Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Lexus IS-F 5.0 V8 423KM
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Japanese Performance
Stron: 1, 2
Stano
Witam. Dzisiaj pojechałem swoim IS-Fem na hamownie i trochę się rozczarowałem. Ogólnie auto zdrowe, 60tys przebieg, wszystko ok. W stanach zrobiony układ dolotowy tak jak na zdjęciu

Pierwszy pomiar

Drugi pomiar

Seria powinna mieć 423KM i 505Nm.
Wydaje Mi się że jest problem z dopływem powietrza. Co myślicie? Czemu gdy wychodzi więcej koni to moment się zmniejsza? Czy brać poprawkę na to, że hamownia jest mało wiarygodna?
kompot
Czołem.

Po pierwsze musisz się zorientować co to jest za mod u Ciebie i czy auto jest sprawne. Zawsze jakiś wężyk może być sparciały lub prygięty etc.

Tutaj masz opis dolotu Injet, porównaj czy masz to co jest tam napisane. W teorii powinno dać 26 KM, ale to... teoria. Jeśli dźwięk jest milszy dla ucha to nic tylko się cieszyć.

Dalej pomiar powinien być zrobiony z wyższych obrotów, żeby konkwenter był zblokowany.

Po drugie, i znacznie ważniejsze, te pomiary można powiedzieć, że są jednakowe. Nie sugeruj się pikiem różnym o 3-4 Nm, to normalne - zarówno hamownia jak i silnik mogą dać lekko różny wynik i to jest jak najbardziej OK. Tak samo jak minus 3 KM w drugim pomiarze.

Przejrzałem też kilka wykresów IS-Fów dostępnych w necie KLIK.
Twój wykres ma (jak już konwerter się zablokuje) bardzo, baaardzo podobny kształt, to dobrze. Większość wykresów jest z mocy na kołach, ale można to ogarnać. Wniosek jest taki, że prawdopodobnie ten typ tak ma. Sprawdź listę powyżej, dokładnie obczaj dolot i ciesz się z 400 KM.
ledziu
Dolot Injen nadaje się na podcier a tak właściwie mody wolnossaków bez strojenia po zamontowaniu gadżetów też są bez sensu.
Twój wykres jest ok. I nawet jak okazałby się ze masz 20Km więcej przy tym samym niutku to i tak nie odczuł byś tego.
gucior
Zadna N/A japonska motorownia nie tyrzma parametrow.
Driftman
Honda trzyma. Nie gadaj.

Wykres w lexie mieści się w tolerancji.
Lincoln e30ix
Może chodziło koledze o męskie pojemności, bo fakt że nawet Europejscy producenci mają z tym problem w wolnossących silnikach. Zresztą pomierz auto jakimś sprzętem i jeśli nie będzie odbiegać to bym olał kreski.
gajoss
A ten pik momentu przy 5000obr/min jest ok? Bo za nim od razu widac ze moc lagodniej narasta, a moment leci od razu w dol. Dla mnie dziwny jest tez troche ten pik momentu ktory jest w okolicach 2000obr/min. Chyba ze to przez automatyczna skrzynie biegow albo jeszcze cos innego. Jesli silnik ma zmienne fazy rozrzadu albo zmienna dlugosc kolektora dolotowego to ktoras z tych rzeczy nie dziala tak jak powinna wlasnie powyzej 2000obr/min?
Mirage
Niezła lipa. Konkurencja (M3 I C63) lepiej trzyma serię
Stano
Wymienie stożek w dolocie na nowy K&N i zobacze co dalej. Wydaje mi sie że poprostu brakło powietrza na hamowni. Spróbuję zrobić pomiary RL i też na hamowni drogowej. W przyszłości zainteresuje się tematem tuurbo lub kompresor.
Kras
CYTAT(Mirage @ Sun, 05 Apr 2015 - 13:20) *
Niezła lipa. Konkurencja (M3 I C63) lepiej trzyma serię

