Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jeden z ostatnich Tiger S-Roadster'ów
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
AdamWalenda
Jak wiadomo 22 czerwca weszły w życie nowe przepisy, które bardzo utrudniają rejestrację konstrukcji typy SAM w Polsce.
Można powiedzieć, iż konstrukcję typu SAM już nie istnieją
:/

Więcej informacji na temat nowych przepisów odnosnie rejestracji jednostkowej można poczytać na Kitcarfoum:
http://www.kitcarforum.pl/index.php?topic=3060.30

Od 22 czerwca br. tego typu konstrukcje podlegają rejestracji / dopuszczeniu jednostkowemu, jednekże aby spełnic wszystkie wymagania koszt dopuszenia jednostkowego takiego pojazdu może znacznie przewyższyć jego wartość.

Ciekawy videoreportaż na ten temat znajdziecie tutaj:
http://ttv.pl/aktualnosci,926,n/przepisy-n...ury,105279.html

W związku z tym kończe montować ostatnie 3 tego typu konstrukcje na satrych zasadach, i beda to chyba ostanie SAMy w Polsce smile.gif
W planach na najbliżesze 2 lata mam jeszcze montaż dla siebie pierwszej w Polsce repliki Shelby Daytony Coupe, wiec temat kitcarów nie umrze jednakże Daytona bedzie rejestrowana juz na nowych zasadach smile.gif

Jedną z ostatnich trzech konstrukcji typu SAM jakie udało mi się zbudować opisuję ponizej.
Auto zarejestrowane na starych zasadach. Przez ostatnich kilka miesięby było dopieszczane smile.gif
Pojazd budowany według specyfikacji klienta.



Tiger S-Roadster '2013

Zakres prac:
-Montaż pojazdu
-Montaż silnika
-Montaż elektryki
-Montaż elektroniki
-Strojenie
-Geometria

Silnik:

-Zetec Black Top
-Głowica po portingu, i planowaniu
-Sportowe wałki rozrządu
-Wyważany elektronicznie układ korbowo tłokowy
-Odchudzone koło zamachowe, wyważane elektronicznie
-4 gaźniki motocyklowe Kawasaki + Megajolt
-Filtr powietrza Pipercross
-Sportowy kolektor ssący
-Sportowy układ wydechowy 4w1
-Skrzynia biegów (N9)

Zawieszenie:
-Przód niezależne (4 wahacze)
-Tył niezależne (4 Wahacze)
-Sportowe amortyzatory Gaz Shocks z regulacją tłumienia i naciągu sprężyn
-Sportowa przekładnia kierownicza 2,4 obrotu


Ponizej dziennik montażu pojazdu:

Montaz burt bocznych:


Pasowanie podszybia:


Montaż wlewu paliwa:


Pasowanei noska i maski:


Montaż szyby czołowej:



cdn...


AdamWalenda
Szyba spasowana, lusterka zamontowane:


Wkładamy motor, pasowanie łap silnika:


Błotniki spasowane, atrapę z Siódemką ala Caterham dostraczył klient:



Montaż oświetlenia;




Kolektor gotowy, gaxniki siedzą:



Montaz układu chłodzenia:


Pasowanie foteli:



Montaż układu wydechowego:



Pedal box gotowy:


Ręczny gotowy:


Czas na geometrię kół:



W między czasie udało się ukonczyć trzy inne auta smile.gif





Otworek do filtra gotowy smile.gif


Filtr zamontowany smile.gif


Deska rozdzielcza docieta:


Montaż zegarów i przełączników:

AdamWalenda
Gotowe smile.gif



Na szczęście jeszcze za dużo śniegu nie ma, wiec sezon się jescze nie zakonczył, trzeba tylko drzwiczki i dach dopiąc smile.gif





Pozdrawiam
AW
microlot
Jestem ciekawy jak się siedzi w takim "plastiku" ??
ZiG
Podobnie jak w autobusie/tramwaju tylko, że nieco lepiej trzyma smile.gif A jak sprawa z rejestracją wyglądała. Tzn ukończenie samochodu wg zdjęć wyszło przy pierwszych śniegach a przepisy zmieniły się 22 czerwca. Taki nie do końca zbudowany pojechał na przegląd ?
Boris86
Gdzie i za ile można kupić te "fotele"? i ile ważą?
AdamWalenda
Fotele dostępne od ręki w T-C.pl, ewentualnie ebay lub UK.

