MadeInPoland
Thu, 23 May 2013 - 10:04
Witam, w LS430 hamulce to parodia, 2 tony samochód, średnica przód 315. Po rozgrzaniu rzuca kierą na wszystkie strony.
Mogę kupić zestaw pływający XYZ za 10k PLN mniej więcej.
Czy są tańsze, bezpieczne opcje?
Jakie samochody mają pływające tarcze w serii? Powiedzmy, że dorobiłbym środki, ale od czego brać tarcze, średnica ok 350 na początek.
Czasem się czytuje, że z cayenne dawkuje się hamulec, ale z tego co widzę na allegro nie ma tam pływających.
Chyba, że 350-380 mm da radę i bez pływania, jest w jakimś samochodzie działający dobrze hamulec nie pływający?
We wszystkich wozach jakie miałem i mam po kilku wyjazdach na A4 tarcze biją, nie wiem czy jestem taki killer dla hamulca czy takie tandetne to wszystko? Nie hamuję co kawałek, ale wiadomo co 200 km/h + i wyjeżdżający zestaw na lewy pas robią z hamulcami. S4 b5 też wydawało mi się, że jak kupiłem to miał proste tarcze, raz się spieszyłem do pracy i po hamulcach, bije może mniej niż w lexie, ale nie ma jazdy.
W ścigaczu mam pływające i nie ma problemu żadnego, a tam czasem jest stop and go max kita z pasażerką i na hamulcach nie robi to wrażenia.
Wnioskuję więc, że tylko pływające działają.
malin90
Thu, 23 May 2013 - 10:56
moze tarcze od WV phaeton 360mm ? roztaw zblizony, moze nawet bez przeróbek na szpilki wejdzie, ewentualne drobne rozwiercenie otworów, wybór spory od gładkich po nacinane i wzmacniane za przyzwoita cenę, tarcze grópy WV są owiele grubsze niż w toyocie, no i do tych tarcz pasuje konkretny zacisk 6-tłoczkowy od Q7
chętnie posłucham opini bo mam podobny problem w swojej toyocie
MadeInPoland
Thu, 23 May 2013 - 11:04
malin90 najłatwiej chyba będzie zapiąć tarczę z ISF, ma taki sam rozstaw. Do tego jakiś dobry zacisk z adapterem. Jak się mają takie adaptery w świetle prawa i przeróbka hamulców, można to zrobić tak, aby móc spać spokojnie?
EDIT: ISF ma również 360mm i rozstaw jak w LS430 czyli 114.3, więc pasuje, ale:
http://www.clublexus.com/forums/is-f/58963...n-warranty.htmlSkoro 360 mm nie robi roboty w jeździe po bułki, to ile potrzeba na autostradę?
malin90
Thu, 23 May 2013 - 11:19
z tarczą zeczywiście słabo poszukałem, ale jest 4mm cieńsza, niby mało ale w odporności na przegrzanie to już chyba spora różnica, dróga kwestia to zacisk 6 tłoczkowy to juz naprawde ogrom i tez owiele lepiej odprowadza ciepło niz 4 tłoczkowy, a czy ten od Q7 podejdzie pod tą cieńszą tarcze to nie wiem, a z własnego doswiadczenia wiem ze adaptery bez problemu przechodzą przegląd, po prostu muszą wyglądać pewnie, a z cudzej opini to w razie wypadku jezeli układ hamulcowy nie zawinił to przymyka sie oko jeżeli został zmieniony na lepszy
a Phaeton stosuje również 8-tłoczkowe zaciski i tarcze znoszą hamowanie z 300 ale pod 2 tony to 6 tłoczków powinno być z zapasem
dla własnego spokoju trzeba wybrać polisę OC taką w której dopuszcza się tuning, bo nie wszystkie ubezpieczenia na to pozwalają i moze być problem wrazie W
ju-by
Thu, 23 May 2013 - 11:31
Po co kombinować skoro StopTech ma gotowy big brake kit do tego modelu?
malin90
Thu, 23 May 2013 - 11:40
zaciski Q7 z adapterami ok 1500-2000 jeśli po malowaniu proszkowym, dobre tarcze 600-1500 szt wzalezności od potrzeby, czyli niebo taniej niż gotowiec
MadeInPoland
Thu, 23 May 2013 - 12:04
Tylko czy te dobre tarcze będą się giąć czy hamować? Jeżeli nie są pływające?
