Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Tuleje poliuretanowe
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2
kazip
Witam zamówiłem sobie do civica tuleje poliuretanowe z olkusza, wybrałem najtwardsze ok 90ShA. Jak to jest z twardością tulei wzgędem koloru, przyszyła mi para czerwonych i para pomarańczowych pod jaką twardość to może podchodzić?
Pozdro
Denek
Zapytaj. Ja brałem do innego auta ze Strongflex i też przyszły w różnych kolorach, ale twardość taka sama.
CELICA FAN
Ja z Olkusza mam czerwone/były zamawiane jako standardowe 75 sha.
kazip
Tak myślałem że olali mnie i wysłali to co mieli pod ręką...
mat13por
ja tez prosiłem o dwie twardości, a dostałem komplet zółtych..
kazip
czyli wychodzi na to że czerwony to standard ok 75ShA pomarańczowe ok 85ShA a żółty ok 90ShA
Dr Red Devil
Dopytajcie się u producenta/dystrybutora, bo kolor w ogóle nie musi oznaczać twardości, pełni jedynie funkcję dekoracyjną, bo barwnik można dodać do każdej żywicy. Dlatego lepiej to wyjaśnić u źródła.
kazip
Właśnie z producentem nie ma najlepszego kontaktu zamawiałem do 4 generacji podałem vin kod nadwozia i przysłali mi do 5g, musiałem odsyłać
mocwiatru
75 - Czerwone
90 - Żółte
Chodzi o poliuretany z olkusza
cowboy
jak wyglada jakosc z Olkusza bo czytałem negatywne opinie ?
troche mnie to zniechęca...

czy warto dpołacic do Powerflexa, który ma dozywotnią gwarancie i tujeki z nierdzewki ?

kiedy kupowałem 90 SH z Bikopuru we Wrocławiu, czy to obecnie strongflex ?

http://www.strongflex.eu/pl/audi-80-90-b2-...nego-sport.html

co brac do audi 80 quattro ?

Toldi
ja jedynie wyczytałem że z Olkusza mocno trzeszcza......
W Toledo mam powerflexy i jak na razie błoga cisza od roku smile.gif
chyba jednak warto dopłacić do Poreflex'a - no chyba ze auto tylko na tor - to miał bym to w du***pce wink.gif
cowboy
no własnie auto tylko na tor

tuleje sanek sa stalowe, wiec i tak bedzie mega sztywno i mega głosno

problem z Olkuszem dotyczy głównie jakosci wykonania, ze cos tam nie pasuje , sa luzy itd

z bikopuru byłem zadowolony ...

jakies opisnie od tym strongflex z Wrocławia ?
greg-si
Mam poli z olkusza i strongflexa zarówno w zawieszeniu jak i stabilizatorach silnika.
Dla mnie osobiście lepiej wypada olkusz. Tuleja jest pełna, na całą długość otworu, w strongflex zawsze w środku jest jakiś luz.
Ani jedne ani drugie mi nie trzeszczą, skrzypią czy co tam jeszcze.

Będę zamawiał teraz w olkuszu do dupowozu.
Bardzo podoba mi się podejście do klienta. Jak czegoś brak w ofercie i zwymiarujesz to wyślą Ci taki element jaki chcesz.
reza
zakładaliśmy poli już do kilku e36 i na pierwsze wrażenie strongflex wydaje się lepszy od deutera(olkusz) ale jeśli chodzi o zachowanie auta,prace zawieszenia i wytrzymałość to deuter jest chyba lepszy. np. tuleje tylnej belki u strongflex'a są tak skonstruowane ze i tak wyrwie wózek, natomiast tuleje deutera mają inną budowę i są dociśnięte do budy i wózka nie ma szans wyrwać... ja np. mam u siebie obecnie deutera granatowego/niebieskiego 95sh...
shak
Strongflexa miałem w ibizie ~80kkm i zero problemów - kilka razy po zimie potrzeszczały.
MuMineQ
Najgorszy syf jaki miałem to energy suspension, w górnych wahaczach i mocowaniach stabilizatora dostały luzów bardzo szybko. Bikopur i powerflex nadal jak nowe a przelot na nich to kilkadziesiąt tysięcy km.
cowboy
no tak ale bikopuru zdaje sie juz nie ma ?
Pan. B
Cowboy ja teraz zakładałem do e36 tuleje przednich wahaczy 75sha z deutera. Smarowane smarem silikonowym i nic nie trzeszczy, spasowanie idealne nie było żadnych problemów z montażem. Zobaczymy jak będzie po dłuższej jeździe.
Sev
Bikopur obecnie zwie się Strong-flex.
cowboy
OK
w strongflexie (czyli tak jak myslałem dawny bikopur) zamówiłem 90 sha pod tylni stabilizator bo olkusz nie robi tego akurat
http://www.strongflex.eu/pl/audi-80-90-b2-...nego-sport.html