No nie bardzo. Moze C63, bo M3 E90 to regularnie po 385-395 wypluwa, a powinno 420. Wiec podobny niedobor jak w Lexie.
Stano
Moze polecicie jaki filtr dokupic do mojego dolotu?
Driftman
Seyjny
Mis
Konwerter nie konwenter.
Zrób pomiar bez filtra jeśli masz obawy, że powietrza brakło przy pomiarze.
Stano
CYTAT(Driftman @ Sun, 05 Apr 2015 - 14:00) *
Seyjny

Raczej marne szanse na znalezienie seryjnego dolotu poza ASO. Do tego co mam chciałbym dokupić coś o dużej przepustowości.
JJacek
CYTAT(gucior @ Sun, 05 Apr 2015 - 11:12) *
Zadna N/A japonska motorownia nie tyrzma parametrow.

CYTAT(Kras @ Sun, 05 Apr 2015 - 13:42) *
No nie bardzo. Moze C63, bo M3 E90 to regularnie po 385-395 wypluwa, a powinno 420. Wiec podobny niedobor jak w Lexie.

To może trzeba je zmierzyć na hamowni silnikowej.
ledziu
CYTAT(Stano @ Sun, 05 Apr 2015 - 13:52) *
Moze polecicie jaki filtr dokupic do mojego dolotu?



Zostaw to jak jest bo zabawa z dolotami jest mitem... Twoje auto jest ok. Możesz ewentualnie pojechać na inną hamkę i jeszcze raz zrobić pomiar.

Próbowałem doloty w UZach/JZ n/a i efekt zawsze ten sam czyli gów..o.

Co do trzymania mocy to czy to będzie BMW czy Lex czy nawet większy amerykaniec to i tak zawsze będzie brakować do deklaracji producenta.
Stano
CYTAT(ledziu @ Sun, 05 Apr 2015 - 17:21) *
Zostaw to jak jest bo zabawa z dolotami jest mitem... Twoje auto jest ok. Możesz ewentualnie pojechać na inną hamkę i jeszcze raz zrobić pomiar.

Próbowałem doloty w UZach/JZ n/a i efekt zawsze ten sam czyli gów..o.

Co do trzymania mocy to czy to będzie BMW czy Lex czy nawet większy amerykaniec to i tak zawsze będzie brakować do deklaracji producenta.

Nie moge zostawić bo filt musze wymienic a układ nie jest seryjny. Pytałem jaki filtr polecacie dopasować do tego? Przy wolnossaku dolot jest bardzo ważny.
KingSoft
Stano, nie martw się smile.gif
Większość samochodów z dużymi motorami na hamowniach wychodzą różnie ponieważ te silniki generują ogromną ilość ciepła.
Co powoduje, że kucyki nie wyrabiają, a na drodze jest OK tzn moc bliska nominałowi.
Kolejna sprawa to w jakich warunkach auto jest hamowne.
Z mojego doświadczenia z silnikami NA a zrobiłem w ostatnim roku ok 600 pomiarów to szło oszaleć różne wyniki w zależności od ciśnienia atmosferycznego i temp zewn i żadna norma norma tego nie wyrówna.
Czujnik temp z hamowni powinien być przy filtrze powietrza skąd bierze silnik rzeczywiste powietrze.
Pozdro
Stano
Co myślicie żeby zastosować dolot K&N Apollo?
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-filtr-apo...5085134592.html
Da rade przy mocach 400+?
Myslalem żeby wtedy rure dolotową wpuścić we wlot w zderzaku co jest wlotem na hamulce.
Driftman
Prędzej
http://www.knfilters.com/mobile/cold_air_i...lexus_is_f.aspx
Stano
CYTAT(Driftman @ Wed, 15 Apr 2015 - 16:55) *

Podobny dolot już mam tylko za mało powietrza tam dochodzi dlatego myślałem o takim z rurą którą mógłbym połączyć z wlotem w zderzaku.
specu
CYTAT(Driftman @ Sun, 05 Apr 2015 - 11:18) *
Honda trzyma. Nie gadaj.


