Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: bmw 123d
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
domeq
Czesc,
czy ktos z Was posiada/ł ten wynalazek ? Co mozecie napisac o awaryjnosci i czy warto w nim cos usprawniac ? Z tego co czytalem, to 250 KM jest do zrobienia samym programem, ale pytanie jak znosi to silnik i skrzynia. Interesuje mnie tylko automat. Jesli ktos ma potwierdzone info co do mozliwosci instalacji szpery- dajcie znac.

Auto ma sluzyc raczej do tras i chcialbym miec mozliwosc od czasu do czasu zjechania z autstrady, aby zwiedzic okoliczne krete drogi.
Feno
Użytkownicy tomp i tdik ujeżdżają takie, poproś ich o opinię smile.gif
tomp
Użytkuje samochód (e82) od ponad 2 lat (2008 r.). Żadnej awarii jako takiej nie miałem. Ostatnio coś się z klimą porobiło ale to właściwie tyle poza zwykłą eksploatacją. Jest to egzemplarz z automatem, w którym trzeba pamietać aby co 80 tys. max 100 tys. km wymienić olej. Niektórzy zalecją nawet szybciej.
Programem samym zrobisz 250 ps ale w polifcie (2010+), który ma odrobinę wydajniejsze wtryski. Do tego wydech, DPF out, IC i w mozesz mierzyć spokojnie w 275-290ps w zależności od rocznika i egzemplarza. Ja mam u siebie lekki program z Compsportu na 236 albo 239, już nie pamiętam, ponieważ robiła go poprzednia właścicielka

Szpera? Proszę
http://www.ebay.co.uk/itm/Quaife-BMW-123d-...t-/120801624254

Jesli jesteś zainteresowany bardzo, to myślę nad sprzedażą swojej, ponieważ mi się amortyzacja kończy smile.gif
domeq
Super, dzieki za info i wrzuc prosze historie auta na pw z cena. Wprawdzie wolalbym hatchbacka, ale musze zobaczyc na zywo coupe bo moze nie jest az tak brzydka wink.gif

Jaki byl powod, aby zmieniac wtryski po lifcie? Wystepowaly jakies problemy z nimi? Pytanie czy warto skupic sie na poszukiwaniu tylko polifta, czy raczej nie spinac sie i po prostu szukac zadbanego egzemplarza.
tomp
Wydaje mi sie ze wtryski w polifcie są inne ze względu na unifikację z pozostałymi modelami f01, f10 itp. Przedliftowe są chyba te same co np w e90 3.0 biturbo. Nie słyszałem nic o większej niż standardowa usterkowość dla nowoczesnych diesli. Jeśli chodzi o zakup, to zależy jaki budżet. Egzemplarze w naszym kraju są naprawdę tanie i to niestety w złym tego słowa znaczeniu. U Niemców dobrze wyposażony egzemplarz niezależnie od rocznika, zaczyna sie praktycznie od 20k euro. U nas pewnie od 50k pln sie zaczynaja ale delikatnie mówiąc trzeba mieć szczęście żeby w zbliżonej kasie był to samochód nie tylko z nazwy
Jutro prześle wszystkim zainteresowanym privy, ponieważ zdjęcia mam na komputerze
SzybkiKuba
Bardzo fajne auto. Daje dużo radości z jazdy. Mocowo można w wersjach po 2010 celować w 280km, ale tu dużo zależy od stylu jazdy. U mnie taki program nie zdał egzaminu, teraz mam zrobione trochę ponad 260km i nic niepokojącego się nie dzieje.
Tu masz film jak przyśpiesza moje auto - już w słabszym setupie. http://www.youtube.com/watch?v=7dTQpn8N_EA
Taka ciekawostka - wkładka K&N dała w tym aucie 12km do serii.
dawidd3
CYTAT(domeq @ Sun, 06 Oct 2013 - 14:23) *
musze zobaczyc na zywo coupe bo moze nie jest az tak brzydka wink.gif


Bez obrazy, ale wg mnie nijaki to jest właśnie hatchback E87 tongue.gif

E82 w M Pakiecie naprawdę robi robotę, ale to już musiałbyś zobaczyć sobie w realu.


