie) wiec sie zastosowalem. Moze by sedziowie interpretowali przepisy na wszystkich eliminacjach tak samo?
Wiec nie widze powodu dlaczego sedzia nie zastosowal pouczenia tylko wykluczenie, przeciez i tak bym dalej nie pojechal bez turbiny - moje jajka byly bezpieczne a samochod na lawecie! Co wiecej uwazam ze po dopuszczeniu samochodu do zawodow nie powinien sedzia techniczny interweniowac jezeli nie ma protestow - doswiadczenie z kilku lat scigania sie na windsurfingu.
kivik
CYTAT("tora":nr97urji)
z wydechem sie wyjaśniło, sędzia nie miał racji
regulamin mówi inaczej niż przytoczył to sędzia (max miał nieaktualną kopie regulaminu na zawodach) zgroza

a jeśli chodzi o krawędzie ostre to sie zgadzam z lysym i maxem, wilk mógł sobie otrzeć naskórek na kolanach wysiadając ze skody


Mialem taka wersje ktora dostalismy jako obowiazujaca. Sa przytaczane wersje regulaminu ktore sa na stronie SSS i na stronie PZMotu. Nie wiem do konca o co ci chodzi?
tora
CYTAT("kivik":132gbht3)
Tak jak zostalo to juz napisane tyl samochodu to nie bok. Panowie z PZM tez byli takiego zdania. Odnosnie deski sami pokazali Wam te ostre krawedzie i sami stwierdzili tez, ze to jest nie zgodne z regulaminem.

Prawda jest taka, ze robicie wszystko zeby odelzyc samochod. Posuneliscie sie tym razem za daleko. Wydech w polowie samochodu wazy duzo mniej niz ten ktory konczy sie z tylu.
Podobnie bylo na Modlinie. Jechaliscie bez tylniej klapy bo wazyla ponad 20kg - jak to sami stwierdziliscie. Troche duzo jak na moj gust ale nie mam wagi w oczach. Twierdziliscie ze Felicja nie miala je w serii. To troche dziwne bo ta ktora mieliscie tym razem wygladala dokladnie tak jakby pochodzila od konkretnie tego samochodu. Takze zawiasy wygladaly ba Modlinie na uzywane - jak zauwazyl ktorys z sedziow.

Mam juz dosyc Waszego kantowania. Inni zawodnicy tez maja tego dosyc i tez pojawialy sie od nich glosy ze Felicja jest nieregulaminowa. Widac ze Was wszyscy lubia choc mi nic do tego.
Jezeli dla Was jest regulamin napisany za skomplikowanie (co mi caly czas staraliscie sie udowodnic) to ponawiam swoja oferte, ze moge sie odpowiedziec na kazda watpliwosc telefonicznie lub moge nawet sie w Wami spotkac zeby zobaczyc "problem". Niestety taka oferta Was nie interesuje, bo wolicie byc tymi poszkodowanymi przez wrednych sedziow niz walczyc uczciwie. Musicie troszeczke jeszcze popracowac nad furka (bo nie macie takie przewagi zeby by na luzie wygrywac) a nie lamac regulamin zeby ciut uciac z czasu.
Troche pokory Panowie - inni jakos umieja przyjac decyzje sedziow. Z Wami i tak rozmawialismy duuuuuuzo dluzej niz to powinno byc. W innych dyscyplinach sportu w ogole nie ma dyskusji z sedziami i JUZ.


kwik-kwik jesteś żenujący

dalszemu odelzywaniu pickusia stanowcze nie !!!!

założyliśmy tylną klape -na szrocie kosztowała 200zł i 20 kg cięższa skoda
nakryliśmy pake płytą żeby wiatr nie trzymał ją za tyłek następne 10 kg
włożymy dół deski i osłone kolumny następne 2 kg

ale co będzie dalej
gdzie kwik-kwik wsadzi swoje wćibskie oczka
PrOsIaQ
CYTAT("wolff":1wkk72f2)
CYTAT("PrOsIaQ":1wkk72f2)
wolfff - takie traktowanie odprowadzen spalin z oddzielnego waste-gate jest powszechne na calym swiecie - jako "nie-element" wydechu...
Mam turbine VNT. Odpowiednikiem waste-gate o rownoznacznym dzialaniu sa lopatki zaluzji ktore odprowadzaja spaliny poprzez rure wydechowa. Wiec powinna byc traktowana jako nie-element wydechu, nie?
no nie przesadzaj...
nie jest odpowiednikiem...

CYTAT
CYTAT

"tył" pojazdu to nie jest stwierdzenie równoznaczne z "tylną cześcią pojazdu" czy "tylnymi elementami blacharskimi pojazdu"
"tył" = "nie bok i nie przód" czyli zostaje nam w praktyce okolice linii tylnego zderzaka - taka jest interpretacja tego przepisu... nic się na to nie poradzi...

