Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Polonez 1.6T
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
MrVspec
Witam, chciałbym przedstawić mojego polda rocznik 1995. Mody ciągną się w tym aucie od 2008r. i pewnie jeszcze troszkę potrwają.
A oto krótki opis co zostało zrobione na dzień dzisiejszy.
Auto jest powoli przerabiane pod „Jazdę Bardziej Bokiem”.


Silnik
Silnik został rozebrany na czynniki pierwsze, układ korbowo tłokowy został wyważony, motor został odprężony, szlif wału korbowego oraz bloku cylindrowego u braci Kuś, lekkie koło zamachowe 4.2 kg, Customowy kolektor ssący i wydechowy, przepustnica 60mm od Nubiry 2.0 16v. Turbo początkowo T2 z Renault 5 następnie Nissan 200SX T25 a na chwilę obecną lekka hybryda Kappa 2.0 16v i Nissan 200SX.
Jakiś czas temu był robiony porting głowicy i lekka polerka kanałów dodatkowo zostały wrzucone sprężyny zaworowe od Caro +. Silnik otrzymał wałkek rozrządu 278 by Rewar.


Elektronika
Wiązka silnika GSI razem z ECU
Ecumaster Det2, ale w niedługiej przyszłości będzie jakiś stand alone

Układ paliwowy

Pompa paliwa Walbro GSS 342
Wtryskiwacze 335cc
Listwa Audi 1.8T

Układ wydechowy
Pełen przelot o śr. 60mm na trzech tłumikach WM Sport

Skrzynia
Skrzynia od silnika ohv.
Zmianie uległ docisk otrzymał dodatkową sprężynę centralną , tarcza to cztero ramienny spiek.



Most
Szeroki 3.9 na tarczach + elektroszpera.

Zawieszenie
Przód na razie seria , tylne zawieszenie otrzymało resory 3 piórowe sklepane na płasko + stabilizator od kombi.

Koła
Obecnie poruszam się na Brock-ach do odnowienia.
Przód 7.5” ET 35 195/45/R16
Tył 9” ET 30 205/50/R16
Dystanse po 20 mm na stronę.





Hamulce

Przód 305 z Fiata Coupe
Tył 227 starego typu.



Wnętrze
Dodatkowe wskaźniki na słupku .
Brak tylnej kanapy i paru wyciszeń.



A tutaj parę linków na yt.
http://www.youtube.com/watch?v=fYcVyDy9rAY
http://www.youtube.com/watch?v=Kcl-ZA-zOLw...V5A&index=2
E30 owner
+ za kompleksowość, i na prawdę kupę roboty i kombinatoryki
- za bazę silnikową/napędową

Skoro to ma iść bokiem, to wał i rozrząd będą miały na prawdę ciężki żywot od obrotów i kopania w sprzęgło. Nie mówiąc o moście, i skrzyni. Na ulicę i do okazyjnego ścignięcia się nawet by wydało smile.gif Ale długiego życia tego silnika w drifcie to ja nie widzę.
MrVspec
Docelowo będzie 2.0 16vt z Lanci Kappy do driftu.
pinin
Dużo silnik już przejechał na mocy z wykresu?

Ciekawe, jestem pod wrażeniem, że silnik wytrzymał więcej niż strojenie smile.gif
MrVspec
Ok 2000 km na doładowaniu 0.8 bara, generalnie seryjny silnik przy dmuchaniu 1bara wytrzymuje 30000 km bez zmiany czegokolwiek sprawdzone, jedynie od stukowego tłoki lecą. Silnik widział doładowania na poziomie 1.2-1.3 bara i dalej żyje. Po poskładaniu motoru jest nalatane ok 8000 km.
DOHC
Aż, się łezka w oku kręci (też miałem ohv turbo). Gratuluje cyferek, duży plus że zdecydowałeś się na wałek.

