Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Pytania do użytkowników Peugeotów i Citroenów
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Smoq
1) Witam. Czy na liście znajdują się jacyś użytkownicy starszych Pugów (205,309,405) bądź Citroenów (BX,ZX) w wersjach GTi? Jeśli tak, to proszę o kontakt na priva
2) Czy do silnika XU9J2 (D6A, D6D, DDZ, DKZ) ktoś montował już turbo?
Jak jest z żywotnością seryjnych gniazd i zaworów przy ładowaniu 1 bara?
Nie chcę tracić za dużo z trwałości swojego silnika
3) Czy wypali pomysł z montażem głowicy od DDZ na kadłub XU9J4
POzdrawiam!

Smoq
Rulek
auto jak w podpisie
Piweł
ad. 1) Witam. 205 GTi. Było kiedyś
ad. 2) Nie wiem jak z turbo, ale ładowane były już kiedyś kompresory Turbonetics. Tylko że oni na pewno nie pompowali aż 1 Bara do tego silnika. Przykro to stwierdzić, ale jak nie chcesz tracić za dużo z żywotności, to do XU9 turbo nie jest najlepszym pomysłem ("pływające" tuleje).
ad. 3) A po co w ogóle tak psuć XU9J4? Odpowiadając na pytanie, myślę że nie będzie pasować ot tak po prostu - kanały olejowe raczej mają inny kształt i przebieg w 8v i 16v.

Pozdr
Piweł
Smoq
Sęk w tym, że nie chcę ładować swojego obecnego silnika, ale raczej pobawić się zestawem blok XU9J4, głowica D6D i turbosprężarka. Nie wiem jak rozwiązali problem z tulejami w Pugu 405 T16. W końcu to mocno doładowany silnik XU9J4...
ad.3) Nic nie psuję, po prostu jest okazja do wzięcia sprawnego bloku J4. Ma znacznie lepsze smarowanie niż J2, chłodnicę oleju, natrysk oleju na denka tłoków... Jak znalazł do turbo... A że generalnie lubię silniki 2zawory na cylinder z doładowaniem (to wpływy Porsche 911 Turbo ) to wolę 8v turbo niż "wiertarkę" 16v

Odpowiadajac na pytanie, mysle ze nie bedzie pasowac ot tak po prostu - kanaly olejowe raczej maja inny ksztalt i przebieg w 8v i 16v.

Imho dół silnika jest taki sam, to tylko głowica 16v ma bardziej rozbudowane kanały

Pytanie za 100punktów: kto i gdzie sprzedaje tłoki turbo do XU9J4/2 (o niższym sprężu) i wzmacniane uszczelki... Czy może trzeba będzie "rzeźbić"???

Wysłany Sro Maj 26, 2004 21:51 pm:

Rulek, coś nie tak jest z Twoim bolidem. 162Nm to za mało na ten silnik. W Citroenach silniki XU9J4/Z miały 177Nm przy 5000rpm. Modyfikowałeś układ dolotowy albo wydech? 15Nm to spora strata
Rulek
Domyslam sie ze porownujesz z silnikami fabrycznie nowymi o fabrycznej mocy i wartosci momentu obrotowego. Moje auto ma 13 lat i 160 kkm przebiegu wiec smiem sadzic ze nie jest zle.
Piweł
CYTAT("Smoq":ou9m7rn4)
Sęk w tym, że nie chcę ładować swojego obecnego silnika, ale raczej pobawić się zestawem blok XU9J4, głowica D6D i turbosprężarka. Nie wiem jak rozwiązali problem z tulejami w Pugu 405 T16. W końcu to mocno doładowany silnik XU9J4...


No niestety może Cię rozczaruję, ale w T16 siedzi już zupełnie inny blok - XU10J4 (2,0l 16v). Poszukaj zresztą w archiwum tego forum, bo była dosyć ciekawa dyskusja kiedyś czy warto kupić 405 T16

CYTAT("Smoq":ou9m7rn4)
ad.3) Nic nie psuję, po prostu jest okazja do wzięcia sprawnego bloku J4. Ma znacznie lepsze smarowanie niż J2, chłodnicę oleju, natrysk oleju na denka tłoków... Jak znalazł do turbo... A że generalnie lubię silniki 2zawory na cylinder z doładowaniem (to wpływy Porsche 911 Turbo ) to wolę 8v turbo niż "wiertarkę" 16v


Hmm, a co się stało z tym co zakłada się na górę tego bloku ? Co do smarowania J4 vs. J2 ciężko mi się wypowiadać, chłodnicę oleju możesz mieć i w J2, i to nawet lepszą niż w J4 (jak chcesz to możesz nawet kupić ode mnie jedną jej wersję z XU9JAZ ), a z tym natryskiem oleju na denka tłoków to bym się nie rozpędzał (czy ktoś jeszcze może to zweryfikować?). A poza tym czy nie lepiej wzmacniać silnik, który w serii ma prawie 30 koni więcej?