Nie widze w regulaminie tej interpretacji.
trudno zeby interpretacje w regulaminie zamieszczac...
CYTAT
Poza tym czy caly zeszly sezon Bus GS-a jak i Viper forti (ktory jak sie nie myle w wersji na Europe ma wydech pod tylnym zderzakiem) nie jezdzily wlasnie z wydechem w bok przed tylnim kolem widocznym z kilometra? To chyba nie jest nowy przepis? TO skad maja biedni ludzie wiedziec ze interpretacja zdroworozsadkowa nie jest dobra interpretacja?
to jest nowy przepis - wczesniej bylo 50cm od tylnej osi
zreszta - to dotyczy tylko samochodow ktore tak NIE mają w serii..
jezeli w serii masz z boku - to mozesz sobie dalej miec ...
CYTAT
a
CYTAT

re: ostre krawędzie.
mają nie występować.
czyli jak są to muszą być osłonięte - domyslam się ze w seryjnym aucie są osłonięte...
nie jest nigdzie napisane o zgrazaniu czy jajkach...
mają nie występować...

Punkt dotyczy deski rozdzielczej. Nawet moja babcia rozrozniala kolumne kierownicy od deski rozdzielczej.
'
13) Deska rozdzielcza musi być seryjna lub podobna do seryjnej i wykonana z włókna węglowego, szklanego lub kevlaru. Nie mogą występować ostre krawędzie i musi ona spełniać warunki bezpieczeństwa.

czyli nie moze byc ostrych krawędzi - czy to jako elementu stricte deski czy tez czegos co ta deska oslania - "nie moga wystepowac ostre krawedzie" - ma ich nie byc.. nigdzie - no jak to napisac inaczej...?
CYTAT
Co wiecej uwazam ze po dopuszczeniu samochodu do zawodow nie powinien sedzia techniczny interweniowac jezeli nie ma protestow - doswiadczenie z kilku lat scigania sie na windsurfingu.
na modlinie przyjelismy taką własnie postawę...
ale głosów niezadowoloonych było więcej niż tych ktorym sie to podobało...

a moze przed nastepnymi zawodami zadzwonie do Skoda Polska i zapytam o homologacje Pick-upowe.. moze sie okazac ze jednak konieczne bedzie pojechanie z budą...

wolff - nie ma co się kłócic -
auto było niezgodne i juz...
niech nastepnym razem bedzie zgodne...
tora
CYTAT("PrOsIaQ":wmkziyi5)
CYTAT("wolff":wmkziyi5)
Co wiecej uwazam ze po dopuszczeniu samochodu do zawodow nie powinien sedzia techniczny interweniowac jezeli nie ma protestow - doswiadczenie z kilku lat scigania sie na windsurfingu.
na modlinie przyjelismy taką własnie postawę...
ale głosów niezadowoloonych było więcej niż tych ktorym sie to podobało...



????????????????????????

czyje to głosy ????
jeśli mówisz to do końca bo ja jestem bardzo ciekawy.



zresztą to wszystko to bezpłodna dyskusja.

regulamin powinien być tak skonstruowany żeby można bylo osiągac coraz to niższe czasy przejazdu.

napisali go ludzie którzy się ścigają,
i nie wierze że zależy im na tym żeby wykluczać szybszych.

dla mnie to jakieś nieporozumienie z tym wykluczeniem, i mam nadzieje że nikogo więcej to nie spotka.
kivik
CYTAT("wolff":3kyu1s1j)
CYTAT

"tył" pojazdu to nie jest stwierdzenie równoznaczne z "tylną cześcią pojazdu" czy "tylnymi elementami blacharskimi pojazdu"
"tył" = "nie bok i nie przód" czyli zostaje nam w praktyce okolice linii tylnego zderzaka - taka jest interpretacja tego przepisu... nic się na to nie poradzi...

Nie widze w regulaminie tej interpretacji.

Bo jest to oczywiste. Mam tez ci wyjasnic co ty jest np kierownica, silnik, przednia lampa itd?

CYTAT
Poza tym czy caly zeszly sezon Bus GS-a jak i Viper forti (ktory jak sie nie myle w wersji na Europe ma wydech pod tylnym zderzakiem) nie jezdzily wlasnie z wydechem w bok przed tylnim kolem widocznym z kilometra? To chyba nie jest nowy przepis? TO skad maja biedni ludzie wiedziec ze interpretacja zdroworozsadkowa nie jest dobra interpretacja?
CYTAT

re: ostre krawędzie.
mają nie występować.
czyli jak są to muszą być osłonięte - domyslam się ze w seryjnym aucie są osłonięte...
nie jest nigdzie napisane o zgrazaniu czy jajkach...
mają nie występować...

Punkt dotyczy deski rozdzielczej. Nawet moja babcia rozrozniala kolumne kierownicy od deski rozdzielczej.

