Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 400konne FWD czy warto inwestowac w hoosiery?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
venom2012
Cześć panowie mam takie pytanie posiadam 400konne Fwd co roku odwiedzam 2-3 imprezy 1/4 i teraz pytanie na codzien poruszam sie na semi slikach wszystko fajnie pięknie ale wiadmo każdy chce poprawiąć czas i pomyślałem o zakupie pełnego slika na podmiane na same zawody.Pytanie brzmi jaka jest realna poprawa na ćwiartkę jak to sie może odbić na napędzie ,ewentualnie jakich opon szukać marka rozmiar ??
Gul
problem w tym, że nie napisałeś kompletnie nic o aucie, poza mocą.. jakie teraz robisz czasy? jakie 60ft? ile auto waży? na jakim rozmiarze opon teraz jeździsz? no i jak z trakcją u Ciebie? Generalnie każde urwane 0.1s z 60ft daje 0.2s mniej na mecie, więc warto walczyć o skuteczny start.
jackkpl
Zamontuj takie cos : http://www.racingforum.pl/Racelogic-tracti...ive-t91493.html
Bedziesz mial powtarzalne starty , bo zawsze bedzie taki sam uslizg. Tak jak pisal Gul, start jest bardzo wazny.
Dodatkowo ustaw sobie zbieznosc na "-", zeby kola patrzyly na zewnatrz. Przy przyspieszaniu zawieszenie pracuje i kola traca geometrie.
GrzesiekK.
CYTAT(taquito @ Sat, 07 Feb 2015 - 22:50) *
ustawiajac kola na minus czyli zbieznie to kola beda "patrzyly " do wewnatrz ?


Jakiego rzedu wartosci zbieznosci ustawia sie dla aut FWD na 1/4 ?



Chyba za dużo alko było na wieczór ....
piwo
kola w minus czyli rozbieznie czyli kola patrza na zewnatrz.
kola w plus czyli zbieznie czyli kola patrza do srodka.
nevada
Może warto pomyśleć o drag slicku z większym obwodem na możliwie małej feldze?
Pytanie co na to półosie, skrzynia?
E30 owner
Z doświadczenia napiszę że przejście z opony 225/40/17 2,3b ciśnienia (opona semi slick), na 205/60/15 (chińska zimówka) i 1,5b ciśnienia, pozwoliło łapać trakcję od połowy dwójki. Gdy wcześniej trakcja znajdowała się w połowie trójki. Mocy trochę mniej bo okolice 330.

Więc ładuj najmniejszą felgę jaką możesz, oponę z najwyższym profilem jaki możesz, ustaw najniższe ciśnienie jakie możesz, a szerokość opony nie będzie jakimś strasznym problemem (lub mieszanka - może zwykły dostępny w polsce slick w mieszance soft da radę). No i może nie będzie potrzebny koniecznie slick dragowy (choć będzie najlepszy) ale jakaś miękka guma też da radę.

Na wiosnę będę robił testy z oponą typu slick właśnie, lub semi slick i zobaczymy jak wyjdzie, bo moc wzrosła znacznie i znów problem powrócił.
kakao
Potwierdzam +1 dla E30_owner. Balony robią mega robotę http://www.amerykany.v10.pl/Chevy,Camaro,C...orze,85115.html

Chevrolet Camaro COPO konkurentów pozostawia w tyle - czas 8.88 (na ćwierć mili) robi ogromne wrażenie, jak na auto "prosto z fabryki".
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.