Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Octavia I 1.8T by HydroTransfer
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
RESPECT
Nadszedł czas aby zaprezentować moje autko szerszej publiczności smile.gif Rodzinna Skoda Octavia Kombi 1.8 Turbo

Seryjny silnik pewnego słonecznego dnia podczas testów nie wytrzymał nastu-tysięcy obrotów na minutę spowodowanych moim misshift-em angry.gif Zamiast 3 biegu wbiłem 1 i tak stałem się szczęśliwym posiadaczem autka – odkupiłem je od brata biggrin.gif Zniszczenia były spore, urwany zawór zrobił niemałe spustoszenie – dziura w tłoku, porysowana gładź cylindra, zmasakrowana głowica. Silnik był rozebrany więc podjąłem decyzję zakujemy silnik. Większość części była zakupiona w www.re5pect.pl Składanie silnika trwało ponad rok, w międzyczasie dochodziły nowe pomysły i części – zawieszenie Bilstein PSS9, zaciski Tarox B32-10, zwrotnice od Audi TT (dzięki STF)

Octavka od remontu przejechała już bezawaryjnie ponad 10tys km i została finalnie wystrojona przez Śpiącego Dzięki! Podziękowanie również dla małych sponsorów firm HydroTransfer i Detergens, Mamy, brata, kolegów, Przemo-Car, Re5pect i innych o których zapomniałem a pomagali biggrin.gif


Poniżej specyfikacja i kilka fotek

Modyfikacje silnika:

Kute korbowody PEC
Śruby ARP
Kute tłoki Woessner odprężające na 8,5
Kute zawory Supertech
Wałki ostrzejsze od silnika wolnossącego ADR
Blok rozwiercony na 1825cm3
Wszystkie uszczelki Viktor Reinz
Głowica na szerokim kanale
Kolektor ssący na szerokim kanale
Wtryskiwacze 630cc Siemens Deka
Pompa paliwa Walbro 255
Filtr powietrza BMC CDA
Przepływka z S3
Turbina K04-023 od S3
Kolektor wydechowy rurowy
3 calowy downpipe, wydech 2,5cala na 2 tłumikach
Centralny intercooler
Chłodnica oleju Mocal, podstawka pod filtr oleju z termostatem
Zdemontowana klimatyzacja
Akumulator przeniesiony do bagażnika

Modyfikacje zawieszenia, przeniesienia napędu i hamulców:

Zawieszenie Bilstein PSS9
Tarcze przód 312mm Ate Power Disc zacisk 10-tłoczkowy Tarox B32-10
Tył tarcza 256 i zacisk z S3
Przedni stabilizator Neuspeed 25mm
Poliuretany w przednim zawieszeniu
Pliuretanowa poduszka silnika
Skrzynia biegów zmieniona na 6-biegową
Lekkie koło zamachowe 4,2kg
Tarcza sprzęgła i docisk od S3
Zwrotnice od Audi TT zwiększające negatyw
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie
Felgi ATS DTM 17x8 ogumienie 225/45/17

Zmiany we wnętrzu

Słupek z zegarami AG EGT, Temperatura oleju, doładowanie, ciśnienie paliwa
Fotel kierowcy od Seata Leona Top Sport
Gałka zmiany biegów Laurin&Klement
Nakładki na pedały Laurin&Klement
Elementy wnętrza pokryte hydrografiką w firmie HydroTransfer