Pozdrawiam
tomek 1980
Witam, pogratulować projektu.
Sam myślę nad uturbieniem 125p.
Pozdrawiam.
pioootr
CYTAT(MrVspec @ Mon, 23 Dec 2013 - 18:56) *
Turbo początkowo T2 z Renault 5 następnie Nissan 200SX T25 a na chwilę obecną lekka hybryda Kappa 2.0 16v i Nissan 200SX.

Jakie są Twoje wrażenia po testach kolejnych wymienionych sprężarek?
Dlaczego hybryda?
MrVspec
Wrażenia są jak najbardziej pozytywne po wymianie tych dmuchawek, T2 szybko wstawała a jeszcze szybciej puchła, T25 z Nyski po paru latach użytkowania zaczęła puszczać olej, a T25 z Kappy akurat miałem i zrobiłem z niej hybrydę żeby nie przerabiać kolektora i dp,i doszła do tego wymiana wałka .
bolec666
i tyle z biadolenia ze 3 podpory nie maja szans, gratulacje, znakomity projekt!

spector
Tyle płaczu było o te trzy podpory wału, a jednak się da.
Świetna sprawa, gratuluje.

edit. nie wyświetlił mi się post kolegi wyżej, więc praktycznie powieliłem, wybaczcie.
mihas66
Oglądając to forum coraz bardziej odnoszę wrażenie że każdy silnik przyjmie 1 bar doładowania jednak cały wic polega na odpowiednim strojeniu aby silnika nie zabiło egt lub stukowe.... Jeszcze kilka lat temu uturbianie silników BMW było czarna magia skazana na porażkę dopiero kiedy k64 pokazał na co je stać m50 uturbiony zaczyna być ich więcej niż zdrowych s50... Swego czasu kolega prezentował tu nubirę turbo na okrzykniętym złą sława oplowskim 2 litrom ekokiblu... guzior z v8 audi tez dobre testy przeprowadził... Teraz ten poldek jednym słowem trzeba mieć sporo oleju w głowie a wszystko da rade... zapominałem jeszcze o ładzie spiacego czy katungach nad saabami coobcia...
MArcin91
CYTAT(mihas66 @ Tue, 24 Dec 2013 - 11:54) *
Oglądając to forum coraz bardziej odnoszę wrażenie że każdy silnik przyjmie 1 bar doładowania jednak cały wic polega na odpowiednim strojeniu aby silnika nie zabiło egt lub stukowe....

To fakt, ale są też silniki gdzie już moment obrotowy przy zaledwie 0.5-0.7bar potrafi zrobić kuku seryjnym korbowodom i super strojenie za wiele nie pomoże. Jeśli się nie mylę to takim silnikiem jest hondowkie D15.

Ten mit z 3 podporami to nie wiem skąd się wziął. Były silniki fabrycznie doładowane z 3 podporami np. subaru EA81/82T, Lancia Y10, Austin Metro czy grubo modyfikowane garbusy
torek
no ale po to jest EBC i odpowiednie kompy aby móc sterować doładowaniem i stopniować je tak, aby niuton nie zabijał seryjnych korb.. W renault też każdy płakał że nie wytrzyma, że skrzynia padnie, tymczasem 0,7b znosi i 200KM też.

A poldek nieźle sobie radzi. Będziesz coś kombinował z zawieszeniem, bo na razie to widać że trochę kanapowy jest. jak wyglądają osiągi 0-100?
jari666
Hondowskie d15 odpowiednio wystrojone spokojnie przyjmuje na kanapce 1.2, slyszalem o gosciu dmuchajacym odpowiednio pozno 1,4 i zylo. A projektu gratuluję wink.gif jestem pod wrażeneim
Marlon
CYTAT(MArcin91 @ Tue, 24 Dec 2013 - 12:19) *
Ten mit z 3 podporami to nie wiem skąd się wziął. Były silniki fabrycznie doładowane z 3 podporami np. subaru EA81/82T, Lancia Y10, Austin Metro czy grubo modyfikowane garbusy


subaru i garbusy, czyli boxery, mają inny rozkład sił na rzeczone podpory wału, więc to chyba nie najlepszy przykład.

