Woj.Tek
Sat, 28 Mar 2015 - 04:10
jak podlaczyc paliwo?
c20xe ma wejscie wyjscie na listwie, moge zaslepic wyjscie?
jak podłaczyc wentylator wody? bez wstawiania czujników w chlodnice i weze?
kris4cars
Sat, 28 Mar 2015 - 08:25
Ad1. jak zaślepisz powrót to prawdopodobnie dostaniesz ogromne ciśnienie na listwie przy niskich obciążeniach. Regulator musi być. Nawet jeżeli masz regulator ciśnienia w zbiorniku to wolał bym dołożyć jedną rurkę i zrobić przelew jak w normalnych autach.
Ad2. nie wiem jak było w c20xe ale w nowszych konstrukcjach opel wyprowadzał sterowanie wentylatorem z ecu (na podstawie temp. silnika)
tjwasiak
Sat, 28 Mar 2015 - 12:53
Prawidłowa odpowiedź na pytania zależy od tego czy ta "zmota" ma być wysterowana...
cekin
Sat, 28 Mar 2015 - 16:44
Robisz analogicznie jak w astrze G.
Zostawiasz oryginalne ecu które steruje pracą wentylatorów i podaje na zegary info z czujnika temperatury cieczy.
Przewód do odpowietrzenia zbiornika można wykorzystać jako powrót paliwa (po odpowiednich modyfikacjach).
Wyrzuć regulator ciśnienia paliwa znajdujący się w zbiorniku jeśli ma więcej niż 3 bary.
Mjecio
Sat, 28 Mar 2015 - 19:49
przecie w corsie c juz jest niby can, i nie potrzebuje przypadkiem sygnalu obrotow ori ecu zeby ruszylo wspomaganie, i oryginalna deska?
tjwasiak
Sat, 28 Mar 2015 - 20:00
Cały czas czekamy na informację czym to ma być wysterowane (i jaki silnik tam był seryjnie)...
Woj.Tek
Sat, 28 Mar 2015 - 23:16
to jest GSi wiec siedziało 1.8, a ma byc 2.0 - wiem wiem, bez sensu ale to nie mój pomysł
silnik sterowany seryjnym ECU od c20xe
tjwasiak
Sat, 28 Mar 2015 - 23:45
Szczerze mówiąc to nie dość że robota dla sztuki, to jeszcze bezsensownie głupia. Jak bym miał taką "zmotę" robić, to na sterowniku z 1.8 raczej - bo przynajmniej z elektroniką nie będzie walki...
cekin
Sun, 29 Mar 2015 - 00:17
Sprawdziłem i faktycznie od sierpnia 2004 corsy miały pełny can bus.
Tu jest wzmianka o tym jak uruchomić elektryczne wspomaganie z corsy C
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...fe1831#10568585Odpowiedni sygnał dla sterownika wspomagania powinno się dać wygenerować nawet przy pomocy ecumastera.
tjwasiak
Sun, 29 Mar 2015 - 00:42
Z tego co kojarzę, to wspomaganie (i bodaj zestaw wskaźników - a przynajmniej prędkościomierz) "załatwia się" prostym modułem + sygnałem z choćby 1 czujnika ABSu - czytałem o tym na którymś z angielskich for.
Ale boje się, że to będzie do wspomagania 1 modulik, do sterowania chłodnicami 2, ABSu nie będzie (czyli i regulatora siły hamowania)...
Woj.Tek
Mon, 30 Mar 2015 - 17:17
silniczek odpalony tylko własnie z tym wpieciem o oryginalna instalcje jakos idzie mi pod góre, np cisnienie oleju podaje na fabryczny pin a na desce nic się nie pojawia... ( no chyba że spalona żarówka:)
co do wspomagania to tam nie ma żadnej filozofii +, - i obroty, ale to i tak "rajdówka" więc wiele rzeczy jest "inne" i o schematach elektrycznych mozna zapomnieć
tjwasiak
Mon, 30 Mar 2015 - 17:26
Takie rzeczy jak żarówka, to chyba to chyba stosunkowo łatwo wyeliminować.
Tak czy inaczej - skoro rajdówka, to się domyślam że drobnostki w stylu korektor siły hamowania tak czy inaczej "wjadą", czyli odpadają problemy ABSu, braku prędkościomierza itp. itd.
Mjecio
Mon, 30 Mar 2015 - 22:37
jaK to rajdowka to bym na waszym miejscu wpasowal tam zegary od corsy b lub astry f, wywalil bsm, i reszte powiazana z sygnalem cyfrowym i zrobil tak jak robili to 20 lat temu
deniu1986
Fri, 15 Jun 2018 - 16:57
Odgrzeje troche temat. Ze starej Asterki mam fajne c20xe na ostrych walkach mimo ze astra juz nie istnieje. chodzi mi po glowie by wsadzic to do corsy B lub C . I pytanie jak wiele modyfikacji jest potrzebnych i z czym jest problem. Slyszalem o corsie B ze byla na small blockach a c20xe to bigblock i moze byc duzo roboty. Ktos cos, jakies szczegoly?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.