Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: C20LET - najlżejsze "oryginalne" opakowanie
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
evergreen
Zastanawiam sięm jakie jest najlżejsze "opakowanie" w które można włożyć C20LET z Calibry. Może zacznę od początku - udało mi się kupić Calibrę Turbo bez prawa do rejestracji. Za tydzień, góra dwa będę ją miał u siebie na podwórku. Samochód ma sprawny silnik i ważniejsze podzespoły mechaniczne. Teraz zastanawiam się, w co włożyć ów silnik. Chciałbym, aby samochód był w miarę lekki. Myślałem o Corsie A, GEKO taką robił, więc chciałem iśćdalej i zrobić SWAPa do Corsy A w wersji 2d (czyli taki dwudrzwiowy sedan, znalazłem takową za kilkaset Euro). Szukałem już różnych informacji na ten temat, wiem, że nawet do Tigry nie łatwo wpasować tą jednostkę napędową, więc może lepiej przekładać do czegoś, co ma większą komorę silnika. Kolejnym pomysłem jest Kadett Kombi w wersji trzydrzwiowej. Nie chce mieć auta sztampowego, raczej coś w stylu lat 70.tych, 80.tych z mocnym silnikiem... Ze składaniem tego wynalazku mi się nie spieszy, myślę, że powinienem się wyrobić w jakies 2-3 miesiące, ale jeśli wyjedzie z garażu za pół roku - też nie będzie dramatu. Jestem przygotowany na wydanie na tą zabawę jeszcze jakiś 20.000zł, za co musze kupić samochód, do którego wstawie silnik i zmieszcze się z kosztami samej przekładki. Tak silnik jak i skrzynie biegów czy inne drobiazgi będę miał z Calibry.

Co możecie poradzić?

Aha, myślę, że ze SWAPem sobie poradzę - wsadzałem już z powodzeniem 2,8 VR6 do Jetty
!markos
zdecydowanie corsa a.
gdzie przeczytales o problemach z wpasowaniem leta do tigry?
qomo
juz sie boje

hymm a ile miala geko na 400m??

i czemu sedean? za 50 euro mozna kupic wersje 3d...
Madej
628 FIBICH EUGENIUSZ OPEL CORSA GEKO 13.393 13.26

http://www.sss.org.pl - twoim przyjacielem
Pingu
ja bym chcial zobaczyc ten silniczek w trampku albo duzym fiacie
evergreen
CYTAT("!markos":366fnxax)
zdecydowanie corsa a.
gdzie przeczytales o problemach z wpasowaniem leta do tigry?


Tutaj

Ale chodziło raczej o znalezienie samego silnika i ewentualnie o zaturbienie.

Czyli LET powinien bez większych problemów pasować do Corsy A. A jak rozwiązać sprawę układu hamulcowego? W Kadettcie to względnie proste, można przekładać z GSi, a w Corsie jest z tym pewnie straszna rzezba.
evergreen
i czemu sedean? za 50 euro mozna kupic wersje 3d

Tak, ale skoro ktoś w Polsce już taką ma, to się dla mnie troche mija z celem... wiem, niby mozna ją zrobić inaczej, ale po co, skoro nikt nie próbował zrobić tego w "sedanie". Jest chyba także wersja 4d - będę musiał takiej poszukać, wiem, że była na rynkach południowoeuropejskich. Choć 2d jest chyba najbardziej kosmiczna... a przecież o to chodzi
!markos
CYTAT("evergreen":yynwe03l)
Ale chodziło raczej o znalezienie samego silnika i ewentualnie o zaturbienie.

zdecyduj sie.. albo let, albo c20xe i doturbic.. bo juz nie wiem o co chodzi. napisales, ze znalazles silnik i ze zaraz bedzie u ciebie. wiec szukasz silnika, czy juz go kupiles?
CYTAT("evergreen":yynwe03l)
A jak rozwiązać sprawę układu hamulcowego? W Kadettcie to względnie proste, można przekładać z GSi, a w Corsie jest z tym pewnie straszna rzezba.

w corsie nie ma zadnej rzezby - temat przetrenowany z kazdej strony, wszystko mozna kupic i poprostu zamontowac. wchodzi wszystko w zakresie astra gsi - calibra turbo. pytanie jak duze bedziesz mial kola, zeby to pomiescic
evergreen
CYTAT("!markos":35sozpw4)
CYTAT("evergreen":35sozpw4)
Ale chodziło raczej o znalezienie samego silnika i ewentualnie o zaturbienie.

zdecyduj sie.. albo let, albo c20xe i doturbic.. bo juz nie wiem o co chodzi. napisales, ze znalazles silnik i ze zaraz bedzie u ciebie. wiec szukasz silnika, czy juz go kupiles?

