Drzewo
Mon, 03 Mar 2014 - 22:09
mAbZ
Mon, 03 Mar 2014 - 22:18
Leon pobił rekord FWD Megane RS, ale warto wiedzieć że:
1. na semislickach Michelin a nie kaprawych Bridgestone
2. startując z prostej, a nie jak Renault z depo.
Tak czy inaczej, szybkie auto
Ciekawe jak długo rekord sie utrzyma, bo Renault, Opel i Honda już szykują konkurencję.
lovwelas
Tue, 04 Mar 2014 - 09:37
Ale te semi slicki sa dostepne dla cupry jako opcja u dealera.
Warto tez zaznaczyc ze zrobil o 6sec lepszy czas od Alfy 4c
uwazam ze to bardzo przyzwoity wynik
mAbZ
Tue, 04 Mar 2014 - 10:05
Oczywiście wynik znakomity, na poziomie Boxstera S 2012, lepszy m.in. od Audi RS5 2012.
piwo
Tue, 04 Mar 2014 - 19:35
i o tym mowie. rodzinne fwd wykreca czas lepszy od spartanskeigo wyczynowca alfy 4c.
gdzie zalety rwd? wszyscy pisza ze fwd dla dziadka a na torze 4 osobowy dupowoz bije sportowe auta z centralnym silnikiem.
mega czas i mega sportowy woz. porsche i alfa powinni sie wstydzic.
Bio
Tue, 04 Mar 2014 - 19:51
obawiam się, że jest parę zmiennych, które sprawiają, że ciężko powiedzieć, że "po co rwd, jak "hothecz" fwd klepie je na nurbie... zaczynając od opon, a kończąc na kierowcy...
cfaniak
Tue, 04 Mar 2014 - 20:19
Bo testując rwd na ringu zawsze zakładają dębice frigo i jedzie pan Zenek z PKS Międzyrzec....
JJacek
Tue, 04 Mar 2014 - 21:24
6s na 20 km.
Leon Cupra 280 -> Jordi Gene, Michelin Pilot Sport Cup 2, test przeprowadzony przez fabrykę, 7m58.4
Afla 4c -> Horst von Sauma, Pirelli P Zero Trofeo, test przeprowadzony przez magazyn Quattroruote, 8m04
rennen
Tue, 04 Mar 2014 - 21:38
Czas robi wrażenie, tym bardziej jak na 4 cylindrowe FWD. Z drugiej strony wypowiedzi niektórych tu obecnych wołają o pomstę do nieba. Jeżeli w inny dzień, przy innych warunkach, inny kierowca jedzie innym autem tak długi i skomplikowany tor jak nurburgring to nie znaczy, że jedno jest szybsze od drugiego ani odwrotnie.
mAbZ
Tue, 04 Mar 2014 - 21:48
No, chyba jednak kierowca WTCC i Le Mans jest lepszy od redaktora "Sport Auto", nawet utalentowanego.
Renault powinno sie postarać o lepsze opony i szybszego kierowcę i znów zrobić parę kółek ;-)
LCQ
Tue, 04 Mar 2014 - 22:19
za dużo się powtarzasz z tą Meganką, już wiemy że to wspaniały samochód, w szczególności jak każdy który kupujesz, w końcu musi być wybitny i lepszy od innego, istny fenomen
nowa Cupra musi ugrać trochę na rynku, podobnie jak inne modele Seata, zresztą to widać jak było za czasów Iberii a jak jest teraz z VGP. Model ma mieć mocne zacięcie sportowe i to widać ewidentnie po czasach jakie robi. Jednak wprowadzenie modelu na platformie MQB wyszło mu na dobre w końcu waga spadła o 55 kg w stosunku do wcześniejszego modelu, i waży ok 1275 kg, co przy zwartej i sztywnej konstrukcji dodatkowo pozwala uzyskać niezłe czasu na torze. Oby tak dalej...
