Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Opony uliczne lato - 245/45/18
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2
Joker
Hey,

Zwracam się z pytaniem, które opony polecicie do zwykłej jazdy miejskiej (+ czasem trasa), bez zbędnych szaleństw, ale nie za wolno rzecz jasna.


- ma być cicha
- odporna na guzy (różne rzeczy się czyta, ponoć jakieś Dunlopy łapią guzy od zwykłej jazdy)
- fajnie by było, jakby wytrzymywała więcej niż jeden sezon (nie musi być super miękka)
- 800-900 PLN za szt. (chyba, że coś jest warte dopłaty wówczas można nagiąć budżet)
- oczywiście nie RUNFLAT

Co wybrać z tej palety 245/45/18

- Dunlop SP SportMaxx RT - lepsze niż poprzednie wersje, na które ludzie narzekali?
- Michelin - jakie?
- Continental - jakie?

W ogóle nie orientuję się obecnie w oponach, nie wiem w którą stronę patrzeć (zawsze myślałem, że Continentale są dobre, teraz jak poczytam opinie na necie to aż czacha dymi, mam nadzieję na fachowe doradztwo tu na forum).

Z góry dzięki.
zyzy
Yokohama ADVAN Sport V103 245/45 R18 100 Y XL
Bridgestone RE050A 245/45 R18 100 W XL
kamilp1908
RE050A to run flat, trzeba by szukać RE050 (ale nie wiem czy jest taki rozmiar).
kordos555
RE050 (bez A) to zupełnie inna opona - raczej przeciętna, żeby nie powiedzieć słaba - takie opinie można znaleźć
Whisper
CYTAT(kamilp1908 @ Tue, 18 Jun 2013 - 13:27) *
RE050A to run flat, trzeba by szukać RE050 (ale nie wiem czy jest taki rozmiar).



RE050A jest asymtryczna i stąd to "A".

245/45/18 wystepuje jako run flat ale tez jako zwykła opona.

Lepszy jest S001 z Bridgestonów ale to już było wałkowane na forum.
Joker
Czyli jak na razie wygrywa Bridgestone Potenza S001 ?

A takie Michelin?

http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-p...45-45-r18-100-w

Z Continentali nie ma nic dobrego? Brać te Potenzy i "będzie pan zadowolony" ?
Raceboy
http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-p...45-r18-100-y-xl i tyle w temacie
czesław
Pilot sporty i re50a fajnie trzymaja, ale ich zywotnosc w aucie do jazdy pozostawia sporo do zyczenia. Lepiej sie sprawdzi jakis michelin pilot primacy, goodyear efficient grip.
RiDE_oR_dIe
conti sport contact 3.
Aval
Joker - a co o Conti wyczytałeś? Z CSC3 byłem bardzo zadowolony, IMO najlepsza cywilna opona do dupowozu(RE050A jako 2. przez szybkie zużycie).
matteusz
Ja również jestem bardzo zadowolony z CSC3.
Joker
Zamówiłem już te Michelin Primacy - zdam relacje jak trochę pojeżdżę.

Co o Conti? Że są gorsze od Michelin, że nie ta liga itd. Ale co człowiek to opinia - wiadomo.

Teraz tak - jak jest z Conti Sport Contact 3 - nie zjeżdżają się zbyt szybko ? W moim dupowozie E60 535i też się kończą Dunlopy, coś muszę myśleć (Conti, Michelin, Bridgestone), będę mieć porównanie (~350 KM ~490 NM) do zamówionych Primacy.

Teraz pytanie, moja E60 jest na fabrycznym M-pakiecie (jak się nie mylę zawias -30mm) - seryjne opony to 245/40/R18

