Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E46 320Cd by deejeys czyli M̶4̶7̶N̶ M50 Turbo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6
deejey!
Parę słów na wstępie... Auto mocowo nie robi szału, ale na tle innych 320d jednak jest dość wysoko. Niestety silniki te w BMW nie są zbyt często modyfikowane tak jak np. 1,9tdi. Czemu? Może przez obecność 3.0d o już na starcie większej mocy, nie mniej jednak ja kupiłem 320Cd i jakoś lubie ten silnik i ten dziwny wyraz twarzy ludzi po wyścigu jak dowiadują się, że dostali baty od 2.0 litrowego diesla smile.gif Auto jest w moich rękach 4 lata, daje mi dużo frajdy. Wszystkie modyfikacje mechaniczne przeprowadziłem samodzielnie. Galerię postaram się bardziej rozbudować, dodam zdjęcia z zawodów i z modyfikacji (trzeba przeszukać trochę dysk 2tb...)



MODEL:BMW E46 320Cd

Modyfikacje


Silnik: seria

Modyfikacje głowicy: brak


Modyfikacje bloku: brak


Turbo: stage I

GTB1756 przerobione na podciśnienie

Układ dolotowy: stage I

Customowe orurowanie intercoolera wykonane samodzielnie, ic fmic 550x230x65 , orurowanie z kwasówki 60mm . Dolot do turbiny customowy również z kwasówki 56mm przy turbo 76mm przy filtrze. Filtr a'la HKS - grzybek.


Układ wydechowy: stage II

Całkowicie przelotowy o średnicy 2.25 cala , na dwóch tłumikach po środku auta. końcowy na wzór m3 e92

Układ wtryskowy: seria

Wtrysk metanolu SNOW PERFORMANCE stage III

wtryski nigdy nie ruszane, pompa również seria

Elektronika: seria

sterownik programowany przez tc-performance.eu

Układ chłodzenia: seria

Układ napędowy: seria

Zawieszenie: stage I

Gwintowane zawieszenie FK AK 501 , trochę poliuretanowych tulejek

BODY KIT: stage I

Zderzak przedni M3, progi M-pakiet, tylny zderzak m-pakiet z customowym dyfuzorem, carbonowa klapa



Osiągi :
Auto obecnie kręci czasy rzędu 6.1 do setki (mierzone G-tech PRO ) oraz najlepsza ćwiatka na obecną chwile (zmierzone aż dwie) - 14,18
100-200 16,8s

Wykres :



Zdjęcia :







Daktyloskop
Może zanim wrzucisz foty ze spotów na publiczny serwer/forum pójdziesz po odrobine rozumu do głowy i zasłonisz nr tablic rej. ?!
deejey!
Ja nie wiem gdzie Ty tu widzisz blachy, poza moimi na jedynym zdjęciu... smile.gif
AdrianR32
fajny wynik podobny do mojego tylko ja gtb2260vk 270/510nm

ten czas z gtech bankowo nie mozliwy .ja na gtechu 13,5 robie a na zawodach 14.000 best tak wiec przy aucie 1500 kg z kierowca 250/508 14.5-15 realny czas na cwiare

pozycz Racelogika TO JEDYNY MIARODAJNE urzadzenie pomiarowe

duzy nm jak na seryjne graty ? rolleyes.gif hamowales gdzies indziej ??

ile seryjnie bylo nm/km?
deejey!
To nie VAG smile.gif te silniki taki moment generuje smile.gif Hamowane bylo również na dynomecie na poprzednim sofcie i na tych rolkach i 1hp różnicy smile.gif

Robilismy porównania z RL i na poprzednim sofcie i na RL wykrecilem 6.4 również smile.gif i robilismy zresztą porównania na zawodach w Ułeżu smile.gif ten gtech pro jest na tym samym systemie gps 10mhz oparty wink.gif

Seria ma 150hp/330nm
RobertGTI
Mocno wyszło jak na taką suszarkę. Jak takie parametry znosi układ napędowy?

