Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Saleen s7r (kit car)
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
SS7
Witam,
Przedstawiam mój projekt biggrin.gif
Po wielu latach grzebania przy autach, zrodziła się myśl żeby zbudować coś od podstaw, coś co spełni moje wymagania smile.gif Miało być szybkie, dobrze się prowadzić i wyglądać.
Wybór padł na Saleena s7r. Teraz trochę żałuję że nie zaprojektowałem czegoś według własnego wzoru, ale oszczędziłem przynajmniej dużo czasu, jest sprawdzona i wyliczona aerodynamika itd. Auto budowane głównie na Track Day'e, 1/4 mili i inne imprezy, w przyszłości pewnie zarejestruje na drogi.

Marka: Kitcar smile.gif
Model: SS7
Rok: bieżący biggrin.gif
Silnik: v8, bmw 4.4 lub audi 4.2, auto do zabawy więc silnik musi być łatwo dostępny.
Uklad Wydechowy i dolotowy: według projektu
Zawieszenie: zawieszenie gwintowane, zaadoptowane z innego auta, modyfikowane.
Hamulce: tarcze przód/tył 360x34mm, zaciski brembo: przód 6-tłoczkowe, tył 6-tłoczkowe + 2-tłoczkowe do hamulca awaryjnego
Koła: 18x12"
Body-Kit: Saleen S7R
Wnętrze: kubełki i pasy 6-punktowe, ogólnie tylko to co potrzebne do jazdy.
Zakładana waga 900-950kg,

Wymiary:
długość 4775 mm
szerokość 1990 mm
wysokość 1050 mm


Najpierw powstały wizualizacje na podstawie zdjęć i rysunków









Następnie projekty elementów mechanicznych, geometrii zawieszenia.











Cztery miesiące prac i powstała skorupa nadwozia, która jest dopieszczana do dziś w wolnych chwilach.














Felgi będą przemalowane na kolor biały, ogólnie buda będzie biała z niebieskimi wstawkami





Mam praktycznie wszystko oprócz silnika i skrzyni, ale z braku czasu prace idą powoli, przy dobrych wiatrach w tym roku auto będzie na kołach.

Pozdrawiam
Gosciu_3m
Extra. Naped rwd rozumiem? W jakim programie projektujesz?
SS7
Tak, silnik centralnie i napęd na tył. Projektuje w rhinoceros, część mechaniki projektowałem w solid edge.
Gosciu_3m
Tak myslalem ,ze w Solid Edge. Ja uzywam Solid Works`a . Ale do troche innych modeli. Jestes pewny tych silnikow?
SS7
Bardziej nastawiam się na 4.2 audi, 360KM bez modyfikacji nie jest najgorszą opcją, już nie wspomne o 4.2 biturbo, ale na razie nastawiam się na N/A. Silnik musi być w miarę lekki.
kurpiu
To moze pomysl nad silnikiem 2.7biturbo seria wytrzymuje duzo i latwo dostac. Projekt MEGA:)
komando
Jestem w szoku. Zacząłem czytać twój temat i pomyślałem pierdu pierdu, a Ty na prawdę to cudo budujesz. Trzymam kciuki żeby jak najszybciej wyjechało.
m!xeR
a jak z rejestracją po obowiązującej już nowelizacji ?
Gofer
CYTAT(m!xeR @ Wed, 12 Mar 2014 - 22:25) *
a jak z rejestracją po obowiązującej już nowelizacji ?

u sąsiadów, za zachodnią granicą zarejestruje smile.gif
czekałem na taki projekt! mam nadzieję, że dotrwasz do końca. Kibicuję!
Pan. B
Zapowiada się grubiutki kitcar. Myślałeś o skrzyni biegów? Przy V8 audi nie będzie problemu raczej ale co jeśli pójdziesz w bmw?
bielawa
Rama jest już wyspawana czy na razie to co widać to tylko coś do przytrzymania skorupy ? Patrząc na projekt a na tą ramę to wyglądają inaczej ;-)
k64
bedzie gruba robota ! ojj
dobrus
zapowiada się mega, życzę wytrwałości smile.gif
Marlon
Jesteś bardziej zaawansowany niż Arrinera i to bez Lee Nobla laugh.gif
Przyznam że ten widok skorupy mnie zaskoczył, myślałem że to kolejny projekt pozostający tylko w głowie. Super się to zapowiada!

