Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Szybkie pytanie o pompe paliwa...in line
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2
orzel12
Hej,

Mam pytanie odnośnie zewnętrznej pompy paliwa...

Nie chce kombinować z umiejscowieniem pompy w oryginalnym koszu, tak żeby na zakrętach nie brakowało paliwa...
Postanowiłem wiec ze zakupie bosch-a 044 i zamontuje in line zamiast filtra a filterek dam pod maske.

Teraz tylko czy będzie wszystko działać jak należy, skoro teraźniejsza pompa nie wyrabia już z wachą, to czy nie będzie w jakiś sposób blokować tego boscha?
Wombat
oczywiście że będzie.
wydajność całości jeżeli są w szeregu jest taka jak najsłabszego ogniwa.
orzel12
oczywiście ze będzie.... ?? blokować mam rozumieć ??

Hmm w takim razie jak "działają projekty" w których ludzie pakują właśnie boscha inline z seryjna pompą ?? Czytałem kilka razy właśnie o takim rozwiązaniu...

Co w takim razie zrobić, żeby było jak najlepiej ??

Chciałem iść w sumie jak najłatwiejsza droga i wpiąć 044 ale widzę, ze chyba nie będzie tak hop siup.
kowalfik
Wombat to nie tak... Gdybyśmy rozpatrywali sam przepływ bez ciśnienia to owszem bosch by nic nie pomógł, ale na listwie jest ciśnienie. Czym wyższe tym pompa ma mniejszą wydajność l/h. Więc jeśli bosh przejmie na siebie zadanie utrzymywania ciśnienia to pompa w baku pracuje już bez obciążenia więc jest w stanie podać dużo więcej paliwa w tym samym czasie. może być nawet tak zę bosh pracujący po ciśnieniem będzie miał mniejszy przepływ niż stara pompa bez obciążenia, a wtedy nie będzie nic blokować.

Więc wszystko powinno łądnie chodzić, a dla pewności w baku możesz zamontować poprostu dobrą, nową pompę odpowiednik seryjnej, albo lepeij o zwięksoznym ciśnieniu i dużym przepływie np warlbro 255l(w tym przypadku ważniejszy będzie przepływ, ciśnienie będzie robił bosh)
swiety93
Jeśłi na zakrętach brakuje paliwa to wiadomo że seryjna pompa nie ma co pociągnąć bo odpływa, wiec tutaj nic mocniejsza pompa nie pomoże, bo nie zmieni to konstrukcji baku. Ja bym zrobił to samo co u mnie czyli dołożył swirl pot czy surge tank, tak żeby seryjna pompa napełniała zbiornik wyrównawczy a z niego walbro pobierała paliwo i do niego paliwo wracało z listwy , jedynie nadmiar ma wracać do seryjnego zbiornika paliwa. Taki system małęgo zbiornika buforowego w którym zawsze będzie utrzymywany jakiś poziom paliwa - najprostsze rozwiązania nie wymagające modyfikacji seryjnego baku.
orzel12
Nie nie, nie jest tak, ze brakuje na zakrętach... pisząc to miałem na myśli wsadzenie np walbro intank... wtedy jak wiadomo przy niewłaściwym zamontowaniu odpływa paliwo... u mnie po prostu seryjna pompa już nie robi roboty.

Myślałem już nad swirlem ale to znów dodatkowe $$ a sam sobie nie wystrugam takiego czegoś. Dlatego chciałem pójść najprostsza droga i dołożyć 044. Moze to i lekki przerost formy nad treścią bo pewnie nigdy duzo grubiej ponad 300KM w tym aucie nie bedzie ale to rozwiazanie z punktu "montażowego" najbardziej mi odpowiada.
Franio
CYTAT(Wombat @ Mon, 26 Aug 2013 - 17:47) *
oczywiście że będzie.
wydajność całości jeżeli są w szeregu jest taka jak najsłabszego ogniwa.