Czy turbo siadło p&p czy jakaś rzeźba ???
deejey!
Sprzęgło seria, nowe dwa lata temu ogarniete smile.gif jest identyczne mocowo co w 330 184hp. Czyli nowe 550nm a wraz z czasem pewnie mniej. Wtedy tarcza spiekowa 8 lopatek wleci smile.gif

Turbo niestety tu ciężko sie wsadza, ze względu na miejsce sad.gif
AdrianR32
Pompki do ilu teoretycznie starcza?? Ni i moc jak na gtb17 dosc duza:/
Ja tez mam gtech pro i wg niego 13.4-5 na cwiare i przyspieszenie 5.7-6.2 powtarzalne bez trakcji na 1,2,3 biegu best 5.3 ale z dwoji start smile.gif
Jakie plany na wiecej ??
AdrianR32
A na RC przyspieszenie identyko a 1/4 13.7-8 a kur na zawodach ni chu.... 14.000-14.100 z 13 razy na 23 proby :/
Fiodor
Moc jest ale Nm spada po 3200rpm. prawdopodobnie za mała turbina. ten silnik ma w serii 150 koni? ile Twój silnik generował w serii? o ile był hamowany seryjnie.
deejey!
No co mam Ci powiedzieć, moc wyszła nie z kapelusza... powiem więcej - bylo 240hp i 480nm zmodyfikowalem dolot i wsadzilem wiekszy fmic (zamiast 140mm wysokości to 230) no i udalo sie wycisnąć tyle... smile.gif


To fakt turbo nie jest ogromne, dlatego też pewnie wpadnie inne wink.gif bo to już na więcej nie stać. Auto już po zakupie 4 lata temu nie bylo seryjne - 186hp i iles tam nm smile.gif a potem moc systematycznie rosła. Na gt1749 bylo juz 215hp ale ukrecil się wirnik biggrin.gif
Pan. B
Sympatyczny dupowóz.
Mam mało racingowe pytanie co to za lampy są z przodu? Czy to tylko photoshop? smile.gif
deejey!
Lampy customowe, ringi RGB wykonane przezemnie od postaw kupe czasu temu. Dość kontrowersyjny mod ( jak zresza całe auto) na żywo zawsze słyszę, ze zaje*iście czerwone wygladaja a na necie bywa inaczej. Na co dzień mam biale/cieplo biale a na zloty czerwone lub fiolet. Bo tyle te kolory mnie interesuja smile.gif



Lubie indywidualne modyfikacje, tak jak tylny dyfuzor z wydechem czy tez przedni zderzak, nie mówiąc o klapie... ale mi to zwisa...

Dźwięk wydechu podoba się wieeelu osoba i jest bardzo charakterystyczny smile.gif
bielawa
http://hidretrofit.pl/sklep/devil-eyes-kit/
Może to coś takiego;-)
RobertGTI
To co z tą sprężarką było modzone? Kolektor custom ?
AdrianR32
Dokladnie cie rozumiem sam mam lampy bi xenon z listwa led i aktywnymi kierunkami jedni zachwycaja sie bo na zywo baja a przez foto juz rozbie bywa i na necue hateing smile.gif
Wydech mam 3' full przelot i jak na diesla jak zakrece ponad 3000 rmp brzmi baja
Foto
Soczewka z infinity bi xenon 3' listwa led audi
ddziaduch
Jak ma się legalność takich home made lamp? Wiem że off top konkret, ale ciekawi mnie to skoro już temat zaczeliśmy biggrin.gif
piramida
Deejey, jak na taką małą turbiny dół wyszedł dość kiepski, co da się z tym zrobić? Pewnie trochę przez duży IC. ..
deejey!
Legalność? A co tu legalnego w tym aucie... Jak będą chcieli zabrać dowód to zawsze coś znajdą... smile.gif


