Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wałki Rewar
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2, 3
MisioLBN
Witam, na pewno wielu z was robiło wałki w Rewarze i chciał bym poznać opinię na ten temat. W necie niby coś jest ale często sprzed wielu lat i oczywiście ile osób tyle opinii. Dodatkowo może pomożecie dobrać wałki do mojego samochodu ?
206 2.0 16v 145km w serii
Zrobione
Przelot na 3 puszkach średnica 60mm, za środkowym 57mm.
Kolektor wydechowy 4-1 rurowy
Kolektor dolotowy z 2.2 16v ew12
Wkładka pippera i poprawiony dolot do puszki ( rura 110mm nad światłem przeciwmgłowym)
Nie długo wleci duża przepustnica z 3.0 v6
Wrzut wałków plus większe wtryski daje szanse na okolice 200km. ( jest już taki zbudowany tylko na Emu i inny kolektor dolotowy)
Cat cams swoimi wałkami daje 23km
Duration @ 0.1 mm+cl 248 / 240
Duration @ 1.0 mm+cl 219 / 211
Max Valve Lift 9.50 / 9.15 mm
Robić takie wałki jak catcams czy coś zmienić ? Jak to się ma do spalania i biegu jałowego ? W tej chwilii samochód pali tyle co seria czyli 13-14l LPG, 10-11PB. Zależało by mi żeby dużo nie palił bo to dupowóz. Od świątka się dowiedziałem że przy normalnej jeździe spalanie się nie zmieni. Nie wiem co o tym sądzić bo u kolegi na wykresie w środku obrotów był wielki dołek ;/
MisioLBN
Ktoś coś? Dziś dzwoniłęm do Rewaru. Cena 550zł bez azotowania że niby nie trzeba. Ktoś coś na temat takich wałków ?
Tutaj catcams które bym kopiował http://www.catcams.co.uk/acatalog/Fast-Road-Profiles.html
Jest jeszcze wersja z trochę ostrzejszymi krzywkami.

Dobra dostałem telefon z Rewaru i jednak moich wałków się nie da przerobić bo mało materiału pomimo delikatnych krzywek. Mam szukać wałków z xu10j4 które są ciężko dostępne i jednak się różnią bo nie mają takiej zębatki na końcu którą trzeba by jakoś przełożyć.
Andrew01
Weź tylko pod uwagę, że oni nie skopiują Ci tego wałka, ani nie zrobią nawet wg jakichś Twoich wyliczeń- jedynie będzie można wybrać z ich kopiałów jakie "zmieszczą" się w Twojej krzywce. No i też pamiętaj, że będziesz musiał jakoś "wydłużyć" popyhacze zaworowe (nie wiem jak w tym silniku wyglądają).
Ile te cat-camsy kosztują do Twojego auta ?
rex
Mi mowil w rewarze ze dokladnie kopiuja ale moze to tylko takie marketingowe zagranie. Podalem dane stage 2 i juz.
MisioLBN
Catcams koło 3000zł, świątek 2090zł. Przy takich krzywkach nic nie trzeba zmieniać w silniku.
kidzio_r5gtt
CatCams kosztuje ok 2500 z VAT więc delikatna różnica. Moim zdaniem lepiej go kupić ponieważ wiadomo co dostaniesz
kogutos
Ja mam już drugi wałek z Rewaru. Wszystko w najlepszym porządku. Faktycznie robią wałki tylko z dostępnych kopiałów. Mi akurat dwa razy pasowało. Oba wałki szlifowane z seryjnego. Świetne zapakowanie towaru. Ceny śmieszne.
Co do podwyższania szklanek to u mnie jest czysta mechanika i po prostu właściciel Rewaru podpowiedział i nawet dorzucił do paczki pastylkę regulacyjną z Alfy,która pasowała na trzonek mojego zaworu. Pastylki 2,5mm zakupiłem w ASO Alfy ,pomierzyłem dokładnie wszystko,zeszlifowałem pastylki na odpowiedni wymiar i wszystko hula. Do drugiego wałka przełożyłem pastylki i wyregulowałem luz seryjnymi płytkami.
Rudiger
W Rewarze wałki z niektórych samochodów z powodzeniem szlifują, dając krzywkom nowy zarys, wykorzystując to że krzywki są głęboko hartowane.Po prostu nie przeszlifowują utwardzonej warstwy.