Stf
Tue, 04 Mar 2014 - 22:34
ja tylko chciałbym potwierdzić faktyczną wagę cupry. jeśli jest poniżej 1,3 tony tak jak to bruszury informują to tutaj szukałbym przewagi głównie. poza tym chciałbym zauważyć - bo chyba niektórym wytrawnym łowcom to umknęło że sporo nowego asfaltu na ringu jest
edit. kolega wyżej mnie uprzedził co do części tematu.
TJung
Wed, 05 Mar 2014 - 07:12
CYTAT(mAbZ @ Tue, 04 Mar 2014 - 23:48)
No, chyba jednak kierowca WTCC i Le Mans jest lepszy od redaktora "Sport Auto", nawet utalentowanego.
Renault powinno sie postarać o lepsze opony i szybszego kierowcę i znów zrobić parę kółek ;-)
A po co? Komu to potrzebne do szczęścia?
qczarq
Wed, 05 Mar 2014 - 07:30
Prawda jest taka, że Megane RS zaczęło tą wojnę na nowe hothatche i czasy na nurburgringu, wytyczyło jakiś tam cel i jakość.
Udało to tez się dzięki temu, że Megane zostało wprowadzone do oferty jak już wszyscy producenci mieli na rynku hothatcha nowej generacji.
Teraz jest tak samo, Golf, S3, focus, leon. Za chwile będzie nowy Type-r i on też może namieszać.
A Francuzi?? Też na pewno szykują coś w przeciągu 2-3 lat.
Fajnie, że żyjemy w czasach, gdzie mamy taki wybór.
PS. Co do wagi, to według mnie jak Cupra będzie ważyła wokolicach 1320-1350kg, to będzie sukces, ja mam 1P i w dowodzie mam 1420kg, a w rzeczywistości prawie wszystkie ważyły w okolicach 1500kg !!
mAbZ
Wed, 05 Mar 2014 - 09:42
CYTAT(LCQ @ Wed, 05 Mar 2014 - 00:19)
za dużo się powtarzasz z tą Meganką, już wiemy że to wspaniały samochód, w szczególności jak każdy który kupujesz, w końcu musi być wybitny i lepszy od innego, istny fenomen
Kompletnie nie trafiłeś. Widzisz to, co chcesz widzieć i wmawiasz mi coś, czego nie napisałem,
zupełnie omijając to, co faktycznie miało miejsce. Zupełnie jak Putin
Seat jest piękny (zwłaszcza 3d) i szybki. Bardzo podniósł poprzeczkę w klasie super hot-hatchy.
LCQ
Wed, 05 Mar 2014 - 17:46
CYTAT(mAbZ @ Wed, 05 Mar 2014 - 11:42)
Kompletnie nie trafiłeś. Widzisz to, co chcesz widzieć i wmawiasz mi coś, czego nie napisałem,
zupełnie omijając to, co faktycznie miało miejsce. Zupełnie jak Putin
Seat jest piękny (zwłaszcza 3d) i szybki. Bardzo podniósł poprzeczkę w klasie super hot-hatchy.
Ty za to wierzysz we wszystko co piszesz, chodź sam nie otwierasz do końca oczu, baa nawet nie pamiętasz w jakich tematach gloryfikujesz swoje cuda, wystarczy poczytać Twoje posty/tematy i wszystko jest jasne, chodź wciskasz ciemnotę..... niczym Hitler
seat poruszył już niektóre strony
linklink2teraz pytanie, do czego będą dążyli producenci, czy tylko do osiągnięcia lepszych wyników na torze? jestem ciekawy jak bardzo usztywnione jest zawieszenie, i jak auto będzie wybierało nierówności
mAbZ
Wed, 05 Mar 2014 - 18:02
CYTAT(LCQ @ Wed, 05 Mar 2014 - 19:46)
Ty za to wierzysz we wszystko co piszesz ..... niczym Hitler
Oczywiście ze wierze w to co sam piszę. Ty sam sobie nie wierzysz? No, to wszystko jasne
To dobrze pasuje do bredni, które tu wypisujesz. EOT.
