Witam
Wszystko, co piękne kiedyś się kończy...
I dziś nadszedł czas na moją ukochaną Ibizę...
Przedmiotem aukcji/ogłoszenia jest Seat Ibiza FL z 2002 roku, wersja Cupra (1.8T AYP).
Modyfikacje:
- Turbo K04-001 z Audi TT
- Wtryski 320cc z Audi TT
- Customowy IC
- Wydech 3" (z jednym tłumikiem przelotowym)
Co i jak?
Jestem w posiadaniu Ibizy od grudnia 2012 roku. Zależało mi na tym żeby mechanicznie była w stanie bardzo dobrym lub lepszym żeby można było bez stresów czerpać radość z jazdy. Do dnia dzisiejszego przejechałem nią nieco ponad 15500km. Za mojej "kadencji" spotkały ją same dobre rzeczy:
- Remont głowicy (wymiana wszystkich zaworów, prowadnic, uszczelniaczy; planowanie; nowy łańcuch i napinacz).
- Wymiana uszczelek (głowicy, kolektorów, turbiny) + nowe śruby.
- Wymiana kompletnego rozrządu.
- Regeneracja przekładni kierowniczej + owinięcie bandażem termoizolacyjnym.
- Wymiana przewodów wspomagania układu kierowniczego.
- Owinięcie wydechu bandażem termoizolacyjnym.
- Wymiana tarcz i klocków hamulcowych (przód i tył).
- Wymiana łożysk wszystkich kół.
- Wymiana świec zapłonowych
- Wymiana sprzęgła (G60-Sachs) + jednomas 037105273c + nowy wysprzęglik.
- Wymiana drążków kierowniczych (z końcówkami) + nowe osłony gumowe.
- Wymiana wszystkich przegubów napędowych.
- Wymiana chłodnicy wody na większą z Mercedesa Vito (konieczne było usunięcie klimatyzacji).
- Pomalowanie komory silnika oraz większości elementów osprzętu na czarno.
- Wymiana zawieszenia na gwintowane (MTS) - gwarancja do czerwca 2016.
- Wymiana akumulatora - gwarancja do kwietnia 2016.
- W kwietniu 2014 wymiana wszystkich płynów ustrojowych (olej Motul 5W30, płyn hamulcowy DOT4 - ASO, płyn chłodniczy G13 - ASO, olej hydrauliczny - ASO, olej w skrzyni biegów - ASO).
- Montaż rozpórki przednich kielichów (GSG).
- Owinięcie na nowo całej wiązki w komorze silnika.
- Wymiana wszystkich filtrów.
- Wymiana paska wielorowkowego na krótszy (usunięcie kompresora klimatyzacji).
oraz trochę innych rzeczy, które mi teraz umknęły... Łatwiej by było napisać, co nie zostało zrobione
Z racji tego, że samochód nie jest seryjny, to olej zaleca się wymieniać co 10000km, więc kolejna wymiana jest za około 4500km. Nie ma co ukrywać i pisać bajek, że samochodem jeździłem tylko do kościoła i nie przekraczałem 3000obr/min. Od czasu do czasu biorę udział w wyścigach i w pełni wykorzystuje potencjał tego silnika jednak ZAWSZE robię do z głową! Nie kręcę wysoko na zimnym silniku i nie gaszę od razu po szybszej jeździe. Usunąłem klimatyzację i dzięki temu można było zamontować większą chłodnicę żeby Ibizie było chłodniej przy ostrzejszej jeździe.
Ibizka ma kilka drobnych rzeczy do zrobienia jednak nie dla każdego takie rzeczy są ważne:
Na przykład nie działa radio, ale symfonia z 3'' wydechu to rekompensuje.
Jest urwana klamka wewnętrzna od strony pasażera - pierdoła, ale jakoś nie przeszkadza mi to (bo to nie ja tam siedzę) - Kilka dni temu urwała się klamka od strony kierowcy, więc niebawem wymienię obie
Nie działa ESP. Nie działało od początku mojej przygody z tym samochodem. Zapewniam, że przy tym zawieszeniu nie zauważy się jego braku.
Jeżeli chodzi o lakier i blachę, to igła to nie jest, bo ma kilka parkingowych wgniotek z drzwi i kilka głębszych rys, ale wydaje mnie się, że to nie jest najważniejsze w takim samochodzie. Najważniejsza jest radość z jazdy i poczucie, że jest się bezpiecznym. Mechanicznie Ibizie nie brakuje niczego, więc jak się będzie o nią dbać, to ona zadba o właściciela Istnieje oczywiście możliwość sprawdzenia samochodu na stacji diagnostycznej.
Ibiza ma przegląd do 30.04.2015r a OC do 18.01.2015r.
Taki opis był ważny do 24 sierpnia....
25 sierpnia na parkingu doszło do "zbliżenia". Z niewyjaśnionych przyczyn pewna pani przytuliła się swoim fordem do zaparkowanej Ibizki. Co skutkuje tym, że:
- do wymiany jest LP lampa,
- zderzak się odkształcił.
- błotnik LP jest do wymiany, bo się odkształcił i nie wiem czy ktoś to będzie umiał wyrzeźbić,
- lewe drzwi są do malowania, bo błotnik się trochę przesunął i haczy teraz o drzwi przy otwieraniu.
Więcej zdjęć mogę podesłać na email. Na dobrą sprawę można jeździć z tymi uszkodzeniami, tylko lampę trzeba wymienić. Ale jak ma być tip top, to wyżej wymienione elementy trzeba będzie ogarnąć, chociaż wiele osób na pierwszy rzut oka nie zauważa uszkodzeń...
Z tego powodu obniżka ceny na 11800zł (na oryginalnych alufelgach 16")
Kontakt poprzez
e-mail: basumpl760@vp.pl
lub
telefon: 504896927 (z racji różnych godzin pracy preferuję kontakt poprzez sms - oddzwonię jak tylko przeczytam).
Oczywiście pierwsza reakcja będzie: "Kurka, dużo chce za nią".
Tak! Pewnie! Lepiej kupić pierwszą lepszą za 8000zł a później płakać i płacić...
Zachęcam do przemyśleń i refleksji
Zapraszam na jazdę próbną i zachęcam do zakupu, chociaż sądzę, że po jeździe próbnej nie trzeba będzie zachęcać
Pozdrawiam
Łukasz
zdjęcia poniżej
Ogłoszenie Ibizy