Ten stoptech z tego co widzę, to pływające tarcze, ale czy może ktoś potwierdzić?
Cena Stoptecha podobna do XYZ i trzeba podjąć decyzję czy bawić się w to czy odłożyć te 10kPLN, dołożyć i kupić samochód, który w miarę jeździ i hamuje w serii.
Mam na myśli coś co napędza się szybciej od ls430 i hamuje szybciej. Kupiłbym DB9, ale brakuje funduszy i rozważam tańszą alternatywę w postaci CLS AMG bądź quattroporte, które można za 100k dostać, czy te samochody hamują?
Gr00bY
Thu, 23 May 2013 - 12:33
Pierwsza rzecz którą się robi w Q7 to wymienia się hamulce na duże brembo bo to w serii nie działa.
MadeInPoland
Thu, 23 May 2013 - 12:35
GrOObY jak duże brembo? Pływające?
malin90
Thu, 23 May 2013 - 12:36
z pływajacych tarcz co by je za duzo nie przerabiać przychodzi mi juz tylko do głowy tarcza od RS3 370mm albo bardziej dostepna RS6 365mm, i za duzo sie na nie nie wyda, bo jezeli byś chciał dać te 10tys na lebsze auto to napewno bys takie znalazł, tylko gdyby iść tym tokiem rozumowania to by tuning nie istniał bo przewaznie wydaje się wiecej jak to warte, ale liczy sie satysfakcja
i upodobanie do samochodu
Gr00bY
Thu, 23 May 2013 - 12:46
CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 23 May 2013 - 13:35)
GrOObY jak duże brembo? Pływające?
Dokładnie bo ten shit seryjny to można co najwyżej spowalniaczem nazwać. Ja rozumiem, że wkładanie zacisku seryjnego z Q7 do Golfa czy Civica robi robotę, ale jak włożycie to do takiego kloca jak LS430 to nadal będzie hamowało słabo...
MadeInPoland
Thu, 23 May 2013 - 12:49
satysfakcja jest wtedy jak się na czas dojeżdża na spotkanie lub do pracy. Fakt, nie należę do grupy osób, które wydadzą 100kPLN w tuning ls430 zamiast kupić po prostu CLS AMG na przykład. Efekt podobny a mnóstwo czasu zaoszczędzone. Życie jest zbyt krótkie aby wyważać otwarte drzwi. Chcę 4-4.5 s 0-100 w wygodnym samochodzie, mogę poświęcić 2-3 lata i mnóstwo życia na mody ls430, który za te 3 lata zardzewieje i okaże się, wówczas byle tdi lub tfsi robi 4 s 0-100, a panamera i jej koleżkowie mają po 1000 KM bez turbiny.
Inna sprawa kupić nową panamerę czy dbs i zrobić konkretny mod i uzyskać kreski, których nikt na świecie nie ma i to jest wg mnie konkretny tuning.
MadeInPoland
Thu, 23 May 2013 - 12:51
GrOObY możesz napisać jakie średnice ma to duże pływające brembo?
MadeInPoland
Thu, 23 May 2013 - 12:53
Fakt, że za te 3 lata może wzbudziłbym tutaj na forum coś na kształt zachwytu i może jeszcze gdzieś indziej.
Życie to kwestia priorytetów, każdy ma inne.
W kwestii hamulca GrOObY potwierdza moje przekonanie, że tylko pływające tarczę będą tutaj dobrze działać, więc najrozsądniejszym wyborem jest gotowy kit ala stoptech czy XYZ. Czy ktoś ma inne zdanie?
Więc albo 10k albo zwykłe tarcze i odarcie ze złudzeń o skutecznych hamulcach w ls430.