Tłok po spotkaniu z urwanym zaworem


Szczerbata głowica bez zaworu


Blok





Kute korby


Kuty tłok



Dół silnika




Kolektor wydechowy


Kolektor na silniku


IC


Lekkie koło zamachowe jednomasowe




Zaciski Tarox dziesięcio-tłoczkowe

Zaciski

Poliuretanowa poduszka silnika


Stabilizator NeuSpeed



Wygląd zewnętrzny




Fotel z Leona Top Sport


Zegary


Zegary





Hydrografika by HydroTransfer www.hydrotransfer.pl

Hydrografika pod maską




Pierwsza wersja wnętrza


Aktualna wersja wnętrza





yotomeczek
A ile toto ma mocy?
GREGOR10
okolice 300 pewnie smile.gif
yotomeczek
Wsadzony spory worek kasy - łącznie z kutymi zaworami - więc jak dla mnie to powinno być duużo więcej jak 300KM...
Fajne zaciski - ale dlaczego takie małe tarcze jak fela 17"?
Porszak
bardzo przyjemne mody, szczególnie jak na kombi. no i własnie czemu te mody akurat w takim nadwoziu? sentyment czy cos innego?
norbivr6
Mocy nie będzie mega dużo bo to tylko K04 ale reszta przygotowana spokojnie pod coś większego biggrin.gif
mihas66
Jak tak patrze na ten fotel z leona top sport to widzę swój z e36 sportsize i powiem szczerze że do niedzielnego wożenia dupy ok ale szybsze latanie po zakrętach a nie daj boże zrobić ze 50km na torze i wyrzucisz go szybciej niż wsadziłeś... Będziesz się zapierał kolanami o konsole i drzwi wiem bo wielokrotnie upalałem bmw na podobnym fotelu...

co do silnika nie rozumiem takiej małej turbiny przy takich fruktach w silniku i robionym kol wydechowym... Sadzaj tam co najmniej turbo z evo X jak ma być na co dzień...
RESPECT
Octavie wystroiliśmy w niedzielę więc nie było jeszcze czasu pojechać na hamownię. Z racji tego, że turbo to K04 to można liczyć na jakieś 270KM. Silnki ma potencjał i kiedyś napewno przekroczy 400+

Dlaczego kombi - takie auto akurat miałem i chciałem mieć coś niepozornego.
Tarcze były prawie nowe więc zostały, w planie jest większa tarcza ale to za jakiś czas.
Sev
Kombi wbrew pozorom ma fajny rozkład masy, tylko ta masa z tyłu jest ciut za wysoko. Sam latałem Octa 1.8T w kombi po torze i niektóre Subaru miały mi to czasem za złe wink.gif

Można? Można!
rOBERTO795
Ciekawy projekt z potencjałem.
tdik
hebel bez szalu reszta fajna
rafstrong
ciekawie wink.gif jestem ciekawy ile wyjdzie na zwykłej k04 i tym kolektorze.
ZUCZEKTT
Wyjdzie tyle samo bo to tylko K-04.
Bardzo lubię oglądać projekty 1.8T no ale w tym zawodzi turbina, także jak najszybciej trzeba to poprawić. excl.gif
RESPECT
CYTAT(mihas66 @ Thu, 14 Nov 2013 - 06:54) *
Jak tak patrze na ten fotel z leona top sport to widzę swój z e36 sportsize i powiem szczerze że do niedzielnego wożenia dupy ok ale szybsze latanie po zakrętach a nie daj boże zrobić ze 50km na torze i wyrzucisz go szybciej niż wsadziłeś... Będziesz się zapierał kolanami o konsole i drzwi wiem bo wielokrotnie upalałem bmw na podobnym fotelu...

co do silnika nie rozumiem takiej małej turbiny przy takich fruktach w silniku i robionym kol wydechowym... Sadzaj tam co najmniej turbo z evo X jak ma być na co dzień...

I tak ten fotel jest lepszy od oryginału. Trzymanie boczne trochę lepsze. Jeździłem już Octą na Ułęży i nie było tak źle, wtedy jeszcze na sprężynach H&R i amortyzatorach Bilstein B6.

CYTAT(Sev @ Thu, 14 Nov 2013 - 08:55) *
Kombi wbrew pozorom ma fajny rozkład masy, tylko ta masa z tyłu jest ciut za wysoko. Sam latałem Octa 1.8T w kombi po torze i niektóre Subaru miały mi to czasem za złe wink.gif

Można? Można!