Jakie kombinujesz do tego zawieszenie? pasowałoby coś typu dźwigniowego?
Szydło
Możesz uchylić rąbka tajemnicy jak powstało nadwozie ?
SONIC
no właśnie nadwozie to laminat? z kąd miałeś kopyta ? (formy) i na wał pomalowałes to na czerwono zeby puzniej pomalowac na biało?
z czego ma byc konstrukcja nosna?
a i skoro to laminat to na wał robiłes szybe i swiatła i to w dodatku w innym kolorze?
ja tak w sumie to nie wiem ale m9i to wygląda na ostry fake (chciał bym sie mylic ) jak mozesz to wstaw wiecej zdjec...
BartekSz
CYTAT(SONIC @ Thu, 13 Mar 2014 - 08:16) *
no właśnie nadwozie to laminat? z kąd miałeś kopyta ? (formy) i na wał pomalowałes to na czerwono zeby puzniej pomalowac na biało?
z czego ma byc konstrukcja nosna?
a i skoro to laminat to na wał robiłes szybe i swiatła i to w dodatku w innym kolorze?
ja tak w sumie to nie wiem ale m9i to wygląda na ostry fake (chciał bym sie mylic ) jak mozesz to wstaw wiecej zdjec...


Laminat czerwony od utwardzacza ?
Możemy prosić o zdjęcie skorupy z najnowszym zdjęciem gazety wyborczej ? Już kiedyś był na forum wątek na temat TVR i ludzie dopiero uwierzyli jak autor wrzucił w wątek zdjęcie z pomarańczą na silniku i Newsweekiem na masce smile.gif
no_fear
chyba twój filmik Seemann ? wink.gif
gacy
CYTAT(SONIC @ Thu, 13 Mar 2014 - 08:16) *
no właśnie nadwozie to laminat? z kąd miałeś kopyta ? (formy) i na wał pomalowałes to na czerwono zeby puzniej pomalowac na biało?
z czego ma byc konstrukcja nosna?
a i skoro to laminat to na wał robiłes szybe i swiatła i to w dodatku w innym kolorze?
ja tak w sumie to nie wiem ale m9i to wygląda na ostry fake (chciał bym sie mylic ) jak mozesz to wstaw wiecej zdjec...

Znowu wymyślacie teorie spiskowe. Na moje popsute oczy, wygląda to tak, że czerwone nadwozie to poskładane formy (Z jakiejś pianki) natomiast białe to laminat. Na dodatek na jakimś forum były zdjęcia z procesu frezowania form tym cnc-kiem widocznym w tle na jednej focie.
SS7 sam zbudowałeś tą obrabiarkę?
etam
super, gratuluje modelu.
pony007
Naprawdę robi wrażenie- wydaje mi się, że to dobra droga. Zrobić najpierw nadwozie o idealnych proporcjach i dopiero dobudować podwozie- na bieżąco widzisz co i jak się mieści i nie będzie żadnego "naciągania" karoserii.

Nie przejmuj się niepotrzebnym krytykanctwem, bo widać, że wiesz co robisz i robisz to z głową. Gratuluję.

