Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dedykowana listwa paliwowa
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Kubs
Witam.

Muszę wykonać listwę od podstaw.

Skłaniam się ku aluminiowej, z profilu. I tu sie rodzi pytanie, czy gdzieś w PL da sie dostać taki profil jak od rossmachineracing?
Ewentualnie pozostaje opcja wydruku z nylonu

Wszelkie propozycje koncepcji stworzenia listwy mile widziane.

Pozdrawiam serdecznie

JK
.wide
CNC:




Z tutejszych Ali23 opanuje.
Zibi122
Można wyspawać z kwasu, ogarnie każdy spawacz barierek schodowych.
Kubs
cacy, tylko że ja tą listwę chce zrobić samodzielnie i poszukuję źródła materiału w pl.
jeżeli materiału nie ma, to proszę o propozycje innych metod wykonania tejże

nie wiem do czego ten kolektor, ani jak jest skonstruowany środek, ale obawiam się, że skrajny cylinder będzie wiecznie przyduszony jeśli to n/a
Zibi122
kup profil w hurtowni z kwasem, u tokarza zrób tulejki do wtrysków i pospawaj.
Innego wyjścia nie widzę
.wide
Sami szukaliśmy profilu aluminiowego ale nic nie znaleźliśmy i dlatego jest monolit na CNC.

CYTAT(Kubs @ Tue, 21 Apr 2015 - 08:08) *
nie wiem do czego ten kolektor, ani jak jest skonstruowany środek, ale obawiam się, że skrajny cylinder będzie wiecznie przyduszony jeśli to n/a

Kolektor pod turbo, w środku trąbki.

P.S
Skoro już o tym mowa, jeśli ktoś zechce zrobić mi flow (na podstawie projektu lub fizycznie z/bez głowicy - potrzebne do pracy magisterskiej dla kolegi), to będę wdzięczny.
done4
Czy kolektor wyspawany z nierdzewki ma jakieś wady w porównaniu do takiego samego kolektora zrobionego z aluminium?
bobr4
@.wide - jezeli ten kolektor co wrzuciles jest Wasz, to na moje oko wyglada ze tulejki pod wtryskiwacze sa za dlugie. Zobacz ze w wiekszosci kolektoro wtryskiwacz jest bardzo blisko, albo na sciance kanalu. Jezeli dobrze widze to sa to wtryskiwacze tzw pico i sa bardzo krotkie. Moze byc tak ze czesc paliwa bedzie osiadala na tej wlasnie tulejce wspawanej. Poza tym beda tam zawirowania i nie wiadomo jak rozpylone paliwo poleci. Takie luzne przemyslenie.

@ Kubs - jakie odleglosci sa miedzy wtryskiwaczami? Moze pojsc w strone seryjnych listw paliwowych i dobrac cos co moze pasowac z innego samochodu?
Do jakiego silnka ma byc ta listwa?
Kubs
Boxer z bardzo małym rozstawem między kanałami (nie vw alfa itp)
74mm między osiami kanałów
tjwasiak
A z żadnego Subaru nie podejdzie listwa (jakieś 1.6 czy coś takiego)?
P@bLO
a może zamiast rzeźbić listwę lepiej wytoczyć bądź kupić czapki na wtryski z wejściem na wężyk i zapiąć rozgałęzienie z regulatora paliwa zew. ?
coś jak tu:


Lub profil aluminiowy zamknięty i sawanie
np. taki http://allegro.pl/profil-aluminiowy-zamkni...5207641500.html
lub rura aluminiowa grubościenna
Kubs
gdybym chciał kapturki to bym pytał o kapturki, czyż nie?

