CYTAT("Marcin Jeliński":3qynwqy6)
Jeżeli chodzi o wymiane oleju, to zaleca się ją tylko w specyficznych warunkach pracy (np. taxi) i tylko jeśli auto ma przebieg poniżej 100kkm (od wymiany oleju). Po prostu wymiana oleju w aucie z dużym przebiegiem niesie ryzyko odlepienia się nagaru i zatkaniu smoka olejowego co doprowadzi do zatarcia skrzyni.
no tak... uruchamiamy myslenie...
wymiana oleju grozi "odlepieniem nagaru" - poraz kolejny potwierdza sie teoria o zbawczej mocy nagaru na czesci mechaniczne - uszczelnia, wycisza, smaruje... co to jest kurka..??? jak istnienie nagaru moze byc pozytywnym zjawiskiem???
rozumiem ze uzytkujac auto w ciezkich warunkach nagaru jest mniej i dlatego tylko mozna wymieniac olej...? wydawaloby sie ze bedzie odwrotnie...
jezeli w ciezkich warunkach mozna wymieniac do 100 tys km to w latwych warunkach (autostrada 150 km/h dookola europy - auto sluzbowe) mozna by pewnie dmuchnac i 200 zeby olej byl w takim samym stanie zuzycia - bez ruszania co 1 minute i stania godzinami w miejscu.
kontynuujac tok rozumowania panow z serwisu:
jezdzimy lightowo. przejechalismy 100000 km - nie wymianiamy oleju bo nie trzeba.
a pozniej wrecz nie mozemy go juz wymienic chocby nie wiem co - bo jest czychajacy na wymiane oleju nagar
- okazuje sie ze skrzynia Volvo jest bezobslugowa... - tzn najpierw nie trzeba serwisowac, a potem nei mozna bo sie zepsuje
LOL...