Dół kiepski - tak jak pisałem totalnie nie chce dołu lepszego bo na pierwszych 3 biegach i tak nie czuć, że jest słabo w tym zakresie do 2500rpm a powyzej to jest terror.... xD a mocny dołem to się jarają Ci co nie mają góry smile.gif Panewki nie były nigdy oglądane... A niestety BMW nie słyną z mocnych :/ Dlatego moje softy zawsze mają ograniczone doły - może dlatego z grona tych którym wystrzelił silnik ( a już było takich którzy na sofcie 215/450 pół roku pojeździli...) ale co - full nm przy 2000-2500 a potem nic, moc do 3700 a potem dół... Na co mi takie auto? Ja się tym ścigam co tydzień praktycznie od 4 lat. Czesto w tygodniu bawie się na mieście etc... Potrzebuje tylko góre smile.gif
piramida
deejey, skoro nie zależy ci na mocnym dole to trzeba było wsadzić gtb2260 i wtedy góra była by jeszcze lepsza o ile jest jeszcze paliwo, u mnie na gtb2260 przy 4000 jest 450Nm a przy 2000 jest 330Nm i w cale nie uważam że dół mam mocny mimo że jeżdżę ośką.

P.S. jak by tak podciągnąć w zakresie 2200-2900 to wtedy jak dla mnie idealnie smile.gif

Czasy 0-100 bardzo dobre, moc i moment na wykresie bez metanolu czy z metanolem?
deejey!
No i mam zamiar wsadzic gtb2260vklr + lepsze wtryski...


Pomiar na metanolu od 1.0bar smile.gif

Boje się dużej turbiny bo jak trochę latam bokiem to nie wiem jak będzie się to zachowywać na przepieciu, ale te vklr raczej będzie boskie smile.gif
bolus1
CYTAT(deejey! @ Wed, 09 Jul 2014 - 22:40) *
No i mam zamiar wsadzic gtb2260vklr + lepsze wtryski...


Pomiar na metanolu od 1.0bar smile.gif

Boje się dużej turbiny bo jak trochę latam bokiem to nie wiem jak będzie się to zachowywać na przepieciu, ale te vklr raczej będzie boskie smile.gif


na takim turbo jak się nie myle lata sporo osób w małych dieslach.np. Fiodor w ibizie ma i wstaje mu to bardzo ładnie. Więc i u Ciebie po przepięciach powinno być git:) aż sam jestem ciekaw jakie możliwości ma układ wtryskowy w tym ropniaku
Venomen
CYTAT(deejey! @ Wed, 09 Jul 2014 - 22:40) *
No i mam zamiar wsadzic gtb2260vklr + lepsze wtryski...


Pomiar na metanolu od 1.0bar smile.gif

Boje się dużej turbiny bo jak trochę latam bokiem to nie wiem jak będzie się to zachowywać na przepieciu, ale te vklr raczej będzie boskie smile.gif


Jak latasz bokiem to jaki tam jest dyfer konkretnie i przełożenie? Z M3 przekladales zeby szpera byla?
deejey!
Szpery niestety w e46 były tylko w m3, żadnej benzynie nie mówiąc o dieslu. Dedykowany Quailfe-a ponad 5tyś zł smile.gif Szpery nie mam, bo do amatorskiej zabawy nie potrzebna jest zbytnio smile.gif tzn fajnie było by mieć spięcie 25-40% no ale za taką kasę, wolałbym dołożyć i budować driftowóz na boku smile.gif

tak na szybko z neta: https://www.youtube.com/watch?feature=playe...p;v=v4DOIQAqH9Q
Venomen
CYTAT(deejey! @ Thu, 10 Jul 2014 - 13:14) *
Szpery niestety w e46 były tylko w m3, żadnej benzynie nie mówiąc o dieslu. Dedykowany Quailfe-a ponad 5tyś zł smile.gif Szpery nie mam, bo do amatorskiej zabawy nie potrzebna jest zbytnio smile.gif tzn fajnie było by mieć spięcie 25-40% no ale za taką kasę, wolałbym dołożyć i budować driftowóz na boku smile.gif

tak na szybko z neta: https://www.youtube.com/watch?feature=playe...p;v=v4DOIQAqH9Q


No tak wlasnie myslalem ;). To nie latanie bokami, tylko uślizg zwykły. Zespawaj most w takim razie, wtedy jest frajda ;)
lukkoz01
deejey!: patrząc na wykres odnoszę wrażenie że zmienna geometria nie chodzi w pełnym zakresie. Skracałeś w turbinie ramię od geometrii?