Jasne, że można biggrin.gif


CYTAT(tdik @ Thu, 14 Nov 2013 - 10:47) *
hebel bez szalu reszta fajna


Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma biggrin.gif ale i tak są lepsze od seryjnych


CYTAT(ZUCZEKTT @ Thu, 14 Nov 2013 - 18:33) *
Wyjdzie tyle samo bo to tylko K-04.
Bardzo lubię oglądać projekty 1.8T no ale w tym zawodzi turbina, także jak najszybciej trzeba to poprawić. excl.gif


U mnie K04 nalatała narazie 20tys km i jeszcze działa. Pod większe turbo i tak będzie nowy kolektor. Bliżej mi do Garrett GT2871R (może GT3071r) niż do turbo z EVO.
Przepustnicę z 2.7BT już mam i drugi ssący do pocięcia.
ZUCZEKTT
Ładuj GT30 wykorzystasz potencjał głowicy.
tomiw
Faktycznie fajny setup. Ale co robi tam ta paskudna podarta kierownica?
RESPECT
CYTAT(tomiw @ Fri, 15 Nov 2013 - 00:07) *
Faktycznie fajny setup. Ale co robi tam ta paskudna podarta kierownica?

Poprzedni własciciel jeździł na mydełko FA stąd przetarcie. Przyjdzie czas i na obszycie jej.
Pawel-2005
A opłaciło się spawać taki kolektor pod k04? u mnie leżą ze 2 takie żeliwne pod k04 i na allegro można też takie znaleźć. Zapewne ten będzie miał lepsze przepływy niż ori ale pod większe turbo i tak się nie nada;/
RESPECT
CYTAT(Pawel-2005 @ Mon, 18 Nov 2013 - 09:41) *
A opłaciło się spawać taki kolektor pod k04? u mnie leżą ze 2 takie żeliwne pod k04 i na allegro można też takie znaleźć. Zapewne ten będzie miał lepsze przepływy niż ori ale pod większe turbo i tak się nie nada;/


Kolektor mam już od 4 lat, kupiłem gotowca. Wtedy nie myślałem, że kiedyś zakuję silnik smile.gif
DoLeCk
To ci dopiero niepozorne auto będzie jak zmienić świstaka smile.gif

/OT Przepraszam za zamieszanie tym postem...
ZUCZEKTT
Myślałem że coś ruszyło w projekcie, u tu taka mądrość zawitała wink.gif
RESPECT
Lata mijają szybko i czas coś zepsuć smile.gif

Na początek zmiana felgi na 18 cali oraz hamulców. Zaciski czterotłoczkowe Brembo z tarczą 323mm



Stary mały IC vs nowy 600x300x76


Po wstępnym montażu



ktr
Widziałem gdzieś filmik na yt z ta octavia, Instalacja obrabia chyba ok??... cały czas jest K04?? Z ciekawości ile ważyły ats?? niestety foty z pierwszej str wcieło.
RESPECT
CYTAT(ktr @ Sun, 30 Oct 2016 - 12:05) *
Widziałem gdzieś filmik na yt z ta octavia, Instalacja obrabia chyba ok??... cały czas jest K04?? Z ciekawości ile ważyły ats?? niestety foty z pierwszej str wcieło.

W lutym ponownie pod maskę zawitał podtlenek lpg. Ats ważyły około 10kg. K04 wkrótce odejdzie w zapomnienie.
Pawel-2005
Tyle czasu meczyc jakies marne k04. Troche nie wypada chyba juz ...
RESPECT
CYTAT(Pawel-2005 @ Sat, 26 Nov 2016 - 20:50) *
Tyle czasu meczyc jakies marne k04. Troche nie wypada chyba juz ...