ISTOTNE PYTANIE- czy po założeniu gum 245/45/18 (zamiast /40) ryzykuję, że załadowane auto może powodować obcieranie o błotniki? Opony nie wystają poza nadkole czy coś... z obliczeń mi wynika, że to raptem niecałe 13 mm więcej do wysokości opony. I czy w ogóle warto, czy na komforcie nie odczuję różnicy na plus?
Joker
Ok, otrzymałem informację, że czy to będzie 245/45 czy tak jak fabrycznie 245/40 to różnicy nie odczuję. Mam tylko nadzieję, że po zmianie z RUN FLAT na normalną oponę jakaś tam zmiana będzie odczuwalna, bo jest dość twardo (w AMG był lepszy komfort).
kiwi
No nie wiem czy się nie stanie ....różnica w wysokości to + 2,46 cm wink.gif
MadeInPoland
Widzę ma michelin.pl, że te primacy 3 zastępują primacy HP i wygląda na to, że są jej ewolucją. Kiedyś kupiłem primacy HP do samochodu na co dzień, miękka ścianka, kierowalność niska, jakotako trzyma w niskich temperaturach, opona generalnie do dziadkowozu, pojeździłem jeden sezon i zamieniłem je na RE050A. RE050A to twarda ścianak, super kierowalność, super trzymanie, zerowe trzymanie w niskich temperaturach, wrażenie jak najbardziej pozytywne. Kiedyś jeszcze wcześniej miałem Pilot Sport i dla mnie RE050 to coś ala Pilot Sport, czyli opona do dynamicznej jazdy na codzień po ulicach, daje poczucie opanowania samochodu. Wg mnie RE050A to jedna z lepszych opon na drogę i nie zauwazyłem, aby się jakoś szybko ścierała.

LS430 zakupiłem z Primacy HP i dokładnie takie same wnioski jak kiedyś, myślę, aby ją zamienić na jakąś lepszą oponę mimo iż LS430 to dziadkowóz to jednak ta opona do niego wg mnie nie pasuje.

Miejmy nadzieję, że jej następca to lepsza pod względem kierowalności i wyczucia pojazdu.
Igloo
Ja od poczatku sezonu w 535d smigam na nowych oponach nokiana 245/40/18 Zline i bardzo sobie chwale, zrobilem jak na razie okolo 6tys kilometrow, fajna opona, cicha, komfortowa i dobrze trzyma a na mokrym wprost rewelacja do tego mozna ja wyrwac w naprawde dobrej cenie.
Joker
CYTAT(kiwi @ Thu, 20 Jun 2013 - 15:55) *
No nie wiem czy się nie stanie ....różnica w wysokości to + 2,46 cm wink.gif


Mówisz o kwestii komfortu czy obcierania o nadkola? Wysokość opony zwiększa się o 1,23, średnica o 2,46
Maxim555
CYTAT(joker @ Thu, 20 Jun 2013 - 22:20) *
Mówisz o kwestii komfortu czy obcierania o nadkola? Wysokość opony zwiększa się o 1,23, średnica o 2,46

Nie patrzcie tak dosłownie na te przeliczniki, bo wpływ na wysokość koła ma jeszcze szerokość felgi. Poza tym, ścianki wyższej opony będą bardziej się uginały.

Kiedyś przez przypadek znalazłem tę stronkę http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/ sporo mądrych opinii tam było, sprawdziły się w przypadku opon które miałem.
Nuttie
tylko wysokość ściany bocznej opony nie ugina się gdy jest "w górze" tam dzie nadkole, ugięcie będzie na lini styku z asfaltem, a to nie wpływa na rozmiar szczeliny między oponą a rantem nadkola.
Feno
RE050A są raczej głośne. Dużo głośniejsze od moich zimówek Blizzak LM30. Hałasują tak, że kazałem wymieniać łożyska w kołach. No chyba, że u mnie jest coś nie tak. huh.gif
adamlass
Może Vredestein i jego Ultrac Sessanta? Ja jestem bardzo zadowolony z opony. Co prawda w mniejszym i lżejszym aucie ale jednak. Generalnie o tej oponie nie słyszałem zbyt wielu negatywnych opinii. Moim zdaniem warte rozpoznania smile.gif
LCQ
jak czytam te Wasze wypociny to....zostawię to bez komentarza smile.gif