Oj, narobiłem zamieszania Tak, mam już całą Calibrę Turbo, ale w wątku o Tigrze problemem (cenowym) było znalezienie i uturbienie odpowiedniej jednostki

CYTAT("evergreen":35sozpw4)
A jak rozwiązać sprawę układu hamulcowego? W Kadettcie to względnie proste, można przekładać z GSi, a w Corsie jest z tym pewnie straszna rzezba.

w corsie nie ma zadnej rzezby - temat przetrenowany z kazdej strony, wszystko mozna kupic i poprostu zamontowac. wchodzi wszystko w zakresie astra gsi - calibra turbo. pytanie jak duze bedziesz mial kola, zeby to pomiescic


no właśnie, do corsy chciałbym mozliwie klasyczne felgi, choć nie ATSy... mam kilka typów, ale tu raczej 13" niż 16"... chciałbym, aby Corsa była niska, a felga szeroka, ale nie za duża...
!markos
CYTAT("evergreen":3hqhsd3r)
...tu raczej 13" niż 16"...

w takim ukladzie proponuje zrezygnowac z leta, bo sie zabijesz. do 13" felg wchodzi tarcza max. 236mm czyli z corsy 1.4 16v. musisz mi wierzyc na slowo - to jest za malo nawet jak na 1.4 16v...
evergreen
CYTAT("!markos":1vgbz2dh)
CYTAT("evergreen":1vgbz2dh)
...tu raczej 13" niż 16"...

w takim ukladzie proponuje zrezygnowac z leta, bo sie zabijesz. do 13" felg wchodzi tarcza max. 236mm czyli z corsy 1.4 16v. musisz mi wierzyc na slowo - to jest za malo nawet jak na 1.4 16v...


Zrezygnować nie zrezygnuje... najwyżej pomyśle o innej koncepcji przebudowy... ale z drugiej strony, tak myśle o tych wszystkich poturbionych cc/sc na 13" smoorach, przeciez one mają też po 100-120koni (tak w Polsce jak i za Odrą), które jakoś hamują.

A jakie najmniejsze felgi (rozmiarowo) można założyć na tarcze z, dajmy na to, Calibry Turbo (tak będzie najlogiczniej) - 15"? trochę dużo...
PatiKTP
zawsze mozesz na tyle poszerzyc bude i dac tak wielki dystans, zeby zacisk i tarcza nie byla 'w' feldze tylko 'poza nią'
evergreen
CYTAT("PatiKTP":8fvdnfhd)
zawsze mozesz na tyle poszerzyc bude i dac tak wielki dystans, zeby zacisk i tarcza nie byla 'w' feldze tylko 'poza nią'


Nie wiem, nie wiem... taki szeroki dystans nie ma prawa na dłuższą metę działać... trochę bym się tego bał, chyba jednak wolę wikszą felgę, choć nie jest to idealne rozwiązanie...
ju-by
tyle, ze geko to c20xe a nie let... gdybys wstawil let-a bylbys najprawdopodobniej pierwszy w polsce... choc jest jeden polak w reichu, ktory ma takie auto.

tu masz info o geko - http://www.gekocars.pl/corsa.htm
REN
CYTAT("ju-by":h8dbev0t)
tyle, ze geko to c20xe a nie let...


corsa GEKO ma X20XEV z turbiną

CYTAT("ju-by":h8dbev0t)
gdybys wstawil let-a bylbys najprawdopodobniej pierwszy w polsce... choc jest jeden polak w reichu, ktory ma takie auto.


ja mam LET'a tyle, ze nie w Corsie ale przod ten sam

CYTAT("evergreen":h8dbev0t)
ale z drugiej strony, tak myśle o tych wszystkich poturbionych cc/sc na 13" smoorach, przeciez one mają też po 100-120koni (tak w Polsce jak i za Odrą), które jakoś hamują