JJacek
Wed, 05 Mar 2014 - 18:59
Wg. folderu
http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_P...pra_Magalog.pdfważy 1395 kg w wersji 3D ze zwykłą skrzynią, w najsłabszej specyfikacji (pod względem kg), z płynami, bakiem pełnym w 90% i kierowcą o wadze 75kg. Z DSG waży 26 kg więcej. Bez paliwa i kierowcy, ale z płynami waży 1285 kg (przyjąłem 45l paliwa = 35 kg).
Stf mniej niż 1300 bez paliwa i kierowcy jest ok ?
Ile waży Megane RS i ile ważyła np. poprzednia Cupra (znalazłem 1375 i 1410 kg czyli porównywalnie)? Poprzednia Cupra nie zawitała ani w Sportauto, ani nie była testowana przez fabrykę. Golfy w sportauto wypadały raczej bez rewelacji.
CYTAT(qczarq @ Wed, 05 Mar 2014 - 09:30)
Prawda jest taka, że Megane RS zaczęło tą wojnę na nowe hothatche i czasy na nurburgringu, wytyczyło jakiś tam cel i jakość.
............................................................................
PS. Co do wagi, to według mnie jak Cupra będzie ważyła wokolicach 1320-1350kg, to będzie sukces, ja mam 1P i w dowodzie mam 1420kg, a w rzeczywistości prawie wszystkie ważyły w okolicach 1500kg !!
Wcześniej testy z kierowcą fabrycznym robił też Opel i Mazda (wśród hot hatchy), a co do modeli to Megane II pojawiło się jeszcze wcześniej.
Masa w dowodzie to masa własna, czyli:
CYTAT
masa własna – masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego;
pytanie co to są wartości nominalne i czy 1420 kg jest poprawne czy nie bo błędy w dokumentach mogą się zdarzać.
Terminator
Wed, 05 Mar 2014 - 19:14
lovwelas
Wed, 12 Mar 2014 - 10:22
Oj coś czuje ze teraz beda sie rozgrywały bitwy pomiedzy producentami hothatchy o czasy na ringu.
Niebawem pewnie pojawi sie cupra r pózniej typer civic w pekinie ma sie pokazac Golf r EVO... bedzie ciekawie
TJung
Wed, 12 Mar 2014 - 19:30
CYTAT(Shymek @ Tue, 11 Mar 2014 - 22:28)
Nazwa handlowa = Trophy R
- moc = 305KM
- moment obrotowy = 400Nm 2800 do 5500 obr/min
- masa = 1280kg
- 0-100 = 5.6
- 1/4 mili = 13,8
-1000 m = 24.6
-czas na Nurburgring = 7.49.56
Taaak - bardzo szybki ten Seat
Temat o Megane już jest w tym dziale. Nie róbcie syfu w kolejnym. A poza tym - jest gdzieś film i jakies inne dane co do przejazdu?
GIB
Wed, 12 Mar 2014 - 20:52
Ciekawe jaka guma.
mAbZ
Wed, 12 Mar 2014 - 21:31
CYTAT(TJung @ Wed, 12 Mar 2014 - 21:30)
Temat o Megane już jest w tym dziale. Nie róbcie syfu w kolejnym.
Dobrze wiesz że temat o Megane wyleciał z tego działu bo sam się do tego przyczyniłeś- więc daruj sobie to mydlenie oczu
"Syf" to wg ciebie wspomnienie o jakimkolwiek innym aucie niż zawarte w temacie czy tylko o Megane?
Bo jakoś nie widzę, żebyś się czepiał jak ktoś wspomni Golfa czy Type-Ra.
A wracając do tematu: powiątpiewam czy te dane Trophy R są prawdziwe,
zarówno jeśli o moc jak i o czas na Ringu chodzi.
