Witam, chciałbym przedstawić Wam moją Fieste do zabawy. Nie jest to górnolotny projekt ale może komuś się spodoba, liczę na krytykę (pozytywna i negatywną )
Auto kupione rok temu od właściciela u którego była około 15 lat. Totalna seria w bardzo dobrym stanie blacharskim i mechanicznym. Takiej bazy właśnie szukałem
Wszystko poza klatką robiłem sam lub z pomocą kolegi, mechanikiem na codzień nie jestem
Miłego czytania
Marka i Model
Ford Fiesta XR2i 1.6 CVH 104PS/135Nm
Silnik
- było 1.6 CVH, (na hamowni 104PS/131Nm)
- jest seryjny Zetec Silvertop S2 2.0 16V (na hamowni 128PS/186Nm)
Plany
- głowica po portingu, spasowanie z kolektorami
- ostrzejsze wałki - szukam...
- chłodnica oleju z czujnikami temp i ciśnienia oleju - w trakcie
Układ Dolotowy
- plastikowy kolektor ssący RKC
- przepustnica i przepływka z 2.0
- dolot z rur PCV
- stożek Simota
Plany
- przepustnica 60mm
- puszka z Escorta 1.8 115PS RKC z wkładką Pipera/K&N
- prosty rura od filtra do przepustnicy
Układ Wydechowy
- seryjny kolektor 4-2-1, wybity kat, środkowy seria, brak końcowego
Plany
- kolektor wydechowy 4-2-1 2,25"
- wydech na 2 tłumikach 2,25"
Elektronika
- ECU 2.0 16v
- przerobiona wiązka, wycięte niepotrzebne kable, zmiana z EDISu zewnętrznego na wewnętrzny, dołożenie OBD
Plany
- po zrobieniu głowicy i wałków - większe wtryski i strojenie
Układ Napędowy
- skrzynia z Fiesty RS1800 (1, 2 dłuższe od CVH, 3, 4, 5 krótsze) po pełnej rewizji
- szpera wiskotyczna z Escorta MK4 RS Turbo
- koła 185/55R14 semislick
Układ Hamulcowy
- przewody w oplocie Black Diamond
- EBC Green
- tylne bębny 203mm po pełnym przeglądzie
Plany
- tarcze na przód 258mm z Fiesty MK5
- korektor siły hamowania, hydrołapa
Zawieszenie
- wahacze i sworznie z Fiesty RS Turbo - o prawie 1cm na stronę szerszy rozstaw oraz ładny negatyw
- amortyzatory przód i tył monotubiczne Delphi De Carbon Performance
- sprężyny Sparco 35mm
- rozpórka dolna seria, górna wykonana przez Górny Sport Garage
- dołożony stabilizator belki z modelu RS1800
Wnętrze
- wyprute wnętrze
- usunięty szyberdach
- fotele kubełkowe Mirco
- pasy Schroth
- rozbudowana klatka bezpieczeństwa wykonana przez Pyra Motorsport
Body KIT i Oświetlenie
- oryginalny pakiet XR2i
- fabryczne przeciwmgłowe i dalekosiężne
Plany
- płyta pod silnik i skrzynie
Fabryczna Moc i Moment:
104PS/135NM CVH
Moc i Moment Po Modyfikacjach:
128PS/186Nm Zetec
Zdjęcia:
po zakupie
przewody
amortyzatory, sprężyny, swożnie RS Turbo vs seria
felgi
Young Timer Party i Tor Poznań Track Day marzec 2013
klatka
rozbiórka CVH
skrzynia RS1800 i szpera
składanie 2.0
2.0 na pokładzie
wiązka
tak śmigało 1.6
narazie jedyny filmik z 2.0, więcej wkrótce