ale wyprowadzę Was z błędu, jak możecie porównywać oponę sportowo-uliczną (Pilot Sport), z oponą typowo uliczną? (Primacy) opona usportowiona głośna? starszne..... a jak ma dobrze trzymać to musi mieć inne opory toczenia, jeżeli mówimy o takiej która trzyma super również na mokrej nawierzchni. Poczytajcie trochę o konstrukcjach opon ich mieszankach i efektem idącym za tym, a nie pierdzielcie głupot jak większość ludzi na forum, chodź 97% nie ma pojęcia o branży oponiarskiej. Po drugie i naważniejsze, każdy rozmiar opony, nawet tej samej zachowuje się trochę inaczej.
poniatkys
Toyo Proxes T1 Sport?
Aval
Nie ta klasa opony...
RiDE_oR_dIe
odgrzeje kotleta... jaka opone wsadzic do scirocco 2.0 TSI rozmiar 235/40/18 do jazdy na codzien?
Joker
Ok, polatałem trochę na tych Primacy w 535d F10 i jest całkiem ok, może dlatego że jest nowa, może dlatego że to cywilne auto.

U siebie w aucie mam Dunlop SP Sport, kończą mi się w szybkim tempie ( biggrin.gif ) i tak naprawdę nie wiem czy kupić kolejne Dunlopy, czy zmieniać też na te Primacy, bo jednak większość czasu to cywilna jazda a nie but w każdych możliwych warunkach.
RiDE_oR_dIe
A michelin pilot super sport? Warto isc w cos takiego? Lub jakas podobna opona...
Joker
Też nad nimi myślę.
RiDE_oR_dIe
Cena ciut wysoka ale wszystkie opinie bardzo pozytywne...
Tomaszz
CYTAT(joker @ Wed, 31 Jul 2013 - 20:33) *
Ok, polatałem trochę na tych Primacy w 535d F10 i jest całkiem ok, może dlatego że jest nowa, może dlatego że to cywilne auto.

U siebie w aucie mam Dunlop SP Sport, kończą mi się w szybkim tempie ( biggrin.gif ) i tak naprawdę nie wiem czy kupić kolejne Dunlopy, czy zmieniać też na te Primacy, bo jednak większość czasu to cywilna jazda a nie but w każdych możliwych warunkach.


Weź jakieś inne np. bridgestone potenza s001 albo pirreli P zero nero (lub rosso podbno jeszcze lepsze niż nero) będziesz miał porównanie. Polecam obie te oponki bo je miałem w rozmiarze 225/45/17. Pirelki już zjeździłem i teraz katuje potenzy, które wydają mi się trochę lepsze (są cichsze, lżej się kręci kierownicą przy manerwach parkingowych - mniejsze opory toczenia (?), dają sygnały ostrzegawcze jak tracą przyczepność - piszczą, podczas gdy pirelki po prostu się ślizgały i było słychać tylko szum, wydaje się że potenzy lepiej trzymają na suchym, jak się trochę rozgrzeją, na mokrym zbytnio nie sprawdzałem). Pirelki się szybko zużywały (ale nie jakoś strasznie), Potenzy poodbno jeszcze szybciej się zużywają, ale to ocenię dopiero za rok czy dwa smile.gif
Jeszcze jedno Bridgestony są zauważalnie szersze niż Pirelli na tym samych felgach 8 calowych. W pirelkach rant chroniący felgę był właściwie tylko umowny, a opona układała się w minimalny trapez, tymczasem w potenzach rant jest i działa tak jak powinien, a ścianki opony są prostw względem płaszczyzny felgi.

Czytając kiedyś różne opinie wyszło mi, że te Dunlopy powinny być sporo gorsze, szczególnie jeśli chodzi o model Sp Sport 01.
RiDE_oR_dIe
Pirelli p zero rosso assimetricco mialem w a6 i byla to jedna z najlepszych opon na jakich jezdzilem...
Joker
Odgrzewam - na lato będę szukał czegoś do mojej F10.

Jako że jestem mile zaskoczony Pirelli na zimę (a stałem oporem za Michelin z uwagi na Pilot Sport 3 na lato i Pilot Alpin 4 na zimę - oba komplety ujeżdżalem w E60) to zastanawiam się, czy wspomniane wcześniej Continental SportContact 3 też się nie sprawdzą. Jakbym przetestował to bym wiedział na przyszłość co brać i miałbym porównanie.