"Bientôt" znaczy wkrótce - więc to raczej jedynie czyjeś marzenia o pobiciu rekordu Seata.
pawel934
Wed, 12 Mar 2014 - 23:51
CYTAT(TJung @ Wed, 12 Mar 2014 - 21:30)
Temat o Megane już jest w tym dziale. Nie róbcie syfu w kolejnym. A poza tym - jest gdzieś film i jakies inne dane co do przejazdu?
Eeej, ale bientot znaczy "niedługo" - więc to był raczej obrazek humorystyczny
EDIT: Sorry
mAbZ, dopiero teraz zauważyłem Twój wpis.
TJung
Thu, 13 Mar 2014 - 06:43
CYTAT(mAbZ @ Wed, 12 Mar 2014 - 23:31)
Dobrze wiesz że temat o Megane wyleciał z tego działu bo sam się do tego przyczyniłeś- więc daruj sobie to mydlenie oczu
"Syf" to wg ciebie wspomnienie o jakimkolwiek innym aucie niż zawarte w temacie czy tylko o Megane?
Bo jakoś nie widzę, żebyś się czepiał jak ktoś wspomni Golfa czy Type-Ra.
A wracając do tematu: powiątpiewam czy te dane Trophy R są prawdziwe,
zarówno jeśli o moc jak i o czas na Ringu chodzi.
"Bientôt" znaczy wkrótce - więc to raczej jedynie czyjeś marzenia o pobiciu rekordu Seata.
Ups, to nie wiedziałem, że już poleciał do innego działu
A czepiam się nie tylko Megane, a ZWŁASZCZA Golfa - zapraszam na mój profil na FB
Skoro jednak "bientot" znaczy "wkrótce", to chyba na razie nie ma o czym rozmawiać. Trzeba przyjąć do wiadomości, że Leon jest na razie królem, czego osobiście nigdy bym się spodziewał.
komando
Thu, 13 Mar 2014 - 17:29
Przyjdzie Honda i wszystkich pogodzi
komando
Thu, 13 Mar 2014 - 20:17
Nie dobrze ale dalej kibicuję Japońcom
TJung
Thu, 13 Mar 2014 - 20:44
CYTAT(Shymek @ Thu, 13 Mar 2014 - 21:44)
Honda już latała po Ringu... i poszła do poprawki bo mając 270 czy tam 280KM robiła czasy gorsze niż do niedawna najszybsze auto FWD na Ringu
+1 dla Ciebie
CYTAT(komando @ Thu, 13 Mar 2014 - 22:17)
Nie dobrze ale dalej kibicuję Japońcom
Ja również!
bzyku_flashi
Sat, 15 Mar 2014 - 10:18
Megane spoko na Ringu, tylko weźmy pod uwagę, że Cupra to jest seria auto, a Megane jakby nie było to 2 osobowe z klatka. Co innego gdyby seria wykręciła taki czas, jeśli jest on prawdziwy.
Javie
Sun, 16 Mar 2014 - 13:46
Piszo, że wersja 280 km ma w opcji szperę - mechaniczną, czy ten elektroniczny stolec?
exocet
Sun, 16 Mar 2014 - 18:41
To samo co w Golfie GTI Performance czyli mechaniczna, coś a la haldex
OMEGA
Tue, 18 Mar 2014 - 23:48
TJung
Wed, 19 Mar 2014 - 06:37
Właśnie dlatego czasy z Ringu można sobie wsadzić :-)
nevada
Wed, 19 Mar 2014 - 19:26
Seria Panie!
kompot
Wed, 19 Mar 2014 - 21:06
Pakiet nawet jak będzie dostępny to będzie to czas wersji specjalnej. Nie przeszkadza, pod warunkiem, że się o tym pamiętam porównując czasy. Wieść gminna niesie, że driver z WTCC potrzebował kilkadziesiąt dni na te próby a klima to nie był jedyny brakujący element. A to dziwne, bo mam wrażenie, że kierowca Megane pojechał lepiej i wycisnął z auta więcej.
piwo
Thu, 24 Apr 2014 - 16:12
TJung
Thu, 24 Apr 2014 - 20:04
No tak, tylko co wspólnego będzie miało takie Megane na Ohlinsie i z wydechem Akrapovica z seryjnym?
mAbZ
Thu, 24 Apr 2014 - 20:24
No jak to- dokładnie to samo co ten rekordowy Seat. Też miał lepsze hamulce, opony itd.