Połączenie szeregowe:

Połączenie równoległe:


CYTAT(swiety93 @ Mon, 26 Aug 2013 - 19:33) *
Jeśłi na zakrętach brakuje paliwa to wiadomo że seryjna pompa nie ma co pociągnąć bo odpływa, wiec tutaj nic mocniejsza pompa nie pomoże, bo nie zmieni to konstrukcji baku.

+1
kowalfik
Do tego co potrzebujesz polecił bym Ci tą pompę:
http://pompy-paliwa.pl/p/5/214/pompa-paliw...mpy-paliwa.html

MA 6.5b ciś, i duży przepływ i jest tania jak barszcz. Mam ja zamontowaną w buggym z silnikiem 2.3t saaba i bardzo daje rade-tylko zę z tego co widze narazie niedostęna, ale mozę popatrz inne zewnętrze z ciś. 6.5b, albo napisz od nich keidy będzie.

CYTAT
Jeśłi na zakrętach brakuje paliwa to wiadomo że seryjna pompa nie ma co pociągnąć bo odpływa, wiec tutaj nic mocniejsza pompa nie pomoże, bo nie zmieni to konstrukcji baku.


Niby tak ale mimo wszystko wydaje mi się że i tak troche by pomogło-szczególnie jeśli braki paliwa są bardzo krótkie.

Równoległe mocowanie mocnych pomp to tylko do grubych projektów. Trzeba przerabiać cały ukł. paliwowy, bo przepływ jest tak duży że będzie zalewać silnik na wolnych obrotach(cieńki wąż powrotny będzie podnosił ciś. na listwie przy tak wysokim przepływie)
Wombat
zara, moment.
Wracając do początku wątku i pierwszego pytania.
Czy mniej wydajna pompa nie będzie ograniczać wydajniejszej pompy umiejscowionej za nią? Nawet biorąc poprawkę na to że wydajniejsza pompa za słabszą utworzy wręcz podciśnienie ułatwiając słabszej pracę. Słabsza wciąż będzie ją ograniczać (dławić) i od charakterystki pomp zależy jak ta "mocniejsza" zareaguje na dławienia. Na pewno wydajność układu paliwowego się poprawi ale mocniejsza pompa będzie dławiona zwiększonym oporem po stronie ssącej i nie osiągnie pełnej wydajności (któraś będzie sie bardziej grzać).
Wykresiki wyżej dotyczą szeregowego połączenia pomp o jednakowych charakterystykach. Tutaj są pompy o różnych charakterystykach.
W takim układzie nie sumuje się to tak ładnie. Bilans jest wciąż dodatni ale nie taki oczywisty

Oczywiście ma tu znaczenie budowa układu, sposób utrzymywania ciśnienia (zmiana prędkości pomp-zasilanie) czy zawór z powrotem..itd i różnica miedzy pompami. Różnica może robić problem lub wcale nie musi
kowalfik
Gdyby pierwsza pompa była z akwarium z rybkami to owszem tak by się działo, ale przy wydajności jaką ma jakakolwiek pompa paliwa to ten bosh będzie miał tylko łatwiej bo pierwsza pompa pracując bez obciążenia będzie podawać paliwo na bosha z ciśnieniem większym niż atmosferyczne(czyli takim jakby poprostu bosh ciągną z baku)
orzel12
Dzieki za jakieś wstępne informacje...

W takim razie z tego co piszecie powinno być ok pod względem jej pracy...

A czy jeśli zamontuje 044 nie będzie jakiegoś problemu, ze wytworzy ona za duże ciśnienie ?? Zapewne będzie "troszeczkę" mocniejsza od tego co teraz mam.

Ogólnie to potrzebuje pompki do zasilenia 1.8T ~260KM którą łatwo zamontuje, nie sprawi problemów przy niskim poziomie paliwa w baku czy na zakręcie no i będzie współpracować z pozostałym osprzętem bez większych ingerencji.
kowalfik
044 nie jest chyba jeszcze na tyle mocna żeby seryjny ukł. paliwowy nie ogarnął,a le wszystko zależy jaki masz powrót do baku.
orzel12
Chodzi mi o to czy np nie będzie lało więcej paliwa? Wiem, ze jest regulator, ale czy on ogarnie takie ciśnienie jakie będzie po 044 ??