Nie wiem co ma do tego twoja babcia ale ty jak zwykle kantujesz i jeszcze mieszasz do tego swoja babcie. Chodzilo o bezpieczniki ktore "odkryly" sie po zdjeciu deski rozdzielczej przez was.
Widac tez przepis jest za skomplikowany ze deska ma byc seryjna lub przypominajaca seryjna i wykonana z wlokna weglowego, szklanego lub kevlaru. Seryjna deska to nie pol seryjnej deski ?
BTW, czy to co mieliscie w samochodzie i twierdziliscie ze to przypomina deske seryjna bylo wykonane z kevlaru, wlokna weglowego badz szklanego? Pytam sie bo nie jestem pewien?
Bullitt
CYTAT("tora":3hpx1glj)
kwik-kwik jesteś żenujący


No, toś się tetraz popisał... gratuluję.
Lysy
Wolff: sugerujesz, ze zewnetrzne wastegaty maja sie znajdowac z tylu pojazdu. Taki jak ten i inne Wasze bazarowe argumenty sa naprawde meczace i szkoda, ze nie widzicie, ze nic nimi nie zyskujecie (omawianie ich racjonalnosc jest zbyteczne). Na 1. rundzie MP w rozmowie przy ktorej byl takze Rufi mowilem Ci, ze "powinniscie cos z robic z ta deska rozdzielcza bo to moze byc problem". Twoj tekst o "drukowaniu" to niestety po prostu przegiecie paly i chamstwo, choc wczoraj proponowalem Ci, ze po zlozeniu i doprowadzeniu autka przez Was do stanu regulaminowego mozemy Pickupa obejrzec po to zeby nie bylo problemow na nastepnych eliminacjach. Jesli o mnie chodzi to ta propozycja jest nieaktualna...
Tora: jesli zwracasz sie do kogos rob to z nalezytym szacunkiem albo nie pisz w ogole bo to nie piaskownica.
PrOsIaQ
[quote="tora":1xku591m][quote="PrOsIaQ":1xku591m][quote="wolff":1xku591m]Co wiecej uwazam ze po dopuszczeniu samochodu do zawodow nie powinien sedzia techniczny interweniowac jezeli nie ma protestow - doswiadczenie z kilku lat scigania sie na windsurfingu.[/quote]na modlinie przyjelismy taką własnie postawę...
ale głosów niezadowoloonych było więcej niż tych ktorym sie to podobało...

[/quote]

????????????????????????

czyje to głosy ????
jeśli mówisz to do końca bo ja jestem bardzo ciekawy.[/quote]niestety nie dziala search...
ale nawet na forum się pojawiły... w komentarzach po 1 maja...

a takze na parkingu zawodniczym po ktorym sobie spacerowalem...
i wsrod znajomych ktorzy byli a potem z nimi rozmawialem.

glos ludu mowiac krótko...

podejzewam ze wynika to z wrodzonej sklonnosci podejzen Polakow - o kantowanie - spowodowanej wyrobionym doskonale nawykiem kantowania wlasnie i oszukiwania...

proponuje naprawde zakonczyc ta dyskusje.
Jezeli bylo cos nie tak na lotnisku Waszym zdaniem, zawsze mozna bylo zlozyc protest.
w Poznaniu niech wszystko bedzie w zgodzie z regulaminem...

Wysłany Pon Cze 07, 2004 12:08 am:


[quote="tora":1xku591m]
Lysy napisał:

Tora: jesli zwracasz sie do kogos rob to z nalezytym szacunkiem albo nie pisz w ogole bo to nie piaskownica.


sory to literówka .[/quote]

[quote="Lysy":1xku591m]Prosiaq: protest zostal zlozony przez ekipe Skody i zostal on uznany za bezpodstawny przez rozpatrujacy go ZSS z PZM, po uprzednim obejrzeniu auta.[/quote]

Wysłany Pon Cze 07, 2004 12:08 am:

[quote="kivik":1xku591m][quote="tora":1xku591m][quote="kivik":1xku591m]Tak jak zostalo to juz napisane tyl samochodu to nie bok. Panowie z PZM tez byli takiego zdania. Odnosnie deski sami pokazali Wam te ostre krawedzie i sami stwierdzili tez, ze to jest nie zgodne z regulaminem.

Prawda jest taka, ze robicie wszystko zeby odelzyc samochod. Posuneliscie sie tym razem za daleko. Wydech w polowie samochodu wazy duzo mniej niz ten ktory konczy sie z tylu.
Podobnie bylo na Modlinie. Jechaliscie bez tylniej klapy bo wazyla ponad 20kg - jak to sami stwierdziliscie. Troche duzo jak na moj gust ale nie mam wagi w oczach. Twierdziliscie ze Felicja nie miala je w serii. To troche dziwne bo ta ktora mieliscie tym razem wygladala dokladnie tak jakby pochodzila od konkretnie tego samochodu. Takze zawiasy wygladaly ba Modlinie na uzywane - jak zauwazyl ktorys z sedziow.

