Nadszedł czas aby zaprezentować moje autko szerszej publiczności Rodzinna Skoda Octavia Kombi 1.8 Turbo
Seryjny silnik pewnego słonecznego dnia podczas testów nie wytrzymał nastu-tysięcy obrotów na minutę spowodowanych moim misshift-em Zamiast 3 biegu wbiłem 1 i tak stałem się szczęśliwym posiadaczem autka – odkupiłem je od brata Zniszczenia były spore, urwany zawór zrobił niemałe spustoszenie – dziura w tłoku, porysowana gładź cylindra, zmasakrowana głowica. Silnik był rozebrany więc podjąłem decyzję zakujemy silnik. Większość części była zakupiona w www.re5pect.pl Składanie silnika trwało ponad rok, w międzyczasie dochodziły nowe pomysły i części – zawieszenie Bilstein PSS9, zaciski Tarox B32-10, zwrotnice od Audi TT (dzięki STF)
Octavka od remontu przejechała już bezawaryjnie ponad 10tys km i została finalnie wystrojona przez Śpiącego Dzięki! Podziękowanie również dla małych sponsorów firm HydroTransfer i Detergens, Mamy, brata, kolegów, Przemo-Car, Re5pect i innych o których zapomniałem a pomagali
Poniżej specyfikacja i kilka fotek
Modyfikacje silnika:
Kute korbowody PEC
Śruby ARP
Kute tłoki Woessner odprężające na 8,5
Kute zawory Supertech
Wałki ostrzejsze od silnika wolnossącego ADR
Blok rozwiercony na 1825cm3
Wszystkie uszczelki Viktor Reinz
Głowica na szerokim kanale
Kolektor ssący na szerokim kanale
Wtryskiwacze 630cc Siemens Deka
Pompa paliwa Walbro 255
Filtr powietrza BMC CDA
Przepływka z S3
Turbina K04-023 od S3
Kolektor wydechowy rurowy
3 calowy downpipe, wydech 2,5cala na 2 tłumikach
Centralny intercooler
Chłodnica oleju Mocal, podstawka pod filtr oleju z termostatem
Zdemontowana klimatyzacja
Akumulator przeniesiony do bagażnika
Modyfikacje zawieszenia, przeniesienia napędu i hamulców:
Zawieszenie Bilstein PSS9
Tarcze przód 312mm Ate Power Disc zacisk 10-tłoczkowy Tarox B32-10
Tył tarcza 256 i zacisk z S3
Przedni stabilizator Neuspeed 25mm
Poliuretany w przednim zawieszeniu
Pliuretanowa poduszka silnika
Skrzynia biegów zmieniona na 6-biegową
Lekkie koło zamachowe 4,2kg
Tarcza sprzęgła i docisk od S3
Zwrotnice od Audi TT zwiększające negatyw
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie
Felgi ATS DTM 17x8 ogumienie 225/45/17
Zmiany we wnętrzu
Słupek z zegarami AG EGT, Temperatura oleju, doładowanie, ciśnienie paliwa
Fotel kierowcy od Seata Leona Top Sport
Gałka zmiany biegów Laurin&Klement
Nakładki na pedały Laurin&Klement
Elementy wnętrza pokryte hydrografiką w firmie HydroTransfer
Tłok po spotkaniu z urwanym zaworem
Szczerbata głowica bez zaworu
Blok
Kute korby
Kuty tłok
Dół silnika
Kolektor wydechowy
Kolektor na silniku
IC
Lekkie koło zamachowe jednomasowe
Zaciski Tarox dziesięcio-tłoczkowe
Zaciski
Poliuretanowa poduszka silnika
Stabilizator NeuSpeed
Wygląd zewnętrzny
Fotel z Leona Top Sport
Zegary
Zegary
Hydrografika by HydroTransfer www.hydrotransfer.pl
Hydrografika pod maską
Pierwsza wersja wnętrza
Aktualna wersja wnętrza