Taaa szczegulnie civic typerR EP3 zawsze w serii wypuwały 185 koni, a nie 200

Pojedź na inną hamownię hamuj z wyższych obrotów.

Pytanie czemu 423 pownno być, a nie 460?
Driftman
Czy ja powiedziałem że wszystkie trzymaja ? Nie. Wiele trzyma a wiele łatwo dłubnąć ponad serie i jest ich bardzo dużo. Jest wiele przykładów sam wiesz specu. Pw nie piszmy nie na temat
Driftman
Czy ja powiedziałem że wszystkie trzymaja ? Nie. Wiele trzyma a wiele łatwo dłubnąć ponad serie i jest ich bardzo dużo. Jest wiele przykładów sam wiesz specu. Pw nie piszmy nie na temat
Ja hamowałem w Proturbo
matteusz
CYTAT(specu @ Wed, 15 Apr 2015 - 19:31) *
Taaa szczegulnie civic typerR EP3 zawsze w serii wypuwały 185 koni, a nie 200

specu, no komu jak komu, ale Tobie, tak dbającemu o poprawną polszczyznę, nie wypada wink.gif
specu
Sory. Dysleksja i dysortografia. Niestety tylko z gramatyki jestem niezły dry.gif



Ps. TypeR żaden nie pokazał serii.
Kras
CYTAT(specu @ Wed, 15 Apr 2015 - 20:31) *
Pytanie czemu 423 pownno być, a nie 460?

Hmmm, bo tyle ma seria IS-F?
specu
Sory coś mi się pomieszało smile.gif
Stano
Pisanie o wszystkim tylko nie na temat :-\
!markos
Na temat: serio spodziewasz się, że którykolwiek z tych dolotów pokaże jakieś przyrosty? No to kup 7 kolejnych markowych rurek z filtrem i ciesz się seryjną mocą (jak dobrze pójdzie). Jeżeli wydaje Ci się, że Twój silnik pokaże więcej mocy, bo rurka dolotu będzie dłuższa, to jesteś w błędzie. Hamowałeś ten samochód na seryjnym układzie dolotowym?
Stano
Nie spodziewam się 500 koni tylko musze wymienić filtr. Seryjnego dolotu nie mam więc Go nie założę.
!markos
To dokup, możesz się zdziwić ile dają tuningi i Twoje "muszę wymienić filtr". W seryjnym układzie z pewnością nie zabraknie powietrza.
Jak musisz wymienić tylko filtr, to w czym problem? Kup dowolny inny na wymiar i po temacie. Moc się nie zmieni, filtracja nadal tak samo marna, przeływomierz nadal zasyfia się olejem z filtra. Z jakiego powodu musisz go wymienić? Jest uszkodzony/dziurawy? Bo jak nie jest, to wystarczy go umyć i naoliwić. I dalej męczyć przepływomierz.
Stano
Jakby były dostepne seryjne to bym dokupił.
!markos
Są dostępne, tylko są koszmarnie drogie...
KSJZ_Kuba
CYTAT(!markos @ Thu, 16 Apr 2015 - 22:12) *
To dokup, możesz się zdziwić ile dają tuningi i Twoje "muszę wymienić filtr". W seryjnym układzie z pewnością nie zabraknie powietrza.
Jak musisz wymienić tylko filtr, to w czym problem? Kup dowolny inny na wymiar i po temacie. Moc się nie zmieni, filtracja nadal tak samo marna, przeływomierz nadal zasyfia się olejem z filtra. Z jakiego powodu musisz go wymienić? Jest uszkodzony/dziurawy? Bo jak nie jest, to wystarczy go umyć i naoliwić. I dalej męczyć przepływomierz.


J.W.
co za problem czy sprawdzić jak jest na hamownii z wyjętym filtrem powietrza? To chyba taniej niż testować kolejne zestawy.