Po pierwsze nie widzę sensu ładowania GTB2260VKLR. Zdecydowanie lepszym wyborem jest GTB2060VKLR. GTB20 wystarczy Ci do 320KM, natomiast GTB22 do 350KM.

deejey!
turbina była sterowana elektronicznie, załozna jest gruszka od gt2256 bmw smile.gif Ale czemu tak uwazasz? smile.gif


Co do turbo to jeszcze trochę bo musze ogarnąć pare innych rzeczy smile.gif
dawidd3
lukkoz01 GTB2060VKLR w 2.0d ile może bezpiecznie dmuchać?
deejey!
obstawiam, że 2.2 bara utrzyma do odcięcia bez problemu... biggrin.gif
dawidd3
Pewnie tak, ale w Twoim przypadku za pół roku może znów zabraknąć powietrza tym bardziej, że końcówki wtrysków będą wydajniejsze. wink.gif Wiadomo, że bezpieczniej będzie dmuchać 2.2 bara z GTB22 niż GTB20 no i zawsze jest zapas rzędu 200mbar jak dojdą jeszcze jakieś mody. wink.gif
AdrianR32
Czemu bez sensu do 2.0 vklr wkladac a do 1.9 wkladasz sam ??
Uzasadnij Lukkoz swoj post.

Chyba lepiej miec zapas na ew zmiany pompek itd
piramida
Adrian, otrzymałeś już odpowiedź wink.gif
lukkoz01
CYTAT(deejey! @ Thu, 10 Jul 2014 - 16:55) *
turbina była sterowana elektronicznie, załozna jest gruszka od gt2256 bmw smile.gif Ale czemu tak uwazasz? smile.gif

Dokładnie tak samo mi wstawał VKLR gdy miałem źle ustawioną geometrię. Do 2500 powoli wstawało a powyżej 2600 pompowało jak poje#ane.

CYTAT(dawidd3 @ Thu, 10 Jul 2014 - 17:21) *
lukkoz01 GTB2060VKLR w 2.0d ile może bezpiecznie dmuchać?

W teorii do 4000 można ładować około 2,6 i spadające do 2,2 przy 5000. Chociaż ja bym do samego końca ładował 2,5 bara.

CYTAT(deejey! @ Thu, 10 Jul 2014 - 18:02) *
obstawiam, że 2.2 bara utrzyma do odcięcia bez problemu...

Utrzyma nawet 2,8 (sprawdzone na VK i VKLR) ale powyżej 2,4 w przypadku VK nic to już nie daje. W GTB2060VKLR można ładować trochę więcej niż w VK więc obstawiam że 2,5-2,55 to max dla tej turbiny.
KingSoft
Lukkoz01 nie pisz głupot i na tym skończ. Spójrz jeszcze raz na mapy kompresorów i naucz się w końcu czytać je ze zrozumieniem - pod dane silniki wyznaczać zakres ich prac. I to że udaje się jakieś moce uzyskiwać z różnych osprzętów nie oznacza to, że jest to dobrze zrobione!

Krzywa momentu ustawiona w tym samochodzie jest tragiczna, sorry takie moje subiektywne zdanie.
Trochę pomęczyłem swoją 120D pod względem testów i pisze z doświadczenia - miałem 240-250hp na 1,82bar@GT2260v przy lambdzie 1,18.
Te silniki nie lubią wysokiego ciśnienia oraz wałki w tym silniku mają dobrą wydajność pomiędzy 2000-4000obr ale dobrze jest ustawić max moc przy 4500obr
@Deejey - Moim zdaniem powinieneś ograniczyć mocno moment do 450Nm max a silnik mniej zgrzeje się górą.
Nie zauważyłem jakie masz sprzęgło ale jak zamach LUKa to długo nie pożyje z takim momentem.

piramida
Nie wiem jak silniki bmw znoszą duże doładowanie ale dla przykładu w 2.0tdi bkd powyżej 2.2bara to strach dmuchać, głowica w bkd jest słabiutka, u mnie turbo ładuje 2.0 bara i na takim setupie zrobiłem około 50kkm

Tak więc wątpię co by silnik bmw ze spokojem przyjmował na klatę ponad 2.5bara!
lukkoz01
CYTAT(KingSoft @ Thu, 10 Jul 2014 - 21:01) *
Lukkoz01 nie pisz głupot i na tym skończ. Spójrz jeszcze raz na mapy kompresorów i naucz się w końcu czytać je ze zrozumieniem - pod dane silniki wyznaczać zakres ich prac. I to że udaje się jakieś moce uzyskiwać z różnych osprzętów nie oznacza to, że jest to dobrze zrobione!

