Czesc, czy ktos z Was posiada/ł ten wynalazek ? Co mozecie napisac o awaryjnosci i czy warto w nim cos usprawniac ? Z tego co czytalem, to 250 KM jest do zrobienia samym programem, ale pytanie jak znosi to silnik i skrzynia. Interesuje mnie tylko automat. Jesli ktos ma potwierdzone info co do mozliwosci instalacji szpery- dajcie znac.
Auto ma sluzyc raczej do tras i chcialbym miec mozliwosc od czasu do czasu zjechania z autstrady, aby zwiedzic okoliczne krete drogi.
Feno
Sat, 05 Oct 2013 - 13:52
Użytkownicy tomp i tdik ujeżdżają takie, poproś ich o opinię
tomp
Sat, 05 Oct 2013 - 15:10
Użytkuje samochód (e82) od ponad 2 lat (2008 r.). Żadnej awarii jako takiej nie miałem. Ostatnio coś się z klimą porobiło ale to właściwie tyle poza zwykłą eksploatacją. Jest to egzemplarz z automatem, w którym trzeba pamietać aby co 80 tys. max 100 tys. km wymienić olej. Niektórzy zalecją nawet szybciej. Programem samym zrobisz 250 ps ale w polifcie (2010+), który ma odrobinę wydajniejsze wtryski. Do tego wydech, DPF out, IC i w mozesz mierzyć spokojnie w 275-290ps w zależności od rocznika i egzemplarza. Ja mam u siebie lekki program z Compsportu na 236 albo 239, już nie pamiętam, ponieważ robiła go poprzednia właścicielka
Jesli jesteś zainteresowany bardzo, to myślę nad sprzedażą swojej, ponieważ mi się amortyzacja kończy
domeq
Sun, 06 Oct 2013 - 14:23
Super, dzieki za info i wrzuc prosze historie auta na pw z cena. Wprawdzie wolalbym hatchbacka, ale musze zobaczyc na zywo coupe bo moze nie jest az tak brzydka
Jaki byl powod, aby zmieniac wtryski po lifcie? Wystepowaly jakies problemy z nimi? Pytanie czy warto skupic sie na poszukiwaniu tylko polifta, czy raczej nie spinac sie i po prostu szukac zadbanego egzemplarza.
tomp
Sun, 06 Oct 2013 - 22:07
Wydaje mi sie ze wtryski w polifcie są inne ze względu na unifikację z pozostałymi modelami f01, f10 itp. Przedliftowe są chyba te same co np w e90 3.0 biturbo. Nie słyszałem nic o większej niż standardowa usterkowość dla nowoczesnych diesli. Jeśli chodzi o zakup, to zależy jaki budżet. Egzemplarze w naszym kraju są naprawdę tanie i to niestety w złym tego słowa znaczeniu. U Niemców dobrze wyposażony egzemplarz niezależnie od rocznika, zaczyna sie praktycznie od 20k euro. U nas pewnie od 50k pln sie zaczynaja ale delikatnie mówiąc trzeba mieć szczęście żeby w zbliżonej kasie był to samochód nie tylko z nazwy Jutro prześle wszystkim zainteresowanym privy, ponieważ zdjęcia mam na komputerze
SzybkiKuba
Tue, 08 Oct 2013 - 10:24
Bardzo fajne auto. Daje dużo radości z jazdy. Mocowo można w wersjach po 2010 celować w 280km, ale tu dużo zależy od stylu jazdy. U mnie taki program nie zdał egzaminu, teraz mam zrobione trochę ponad 260km i nic niepokojącego się nie dzieje. Tu masz film jak przyśpiesza moje auto - już w słabszym setupie. http://www.youtube.com/watch?v=7dTQpn8N_EA Taka ciekawostka - wkładka K&N dała w tym aucie 12km do serii.
dawidd3
Tue, 08 Oct 2013 - 11:01
CYTAT(domeq @ Sun, 06 Oct 2013 - 14:23)
musze zobaczyc na zywo coupe bo moze nie jest az tak brzydka
Bez obrazy, ale wg mnie nijaki to jest właśnie hatchback E87
E82 w M Pakiecie naprawdę robi robotę, ale to już musiałbyś zobaczyć sobie w realu.