Jak nigdzie nie dostanę profilu z amelinium to albo rurka nierdzewna, albo wydrukuję z nylonu.
P@bLO
ale nie koniecznie musisz wiedzieć o kapturkach więc podaję opcję, czyż nie?
Kubs
pkt dla Ciebie, niestety wiedziałem o ich istnieniu

muszę jeszcze przeszukać motocyklowe listwy z ITBków, może coś podpasuję
P@bLO
a jakiej całkowitej długości ma być ta listwa? Bo może prościej i szybciej będzie kupić "tuningową" listwę do jakiegoś auta z allegro i docięć sobie na wymiar? Dopasować jeden otwór i od niego w odpowiednich odstępach nawiercić kolejny? Jeżeli jakiś oryginalny otwór zostanie to go nagwintować i zakorkować wink.gif
Bartek ZTR
mam na półce takie dwa profile do zbudowania samodzielnie listwy paliwowej... jakbyś potrzebował - więcej na PW

Kubs
No i piknie biggrin.gif
.wide
CYTAT(done4 @ Tue, 21 Apr 2015 - 19:27) *
Czy kolektor wyspawany z nierdzewki ma jakieś wady w porównaniu do takiego samego kolektora zrobionego z aluminium?

Waga. Myślę, że w wadze obecnego z nierdzewki zmieściłyby się dwa aluminiowe. Myślimy o aluminiowym wydaniu. smile.gif

CYTAT(bobr4 @ Tue, 21 Apr 2015 - 19:49) *
@.wide - jezeli ten kolektor co wrzuciles jest Wasz, to na moje oko wyglada ze tulejki pod wtryskiwacze sa za dlugie. Zobacz ze w wiekszosci kolektoro wtryskiwacz jest bardzo blisko, albo na sciance kanalu. Jezeli dobrze widze to sa to wtryskiwacze tzw pico i sa bardzo krotkie. Moze byc tak ze czesc paliwa bedzie osiadala na tej wlasnie tulejce wspawanej. Poza tym beda tam zawirowania i nie wiadomo jak rozpylone paliwo poleci. Takie luzne przemyslenie.

Tak, kolektor jest nasz. Myśleliśmy o tym, czy nie będzie pryskać po ściankach, ale punktem wyjścia było możliwie jak najprecyzyjniejsze skierowanie strugi paliwa na grzybek zaworu i nie przysłanianie światła runnera tulejką. Pewnie nie wynika to ze zdjęć, ale w rzeczywistości wtryskiwacze są możliwie nisko (końcówka zaraz przy krawędzi ściany runnera), a pozostała część tulejki ma stożkowe rozejście o kącie większym niż kształt spray'u.
W zasadzie kiedyś postaram się sprawdzić jak podaje paliwo. Dzięki za uwagi - uczymy się. wink.gif
Dla pełnego obrazu, MG był tylko wykonawcą na podstawie naszego projektu.
tjwasiak
Moim zdaniem takie umiejscowienie wtryskiwacza nie jest niestety właściwe dla silników o liczbie zaworów ssących na cylinder większej niż 1 i wtryskiwaczach rozpylających inaczej niż pojedynczym (skupionym) strumieniem. W przypadku większości seryjnych rozwiązań w silnikach o > 1 zaworach ssących na cylinder wtryskiwacz umiejscowiony jest tak, że przesłania częściowo światło kanału, wszystko po to żeby był jak najbliżej zaworów i żeby właśnie odpowiednio ukierunkować wtryskiwane paliwo "na zawór" zamiast na ściany kanału.
GrzesiekK.
CYTAT(tjwasiak @ Wed, 22 Apr 2015 - 17:21) *
Moim zdaniem takie umiejscowienie wtryskiwacza nie jest niestety właściwe dla silników o liczbie zaworów ssących na cylinder większej niż 1 i wtryskiwaczach rozpylających inaczej niż pojedynczym (skupionym) strumieniem. W przypadku większości seryjnych rozwiązań w silnikach o > 1 zaworach ssących na cylinder wtryskiwacz umiejscowiony jest tak, że przesłania częściowo światło kanału, wszystko po to żeby był jak najbliżej zaworów i żeby właśnie odpowiednio ukierunkować wtryskiwane paliwo "na zawór" zamiast na ściany kanału.