Ja posiadam 123d i nie mogę jak na razie złego słowa powiedzieć. Jeśli chodzi o eksploatację to tylko serwis olejowy i wymiany filtrów trzeba pilnować. Dodatkowo jeśli szukasz automatu to tak jak kolega wyżej napisał, musisz pilnować wymian oleju również w skrzyni.
domeq



CYTAT(dawidd3 @ Tue, 08 Oct 2013 - 11:01) *
Bez obrazy, ale wg mnie nijaki to jest właśnie hatchback E87 tongue.gif


Spokojnie, zaczynam sie lamac, szczegolnie jak patrze na zdjecie przy Twoim nicku.smile.gif Musze zobaczyc na zywo. Czy ktos z Was mieszka w Warszawie i bylaby szansa obejrzec, poczuc jak to jezdzi?
dawidd3
Niestety nie, 200km mieszkam od Warszawki. wink.gif
buni
czy rozrzad tak samo sie sypie jak w kazdej 2.0d ?

da sie w tej 123d wylaczyc cakowicie esp ?
exocet
A co tam się sypie z rozrządem w 2.0d ?
buni

cyt : "Problem rozrządu w silnikach N47 (1.8d 143KM i 2.0d 177KM) wprowadzonych w 2007 roku jest już szeroko znany przez to, że dotyka wielu posiadaczy BMW z tym silnikiem, żeby nie powiedzieć, że wszystkich, których auta mają odpowiedni przebieg, czyli zazwyczaj ponad 100.000km oraz dzięki wielu tematom na forach. W rozrządach tych wyciągają się łańcuchy i wycierają ślizgi co powoduje hałaśliwą pracę układu (na naszym FP można znaleźć filmiki z nagraną pracą rozrządu przed i po wymianie), a także niestety zrywają się łańcuchy i wtedy już zazwyczaj konieczna jest wymiana silnika. W tym przypadku wymieniony został kompletny rozrząd na oryginalnych częściach BMW oraz niezbędne uszczelki. Niestety w tym silniku jedyną częścią której nie ma możliwości wymiany jest koło zębate na wale korbowym, ponieważ w silnikach do 2009r. jest ono wymienne jedynie z całym wałem korbowym. "

jannek
Rodzina silnikow N47 znana jest z pekajacych lancuchow, prowadnic itd czasami przy bardzo niewielikich przebiegach ( 60k ). BMW kilkakrotnie modyfikowalo rozrzad, a w 2009 nawet wal korbowy.

Modele od 2011 roku powinny byc pozbawione tych dolegliwosci, aczkolwiek halasliwy rozrzad uznawany jest przez BMW za ceche charakterystyczna tych silnikow.
dawidd3
CYTAT(buni @ Tue, 15 Oct 2013 - 17:29) *
da sie w tej 123d wylaczyc cakowicie esp ?


Tak, system DTC wyłączany jest całkowicie przy dłuższym przytrzymaniu klawisza. Tak samo jak to miało miejsce w starszych modelach z systemami ASC+T oraz DSC.
waszka
Odkurzę trochę temat.Jakieś nowe info odnośnie silników ? Warto w to wchodzić ?
dawidd3
Co chcesz dokładnie wiedzieć? Wg mnie warto, oprócz wspomnianego wyżej rozrządu, który jeśli zacznie byś słyszalny trzeba po prostu wymienić, auto pozbawione jest bolączek i wad.
waszka
Kupiłem taki wóz z 10.07.2009r i zastanawiam się czy zostawić czy sprzedać...
dawidd3
Dlaczego? Źle Ci się jeździ? W jakim nadwoziu?
waszka
black szafir 3d,manual,hatchback.W tym tygodniu będę rejestrował i nie jeżdżę póki co,bo przeglądu brak.Pytam,bo jeśli silniki to loteria to go sprzedam.
designer
CYTAT(waszka @ Sun, 28 Dec 2014 - 15:18) *
black szafir 3d,manual,hatchback.W tym tygodniu będę rejestrował i nie jeżdżę póki co,bo przeglądu brak.Pytam,bo jeśli silniki to loteria to go sprzedam.


