Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E36 Usuniecie grzania przepustnicy i zbiornika odpowietrzania par paliwa.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Pan. B
E36 M50B20 Dupowóz.
Na te chwile mam wpięty parownik od lpg w ukł. grzania przepustnicy przez naście redukcji przez które ucieka chłodziwo. A po chwili jazdy nie da się dotknąć korpusu przepustnicy (Pozostałość po poprzednim właścicielu)
Reduktor będzie wpięty inaczej.
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/...chlodn/vFC75089
Przewód z głowicy nr.15 wpiąłbym w przewód nr.9.
Są jakieś minusy takiego rozwiązania?
Druga sprawa to zbiornik z węglem aktywnym/ odpowietrzania par paliwa. Chcę go usunąć całkowicie. Elektrozawór zostanie.
Jakieś rady, pomysły?
Grand_
przecinasz przewód 5 i przewód 8 w nie wmontowujesz trójniki i od tych trójników wpinasz reduktor.
Ja tak mam u siebie i tak mają wszystkie E36 w których to dobrze działa.,
W ogrzewanie przepustnicy to taka wersja na pałe robiona przez idotów gazowników bo tak jest szybciej i nie trzeba ściągać kolektora ssącego.

Pan. B
Chciałem zrobić tak jak piszesz Grand, dzięki:)
Przez to druciarstwo gaziarzy zagotowałem baware, jebła plastykowa redukcja na wężu wodnym do reduktora;/
Odnośnie grzania przepustnicy to doczytałem że może się osadzać syf z odmy. Ale wpadłby cath tank, więc to nie problem. Jakieś plusy/minusy takiego rozwiązania?
KonradGT
Ja zarówno grzanie przepustnicy jak i filtr węglowy po prostu usunąłem i wszystko jest ok smile.gif
Pan. B
KonrdadGT a seryjną odmę zostawioną masz?
Wojtek
Mozesz wywalic i filtr i grzanie przepustnicy nic nie bedzie sie zlego dzialo.
Odme pusc pod auto.
Pan. B
Dzięki za rady:)
Żeby nie odkopywać starych tematów to zapytam przy okazji tutaj, chce wrzucić wskaźnik temp oleju. Gdzie dać czujnik? Miska? Niektórzy odradzają. Czy może lepiej w pokrywę filtra oleju? Przepływ oleju jest, więc powinno dobrze pokazywać temp.
KonradGT
Ja mam odme wpieta jak seria, ale jak miałem kiedyś inne auto z M50B20 to puscilem pod auto i było wszystko ok.
Co do czujnika temp oleju to można by zrobić taki trójnik w miejscu czujnika ciśnienia, jak robi się w przypadku zasilania turbiny w olej.
Wojtek
Popatrz gdzie m3 ma czujnik olejowy i tam powinno byc ok. Mozna sie tez pokusic o montaz podstawy filtra i chlodnicy z m3 - chlodnica moze pochodzic od tdsa jest wieksza i tansza. Podstawka i filtr z m3.
Pan. B
Wojtek o podstawie z m3 wiem, ale cena jest chora. Najtańsza 7 stów na all...
W tym miejscu gdzie jest czujnik temp m3 u mnie jest zasilanie vanosa w olej.
KonradGT ten trójnik jest dobry do czujnika ciśnienia, w tym miejscu jest słaba wymiana oleju/ślepa uliczka.
Wojtek
Popatrz na projekty z turbo gdzie chlopaki montuja.
Aguirre
Załóż sobie podstawę filtra z m52tu lub m54.Będziesz miał fabryczny czujnik.Koszta niewielkie.
Pan. B
Dzięki Aquirre za info! Ale ostatnio zmieniałem uszczelkę podstawy filtra i szczerze mówiąc nie chce mi się jej ściągać póki co tongue.gif
Jak już będę miał ściągać to pewnie zmienię na te z m3, na te chwilę obecną taka podstawa to za duży wydatek. Chyba że do tej z M54 też da się dorobić wyjścia na chłodnice? Bo cena jest mocno zachęcająca:)
Na razie czujnik wleci w korek spustu oleju.
sp200
1.8 is m42. Mam straszliwy syf w dolocie i chciałbym wywalić odmę. Czy sprowadza się to do puszczenia węża z głowicy do jakiejś buteleczki pod samochodem i zaślepienia króćca na ten wąż w przepustnicy?

Wywalenie filtra par paliwa: Niebieski przewód ucinam pod samochodem. Co z czarnym przewodem który do niego idzie? Do czego służy i co z nim zrobić po pozbyciu się filtra par?
Mis
W m42 robisz tak (przedlift odma z przodu/polift odma z tyłu):
Wywalasz wąż idący od odmy do przepustnicy/separatora, przy przepustnicy/separatorze zaślepiasz, a z pokrywy prowadzisz długi wąż, którego koniec lokujesz przy misce olejowej, na jego końcu nie dajesz buteleczek/filterków i dupereli, bo w zimie zamarznie i będzie kiszka, przetestowane.
Przy usuwaniu ogrzewania przepustnicy zaślepiasz oba wężyki idące do przepustnicy, a krócce przepustnicy zostawiasz luzem.
Pochłaniacz par paliw usuwasz tak, że puszkę filtra węglowego spod maski wyrzucasz do kosza, króciec przy przepustnicy zaślepiasz, a przewód, zaworek sterujący zostawiasz w powietrzu z podpiętą kostką, a przewód idący z baku do puszki zostawiasz pod autem luzem (nie zaślepiaj).
gulba
A nie jest tak że przy filtrze oparów paliwa, zawór nią sterujący otwiera się przy max. obrotach silnikach wzbogacając mieszankę. Ktoś słyszał taką teorię???
kirpek
Jak już temat ruszony, to czy fabryczny czujnik da się podpiąć do jakiś zegarów z allegro?
Czy jakiś budżetowy wskaźnik temp z czujnikiem podziała dłużej?
Mis
Nie ma to wpływu na mieszankę przy bucie.
Przewód od baku do pochłaniacza można pod autem zostawić luzem albo dać jak ja zaworek odpowietrzający bak z cinquecento (upuszcza powyżej 0,1b w atmosferę, a w przypadku podciśnienia w baku wpuszcza powietrze).
Lepiej kupić zegar z czujnikiem i po problemie.
sp200
Mis, dziękuję za odpowiedź. Czy całkowite usunięcie tej "nadstawki" grzania przepustnicy pomiędzy kolektorem a przepustnicą coś da?
Pan. B
Całkowicie nie usuniesz. Kanał wodny jest w korpusie przepustnicy. Ja obciąłem krućce wodne. W głowice tokarz dorobił mi korek zaslepiajacy i tyle. Odma poszła pod auto.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.