Mam juz dosyc Waszego kantowania. Inni zawodnicy tez maja tego dosyc i tez pojawialy sie od nich glosy ze Felicja jest nieregulaminowa. Widac ze Was wszyscy lubia choc mi nic do tego.
Jezeli dla Was jest regulamin napisany za skomplikowanie (co mi caly czas staraliscie sie udowodnic) to ponawiam swoja oferte, ze moge sie odpowiedziec na kazda watpliwosc telefonicznie lub moge nawet sie w Wami spotkac zeby zobaczyc "problem". Niestety taka oferta Was nie interesuje, bo wolicie byc tymi poszkodowanymi przez wrednych sedziow niz walczyc uczciwie. Musicie troszeczke jeszcze popracowac nad furka (bo nie macie takie przewagi zeby by na luzie wygrywac) a nie lamac regulamin zeby ciut uciac z czasu.
Troche pokory Panowie - inni jakos umieja przyjac decyzje sedziow. Z Wami i tak rozmawialismy duuuuuuzo dluzej niz to powinno byc. W innych dyscyplinach sportu w ogole nie ma dyskusji z sedziami i JUZ.[/quote]

kwik-kwik jesteś żenujący

dalszemu odelzywaniu pickusia stanowcze nie !!!!

założyliśmy tylną klape -na szrocie kosztowała 200zł i 20 kg cięższa skoda
nakryliśmy pake płytą żeby wiatr nie trzymał ją za tyłek następne 10 kg
włożymy dół deski i osłone kolumny następne 2 kg

ale co będzie dalej
gdzie kwik-kwik wsadzi swoje wćibskie oczka [/quote]

Bez obrazania mnie nie idzie? Prawda w oczka kole?

Pisalem juz to wczesniej ale chetnie powtorze jakby nie chcialo sie czytac - interweniowalem po sugeracjach konkurencji.
Poza tym nie powinienes sie obawiac wscibskich oczek gdybys wiedzial ze wszystko w furce jest OK. [/quote]

Wysłany Pon Cze 07, 2004 12:09 am:

[quote="tora":1xku591m][quote="kivik":1xku591m] interweniowalem po sugeracjach konkurencji. [img]{SMILIES_PATH}/icon_rolleyes.gif[/img][/quote]

konkurencjii ???
chyba współzawodników [img]{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif[/img]

my z nikim nie konkurujemy.

no chyba tylko z czasem [img]{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif[/img][/quote]

Wysłany Pon Cze 07, 2004 12:11 am:

[quote="kivik":1xku591m][quote="tora":1xku591m][quote="kivik":1xku591m] interweniowalem po sugeracjach konkurencji. [img]{SMILIES_PATH}/icon_rolleyes.gif[/img][/quote]

konkurencjii ???
chyba współzawodników [img]{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif[/img]

my z nikim nie konkurujemy.

no chyba tylko z czasem [img]{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif[/img][/quote]

otworz szerzej oczy, na prawde nie rozumiesz co napisalem?????
Lapiesz mnie za rozne znaczenia slow?[/quote]
Lysy
Troszke sie zrobil balagan Nie da sie rozdzielic tych postow tylko musza wystepowac jako cytaty? Gdyby Twoj post w watku nie byl ostatni to by chyba - ten engine sam dokleja "nasze" posty traktujac je jako Twoje Prosiaq
PrOsIaQ
nie nie...
ale troche za szybko pisaliscie i nie zdazylem wydzielic tego jak trzeba - sorry...
kivik
luzik.... i tak juz napisalem wszystko z mojej strony do Tory.

Czekam jedynie na odpowiedz Wolffa odnosnie jego klamstw oraz z czego wykonana jest deska ktora byla w Felicji w BP?
Colin
Jakby nie paterzec to deska moze byc problemem, ale moim zdaniem wplyw na osiagi moze miec osobny wylot (i to blisko turbo) wastegate, wiec to pod pewnym wzgledem jest dyskryminacja - nie w kazdym aucie sie da tak zrobic co moze minimalnie ograniczyc moc/moment/osiagi niektorych samochodow....

Takasama bajka jak z cieciem podluznic w lupo zeby zmiescic 1.9 - niby nie wolno ruszac budy jezeli nie zmienia sie rodzaju napedu a tu nikt niemial nic przeciwko.
wolff
CYTAT("Lysy":29mi0f98)
Wolff: sugerujesz, ze zewnetrzne wastegaty maja sie znajdowac z tylu pojazdu. Taki jak ten i inne Wasze bazarowe argumenty sa naprawde meczace i szkoda, ze nie widzicie, ze nic nimi nie zyskujecie (omawianie ich racjonalnosc jest zbyteczne). Na 1. rundzie MP w rozmowie przy ktorej byl takze Rufi mowilem Ci, ze "powinniscie cos z robic z ta deska rozdzielcza bo to moze byc problem". Twoj tekst o "drukowaniu" to niestety po prostu przegiecie paly i chamstwo, choc wczoraj proponowalem Ci, ze po zlozeniu i doprowadzeniu autka przez Was do stanu regulaminowego mozemy Pickupa obejrzec po to zeby nie bylo problemow na nastepnych eliminacjach. Jesli o mnie chodzi to ta propozycja jest nieaktualna...
Sugeruje ze wydech powinien byc dowolny o ile auto jest dopuszczone do ruchu, a nie po to zeby sie klocic. Auto zostalo wykluczone za nieprawidlowy wydech, argument mocowania kolumny kierowniczej pojawil sie duzo pozniej.
Samochod zostal dopuszczony do zawodow, byly nawet sprawdzane mocowania przedniego zawieszenia - a potem jak juz samochod pojechal i zrobil najlepszy czas to sie znalazly uchybienia regulaminowe (jeszcze w trakcie trwania eliminacji) - moze i nie drukowanie, ale czy tak powinno wygladac bezstronne sedziowanie?
Komisja PZM przez glosowanie podjela decyzje ze kolumna kierownicza jest czescia deski oraz orzekla gdzie jest tyl samochodu - co nie zmienia faktu ze uwazam ze kara byla zbyt surowa (szczegolnie ze sprawa jest precedensowa) - teraz kazdy bedzie wiedzial, powinno sie oglosic jakims aneksem do regulaminu czy czyms podobnym.
Juz ustalilismy co ma byc zrobione i jest to jasne. Najwyzej zostane wykluczony po raz kolejny.
Chinsee
Wedlug mnie to dyskwalifikacja powinna byc od samego poczatku jezeli to tak wyglada, albo wcale !