Dla mnie kiedyś takie coś zrobili do Skody, po lewej przed wysłaniem,po prawej po odbiorze paczki. Jak dotąd jestem zadowolony. Ale to jak wspomniałem zależy od rodzaju wałka i sposobu w jaki był utwardzany no i tego co chcemy osiągnąć...

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...iporownanie.jpg

wznios ten sam został.
MisioLBN
2500zł to dla mnie trochę jednak za dużo jak na wałki. Jak by za 1000-1500zł były to bym się nie zastanawiał. W rewarze podobno mogą wykonać ich kopie ale nie z moich wałków bo mało materiału mają. Szukanie wałków z xu10j4 będzie trudne i związane z większą rzeźbą czego chce uniknąc ;/ Jest jeszcze jakaś firma w Polsce która się tym zajmuje ? Świątek chyba tylko całe wałki robi.
Dmj
w temacie o wydechu mowilem Ci o tym ze oni tych walkow nie przerobia. Ale skoro pasuja z gti6 to i beda pasowaly ze zwyklego xu10j4r wersja 136koni. A te walki sa latwo dostepne. No i zrobia Ci z tego 268st przy 0,1 mm, 220st przy 1,27mm, 9,1 mm wzniosu. Z kola podstawy zdejmuja wtedy 1mm wiec nie bedzie problemow z hydro. Ja niedawno robilem taki walek i nic nie azotowalem, narazie jezdzi i nic sie nie dzieje. No i tak jak mowia koledzy wyzej- z tymi kopiami wyczynowych walkow to nie bylbym tak optymistyczny. Oni maja swoje kopialy i wedlug tego robia
MisioLBN
Stworzyłem odzielny temat żeby to ładnie zebrać do kupy. DMJ masz ten sam silnik ? To co podajesz to już ostry wałek się robi i pewnie zamiast równego wykresu będzie dziura i potem spory wzrost. Chciałem kopie Cat Camsa który ma tylko nie znacznie krzywki ruszone przez co wykres jest płaski a twierdzą że 23km dodaje. Jak byś wcześniej linku nie ogarnął to tutaj http://www.catcams.co.uk/acatalog/Fast-Road-Profiles.html
flapjck1
swiatek przeszlifowywuje tez, robi regeneracje itepe pelen zakres


