srbenda
Wed, 19 Mar 2014 - 11:23
Ostatnio się zastanawiałem nad wzmocnieniem fabrycznego aktuatora i nasuneła mi się mysł o dołożenie dodatkowej sprężyny zewnętrzenej. Pogrzebałem w necie i się okazało że takie coś istnieje i nawet ma fancy nazwę "wg helper spring"
Ma to prawo działać? Bo teoretycznie powinno. Poczytałem trochę na różnych forach i widzę że jest to dośc powszechy mod, szczególnie jeżeli nie istnieje możliwośc skracania cięgna aktuatora. Wiem że jest lepsze założenie czegoś sprawdzonego, ale jest to rozważanie stricte teoretyczne
GREGOR10
Wed, 19 Mar 2014 - 11:42
problem z tym zeby znalazc sprezyne odporna na temperature ktora sie nie podda.
srbenda
Wed, 19 Mar 2014 - 12:07
To jest do zrobienia
kakao
Wed, 19 Mar 2014 - 12:46
Poza estetyką wszystko git. Możesz też dać podkładki pod mocowanie gruchy oddalając ją od klapki wg.
Paweł#G
Wed, 19 Mar 2014 - 12:50
Czasami można spotkać wersje z dołożona śruba rzymską, którą się reguluje siłę naciągu dołożonej sprężyny.
killme
Wed, 19 Mar 2014 - 15:02
U mnie w turboskodzie mam taki patent, tylko że dospawalem blaszke do ramienia z wg aby własnie odsunać to troche od muszli i mieć dłuższe ramię, co teoretycznie poprawiać ma płynność i dokładność całości. Na sprężynach z castoramy działa to zaskakujące dobrze.
pinin
Wed, 19 Mar 2014 - 20:55
U mnie mialem taki patent na k03, jak jeszcze mialem 1.1 silnik. Dziala, nie ma problemow.
kakao
Wed, 19 Mar 2014 - 22:40
srbenda
Wed, 19 Mar 2014 - 22:46
A teraz pytanie za 100 punktów - jak twarda ma być sprężyna?
kakao
Wed, 19 Mar 2014 - 23:15
Jak nie znasz swojego auta na tyle żeby to określić to odpuść sobie...
Dla przykładu, w volvo 2.0T TD04-12T seryjnie dmucha 0,5bara a przy mocniejszej sprężynie 1.7bara. Jeżeli auto nie jest przygotowane na takie doznania to się coś wysra.
srbenda
Wed, 19 Mar 2014 - 23:52
Czytałem trochę o doborze sprężyny i przeważnie mowa o twardości ~5kg/cm. Jestem ciekaw doświadczeń kogoś kto próbował. Silnik wytrzyma
kakao
Thu, 20 Mar 2014 - 06:16
Twardość sprężyny najlepiej dobrać sprawdzając przy jakim ciśnieniu klapka WG zacznie się otwierać. Podłączasz gruchę pod kompresor i obserwujesz.
jackkpl
Sun, 23 Mar 2014 - 00:35
CYTAT(kakao @ Thu, 20 Mar 2014 - 08:16)
Twardość sprężyny najlepiej dobrać sprawdzając przy jakim ciśnieniu klapka WG zacznie się otwierać. Podłączasz gruchę pod kompresor i obserwujesz.
Nie kazdy ma kompresor. Mozna to zrobic manometrem + strzykawka do uszu z apteki za 5zl (lub nawet sama strzykawka, porownac przy jakim polozeniu tloczka WG sie otwiera). A helper spring to raczej do testow sie nadaje. Za niewielka kase user z forum rozkuwa fabryczne aktuatory i laduje mocniejsze sprezyny.
kakao
Sun, 23 Mar 2014 - 07:26
Mnie się zdarzyło, że NOWY wzmocniony akturator kinugawy zaczynający otwierać się przy 0.8bara po 200km przebiegu rozszczelnił się. Membrana nie dała rady, prawdopodobnie przez to, że była cienka jak do miękiej sprężyny.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.