Widze ze wielu mialo na poczatku tylko ostrzezenie bez zadnych praktycznie konsekwencji.

Idąc dalej tym tokiem rozumowania mozna dojsc do wniosku, ze na pierwszy swoj start mozna miec lekko nieregulaminowe auto i tym samym zdobyc dajmy na to pierwsze miejsce tym samym robiac sobie kilkupunktowa przewage nad rywalami, a potem na reszte sezonu autko miec juz regulaminowe i starac sie nie stracic tej przewagi z pierwszej eliminacji

Ps. kolegom od felicii radze ochlonac troche. Wiadomo z enie jest to przyjemne to co sie wam przytrafilo, ale chyba zbyt bardzo sie zaangazowaliscie i napaliliscie na koncowy sukces w MP i chcieliscie wszelkimi srodkami tne cel urzeczywistnic. Tak nie mozna...trzeba wszystko z zasadami robic i to nie tylko zasadami SSS, ale i szacunku dla rywala. Pozdrawiam
Lysy
Dopuszczenie do ruchu w tych zawodach nie jest wyznacznikiem. Przeciez w zawodach mozna jechac na slickach, bez przedniego swiatla z przyciemnionymi szybami, z wolnym wydechem itd. Nie bede sie pytal w czym sie ta stronniczosc przejawia skoro sedziowie PZM mieli takie samo zdanie jak sedziowie SSS odnosnie auta. Za wydechowo/tapicerskie uchybienia jeszcze przed pierwszymi startami przesuniete zostaly do klasy Outlaw (Wy nie chcieliscie skorzystac z takiej mozliwosci) VW Golf i Opel Kadett wiec to nie jest zaden precedens. Kierowcy nie negowali niezgodnosci ich pojazdow z regulaminem a cala sprawa trwala 5 minut, z Wami juz 2 dni.
wolff
CYTAT("kivik":d3cdbypx)
CYTAT("wolff":d3cdbypx)
Co wiecej wskazalem samochod Oza ktory ma wylot waste-gatow w przednim zderzaku. Max stwierdzil ze sa to waste-gaty a nie wydech. A co leci z waste-gatow? SPALINY!!!! Znaczy GAZY WYDECHOWE Ale skoro Gazy Wydechowe nie leca z wydechu to i tylni blotnik moze nie byc z tylu samochodu.


Stary, jezeli w tej wypowiedzi odnosisz sie do mnie (a w komisji technicznej nie znam innego Maxa, oprocz mnie) to po prostu NIE KŁAM. Nigdy czegos takiego nie powiedzialem i nie rob ze mnie idioty. To jest CZYSTE CHAMSTWO wmawiac mi takie texty!!!!!!

No to powiedzial mi to ktos inny z plakietka. Sory, ale bylem przekonany ze to Ty. Stalismy przy skodzie i akurat Ozowoz mialem w zasiegu wzroku, wiec sie zapytalem i taka wlasnie odpowiedz otrzymalem. Co za roznica? Przeciez chyba jest to oficjalne stanowisko komisji?

PS Przepis jest bez sensu bo faworyzuje samochody seryjne nad nieseryjnymi ale dopuszczonymi do ruchu.
Wazniejsza dla mnie jest interpretacja (ktora juz mi Prosiaq przytoczyl)niz kto to powiedzial.
Ta z kolei (interpretacja) daje przewage uzytkownikom turbin z waste-gatem nad variable-nozzle, bo ci musza pchac wszystkie swoje spaliny az pod tylny zderzak.
Kidzio
tak na marginesie to czy jak przyjadę z wydechem wyprowadzonym na bok to czy zostanę też zdyskwalifikowany?
Wg. mnie R5 występowało w wersji z wydechem po lewej stronie przed tylną osią.
keyser
CYTAT("wolff":uqcbdlsr)
[...]

