Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: F1 - sezon 2014
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5
Tcharec
Temat trochę przedwczesny, ale regulaminy na przyszły sezon zostały już przez FIA ogłoszone więc można podyskutować.
Na wstępie garść informacji.
Link do artykułu na formula1.pl dotyczącego nowych silników V6 - http://f1.dziel-pasje.pl/artykuly_f1-14918.html
Pozwolę sobie również zacytować post Cowboya z tematu dotyczącego bieżącego sezonu. Warto zwrócić uwagę na przytoczony przezeń na końcu link do blogu Sokoła.
CYTAT(cowboy @ Tue, 09 Jul 2013 - 12:37) *
zmiany na rok 2014

http://scarbsf1.com/blog1/2013/07/08/2014-rules-first-look/

Front wing reduced front 1800mm to 1650mm wide
Nose tip centered at 185mm high
Front Bulkhead maximum height 525
Chassis height maximum 625mm
Vanity panels still allowed
Engines now 1.6l V6 turbo, Direct injection, fuel flow limited, 15k max RPM
Energy Recovery systems to add +150hp from Kinetic and Turbo harvesting
Race Fuel limited to 100kg
Gearboxes to have 8 forward ratios, those ratios are fixed for the season
Single central exhaust pipe exiting 17-18.5cm behind rear axle line and 300-525mm high
Last 150mm of tail pipe must point 5 degrees upwards
No bodywork behind the tail pipe axis
No lower beam wing
Space still allowed for Y75 winglet (monkey seat)
Top rear wing a little shallower
Minimum weight 690Kg



i ładny opis z blogu Sokoła - http://sokolimokiem.tv/?p=8389
Czacza
Przełożenia skrzyń są zablokowane na sezon, a przełożenia dyfrów? Bo może to będzie różnica w zależności od toru.
kremat0r
CYTAT
Przełożenia skrzyń są zablokowane na sezon


No nie do końca są smile.gif
lukey
Dzwiek nowego v6 T

Kontra kiepskiej jakosci dzwiek jaki udalo mi sie nagrac :

Mysle ze pod wzgledem wlasnie dzwieku bedzie troche gorzej.
cowboy
http://f1.dziel-pasje.pl/F1_news-16203-Zes...sezon_2014.html

prowizoryczny kalendarz na 2014 rok

Prowizoryczny kalendarz wyścigów F1 na sezon 2014
1. 16 marca - Australia (Melbourne)
2. 23 marca – Malezja (Sepang)
3. 6 kwietnia – Chiny (Szanghaj)
4. 13 kwietnia – Korea* (Korea International Circuit)
5. 27 kwietnia – Bahrajn (Sakhir)
6. 11 maja – Hiszpania (Barcelona)
7. 25 maja – Monako (Monako)
8. 8 czerwca – Kanada (Montreal)
9. 22 czerwca – Austria (Red Bull Ring)
10. 6 lipca – Wielka Brytania (Silverstone)
11. 20 lipca – Niemcy (Hockenheim)
12. 27 lipca – Węgry (Budapeszt)
13. 24 sierpnia – Belgia (Spa)
14. 7 września – Włochy (Monza)
15. 21 września – Singapur (Marina Bay)
16. 5 października- Japonia (Suzuka)
17. 19 października – Rosja* (Sochi)
18. 27 października – Abu Zabi (Yas Marina)
19. 9 listopada – Meksyk* (Mexico City)
20. 16 listopada – USA (Circuit of the Americas)
21. 30 listopada – Brazylia (Interlagos)

* - wymagają potwierdzenia


wiemy juz ze Riccardo zastąpi Webera w Red Bullu, Button przedłuzy na 3 lata
cowboy
zmiany na 2014