w Olkuszu (deuter sc) zamowiłem tuleje pod stalowe wahacze do B4 ponieważ dają podkładki metalowe
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/audi-80-am...owego-1szt.html

i podobno zwiekszyli srednice prawie do 38mm zeby nie było luzów
mam nadzieje ze bedzie OK bo podobno cos tam poprawiali

stab przedni Olkusz ogarnia prawie 2 razy taniej niz stringflex (60 za komplet vs 51 za sztuke)
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje-sta...allroad-r8.html
http://www.strongflex.eu/pl/audi-a6-98-05/...29mm-sport.html

mnie tam trzeszczenie nie przeszkadza bo moje auto jest tylko na tor i bedzie jak taczka, tam wszystkoe bedzie warcec, rycec i cescec wink.gif chodzi żeby sie te polurietany nie rozpadły i ciasno weszły
jakby sie cos działo to dam znac..
greg-si
CYTAT
chodzi żeby sie te polurietany nie rozpadły i ciasno weszły

Myślę że będziesz zadowolony. Po wrzuceniu PU trochę ciężko jest skręcić zawieszenie bo na gumie łatwo wszystko naciągniesz, na PU już tak nie jest, wszystko jest sztywne jak nie powiem co.
cowboy
jezdziłem juz na 90 sha wiec wiem o co chodzi

u mnie w golfie az pourywało łaczniki stabilizatora przedniego wink.gif
DanQuattro
A jaka twardosc seryjnej gumy? Gdyby chciec wymieniac bez utwardzania? Na internecie znalazlem 80sHa, ale wydaje to mi sie zawyzona wartoscia.
Techno
średnio od 60 do 80 Sh w oem
cowboy
DanQuattro: mozesz kupic meyle HD bedzie troche twardziej niz seria ale na pełnej gumie

http://allegro.pl/tuleje-wahacza-meyle-hd-...4020501217.html
dżordżyk
Meyle HD jest rewelacyjne. Używam i chwalę. Nie wsadziłbym jakiegoś kolorowego plastiku do zawieszenia. Tym bardziej powinien być zakaz stosowania poli w aucie które poruszają się po drogach publicznych. Bo jak się komuś zawiecha urwie w trakcie jazdy to skutki mogą być tragiczne.
Kmicic 540
Mój znajomy miał komplet Power flexa w e39 540 i po pół roku normalnej eksploatacji na śmietnik, stwierdził ze nigdy wiecej plastiku, tylko ori. Koszty dla niego nie miały znaczenia bo dziany gość,i chciał spróbowac... A ja sądze ze moze to tez zalezeć od masy auta (E39 540ia prawie 2 tony i silnik ponad 340 KM) zrobiły swoje, na torze nigdy nie jezdził. A co do Mayle HD to moje zdanie jest zupełnie odwrotne- Badziew jakich mało ( używałem w e34) części Meyle poddały sie pierwsze z całego auta... Lemforder to jest cos co w kazdym aucie daje rade.
chudini3
Tuleje tuleją nie równe, myślę że jakby kupił poli z olkusza to byłby zadowolony ;]
FOOR!4
CYTAT(chudini3 @ Fri, 05 Dec 2014 - 09:24) *
Tuleje tuleją nie równe, myślę że jakby kupił poli z olkusza to byłby zadowolony ;]