Oryginalne airbox można kupić, cena jest znośna przy ogólnych kosztach posiadania tego auta, jeśli nie to już mi szkoda tego isf'a

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&a...ox&_sacat=0
Coobcio
Z ciekawości zrób pomiar z otwartą maską - może zasysa gorącego powietrza i go muli
powodzenia.

Ps. na wykresie uślizg na konwerterze widać w zakresie 1700 - 2800obr.min na resztę wykresu powyżej to nie wpływa.
Moc moim zdaniem bardzo ładnie trzyma.
Stano
Najlepszy czas na 1/4 mili 13.2 sek udało Mi się wykręcić na zwykłej oponie.
gucior
a 0-100? 100-200?
jakie czasy robi taki zdrowy IS-F?
Stano
No wlasnie zrobiłem lepszy czas niż europejski ISF seryjny z przebiegiem 35tys.
Stano
CYTAT(gucior @ Mon, 18 May 2015 - 18:10) *
a 0-100? 100-200?
jakie czasy robi taki zdrowy IS-F?

Dziś kupiłem RL to jutro zrobie pomiar.
ledziu
CYTAT(Stano @ Mon, 18 May 2015 - 18:21) *
No wlasnie zrobiłem lepszy czas niż europejski ISF seryjny z przebiegiem 35tys.


Zbyt aptekarsko podchodzisz do totalnie amatorskich pomiarów smile.gif . Czas 13s na ćwiartkę auta seryjnego gdzie wsiadasz i jedziesz oraz nie masz wystrzałowego wykresu z srylionem koni jest więcej niż dobry.
A jeżeli chodzi o różnicę w czasach takich samych aut to też może być mnóstwo przyczyn na które amator nie zwróci uwagi.
Lincoln e30ix
Jakieś konkretne liczby wyszły na pomiarach?
Bartek1986
Drogą internetowej dedukcji wymyśliłem, że z Tobą jechałem smile.gif
Na prawdę kozackie auto. Daj znać na PW jak będziesz sprzedawać smile.gif

Ktoś pytał jakie wyniki wyszły to tu są podane prędkości na 200 i 400 metrach. To nie najlepszy przejazd ale z tego akurat ja mam dane:



Pozdrawiam
Stano
Ooo powitać. Gratulacje wygranego sparingu. Najlepszy czas jaki wykręciłem to 13.2 bo problem z trakcją był. Dzisiaj wleciał do auta gwint D2 Racing i już semi slicki na tyle bo w sobotę Ułęż.
Co do sprzedaży auta to wszystko kwestią propozycji ;-)


Bartek1986
Ty miałeś 13,243 a ja 13,210 hehe no ale w takim razie już w sobote będziesz szybszy smile.gif
Ja jeździłem na palącym się Nexenie hehe no ale u mnie i tak start robi całą robote bo potem uciec niecałymi 300km ze stratami z napędów nie jest łatwo tongue.gif
ledziu
CYTAT(Stano @ Wed, 17 Jun 2015 - 18:45) *
Ooo powitać. Gratulacje wygranego sparingu. Najlepszy czas jaki wykręciłem to 13.2 bo problem z trakcją był. Dzisiaj wleciał do auta gwint D2 Racing i już semi slicki na tyle bo w sobotę Ułęż.



No to na semi s. zejdziesz do 13 i będzie gitarka wink.gif
Bartek1986
Jakieś wieści? smile.gif Miałem być jako kibic ale nie mogłem..
Stano
No na seli slickach wykreciłem 13.4sek. Bez sensu. Ładnie kleiło ale mozliwe że też Go "muliło" to jadąc? Cisnienie około 1.3 bara.
Bartek1986
Jutro Ci wkleje tu filmik z naszego przejazdu. Nie miałeś nawet procenta uślizgu opon, więc slick mógł faktycznie nie pomóc.
gucior
To jest wlasnie dziwna sytuacja - 300 konny awd klepie lepszy czas niz 430 konne rwd na sliku.
Czemu takie niskie cisnienie dales? Co to za guma?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.