CYTAT("Smoq":ou9m7rn4)
Imho dół silnika jest taki sam, to tylko głowica 16v ma bardziej rozbudowane kanały

Pytanie za 100punktów: kto i gdzie sprzedaje tłoki turbo do XU9J4/2 (o niższym sprężu) i wzmacniane uszczelki... Czy może trzeba będzie "rzeźbić"???


No właśnie według mnie nie jest taki sam (sam zresztą piszesz o lepszym smarowaniu) - jak porównasz bloki XU9 8v i 16v to różnice są widoczne już na pierwszy rzut oka. Ja nigdy specjalnie się nie interesowałem tłokami do turbo, wiem że na stronie [url:ou9m7rn4]http://www.rallycar.com[/url:ou9m7rn4] mają wzmacniane części, ale to raczej do NA.

Aha jeszcze jedno: silniki 1,9l 8v w Pugach i Cytrynach mają dużo niższy stopień sprężania - właściwie to wystarczy w niektórych dać trochę grubszą uszczelkę, żeby zejść z CR poniżej 9,0:1. Poza tym do głowicy XU9J2 idealnie pasuje kolektor wydechowy od wersji XU10J2TE, czyli 8v Turbo montowanego seryjnie w 406/605/805/Citr. XM (ok. 150km@240 Nm w serii) . To jest jeszcze argument żeby kombinować z 8v, innych sensownych nie widzę.

Pozdr
Piweł
ww#296
CYTAT("Smoq":2aafiqqq)
...

Rulek, coś nie tak jest z Twoim bolidem. 162Nm to za mało na ten silnik. W Citroenach silniki XU9J4/Z miały 177Nm przy 5000rpm. Modyfikowałeś układ dolotowy albo wydech? 15Nm to spora strata



ja mam taki sam silnik jak Rulek - moc 120 KM nm chyba 138

silnik jest w miare sprawny (nie dymi nie bierze oleju kompresja ok,itp)
jedyna madofikacja jest instalacja gazowa na ktorej mam 109 KM

mam problemy chyba z wypadajacymi zaplonami pow 5000 - nie wiem co jest przyczyna...
Wiec jak dla mnie wynik Rulka jest rewelacyjny.... do tego w lekkim autku - to musi niezle jezdzic - podejrzewam ze nawet TDI po chipie mu nie podskoczy;)

Poprzednio mialem Puga 405 SRI z silnikiem 1.9 8V 120 KM - mialem wlasnie klopoty z rozszczelnieniem tulei cylindrowej u dolu... raczej nie polecam uturbiania tego silnika jak jz to jakis 2.0 - juz maja "normalny" blok i tuleje...
Fiveopac
CYTAT("ww#296":3auif7vi)
Wiec jak dla mnie wynik Rulka jest rewelacyjny.... do tego w lekkim autku - to musi niezle jezdzic - podejrzewam ze nawet TDI po chipie mu nie podskoczy;)


Oj zamiata konkretnie . Rulek sieje postrach wsrod tutejszyc crx'ów i śp. corrado vr6 Pięknie się autko odpycha a silnik nie do zdarcia. Przebieg wykresu mocy/momentu po prostu wzorowy.
Pemo
CYTAT("Piweł":1corb7wc)
No niestety może Cię rozczaruję, ale w T16 siedzi już zupełnie inny blok - XU10J4 (2,0l 16v). Poszukaj zresztą w archiwum tego forum, bo była dosyć ciekawa dyskusja kiedyś czy warto kupić 405 T16


Chetnie bym poczytal ta dyskusje, wyszukiwarka cos teraz nie dziala, a "recznie" bedzie ciezko znalesc...