Z wtryskiwaczami "piko" ma to szansę działać poprawnie, tak samo właśnie pylą prostopadle w światło wejścia w kanał głowicy we wszelakich kolektorach w Renault Sport czy to Clio czy Megane RS.
bobr4
.wide - zrob zdjecie od strony wyjscia kanalu.
Jezeli da rade oczywiscie, bo chcialbym zobaczyc jak to wyglada od srodka kanalu, bo ze zdjecia tulejki wygladaja na znacznie dluzsze niz dlugosc wtryskiwacza w nim.
Kubs
Też mam pylenie w oś kanału i działa, tylko nie na tak wysokich czopach.
Z czego macie te wtryski? Renault?
.wide
Dzięki za cenne informacje przed podejściem do aluminiowej wersji.
Silnik obecnie w proszku, więc nie ma problemu - jutro zrobię zdjęcia.

Wtryskiwacze IWP043 jeśli dobrze pamiętam. Zastosowania nie znam.

Jakie są realne problemy/skutki nienajlepszego umiejscowienia wtryskiwaczy?
tjwasiak
Jakie są problemy jeśli część paliwa osiada na ściankach kanałów? Ano takie jak że silnik pracuje trochę jakby ciągle był zimny, tzn. chociażby wymaga większej dawki paliwa - problem nieodparowywania/gorszego mieszania paliwa jest jednym z powodów zwiększonej dawki na zimnym silniku.
.wide
Tak myślałem. Ok, wieczorem wrzuce zdjęcia.
Do dalszych rozwazan trzeba jednak pod uwagę wziąć pare kwestii.
1. Kolektor w rzeczywistosci jest stosunkowo maly do malutkiego silnika 600ccm. Brak punktu odniesienia może sprawić ze tulejki wyglądają na długie (luźny wniosek).
2. Srednica kanału w glowicy i srednica runnera to bodajże 31 lub 34mm. Przesłanianie kanału wtryskiwaczem mogłoby w znacznym stopniu zwiększyć opory i spowodować spore zawirowania. Chyba ze straty rekompensuje turbo.
3. Zwężka przed turbo ma tylko 19mm więc problem zawarty w pkt. 2 moze nabrac jeszcze wiekszego znaczenia ze wzgledu na mala ilość powietrza dostarczonego silnikowi.
tjwasiak
Ja bym się zastanowił, czy te zawirowania o których piszesz w punkcie 2 nie są korzystne dla pracy układu dolotowego...
Kubs
podpaczałem was na fb, fajnie działacie, jak ten sterownik wtrysku i czemu nei emu? tongue.gif do włoch jedziecie?

btw, w jakich samochodach można jeszcze szukać wtrysków piko?
Andrew01
Skoro już nawiązała się dyskusja o umiejscowieniu wtryskiwaczy to zapytam o coś (chociaż to raczej pytanie retoryczne, więc tylko dorzucę taką rozkminkę wink.gif ).
Jeśli najlepsze jest umiejscowienie takie, żeby wtryskiwacz lał niemal prosto na zawór, to czemu w mocnych motocyklach seryjnie są po 2 wtryskiwacze na cylinder umiejscowione tak, że:
-słabszy wtryskiwacz jest blisko głowicy skierowany na zawór
-ok 2x mocniejszy wtryskiwacz jest maksymalnie daleko od głowicy i prawie prostopadle do kanału ?
GrzesiekK.
CYTAT(Andrew01 @ Thu, 23 Apr 2015 - 22:02) *
Skoro już nawiązała się dyskusja o umiejscowieniu wtryskiwaczy to zapytam o coś (chociaż to raczej pytanie retoryczne, więc tylko dorzucę taką rozkminkę wink.gif ).
Jeśli najlepsze jest umiejscowienie takie, żeby wtryskiwacz lał niemal prosto na zawór, to czemu w mocnych motocyklach seryjnie są po 2 wtryskiwacze na cylinder umiejscowione tak, że:
-słabszy wtryskiwacz jest blisko głowicy skierowany na zawór
-ok 2x mocniejszy wtryskiwacz jest maksymalnie daleko od głowicy i prawie prostopadle do kanału ?