Projekt poloneza absolutnie czaderski!
Dobry do nauki, bo nie ma wielkiego żalu, kiedy coś wybuchnie smile.gif Zostawiaj polonezowy silnik, a nie jakieśtam dwa litry biggrin.gif
MrVspec
Co do zawieszenia będzie przerabiane nawet graty już leżą tylko brak czasu na ich montaż, sprint do setki wychodził ok 8 sek. na ori wałku i innej hybrydzie.
Tutaj link ze sprintem, tylko jest słabej jakości.
http://www.youtube.com/watch?v=A1bi6_lA930...rTs4IZFfQDQfV5A
Pan. B
Ciekawe jak to będzie wyglądało jesli chodzi o wytrzymałość. Fajnie że ktoś dłubie w fso smile.gif
Pietrek.L
Na podstawie zebranego doświadczenia można by się pokusić o replikę A grupy Poloneza 1500 turbo "Żelazny dzeszcz". Projekt zajebiaszczy i najlepszego w nowym roku.
Ps dla forumowiczów więcej wiary, bo dzięki takim ludziom co im mówicie, że się nie da po czasie macie utartą ścieżkę modyfikacji i gotowe kity.
Hejter
CYTAT(torek @ Tue, 24 Dec 2013 - 13:07) *
no ale po to jest EBC i odpowiednie kompy aby móc sterować doładowaniem i stopniować je tak, aby niuton nie zabijał seryjnych korb.. W renault też każdy płakał że nie wytrzyma, że skrzynia padnie, tymczasem 0,7b znosi i 200KM też.

A poldek nieźle sobie radzi. Będziesz coś kombinował z zawieszeniem, bo na razie to widać że trochę kanapowy jest. jak wyglądają osiągi 0-100?



Akurat Twoj motor zniosl by o wiele więcej uwierz mi wink.gif
Kroplówa
Jestem pełen podziwu,że kolega nie poszedł na łatwizne.Powiedz mi jak ten sprzet stoi z awaryjnością
MrVspec
Awaryjność tego motoru praktycznie nie występuje, raz padła mi świeca na którymś cylindrze, a na ogólnopolskim zlocie FSO poluzował się przewód od podciśnienia od serwa i jałowy był na poziomie 1500 obr. Co do wytrzymałości pewnie 300 kkm nie zrobi ale stówkę powinien znieść.
KFAS
CYTAT(MArcin91 @ Tue, 24 Dec 2013 - 13:19) *
To fakt, ale są też silniki gdzie już moment obrotowy przy zaledwie 0.5-0.7bar potrafi zrobić kuku seryjnym korbowodom i super strojenie za wiele nie pomoże. Jeśli się nie mylę to takim silnikiem jest hondowkie D15.

Ten mit z 3 podporami to nie wiem skąd się wziął. Były silniki fabrycznie doładowane z 3 podporami np. subaru EA81/82T, Lancia Y10, Austin Metro czy grubo modyfikowane garbusy



Bzdura straszna 1,2 bara d15 znosił na co dzień i nawet 2 turbiny padły i nadal żyje więc jak zazwyczaj Mity jak z 3 podporami wału w polonezie smile.gif Choć wspominając swoje przygody z tymi silnikami jestem pełen podziwu bo 15 lat temu wpakowałem mnóstwo kasy w silnik z poloneza wydusiłem z niego nieco ponad 120 ps i padł po 18 tyś smile.gif Potem był 2 i 3 silnik i też długo nie pożyły.

Tyle, że zawsze dewastacja w silniku zaczynała się nie od panewek na wale tylko na wałku rozrządu smile.gif

Powodzenia i bezawaryjności !
menzuramenzura
CYTAT(Marlon @ Tue, 24 Dec 2013 - 14:16) *
Projekt poloneza absolutnie czaderski!
Dobry do nauki, bo nie ma wielkiego żalu, kiedy coś wybuchnie smile.gif Zostawiaj polonezowy silnik, a nie jakieśtam dwa litry biggrin.gif



Ja wiem, czy nie będzie wielkiego żalu. Seryjne części są dostępne i tanie ale ich jakość....
Sam miałem w łapkach kilka silników ohv gdzie np fabrycznie były założone tłoki +0,1mm żeby jakieśtam resztki pasowania zachować, taki był rozrzut w średnicach cylindrów.
Chodzi mi o to że przy każdej awarii trzeba poświęcić ileś tam czasu na wybranie z gąszczu części tych które się do czegokolwiek nadadzą plus i tak konieczna obróbka.