Co do powrotu, to nie bardzo wiem o co konkretnie pytasz rolleyes.gif

W sumie raczkuje jeszcze w temacie modyfikacji itd. dlatego mam takie, pewnie co niektórym wydające się banalne pytania wink.gif
kowalfik
ukł. paliwowy we większości aut idzie tak pompa>filtr>listwa z wtryskami>regulator>powrót do baku

Regulator przyblokowuje powrót przez co ciśnienie rośnie na listwie i na wtryskach. Jeśli dasz pompę o za dużym przepływie to mimo że regulator będzie otwarty to i tak będzie tak duży przepływ że nie zdąży wszystko przez niego przejść i wzrośnie ciśnienie na listwie mimo że nie powinno=będzie zalewać. W roli takiej zwężki przy za mocnej pompie może zadziałać jeśłi nie regulator to również wąż powrotny o za małej średnicy.
orzel12
Dzieki dzięki za łopatologiczne objaśnienie sprawy wink.gif

Powoli zaczynam jednak chyba rezygnować z 044 za dużo wydaje mi się przy niej problemów które mogą mnie zaskoczyć.... A i tak nigdy nie wykorzystam jego potencjału.

Zastanawiam się tylko czy kombinować coś z wpasowaniem wydajniejszej pompy do org kosza w baku, czy wziąć inną pompę zewnętrzną troszkę "spokojniejszą"
Grabekwwy
jeśli chodzi o seryjną w baku (seria w S3 8L) i mocną in-line(walbro 255) to kiedyś dostałem taką odpowiedź z firmy, która zajmuje się regeneracją pomp

cyt: Jest to spowodowane różnymi charakterystykami (ciśnienie-wydajność), pompa seryjna to pompa turbinowa co powoduje że na przelew (bez ciśnienia) ma dużą wydajność (ok 300l/h) jednak wraz ze wzrostem ciśnienia pracy ta wydajność drastycznie spada (0l/h przy 6-6,5Bar). Po to zakłada się drugą pompę (odpowiedniej) najlepiej rolkową która ma niższą wydajność (ok 200l/h) na przelew, jednak wydajność wraz ze wzrostem ciśnienia nie spada tak szybko jak w pompie fabrycznej (0l/h przy 12 Bar).
orzel12
Nie wiele zrozumiałem chyba z tego ale w skrócie...

Połączenie pompy seryjnej i np walbro lub 044 będzie działać... znaczy będzie jak pisał kowalfik, ze seryjna da rade bo nie będzie się tak meczy ciśnieniem... Tak mam to rozumieć ??

Czyli spokojnie można montować szeregowo.

Tylko teraz czy pozostać przy 044 czy wziąć np wspomniane walbro, które zdaje się nie być takie mocne jak bosch i nie będzie problemów ze zbyt wysokim ciśnieniem w układzie.
kowalfik
Nie ma za co, po to forum... wink.gif
A zdradź nam wgl tajemnice co to za auto, silnik jakie mody/ i czemu mwłaściwie uparłeś się na drugą pompę? Takie rozwiązania stosuje się dla mocy 500+ a i tak imho jest to trochę niepotrzebne, albo inaczej, niekonieczne....