Wszystko ładnie pięknie tylko w motocyklu masz trochę bardziej zaawansowane sterowanie dwoma listwami paliwowymi => Staged Inection - wraz ze wzrostem obciążenia/RPM silnika zwiększa się płynnie udział bardziej oddalonej listwy w realizowaniu wtrysku paliwa. Lanie na zawory poprawia "wyjście" z niskich RPM i pozwala zachować "ekologię" spalania, lanie prosto w trąbkę (tak leje druga para wtrysków w motocyklach w 90% konstrukcji listwa w formie płytki osadzona w samym airboxie) daje odczuwalne przyrosty KM/Nm w górnym zakresie RPM silnika.

U siebie w Clio mam przygotowane ITB na dwie listwy wtryskowe, lanie daleko od zaworów na niskich RPM silnika kończy się tym że braknie zakresu pomiarowego w analizatorze spalin smile.gif
.wide
@Kubs, dzięki. Fajnie, to dopiero będzie w tym sezonie. smile.gif Skończą się problemy z wysysaniem oleju z turbo (regulaminowo przepustnica przed turbo), nowa profi wiązka, nowy UPN i jest wreszcie poszycie.
Dlaczego nie EMU? Tylko dlatego, że MM Checkstar jest jednym z dwóch strategicznych sponsorów. Dostarczył sterownik, dash, wtryskiwacze i inne takie. Swego czasu byliśmy już ugadani na EMU, ale MM się zdecydowało.
Sterownik MM to temat na parę dobrych stron. biggrin.gif Trochę odmienne podejście do pewnych kwestii i niestety niezwykle słaby support techniczny. No, ale udało się.
Do Włoch mieliśmy jechać w zeszłym sezonie. W tym roku Węgry i prawdopodobnie Rosja lub Czechy.

Wracając do tematu, rzeczywiście mogłoby być lepiej. Sprawdzę ze zdemontowanym jak rozpylają, ale za jakiś czas.

Andrew01
CYTAT(GrzesiekK. @ Thu, 23 Apr 2015 - 22:14) *
Wszystko ładnie pięknie tylko w motocyklu masz trochę bardziej zaawansowane sterowanie dwoma listwami paliwowymi => Staged Inection - wraz ze wzrostem obciążenia/RPM silnika zwiększa się płynnie udział bardziej oddalonej listwy w realizowaniu wtrysku paliwa. Lanie na zawory poprawia "wyjście" z niskich RPM i pozwala zachować "ekologię" spalania, lanie prosto w trąbkę (tak leje druga para wtrysków w motocyklach w 90% konstrukcji listwa w formie płytki osadzona w samym airboxie) daje odczuwalne przyrosty KM/Nm w górnym zakresie RPM silnika.

U siebie w Clio mam przygotowane ITB na dwie listwy wtryskowe, lanie daleko od zaworów na niskich RPM silnika kończy się tym że braknie zakresu pomiarowego w analizatorze spalin smile.gif


Tak jak pisałem, pytanie retoryczne :-). Dodatkowo paliwo ma więcej czasu na odparowanie i wymieszanie się z powietrzem. No ale zapomniałem że to forum gdzie główny nacisk kładzie się na ekologię i ekonomię ;-). Więc faktycznie trzeba celować w sam grzybek zaworu, żeby wolne obroty były stabilne i żeby na przeglądzie skład spalin był nieskazitelny :-).
Kończąc temat powiem tylko że u siebie w aucie mam wtryski daleko od głowicy i wszystko hula tip top, a auto przyspiesza bajkowo już od ok 2800 rpm (aż do 8000).
Kubs
jaqo ma fajnie zrobiony wtrysk na itbkach