utwardzanie azotowaniem z kolei mozna zrobic w warszawie - ursus w firmie "platom"
MisioLBN
Z tą łatwością dostępności wałków od xu10j4s to trochę przesadzasz. Na allegro jest 1 komplet i to wszystko. Dodatkowo brakuje tej zębatki na końcu i nie wiem czy ją sie da przełożyć. Najchętniej to bym urwał używanego catcamsa w dobrym prajsie i by było spoko. Napisałęm do Pippercams zapytanie ile chcą za wałki z wysyłką do PL.
buniooo
Powiem Ci cos, ja kupilem 5 kpl walkow wlasnie z silnika XU i zaden nie byl tym ktorego szukalem z polecenia rewru, kazdy z silnika o innym kodzie. BO tak samo jak ty chcialem zeby mi zrobili cos fajnego z serii, a jak juz wiesz seria sie nie nadaje do szlifowania, i tym sposobem jestem ponad kafla w plecy, bo teraz walki lezą na polce. (moge osprzedawac po 50zl/szt:)) Wiec sie nie baw w to bo ja to przechodziłem miesiac temu. Jezeli chcesz mam walki swiatka do silnika EW10 o oznaczeniu GT/R po przebiegu 500km. wiecej na pw
Dmj
Ja mam wlasnie xu10j4r, a jezeli szukasz tych walkow to patrz 406 2.0 16v, xsantia, xsara, 306- wszystko z silnikami 2.0 16v.
buniooo
a myszlisz ze nie patrzylem? Mam tych walkow na warsztacie z 20kpl bo siedze tylko we francuzach i zadne z tych walków które miałem i ktore kupiłem nie byly tymi których szukaliśmy, wydaje mi sie ze im chodzi o jakas baaaardzo krotka serie silnikow z walkami ktore mialy seryjnie lepsze czasy albo o walki widmo.
mialem walki z XU10J4, XU10J4S(tutaj z obu wersji ktore wychodziły w tym samym roczniku), XU10J4RS, XU10J4R, i EW10J4
Zostaly mi walki po swiatku ktore moge sprzedac - PG.25370
MisioLBN
Kurde a angole mi pisali że xu10j4rs pasują do mojego bloku i są lepsze. Mam w tej chwili przepustnicę z xu10j4rs i krokowca które dopiero bd wkładał jak wytnie mi się adapter na CNC pod przepustnicę. Niestety kolektor z 2.2 ma troszkę mniejszą przepustnicę niż ta z xu10j4rs. Brakuje koło 0.5cm na rozstawie śrub a otwór chyba będzie wystarczający.
MisioLBN
Bunio jbc poszło PW
Dmj
No popatrz bunio, a ja kupilem tylko jedna sztuke walka ssacego na allegro z 406 2.0 16v i byl dobry tongue.gif. Poza tym dzwonil do mnie pan z rewaru jak sie teraz okazuje w Twojej sprawie, i pytal z jakiego dokladnie modelu silnika przywozilem mu walek do oszlifowania to mu powiedzialem xu10j4r, kod silnika rvf
MisioLBN
Czyli jedyne sensowne wyjście to zakup Catcamsa ;/
Andrew01
Nie koniecznie. Na wałkach z rewaru jeżdżą ludzie (w tym ja) i jest często czałkiem dobrze. Tylko musisz mieć świadomość z tą kwestią "kopiowania" - otrzymasz wałek o czasie otwarcia i max wzniosie zbliżonym lub takim samym jak catcams, ale poza tymi dwoma parametrami pozostały zarys krzywki będzie nie wiadomo jaki i nie wiadomo jakiego przyrostu można oczekiwać. I dodatkowo nie powie Ci nikt tak jak w catcamsie jak ten wałek zamontować (np jaki wznios przy TDC) - będziesz musiał sam sobie pomierzyć / poeksperymentować.
Pomijam kwestię czy znajdziesz odpowiedni wałek do przerobienia )
MisioLBN
Zgodnie z tym co pisze Bunio znalezienie odpowiedniego wałka będzie trudne, i nie wiadomo co z tego wyjdzie tak naprawdę ;/ Musze poszukać catcamsa w dobrej kasie
lukey
http://www.newman-cams.com/pdf/peugeot.pdf

Zobacz tutaj. Ludzie w uk używają tych wałków w pucharze golfa miedzy innymi.
buniooo
CYTAT(Dmj @ Mon, 16 Feb 2015 - 16:29) *
No popatrz bunio, a ja kupilem tylko jedna sztuke walka ssacego na allegro z 406 2.0 16v i byl dobry tongue.gif. Poza tym dzwonil do mnie pan z rewaru jak sie teraz okazuje w Twojej sprawie, i pytal z jakiego dokladnie modelu silnika przywozilem mu walek do oszlifowania to mu powiedzialem xu10j4r, kod silnika rvf


No patrze i kupilem takie 2 kpl walkow i okazaly sie zle. Dla scislosci RFV
MisioLBN
Newman cams używa spora część angoli. Cena 380 funtów jest taka o... Pipper za 240 funtów jest a to jest cena już dla mnie do przyjęcia.
MisioLBN
Bunio wyczyść odbiorczą tongue.gif
kidzio_r5gtt
Piper za 240 to chyba regrind a nie nowe wałki... wiec nie jest to cena ostateczne tłok trzeba im wysłać swoje wałki.
Mjecio
podlacze sie pod temat, jezdzi ktos na walkach z rewaru w oplowskiej v6?
MisioLBN
232funty netto, masz rację wałki repro.
Dmj
Buniooo, skoro tak to pewnie masz racje. Troche jestem zdziwiony bo myslalem ze wszystkie silniki rfv maja te same walki. W kazdym razie musialem miec fart ze kupilem odpowiedni walek za pierwszym razem
kontrolm
Czas przetestować pana Heinricha chyba. Wyśle mu wałek i zobaczymy co wyduma.
MisioLBN
Ma ktoś dane dotyczące seryjnych wałków w s16 ? Wznios, kąt itd ?
kontrolm
nie mów że nie szukałeś w necie tylko odrazu tutaj ludzi męczyć.
Dmj
Przeciez na tej stronie catcamsa ktora podales masz dane walkow oem z 206 gti
MisioLBN
Mam ale przy otwarciu 1mm a poszukiwałem dla 2mm
dejv667
CYTAT(kidzio_r5gtt @ Mon, 16 Feb 2015 - 23:19) *
Piper za 240 to chyba regrind a nie nowe wałki... wiec nie jest to cena ostateczne tłok trzeba im wysłać swoje wałki.