Moj wojek mial przez 7 lat T16, naprawde super autko i w tamtym roku wlasnie pekl w nim blok silnika... mial juz przejechane 250 000 km.
Chetnie bym przeczytal ta dyskusje...
Kajman
CYTAT("Fiveopac":7dhbgoo9)
CYTAT("ww#296":7dhbgoo9)

Wiec jak dla mnie wynik Rulka jest rewelacyjny.... do tego w lekkim autku - to musi niezle jezdzic - podejrzewam ze nawet TDI po chipie mu nie podskoczy;)


Rulek sieje postrach wsrod tutejszyc crx'ów i śp. corrado vr6



Ze co!?
Rulek
No chyba nie powiesz ze zapomniales o pasie w koronowie wszystko jest nagrane no a od dzis powinno byc jeszcze lepiej bo NX sie montuje
Kajman
raz vs kilkadziesiat killi?No ladna rulko-fivo-zacja rzeczywistosci:P
Smoq
Hmm, a co się stało z tym co zakłada się na górę tego bloku ?

Ktoś wypalił LPG gniazda zaworowe... Naprawa nieopłacalna...

a z tym natryskiem oleju na denka tłoków to bym się nie rozpędzał (czy ktoś jeszcze może to zweryfikować?).

Ja mogę. Oglądałem XU9J4 - ma natrysk na 1000% Z resztą książka serwisowa mówi i pokazuje na fotkach to samo...

A poza tym czy nie lepiej wzmacniać silnik, który w serii ma prawie 30 koni więcej?

W sumie tak, ale mam sentyment do 8v,
Nie lubię DOHC bo :
trzeba się nachrzanić przy wymianie paska rozrządu
głowica jest 2x większa i zajmuje miejsce pod maską
fabryczny rozrząd jest łagodny
musiałbym zmieniać skrzynię biegów

No właśnie według mnie nie jest taki sam (sam zresztą piszesz o lepszym smarowaniu) - jak porównasz bloki XU9 8v i 16v to różnice są widoczne już na pierwszy rzut oka.

Smarowanie jest inne "na dole" bloku. Góra jest bardzo podobna... A jak nie, to się zaspawa niepożądane otwory i ryba... Chociaż jak oglądałem uszczelki to główne kanały są identyczne. Lepsze smarowanie to: mocniejsza pompa, większe ciśnienie i natrysk oleju na denka.

To jest jeszcze argument żeby kombinować z 8v, innych sensownych nie widzę.

A właśnie, coraz mocniej korci mnie, żeby zamiast turbo dać jakiś dobry kompresor.

Z resztą, jeśli jesteśmy przy argumentach, to nalepiej byłoby założyć XU10J2TE, albo XU10J4RS z turbo, chociaż i tak najchętniej bym widział V6 od Clio (ES9J4S - 250KM) dodatkowo z biturbo
BTW V6 jeszcze się zmieści pod maską

Pozdro

Smoq

Wysłany Nie Maj 30, 2004 14:05 pm:

CYTAT("Rulek":2sgtb9dw)
Domyslam sie ze porownujesz z silnikami fabrycznie nowymi o fabrycznej mocy i wartosci momentu obrotowego. Moje auto ma 13 lat i 160 kkm przebiegu wiec smiem sadzic ze nie jest zle.


_________________________

Niby ma prawo być nie tak, ale skoro moc masz w normie, albo nawet powyżej (150KM vs. 148KM ) to moment też powinien być OK. Część z Was może mnie zakrzyczeć, ale ta strata może być spowodowana innym niż fabryczny (oryginalny, żadne zamienniki!) układem wydechowym, albo montażem stożka na dolocie. Pugi i Cytryny z tego okresu mają tak idealnie zaprojektowane wydechy, że NIE MA żadnego tunerskiego odpowiednika, który by cokolwiek poprawił. Nawet open-pipe w większości przypadków prowadzi do POGORSZENIA charakterystyki (!!!!)
Powołuję się na autorytet Davida Bakera z PumaRaceEngines.co. który Pugi robi od 20lat i temat przebadał na wskroś.
Zmieniać wylot i dolot należy tylko przy drastycznych modyfikacjach typu turbo, czy NA rzędu 300KM.
Swoją drogą ten pocziwy XU9J4 w wersji NA jest w stanie dać 300KM przy 11000rpm zachowując przy tym niezłą trwałość (200KM wytrzymuje bez jakiegokolwiek spadku trwałości (!!))

pozdro!