"jakos" to bardzo dobrze powiedziane, u mnie przy mocy troche ponad 200KM zestaw hamulcowy od Astry GSi wystarcza na 2 miesiace, klocki sie pala tarcze sie krzywia
MACIOR
A co z napędem Cali Turbo była 4x4, a corsa na przód, co ze skrzynią ????
ju-by
ja mam LET'a tyle, ze nie w Corsie ale przod ten sam

ale nie w corsie a
Grzegscvan
A ja bym ci proponował kadetta c coupe i silnik let
REN
CYTAT("MACIOR":27e3njom)
A co z napędem Cali Turbo była 4x4, a corsa na przód, co ze skrzynią ????


mozna zalozyc F20 z 2.0 16V albo przerobic F28 z Cali Turbo

CYTAT("ju-by":27e3njom)
ale nie w corsie a


uhhh przepraszam, Corsa A od B tak straszliwie sie roznia ze to zupelnie inna robota ... jedyna roznica polega na tym ze w Corsie A jest wiecej miejsca pod maska ...
ju-by
uhhh przepraszam, Corsa A od B tak straszliwie sie roznia ze to zupelnie inna robota ... jedyna roznica polega na tym ze w Corsie A jest wiecej miejsca pod maska ...

no tak, ale skoro kolega chce samochod z lat 80-tych i to w miare niepowtarzalny, to przerobka combo nie ma chyba sensu nie bylby jedyny, a wnioskuje, ze na tym mu zalezy...

mowiac szczerze komora silnikowa corsy b wyglada na wieksza, ale to moze tylko zludzenie, wiec sie nie sprzeczam
REN
przeciez nie polecam koledze zrobienia combo 2.0 tylko na swoim przykladzie pokazuje, ze da sie to zrobic w corsie, czy to bedzie a czy b to juz nie ma znaczenia, przeciez przod w combo to nic innego jak corsa b

optycznie moze sie wydawac ze komora corsy b jest wieksza ale jest inaczej i znacznie latwiej wsadzic 2.0 do corsy a gdyz konstrukcyjnie czerpie ona bardzo duzo z kadetta
evergreen
"jakos" to bardzo dobrze powiedziane, u mnie przy mocy troche ponad 200KM zestaw hamulcowy od Astry GSi wystarcza na 2 miesiace, klocki sie pala tarcze sie krzywia

To mnie nie przeraża, samochodu będę używał "od święta" a nie na dojazdy do pracy. A jakie masz obrecze w Combo? Wole wymieniać tarcze co dwa miesiące niż mieć problemy z odhamowaniem. Zresztą są chyba jakieś wyczynowe układy hamulcowe do Corsy/Kadetta/Astry?
REN
ja mam felgi 16" ale do zestawu z Astry wystarczaja 14-tki

co do wyczynowych ukladow to ja wlasnie takowy posiadam i ten przeznaczony do Astry GSi nie daje rady, niestety Cali Turbo ma wieksze hamulce w konkretnym celu - mniejsze nie wytrzymuja
evergreen
CYTAT("MACIOR":1tp0hcdv)
A co z napędem Cali Turbo była 4x4, a corsa na przód, co ze skrzynią ????


Z tym nie ma problemu, już się dowiadywałem, że można przerobić F28. Chyba, że wpadnę na szalony pomysł szukania skrzyni kłowej... Nie, to już przesada, składam to z przerobioną skrzynią z Calibry.
evergreen
CYTAT("REN":224jl09x)
ja mam felgi 16" ale do zestawu z Astry wystarczaja 14-tki



Felgi czternastocalowe pasowałyby do mojej koncepcji "stylu retro" Corsy 2d, ale z drugiej strony i tak musiałbym chyba zamontować duże IC (tak jak we wspomnianej Corsie GEKO), więc ten koncept wydaje się mieć dużo wad. Ale taka niska, sztywna Corsa z "kubłami" z epoki i polerowaną klatką w środku ciągle za mną chodzi.