No dobra, leża mi wałki do mojego silnika - jeden ma zjedzoną krzywkę. Wysyłam to do nich i dostaje ładnie zrobione wałeczki?
MisioLBN
Kupiłem wałki od użytkownika Buniooo. Czekam na paczkę smile.gif Mam nadzieję, że to będzie dobry wybór i nie bd zawiedziony świątkiem. Dzięki za pomoc.
MisioLBN
Niestety muszę odświeżyć. Wrzuciliśmy świątkowe wałki do p206. Ustawione na znaki na nowych regulowanych kołach ( seryjne koła z 406 ew10j4). http://petrila.org/repair/2/206/info/pl/b1et02kc.htm Jak widać są 2 typy kól. Ja miałem ten po modyfikacji czyli nie regulowane. Na samym końcu jest notka UWAGA : koło zębate rozrządu na wale korbowym jest typu wysprzęgalnego ; wartość przesunięcia odpowiada szerokości (X) wgłębienia (11) . Rzeczywiście nie było tam klinu na koło tylko mogło się przesuwać prawo lewo o jakieś pół zęba. Ustawiliśmy to idealnie na równo i zrobiliśmy farbą marker żeby sprawdzić czy się nie przesuneło. Poskręcane i odpalenie. Samochód zapalił od 1wszego strzała ( lepiej jak na seryjnym wałku gdzie potrzebował 2-3 obroty). Na wyższych obrotach też pracował idealnie. Osłuchaliśmy go czy nic się nie dzieje no i git. Poskładany do końca i wyjazd. Już na progu garażu mało nie zgasł. Po chwili umarł. Odpalenie no i ok jest dobrze. Zawróciłem chce się kierować na drogę a ten umarł i koniec nie chce zapalić. Po kilku min w końcu zaskoczył ale już bardzo źle pracował na jałowym, jak by trochę na 3 gary, żeby nie umarł trzeba dawać gazu no i generalnie masakra. Check engine zapalony. Na komputerze błędy od mapsensora, stukowego, mieszanki i jakieś ze 2 stare błędy. Z uwagi na święta nie zagladaliśmy do rozrzadu jedynie czy pasek napięty itd. Przez ten czas myślałem i mam 4 teorie:
1. Z uwagi na brak klinu na wale korbowym jak wbiłem bieg silnik dostał obciążenia i koło się ruszyło, a na ostrych wałkach już jest masakra przy takim przesunięciu
2. Świece pływają w oleju ( już są nowe uszczelki ale nie mieliśmy czym tego wyczyścić) przez co po zdjęciu cewki i ponownym założeniu może być problem z iskrą.
3. Źle ustawione wałki ale było dobrze na początku i raptem mu coś odbiło. ECU jakieś dziwne korekty zrobił ? Bo po odpaleniu szybko pokazał się check. WG Świątka są to wałki typu GT/R czyli wymagają strojenia.
4. Jak się okazuje regulowane koła rozrządu pomimo że wyglądają identycznie to jednak mają oznaczenia ssące i wydechowe o czym się dowiedziałem dopiero dziś. Możliwe że zamieniliśmy.
Za wszelkie sugestie bardzo dziękuję. We wtorek mam nadzieję że ruszymy z tematem i fajnie było by mieć jakiś punkt zaczepienia.
tjwasiak
Ja Ci już pisałem - że jak dla mnie to coś nie pasuje brak klina, ale nie upieram się, może rzeczywiście ten typ tak ma.
Co do świec w oleju - można dmuchać kompresorem - tak wiem że zabryzga się wszystko dookoła, można odsysać strzykawką, nawet z igłą - na to jest sposobów wiele, jak choćby taki żeby świece wykręcić a olej (no chyba że tam gniazda są pełne po górę dekla) niech sobie w gary pójdzie - na odpale dymka puści i "po temacie".
A jeśli chodzi o możliwość zamiany kół - przecież to powinniście usłyszeć już przy pierwszym odpale, czy próbach wprowadzenia silnika na obroty...
MisioLBN
Chcieliśmy odciągnąć olej ale strzykawy nie było pod ręką więc stwierdziliśmy że skoro jeździł to i teraz bedzie dobrze. Oleju naprawde dużo, ledwo świece widać. Koła wyglądają totalnie identycznie no ale skoro się je rozróżnia to może jednak czymś się różnią. Obróciliśmy wałem 2x przed odpaleniem i bylo ok. Dopiero po próbie wyjazdu zaczeło się robić coraz gorzej. Na podnośniku na luzie pracował ok w zakresie od jałowego do tak 4k bo więcej szkoda z racji że zimny był.
kontrolm
rozebrałem kilkadziesiąt tych silników i zawsze był klin...
MisioLBN
Tam sa 2 kliny. U mnie byl na kolo osprzetu a na rozrzad tylko niejsce na niego. Kupilismy w ic klin ale jest jakby ciut przyduzy a na sile niechcielismy wciskac. W servicebox pokazane jest wlasnie bez tego klinu.
kontrolm
Klin powineneś zamówić w ASO kosztuje grosze a jest taki jak powinen być. I ten właśnie klin jest zawsze pod koło rozrządu a nie pod koło osprzętu.
Wystarczy troche pomyśleć bo przeciez nie ma dwóch różnych instrukcji do ustawiania rozrządu który zawsze jest na znaki/blokady.
A tak w ten sposób pewnie załatwiłeś sobie silnik a przecież tak stawiałeś na niezawodność...
GrzesiekK.
Wygląda na to że tłoki liznęły zawory niestety ...
MisioLBN
CYTAT(kontrolm @ Sun, 05 Apr 2015 - 22:32) *
Klin powineneś zamówić w ASO kosztuje grosze a jest taki jak powinen być. I ten właśnie klin jest zawsze pod koło rozrządu a nie pod koło osprzętu.
Wystarczy troche pomyśleć bo przeciez nie ma dwóch różnych instrukcji do ustawiania rozrządu który zawsze jest na znaki/blokady.
A tak w ten sposób pewnie załatwiłeś sobie silnik a przecież tak stawiałeś na niezawodność...