BeeMiX
Thu, 23 May 2013 - 14:38
Bez przesady że 360mm nie dadzą rady, sporo supercarów ma podobne nie pływające tarcze i nie ma problemu. Czasem nawet mniejsze. Zresztą hebel w ISf jest sporo lepszy jak np. w M3 E90. Oczywiście każdą tarczę można pogiąć jak sie nie umie jeździć, a ten przypadek z Club Lexus jest odosobniony. Oprócz ISfa i LFa wszystkie Lexusy mają słabe hamulce, te z lat 90tych to w ogóle tragedia. W Japonii wszystkie auta i tak były zablokowane do 180kmh także nie potrzebowały nie wiadomo jakiego hebla.
Ja do swojego auta wsadzam przód i tył z tarcze z ISf'a 360mm/345mm + 8 tłoczek z LP640/Gallardo/R8/RS4/RS5/RS6/Phaeton i 2 tłoczek brembo na tył z Cayenne, przewody w oplocie. Jak narazie wygląda to obiecująco i zamknę się w trochę ponad 4 tysiacach PLN. Tarcza z ISf brembo to po dobrych zniżkach 300zł przód i 320zł tył, so go figure it out. Nie wiem jak w LS ale u mnie podobno wchodzą od kopa na bębny z tyłu więc nie stracę ręcznego. No i mają świetne odsadzenie także nie ma problemu z ET felgi. Jak Ci się nie podobają klocki TRW za 300zł to możesz wsadzić DS2500 za 1500zł, ale jak z mojego doświadczenia nie palą się w 750 konnym R8 na torze, to w Lexusie chyba też dadzą radę ? No chyba że musisz codziennie hamować kilka razy pod rząd z 250 do 100, to nawet 400mm i 12 tłoczków Ci nie pomoże.
Aha, te zaciski 8 tłoczkowe są takie same jak w kit'cie Brembo za 10 tys $.
Zejdz trochę na ziemie, to tylko zwykły prosty, 280 konny Lexus który przez następne 15 lat nie zardzewieje a przez ten czas serwis będzie tańszy jak jedna wizyta w ASO Astonem czy AMG. Nie wiem czy chcesz się żalić czy pochwalić że stać Cie na AMG a tuningi się nie opłacają. To ostatnie to nie jest wielkie odkrycie.
MadeInPoland
Thu, 23 May 2013 - 14:59
Na ziemię sprowadziły mnie wczoraj te hamulce, jak potrzebowałem autostradą dostać się szybko do pracy. Po zjeździe z autostrady długo jeszcze nie dało się hamować, oczywiście można było się zatrzymać, ale takiego rzutu kierownicą jeszcze nie widziałem. Samochód co prawda 280 KM ale 2 tony waży prawie i te 315 mm jest zabawne wg mnie.
W rajdowym samochodzie mam seryjne tarcze i na OS hamuje się ostro, a nie ma takiego gięcia tarcz.
Tarcze z ISF to kusząca opcja dla mnie w wersji budżetowej. Dzięki za cenne informacje.
Czy marka Kido warta zaufania czy to jacyś nowicjusze?
http://www.ebay.co.uk/itm/KIDO-6-POT-BRAKE...=item3a5db1d8fcP.S. Na podstawie tych fotografii można stwierdzić, że zwrotnice w LS430 oraz ISF są bardzo podobne o ile nie takie same wymiarami i mocowaniami wachaczy oraz sworzni. Może ktoś bardziej obyty w lexach to potwierdzić?
Na podstawie obserwacji nie można wykluczyć, że całe zwrotnice przednie oraz tylne podejdą do ls430 bez żadnej rzeźby.
http://www.edmunds.com/car-reviews/track-t...walkaround.html
BeeMiX
Thu, 23 May 2013 - 16:19
Ale po co chcesz zwrotnice zmieniać? Tarcze na 99% podejda od kopa. Jak tarcza z LSa wchodzi do SC i GS, to tarcza ISf ktora jest bolt on w SC GS pownna byc bolt on w LS. Kupisz używany zacisk 8 tloczkowy a do tego dorobisz adapter. Opcjonalnie jakaś prowadnice powietrza i zapomnisz o problemie. Wg mnie to najrozsadniejsza opcja, BBK za 10tys to overkill, chyba ze chcesz po prostu wydać kasę i masz to gdzieś.