http://cyrkf1.wordpress.com/2012/11/01/teo...du-w-2014-roku/

bajcik
Aktualizacja tamtego wpisu:
http://cyrkf1.wordpress.com/2013/07/16/zmi...w-sezonie-2014/
lizaela
Ciekawe, zmiany chyba idą w dobrym kierunku poza oczywiście silnikami, ale to już długotrwały proces i już raczej nie wrócą do dych wspaniałych jednostek. No i nadal DRS, który moim zdaniem akurat zabija ducha wyścigów...
PioterW
W 2014 Massa będzie jeździł w Williamsie.
kiwi
To strzał w kolano .....a Fiat będzie miał gorsze wyniki sprzedazy w Brazylii
PioterW
F1 to oczywiście biznes, ale nie można tak do reszty pozbawiać poszczególnych posunięć sensu czysto sportowego ... albo chociaż również sportowego. Swoją drogą, Brazylia to ogromny rynek i nie tylko Fiaty tam idą (więc podniesie to wartość powierzchni reklamowej na Williamsie) ... a w Ferrari i tak nie było już dla Massy miejsca.
cowboy
bzyku_flashi
Ross Brown oficjalnie opuszcza Mercedesa.
_adams_
A Polsat podobno odpuszcza transmisje F1 na rok 2014. Prawda?
lukey
Maldonado w Lotusie . Hulkenberg prawdopodobnie Force India.
kiwi
Maldonado powiedział podobno ,że gdyby jeździł w Redbulu to byłby Mistrzem Świata laugh.gif

Lotus widze ,że jest głubszy i biedniejszy niż myślałem dry.gif
Erhabe

blink.gif
Jaqo
Nie wiem co to ale dźwięk jak inwazja z kosmosu:D Czad.
Erhabe
Jeśli dobrze zrozumiałem to żeby w miarę legalnie przetestować silnik na 2014 Ferrari wsadziło nowe V6 do nadwozia La Ferrari i puściło na Fiorano.
kiwi
Dobrze gada ta V6 smile.gif

Mam nadzieje ,że będą sapać jak mocne rallycrosówy i strzelać ogniem jak B-grupa wink.gif
PioterW
W przyszłym roku ma być kilka ciekawych zmian w regulaminie. Jedna z nich polegać ma ma tym, że punktacja w ostatnim wyścigu ma być liczona podwójnie. Ciekawostką jest również to, że zawodnicy sami będą sobie dobierać numery od 2 do 99.
cowboy
troche wiecej o zmianach pisze Sokół

http://sokolimokiem.tv/?p=10611#more-10611

CYTAT
Od sezonu 2014 kierowcy mogą wybrać sobie stały numer startowy na całą karierę, z puli od 2 do 99. Z numeru 1 może – lecz nie musi – korzystać aktualny mistrz świata. Jeśli więcej niż jeden kierowca będzie chciał sobie wybrać dany numer, pierwszeństwo będzie przypadało zawodnikowi wyżej sklasyfikowanemu w poprzednim sezonie. Kłóci się to z tradycją, ale jednak chyba nie jest głupim pomysłem (trzeba będzie trochę przerobić przepisy w tych punktach, w których niższy numer startowy daje zawodnikowi przewagę). Teraz kierowcy będą mogli uczynić ze swojego numeru znak firmowy. Można nawet stwierdzić, że to pewnego rodzaju ewolucja: kiedyś numery w każdym wyścigu były inne, od 1974 roku przydzielano stałe na cały sezon, a od 1996 roku zmieniano je co sezon, według klasyfikacji konstruktorów z poprzedniego roku.

Ostatni wyścig sezonu będzie punktowany podwójnie, co ma utrzymać atrakcyjność mistrzostw do samego końca. Moim zdaniem dziwna i sztuczna koncepcja, do tego nie zawsze utrzyma emocje do samego końca sezonu. Do tego nasuwa się podstawowe pytanie: biorąc pod uwagę różne charakterystyki samochodów i preferencje kierowców, dlaczego akurat np. wyścig na Yas Marina ma być warty dwa razy więcej niż na Interlagos, Spa czy Monako? Co ciekawe, taki przepis w ostatnich kilku latach zmieniłby wyniki mistrzostw w sezonie 2008 (wygrałby Felipe Massa, a nie Lewis Hamilton) oraz w sezonie 2012 (Fernando Alonso, a nie Sebastian Vettel).

Wprowadzono karę czasową 5 sekund, przyznawaną za drobniejsze wykroczenia. Ma być doliczana do łącznego czasu wyścigu, trzeba jeszcze ustalić szczegóły proceduralne.

