Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Simca Matra Bagheera
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
mtirzeszów
Przedstawiam drugi projekt MTi, który jest w trakcie realizacji.

Simca Matra Bagheera 1.4

Silnik seria po lekkich modyfikacjach, spokojnie poradzi sobie z lekką budą z laminatu, oczywiście w całości odnowiony.

Metalowa konstrukcja przeszła generalny remont. Została wzmocniona i połatana.
Każdy z elementów laminatu naprawiony, większość na stałe wklejona jest już w konstrukcję.
Wszystkie nadające się do tego części wypiaskowane i pomalowane proszkowo w naszej firmie.

Do wymiany idą malutkie aluminiowe felgi na większe licujące się z budą piękne alusy.
Tapicerka do odnowienia, całość z oryginalnej skóry (czarno, żółtej) z Lamborghini.
Lakier będzie soczysty żółty.

Nowe elementy zawieszenia, amory sachs'a i KYB.







https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hpho...071715154_o.jpg














Po niedzieli zakończenie klejenia laminatu, buda idzie do malowania a my zabieramy się za składanie silnika.

Więcej zdjęć na: https://www.facebook.com/MTIRzeszow?ref_type=bookmark

Pozdrawiam

Mariusz
Rudiger
dlaczego nie trzymacie się oryginału w temacie tapicerki i koloru?
flapjck1
pewnie dlatego ze orginalna tapicera wygląda jak worek jutowy tongue.gif
mtirzeszów
Oryginalna tapicerka ma tylko fajny kształt i on zostanie, samochód nie będzie w 100 % oryginalny i od początku nie miał być, zapadnięte felgi wyglądają na żywo tragiczne i w dodatku są małe, materiał tapicerki nie pasuje do sportowego charakteru samochodu.
siewcu
fajne, ale co to ma wspólnego z RACINGforum?
Rudiger
w tej opcji mało ma z racing.


worek nie worek, ma to swój klimat, mozna dać lepszą jakościowo tapicerkę w takim odcieniu jak oryginał.
Natomiast czarno-żółte skórki .... sorry, trochę to folklor, mimo że chyba były tez takie wersje. Niestrawne zestawienie trochę....
FOOR!4
Uwielbiam takie tematy zdokumentacja fotograficzna. wink.gif WYPAS.
Az sie prosi o fajna motorownie...ale klasyk tez nie bedzie zly.
mtirzeszów



mtirzeszów
Dobór kolorów i materiałów jest kwestią gustu.... o tym się nie dyskutuje ale oczywiście wypowiedzieć swoją opinie każdy może smile.gif
A czy mało ma z racing to bym się kłócił. Wieczorkiem opiszę dokładniej ten samochód. Nie wiem czy wiecie ale w 79 r. Francuzi władowali do niego światłowody smile.gif
bielawa
Przeniosłem do bardziej (moim zdaniem) pasującego działu.
raich
podsufitka,fotele i schowki na drzwiach-klasa sama w sobie.
dwa wahacze poprzeczne z przodu?
mtirzeszów
Postaram się nieco opisać prezentowany pojazd.
Silnik centralnie ułożony za trzema siedzeniami, (kierowca i dwie ........ pasażerki smile.gif
Silnik R4 1,4 l 84 KM, skrzynia czwórka manualna.
Zawieszenie przód wahacze poprzeczne tył, wahacz na drążku skrętnym + amortyzatory.
Całość będzie optymalnie zglebowana. Ciekawostką jest to, że Francuzi z latach 70-tych użyli światłowodu, aby kierowca mógł wiedzieć
z kokpitu czy światła są sprawne. Poszycie z laminatu sprawia, że całość waży mniej niż tone (980 kg) jednak solidność konstrukcji pozostawia wiele do życzenia.
Samochód jak przyjechał wizualnie wyglądał przyzwoicie jednak po zdjęciu laminatu, konstrukcja była jednym wielkim serem szwajcarskim, dosłownie. Dlatego musieliśmy wzmocnić konstrukcję w wielu miejscach. Wszystko przez to, że fabrycznie konstrukcja stalowa w tym modelu nie była ocynkowana, dopiero później Francuzi nauczyli się na błędach i następny model był już lepiej zabezpieczony antykorozyjnie. Nasz silnik przechodzi generalny remont, ulepszamy co się da aby zyskać kilka dodatkowych koników. Jak pierwszy raz wsiadłem do samochodu powiem Wam, że robi wrażenie po mimo, że samochód ma już 35 lat !!!
W Polsce w tamtym okresie były ..........sad.gif
Większość elementów będzie oryginalnych poza felgami do których zawsze będzie można wrócić oraz tapicerki, która według mnie jak na tamte lata jest genialna i dlatego chcemy ją wykończyć bardziej luksusowymi materiałami.
kredens
Świetne auto taka Simca, dziś oglądałem dość dokładnie taką na ulicy Trockiej w WWA. Jestem pod dużym wrażeniem samego designu tego auta smile.gif
Proporcje nadwozia i sam styl tego auta jest świetny smile.gif Jeszcze jak spojrzałem na dane technicze, to wnioski naszły same Auto, które w czasach swojej świetności było na prawdę szybkie smile.gif
Powodzenia w dobudowie, niech kolejna klasyczna Simca wróci w pełni sił na ulice i niech ludzie przez kolejne lata, mogą podziwiać tego pięknego klasyka smile.gif
Pozdrawiam
Rudiger
CYTAT(mtirzeszów @ Sat, 09 Aug 2014 - 08:25) *
Dobór kolorów i materiałów jest kwestią gustu.... o tym się nie dyskutuje ale oczywiście wypowiedzieć swoją opinie każdy może smile.gif
A czy mało ma z racing to bym się kłócił. Wieczorkiem opiszę dokładniej ten samochód. Nie wiem czy wiecie ale w 79 r. Francuzi władowali do niego światłowody smile.gif