U Ciebie będzie tylko dodatkowa jebanina z tym, największy problem to zasilanie takiej pompy. Nie myśl sobie że po prostu przedłużysz kable od seryjnej i się pod nie wepniesz bo seryjne kable często są za cienkie do seryjnej pompy(znacząco spada napięcie co za tym idzie BARDZO spada wydajność) a co dopiero do 2 i to jeszcze prądożernego bosha....będziesz musiał pociągnąć nowe kable i do tego zrobić to na przekaźniku wzbudzanym/gaszonym z seryjnego zasilania pompy tak żeby w razie wypadku gdy silnik zgaśnie-pompa też zgaśnie, bez względu czy zapłon jest włączony, bo inaczej możę być niezaciekawie, wiadomo.... kolejny powiedzmy problem to sam montaż zrobiony z głową i tak żeby się diagnosta nie dowalił, a w razie jakiejś kolizji jakiś miły pan może chcieć znaleźć każde gówno byle nie wypłacić $$$ rolleyes.gif

Także przemyśl to bo wystarczy że wsadzisz po prostu porządną pompę do baku która ma taki sam kształt więc robota typu plug&play. Przy okazji obczaisz czy nie masz syfu w baku. I nie zapomnij o siateczce na wejściu pompy(wewnętrznej) bo inaczej nie wytrzyma tygodnia...
A tak wgl to sprawdź właśnie napięcie jakie masz no pompie podczas przyśpieszania, bo może się okazać że wystarczy lepsze kable położyć-już kilka takich przypadków było-lepsze kable wystarczyły. Bez porządnego zasilania dobra pompa nie pomoże... wink.gif

Tomikos w praktyce to chyba wszystkie pompy stosowane w większości aut są jednego typu-chyba że to właśnie różnica budowy sprawia że jedne pompy mają mkas ciś. 4b a drugie 6.5b.
Jako ciekawostke dodam że wewnętrzne warlbro (z tej rodziny 6.5b) ma zawór przelewowy ustawiony na ok7b(pisze około bo dawno o tym czytałem) a taka sama zewnętrzna nie ma tego zaworu(bo i jak), ale i tak jej wydajność bardzo spada przy ciśnieniuwyższym niż maks.
orzel12
No wiec tak...

Auto to Ibiza Sport 1.8T ~260KM wsadzone kilka gratów z S3... wieksze wtryski, K04, duzy FMIC, 3"Dp 2,75 cat back itp.

Tak jak mówiłem szału nie ma dupy nie urywa wink.gif

Brakuje mi po prostu paliwa.... Jak mierzyłem pod obciążeniem (turbo dmucha 1,1-1,2b) to pompa co daje max to 3,4b przy 5-6tys/obr.

Kiedyś mierzyłem zasilanie pompy ale było to na postoju i jak dobrze pamiętam to wynosiło w okolicy 13-14V w każdym bądź razie wyglądało ok.

Jak zmierzyć napięcie pod obciążeniem ?? Nie za bardzo wiem jak mam sie wpiąć w układ żeby to zmierzyć... NA postoju wypiełem po prostu pompke po odpaleniu i jeszcze przez jakiś czas auto chodziło wtedy udało mi sie to sprawdzić.

Odnośnie tego po co mi wielki bosch ??

Po prostu chciałem coś co łatwo sie zamontuje bez konieczności przerabiania seryjnego kosza w baku. Wiem , ze można wsadzić tam prawie każdą pompę wewnętrzna ale podobno wtedy pojawiają się kłopoty jeśli nie ma więcej paliwa w baku, lub odpływa na zakręcie.... Nie tylko ja śmiagam tym autem, ale czasem tez moja kobitka wiec rożnie mogłoby to być z pilnowaniem stanu paliwa w baku.

Chciałem zatem wsadzić zewnętrzna pompę bo wydawało mi sie, ze to najprostszy sposób... zakładam zamiast filierka i po kłopocie... Jak się okazuje teraz, wcale nie jest to tez takie proste i bezproblemowe. A boscha wybrałem bo wydawał mi się dobrym, walbro podobno podróbek pełno.
Nie zdawałem sobie tylko sprawy , ze to taka wielka krowa , dająca wielkie ciśnienie, które tez może powodować więcej złego niż dobrego... także raczej go odpuszczę.

Nie wiem sam już co mam robić bo mętlik powstał wielki.

Czy zakupić trochę słabsze walbro zewnętrzne, tylko tu tez jak przy 044 dochodzi kwestia montażu o którym pisałeś... Czy może np DW200 lub jakieś walbro wewnetrzne i spróbować to upchnąć jednak w seryjnym koszu w baku.