Drugi pomysł to projekt w estetyce "parady miłości", czyli Corsa A 3d z podnoszonymi do góry drzwiami, dużymi felgami (wtedy to mogą być nie tylko 16-tki, ale i 17-tki), szeroka, w jakimś rzucającym się w oczy kolorze i z "digitalem". Miałem ochotę na taką przebudowę Manty (łącznie z lisią kitą, neonami i akcesoriami z D&W). Wiem, że to odpustowe, ale jest w tym coś perwersyjnego.

Mam tydzień na decyzje, jeszcze porobie rozeznanie, ułoże to sobie w głowie, ale chciałbym zacząć pracę, jak tylko będę miał Calibrę na podwórku. A jeszcze musze kupić samochód, który będę przerabiać. Na 90% będzie to Corsa A...
evergreen
CYTAT("Grzegscvan":sd7sdm80)
A ja bym ci proponował kadetta c coupe i silnik let


No właśnie... albo Mantę A. Tyle, że takie auto trudno kupić (w stanie choćby dobrym). Inna sprawa, że szkoda byłoby mi ciąć takiego klasyka. Kiedyś kupie sobie pewnie Mantę A, najchętniej wersję 105-konną, ale wtedy chciałbym 100% oryginał...
REN
CYTAT("evergreen":1qro1r8i)
i tak musiałbym chyba zamontować duże IC (tak jak we wspomnianej Corsie GEKO)


uwiez, ze tak duzy intercooler jest zupelnie niepotrzebny
wystarczy mniejszy ktory bez problemu schowa sie za zderzakiem
evergreen
CYTAT("REN":2t3x6z2c)
CYTAT("evergreen":2t3x6z2c)
i tak musiałbym chyba zamontować duże IC (tak jak we wspomnianej Corsie GEKO)


uwiez, ze tak duzy intercooler jest zupelnie niepotrzebny
wystarczy mniejszy ktory bez problemu schowa sie za zderzakiem


GEKO nie wygląda na samochód zrobiony dla efektu, ale może to tylko takie wrażenie laika. Jaki IC byłby optymalny?
REN
taki

evergreen
CYTAT("REN":3rggkjmf)
taki



Czyli robiony na zamówienie? Czy lepiej zainwestować i kupić u jakiegoś oplowskiego tunera za zachodnią granicą? A jeśli zrobić - to czy jakaś firma w Zachodniopomorskim się tym zajmuje, czy i tak musiałbym zamawiać z Warszawy? Bo jeśli tak - to bliżej mam do Berlina. No właśnie i tu jest kolejne pytanie - czy polskim firmom można zaufać? Wiem, że moje myślenie może kogoś obrażać, ale już nie raz zawiodłem się na lokalnych "złotych rączkach". Wiem, że to nie odzwierciedla pewnie sytuacji w całej Polsce, ale w Niemczech dokonywałem przeróbek też na zapadłej prowincji, a nigdy nie było problemu.
REN
mozna spokojnie IC zrobic w Polsce, niestety nie znam firm po za Warszawa
evergreen
CYTAT("REN":3v6hu5pe)
mozna spokojnie IC zrobic w Polsce, niestety nie znam firm po za Warszawa


A ile kosztuje zrobienie porządnego IC w stolicy? Swój robiłes w PromotoRze? Jeśli to nie jest tajemnica - ile kosztował? Domyślam się, że nie jest to jakiś tam półśrodek, tylko solidna konstrukcja.
REN
chyba 1500, dokladnie nie pamietam
Allll
myślę że oryginalnie i lekko byłoby z budą od Kadetta D waga zbliżona do Corsy A.....
cichyg60
Najlepiej do KADETTA C CITY (3d) . W Łodzi chłopaki maja duzo kadettów C wiec napewno by sie znalazło coś dla ciebie...Mam kilka takich kadziów w gazetkach Opel Flash z letami . Wedlug mnie super sprawa..
LukiAstra
Moim zdaniem najlepiej byłoby wcisnac do niej jakies klasyczne 16 najlepiej azev albo borbet a i wtedy hantle z Cali zmieszcza sie bez problemu jak sie mi wydaje były tarcze 288 i wtedy nie bedzie problemu do tego tarcze od gsi na tył i juz problem z głowy.

A z tego co mi sie o uszy obiło to ty Ren tez myslałes o przełozeniu gratów do Corsy A i jak czy cos wypali.

