Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: c20xe w corsa C
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
Woj.Tek
jak podlaczyc paliwo?
c20xe ma wejscie wyjscie na listwie, moge zaslepic wyjscie?

jak podłaczyc wentylator wody? bez wstawiania czujników w chlodnice i weze?
kris4cars
Ad1. jak zaślepisz powrót to prawdopodobnie dostaniesz ogromne ciśnienie na listwie przy niskich obciążeniach. Regulator musi być. Nawet jeżeli masz regulator ciśnienia w zbiorniku to wolał bym dołożyć jedną rurkę i zrobić przelew jak w normalnych autach.
Ad2. nie wiem jak było w c20xe ale w nowszych konstrukcjach opel wyprowadzał sterowanie wentylatorem z ecu (na podstawie temp. silnika)
tjwasiak
Prawidłowa odpowiedź na pytania zależy od tego czy ta "zmota" ma być wysterowana...
cekin
Robisz analogicznie jak w astrze G.
Zostawiasz oryginalne ecu które steruje pracą wentylatorów i podaje na zegary info z czujnika temperatury cieczy.
Przewód do odpowietrzenia zbiornika można wykorzystać jako powrót paliwa (po odpowiednich modyfikacjach).
Wyrzuć regulator ciśnienia paliwa znajdujący się w zbiorniku jeśli ma więcej niż 3 bary.
Mjecio
przecie w corsie c juz jest niby can, i nie potrzebuje przypadkiem sygnalu obrotow ori ecu zeby ruszylo wspomaganie, i oryginalna deska?
tjwasiak
Cały czas czekamy na informację czym to ma być wysterowane (i jaki silnik tam był seryjnie)...
Woj.Tek
to jest GSi wiec siedziało 1.8, a ma byc 2.0 - wiem wiem, bez sensu ale to nie mój pomysł

silnik sterowany seryjnym ECU od c20xe

tjwasiak
Szczerze mówiąc to nie dość że robota dla sztuki, to jeszcze bezsensownie głupia. Jak bym miał taką "zmotę" robić, to na sterowniku z 1.8 raczej - bo przynajmniej z elektroniką nie będzie walki...
cekin
Sprawdziłem i faktycznie od sierpnia 2004 corsy miały pełny can bus.

Tu jest wzmianka o tym jak uruchomić elektryczne wspomaganie z corsy C
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...fe1831#10568585

Odpowiedni sygnał dla sterownika wspomagania powinno się dać wygenerować nawet przy pomocy ecumastera.
tjwasiak
Z tego co kojarzę, to wspomaganie (i bodaj zestaw wskaźników - a przynajmniej prędkościomierz) "załatwia się" prostym modułem + sygnałem z choćby 1 czujnika ABSu - czytałem o tym na którymś z angielskich for.
Ale boje się, że to będzie do wspomagania 1 modulik, do sterowania chłodnicami 2, ABSu nie będzie (czyli i regulatora siły hamowania)...
Woj.Tek
silniczek odpalony tylko własnie z tym wpieciem o oryginalna instalcje jakos idzie mi pod góre, np cisnienie oleju podaje na fabryczny pin a na desce nic się nie pojawia... ( no chyba że spalona żarówka:)

co do wspomagania to tam nie ma żadnej filozofii +, - i obroty, ale to i tak "rajdówka" więc wiele rzeczy jest "inne" i o schematach elektrycznych mozna zapomnieć

tjwasiak
Takie rzeczy jak żarówka, to chyba to chyba stosunkowo łatwo wyeliminować.

Tak czy inaczej - skoro rajdówka, to się domyślam że drobnostki w stylu korektor siły hamowania tak czy inaczej "wjadą", czyli odpadają problemy ABSu, braku prędkościomierza itp. itd.
Mjecio
jaK to rajdowka to bym na waszym miejscu wpasowal tam zegary od corsy b lub astry f, wywalil bsm, i reszte powiazana z sygnalem cyfrowym i zrobil tak jak robili to 20 lat temu tongue.gif
deniu1986
Odgrzeje troche temat. Ze starej Asterki mam fajne c20xe na ostrych walkach mimo ze astra juz nie istnieje. chodzi mi po glowie by wsadzic to do corsy B lub C . I pytanie jak wiele modyfikacji jest potrzebnych i z czym jest problem. Slyszalem o corsie B ze byla na small blockach a c20xe to bigblock i moze byc duzo roboty. Ktos cos, jakies szczegoly?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.