To ten co stał w Bawarii w Gdańsku?
K@rol
Panowie ja troche z innej beczki.

Ma ktos taka E82 i ma w niej fotelik dla dziecka z tylu? Jak wyglada sprawa z miejscem na nogi jezeli mamy w foteliku dziecko?

Ujdzie czy nie?
dawidd3
Waszka Silniki są trwałe i bardzo ekonimiczne, turbosprężąrki bez zmiennej geometrii nie sprawiają najmniejszych problemów. Po remapie staje się to dość dynamiczne autko. Poza rozrządem, który jeśli zacznie być słyszalny należy wymienić nie widzę w tym silniku absolutnie żadnych wad czy też bolączek.

K@rol Mam 187cm wzrostu i mogę usiąść z tyłu bez większych problemów, miejsca nie jest dużo, ale nie ma dramatu, dzieci wygodnie będą mogły podróżować. Z tyłu masz 2 x ISOFIX.
K@rol
dzieki smile.gif
dawidd3 jakbys znalazl chwilke i dalbys rade zrobic fotke bylbym wdzieczny.

Ja mam 185cm wzrostu, aktualnie E46 coupe w sportsitze w skorze i mam wygodnie, ale corka (4 lata) siedzi za fotelem dugiej polowki wink.gif na nozki ma miejsce co jest fajne sama wskakuje sobie do fotelika (Recaro young expert) i sama wyskakuje z niego i wychodzi z auta, dwie furtki nie przeszkadzaja smile.gif

Wg. mnie mala ciasniej miala i miala bardziej podkulone nogi w A4 b7 ktore mialem wczesniej.

Sorka za to OT z miejscem, ale dla niektoych to wazne smile.gif

Takie M pakietowe 123d fajna sprawa smile.gif
dawidd3
W E82 jest ciut mniej miejsca na nogi z tyłu, ale fotele przednie nie są tak pochylone jak w E46, także jak dziecko siedzi ciut wyżej to ma porównywalną lub większą przestrzeń na nogi.
waszka
CYTAT(designer @ Sun, 28 Dec 2014 - 15:26) *
To ten co stał w Bawarii w Gdańsku?


Nie.Przywieziony dopiero co z Niemiec.
waszka
CYTAT(dawidd3 @ Sun, 28 Dec 2014 - 16:48) *
WaszkaPoza rozrządem, który jeśli zacznie być słyszalny należy wymienić nie widzę w tym silniku absolutnie żadnych wad czy też bolączek.


Słuchy mnie doszły,że tłoki potrafią spłynąć np na skutek chooyowego polskiego bio gówna,że rozrząd się może zerwać w wozie z małym przelotem.
Mój ma okolice 150km przebiegu,więc teoretycznie nie jest źle.
Po programach to już ponoć loteria.Nie wiem jaka jest prawda ale generalnie wóz fajnie się prezentuje i zastanawiam się co robić...
dawidd3
Jak wtrsyki są sprawne to jak mają Ci spłynąć tłoki? Daj auto do sprawdzenia rozrządu, ewentualnie do wymiany jeśli zostanie wykryta niesprawność i po kłopocie.
bielawa
Hej,
pytanko: z czego najświeższe i najwydajniejsze wtryski do n47? Mam e82 123d z 2008 roku. Miałem tylko jeździć, ale pompa cp4.2 już zamówiona i trzeba wtrysków szukać.
Wstępnie namierzyłem 7823461 (świeże, tanie) z n47. Najwydajniejsze z n57 (ale słaba dostępność) to (chyba) 8508153.

Przeglądałem internet, ale nie widziałem nigdzie użytych wtrysków z b47 (co byłoby miłe i pewnie tanie:-)). Do n47 nie widziałem, ale do n57 wtryski z B57D30C w iluś projektach się przewijały.

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.