Pozdrawiam
AW
tomicobra
Któryś zetec był hamowany?? bo tak jakoś zawsze czekam na wykres i coś słabo
AdamWalenda
Dwie sztuki z 22 były na hamowni pare lat temu.
W przyszłym roku tego z chargerem jak już go skończę to będę chciał na hamownię nim pojechać, na razie muszę jednak Porsche skończyć smile.gif

Pozdrawiam
AW
CZUCZU
Podejrzewam że mając gotową ramę wrzucenie na przegląd wszystkiego na nią i wjechanie na rolki nie było aż takie trudne. Wiele przyczep było podobnie rejestrowanych goła rama, na to wsio z innej i nabijanie numerów
raich
co to za zegary? (dash)
przy takim nakladzie funduszy zdecydowalbym sie na 3 calowe pasy bezpieczenstwa,zauwazalnej roznicy w cenie nie ma.
ktorys z Twoich tiger'ow na gaznikach mial pomiar mocy?
AdamWalenda
CYTAT(raich @ Sun, 09 Feb 2014 - 18:37) *
co to za zegary? (dash)
przy takim nakladzie funduszy zdecydowalbym sie na 3 calowe pasy bezpieczenstwa,zauwazalnej roznicy w cenie nie ma.
ktorys z Twoich tiger'ow na gaznikach mial pomiar mocy?



Zegary klienta Vapor.
Pasy równiez klienta, w swoich auta zakładam inne smile.gif
Teraz składam dla siebie Tigera z superchargerem, przy dobrych wiatrach będzie gotowy na jesieni, jak nie to na przyszłą wiosnę, bo musze jeszcz Porsche skończyć.
Jak Tiger bedzie gotowy to bedę musiał wysztko zestroić, wiec bede miał wykres z hamowni to wrzuce dla ciekawskich.

Pzdr,
AW
Rafciu
Tiger ładny, jak Wszystko z Twoich rąk wink.gif
Ale te przepisy to jest jakaś paranoja... I tutaj nie tyczą się tylko ludzi którzy budują roadstery, ale również Ci którzy budują repliki innych samochodów, którzy budują terenowe zmoty, przyczepki i przyczepy i pewnie wiele innych pojazdów.
Polscy politycy sami przyczyniają się do wzrostu bezrobocia, nie mogą nic ułatwić, tylko utrudniają życie w tym kraju.
AdamWalenda
Niestey nie tylko w polsce jest problem ale w wiekszości krajów unijnych.
Kitcarowcy, replikowcy, zmotowcy, trajkowcy, przyczepkowcy itp. zrzeszają sie i robią manifest na http://kitcarforum.pl
Manifest na FB: https://www.facebook.com/pages/KITCAR-Forum...59994069?ref=hl
Generalnie poszła już interpelacja. Zobaczymy jak sprawa się wyjasni.
Zawsze jest kilka inyych furtek aby zarejestrować taki pojazd :>
AdamWalenda
Ostatnio kilka osób wydzwaniało do mnie o to auto...
I tak mi sie przypomniało carselfie biggrin.gif

Leo
a sprawa rejestracji samów się ruszyła czy dalej jest jak było ?
AdamWalenda
Nic się nie zmieniło, lepiej kupić zarejestrowane auto.
Chociaż w przypadku "siódemki" to lepiej kupić Caterhama z homologacją drogową.
Jak dobrze poszukasz to za 15k euro można kupić, wyjdzie taniej niż Tiger z sesji zdjęciowej powyżej wink.gif
W przypadku droższych aut jak Lancia Stratos czy np. Ultima GTR, to przed montażem auta, warto porozmawiać z kimś sensownym z PIMOTU, ITSu itd...

Pzdr,
AW
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.