Najlepiej to byłoby założyć jakąś wydajniejszą oem+ pompkę z innego modelu, co by siadła w koszu w baku jak trzeba i załatwiła problem.
Tylko niestety nie mam pojęcia czego i gdzie szukać.
!markos
W jaki sposob oceniles, ze brakuje paliwa? Podczas strojenia wyszlo, ze jest za ubogo i nie daje sie juz dolac?
Jak pompa w linii nie dostanie paliwa, to tez jej na zdrowie nie wyjdzie. Uczul dziewczyne, ze ma nie jezdzic na rezerwie i wloz do baku Walbro - po problemie. Czesto siada w baku w miejsce seryjnej bez zadnych komplikacji, nie wiem jak jest w tym modelu.
Do mocy, o ktorej pisales, dwie pompy sa calkowicie zbedne.
orzel12
Auto strojeone było już jakiś czas temu jak nie byłem jeszcze właścicielem... Teraz doprowadziłem je do porządku bo panował tam straszny drutmode.
Pozostała mi tylko ta pompa. Jak sprawdziłem ?? A no tak ze zmierzyłem ciśnienie pod obciążeniem. Nic więcej nie mogłem zrobić bo nie mam AFR.

Ale czy nie powinno być tak ze jeśli mam 3b regulator + ciśnienie doładowania powiedzmy te 1,1b to powinno być ok 4-4,2b a nie jak mi pokazało 3-3,4b.

Nie wiem czy mam racje w tym co pisze wiec zapytuje mądrzejszych wink.gif
!markos
To zalezy od regulatora, jak jest 1:1 to tak. Sprawdz AFR.
orzel12
Niestety nie mam gdzie sprawdzić AFR-u.

Czy na regulatorze będzie opisane czy jest np 1:1 ??
siewcu
A sterownik nie ma szerokopasmówki?
orzel12
Niestety jeszcze nie miały...
kowalfik
A masz może zdjęcie sryjnej pompy i jej specydikacje? Nie moge coś znaleźć w necie, a chciałem zobaczyć jak wygląda...
Jedyne co przeczytałem to że chyba ma 4bary ciś. co jest roche dziwne jak na silnik z turbo-jeśli faktycznie tak jest to faktycznie imo może brakować paliwa przy podniesionym booscie i większych wtryskach(ciśnien ie może spadać)
orzel12
Nie mam ale mogę miec wink.gif

Podjadę do garazu wyciagne ja i pstryknę...

Z tego co wiem to była ona już wymieniana przez poprzedniego właściciela, bo poprzednia umarła....

Nie wydaje mi się żeby tam siedziała 4b... Z tego co się dowiedziałem przeglądałem engliszowskie strony właśnie ludzie wsadzają do Ibizy Cupry wydajniejsze pompki z Leona Cupry R i tam właśnie są 4b. Oryginalnie pakowali chyba 3b.

Ta Ibiza co ja mam czyli Sport rożni się od Cupry pakietem zderzaków, nie ma skóry, i ma mniejsze hamulce... W serii miała moc 156KM występowała tez właśnie wersja Cupra i ona ma 180KM wiec te pompy serie obsługują normalnie.
!markos
CYTAT(orzel12 @ Wed, 28 Aug 2013 - 12:12) *
Niestety nie mam gdzie sprawdzić AFR-u.
Jak w takim razie zamierzasz ocenic czy sklad mieszanki przed, lub po wymianie pompy jest wlasciwy? Bez tego w ogole nie zabieraj sie za grzebanie w paliwie. Najpierw sprawdz, potem zmieniaj, na koniec i tak czeka Cie strojenie, wiec tak czy inaczej bedziesz musial znalezc kogos, kto sie tym zajmuje i ma przenosny sprzet do pomiarow i strojenia.
orzel12
Auto było wystrojone w MR motors. Jest to była ibiza Kamila z G-Force.
Została tylko doprowadzona do stanu w jakim powinna być, bo to co zastałem pod maską wołało o pomstę...

