Pan. B
Sat, 19 Apr 2014 - 21:00
E36 M50B20 Dupowóz.
Na te chwile mam wpięty parownik od lpg w ukł. grzania przepustnicy przez naście redukcji przez które ucieka chłodziwo. A po chwili jazdy nie da się dotknąć korpusu przepustnicy (Pozostałość po poprzednim właścicielu)
Reduktor będzie wpięty inaczej.
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/...chlodn/vFC75089Przewód z głowicy nr.15 wpiąłbym w przewód nr.9.
Są jakieś minusy takiego rozwiązania?
Druga sprawa to zbiornik z węglem aktywnym/ odpowietrzania par paliwa. Chcę go usunąć całkowicie. Elektrozawór zostanie.
Jakieś rady, pomysły?
Grand_
Sun, 20 Apr 2014 - 02:46
przecinasz przewód 5 i przewód 8 w nie wmontowujesz trójniki i od tych trójników wpinasz reduktor.
Ja tak mam u siebie i tak mają wszystkie E36 w których to dobrze działa.,
W ogrzewanie przepustnicy to taka wersja na pałe robiona przez idotów gazowników bo tak jest szybciej i nie trzeba ściągać kolektora ssącego.
Pan. B
Sun, 20 Apr 2014 - 09:18
Chciałem zrobić tak jak piszesz Grand, dzięki:)
Przez to druciarstwo gaziarzy zagotowałem baware, jebła plastykowa redukcja na wężu wodnym do reduktora;/
Odnośnie grzania przepustnicy to doczytałem że może się osadzać syf z odmy. Ale wpadłby cath tank, więc to nie problem. Jakieś plusy/minusy takiego rozwiązania?
KonradGT
Sun, 20 Apr 2014 - 10:08
Ja zarówno grzanie przepustnicy jak i filtr węglowy po prostu usunąłem i wszystko jest ok
Pan. B
Sun, 20 Apr 2014 - 10:20
KonrdadGT a seryjną odmę zostawioną masz?
Wojtek
Sun, 20 Apr 2014 - 10:41
Mozesz wywalic i filtr i grzanie przepustnicy nic nie bedzie sie zlego dzialo.
Odme pusc pod auto.
Pan. B
Sun, 20 Apr 2014 - 10:54
Dzięki za rady:)
Żeby nie odkopywać starych tematów to zapytam przy okazji tutaj, chce wrzucić wskaźnik temp oleju. Gdzie dać czujnik? Miska? Niektórzy odradzają. Czy może lepiej w pokrywę filtra oleju? Przepływ oleju jest, więc powinno dobrze pokazywać temp.
KonradGT
Sun, 20 Apr 2014 - 13:57
Ja mam odme wpieta jak seria, ale jak miałem kiedyś inne auto z M50B20 to puscilem pod auto i było wszystko ok.
Co do czujnika temp oleju to można by zrobić taki trójnik w miejscu czujnika ciśnienia, jak robi się w przypadku zasilania turbiny w olej.
Wojtek
Sun, 20 Apr 2014 - 14:00
Popatrz gdzie m3 ma czujnik olejowy i tam powinno byc ok. Mozna sie tez pokusic o montaz podstawy filtra i chlodnicy z m3 - chlodnica moze pochodzic od tdsa jest wieksza i tansza. Podstawka i filtr z m3.
Pan. B
Sun, 20 Apr 2014 - 14:27
Wojtek o podstawie z m3 wiem, ale cena jest chora. Najtańsza 7 stów na all...
W tym miejscu gdzie jest czujnik temp m3 u mnie jest zasilanie vanosa w olej.
KonradGT ten trójnik jest dobry do czujnika ciśnienia, w tym miejscu jest słaba wymiana oleju/ślepa uliczka.
Wojtek
Sun, 20 Apr 2014 - 15:02
Popatrz na projekty z turbo gdzie chlopaki montuja.
Aguirre
Sun, 20 Apr 2014 - 16:05
Załóż sobie podstawę filtra z m52tu lub m54.Będziesz miał fabryczny czujnik.Koszta niewielkie.
Pan. B
Sun, 20 Apr 2014 - 20:27
Dzięki Aquirre za info! Ale ostatnio zmieniałem uszczelkę podstawy filtra i szczerze mówiąc nie chce mi się jej ściągać póki co
Jak już będę miał ściągać to pewnie zmienię na te z m3, na te chwilę obecną taka podstawa to za duży wydatek. Chyba że do tej z M54 też da się dorobić wyjścia na chłodnice? Bo cena jest mocno zachęcająca:)
Na razie czujnik wleci w korek spustu oleju.
sp200
Sun, 23 Dec 2018 - 11:25
1.8 is m42. Mam straszliwy syf w dolocie i chciałbym wywalić odmę. Czy sprowadza się to do puszczenia węża z głowicy do jakiejś buteleczki pod samochodem i zaślepienia króćca na ten wąż w przepustnicy?
Wywalenie filtra par paliwa: Niebieski przewód ucinam pod samochodem. Co z czarnym przewodem który do niego idzie? Do czego służy i co z nim zrobić po pozbyciu się filtra par?
Mis
Sun, 23 Dec 2018 - 11:42
W m42 robisz tak (przedlift odma z przodu/polift odma z tyłu):
Wywalasz wąż idący od odmy do przepustnicy/separatora, przy przepustnicy/separatorze zaślepiasz, a z pokrywy prowadzisz długi wąż, którego koniec lokujesz przy misce olejowej, na jego końcu nie dajesz buteleczek/filterków i dupereli, bo w zimie zamarznie i będzie kiszka, przetestowane.
Przy usuwaniu ogrzewania przepustnicy zaślepiasz oba wężyki idące do przepustnicy, a krócce przepustnicy zostawiasz luzem.
Pochłaniacz par paliw usuwasz tak, że puszkę filtra węglowego spod maski wyrzucasz do kosza, króciec przy przepustnicy zaślepiasz, a przewód, zaworek sterujący zostawiasz w powietrzu z podpiętą kostką, a przewód idący z baku do puszki zostawiasz pod autem luzem (nie zaślepiaj).
gulba
Sun, 23 Dec 2018 - 18:52
A nie jest tak że przy filtrze oparów paliwa, zawór nią sterujący otwiera się przy max. obrotach silnikach wzbogacając mieszankę. Ktoś słyszał taką teorię???
kirpek
Sun, 23 Dec 2018 - 22:15
Jak już temat ruszony, to czy fabryczny czujnik da się podpiąć do jakiś zegarów z allegro?
Czy jakiś budżetowy wskaźnik temp z czujnikiem podziała dłużej?
Mis
Mon, 24 Dec 2018 - 01:46
Nie ma to wpływu na mieszankę przy bucie.
Przewód od baku do pochłaniacza można pod autem zostawić luzem albo dać jak ja zaworek odpowietrzający bak z cinquecento (upuszcza powyżej 0,1b w atmosferę, a w przypadku podciśnienia w baku wpuszcza powietrze).
Lepiej kupić zegar z czujnikiem i po problemie.
sp200
Tue, 25 Dec 2018 - 02:02
Mis, dziękuję za odpowiedź. Czy całkowite usunięcie tej "nadstawki" grzania przepustnicy pomiędzy kolektorem a przepustnicą coś da?
Pan. B
Tue, 25 Dec 2018 - 10:48
Całkowicie nie usuniesz. Kanał wodny jest w korpusie przepustnicy. Ja obciąłem krućce wodne. W głowice tokarz dorobił mi korek zaslepiajacy i tyle. Odma poszła pod auto.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.