Szacun za dłubanie przy tych niewdzięcznych silnikach.
DOHC
CYTAT(menzuramenzura @ Wed, 25 Dec 2013 - 13:18) *
Sam miałem w łapkach kilka silników ohv gdzie np fabrycznie były założone tłoki +0,1mm żeby jakieśtam resztki pasowania zachować, taki był rozrzut w średnicach cylindrów.

no w takie historie to już mi naprawdę ciężko uwierzyć. Jaka by to fabryka nie była ale na pewno dysponowała maszynami nie gorszymi (zapewne dużo lepszymi ) niż 99% dzisiejszych zakładów obróbki. IMO z takiego gadania powstają mity i ktoś zaraz napisze że pod pokrywą zaworów w fabrycznym silniku fso znalazł podgrzybka a ktoś inny w to uwierzy. Nie przesadzajmy. Podejrzewam że silniki które rozbierałeś były po prostu po generalce i tyle.

pozdrawiam
swiety93
No wreszcie się zdecydowałeś pokazać swój ciekawy projekt na tym forum smile.gif Kiedyś muszę w końcu to zobaczyć, usłyszeć i przejechać się tym na żywo.
Kaniq
Zajebisty projekt
170KM na FSO to dobra moc
Lubie TO!
MrVspec
CYTAT(swiety93 @ Thu, 26 Dec 2013 - 13:13) *
No wreszcie się zdecydowałeś pokazać swój ciekawy projekt na tym forum smile.gif Kiedyś muszę w końcu to zobaczyć, usłyszeć i przejechać się tym na żywo.


Jak obiecałem to słowa dotrzymam i kolega posłucha i przetestuje osobiście. smile.gif
MrVspec
CYTAT(Kaniq @ Thu, 26 Dec 2013 - 14:42) *
Zajebisty projekt
170KM na FSO to dobra moc


A na wiosnę moc podskoczy na 2XX hp. tongue.gif
A tutaj parę fotek z nowymi gratkami.



Pold nareszcie doczekał się nowego sterownika. tongue.gif

duct tape
Fajnie! Silnik poloneza i krajowy standalone! Tylko szkoda że nie ma kontrolera szerokopasmówki dry.gif
pioootr
Czemu zdecydowałeś się na taki sterownik?
arekaudia6
Kumpel miał kiedyś poloneza 1.6 MPI na wielopunkcie 500 tys zrobil i dalej chulal
MPI miały trochę wzmocniony układ korbowo-tłokowy
Projekt super smile.gif
Driftman
CYTAT(mihas66 @ Tue, 24 Dec 2013 - 13:54) *
Oglądając to forum coraz bardziej odnoszę wrażenie że każdy silnik przyjmie 1 bar doładowania jednak cały wic polega na odpowiednim strojeniu aby silnika nie zabiło egt lub stukowe.... Jeszcze kilka lat temu uturbianie silników BMW było czarna magia skazana na porażkę dopiero kiedy k64 pokazał na co je stać m50 uturbiony zaczyna być ich więcej niż zdrowych s50... Swego czasu kolega prezentował tu nubirę turbo na okrzykniętym złą sława oplowskim 2 litrom ekokiblu... guzior z v8 audi tez dobre testy przeprowadził... Teraz ten poldek jednym słowem trzeba mieć sporo oleju w głowie a wszystko da rade... zapominałem jeszcze o ładzie spiacego czy katungach nad saabami coobcia...