Zmartwię Cię ale na prawde ten silnik w 206 bardzo rzadko miał właśnie ten klin. Wcześniej pisałem nawet że jest notka że koło typu wysprzęglanego czyli ma ten ruch pół zęba w każdą stronę. Stąd też sprawia nie jednemu problem przy wymianie rozrządu. Klin zamówiony w IC bo samochód rozbebrany a z IC w ciągu godziny na warsztacie części były. Tutaj wrzut z SB na dowód że 1 klin jest http://wrzutnik.net/showpic.2.wgy1428273759u.PNG
Grzesiekk przekręciliśmy wałem 2x zanim go odpaliliśmy i było dobrze. Jest szansa że się spotkały zawory z tłokami bo niestety jak pisałem nie wiedziałem że te koła które wyglądają w 10000% tak samo jednak mają różne oznaczenia więc jeżeli je pomyliliśmy plus ruszyło się koło na wale o te pół zęba to na ostrym wałku tak się to mogło skończyć. Silnik na seryjnym wałku chyba dopiero powyżej 4 zębów ma kolizję a przy 1 zębie nie wiele się zmienia.
MadeInPoland
Miałem nie pisać w Twoich postach, ponieważ zalewasz forum amatorką, ale kilka słów Ci jeszcze napiszę.
Po pierwsze jeżeli ktoś ma wiedzieć na tym forum czy tam ma być czy nie ma być klina to jest to w pierwszej kolejności kontrolm oraz bunioo.
Po drugie z fotografii, którą podajesz nie wynika, że ma być tylko jeden klin. Śruby też są opisywane pojedynczo mimo iż jest ich kilka (patrz 71)
Po trzecie na wale korbowym masz wycięcia pod kliny i od razu widać ile ma być klinów.
Po czwarte masz wycięcia w kołach pod kliny.
Po piąte nigdy nie widziałem koła rozrządu bez klina lub innego zabezpieczenia.
Po szóste nie panikuj póki nie rozbierzesz silnika to można wróżyć.
Po siódme czytaj uważnie co Ci kontrolm pisze ponieważ zauważyłem u niego jakąś anielską cierpliwość do Twoich poczynań.
Po ósme w odniesieniu do rozrządu nie może być żadnego chyba. Ma być wszystko pewne na 110%.