W obu przypadkach mają to być dostępne pakiety.
TJung
Thu, 24 Apr 2014 - 22:10
CYTAT(mAbZ @ Thu, 24 Apr 2014 - 18:24)
No jak to- dokładnie to samo co ten rekordowy Seat. Też miał lepsze hamulce, opony itd.
W obu przypadkach mają to być dostępne pakiety.
Liczyłem na Ciebie!
Konrad20vt
Fri, 25 Apr 2014 - 01:36
Losie jaka ta Megana jest brzydka z przodu
Ciekawe kiedy sie w końcu dowiemy jaka cena Cupry będzie w PL...
kososki
Fri, 25 Apr 2014 - 10:27
Ceny z tego co wiem były już podane. W jakiejś gaziecie na początku kwietnia podawali chyba ok. 113k zł za wersję 265KM i ok. 6k zł dopłaty za pakiet 15KM, 19 calowe felgi i lepsze hamulce.
spoon
Tue, 29 Apr 2014 - 15:49
CYTAT(TJung @ Thu, 24 Apr 2014 - 20:04)
No tak, tylko co wspólnego będzie miało takie Megane na Ohlinsie i z wydechem Akrapovica z seryjnym?
Tomku, Megane Trophy dostepny niedlugo w salonach (limitowana ilosc sztuk) bedzie mial regulowanie zawieszenie Ohlinsa i wydech Akrapovica (o ile wiem, jeden zostal zamowiony z seryjnym zawiasem-bez sensu...). Ma 275KM.
Wersja Trophy R to odpowiednik R26-R ktore bylo w poprzedniej generacji Megane'a.
Bedzie mialo 305KM/400Nm, rollbar, pewnie jakies semisliki w serii (R26-R mial R888)...ale na polski rynek nie ma przewidzianej ani jednej sztuki.
Co do czasu Leona, to bardzo duzo robi skrzynia...DSG na 20 kilometrach trasy i cholera wie ilu zmianach biegow oszczedza, w stosunku do zwyklego manuala, pewnie z kilka-kilkanascie sekund.
Nie daje tyle frajdy i satysfakcji oraz nie wymaga tyle umiejetnosci od kierowcy, ale szybkosci jej odmowic nie mozna.
JJacek
Tue, 29 Apr 2014 - 15:53
CYTAT(spoon @ Tue, 29 Apr 2014 - 16:49)
Co do czasu Leona, to bardzo duzo robi skrzynia...DSG na 20 kilometrach trasy i cholera wie ilu zmianach biegow oszczedza, w stosunku do zwyklego manuala, pewnie z kilka-kilkanascie sekund.
Nie daje tyle frajdy i satysfakcji oraz nie wymaga tyle umiejetnosci od kierowcy, ale szybkosci jej odmowic nie mozna.
W tym przypadku skrzynia DSG nic nie dała bo jej po prostu nie było, co widać na onboardzie.
spoon
Tue, 29 Apr 2014 - 16:02
A to sorry, nie ogladalem onboarda, a w necie widzialem informacje ze mial DSG.
Tym lepiej dla porownania.
mAbZ
Tue, 29 Apr 2014 - 17:13
CYTAT(spoon @ Tue, 29 Apr 2014 - 16:02)
A to sorry, nie ogladalem onboarda, a w necie widzialem informacje ze mial DSG.
Tym lepiej dla porownania.
Nie wiem czy to było powodem wybrania manuala, ale DSG ma szybkie zmiany tylko w górę: 0,008 s.