Smoq
t0y0
Mam D6D. (GTi 123KM, 177 Nm - tyle fabryka twierdzi - nie mierzylem go)

Z tego co wiem to ludzie sobie jakos radza i wymieniaja glowice 8v z 16v. Sam nie porownywalem. Wole i tak swoja - niby 160 KM fajniej - ale moment juz nie tak ladnie przebiega).

Kompresja oryginalnie u mnie 9.3. Spokojnie mozesz kupic oryginalne uszczelki do niego o wiekszej wysokosci. Ja osobiscie zalozylem mu ciensza niz oryginal - ale tylko o 0.25 mm - bo jeszcze ciensze to juz tylko dorabiac mozna - a w koncu nie moglem znalezc dobrego i taniego so...
Jak kupisz grubsza o 0.8 mm to bedziesz mial w D6D stopien sprezania blizszy 8 - zdaje sie okolo 8.3.
Tak, ze ja bym sobie darowal tloki. Tylko nie wiem jak z wytrzymaoscia.

Jest MAP - ale nie wiem do ilu jest mapa - raczej napewno nie 1 bar w gore DD Jakies mile turbo by moze obsluzylo ale tak to sterowaie bedziesz musial...
Tyle, ze MAP moze mocno tu pomoc so... Moj D6D ma MP 3.1 - bez lambdy wiec.
Jak gdzies w okolicach Wawy lub Piotrkowa to chenie bym sie przyjzal zakladaniu z bliska - a moze nawet cos uda sie pomoc Mam przenosna lambde - tyle, ze waskopasmowa.

PS. Autko faktycznie niezle smiga - przy tonie masy ten D6D z momentem od mniej niz 3000 niezle daje.
Z doladowaniem )) chetnie oblukam.
Smoq
CYTAT("t0y0":puaodxam)
Z tego co wiem to ludzie sobie jakos radza i wymieniaja glowice 8v z 16v. Sam nie porownywalem. Wole i tak swoja - niby 160 KM fajniej - ale moment juz nie tak ladnie przebiega).


Ale ja piszę o montażu głowicy 8v właśnie na kadłub XU9J4

CYTAT("t0y0":puaodxam)
Kompresja oryginalnie u mnie 9.3. Spokojnie mozesz kupic oryginalne uszczelki do niego o wiekszej wysokosci.

Gdzie dostać taką uszczelkę?

CYTAT("t0y0":puaodxam)

Jest MAP - ale nie wiem do ilu jest mapa - raczej napewno nie 1 bar w gore DD Jakies mile turbo by moze obsluzylo ale tak to sterowaie bedziesz musial...

No właśnie...

A jakie autko masz? Pug'a czy Cytrynę?

Pozdro!

Smoq
t0y0
[quote="Smoq":1nlqr9n4][quote="t0y0":1nlqr9n4]
Z tego co wiem to ludzie sobie jakos radza i wymieniaja glowice 8v z 16v. Sam nie porownywalem. Wole i tak swoja - niby 160 KM fajniej - ale moment juz nie tak ladnie przebiega).

[/quote]
Ale ja piszę o montażu głowicy 8v właśnie na kadłub XU9J4

[/quote]

Skoro na 9J2 da sie zalozyc glowice od 9J4 to i pewno wdruga strone tez.

[quote="Smoq":1nlqr9n4][quote="t0y0":1nlqr9n4]
Kompresja oryginalnie u mnie 9.3. Spokojnie mozesz kupic oryginalne uszczelki do niego o wiekszej wysokosci.

[/quote]
Gdzie dostać taką uszczelkę?

[/quote]

Hmmm ja poprostu kupilem w Piotrkowie Tryb. w duzym sklepie motoryzacyjnym - trzeba bylo czekac - bo nie bylo takiej wmagazynie. Ale pierwsza odpowiedz byla, ze takich wogole nie ma. Na szczescie sa tam fachowi sprzedawcy i po poszukaniu okazalo sie, ze jest.