W testach Pirelli na torze w Bahrajnie (17-19 grudnia) mogą wziąć udział wszystkie zespoły. Sześć ekip potwierdziło obecność: Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren, Force India oraz Toro Rosso.
Maciek1234
z tym wyścigiem punktowanym x2 to świetny pomysł.


Ja bym jeszcze dodał przepis, że kierowcy startują do wyścigu w odwrotnej kolejności niż pozycja w poprzednim wyścigu. Nie byłoby już sytuacji, gdy jeden kierowca wiezie się od startu do mety na 1-szej pozycji.


Ogólnie widać, że dominacja Red Bulli ostro dała się we znaki włodarzom F1...
Sev
ok. 10 lat temu podobnie bylo z Ferrari
PioterW
... i byl taki wyścig, gdy Schumacher startował właśnie chyba z ostatniej pozycji z powodu jakichś tam kar, a i tak wygrał wink.gif

Pomysł z numerami mi się podoba - będzie jak w przypadku Valentino Rossiego, czy Michalela Jordana.
anomal
nie do konca, to jest jego rekord - http://www.formula1.com/results/season/1995/125/

z 16go miejsca (na 24) wskoczyl na 1sze
PioterW
A faktycznie i na dodatek nie w Ferrari. No trudno, dawno było, więc mogłem się pomylić blush.gif
kiwi
Podwójna punktacja z jednej strony ok ...ale jak Vet bedzie 1 we wszystkich wyścigach to i tak to na nic ....lepiej by było gdyby nie było tak dużej różnicy w punktacji ...np za 1 miejsce niech będzie 16 za drugie 14,12,10,8,6,4,3,2,1.
Tommo
Czy ja wiem? Małe różnice punktowe powodują, że mniej jest walki o pierwsze miejsca, a więcej jeździ się zachowawczo. Odbija się to niekorzystnie na atrakcyjności widowiska.
PioterW
Podwójna punktacja jest tylko w ostatnim wyścigu, więc jeśli równica nie będzie przepaścią, to na tym ostatnim wyścigu da się sporo odrobić, co wpłynie na widowisko. Jeśli natomiast będzie przepaść (jak w 2013), to znaczy, że tytuł się należy i nie ma co płakać. Nie darzę Vettela zbytnią sympatią, ale na tytuł w tym roku bezsprzecznie zasłużył i nie chce mi się liczyć, ale wydaje mi się, że zdobyłby go niezależnie od stosowanej punktacji.

Małe różnice punktowe zwiększają szansę na to, co się stało w 2008 r., gdy Massa wygrał ostatnie GP i generalnie miał więcej zwycięstw od Hamiltona, a o zwycięstwie zadecydowały przepychanki w dalszej części stawki.
cowboy
gdyby była podwójna punkatacja to Massa byłby mistrzem w 2008 a takze Alonso w 2012 wink.gif

o zwyciestwie Hamiltona zdecydowała ilość punktów zdobytych w sezonie, miał ich wiecej dzieki temu ze wyprzedził wtedy bodajze Fisichele na ostatnim zakrecie wink.gif
PioterW
Właśnie o to chodzi, że HAM uciułał te punkty gdzieś z tyłu, bo zwycięstw miał mniej.
cowboy
no ale to normalne , zwyciezcą sezonu mozna zostać bez zwycięstwa w wyscigu, tylko regularnie zdobywając 2 miejsca

ilość zwyciestw jest brana pod uwagę przy takiej samej ilosci punktów

jak wprowadzono pare lat temu system bardziej premiujący zwycięstwa to tez bawiono sie w zestawienia jakby to zmieniło wczesniejsze sezony.

reguły sa znane przed sezonem i jednakowe dla wszytskich, cos jak power stage w WRC wink.gif

po sezonie okaze sie czy to dobry pomysł, szkoda ze Abu Dhabi konczy przyszły sezon...bo jednak na Interlagos wiecej sie dzieje, jest chyba wiecej wyprzedzan i walki..
[Yossarian]
W sumie nie wiem, gdzie to wrzucić, bo powiazane z F1, ale nie z obecnym sezonem.

http://f1.autoklub.pl/news/schumacher-w-st...rytycznym,52774

W skrócie:
CYTAT
Centre Hospitalier Universitaire, klinika uniwersytecka w Grenoble wydała komunikat o stanie zdrowia Michaela Schumachera. Siedmiokrotny mistrz świata F1 przed południem uległ ciężkiemu wypadkowi narciarskiemu pod Meribel. 44-latek doznał urazu mózgowo-czaszkowego i natychmiast przeprowadzono operację neurochirurgiczną. Pacjent znajduje się w śpiączce. Stan Michaela Schumachera określono jako krytyczny.