!markos
Jesli jezdzilo, bylo strojone i nadal jezdzi tak samo, to skad wziales, ze brakuje paliwa?
wowo
Cisnienie na listwie powinienes miec okolo 4,2 bar. Ewidentnie pompa niedomaga. Pokuj 044 do zbiornika.
tetis
Jak do zbiornika to 040
k64
jak zmienisz wydajniejsza pompe , to i tak musisz korekcje zrobic na mapie, proste - jesli spadalo cisneinie juz wczesniej leciutko , to tak to podlewali ze bylo ok, teraz pompa powiedziala dosc - i jak zmienisz na wieksza to w pelnym zakresie bedzie non stop dawac rade uciagnac cisnienie ktore na sztywno zapodaje regulator - ocz wczesniej mogl nie uregulowac tych owiedzmy 4 barow na listwie bo juz np od polowy brakowalo tego cisnienia bo pompa nie domagala ale mapa byla podlana tak aby afr sie zgadzalo.

c. cisnienia paliwa zamontuj sobie.
afr do tylka
i bedziesz juz wiedziec wszystko

tyle w tym temacie.

pozdro
kowalfik
Może pompa jeszcze domagała jak stroili... Ja bym wymienił i zobaczył co będzie bo 0.2-0.3b różnicy chyba aż tak auta nie zaleje na pełnym bucie? Będzie bezpieczniej... wink.gif

Zmień pompę i obserwuj czy nie zaczął kopcić na czarno przy bucie.

Weź odrazu taką co da radde nabić 6.5b będzie na zaś... wink.gif Zresztą dziwi mnie że nie ma pompy 6 barowej skoro jest turbo iregulator 1:1... O.o o ile faktycznie taka nie siedzi...
orzel12
Pewnie chodzila jeszcze dobrze bo była wymieniana przed strojeniem.

Zakupiłem w końcu pompę DeatschWerks DW200. Walbro jakoś nie chciałem brać ze wzgledu na dużą liczbę kopi wykonywanych w ostatnim okresie wiec spróbowałem czegoś nowego. Używa ktoś może tej pompy ??



Z tego co widzę jest sporo mniejsza od seryjnej, wiec teraz trzeba jakoś to sensownie umieścić w koszu, tak żeby można było jechać z mała ilością paliwa w baku.

Jakieś pomysły???
orzel12
Pompka siedzi już w aucie... Ciśnienie jest jak powinno być czyli okolice 4bar przy bucie.... Potestuje teraz chwile i zobaczymy jak auto będzie się zachowywać, ale myślę ze będzie wszystko OK

Dzięki wszystkim za pomoc.
!markos
A moze by tak jednak to sprawdzic nieco rozsadniej niz "potestuje chwile"..? Bo troche przelane, albo niedolane tez w zasadzie "bedzie wszystko OK", bo samochod pojedzie, ale jednak nie do konca tak jak powinno byc.
moritz86
Te wykresy pomp to dotyczą pomp odśrodkowych, a z tego co mi wiadomo (może źle) to pompa paliwowa nie jest pompą wirową tylko wyporową. Wykresy pomp wyporowych są zupełnie inne. Mają bardziej pionowy przebieg charakterystyki. Praktycznie stałą wydajność dla różnych ciśnień. Dopiero przy granicznym ciśnieniu wydajność leci na łeb na szyje.
orzel12
Jak tylko będę miał okazje to sprawdzę AFR... Co jednak i tak w sumie zmieni niewiele, bo nawet jeśli chciałbym to podstroić to najbliżej chyba mam z 500km wink.gif
!markos
Ciezko nam bedzie podpowiedziec do kogo pojechac, bo "okolice" to u kazego jest gdzie indziej.
orzel12
Okolice moje to Szczecin wink.gif
Woj.Tek
tak przy okazji zapytam:
czy pompe od PB moge użyć do ON?