Nie chce Cie urazić ale strasznie teoretyzujesz- błądzisz. Po pierwsze mapę kompresora liczy się uwzględniając A/R muszli. VKLR ma większą muszlę ssącą niż VK. Po drugie VKLR ma mniejsze straty z uwagi na kulki. O ile w przypadku VK w miarę się wszystko pokrywa z mapą kompresora o tyle przy VKLR teoria ma się ni jak do praktyki. Tym bardziej że Garrett nie podaje oficjalnych map dla GTB2260VKLR. Faktem jest, że to co napisałem w poprzednim poście, w torii nie trzyma się kupy ale praktyka mówi co innego.

Sam w pewnej dyskusji pół roku temu spierałem się że 2,5 bara to i tak za dużo dla VKLR, ale po przetestowaniu tego na własnym aucie stwierdzam że wtedy się myliłem.

Zadam teraz podstawowe pytanie jakie masz doświadczenie w jeździ TDI z dużym doładowaniem? Od prawie pół roku jeżdzę na VKLR z doładowaniem 2.8bara i wszystko działa. Po EGT widać że dopiero przy 2,7 bara turbo zaczyna delikatnie wychodzić poza mapę kompresora. Zamiast osądzać mnie zbuduj mocne TDI i po testuj sobie różne rozwiązania. Dodam że GTB2260VK wbrew forumowym mitom nie rozpada się przy doładowaniu 2,7 bara (testowałem wielokrotnie)- co nie oznacza że takie doładowanie ma sens dla tej sprężarki.
kamilgt
Ja testowałem tego Gtech fanatic na zawodach i pokazywał spoko, ogólnie najlepsze ET pokazywał 12.97s, na zawodach było 13.0. smile.gif
jnx
Z tym 1.82b, lambda 1180 i 250KM bym polemizował smile.gif Lambde można sobie wsadzić głęboko gdzieś jeżeli ktoś dokładnie damo przestudiował szczególnie sekcje cr smile.gif

Obecnie robimy projekt 320D na eu4 i GTB2056 z 3.0HDI i będzie wiadomo coś więcej ;-) Narazie mogę powiedzieć że turbo budzi się bardzo ładnie smile.gif Kiedyś chyba wymienialiśmy PW ze sobą smile.gif Robiłeś pomiary przyśpieszenia tej jedynki?

Niuton oczywiście do korekty - w zasadzie 2 kliknięcia choć użytkownik celowo chciał mieć power na przepince gdy wychodzi z zakrętu ;-) W zasadzie takiego wyniku by nie było na tym turbo gdyby nie wtrysk SP.

CYTAT
Tak więc wątpię co by silnik bmw ze spokojem przyjmował na klatę ponad 2.5bara!


Słuszne twe obawy smile.gif

Z tym doładowaniem powyżej 2b w seryjnym m47n to możecie pomarzyć. Radzę go nie przekraczać. Dlatego też GTB20 w tym silniku uważam za najlepsze rozwiązanie. No chyba że mamy otworzyć silnik i pomodzić pod wyższy boost.

Różnica jest też taka że tłoki w eu3 mają mniejszą komorę spalania co negatywnie wpływa na poziom zadymienia.
Wałki są okey. Porównywałem na szrocie wałek z M57N z wałkiem od 535D i powiem szczerze że różnica gołym okiem niewidoczna a silniki biturbo jednak kręcą się wysoko i nic się nie dzieje.

Odnośnie sprzęgła to 500Nm znosi normalnie, spool turbiny jednak nie jest na tyle gwałtowny co reakcja w 3.0D, dlatego sprzęgło ma mniejsze obciążenia.

CYTAT
patrząc na wykres odnoszę wrażenie że zmienna geometria nie chodzi w pełnym zakresie.