Mam w 80 CQ poli z Olkusza i ogolnie sobie chwalilem. Nie mialem klopotu z montazem (oczywiscie praska byla przydatna) jakosc wykonania akceptowalna dopoki nie masz Powerflexa w lapie dla porownania.
Niestety wszystkie plusy zniknely po roku jak zaczelo trzeszczec. Moze jakby to byla zabawka to by mi nie przeszkadzalo jak pisal Cowboy ale w dupowozie...zwlaszcza w starym i zadbanym...nie wypada...no i wq.... excl.gif
Jak bedzie okazja to wjedzie komplet Powerflexa.
Nie warto inwestowac w gumowe scierwa, ktore parcieja juz na polce. To tyle z praktyki.
tomiw
Ja również mam poliuretany z Olkusza zółte wszędzie gdzie tylko się dało w zawieszeniu i po 2 latach i około 16k Km żadnego skrzypienia czy innych problemów.
MS13
Ja do golfa 4 (DD) kupilem ze strongflexa wszystkie żółte, oprócz tylnych przednich wachaczy (czerwone, żółte mi odradzono podobno pękają wachacze) zrobilem na nich 65 tyś nic nie skrzypi zadnych luzów
barcikula
To chyba mój pierwszy post więc witam, co do olkusza mam mieszane odczucia jeżeli chodzi o wymiarowość. Zakupiłem komplet żółtych tulei do e36 318is chyba w 2013, auto na kieleckie superoesy.
Co nie pasowało, tuleja mocowania dyfra ta bliżej wału ( ok. 1 mm. za duża ), acentryczne tuleje przednich wahaczy ( 0.5 mm. za duże ), tuleje tylnych wzdłużnych wahaczy średnicę miały dobrą ale szerokość była za duża, którą trzeba było ściąć, mocowania stabilizatorów do budy/wózka tu muszę nadmienić, że średnice otworów były dobierane do zestawu Eibacha, które były dobre ale rozmiar samych tulei nie pasował do ori obejm, mocowań. Zostały jeszcze do zamontowania poli poduszki silnika, skrzyni, końcówek drążków stabilizatora. Smar silikonowy dołączony do zestawu nie wystarczył nawet na złożenie tylnej belki. Czy piszczą? U mnie trzeszczą, strzelają, stukają, wszystko mija na jakiś czas po zaaplikowaniu silikonu w spreju w szczeliny otwór/tuleja.
Ogólnie nie jestem zły bo to nie oryginał tylko zamiennik a oszczędny ( skąpy) dwa razy traci, lepiej wydać więcej na pewny produkt.
To co mi się podobało to kontakt ze sprzedającym, ogólny rozrachunek 3.
adakol
witam,

szukam tulei poliuretanowych do E32 znalazłem kilka firm i nie wiem czy jest jakaś róznica w jakości pomiędzy nimi zastanawiam się nad zakupem z firmy MPBS http://mpbs.pl/pl/e32-1986-1994/798-bmw-e3...za-tylnego.html czy ktoś kupował juz z tej firmy i czy polecicie ten produkt.

golfiarz1
ja w golfie 2 4x4 na poczatku testowalem polskie produkty bylem srednio zadowolony z jakosci i po 3 latach robily sie twardsze . od 4 lat mam kpl z powerfleksa i jest niebo a ziemia a kpl na cale auto wyszedl 30 % drozej i co najwazniejsze dostalem kazda tulejke do zawieszeni a w olkuszu lub wroclawiu byly tylko wybrane ,mysle ze lepeij dolozyc czasem i miec sprawdzona jakosc o dozywotnia gwarancje powerfleksa
Onyx
W jednym aucie mam produkt Olkusza - 75Sha, zdecydowana poprawa czucia pracy i precyzji zawieszenia i jego delikatne usztywnienie. Nic do tej pory się nie rozpadło smile.gif
W drugim aucie zastosowane zostały tuleje, również polskiej produkcji, Unit Racing o twardości 85 Sha robione na zamówienie pod konkretne auto. Wg mnie o wiele trwalsza i sztywniejsza konstrukcja - z użyciem tulejek aluminiowych. Koszt większy niż Olkusza, ale jakość lepsza niż jakiekolwiek typowe poli wkładki - nawet od powerflexa.
2 tuleje posiadają dodatkowo system wewnętrznego smarowania.