czy są "sportowe" pompy wewnętrzne do ON?
rafstrong
CYTAT(tomikos2 @ Tue, 27 Aug 2013 - 21:56) *
jeśli chodzi o seryjną w baku (seria w S3 8L) i mocną in-line(walbro 255) to kiedyś dostałem taką odpowiedź z firmy, która zajmuje się regeneracją pomp

cyt: Jest to spowodowane różnymi charakterystykami (ciśnienie-wydajność), pompa seryjna to pompa turbinowa co powoduje że na przelew (bez ciśnienia) ma dużą wydajność (ok 300l/h) jednak wraz ze wzrostem ciśnienia pracy ta wydajność drastycznie spada (0l/h przy 6-6,5Bar). Po to zakłada się drugą pompę (odpowiedniej) najlepiej rolkową która ma niższą wydajność (ok 200l/h) na przelew, jednak wydajność wraz ze wzrostem ciśnienia nie spada tak szybko jak w pompie fabrycznej (0l/h przy 12 Bar).

hmm jeśli jest ktoś w stanie wytłumaczyć to, to bardzo bym prosił.....skoro ciśnienie jest tak duże to co z paliwem??? z powrotem ucieka to baku?! dla mnie to jest po prostu dziwne
drugie pytanko czy średnica powrotu 8mm to nie za dużo? mniejsza średnica wpłynie jakoś na to że to paliwo pozostanie?
mlody1921
Panowie mam pytanie w baku mam walbro 255 czy można ją zastapić bosch-em 040 albo 044 tylko moje walbro jest w baku pochylone a bosch jeden jest na przewód a drugi sitko ma tak by mocować je w pionie, więc trzeba przerabiać mocowanie w baku by dać w pion albo zrobić w lini walbro-bosch na przewodzie?

walbro sie drze w baku jakby szlifierke wsadził :/
przema72
zamien na dw200 , bedzie wydajnie , cicho i bez komplikacji , 044 to pompa bardziej na przewód , często nie da sie wogole do baku zmiescic tej pompy
dobrus
Ale po co chcesz zmieniać tą pompę? Jak walbro 255 jest dla Ciebie za głośne to odpuść sobie 044 bo ta drze japę jakieś 3x bardziej. Jak w przepompowni. Coś masz chyba nie tak z tą walbro bo ona to niewiele głośniejsza od serii jest, przynajmniej w bmw. Boscha 040 bym odpuścił bo ma stosunkowo przeciętną wydajność pomimo 'groźnego' wyglądu, no i też cicha nie jest. A czemu piszesz że ona musi być w pionie? wystarczy że sitko będzie w całości pod lustrem paliwa imho. do 044 można kupić za granicą specjalny filterek do montowania wewnątrz, ale jak wyżej kolega wspomniał pompa jest wielka. DW200 to praktycznie to samo co walbro. Najwydajniej bedzie tak jak piszesz walbro do baku i 044 na przewodzie
przema72
dw200 to zupełnie coś innego niz walbro , walbro jest pompą zębatą a dw200 odśrodkową , stąd tez walbro jest głośne a dw200 nie
kowalczykowy
A jak różnią się pod względem trzymania ciśnienia i wydajności? Jesteś w stanie przybliżyć nieco temat?
przema72
powiem ci ze nigdy nie robiłem zadnych testów , montuje i nigdy nie było z nimi problemów , natomiast producent jest dość wiarygodny , jest wykres na ich stronie i w zasadzie dw200 odpowiada albro 255 hp , dosc stabilnie trzyma wydajnosc nawet przy dużych cisnieniach paliwa
Amorr
2 walbro wyły mi jak wściekłe i nie pompowały tyle ile teoretycznie powinny. Od kiedy mam dw200 zapomniałem, że mam pompe i pompi jak trzeba. Troszke wstyd było wyciszyłem wydech żeby na światłach chociaż było cicho a tu walbro uuuuuuuuuuu ... uuu brrr.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.