Ja posiadam 123d i nie mogę jak na razie złego słowa powiedzieć. Jeśli chodzi o eksploatację to tylko serwis olejowy i wymiany filtrów trzeba pilnować. Dodatkowo jeśli szukasz automatu to tak jak kolega wyżej napisał, musisz pilnować wymian oleju również w skrzyni.
domeq
Tue, 08 Oct 2013 - 18:19
CYTAT(dawidd3 @ Tue, 08 Oct 2013 - 11:01)
Bez obrazy, ale wg mnie nijaki to jest właśnie hatchback E87
Spokojnie, zaczynam sie lamac, szczegolnie jak patrze na zdjecie przy Twoim nicku. Musze zobaczyc na zywo. Czy ktos z Was mieszka w Warszawie i bylaby szansa obejrzec, poczuc jak to jezdzi?
dawidd3
Wed, 09 Oct 2013 - 11:53
Niestety nie, 200km mieszkam od Warszawki.
buni
Tue, 15 Oct 2013 - 17:29
czy rozrzad tak samo sie sypie jak w kazdej 2.0d ?
da sie w tej 123d wylaczyc cakowicie esp ?
exocet
Tue, 15 Oct 2013 - 19:49
A co tam się sypie z rozrządem w 2.0d ?
buni
Tue, 15 Oct 2013 - 20:14
cyt : "Problem rozrządu w silnikach N47 (1.8d 143KM i 2.0d 177KM) wprowadzonych w 2007 roku jest już szeroko znany przez to, że dotyka wielu posiadaczy BMW z tym silnikiem, żeby nie powiedzieć, że wszystkich, których auta mają odpowiedni przebieg, czyli zazwyczaj ponad 100.000km oraz dzięki wielu tematom na forach. W rozrządach tych wyciągają się łańcuchy i wycierają ślizgi co powoduje hałaśliwą pracę układu (na naszym FP można znaleźć filmiki z nagraną pracą rozrządu przed i po wymianie), a także niestety zrywają się łańcuchy i wtedy już zazwyczaj konieczna jest wymiana silnika. W tym przypadku wymieniony został kompletny rozrząd na oryginalnych częściach BMW oraz niezbędne uszczelki. Niestety w tym silniku jedyną częścią której nie ma możliwości wymiany jest koło zębate na wale korbowym, ponieważ w silnikach do 2009r. jest ono wymienne jedynie z całym wałem korbowym. "
jannek
Tue, 15 Oct 2013 - 20:15
Rodzina silnikow N47 znana jest z pekajacych lancuchow, prowadnic itd czasami przy bardzo niewielikich przebiegach ( 60k ). BMW kilkakrotnie modyfikowalo rozrzad, a w 2009 nawet wal korbowy.
Modele od 2011 roku powinny byc pozbawione tych dolegliwosci, aczkolwiek halasliwy rozrzad uznawany jest przez BMW za ceche charakterystyczna tych silnikow.
dawidd3
Wed, 16 Oct 2013 - 10:59
CYTAT(buni @ Tue, 15 Oct 2013 - 17:29)
da sie w tej 123d wylaczyc cakowicie esp ?
Tak, system DTC wyłączany jest całkowicie przy dłuższym przytrzymaniu klawisza. Tak samo jak to miało miejsce w starszych modelach z systemami ASC+T oraz DSC.
waszka
Fri, 17 Oct 2014 - 11:09
Odkurzę trochę temat.Jakieś nowe info odnośnie silników ? Warto w to wchodzić ?
dawidd3
Fri, 26 Dec 2014 - 22:26
Co chcesz dokładnie wiedzieć? Wg mnie warto, oprócz wspomnianego wyżej rozrządu, który jeśli zacznie byś słyszalny trzeba po prostu wymienić, auto pozbawione jest bolączek i wad.
waszka
Sun, 28 Dec 2014 - 15:04
Kupiłem taki wóz z 10.07.2009r i zastanawiam się czy zostawić czy sprzedać...
dawidd3
Sun, 28 Dec 2014 - 15:08
Dlaczego? Źle Ci się jeździ? W jakim nadwoziu?
waszka
Sun, 28 Dec 2014 - 15:18
black szafir 3d,manual,hatchback.W tym tygodniu będę rejestrował i nie jeżdżę póki co,bo przeglądu brak.Pytam,bo jeśli silniki to loteria to go sprzedam.
designer
Sun, 28 Dec 2014 - 15:26
CYTAT(waszka @ Sun, 28 Dec 2014 - 15:18)
black szafir 3d,manual,hatchback.W tym tygodniu będę rejestrował i nie jeżdżę póki co,bo przeglądu brak.Pytam,bo jeśli silniki to loteria to go sprzedam.