Tutaj więcej po angielsku:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-25545993
Dejot





[Yossarian]
Jeden z tych przodów Lotusa jest dłuższy od drugiego. Podobno to wystarczy by spełnić regulamin - dzięki temu drugi może być krótki

hexx
a coś wnosi takie skrócenie jednego ?
cowboy
rozpoczeły sie testy

28-31 stycznia - Jerez, Hiszpania
19-22 lutego - Sakhir, Bahrajn
27 lutego - 2 marca - Sakhir, Bahrajn
8-9 kwietnia - Sakhir, Bahrajn
13-14 maja - Catalunya, Hiszpania
8-9 lipca - Silverstone, Wielka Brytania
25-26 listopada - Yas Marina, Abu Dhabi

Jerez:

Red Bull - Vettel - Vettel - Ricciardo - Ricciardo
Mercedes - Hamilton - Rosberg - Hamilton - Rosberg
Ferrari - Raikkonen - Raikkonen - Alonso - Alonso
McLaren - Button - Button - Magnussen - Magnussen
Force India - Perez - Hulkenberg - Juncadella - ?
Sauber - Gutierrez - Gutierrez - Sutil - Sutil
Toro Rosso - Vergne - Kwiat - Vergne - Kwiat
Williams - Bottas - Bottas - Massa - Massa
Marussia - Chilton - Bianchi - Bianchi - Chilton
Caterham - Ericsson - Ericsson - Frijns - Kobayashi



mercedes moze namieszac w tym sezonie wink.gif

kiwi
A dlaczego miałby namieszać ?? Sapanie ferrari robi na mnie większe wrażenie cool.gif

Dlaczego spoiler w lotusie jest wąski w porównaniu do tego z mclarena ..i dlaczego Mclaren ..jest aż tak rozbieżny ???
cowboy
wink.gif

to żart, bo sie popsuł przy wyjezdzie z garazu wink.gif

wrócą stare dobre czasy ze z powodu awarii połowa nie dojedzie do mety

ostatnie lata V8 to praktycznie zero wybuchów silnka, nuda wink.gif
hexx
bo kto to widział
by podkręcony silnik od kosiarki do trawy.... wkładać do wyścigówki wink.gif


jeszcze trochę to 1.0 ecoboost'y będą
stef
już były, 0.75t ale chyba nikt nie jeździ na takim
makaveli
przeciez byly juz takie konstrukcje….np bmw skladane na blokach m10 1,5, ponad 1k hp - ja nie mam nic przeciwko v6 turbo.
ale fakt, ze beda awarie, i dobrze. mam przeczucie ze merc bedzie mial najlepszy motor.
lukey
No tak ale to było w czasach kiedy chodziło o podniesienie osiągów. Teraz maja limit przypływu paliwa 100l/h . Nie ma silników specjalnie na quali jak kiedyś .
cowboy
przygotowania do GP Australii

bzyku_flashi
Wiadomo gdzie będą transmisje?
kiwi
Mam nadzieje ,że chociaż w P. sport extra
bzyku_flashi
Obawiam sie ze w p sport extra ani zadnym innym polsacie nie bedzie skoro licencji nie wykupili :/ zostaje chyba RTL :/
kiwi
Na RTL-u oglądałem po jednym weselu GP Chin ( jakoś z rana ) ...masakra ...przerywali wyściig na żywo reklamami dry.gif

Myślisz ,ze Polszmat ...nie wykupi praw do transmisji ??
bzyku_flashi
Też nie rozumiem reklam w transmisji na żywo, no ale lepszy rydz jak to mówią. Polsat miał licencje na kilka lat ze względu na Kubika. Mówiło się o tym, że nowej nie będą wykupować. No ale czy na 100% to pewne to sam nie wiem.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.