Pytanie - czy SporContact 3 ma twardą ściankę? Michelin Pilot Sport 3 był dość miękką gumą, dawała odczuć komfort w M-techniku E60. W F10 na M-techniku komfort wybierania jest dużo większy, ale nie chcę stricte sportowej opony i robienia z auta taczki, to jednak limuzyna na codzień, a opona ma po prostu dobrze trzymać w łukach przy dużych prędkościach itd. Jakby w deszczu dobrze się spisywała to też plus.

Także reasumując:

- na pierwszy rzut idą Michelin Pilot Sport 3 (przetestowane przeze mnie)
- na drugi rzut Continental SportContact 3 - tylko proszę o info o ściance, nie chcę mocno twardej opony (dunlop np. to porażka do dupowozu obecnie jak dla mnie).
- trzecie - może też jakieś Pirelli?

Z góry dzięki za info

PS. (rozmiary jakie nabędę to 245/40 i 275/35 - 19").
LCQ
CYTAT(Joker @ Sat, 16 Jan 2016 - 15:24) *
Odgrzewam - na lato będę szukał czegoś do mojej F10.

Jako że jestem mile zaskoczony Pirelli na zimę (a stałem oporem za Michelin z uwagi na Pilot Sport 3 na lato i Pilot Alpin 4 na zimę - oba komplety ujeżdżalem w E60) to zastanawiam się, czy wspomniane wcześniej Continental SportContact 3 też się nie sprawdzą. Jakbym przetestował to bym wiedział na przyszłość co brać i miałbym porównanie.

Pytanie - czy SporContact 3 ma twardą ściankę? Michelin Pilot Sport 3 był dość miękką gumą, dawała odczuć komfort w M-techniku E60. W F10 na M-techniku komfort wybierania jest dużo większy, ale nie chcę stricte sportowej opony i robienia z auta taczki, to jednak limuzyna na codzień, a opona ma po prostu dobrze trzymać w łukach przy dużych prędkościach itd. Jakby w deszczu dobrze się spisywała to też plus.

Także reasumując:

- na pierwszy rzut idą Michelin Pilot Sport 3 (przetestowane przeze mnie)
- na drugi rzut Continental SportContact 3 - tylko proszę o info o ściance, nie chcę mocno twardej opony (dunlop np. to porażka do dupowozu obecnie jak dla mnie).
- trzecie - może też jakieś Pirelli?

Z góry dzięki za info

PS. (rozmiary jakie nabędę to 245/40 i 275/35 - 19").



Conti ma miękka ścianę boczną, jak każda opona z ich grupy. Szukaj modelu CSC5 bo trojka to przeżytek, chyba że chodzi o model z homologacją
Joker
Nie, po prostu przeczytałem kilka postów z tego wątku, niby 2 lata temu a już jest 5-ta generacja? smile.gif Ładnie, ładnie.

A jak to trzyma na mokrym?
LCQ
nie pojawiła się 4 w żadnej ofercie Continentala, ponieważ opony są też do Azji sprzedawane a tam 4 jak u Nas 13tka, przynosi pecha smile.gif dlatego koncern nie zdecydował się na oznaczenie cyfrą 4 żadnego produktu. Bardzo dobrze na mokrym, moim zdaniem lepiej od 3, jezdziłem na nich na torze Continentala (Contidrom), jak upaliłem również parę kompletów na drodze. Jeżeli masz pytania wal śmiało, wiem o Contim wszystko, oczywiście mogę napisać tyle ile można w publicznym miejscu smile.gif. Micheliny też dają rady, są moim zdaniem sztywniejsze, ale fajnie się na nich śmiga.
gucior
Ja mam u siebie na aucie Continental Sport Contact 5P i opona jest średnia. Na suchym w aucie 4x4 o parametrach 390/580 trzyma słabo tak na starcie jak i w zakręcie, jest głośna, na mokrym też bez rewelacji. jedyny jej plus to bardzo wolne zużywanie się. nie bardzo wyobrażam sobie to w mocnej ośce.
więcej nie kupię nic na lato od nich.
LCQ
a w jakim masz rozmiarze? 5P to inny model niż 5, starszy, obecnie w ofercie jest już 6tka
Kmicic 540
No właśnie to co wybrać do codziennej ostrej jazdy tylnonapedowym 350KM autem? Continental 3, 5 , 6? biorąc pod uwage wszystkie parametry, czyli na suchym na mokrym, w zakrecie, i zuzycie?
LCQ
5p czy 6 to duża rozmiarówka ok 19-21", 5 od 17" w gore
Lincoln e30ix
Conti Sport Contact jest fajne do 200-250ps, sądziłem że podobnie będzie przy 400, niestety pomyliłem się, nie było ani trakcji, ani trwałości.
Dobrze jeździ mi się na Michelin Pilot Sport 2, lepsze od 3, ale gorsze od SuperSportów.
LCQ
Miałem też SC3 225/40/18 4x4 330 KM, super sie jeździło
Kmicic 540
Mam na myśli tylko 18 cali. To w SC6 nie ma 18-tek? uuu... Nie ładnie z ich strony.
LCQ
5p było od 19-22", 6tka pewnie podobnie trzeba sprawdzić nie pamiętam
Joker
CYTAT(Lincoln e30ix @ Sun, 17 Jan 2016 - 13:10) *
Dobrze jeździ mi się na Michelin Pilot Sport 2, lepsze od 3, ale gorsze od SuperSportów.