P.S. Typu wysprzęgalnego? Z tego nie wynika, że ma być obrót +/- pół zęba. Nawiasem mówiąc ciekawa strategia zmiennych faz rozrządu, ale żeby oba wałki na raz smile.gif
No i to sprzęgło w rozrządzie, dobre.
MisioLBN
MadeinPoland jestem pewien że jest tylko 1 klin. Z uwagi na to że był tylko jeden bo nam nigdzie nie wypadł i nie uciekł. Na forum 206 też dostałem info że bardzo często jest tylko jeden. Na zdjęciu jest pokazane gdzie ma iść klin i jak widać w tym miejscu mam ten klin, spójrz na numer 70 na liście i na numerek przy nim - 1 czyli 1 sztuka, śruby np 8. Nawet na petrila piszą że koło ma ruch. Chcieliśmy dać klin bo bylo to dziwne że go niema.
Cytat z 206club
EW10J4 i EW10J4S rzadko kiedy miały klin na kółku wału korbowego, te silniki to jest zmora dla "mechaników" bo nie są przygotowani na ustawianie punktów serwisowych, robią sobie punkty markerem składają a później wychodzą komplikacje tj, falowanie obrotów lub strzały z tłumika, a spowodowane jest to już lekko skrzywionym i niedomykającym się zaworem/ami.
Jutro będziemy mierzyć kompresję i wszystko się okaże. W najgorszym wypadku czeka mnie remont głowicy. Jedyny plus to od razu się porting zrobi.

I proszę Cie nie marudź na mój brak wiedzy bo po to chyba jest forum ? Ty się od razu urodziłeś wiedząc wszystko ? Jest to moja pierwsza fura, a przed zakupem samochodu mechaniki uczyłem się na skuterze, modelach RC, czytając fora i z opowieści brata. Wałki były wkładane w warsztacie przez kolegę który ma dość sporą wiedzę niestety zbudowaną głównie na hondach.
GrzesiekK.
CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 06 Apr 2015 - 08:03) *
Po piąte nigdy nie widziałem koła rozrządu bez klina lub innego zabezpieczenia.


Jest sporo takich silników np. włoskie V6 24V czy francuskie 2.0 16V F4R jak w Clio RS i trzeba się po prostu przyłożyć do roboty, zachować odpowiednią kolejność przy pracy plus naprawdę przyłożyć się na sam koniec do dokręcenia prawidłowo śruby/nakrętki wału korbowego i stosowanie co gmeranie w rozrządzie właśnie nowych śrub tam które przy dokręcaniu naprawdę konkretnym momentem wyciągają się i dają odpowiedni moment dokręcenia koła rozrządu+osprzętu.



Osobiście uważam że za słabo było dokręcone koło napędu rozrządu na wale korbowym, plus jak pisze kolega MadeInPoland wychodzi amatorka i koniec kropka - nikt kto zna się trochę na silnikach kładąc sportowy wałek o większym wzniosie w GMP nie zostawiłby "pływającego" koła.
MisioLBN
Zostało pojechac do ASO po klin, zmierzyc kompresje i miec nadzieje ze zawory sa cale... Silnik dosc odporny na przestawiony rozrzad.
MadeInPoland
Ja widzę na foto, że w wale korbowym są dwa wgłębienia na klin.
To może ten jeden klin miał być pod kołem rozrządu?

GrzesiekK dzięki, nie znam tematu F4R czy włoskich V6 i się nie spotkałem z tym nigdy, ale sporo silników też nie przerobiłem. Większość to PSA i tam zawsze był klin jak kontrolm pisze.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.