PS Przepis jest bez sensu bo faworyzuje samochody seryjne nad nieseryjnymi ale dopuszczonymi do ruchu.
Wazniejsza dla mnie jest interpretacja (ktora juz mi Prosiaq przytoczyl)niz kto to powiedzial.
Ta z kolei (interpretacja) daje przewage uzytkownikom turbin z waste-gatem nad variable-nozzle, bo ci musza pchac wszystkie swoje spaliny az pod tylny zderzak.


wolff - zapędzasz się,
czy uważasz, że wastegate luzuje wydech? że można by puścić wszystkie spaliny wastegatami? totalna bzdura, napewno znasz zasadę działania wg i wiesz gdzie się to montuje

poza tym, zapominasz również o użytkownikach turbin z wbudowanymi wastegatami...

więc przestań przytaczać jakieś bzdurne argumenty
Colin
CYTAT("keyser":3colaz52)
wolff - zapędzasz się,
czy uważasz, że wastegate luzuje wydech? że można by puścić wszystkie spaliny wastegatami? totalna bzdura
a poza tym, zapominasz o użytkownikach turbin z wbudowanymi wastegatami...

więc przestań przytaczać jakieś bzdurne argumenty


No wlasnie korzystniejsze to jest nie ze wzgledu na ilosc wypuszczanych spalin a na brak zawirowan/zaklocen w wydechu. Problem w tym ze niekazda turbosprezarke mozna tak zamontowac zeby WG dalo sie w powietrze puscic. Ja bym tak bardzo chcial zrobic ale sie nieda, wiec jestem stratny wzgledem innego ktory bedzie to mogl zrobic
keyser
ale regulamin ci tego nie zabrania
możesz zmienić turbinę na taką bez wbudowanego WG, lub zaspawać ten co masz i domontować WG...

tak czy inaczej, spaliny za turbiną już musisz poprowadzić tak jak reszta...

co więcej wolff, takie rozwiązanie jest mniej korzystne, bo wagowo dochodzi jeszcze orurowanie wastegatów aby "czadersko" wychodziły z boku... więc tak jak mówię zapętlasz się
lkrencik_KRC
mnie tez bardzo ciekawi to co napisal KIDZIO
istnieje wersja R5 ktora seryjnie miala koniec wydechy
przed tylna osia - rozumiem ze na zawody Sedziowie beda zorientowani co i jak i wlasciciel
nie bedzie musial udowadniac im swojej racji??
Rozumiem ze sedziowie przestudiuja budowe wydechow r R5 i nie bedzie problemow!!!!!

co do Felicji to:
po pierwsze jesli samochod przeszedl BT przed zawodami, to wykluczenie go po wykreceniu
najleprzego czasu jest swietnym argumentem zeby zarzucic sedziom DRUKOWANIE - choc od razu
zastrzegam ze nie podejjrzewam nikogo o nic - nie bylo mnie tam i widze tylko to co napisano tutaj
Wg homologacji w Skoda Polska najubozsza wersja Skody Pickup wystepowala bez budy i tylnej klapy
tak wiec chlopaki z feli - na nasteone zawody homologacja w dlon inie bedzie ze musicie jechac z klapa
co do deski rozdzielczej to sie zgadzam - jesli byly nieosloniete bezpieczniki, kolumna kiery itp
to powinniscie zostac wykluczeni ale PRZED zawodami a nie w trakcie

Jednoczesnie wykluczone z tego samego powodu (nieregulaminowa deska) powinno zostac
Zastec Clio i tle - a nie zostalo wykluczone
Drodzy Panowie sedziowie, proponuje troche konsekwencji w swoim postepowaniu - regulamin jest taki sam dla wszystkich
obojetnie czy jest to kolega czy nie!!!! Tu nie powinno byc rownych i rowniejszych

Co do ciecia podluznic w Lupo
Kto zbudowal to Lupo?? Przeciez tego Pana nie wyklucza sie z zawodow
a skoro jego sie nie wykluczylo to nie mozna wykluczyc rowniez drugiego Lupo
ale na przyszly sezon zrobi sie kolejny punkt w regulaminie i jesli silnik bedzie za duzy
to bedzie mozna ciac podloznice ez zmiany napedu!!!
wszystko dla lepszego czasu na 1/4 mili - to usprawiedliwia wszystko
PatiKTP
w rajdach wyklucza sie pojazdy juz po zakonczeniu rajdu - fura idzie na BT i jak cos jest niezgodne w regulaminie, to out. tak samo jest w innych sportach motorowych. nie wiem czemu ma sie wszystkich kompleksowo badac przed zawodami?
Jacek: o ile pamietam to R5 z wydechem z boku to byla wersja R5T2 majaca silnik centralnie. popraw mnie jesli sie myle, bo nie jestem mocny w tym temacie. jakkolwiek imo nie moza tak tego przekladac...
lkrencik_KRC
R5T2 wialo wydechy z boku
jesli sie nie myle to pod koniec 89r byla tez limitowana seria R5 GTT sygnowana nazwiskiem
ktoregos rajdowca, ktora rowniez miala wydech wyprowadzony przed tylnym kolem
stad moje pytanie, czy jezeli samochod R5GTT mialo w taki sposb montowany kiedys wydech
to czy w aucie z tego samego roku, ale z tej nielimitowanej serii mozna zastosowac taki wydech
w/w samochody nie roznia sie silnikowo miedzy soba maja jedynie inne barwy i wydech
jakie w tej sprawie jest stanowisko komisji technicznej!!!!!