[/quote][quote="t0y0":1nlqr9n4]
Jest MAP - ale nie wiem do ilu jest mapa - raczej napewno nie 1 bar w gore DD Jakies mile turbo by moze obsluzylo ale tak to sterowaie bedziesz musial...
[/quote]
No właśnie...
[/quote]

Ale zostawiasz oryginalne ECU? To z D6D jestmile do tego celu (chyba) - nie ma lambdy so.. )) moze starczy inny MAP + wieksze wtryski - to chyba dosc liniowo ze soba w parze idzie -i kosztem niewielkiego popsucia przy malych obciazeniach i jalowego bylby dobzre sterowany przy wiekszych mocach. Tak mi sie wydaje - ale bez lambdy w kuprze przez pewien czas to bym nie jezdzil.

Amam cytryne, a w sumei dwie
ww#296
istnieja uszczelki pod glowice roznej grubosci - z tego wzgledu ze producent zaleca po kazdym demontazu glowicy jej planowania (wyrownywanie) o bodajze 0,25 mm i zaleca o tylez grubsza uszczelke zalozyc... stad sa dostepne w handlu uszczelki o roznych grubosciach - najciensza ma srednice taka jak serja. ale sa to w sumie male roznice - mysle ze efekty jazdy na "roznych" uszczelka beda niezauwazalne...
t0y0
CYTAT("ww#296":3t3xpnyg)
istnieja uszczelki pod glowice roznej grubosci - z tego wzgledu ze producent zaleca po kazdym demontazu glowicy jej planowania (wyrownywanie) o bodajze 0,25 mm i zaleca o tylez grubsza uszczelke zalozyc... stad sa dostepne w handlu uszczelki o roznych grubosciach - najciensza ma srednice taka jak serja. ale sa to w sumie male roznice - mysle ze efekty jazdy na "roznych" uszczelka beda niezauwazalne...


Zapewniam Ciebie, ze sa zauwazalne - najciensza jest o 0.25 mm albo o 0.20 mm ciensza niz seria (nie pytaj po co taka - tez nie wiem - ale takie sa dosteone oryginalnie oprocz grubszych - moze przewidziano puchniecie glowicy albo kogos takiego jak ja co chcial zwiekszyc kompresje wiec..). Seria to 1.47 mm (gdzieniegdzie pisze, ze to 1.50 - co na jedno wychodzi).

Zwiekszenie uszczelki o 1 mm - zapewniam, ze bedzie odczuwalne - stopien kompresji spadnie dosc znacznie o okolo jedna jednostke. Czyli przykladowo dla D6D z 9.3 na 8.3.

PS. W bloku J4 spadek kompresji bedzie podobny - tyle, ze od wyzszej wartosci. Grubosc uszczelki mozna poznac po dzirkach zrobionych z krotszego boku uszczelki - tego co wystaje poza obrys. Nie znam kodu - ale pewno do znalezienia - z tych co widzialem co grubosc to w innych miejscach dziiyrki byly.

Aha i jeszcze jeden hint jak zmien=jszyc kompresje - glowica 8v ma dosc glebokie komory spalania - ale nie nad cala powierzchnia czolowa tloka a tylko nad jej czescia - jakby podebrac troche tego materialu... to jak sie nie rozleci to )
Smoq
Hah! D6D to ja mam bardziej "mechanicznie" - rozrząd, skrzynia biegów i głowica. W tej chwili pod maską hoduję DDZ, czyli GTi po kastracji. Wtrysk jednopunktowy Solex Fenix 1B z kat. ( 110KM i 158Nm). Lambda jest niestety, chociaż katalizator zmarł jakiś czas temu
Aktualnie jestem na etapie zastępowania jednego brzydkiego wtryskiwacza szyną z "indżektorami" bez zmiany ECU ( będzie jak MP3.1 podawał paliwo w trybie 1x4, tzn. w sposób ciągły ze wszystkich sikawek) To powinno dać upgrade do GTi (126KM i 177Nm) albo nawet więcej bo mapa dla SPI jest ,że tak powiem, "mocniejsza" z racji słabszego zasilania silnika mieszanką.
Czujnik MAP zasadniczo w NA pracuje na podciśnieniu, ale znając te urządzenia to mają podobną skalę na - i +. Sądzę, że sam sensor wytrzyma powiedzmy 0,7bar, co w zupełności wystarczy.
Przy wtryskiwaczach od 2.0 T CT pozostanie mi jedynie zrobić chip tuning w postaci mapy dla turbodoładowania( kupa kasy ) Pewnie bez wpakowania auta na hamownię się nie obejdzie... Przypominam, że przy mocniejszym ładowaniu trzeba nieco wycofać zapłon...
Najgorzej, że nie mam doświadczenia w ECU, nawet mój Ojciec mi nie pomoże mimo ogromnego doświadczenia w różnych mechanicznych modyfikacjach, bo całe życie bawił się gaźnikami.