MisioLBN
Panowie bo widzę że ile osób tyle zdań. Mój samochód to 206 2.0 16v jako DD. Problemem są przednie wahacze które rok w rok mi się kończą a że głupia konstrukcja to trzeba cały wahacz wymieniać bo sworznie nie wymienne. Pomyślałem sobie że kupie używany komplet za ~100zł zamiast ponad 500zł za nówki i wyślę do magika co to przerabia te wahacze żeby były wymienne sworznie plus dorzucę poliuretan i bd miał z głowy. No ale po waszych komentarzach zacząłem się zastanawiać czy poprostu nie wymieniać w swoich tulei na lemfordery czy TRW dopóki nie padnie mi sworzeń. Moje wahacze to TRW jtc949 i jtc950 czyli pływająca tuleja. Z góry dzięki za opinię.
Tomak2
Witam,

Założyłem tuleje Strongflex do tylnej belki i dyfra i do wszystkich wahaczy o twardości 90. Producent zapewniał że poprawi się znacznie stabilność auta ale nic nie mówił że pojawią się jakieś piski. Aktualnie moje auto piszczy jak cholera w przedziale 120-160 najbardziej. Pisk narasta wraz z obrotami wału i brzmi podobnie do skrzyni sekwencyjnej w rajdówce

Auto BMW e36

Ktoś coś słyszał takiego?

Pozdrawiam
marcinm
Znam taki przypadek w Subaru. Po wymianie tulei dyfra i jakichśtam jeszcze w tylnym zawiasie zaczęło huczeć/wyć jakieś łożysko. Znajomy wymienił więc łożyska z tyłu, potem półosie, dyfer, wał i nawet skrzynię, aż w końcu zmienił rzeczone tuleje z powrotem na oryginał i wycie ustało biggrin.gif
[Yossarian]
Więcej smaru chyba trzeba tongue.gif Miałem w E36 komplet poliuretanow z Olkusza i nic nie skrzypialo, więc da się wink.gif
kirpek
Ja mam któryś tam komplet z olkusza już.
pierwszy komplet na całe auto do e36, nic nie skrzypiało, ale zastrzeżenia do tulei poprzecznych wachaczy od strony dyfra, otwory większe niż średnica tulei. nie zamontowałem tego, tak samo jak nie montowałem tulei wahliwej z poli, bo powodować ona będzie wyginanie wahacza- a to jego pęknięcie.

z bikopuru miałem w wózku z e46, nie odczułem pogorszenia komfortu i przednie 75sh z olkusza. przednie tuleje z olkusza są fajne, bo są dwu częściowe, i smaru używam wyłącznie między te dwie tujeki. zero skrzypienia czy zużycia po 2 latach, przedni stab deż na poli z olkusza, smar między stab a poli, i jak wyżej zero skrzypienia. tylny stab też w poli. też zero skrzypienia

teraz mam e36 z poli na przodzie, konstrukcja jak w e46, prawie rok na aucie i jest malina. belka tylna też olkusz, z racji konstrukcji zawieszenia, tu się odczuwa twardość tych tulei.

kontakt super z olkuszem. myśle że cena do jakości wychodzi na +.
zawsze gdy jest jakieś niedociągnięcie można zareklamować. ja nic nie odsyłałem, bo wiadomo, jak się rozbierze auto, to nie zawsze jest czas czekać na wysyłki.

i moje drugie spostrzeżenie, jeśli tuleja jest montowana równolegle do wahacza jak np w omedze z przodu, to nawet ten miękki poli jest twardszy jak guma, i zamiast się uginać, wyginać się będzie wahacz. aż pęknie, i właśnie w omedze koledze pękł, ale drugi kolega się nie przejął i zamontował w omedze 2.5dti. jeździ narazie rok i jest zadowolony.