Realizacja, mam nadzieję, będzie przypominać to:
http://translate.google.se/translate?u=htt...l=&ie=UTF-8
Kosiarz
z tego co wiem kolega robił nadwozie na CNC wlasnej produkcji smile.gif I naprawdę ten projekt to nie urban legend tylko rzeczywista sprawa smile.gif

trzymam kciuki Seeman za Twoj kolejny projekt !
Sev
I to się nazywa kompleksowe podejście do tematu! ohmy.gif BRAWO!
SS7
Hej,

Nadwozie miało kolor czerwony ponieważ prysnąłem je takim podkładem. Miejsce gdzie będzie szyba i reflektory pomalowałem bo miałem za dużo farby w garażu i po to by można było zobaczyć jak to będzie kiedyś wyglądało tongue.gif
Etapy budowy są przedstawione na filmiku który załączył no_fear smile.gif
Najpierw był frezowany styropian, na styropian folia alu, na folie laminat i jeszcze raz frezowanie.
Po frezowaniu były na nadwoziu ślady po narzędziu - ustawiłem szerokie wierszowanie ponieważ frezy padały jak muchy przy laminacie. Czerwoną bude poszpachlowałem a później prysnąłęm ją grubym podkładem na szaro. Z racji szpachlu itp nadwozie będzie ważyć więcej niż docelowe i z nim raczej nie zmieszcze się w zakładanej masie, na podstawie tego nadwozia powstaną formy.

Pan. B jeżeli będzie silnik z bmw to na pewno będzie konieczny adapter pomiędzy skrzynią a silnikiem, przerobiony zamach itp. Jeżeli chodzi o napęd audi to mam już pewne koncepcje.
bielawa Nadwozie jest na stelażu, to nie rama smile.gif
Marlon zawieszenie będzie proste, bez kombinacji, już mam wszystko zaprojektowane, gwint też kupiony - zaadoptowane 4 amorki tylne.

pony007 widziałem już ten projekt, konkretny biggrin.gif u mnie stelaż będzie wykonany na cnc, tak aby wszystko było zgodne z projektem, zwłaszcza jeżeli chodzi o punkty mocowania zawieszenia.
Kosiarz może potwierdzić że nie jest to wirtualny projekt biggrin.gif
Jeżeli chodzi o maszyne, to wykonałem ją sam, filmik z budowy, mam jeszcze w planach budowe innych maszyn ułatwiających prace w warsztacie, m.in. maszynki do wykonywania połączeń rurowych i giętarki cnc w jednym. Niedługo będę wykonywał też elementy w technologii FDM, czyli druk 3d - fajna sprawa do prototypowania smile.gif
menzuramenzura
Czapki z głów, jestem pod wrażeniem.
Pan. B
Inżynierska robota, od a do z smile.gif
Śledzę temat i czekam na efekt końcowy.
Można gdzieś przeczytać coś więcej o Twojej frezarce??
dżordżyk
A jak to jest teraz w PL, nie jestem pewien, ale czy nie wszedł jakiś czas temu przepis, że nie można zarejestrować pojazdu własnej produkcji ?
|Joteusz|
Zawsze uważałem że jesteśmy zdolnym narodem tylko możliwości nam brak angry.gif mistrz cool.gif
mlody1921
Jestem pełen podziwu, takie pomysły i takich ludzi powinni doinwestowywać reklamodawcy smile.gif i tacy powinni przejąć inicjatywe supersamochodu z polski "arrinera
Pietrek.L
Ale u Czechów i Niemców możesz zarejestrować bez problemu (u nich buraki nie rządzą).

Fajny projekt, co tam wlatuje 4.2 audi + turbo? Co powiesz na Tyota 1/3UZ i skrzynia Subaru Imprezy (rzeźba z fanszą jak przy BMW, ale to najlżejszy silnik v8).

Jak będzie to tak brzmieć to miód malina.

Pozdro i powodzenia.
LCQ
wow ale masz głowę do tego, piękna robota od maszyny po budę która wygląda mega. Gratulacje zdolności, i powodzenia!
gicy
po przeczytaniu tego co "niektórzy" zweryfikują samozachwyt nad sobą.
Patriq
CYTAT(Pietrek.L @ Thu, 13 Mar 2014 - 23:33) *
Ale u Czechów i Niemców możesz zarejestrować bez problemu (u nich buraki nie rządzą).

Fajny projekt, co tam wlatuje 4.2 audi + turbo? Co powiesz na Tyota 1/3UZ i skrzynia Subaru Imprezy (rzeźba z fanszą jak przy BMW, ale to najlżejszy silnik v8).