To faktycznie BARDZO szybko, około 8 razy szybciej niż skrzynia SuperFast 2 produkcji Ferrari.
Natomiast downshift w DSG jest aż 75 razy (!) wolniejszy od upshiftu i trwa co najmniej 0,6 s
Sprawny kierowca jest w stanie zrobić to szybciej- więc DSG delikatnie mówiąc nie jest optymalne na tor.
Lakier
Tue, 29 Apr 2014 - 17:18
Dokładnie, może kiedyś zrobią TSG
Trzysprzęgłową skrzynie
Wiadomo po co.
spoon
Tue, 29 Apr 2014 - 17:35
CYTAT(mAbZ @ Tue, 29 Apr 2014 - 17:13)
Nie wiem czy to było powodem wybrania manuala, ale DSG ma szybkie zmiany tylko w górę: 0,008 s.
To faktycznie BARDZO szybko, około 8 razy szybciej niż skrzynia SuperFast 2 produkcji Ferrari.
Natomiast downshift w DSG jest aż 75 razy (!) wolniejszy od upshiftu i trwa co najmniej 0,6 s
Sprawny kierowca jest w stanie zrobić to szybciej- więc DSG delikatnie mówiąc nie jest optymalne na tor.
Nie znam sie, ale mam wrazenie ze duzo wiecej mozna zyskac na szybkich upshiftach niz stracic na wolnych downshiftach.
Olsen
Tue, 29 Apr 2014 - 19:18
CYTAT(Lakier @ Tue, 29 Apr 2014 - 17:18)
Dokładnie, może kiedyś zrobią TSG
Trzysprzęgłową skrzynie
Wiadomo po co.
Juz zrobili,w hybrydowym Golfie jest.
skandaloo
Tue, 29 Apr 2014 - 21:01
CYTAT(mAbZ @ Tue, 29 Apr 2014 - 17:13)
Nie wiem czy to było powodem wybrania manuala, ale DSG ma szybkie zmiany tylko w górę: 0,008 s.
To faktycznie BARDZO szybko, około 8 razy szybciej niż skrzynia SuperFast 2 produkcji Ferrari.
Natomiast downshift w DSG jest aż 75 razy (!) wolniejszy od upshiftu i trwa co najmniej 0,6 s
Sprawny kierowca jest w stanie zrobić to szybciej- więc DSG delikatnie mówiąc nie jest optymalne na tor.
"
potwierdzam to samo miałem w GTI DSG oraz teraz w A45 , gdzie przy częstym redukowaniu skrzynia lubi się "pogubić" i długo zbija bieg... myślę że na torze dobry kierowca może być szybszy w manualu, w jeździe na ulicy ma to małe znaczenie jak dla mnie
TJung
Tue, 29 Apr 2014 - 21:38
CYTAT(spoon @ Tue, 29 Apr 2014 - 13:49)
Tomku, Megane Trophy dostepny niedlugo w salonach (limitowana ilosc sztuk) bedzie mial regulowanie zawieszenie Ohlinsa i wydech Akrapovica (o ile wiem, jeden zostal zamowiony z seryjnym zawiasem-bez sensu...). Ma 275KM.
Wersja Trophy R to odpowiednik R26-R ktore bylo w poprzedniej generacji Megane'a.
Bedzie mialo 305KM/400Nm, rollbar, pewnie jakies semisliki w serii (R26-R mial R888)...ale na polski rynek nie ma przewidzianej ani jednej sztuki.
Co do czasu Leona, to bardzo duzo robi skrzynia...DSG na 20 kilometrach trasy i cholera wie ilu zmianach biegow oszczedza, w stosunku do zwyklego manuala, pewnie z kilka-kilkanascie sekund.
Nie daje tyle frajdy i satysfakcji oraz nie wymaga tyle umiejetnosci od kierowcy, ale szybkosci jej odmowic nie mozna.
To Megane Trophy zapowiada się naprawdę fajnie!
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.