Odpuścił bym te chińskie hamulce.
A co do rajdowki to nie lata 250kmh i waży tyle co nic, także porównanie trochę nie trafione
MadeInPoland
Thu, 23 May 2013 - 16:28
zaciski w ls sa inaczej mocowane niż w isf. jezeli zwrotnice pasuja to montuje cala zwrotnice z zaciskiem oraz tarcza. jezeli nie pasuja to dorabiam adapter i mocuje zaciski z isf, ponieważ wydaje mi sie, ze dwa tloczki mniej nie beda wyzwaniem i zaciski szesciotloczkowe z isfa sobie poradzą. mylę sie?
rajdowka też swoje waży i nie ma tarcz 315, ale 288 i jest deptane non stop, wg mnie dostają tam hamulce dużo większe baty.
BeeMiX
Thu, 23 May 2013 - 16:37
Nie myślisz się ale zacisk z ISf jest sporo droższy i dużo cięższy do znalezienia jak 8 tloczkow brembo z VAGa. To chyba ten sam zacisk co jest w GT-Re i czymś tam jeszcze. Koszt dorobienia adapterow będzie mniejszy jak eksperymenty ze zwrotnicami, wymienianie lozysk itp. Więc po co wywazac otwarte drzwi
jackkpl
Thu, 23 May 2013 - 16:59
Czy to napewno jest wina tarczy, ktora zaczyna bic? Ja mialem podobne efekty przy gownianych klockach. Tarcze nowe, mierzone miernikiem zegarowym na aucie, bylo w zakresie tolerancji, natomiast przy hamowaniu ze 160-180 zaczynalo bic w okolicach 80km/h. Slabe klocki dawaly taki efekt.
MadeInPoland
Thu, 23 May 2013 - 16:59
mam namiar na rozkladanego isfa, jutro sie sprawa wyjaśni czy sa zaciski i za ile. wolałbym zalozyc komplet zaciskow z tarczami z nadzieja, że balans jakotaki bedzie bez megarzeź
jeżeli zwrotnice pasują to jest to najmniej czasochłonne rozwiazanie dla mnie, łożyska zostaja, montuje po prostu kompletne zwrotnice
BeeMiX
Thu, 23 May 2013 - 17:02
Jak możesz to zapytaj czy jest kierownica z tego ISfa w normalnych pieniądzach do oddania.
daroot
Thu, 23 May 2013 - 20:57
Jacek, mam podobne auto parametrami do Twojego. Safrana waży 1650kg i ma coś koło 200KM w serii. Oryginalna tarcza z przodu była 280mm, non stop brakowało mi hamulca. A lubię ostro jeździć, wykorzystuję możliwości auta
Założyłem w zeszłym roku 324mm i dobry klocek. Różnica jest ogromna, zresztą mam wykresy z pomiarów na rolkach - mogę udostępnić.
Nie zdarza mi się w tej chwili praktycznie problem z hamulcem. Fakt że moje auto lżejsze oraz słabsze, ale niewiele
Także mi też się wydaje że te 360mm to przesadzone mocno.
MadeInPoland
Fri, 24 May 2013 - 08:24
Darku skoro wystarcza Ci 324 to mi powinno 360 mm, 315 wątpliwe.
Jaki masz klocek w sarfanie teraz?
daroot
Fri, 24 May 2013 - 08:42
CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 24 May 2013 - 08:24)
Darku skoro wystarcza Ci 324 to mi powinno 360 mm, 315 wątpliwe.
Jaki masz klocek w sarfanie teraz?
Mam założonego teraz Zimmermann'a. Ale modelu nie pamiętam.
BeeMiX
Sat, 25 May 2013 - 22:41
Mam info z pola walki nad moim BBK i tylne tarcze wchodzą idealnie na miejsce bębna od ręcznego takżę bez przedabiania ręczny zostaje działający
MadeInPoland
Sun, 26 May 2013 - 09:49
Ja mam dostęp do niedrogich gratów z ISF i kupuję te hamulce. Kierownica nie jest niestety do sprzedania. Dam znać czy to wchodzi do LS430.