Jak będzie to tak brzmieć to miód malina.

Pozdro i powodzenia.



Co wy ludzie z tym UZetem! To mega słaby pomysł .Jest przy nim sporo rzeźby żeby to jeździło jakoś .Jedyna rada to big turbo do UZeta .No i wcale nie jest taki lekki...Lekki będzie silnik z rodziny LS
Pietrek.L
CYTAT(Patriq @ Fri, 14 Mar 2014 - 12:36) *
Co wy ludzie z tym UZetem! To mega słaby pomysł .Jest przy nim sporo rzeźby żeby to jeździło jakoś .Jedyna rada to big turbo do UZeta .No i wcale nie jest taki lekki...Lekki będzie silnik z rodziny LS


LS fajna sprawa, nawt 2kHP dasię wykrzesać, gratów w chooj, nawet crate engine, ale co z tego jak skrzynie musisz zapodać z Forda GT, czy quaife`a na zamówiene.
Jak SS7 ma v8 Audi, to niech go ładuje, Guzior udowodnił, że te silniki też mają potencjał, a Olo wcisnął go centralnie do golfa.
Co do UZ`a to moje luźne rozozmyślania, ale nie kumam o co Ci bega, uturbiasz jak każdy jeden silnik (oczywiście ten na "grubej korbie").
Jedenasty
A czemu nie dać manuala T56 lub coś w tym stylu, bo rozumiem że silnik będzie centralnie to skrzynia jeszcze powinna się zmieścić, lub ew. dać taką z Corvette c5/c6 T56 czyli transaxle

pzdr
the Hitcher
wiele projektów tu sprawiało, że szczena mi opadała, ale tutaj nie wiem co powiedzieć, naprawde zbieram się z podłogi. Stary, rządzisz na całej linii więc powodzenia!

pytanie, czemu adapter dla V8 bmw i jego skrzyni 6b?
Pietrek.L
CYTAT(the Hitcher @ Sat, 15 Mar 2014 - 01:01) *
wiele projektów tu sprawiało, że szczena mi opadała, ale tutaj nie wiem co powiedzieć, naprawde zbieram się z podłogi. Stary, rządzisz na całej linii więc powodzenia!

pytanie, czemu adapter dla V8 bmw i jego skrzyni 6b?

BMW niema transaxle.
SS7
Miałem kiedyś camaro z t5 i rozmyślałem już o amerykańskim silniczku. LS ma nieduże głowice, przy aluminiowym bloku jest całkiem lekki. Skrzynia od corvetty nie podejdzie, musiałbym umieścić silnik w kabinie bo napęd corvetty jest za długi. Może kiedyś pokombinuje coś z LSem bo na razie zdecydowałem się na coś europejskiego.
Tak wygląda rozmieszczenie silnika i napędu w s7

Jedenasty
Jest jeszcze opcja połączenia że skrzynią zf jak w de Tomasz pantera wtedy się na 100% zmieści

pzdr
vasquez
a niemyślaleś o wrzuceniu tam ktoregoś Lsa od vettki?
Jedenasty
CYTAT(vasquez @ Sat, 15 Mar 2014 - 12:10) *
a niemyślaleś o wrzuceniu tam ktoregoś Lsa od vettki?


a nie myślałeś by poczytać temat zanim coś napiszesz ??

pzdr
SS7
ZF? chodzi o 7-biegowa skrzynia z porsche?
Jedenasty
ZF robił transaxle dla Forda (Ford GT40 replica i Detomaso Pantera), można to pożenić z V8 Forda lub Chevy i masz lekki zestaw z mega potencjałem

pzdr
DOHC
Pytanie czy potencjał LSa jest potrzebny w aucie ~1000kg. Co by nie włożył to będzie kot. Ja bym szedł w Audi, silniki tanie dostępne a mocy wytrzymają więcej niż trzeba.