także z moich spostrzeżeń co do poli, należy zwrócić uwagę jak montowana jest tuleja i jak ma pracować w wahaczu, bo może doprowadzić do pęknięcia wahacza. w hondach z zbyt dużą twardość cukierków ludzie niwelowali przewiercaniem tulei w odpowiednich miejscach, żeby miała się jak uginać. tak samo ze smarem co to nie wystarcza, nie daje się smaru wszędzie gdzie popadnie, tylko w miejsca gdzie coś pracuje, się obraca w osi, nie daje się smaru między tuleję a otwór na tuleję itp.
Tomak2
Fajnie tylko moje tuleje nie skrzypią tylko piszczą jak w skrzyni sekwencyjnej. Mam nadzieję ze to się ułoży. Pisk jest taki że nigdzie tym w trasę bez stoperów nie pojedziesz. Najwyżej wrzucę z powrotem te powerflexy i tyle. Miałem tego nie wymieniać ale mnie dziady namówiły i teraz widzę czeka mnie robota głupiego. A miałem wsadzać tylko tyleje w wahaczach. Tuleja od Strongflexa jest 1-2 cm wyzsza od tulei powerflexa

nomad66
Poskładałem całe zawieszenie w e36 na poliuretanach z olkusza, do montażu używałem smaru grafitowanego (wtedy dawali za mało smaru sylikonowego, inna sprawa, że ponoć się wypłukuje z czasem - prawda to?) jeżdżę 4 lata, zrobiłem 70tyś km. Nic nie piszczy, żaden wahacz nie pękł. Jestem bardzo zadowolony, osobiście nie założę już chyba oryginalnych tulei
bob.dsk
Jak poli to tylko Racingflex
foxx
Nie polecam Racingflex, o ile o jakości tulei nie mogę się wypowiedzieć to obsługę maja skandaliczną... zamówiłem miesiąc temu poduchę dogbone'a przez 2 tyg nic, nie odbierają telefonu ani nie odpisują na maile. Po tych 2 tyg nagle ktoś odpisał że im się zamówienie zagubiło i że nie maja na stanie. Poducha miała być wysłana przed świętami do dziś cisza. Dobrze że za pobraniem zamówiłem bo bym jeszcze z kasa popłyną...
yotomeczek
CYTAT(Shymek @ Tue, 25 Apr 2017 - 13:45) *
Ja mam cały komplet poli do silnika i zawiasu w Clio zakupione w Racingflexie i nie było żadnego problemu ani z zamówieniem ani z wysyłką.
Miałeś po prostu pecha - ja ich polecam smile.gif


A jakościowo są lepsi od Olkusza?
Bażant1414
CYTAT([Yossarian] @ Thu, 20 Apr 2017 - 07:21) *

Więcej smaru chyba trzeba tongue.gif Miałem w E36 komplet poliuretanow z Olkusza i nic nie skrzypialo, więc da się ;)

Dokładnie kolego dobrze nasmarowane prawie w ogóle nie skrzypią. Ja jednak od Olkusza bardziej preferuje Powerflex. ;)
Techno
a ja od lat gdzie mogę wkładm Strongflex i jestem bardzo zadowolony, żadnych efektów negatywnych
flapjck1
tez jestem zdania ze bikopur jest najlepszy, ale deuterowe tez sa dobre i sporo tansze smile.gif
Driftman
Ja u siebie mam wszystko w super stanie, ale w przyszłości chciałbym iść w poliuretan ze względu na dosyć rzadkie jedno z aut i dostępność tylko całych wachaczy z ASO (jeden wachacz ze dwa koła)

Mój kolega po wsadzeniu olkusza prawie rozbił auto, tak pływało ! Migiem wyjebał to gówno i wrócił do gumy (mamy takie same autko)
Pytanie do Was: którą firme wybrać jako pewnik.
Auto drogowe, zero toru, weekendowo letnie, lubię pośmigać nim mocniej.

1.Powerflex
2.Strongflex
3.Racingflex
??
Chciałbym zachować resztkę komfortu którego na wybojach i tak prawie niema.

I podpytanie. Do tego Tein, ISC czy może jakieś Prokit eibacha lub kayaba ? biggrin.gif (awaryjność, ewentualna naprawa)
kirpek
Up@ tak jak juz wcześniej pisałem poli nie wszędzie się nadaje.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.