W ostateczności, przy braku kasy, pozostanie mi włożyć 2x 2gardzielowy gaźnik i stary aparat zapłonowy, a elektronice powiedzieć dobranoc... Nie wiem tylko, jak przejdę wtedy badanie techniczne

Jak przejdę od słów do czynów to będę stopniowo wrzucał fotki na stronę internetową...


Co do uszczelek , to grubsza o 0,5mm zmniejszy mi stopień sprężania z 9,2 do 8,8 co powinno spokojnie wystarczyć do ~0,6-0,7 bara ładowania.
Jak ktoś chętny, to mogę mu wrzucić na priva arkusz excela dla liczenia przekładek i stopni sprężania w silnikach PSA 1,4; 1,6; 1,9 z lat 82-91 (mojego autorstwa )

pozdro!

Smoq
t0y0
CYTAT("Smoq":36g6gcvx)
W ostateczności, przy braku kasy, pozostanie mi włożyć 2x 2gardzielowy gaźnik i stary aparat zapłonowy, a elektronice powiedzieć dobranoc... Nie wiem tylko, jak przejdę wtedy badanie techniczne

Jak przejdę od słów do czynów to będę stopniowo wrzucał fotki na stronę internetową...


Co do uszczelek , to grubsza o 0,5mm zmniejszy mi stopień sprężania z 9,2 do 8,8 co powinno spokojnie wystarczyć do ~0,6-0,7 bara ładowania.
Jak ktoś chętny, to mogę mu wrzucić na priva arkusz excela dla liczenia przekładek i stopni sprężania w silnikach PSA 1,4; 1,6; 1,9 z lat 82-91 (mojego autorstwa )

pozdro!

Smoq


A nie lepiej MP3.1 do wielopunktu - SPI bedzie nieco inaczej sterowal wtryskiem - biorac pod uwage odkladanie sie mieszanki na sciankach, etc... choc to chyba nie beda duze roznice.

A chipa to bym nie zmienial - przesun poprostu czaujnik polozenia oraz przeskaluj dane z MAP dajac jednoczesnie sporo wieksze wtryski.. to moze wyglada nieco... ale napewno dokladniejsze od dodatkowego zalaczanego wtrysku do tubo.

A co do liczenia zmiana grubosci uszczelki/planowania <==> zmiana stopnia sprezania to najlepiej sobie wzrek zastosowac - pasuje do kazdego autka tak samo. Choc taka tabela w arkuszu napewo o niebo przyjemniejsza w uzyciu
ww#296
CYTAT("t0y0":2f6s6o1w)
Zapewniam Ciebie, ze sa zauwazalne - najciensza jest o 0.25 mm albo o 0.20 mm ciensza niz seria (nie pytaj po co taka - tez nie wiem - ale takie sa dosteone oryginalnie oprocz grubszych - moze przewidziano puchniecie glowicy albo kogos takiego jak ja co chcial zwiekszyc kompresje wiec..). Seria to 1.47 mm (gdzieniegdzie pisze, ze to 1.50 - co na jedno wychodzi).

Zwiekszenie uszczelki o 1 mm - zapewniam, ze bedzie odczuwalne - stopien kompresji spadnie dosc znacznie o okolo jedna jednostke. Czyli przykladowo dla D6D z 9.3 na 8.3.

PS. W bloku J4 spadek kompresji bedzie podobny - tyle, ze od wyzszej wartosci. Grubosc uszczelki mozna poznac po dzirkach zrobionych z krotszego boku uszczelki - tego co wystaje poza obrys. Nie znam kodu - ale pewno do znalezienia - z tych co widzialem co grubosc to w innych miejscach dziiyrki byly.