Pozdrawiam i gratuluje właściwego podejścia czyli nie pier..... się w tańcu smile.gif
raich
CYTAT(SS7 @ Thu, 13 Mar 2014 - 17:54) *
Niedługo będę wykonywał też elementy w technologii FDM, czyli druk 3d - fajna sprawa do prototypowania smile.gif

niedoceniana sprawa w polsce.
znajomy z Kielc drukowal mi kolektor ssacy pod itb.
bylem pod wrazeniem,ze dajac mu na wzor kolektor ssacy byl w stanie zminic dlugosc i srednice runner'ow drukowanego elementu od tak.
nikt nie wykorzystuje tego do dolotow,air box'ow itp. gdzie przewaga w masie i zachowanie materialu na wplyw/odprowadzenie temperatury jest na plus.
zawsze zostaja takie male pregi wielkosci 0.2mm po wydruku?
jakie będzie rozlozenie masy na przod i tyl?
SS7
Do wolnossącego silnika można bez problemu wykonać taki kolektor, wydruki mają dobrą wytrzymałość. Przy turbo jest ryzyko, ale wszystko zależy od doładowania i konstrukcji kolektora.
Jak ustawisz wierszowanie poniżej 0.2mm to pręgi nie będą tak widoczne ale czas wydruku znacznie się wydłuża. Do prototypowania zwykle 0.2 jest wystarczające:)
Rozkład masy przód/tył 40/60, w razie konieczności przód można dociążyć smile.gif
xmaniekx
Przy FDM uważaj na rozpuszczanie materiału przez benzynę (ABS). Zmęczeniowo od strzałów przy strojeniu też lubi padać. Przerabiałem, przeszliśmy na Nylon w technologii SLS. Przy takim budżecie polecam wykonanie w Bibus Menos - opracowuję z nimi case study wykonania kolektora (opisuję jakie problemy miałem i jakie będę miał przy dużym plenum do singla). Wykonywali też baki paliwa w SLS, też taki niedługo będziemy robili.

Pozdro!

raich
CYTAT(SS7 @ Sun, 20 Apr 2014 - 18:09) *
Do wolnossącego silnika można bez problemu wykonać taki kolektor, wydruki mają dobrą wytrzymałość. Przy turbo jest ryzyko, ale wszystko zależy od doładowania i konstrukcji kolektora.
Jak ustawisz wierszowanie poniżej 0.2mm to pręgi nie będą tak widoczne ale czas wydruku znacznie się wydłuża. Do prototypowania zwykle 0.2 jest wystarczające:)
Rozkład masy przód/tył 40/60, w razie konieczności przód można dociążyć smile.gif


u osoby u ktorej robilem kolektor ssacy problemem byl rozmiar,czasami trzeba elementy laczyc.
zamontowanie zacisku hamulcowego z przodu od strony zderzaka nie poprawi sytuacji?
Sev
CYTAT(raich @ Sun, 20 Apr 2014 - 16:39) *
niedoceniana sprawa w polsce.
znajomy z Kielc drukowal mi kolektor ssacy pod itb.
bylem pod wrazeniem,ze dajac mu na wzor kolektor ssacy byl w stanie zminic dlugosc i srednice runner'ow drukowanego elementu od tak.
nikt nie wykorzystuje tego do dolotow,air box'ow itp. gdzie przewaga w masie i zachowanie materialu na wplyw/odprowadzenie temperatury jest na plus.
zawsze zostaja takie male pregi wielkosci 0.2mm po wydruku?
jakie będzie rozlozenie masy na przod i tyl?

Nie trzeba się skupiać wyłącznie na tworzywach sztucznych, chociaż uważam że odnośnie airboxów itd jest to idealna sprawa i sam się do czegoś takiego przymierzam, ale nie o tym, metalurgia proszków tak się posunęła ku mojemu zaskoczeniu że "druk" można już robić też w nierdzewce (DMLS). Pytanie kto odważy się wykorzystać to w praktyce smile.gif ...a może już się odważył? wink.gif
ddziaduch
Tutaj jest fajna rzecz nt drukowania 3D:
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.