Prace nad turbo trwają, następca już wybrany. Montaż właśnie trwa smile.gif

Mis
Dobry wybór, wydechowy twin scroll i będzie malinowo. smile.gif
RESPECT
CYTAT(Mis @ Sun, 27 Nov 2016 - 12:37) *
Dobry wybór, wydechowy twin scroll i będzie malinowo. smile.gif

Na szybko potrzebowałem kupić turbo i takie się trafiło. Treaz będzie raptem 3 z przodu:(
RESPECT
Nowe Turbo i kolektor już na miejscu
pinin
No!
W końcu dobry stroiciel, fajne turbo i wynik jest smile.gif

Jakieś pomiary będziesz robić na drodze?
Marhtbtm05
Wrzuć wykres jak po strojeniu na tej turbinie
RESPECT
Już po strojeniu, Octa wupluła 360KM i 409Nm

Strojenie by
https://www.facebook.com/ECU-Majster-1168474956541014/



mat13por
Co to za hybryda z tego td05 ze taki lichy wynik? Tyle td04hl jest w stanie wypluc..
RESPECT
CYTAT(pinin @ Tue, 24 Jan 2017 - 10:21) *
No!
W końcu dobry stroiciel, fajne turbo i wynik jest smile.gif

Jakieś pomiary będziesz robić na drodze?


Pomiary będą ale na wiosnę bo na razie brak trakcji. Mam nadzieję na 11s 100-200km/h
Pawel-2005
CYTAT(mat13por @ Tue, 24 Jan 2017 - 21:50) *
Co to za hybryda z tego td05 ze taki lichy wynik? Tyle td04hl jest w stanie wypluc..

A nie 500km z td04? A pewnie z td05 to powinno być z 600km.
Powinno jeszcze wstawać od 1500 obr i dawać boost do 10 tys.

Moc wyszła tam całkiem ok jak na te turbo tylko niuton jakiś bidny i dosyć późno. Do takich wybików nie potrzeba nawet kucizny..
Fawor
Podejrzewam, że dokladnie to samo kolega ma na myśli (zdroworozsądkowo). To powinno wcześniej wstać i zrobic u góry z 20-30KM więcej skoro jest hybrydą. Do 220Nm przy 3 tysiącach nie trzeba nawet kuć, bo 023 jest w stanie tam nadmuchać 350 biggrin.gif
pinin
CYTAT(Fawor @ Thu, 26 Jan 2017 - 11:04) *
Podejrzewam, że dokladnie to samo kolega ma na myśli (zdroworozsądkowo). To powinno wcześniej wstać i zrobic u góry z 20-30KM więcej skoro jest hybrydą. Do 220Nm przy 3 tysiącach nie trzeba nawet kuć, bo 023 jest w stanie tam nadmuchać 350 biggrin.gif


Silnik miał dość dawno temu unfall i po tym został zakuty. Simple as that. Żadnej teorii spiskowej tam nie ma, to nie MON.
Fawor
nie no spoko, ja tam nie mam nic przeciwko kuciu oczywiście smile.gif Bez sensu mówić komuś, że było niepotrzebne - nie o to mi chodziło. O drugą stronę medalu mi biega - skoro już mamy kuty dół to odkręćmy od dołu ile się dało bo tak czy siak wiemy, ze td05 na zbyt wiele w 1.8 nie pozwala. Po prostu będzie się jeździć przyjemniej. A tutaj z dołu jest zdecydowanie za mało. Ciekawe tylko dlaczego...może nieszczelny tongue.gif
Porszak
czy taki przebieg momentu wyszedl sam z siebie z osprzetu czy np doladowanie jest elektronicznie strowane zeby taki przebieg dac, jak to czujesz w aucie, tzn. ciagnie jak diabel do konca czy poprosu rowno przyspiesza(mam na mysli zakres po wstawaniu turbo)?
Grabekwwy
to moje td05, jeszcze wtedy seryjne z dupa 9,8, różnica we wstawaniu jest duża.
Musisz to poprawić smile.gif szkoda nie wykorzystać tego

Fawor
no i widzisz - fakt faktem moze to wynikać z obciążenia podczas hamowania, ale przy 3 tysiacach jest między tymi wykresami 120Nm przepaści smile.gif
RESPECT
CYTAT(Porszak @ Thu, 26 Jan 2017 - 14:13) *
czy taki przebieg momentu wyszedl sam z siebie z osprzetu czy np doladowanie jest elektronicznie strowane zeby taki przebieg dac, jak to czujesz w aucie, tzn. ciagnie jak diabel do konca czy poprosu rowno przyspiesza(mam na mysli zakres po wstawaniu turbo)?

