Wasyllbn
Sat, 29 Nov 2014 - 08:52
Wiem, że ogólnie temat kibel, ale właściwie nie wiem gdzie uderzyć z zapytaniem, wszelakie "audifora" (tak jak każdej innej marki) to zbiór 90% userów, którzy Ci doradzą do którego mechanika pojechać na wymienę filtra powietrza, a 10%, które się zna i tak Ci nie odpisze, bo uzna że należysz do tych pierwszych
Nie mam za wiele wspólnego z VAGiem, swapy ogarniam w grupie GM, Audi robię tyle co nagrzebię się w warsztacie, więc nie wiem o niuansach.
Mam a6 c5 2.5tdi 98 rok, manual skrzynia, wiem, że mogę ozenić skrzynię z 2.5 do silnika 1.9, ale czy macie info co do czego pasuje i co muszę kupić w kpl do swapa? No i co z elektryką - gdzie schowane jest immo w A6?
Pozdro
andy_czarny
Sat, 29 Nov 2014 - 14:10
Kup a6 c5 z 1.9 tdi 130 hp przerzuć wszystko do swojej, reszte sprzedaż i wyjdziesz w najgorszym wypadku na zero
Silnik kompletny wsadzasz na skrzynie z 2.5 ze sprzegłem z 1.9 albo w całosci ze skrzynia z angola wiazką, kompem i zegarami bo tam jest immo i kodujesz kluczyki i jazda
mozesz tez przekodowac tez swoj licznik zeby nei bylo ze musisz wszystko...
Opcji jest duzo ale najłatwiej kupic angola i wszystko przełozyc bo niczego nie zabraknie..
Ja tak robiłem i auto smiga juz ponad rok
Pozdro
Kefirsky
Sun, 30 Nov 2014 - 11:48
Tylko pamiętaj, że 1999/2000 jest zmiana wiązek - wtyczek spinających wiązkę silnikową z karoserią. Także lepiej będzie to sprawdzić przed zakupem dawcy.
vwcorjacek
Wed, 03 Dec 2014 - 21:04
Też jestem po swapie w takiej budzie, 3.0 v6 -> 1.8T przy zmianie na polfta inne dwie kostki w skrzynce na podszybiu,biała i czerwona.
Wiązka silnikowa z angola jest dłuższa i zalana gumą na długości grodzi.Da się to ''oskubać'' i skrócić ale to opcja dla wytrwałych
Na pewno kpl chłodnic musisz kupić z 1.9 tdi bądź 1,8T ,są takie same.Silnik siada na skrzynie i łapy bez problemu,potem troche zabawy z kodowaniami,gdzieś czytałem ze przy 1.9 jest problem z abs bądź esp-nie pamiętam teraz dokładnie.
Powodzenia.
norbivr6
Thu, 04 Dec 2014 - 11:11
Przekładka pod skrzynię biegów Ci potrzebna no i trochę wiksy z wężami od chłodnicy. Ogólnie swap bez komplikacji. Kolega swapował z 2.5 na 1.9 w Allroadzie i jechało to dużo lepiej po swapie
caro86wlkp
Fri, 05 Dec 2014 - 19:15
http://genowefagarage.pl/elektryke on ci ogarnie. chociaż wygodniej zaprowadzić na wszystko. u mnie zostały wszystkie chłodnice z 2.5 tdi.
kojot_zabijak
Fri, 05 Dec 2014 - 22:29
Robiłem dwa takie swapy z 2.5 afb na 1.9 tdi afn, dawcą za każdym razem był passat b5 anglik, silnik pasuje plug and play do skrzyni 6b z 2.5, łapy i poduzki silnika z passata, rozrusznik passat, ja stosowałem rówież chłodnicę z passata, trzeba podciąć delikatnie pas przedni od spodu, aby założyć tą rurę ze wspornikiem, przedłużyć kilka centymetrów ten kikut co idzie na niego ta poduszka ponieważ passat ma krótsze podłużnice, ale szerokość jest ta sama i pięknie siada, ic również z passata wraz z mocowniem, wtedy wszystkie rury ic pasują, wiązka z jednym miałem miej roboty bo tylko skrócenie bo kostki były takie same, oprucz jednej ale wyciąłem kawałek instaalacji z passata kostka biała - na potencjometr gazu, zostaje z 2.5 jest taki sam, w 2gim było gorzej bo żadna kostka nie pasowała, ale autodata i 2 wieczory, pocięta wiązka z 2.5 i wszystko zostało spasowane, zadziałało bez problemu, jedyna wada po swapie na afn to brak asr, ponieważ asr niema cana, można to zrobić, stosując kompa z avg, posiada już cana. Z immo kodowanie bajecznie proste zwykły vag da rade nie potrzeba pinów itp mowa tu o autach do 2000r wystarczy tzw dopasowanie sterownika do licznika, i przekodowanie z 6 na 4 cylindry. A jeszcze jedna sprawa w 2.5 tdi jest w zbiorniku pompka która tłoczy paliwo do naczyka, trzeba jej zapodać zasilanie po stacyjce inaczej auto nie będzie chciało chodzić jak będzie miało mniej niż pół baniaka ropy, ale to proste dajesz zasilanie po stacyjce na bezpiecznik w skrzynce.