Forum, a właściwe dział "projekty i modyfikacje" jak nazwa wskazuje jest o samochodach przerabianych i modyfikowanych. Tu jest odbudowa więc to dział "Classic..."

A o gustach czy też wyborach też trzeba czasami dyskutować smile.gif Zwłaszcza jeśli chodzi o nietuzinkowe samochody poddawane renowacji.
Ja wiem że były te zestawienia kolorystyczne ala pszczółka maja, były chyba też czarno-czerwone, uważam jednak że to co pokazujesz na początkowych zdjęciach jest najlepsze bo klasyczne i ponadczasowe.. Nie wiem czy pamiętasz - w CA było opisywane Porsche srebrne - miało tapicerkę brązową w taką specyficzną kratkę. Bo wozu sportowego nie robi kolor nadwozia czy tapicerki wink.gif
A co do felg - masz rację.
Co do silnika - pomogła by mu może kuracja jakimiś porządnymi gaźnikami smile.gif
Chris_Black
Felgi (jak dobrze pamiętam są to FPS) które są na matrze i tak nie są fabryczne. Proponuję też nie montować nic większego niż 15 cali smile.gif
Niestety bagheera była bardzo kiepsko a wręcz wcale nie była zabezpieczona antykorozyjnie. Dlatego moim zdaniem warto szukać Mureny bo ona przynajmniej miała galwanizowany szkielet :] I miała także zdecydowanie lepiej zaprojektowane nadwozie i sztywniejszą konstrukcję.

Mam też gdzieś zapisaną stronę z dużą ilością części do modyfikacji matry. Gdybyś potrzebował to mogę ją odnaleźć i podrzucić na priv.
mtirzeszów
Jak byś znalazł chętnie popatrzę.
Felgi własnie mają iść 15 cali. Jak macie jakieś propozycje z tuningowanych nowych felg to podpowiedzi mile widziane.
mtirzeszów


Silnik ze skrzynią prawie gotowe, zostały ostatnie detale i będzie można go montować.
Dużo przerwy spowodował brak dostępu tulejek (gumowo-stalowych) tylnych wahaczy, które dorabiamy z poliuretanu.
Początkiem przyszłego tygodnia mamy nadzieję, że w końcu uda nam się oddać samochód do lakierowania.

mtirzeszów
Witam ponownie,

odświeżam temat: silnik w środku, udało dokończyć się klejenie laminatów i przygotować samochód do lakierowania, do którego właśnie dziś wyjechało i spędzi tam co najmniej miesiąc.


Pietrek.L
CYTAT(mtirzeszów @ Mon, 11 Aug 2014 - 17:36) *
Jak byś znalazł chętnie popatrzę.
Felgi własnie mają iść 15 cali. Jak macie jakieś propozycje z tuningowanych nowych felg to podpowiedzi mile widziane.


Japan Racing JR 10



Smoor Roadster



Ronal Turbo R10



SCHMIDT TH LINE




Ewentualnie ori oddać IM do przeróbki

Tutaj też jakieś ciekawe http://www.oijoij-society.com/viewtopic.php?f=29&t=32
raich
swiece zaplonowe wkrecane pod roznymi katami?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.