BeeMiX
Tue, 28 May 2013 - 04:25
Tył 345mm + tylny Cayenne/Q7
Daj znać na PW co jest do wzięcia, może fotele czy coś
MadeInPoland
Tue, 28 May 2013 - 22:10
Zaciski niepozorne.
Ciężkie są te felgi z 350Z?
ISF też ma kute i stosunkowo lekkie.
BeeMiX
Thu, 30 May 2013 - 04:49
Niepozorne ale też są Brembo i też mają 2 tłoczki jak te w ISf, wyglądają nawet podobnie.
Felgi przód 8.25kg tył 8.45kg, bardzo leciutkie.
No i przód poskładany na próbę przed malowaniem. Dzięki fajnemu offsetowi tych tarcz nie ma potrzeby żadnego dystansu. Choć pod 18 cali ten wielki zacisk wchodzi bardzo ciasno.
SenTex
Sun, 02 Jun 2013 - 13:27
Wgryze się w temat... Zaciski 4 tłoczkowe z LS/SC 400/430 są takie same?
ledziu
Sun, 02 Jun 2013 - 22:12
Są mniejsze pod tarcze 315
BeeMiX
Mon, 03 Jun 2013 - 06:32
CYTAT(SenTex @ Sun, 02 Jun 2013 - 13:27)
Wgryze się w temat... Zaciski 4 tłoczkowe z LS/SC 400/430 są takie same?
SC400 (jeden tłoczek)->SC430- (dwa tłoczki)>LS400 (cztery tłoczki)->LS430 (wieksze cztery tłoczki). Ale to wszystko lipa między 280-315mm. Nie ma co sobie tym zawracac głowy, chyba że hebel z LS400 do SC bolt on
SenTex
Mon, 03 Jun 2013 - 10:43
raczej mi po glowie chodzilo posadzenie zacisku 4tloczkowego z LS na tarczach Supry 324mm do IS, tylko pytanie czy to upcham pod 17" czy tylko 18" wchodza w gre
MadeInPoland
Mon, 03 Jun 2013 - 15:04
Nie wiem jak 324 w suprze, ale u mnie w LS430 są felgi 16 cali, więc wydaje mi się, że powinno Ci się udać.
BeeMiX
Wed, 05 Jun 2013 - 01:32
Zależy jaka 17stka, nie można jednoznacznie powiedzieć. Te zaciski są szerokie i przy niektorych felgach ocieraja o ramiona felgi.
ledziu
Wed, 05 Jun 2013 - 08:03
Jak się dłubie przy zaciskach to później już nie ma co się patrzeć tylko na rozmiar felgi i ET tylko też na ukształtowanie ramion.
O tyle się komplikuje sytuacja że możemy mieć szeroką felgę ale musimy zastosować dystans który uniemożliwia założenie szerokiej gumy bez ruszania błotników.
BeeMiX
Fri, 07 Jun 2013 - 05:55
Te moje Rays'y mają z przodu ET30 i bez problemu wchodzą na ten zacisk. Jest ciasno przy bębnie ale przy ramionach felgi idealnie. Kolega próbował założyć swoje 18x8.5 ET20 Work Emotion by sprawdzić czy taki setup wejdzie mu do S14a i lipa, wadzi o zacisk.
TomasCrown
Wed, 25 Mar 2015 - 09:04
Przepraszam, że odświeżam temat, ale jestem posiadaczem LS430 i właśnie szukam sprawdzonych rozwiązań dla poprawienia hamowania w tym aucie,
jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie w temacie to proszę o pomoc.
gongo
Thu, 06 Jul 2017 - 00:22
Temat ciągle popularny
Panowie jak wygląda sytuacja ze zmianą zacisków? W mieście seryjne dają rade ale na trasie słabo.
Ktoś wrzucał zaciski od Phaetona 5.0 TDI? 360x34mm wydaje sie że byłoby idealne do tego auta.
MadeInPoland
Thu, 06 Jul 2017 - 15:52
Ja zamontowałem z Phaetona W12 Brembo 8 tłok i hamuje sporo lepiej. Tylko tych klocków seryjnych Jurid nie polecam. Jak będę wymieniał to kupię inne.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.