Wiesz Pati zyjemy w Polsce i jesli sie uprzesz to zawsze na kazdego cos znajdziesz!!

na BT przed zawodami samochod jest doladnie ogladany - na bank byla ogladana deska i wydech
zwazywszy ze juz wczesniej chlopaki dostali upomnienie
nie wierze ze umknely sedziom technicznym te "szczegoly" i przypomnieli sobie o nich dopiero
po przejezdzie felicji

Mam nadzieje ze sie myle bo takie postepowanie byloby nieuczciwe niehonorowe i niesportowe
kivik
CYTAT("lkrencik_KRC":1u2rixjx)
Jednoczesnie wykluczone z tego samego powodu (nieregulaminowa deska) powinno zostac
Zastec Clio i tle - a nie zostalo wykluczone
Drodzy Panowie sedziowie, proponuje troche konsekwencji w swoim postepowaniu - regulamin jest taki sam dla wszystkich
obojetnie czy jest to kolega czy nie!!!! Tu nie powinno byc rownych i rowniejszych


Clio nie mialo ostrych elementow, dodatkowo mial dolna czesc deski wykonana z jakiejs grubej wykladziny. Czyli calosc nie zagrazala bezpieczenstwu i przypominala seryjna deske. Zawodnik zostal pouczony ze na nastepny raz gruby wykladzina bedzie niewystarczajaca. Dodatkowo przeciwnicy z klasy nie wniesli zastrzezen do takiego rozwiazania problemu.

W przypadku Felicji bylo tylko polowa deski, oprocz tego wystepowaly ostre krawedzie i co najwazniejsze, przeciwnicy kwestionowali to rozwiazanie co komisja SSS i PZM podtrzymala.

Kolejna sprawa, w tym roku nie ma szczegolowego badania technicznego przed zawodami, wiec stwierdzenia typu "ze jak przeszlo wczesniej BT to pozniej powinno byc OK" nie sa trafione.
Sedziowie domniemuja zgodnosc samochodow z regulaminem. Jezeli w trakcie zawodow cos zauwazą lub zostanie potencjalne uchybienie zasygnalizowane nam, wtedy badamy samochod dokladnie.
Samochod moze zostac wykluczony nawet po przejezdzie finalowym bo zawodnik moze tuz przed startem wprowadzic niedozwolona zmiane.

Wysłany Pon Cze 07, 2004 8:45 am:

CYTAT("lkrencik_KRC":1u2rixjx)
na BT przed zawodami samochod jest doladnie ogladany - na bank byla ogladana deska i wydech
zwazywszy ze juz wczesniej chlopaki dostali upomnienie
nie wierze ze umknely sedziom technicznym te "szczegoly" i przypomnieli sobie o nich dopiero
po przejezdzie felicji

Mam nadzieje ze sie myle bo takie postepowanie byloby nieuczciwe niehonorowe i niesportowe


Tak jak napisalem wczesniej, w tym roku tak nie bylo jak na razie.
lkrencik_KRC
Chodza sluchy wsrod osob ktore byly w BP
ze gdyby clio wygralo w Turbo to mialo zostas zdyskwalifikowane wlasnie za ta deske!!
a samochod nie zostal przesuniety do outlaw w momencie kiedy zdeklarowal sie nie zabierac
punktow za miejsce w klasie
Popraw mnie jesli tak nie bylo

co do sytuacji z pikapem to chyba sedziowie techniczni powinni znac specyfikacje samochodu
i to nie wlasciciel powinien udowadniac im ze np tylnej klapy nie bylo w jakiejs tam wersji
czy z reka na serrcu mozecie powiedziec ze postaraliscie sie o homologacje pikapa w razie
gdyby znow nie miala klapy????
a takie jest wasze zadanie jako sedziow technicznych prawda??

osobiscie nie mialem nigdy z wami problemu wiec no offence D
Marlon
CYTAT("lkrencik_KRC":2rgfufxg)
a samochod nie zostal przesuniety do outlaw w momencie kiedy zdeklarowal sie nie zabierac
punktow za miejsce w klasie


IMHO to zawodnik sam powinien zrobić rachunek sumienia i stwierdzić, czy nie powinien zgłosić się do outlaw. A jak ktoś cwaniakuje, to jego wina, niestety.
Bullitt
CYTAT("lkrencik_KRC":2b81wc4i)
Chodza sluchy wsrod osob ktore byly w BP
ze


Chodzą też słuchy że Boga nie ma a zamiast niego jest BIN LADEN...