lisekexeter
Mon, 30 Jan 2017 - 17:37
Panowie ja tez stoje przed swapem 3.0 na 1.8t mam juz dawce,niestety pol lifta i te kostki biala i czerwona inne,udzieli ktos pomocy? dawca to anglik 1.8t awt a6 c5 manual bez esp,a ten 3.0 ma quattro i esp.
lisekexeter
Thu, 09 Feb 2017 - 07:54
Temat opanowany swap udany,wszystko pasi,skrzynia sanki poduszki wszystko zostaje od asn.wiazka do przerobienia delikatnie i wkladamy kompa od c5 z esp,wsio.
gelus
Thu, 09 Feb 2017 - 08:40
skrzynia od 3.0 pasuje do 1.8t?
lisekexeter
Thu, 09 Feb 2017 - 18:46
oczywiscie jak ta lala.
jakub1t
Tue, 28 Feb 2017 - 22:48
Fajne te swapy w audi
tylko szkoda że w dół
lisekexeter
Tue, 28 Feb 2017 - 23:14
Pojemnosciowo tak,a co ten 3.0 oferowal? 220koni fabrycznie i wieczne problemy techniczne,z tego 1.8 robie tanim kosztem tak ze ten 3.0 jest bez szans.
krzysioio
Tue, 27 Mar 2018 - 12:46
Pomoże ktoś? mam a6 c5 z silnikiem 3.0 na canie 02r, ten silnik padl i wsadzone jest 1.8t przed lift 98r od czego zacząć zeby to ustrojstwo zaczelo jezdzic
lisekexeter
Tue, 27 Mar 2018 - 21:02
Co jest z nim?
krzysioio
Sat, 31 Mar 2018 - 23:04
Nie pasują kostki na podszybiu, montować to na me7.5 czy lutowac kostki?
lisekexeter
Sat, 31 Mar 2018 - 23:09
Lutować,godzina roboty.
krzysioio
Sun, 01 Apr 2018 - 14:29
ale wiązka na silniku rozni sie bo jest z 98 a kostki na podszybiu 2002r
lisekexeter
Sun, 01 Apr 2018 - 15:07
No to mówię że lutownica,odcinasz kostkę liftowa od wiązki 3.0 i lutujesz do wiązki 1.8
krzysioio
Sun, 01 Apr 2018 - 18:54
no ale przeciez kolory sie różnią, więc to chyba nie takie proste
lisekexeter
Sun, 01 Apr 2018 - 19:03
Nie różnią się tak bardzo,a właściwie prawie wcale.ty już to robisz czy szukasz informacji jak to zrobić?
krzysioio
Sun, 01 Apr 2018 - 19:05
Bardziej szukam informacji poki co wiem tyle ze 1.8t mam przedliftowe ta wersja jeszcze z przepustnica na linke, i instalacja od niego nie pasuje do mojej poliftowej budy
lisekexeter
Sun, 01 Apr 2018 - 21:09
Looo panie,na linkę to nie,musi być elektryczna przepustnica wtedy wszystko pasuje,szukaj silnika awt
krzysioio
Mon, 02 Apr 2018 - 11:34
no własnie, i wtedy wiązka od silnika awt pasuje na podszybiu?
lisekexeter
Mon, 02 Apr 2018 - 11:43
Nie,bo to przedlifta więc lutowanie,taka co pasuje to chyba avj będzie.
krzysioio
Mon, 02 Apr 2018 - 19:57
A ty w swoim 3.0 miałeś automat czy manual? i czy sa jakies przerobki zwiazane zeswapem automat->manual
lisekexeter
Mon, 02 Apr 2018 - 20:32
Manualna,jak masz quattro to lipa bo i dyfer do wymiany,a jak bez quattro to sanki półosie pedały wybierak,trochę wiązki,kodowania sterownika silnika i ABS,licznika,ogólnie sporo roboty.
krzysioio
Mon, 02 Apr 2018 - 22:48
jest jakis z Toba lepszy kontakt niż tutaj np facebook? mam pare pytan
lisekexeter
Tue, 03 Apr 2018 - 19:07
Nie podaje priv,gdybyś miał większe problemy to pytaj śmiało tutaj.
krzysioio
Tue, 03 Apr 2018 - 23:20
No bo zastanawiam sie czy nie będzie problemu ze skrzynią, bo miałem automat teraz siedzi manual ale sterownik silnika jest tez od manuala
lisekexeter
Wed, 04 Apr 2018 - 01:39
Sterowniki silnika są te same,zmienia się tylko kodowania.
krzysioio
Wed, 04 Apr 2018 - 13:39
Ale jesli wsadzam sterownik razem ze skrzynią i silniem zakadowany na manual to nie musze chyba nic zmieniac
lisekexeter
Wed, 04 Apr 2018 - 14:00
W sterowniki silnika nie,ale w ABS i liczniku tak.
krzysioio
Wed, 04 Apr 2018 - 22:46
a są jakies instrukcje jak to zrobić?
lisekexeter
Thu, 05 Apr 2018 - 06:30
Oczywiście, internet aż kipi od tego.
krzysioio
Thu, 05 Apr 2018 - 15:07
Podratowalbys jakims konrektnym linkiem?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.