Jeszcze nie zrobiłem testów drogowych bo nie ma warunków.

CYTAT(Grabekwwy @ Thu, 26 Jan 2017 - 14:18) *
to moje td05, jeszcze wtedy seryjne z dupa 9,8, różnica we wstawaniu jest duża.
Musisz to poprawić smile.gif szkoda nie wykorzystać tego


Podstawowa różnica między naszymi autami to napęd. Przy ośce wolę delikatniejsze wstawanie aby spokojnie przenieść moment na koła.
Auto jest wystrojeone na doładowaniu 1,45 bara.
Mój silnik jest odprężony na 8,5 obydwa wałki są od wolnossaka, kółko też jest większe i te zmiany mają wpływ na wstawanie turbo i moment obrotowy.
Obecne strojenie jest adekwatne do warunków drogowych, na wiosnę będzie korekta i docelowy program.
apogeum
czyli jest odpowiedż dlaczego póżno wstaje
tylko nie rozumiem dlaczego tak nisko odprężone
Pawel-2005
Z tym poźniejszym wstawaniem przez odprezenie to raczej mit jest. Ja mam strookera mocno odprezonego bo cos kolo 8.5 ( wstepnie wyliczone a potem nie mierzone dokladnie) i turbo wstaje rewelacyjnie. Tez td05 tylko ze z evo x.
Fawor
CYTAT(apogeum @ Fri, 27 Jan 2017 - 10:18) *
czyli jest odpowiedż dlaczego póżno wstaje
tylko nie rozumiem dlaczego tak nisko odprężone

najważniejsze po prostu czy tak jest ścięte celowo czy coś można by poprawić mechanicznie bądź elektronicznie.

Paweł - odprężenie jak najbardziej wpływa na wstawanie. Odczuwałem to w Hondach na różnych CR z tą samą pojemnością. Najprawdopodobniej stroker nadrabia Ci tempo budzenia się. Dwa takie same motory z CR różnicącym się w okolicach 1 będą zauważalnie różne. Nie mówię, ze jakoś hardcore'owo typu porównanie 023 do GT30 smile.gif ale jednak jakaś tam różnica bedzie.
Tutaj faktycznie nie powinno być hardcore'ow - seryjny BAM ma niskie 9 więc róznicy jakieś 0,6. To nie jest na tyle dużo, żeby tłumaczyć wstawanie tylko kwestią innego CR.
RESPECT
Auto specjalnie zostalo wystrojone na słabszy dół i wolniejsze wstawanie. Znalazłem juz swój oryginalny walek wydechowy i zamontuje go na wiosnę. Wtedy niuton pójdzie w górę jak u i innych.
Grabekwwy
tylko u mnie jest też głowica na szerokim kanale i oba wałki od wolnossaka...
RESPECT
CYTAT(Grabekwwy @ Fri, 27 Jan 2017 - 17:53) *
tylko u mnie jest też głowica na szerokim kanale i oba wałki od wolnossaka...

Przy jakim doładowaniu?
mariusz vti
CYTAT(RESPECT @ Fri, 27 Jan 2017 - 00:17) *
Jeszcze nie zrobiłem testów drogowych bo nie ma warunków.


Podstawowa różnica między naszymi autami to napęd. Przy ośce wolę delikatniejsze wstawanie aby spokojnie przenieść moment na koła.
Auto jest wystrojeone na doładowaniu 1,45 bara.
Mój silnik jest odprężony na 8,5 obydwa wałki są od wolnossaka, kółko też jest większe i te zmiany mają wpływ na wstawanie turbo i moment obrotowy.
Obecne strojenie jest adekwatne do warunków drogowych, na wiosnę będzie korekta i docelowy program.

Kidzio podjedz na stare śmieci to się złapiemy ,E7 teraz jest sucha biała więc oki bedzie ze świateł.
Grabekwwy
CYTAT(RESPECT @ Fri, 27 Jan 2017 - 19:31) *
Przy jakim doładowaniu?


1,55 bara
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.