Człowieku- proszę cię opanuj się nieco. A co do cięcia podłużnic- PROPONUJE PRZECZYTAC REGULAMIN.

ludzie CZYTAJCIE REGULAMIN
lkrencik_KRC
nie rozumiem Cie Bullitt mam napisac kto mi to powiedzial??
nie bylo mnie w BP wiec moge jedynie opierac sie na tym co uslysze lub przeczytam na innym forum

dlatego napisalem - "popraw mnie jesli sie myle"
myle sie czy nie??

szkoda ze wlkasciciel clio nie ma dostepu do netu bo moze byloby wszystko jasne gdyby on sie
tutaj wypowiedzial

Wysłany Pon Cze 07, 2004 09:51 am:

CYTAT("Marlon":1yuqd641)
IMHO to zawodnik sam powinien zrobić rachunek sumienia i stwierdzić, czy nie powinien zgłosić się do outlaw. A jak ktoś cwaniakuje, to jego wina, niestety.


cwaniakuje?? czlowieku michal ma sporo ponad 190cm a na dodatek clio to malutki samochod - zwlaszcza z taka klatka
to jest samochod zbudowany pod KJSy a nie do 1/4 - bo po co bylby mu potrzebna taka movcna klatka????
gorna czesc deski w clio jest, dol, tam gdfzie mozna sobie kolana poobijac zstal usneity
sam wiem jak wygladsaja moe kolana po rajdach - cale sine od deski rozdzielcxzej wlasnie
a mam 181cm
clio pojawilo sie w BP ze wzgledu na dyskusje po maslowieco do finalu z cifem
Marlon
@ lkrencik: Nie pisałem o kimś konkretnym.

Regulamin jest jednak znany na kilka miesięcy przed sezonem a istotne jego fragmenty to jedna kartka A4.
Sędziowie służą pomocą cały czas, jeśli jakaś część jest dyskusyjna to można zrobić jej fotki i niech uprawniony sędzia napisze na fotce "zezwalam". Wtedy masz papier na przeróbki i ewentualnie podstawę do protestu kiedy na zawodach okaże się że samochód nie będzie dopuszczony z jakichś powodów.
Ranga zawodów wymaga od zawodników znajomości regulaminu, a od zawodników z licencją szczególnie i na wyrywki.

I jeszcze: trzeba przyjąć do wiadomości, że inne przepisy są w KJS, inne w RSMP, inne w RC a jeszcze inne w WRMP. Jeżeli zawodnicy z RC montują do swoich maszyn (działające) światła, żeby spełnić regulamin WRMP to inni zawodnicy też mogą poświęcić godzinę na zamontowanie wymaganego osprzętu.
wolff
CYTAT("Lysy":fxgwtpc6)
Nie bede sie pytal w czym sie ta stronniczosc przejawia skoro sedziowie PZM mieli takie samo zdanie jak sedziowie SSS odnosnie auta. Za wydechowo/tapicerskie uchybienia jeszcze przed pierwszymi startami przesuniete zostaly do klasy Outlaw (Wy nie chcieliscie skorzystac z takiej mozliwosci) VW Golf i Opel Kadett wiec to nie jest zaden precedens. Kierowcy nie negowali niezgodnosci ich pojazdow z regulaminem a cala sprawa trwala 5 minut, z Wami juz 2 dni.
Propozycje dostalismy juz po wykluczeniu. Tora poinformowal sedziego ze nie mozemy skorzystac bo regulamin zabrania startowania w dwoch klasach, czego sedzia juz nie skomentowal.

Wysłany Pon Cze 07, 2004 10:34 am:

CYTAT("keyser":fxgwtpc6)
ale regulamin ci tego nie zabrania
możesz zmienić turbinę na taką bez wbudowanego WG, lub zaspawać ten co masz i domontować WG...

tak czy inaczej, spaliny za turbiną już musisz poprowadzić tak jak reszta...

co więcej wolff, takie rozwiązanie jest mniej korzystne, bo wagowo dochodzi jeszcze orurowanie wastegatów aby "czadersko" wychodziły z boku... więc tak jak mówię zapętlasz się
Skad mam wiedziec ze jest obowiazek montowania czaderskich wylotow WG z boku samochodu? W ktorym miejscu regulaminu?

Czyli wydech przed turbina nie jest wydechem? W klasach nie-turbo tez?

A co do korzysci to nadmiar spalin jest odprowadzany na krotko wlasnie wtedy kiedy turbina pompuje max czyli kiedy spalin jest najwiecej, co zmniejsza ilosc spalin we wlasciwym wydechu przez co ten moze byc o mniejszej srednicy jak w aucie z WG niezewnetrznym albo VNT przy tych samych osiagach (wydechu) - co za tym idzie lzejszy? Czy sie myle?
lkrencik_KRC
CYTAT("Marlon":2k7u2fu9)
@ lkrencik: Nie pisałem o kimś konkretnym.
I jeszcze: trzeba przyjąć do wiadomości, że inne przepisy są w KJS, inne w RSMP, inne w RC a jeszcze inne w WRMP. Jeżeli zawodnicy z RC montują do swoich maszyn (działające) światła, żeby spełnić regulamin WRMP to inni zawodnicy też mogą poświęcić godzinę na zamontowanie wymaganego osprzętu.


zgadzam sie z Toba!! Ja pisze glownie o clio bo wiem co w nim siedzi jak byl bydowany itp....
chlopaki dostali ostrzezenie i w nastepnej eliminacji deska bedzie, tyle tylko co oznacza sformulowanie "zblizona do oryginalu"??
Regulamin jest po ot zeby go przestrzegac, ale dopuscic kogos do zawodow a po uzyskaniu najlepszego czasu wykluczyc
to wqg mnie przegiecie i tyle
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.