///


nawet jesli istnieje uszczelka ciensza od serii to jak napisales o 0.2 ewentualnie 0,25 - gdzie tu masz ten milimetr?????? - oczywiscie ze milimetr to duzo - nawet bardzo duzo..
Pamietaj pozatym ze grubosc uszczelki podawana jest w stanie niescisnietym po dokreceniu glowicy ta roznica moze byc jeszcze mniejsza...

acha - jeszcze cos mi sie przypomnialo - jak wymienialem uszczelke w 1.9 8V - to bylem przekonany ze z uwagi na bogata przeszlosc rajdowa beda dostepne bez wiekszych problemow elementy sportowe np uszczelka stalowa - niestety nic ponad serje nie ma - wogole porazka nawet nie udalo mi sie dostac specyfikacji rajdowej...
Kajman
CYTAT("t0y0":mhwhc0vp)
A chipa to bym nie zmienial - przesun poprostu czaujnik polozenia oraz przeskaluj dane z MAP dajac jednoczesnie sporo wieksze wtryski.. to moze wyglada nieco... ale napewno dokladniejsze od dodatkowego zalaczanego wtrysku do tubo.

A co do liczenia zmiana grubosci uszczelki/planowania <==> zmiana stopnia sprezania to najlepiej sobie wzrek zastosowac - pasuje do kazdego autka tak samo. Choc taka tabela w arkuszu napewo o niebo przyjemniejsza w uzyciu


moze ktos zrobi?
A wogole to prosze nie kombinowac,lepiej wydac na elektronike niz potem tloki zbierac z wydechu. Dobry program to dobry program. Jak bedzie trza to cos sie neidrogo zalatwi
t0y0
CYTAT("ww#296":17s1a0ti)
nawet jesli istnieje uszczelka ciensza od serii to jak napisales o 0.2 ewentualnie 0,25 - gdzie tu masz ten milimetr?????? - oczywiscie ze milimetr to duzo - nawet bardzo duzo..
Pamietaj pozatym ze grubosc uszczelki podawana jest w stanie niescisnietym po dokreceniu glowicy ta roznica moze byc jeszcze mniejsza...


Hmmm ..

ie zrozumeilismy sie - dostepna jest jedna ciensza i WIELE grubszych. Ja chcialem PODNIESC sprezanie wiec wzialem ciensza i splanowalem, tu chodzi o obnizenie wiec trzeba GRUBSZA.

Milimetr to faktycznie dosc duzo. Stopien sprezania bylby blizszy 8 niz 9 - ale o to chyba wlasnie chodzi? Notabene dla tego silnika nie tak duzo jak dla wielu silnikow o mniejszym skoku, ale duzo. Obnizenie o 1 mm (czyli w druga strone) byloby o wiele wiecej.

A co do grubosci po i przed scisnieciem to sciska se i ta grubsza i ta ciensza i wychodzi na to samo. Nie wiem czy podawana jest grubosc przed scisnieciem czy po - jak mierzylem mikrometrem to wszystkie byly grubsze niz podana wartosc - wiec myslalem, ze przed, ale moze i po... w kazdym razie nas interesuje tylko jaka jest roznica tych grubosci - a ta bedzie prawie jak roznica uszczeek przed scisnieniem, wiec...

Tak sie zastanawiam czy calosc wytrzyma takie doladowanie.
Fiveopac
CYTAT("Kajman":2ifrhqrj)
raz vs kilkadziesiat killi?No ladna rulko-fivo-zacja rzeczywistosci:P


It doesn't matter if you win by an inch or a mile, wining is wining
wiem wiem, slisko bylo co nie zmienia faktu ze pug "na gazie" napsulby ci troche krwi.
Smoq
Z przykrością zawiadamiam, że z powodu niespodziewanych trudności finansowych jestem zmuszony porzucić pomysł jakiegokolwiek modyfikowania swojego samochodu, poza najbardziej koniecznymi zabiegami eksploatacyjnymi. Wszelkie prace nad instalacją turbo do jednostki napędowej, czy jakąkolwiek inną modyfikacją zostają więc odłożone na czas nieokreślony. Po raz kolejny okazuje się, że w dzisiejszych czasach liczy się tylko i wyłącznie kasa a najczęściej jej brak. (tutaj należą się szczególne, &$#!@, pozdrowienia dla naszych kochanych, ^%%#@, polityków %%^#@ ich mać )
Dziękuję wszystkim, którzy wykazali zainteresowanie pomysłem, za wszystkie rady i sugestie. Pozostaje mi nadzieja, że może kiedyś uda mi się powrócić do realizacji moich ambitnych planów...

Pozdrawiam wszystkich "Francuzów" a szczególnie Cytryniarzy
Niech moc będzie z Wami

Smoq
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.