gdzie jeszcze szukać (jakie auta poza renault) szukać wtryskiwaczy piko?
.wide
Ok, czas na poprawki kolektora z pierwszej strony. Na pewno do skrócenia idą tulejki pod wtryskiwacze tak, by jego dysza była w kanale. Bez zmian pozostaje kolanko przy flanszach głowicy. Lepiej:
1) umiejscowić wtryskiwacz mniej więcej na obecnej wysokości, by spray trafiał równo w kanał i zraszał (prawdopdobnie) większą powierzchnię grzybka zaworu
2) przybliżyć do głowicy, ale nie będzie skierowany bezpośrednio na zawory.
GrzesiekK.
CYTAT(.wide @ Tue, 03 Nov 2015 - 14:15) *
Ok, czas na poprawki kolektora z pierwszej strony. Na pewno do skrócenia idą tulejki pod wtryskiwacze tak, by jego dysza była w kanale. Bez zmian pozostaje kolanko przy flanszach głowicy. Lepiej:
1) umiejscowić wtryskiwacz mniej więcej na obecnej wysokości, by spray trafiał równo w kanał i zraszał (prawdopdobnie) większą powierzchnię grzybka zaworu
2) przybliżyć do głowicy, ale nie będzie skierowany bezpośrednio na zawory.



Skróć tulejki

mihas66
Grzesiek w jakiej wersji Clio sport listwa paliwową jest z powrotem ph1? Bo u mnie regulatora brak na listwie?
GrzesiekK.
CYTAT(mihas66 @ Tue, 03 Nov 2015 - 17:31) *
Grzesiek w jakiej wersji Clio sport listwa paliwową jest z powrotem ph1? Bo u mnie regulatora brak na listwie?


Tak w PH1, mam taka nawet nie potrzebną już w sumie, jak coś PRIV.
shu90
Panowie, odkopie troszkę smile.gif
Noszę się z zamiarem zbudowania od podstaw listwy i nurtuje mnie jedno pytanie.
Rura kwasówka, Sr. Wew 21mm, rozstaw wtryskiwaczy 89mm, tulejki wtryskiwaczy wysokość 25mm, otwór 13.5mm.
zasilanie z dwóch stron an6 jedną pompą dw200.
I pytanie czy nie nastąpią zawirowania przed wtryskiwaczami skoro paliwo z "magistrali" 21mm będzie przechodziło w zwężkę 14-13.5mm?
Czy zmniejszyć przekrój głównej "magistrali" do 15mm?
Wtryskiwacze mają być Boscha 980cc z fmica
przema72
o ile nie budujesz dragstera w klasie top Fuel tongue.gif to nie

a tak poważnie to twój wtrysk maksymalnie przepuszcza 1litr w ciągu minuty , przy twojej średnicy magistrali , przepływ do wtrysku jest na tyle wolny , ze żadne zawirowania nie mają tutaj znaczenia

shu90
Dziękuje smile.gif
Al Ed Upek
Wtryski 980 i dw 200?
shu90
Nad tym jeszcze dumam, to jest jeszcze temat na kiedy indziej smile.gif
P@bLO
Przy 4 wtryskach 980cc i DW200 wyjdzie paliwa na styku. Przy 3barach DW200 daje 240-250l/h, a zapotrzebowanie wtrysku przy 100% to niecałe 60l co daje przy 4 wtryskach 240l/h (gdzie przy 80% schodzimy poniżej 200l/h ) oczywiście jeżeli wierzyć wydajności pompy według wykresu producenta wink.gif
Al Ed Upek
Jeśli silnik potrzebuje wtrysków 980 to ciśnienie paliwa będzie zapewne bliższe 5 barów. DW 200 realnie obrabia okolice 450 koni
P@bLO
fakt zapomniałem o nadciśnieniu :/ sam się zdziwiłem jak policzyłem i wystarczyło hehe
no to teraz jaki max boost planowany przydałoby się info
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.