To ten co stał w Bawarii w Gdańsku?
K@rol
Sun, 28 Dec 2014 - 16:23
Panowie ja troche z innej beczki.
Ma ktos taka E82 i ma w niej fotelik dla dziecka z tylu? Jak wyglada sprawa z miejscem na nogi jezeli mamy w foteliku dziecko?
Ujdzie czy nie?
dawidd3
Sun, 28 Dec 2014 - 16:48
Waszka Silniki są trwałe i bardzo ekonimiczne, turbosprężąrki bez zmiennej geometrii nie sprawiają najmniejszych problemów. Po remapie staje się to dość dynamiczne autko. Poza rozrządem, który jeśli zacznie być słyszalny należy wymienić nie widzę w tym silniku absolutnie żadnych wad czy też bolączek.
K@rol Mam 187cm wzrostu i mogę usiąść z tyłu bez większych problemów, miejsca nie jest dużo, ale nie ma dramatu, dzieci wygodnie będą mogły podróżować. Z tyłu masz 2 x ISOFIX.
K@rol
Sun, 28 Dec 2014 - 19:56
dzieki dawidd3 jakbys znalazl chwilke i dalbys rade zrobic fotke bylbym wdzieczny.
Ja mam 185cm wzrostu, aktualnie E46 coupe w sportsitze w skorze i mam wygodnie, ale corka (4 lata) siedzi za fotelem dugiej polowki na nozki ma miejsce co jest fajne sama wskakuje sobie do fotelika (Recaro young expert) i sama wyskakuje z niego i wychodzi z auta, dwie furtki nie przeszkadzaja
Wg. mnie mala ciasniej miala i miala bardziej podkulone nogi w A4 b7 ktore mialem wczesniej.
Sorka za to OT z miejscem, ale dla niektoych to wazne
Takie M pakietowe 123d fajna sprawa
dawidd3
Sun, 28 Dec 2014 - 21:02
W E82 jest ciut mniej miejsca na nogi z tyłu, ale fotele przednie nie są tak pochylone jak w E46, także jak dziecko siedzi ciut wyżej to ma porównywalną lub większą przestrzeń na nogi.
waszka
Mon, 29 Dec 2014 - 22:11
CYTAT(designer @ Sun, 28 Dec 2014 - 15:26)
To ten co stał w Bawarii w Gdańsku?
Nie.Przywieziony dopiero co z Niemiec.
waszka
Mon, 29 Dec 2014 - 22:17
CYTAT(dawidd3 @ Sun, 28 Dec 2014 - 16:48)
WaszkaPoza rozrządem, który jeśli zacznie być słyszalny należy wymienić nie widzę w tym silniku absolutnie żadnych wad czy też bolączek.
Słuchy mnie doszły,że tłoki potrafią spłynąć np na skutek chooyowego polskiego bio gówna,że rozrząd się może zerwać w wozie z małym przelotem. Mój ma okolice 150km przebiegu,więc teoretycznie nie jest źle. Po programach to już ponoć loteria.Nie wiem jaka jest prawda ale generalnie wóz fajnie się prezentuje i zastanawiam się co robić...
dawidd3
Thu, 01 Jan 2015 - 17:23
Jak wtrsyki są sprawne to jak mają Ci spłynąć tłoki? Daj auto do sprawdzenia rozrządu, ewentualnie do wymiany jeśli zostanie wykryta niesprawność i po kłopocie.
bielawa
Wed, 23 Jun 2021 - 08:06
Hej, pytanko: z czego najświeższe i najwydajniejsze wtryski do n47? Mam e82 123d z 2008 roku. Miałem tylko jeździć, ale pompa cp4.2 już zamówiona i trzeba wtrysków szukać. Wstępnie namierzyłem 7823461 (świeże, tanie) z n47. Najwydajniejsze z n57 (ale słaba dostępność) to (chyba) 8508153.
Przeglądałem internet, ale nie widziałem nigdzie użytych wtrysków z b47 (co byłoby miłe i pewnie tanie:-)). Do n47 nie widziałem, ale do n57 wtryski z B57D30C w iluś projektach się przewijały.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.