To akurat nie jest wymysł k64.. kolego, uturbione m50 jeździł już kilkanaście lat temu, zejdz na ziemie smile.gif pierwszy m50 jaki ja znam akurat( a to na bank nie był pierwszy) zrobiła nowo powstała firma VTG moc 300 koni 400nm. Srebny sedan i był szybszy od m3 do tego włściciel uwielbiał latać bokiem czyli driftować hehe. Odległe czasy nie było wtedy jeszcze żadnych zawodów na ćwiartkę itd..

Mit z 3 podporami nie jest mitem koledzy, fizyki nie oszukasz. Kwestia rodzaju turbiny i sterowania to rzeczy kluczowe. Długo nie pożyje niema co się łudzić. Wynik jest bardzo, bardzo gruby ! Gratulacje
snafu
sam jestem ciekawy jak ten sterownik się będzie spisywał smile.gif
GMS.
będzie latać tylko trzeba dobrze zestroić jak każe SA u mnie bez problemu 400 km i 1.5 bara smile.gif
astra945
dobry projekt. . powodzenia biggrin.gif
MrVspec
EasyEcu zastał zamontowany, wstępnie zestrojony ale jeszcze muszę poprawić mapy ve i ign bo afr jest na bogato. Zostały zmienione wtryski na 270cc dla poprawy biegu jałowego.
Młody c20let
osobiście kiedyś w fso połamałem wał korbowy 2 razy :-) wałek miałem od świątka jeszcze czekałem parę tygodni bo go testował ale nie pamiętam już oznaczeń było to z 14 lat wstecz i to się działo na wolnossaku fakt że lekko nie miał :-) a żywotność była na poziomie 50tyś km
mimo to sam kiedyś bym się pobawił w coś takiego szacun
MrVspec
Podejrzewam że to był wałek 91, z tego co słyszałem silnik bez problemu dokręcał się do 8000 obr.. Ja maksymalnie będę kręcił do 7000 więc wał powinien pozostać na swoim miejscu. wink.gif
raich
CYTAT(Driftman @ Sat, 04 Jan 2014 - 23:25) *
pierwszy m50 jaki ja znam akurat( a to na bank nie był pierwszy) zrobiła nowo powstała firma VTG moc 300 koni 400nm. Srebny sedan i był szybszy od m3 do tego włściciel uwielbiał latać bokiem czyli driftować hehe. Odległe czasy nie było wtedy jeszcze żadnych zawodów na ćwiartkę itd..


to nie bylo bmw z tomson'a?

jak ten trigger chodzi jak na widze,ze on ma 36 zebow tylko?
GMS.
Easyecu właśnie potrzebuje tiggera 36 -1
MrVspec
Dokładnie tak jak pisał GMS, a na zdjęciu jeszcze nie był usunięty jeden z zębów.
MrVspec

Żeby nie było ze nic się nie dzieje to wstawiłem parę filmików, dupy przyspieszenie może nie urywa ale udało się urwać sekundę.
https://www.youtube.com/watch?v=Nx154QBk9VE
https://www.youtube.com/watch?v=y1yV3Zs9q8o
https://www.youtube.com/watch?v=w3ammeFDER8
hug
Ale bajer biggrin.gif idzie jak burza ! Dla mnie bombowy jest ten poldek wink.gif
MrVspec
Przed zlotem postanowiłem wpaść na hamownie i zobaczyć czy coś przybyło rumaków wink.gif .

Przyrost prawie żaden ale następne strojenie będzie na hamowni wtedy może więcej coś się ugra.
killme
Ładnie trzyma moc smile.gif
Kręciłeś wałkiem już cos?
MrVspec
Wałka nic nie ruszałem , ale w wolnym czasie będę kręcił, moc trzyma teraz przydało by się żeby niut się tak trzymał.
MrVspec
Mały Update od jakiegoś czasu jestem posiadaczem repliki GT2871, docelowo ma trafić do 2.0 ale najpierw zobaczę jak będzie sprawować się w 1.6, może w końcu pęknie te 200 koni wink.gif .



Kroplówa
Replika,chinol???
mihas66
no garrett to to nie jest;p
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.