Już któryś raz czytam tę opinię (PS2 > PS3) - co konkretnie, trakcja, zachowanie na mokrym czy twardość ścianki (w sensie twardsza to dla wielu lepsza jeśli chodzi o sport). ? Bo miałem PS3 i byłem zadowolony, szukać ew. PS2?
gucior
QUOTE (LCQ @ Sun, 17 Jan 2016 - 13:32) *
a w jakim masz rozmiarze? 5P to inny model niż 5, starszy, obecnie w ofercie jest już 6tka


Ja mam na 45 amg Conti 5p w rozmiarze 235/40 18" wiec musialo byc tez w mniejszych niz 19" smile.gif
Produkcja 40/14
LCQ
Jest w cenniku, wprowadzili ją pod mercedesa specjalnie wynika to z rynku OE, drugi rozmiar 255/35/18 to też opona której nie było, rownież MO. Na początku prezentacji 5p nie było 18".
Lincoln e30ix
CYTAT(Joker @ Sun, 17 Jan 2016 - 16:45) *
Już któryś raz czytam tę opinię (PS2 > PS3) - co konkretnie, trakcja, zachowanie na mokrym czy twardość ścianki (w sensie twardsza to dla wielu lepsza jeśli chodzi o sport). ? Bo miałem PS3 i byłem zadowolony, szukać ew. PS2?


Piszę z doświadczenia swojego i ludzi którzy lubią "pocisnąć", że PS3 nie jest następcą PS2, zresztą obie opony sa równolegle oferowane. Nastepca jest dopiero PSS, która jest świetna i podobnie jak PS2 montowana w kilku topowych modelach Niemieckich producentów. Osobiście oceniam głównie przez pryzmat trakcji i trzymania bocznego (dry/wet). Masz F10 więc możesz zerknąć na czym śmiga obecne M3/M5.
Driftman
Moja opinia może być nie miarodajna bo przy mocy 500KM i prawie 800NM, oraz napędzie na tył ciężko oczekiwać super trakcji, ale CSC3 na suchym klei całkiem nieźle, jak jest zimno trzyma sporo słabiej, czy mokro-to kaplica.. W zakrętach dobrze się trzyma, dobrze hamuje. Przy dużych prędkościach jest cicha i stabilna.

Komfort jest na 4. Opona nisko profilowa nigdy nie będzie typowo komfortowa.

Ścieranie o dziwo nie jest duże.
255/45/18. Na nowy sezon w lato wlatuje 20" i przynajmniej 275 bo ASR ciągle ma co robić biggrin.gif
Cocoplasto
Szybkie pytanie: michelin pilot sport 2 vs pilot sport 4. Cena podobna. Ma ktoś porównanie, używał ktoś? rozmiar 18. Auto 4x4. Jazda codzienna mieszana.
ppet
Zwykle jest dylemat: dobra przyczepność czy trwałość?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.