Evergreen jak masz czesci od Cali turbo to i f28 przekładaj bez zastanowienia. Z tego co wiem to w raichu kit przerabiajacy 4wd na 2wd kosztuje niecałe 200 euro( zaslepki do skrzyni )

Mój kumpel pewnie Ren wie o kogo chodzi narazie włozył c20xe do Corsy A ale napewno na tym nie poprzestanie bo i turbinke tez przywiózł ale narazie bedzie c20xe.
evergreen
CYTAT("Allll":2hjb2ke3)
myślę że oryginalnie i lekko byłoby z budą od Kadetta D waga zbliżona do Corsy A.....


Dziękuje za wszelkie sugestie, ale klamka już zapadła. Mam już ładne opakowanie do LET-a, a jest nią Corsa A z 1990 roku w wersji trzydrzwiowej. Niestety nie udało mi się kupić sedana 2d - byłem oglądać jednego w Poznaniu, ale jego stan był tragiczny (przerdzewiała podłoga). Obecnie auto jest już rozłożone i przygotowane do przeszczepu mechanizmów z Calibry. Zgodnie z waszymi radami Corsa jest z Polski, stan bazowy był niezły, wszystkie dokumenty się zgadzają, więc mam nadzieje, że obejdzie się bez prawnych niespodzianek.

Wysłany Sro Maj 26, 2004 19:06 pm:

CYTAT("LukiAstra":2hjb2ke3)
Evergreen jak masz czesci od Cali turbo to i f28 przekładaj bez zastanowienia. Z tego co wiem to w raichu kit przerabiajacy 4wd na 2wd kosztuje niecałe 200 euro( zaslepki do skrzyni )


Wiem, wiem Choć szkoda, że trzeba z niego korzystać. Taki AWD byłby równie przyjemny. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem pierwsze części z Calibry trafią do Corsy na początku czerwca. Obecnie Calibra jest już rozebrana, potrzebne częsci są wyjęte i w dużej części doprowadzone do stanu najlepszego z możliwych. Corsa też została wybebeszona do blachy i obecnie konserwowana jest w niej karoseria.
LukiAstra
A powiedz mi Evergreen gdzie mozna znalesc taka Cali bez prawa rejestracji najlepiej ze zmasakrowana dupa bo ja tez takiej szukam.
i jakie sa przypuszczalne ceny takiej Cali
evergreen
CYTAT("LukiAstra":14j87ib2)
A powiedz mi Evergreen gdzie mozna znalesc taka Cali bez prawa rejestracji najlepiej ze zmasakrowana dupa bo ja tez takiej szukam.
i jakie sa przypuszczalne ceny takiej Cali


Ja swoją znalazłem przez niemieckie forum LET. Ceny są różne, powypadkową kupisz spokojnie za 1500-2500 Euro. Z samochodem bez prawa do rejestracji i sprawnymi podzespołami jest znacznie, znacznie ciężej. Pewnie cię to nie pocieszy, ale ja swojej szukałem prawie rok.

Najłatwiej szukać przez mobile.de lub autoscout24.de, ceny Calibr w pełni sprawnych są już dość atrakcyjne.
spavatch
CYTAT("evergreen":27n1do66)
Zrezygnować nie zrezygnuje... najwyżej pomyśle o innej koncepcji przebudowy... ale z drugiej strony, tak myśle o tych wszystkich poturbionych cc/sc na 13" smoorach, przeciez one mają też po 100-120koni (tak w Polsce jak i za Odrą), które jakoś hamują.


Jakos hamuja bo sa bardzo lekkie i zazwyczaj maja przeszczepione wydajne wentylowane tarcze z Uno Turbo .
osa
AWD równie przyjemny???
człojeku przy masie corsy A AWD to by była masakra
jak masz od cali to montuj AWD i sie nie zastanawiaj a sam zobaczysz co sie stanie jak wyjedziesz
ja mam w małej budzie charady AWD z silnikiem 1.3 i jest rewelacja a co by było z silnikiem cali 2.0T przy jeszcze mniejszej masie niż u mnie to nawet boje sie myśleć
Zoltar
Ale Oplowski awd to lipa

I chyba montaż, to nie takie hop-siup
cichyg60
No to jak juz jest corsa a to proponuje do niej kultowe felgi RONAL TURBO . 7x15 kosztuje ok. 480 zl za szt. Et 28.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.