Coś w tym może być bo turbo budzi się dość gwałtownie pomimo że softowo jest wszystko płynnie w obu płaszczyznach ustawione.
Łukasz GDY
Dlaczego dział diesel jest tak bardzo pomijany? Te BMW może i jest super w swojej klasie, ale mój dupowóz (mondeo) wyszedł na podobną moc i większy moment po niewielkim chipie. Dla mnie było za mało, żeby go do działu diesel wrzucać a tu silnik, który może nie jest popularny w przeróbkach a i one nie powalają.
Przepraszam jeżeli kogoś uraziłem, ale w tym dziale ostatnio poprzeczka wysoko do góry poszła.
deejey!
A to tu gdzieś w regulaminie jest napisane, że "auto musi być mocniejsze od auta użytkownika "Lukasz GDY" czy coś w tym stylu? Bo nie do końca rozumiem smile.gif

Wrzucilem opis bo męczą mnie ludzie na PW co zrobić, zeby osiągnąć taka moc, do tej pory nikt zbyt szczególnie nawet nie byl w stanie napisać co trzyma moc w tym silniku, ile da się go wykręcić czy wiele innych pytań na które znam odpowiedzi i często ich udzielam. Nie rozumiem Twojego oburzenia, naprawdę smile.gif
Łukasz GDY
CYTAT(Łukasz GDY @ Fri, 11 Jul 2014 - 23:12) *
Dlaczego dział diesel jest tak bardzo pomijany?

Może to pomoże. Jest specjalnie stworzony dział. Przez to, że wszyscy go szerokim łukiem omijają nie jest zbyt atrakcyjny a uważam, że jest dużo fajnych diesli, które tam powinny się znaleźć. I nie schodziły by po kilku dniach na 2 czy 3 stronę.

CYTAT(Łukasz GDY @ Fri, 11 Jul 2014 - 23:12) *
Przepraszam jeżeli kogoś uraziłem, ale w tym dziale ostatnio poprzeczka wysoko do góry poszła.

Widzę, że to zdanie nie pomogło.

CYTAT(deejey! @ Sat, 12 Jul 2014 - 07:38) *
A to tu gdzieś w regulaminie jest napisane, że "auto musi być mocniejsze od auta użytkownika "Lukasz GDY" czy coś w tym stylu?

Napisałem, że mój dupowóz ma zbyt mało przeróbek nawet na dział "Diesel Power", więc nie rozumiem oburzenia.

Generalni chodzi mi o pomijanie działu "Diesel Power", który mógłby być bardzo interesujący i nie trzeba by szukać tematu o dieslach przez kilka stron.

Jeszcze raz przepraszam Ciebie i Twoje BMW.
deejey!
Ale przecież projekty opisujemy w tym dziale, dział "diesel power" to dział o modyfikacjach, pytania, dyskusje? Forum czytuje już kilka lat no i tak to zawsze widziałem...
Łukasz GDY
Ok, trochę mnie poniosło. Działaj dalej i 3 z przodu życzę wink.gif Mnie nie stać na robienie dwóch samochodów, więc nie wiem ile można z mojego diesla wykrzesać. Dodam tylko, że mondziak 2.2 TDCI ma ponad 200KM i ponad 500Nm po samym delikatnym programie. Może kogoś w końcu zainteresuje ta jednostka, bo uważam że ma duży potencjał.
Dodam jeszcze od siebie, że trochę za bardzo stylizujesz ten samochód na M-power a można taki smaczek zachować niepozornym wink.gif
deejey!
Wiesz, nie wiem jak to ogolnie jest bo na mondeło się nie znam i w ogóle, ale sądzę, że głównym problemem tych aut jest buda - ani lekka ani atrakcyjna (z mojego punktu widzenia oczywiście) a to raczej podstawowy czynnik.

Jeśli chodzi o duży performance diesli to niestety ale pierwsze miejsce mają VAGi i tyle. Na nich wiele osób się uczyło, jak padł słupek to nie było szkoda, bo tanie... smile.gif Tak to widzę.
GIB
Tytułem wyjaśnienie drogi Łukaszu. Twoje auto ma w serii 175 KM i 400 Nm z 2.2L a masz 200+ i 500 Nm po programie.
Tu z 2.0L jest przyrost 100 KM i 140 Nm, a projekt nie ogranicza się wyłącznie do zrobienia programu. No i clou. Z auta które za specjalnie nie jedzie wg zeperfs 16,5 na 1/4. Tu po modach jest podobno niska 14, może Gtech przekłamuje i jest średnia co i tak jest fajnym progresem. Twoje Mondeo o ile dobrze pamiętam miało dość duży problem z objechaniem mojej 16 sekundowej Vectry wink.gif Dlatego nie same cyferki są ważne szczególnie te przed literami N i m wink.gif
Łukasz GDY
Wszystko już wyjaśniliśmy, ale ok. Pojemność w sumie podobna a u mnie po samym programie jest 100Nm więcej. Porównywałem silniki nie samochody a mondeo jest ciężkie w ch.j. Jakbym miał je zostawiać, wiem że bez problemu można zrobić ok 300KM tylko moment trzeba ograniczyć, już teraz sprzęgło potrafi się uślizgiwać wiec nie wiem ile przyjmie nowe. Po za tym to mój dupowóz, który objeżdża większość samochodów na drodze i to mi na co dzień styka.
hug
Ale kogo to obchodzi.. To jest temat o bmw, a nie o skurwiałym mondeo. Moim zdaniem ładnie kolega pomodził i widać, że auto jest jego oczkiem w głowie, a nie nudnym samochodem na codzień. Pozdrawiam
deejey!
Ogólnie tak jak kolega GIB pisze, te 320d w serii nie jadą. No ale co tu się dziwić - 150km 330nm w serii (+ waga = sedan 1400kg, coupe 1500kg, kombi 1600kg), na dodatek całość mocy nisko bo w serii kiepskie wydanie gt1749. Egzemplarze podkręcone na turbinie z e90 (gtb1752) o mocy 225hp 480nm potrafią wykręcić 14,9 i okolice 7sekund setka mierzone RL (w e46 kombi, które waży 100kg więcej od mojego coupe) Wiadomo do tego cooler i wydech, no ale koszt coolera w e46 to fmic + dwa kolanka, parę opasek = 550zł. Wydech nie trzeba zmieniać średnicy tylko poluzować czyli wywalić ekologię. Kilka niedrogich modyfikacji i jest w miarę sprawne auto na co dzień...




Łukasz GDY ale naprawde co ja mam Ci napisać? Uczepiłeś się tego NM i tyle. W 320d jak by się uparł to na serii też pewnie da radę tyle wykręcić, tylko po co. Tu klasyczny soft to 190hp 410nm czasem więcej czasem mniej. Turbo w serii jest słabe i tyle.


Huq, dziękuje bardzo smile.gif




Co do aut, każdy tam ma swój gust jednego kręcą wybebeszone colty, corsy, astry drugiego limuzyny z v8. Jak by każdy robił te same auta to by było nudno smile.gif Jedynie ważne w tym wszystkim jest by nie popadać w ślepą zawiść do innych marek czy też wierzenie w swoje auto ponad jego możliwości, bo i tacy się zdarzają... Fizyki nie oszukamy czy to przy rozpędzaniu auta czy to przy jego zwalnianiu... smile.gif
Łukasz GDY
CYTAT(hug @ Sun, 03 Aug 2014 - 05:46) *
Ale kogo to obchodzi.. To jest temat o bmw, a nie o skurwiałym mondeo. Moim zdaniem ładnie kolega pomodził i widać, że auto jest jego oczkiem w głowie, a nie nudnym samochodem na codzień. Pozdrawiam

Skurwiała to może jest twoja honda, bo każdy z wioski ją miał. Natomiast moje mondeo jest w wersji, której w Polsce jest kilka sztuk.

deejey!, nic mi nie masz napisać. Ja tyko odpowiadałem GIBowi.
deejey!
Jak już temat podbity, to wrzucę filmik bo widzę na 1str nie wrzuciłem wtedy.


https://www.youtube.com/watch?v=GcDvRlN5ebs


Bardzo ładnie słychać moment przejścia czyli okolice 2500rpm biggrin.gif Pomiar chyba na 6 biegu
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.