Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Peugeot 106 S16 Turbo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5
moritz86
Witam, chciałem przedstawić moje autko, a przy okazji spytać się o kilka szczegółów.

Silnik:
TU5JP4 odprężony kanapką, seryjna moc 109KM i 150Nm

Turbosprężarka:
Td04-11g z BMW 2.5tds

Wtryskiwacze:
Bosch 370ccm/min z saaba 2.3 turbo

Dolot:
IC z mondeo mk3 2.0 tdci
orurowanie nierdzewka 53mm,
łączniki silikonowe fmic

Wydech:
Od turbosprężarki do końcowego tłumika 2.5" na końcu jakiś pierdzący tłumik ultera do wymiany

Skrzynia biegów:
20CD22 po wymianie synchronizatora dwójki, trochę za długa, na poduszce poli

Sprzęgło:
seria

Elektronika:
det3 fuel implant,
innovate lc-1,
mój komputerek turbo,

Zawieszenie:
wszędzie gdzie możliwe poli, a po za tym seria

Hamulce:
z Peugeota 206, tarcza średnicy 266mm

Koła:
narazie 14" z saxo vts, czekają już felgi po regeneracji 15" z 205 gti

Wnętrze:
jak narazie jeden kubłek bimarco futura oraz pasy omp,
kierowajka z odsadzeniem,
rękawiczki dla drivera omp,
nakładki na pedały sparco,
wyświetlacz biegu mojej produkcji.

Plany:
- remont budy, bo miejscami nadgryzą ją ruda,
- wybebeszyć środek,
- lakierowanie, bo poprzedni lakiernik spierniczył lakier na całym aucie,
- zawieszenie, lekko zglebić i utwardzić,
- większe turbo, lub jak można coś po modzić z aktualną suszarką i tu pytanie do ekspertów da rade coś z nią wymodzić? Szczególnie mi chodzi o większą stronę gorącą.

No i najważniejsze biggrin.gif moc biggrin.gif Autko było hamowane przy doładowaniu 0,4 bara i nie wystrojonym zapłonie (czytaj dla bezpieczeństwa opóźniony). Wynik był 178 koników i 223 Nm. Aktualnie doładowanie jest podniesione do 0.7bara no i wystrojone. Hamowane jeszcze nie było. Jedynie hamownią drogową ecumastera i wyszło ponad 200 koników i ponad 240Nm. Trzeba się wybrać na hamownie smile.gif

To chyba wszystko co można napisać na temat mojego auta. Ogólnie wszystko robione własnymi rękom, oprócz kolektora wydechowego który wyspawał mi Tata.

Foty i filmy:































http://www.youtube.com/watch?v=REiNTiDulcs

http://www.youtube.com/watch?v=rHimlor9yM8
tdik
to wazy 800kg czy mniej smile.gif
moritz86
Fabryka podaje 950kg, ale to chyba jest zawyżone. Jak wywale zbędny balast to go zważe.
mac412
Fajny projekt happy.gif
Jak tam sprzęgło daje radę?
kidzio_r5gtt
TU5JP4 czy jednak TU5J4 ?
mlody1921
Fajna maszynka mała zwinna i mocy jest , tylko nurtuje mnie nie zadzierasz rura od ICka ?? nie lepiej było obrócić go i obie rury dać po lewej stronie ?
mac412
CYTAT(kidzio_r5gtt @ Sat, 16 Mar 2013 - 12:03) *
TU5JP4 czy jednak TU5J4 ?

1,6 dm3 o mocy 80 kW (110 KM) typu TU5JP4,
W książce peugeot'a jest nawet TU5JP
kidzio_r5gtt
z tego co kojarze 106 miało TU5J4 a dopiero 206 miało TU5JP4 - jedno i drugie to 1.6 16v
moritz86
TU5JP4 silnik pochodzi z 307. TU5J4 wyzionął ducha wink.gif Zapomniałem napisać, że wałki i regulowane kółka rozrządu są z TU5J4. Sprzęgło daje rade. Ta rura od icka wcale nie jest nisko, tak się tylko na zdjęciach wydaje.
Mirage
Kiedyś marzyłem o 106 S16. Powodzenia w ulepszaniu i dalszym wzmacnianiu projektu
kontrolm
a jak podpasowałeś kolektor ssący z TU5J4 do TU5JP4 ?
crawen
Fajny projekt , duzo wiecej miejsca niz u mnie w seicento , ile docelowo będzie dmuchało ?
moritz86
Trzeba wywiercić i nagwintować trzy otwory w głowicy z tu5jp4 i pasuje kolektor z tu5j4. Na tej turbinie już dużo więcej nie nadmucham. Już nie trzyma boosta do końca.
kontrolm
np niby tak ale kanały w TU5JP4 są sporo większe i dodatkowo wychodzą pod innym kątem. DO turbo to niby nie problem ale w NA to pewnie krok wstecz
Oktan
powiem tyle:
zarąbista popierdółka smile.gif
moritz86
kontrolm Najlepiej zapodać kolektor z JP4, żałuje, że tak nie zrobiłem. Wtedy nie trzeba rzeźbić żeby zmieścić wtryskiwacze boscha, bo on już jest na takich wtryskiwaczach tylko o mniejszej wydajności. Może w przyszłości przejde na kolektor z JP4. Narazie jest J4 i nie widze ubocznych efektów. Może wiesz z czego można zapodać jakąś większą przepustnice? No i powracam do pytania, da się coś zrobić z tym turbo TD04-11g jakiś tuning, żeby zapodać większą strone gorącą z taką samą flanszą?
Dziku
Ogorcą bym się nie marwił, rczej zimą zmieniła na większą...Td04 siedziały w volvach 850/v/s70 od 12g to 19, więc poszukaj turba z volvo, albo rób hybrydę...
mac412
moritz86 A może przepustnica od 406 3.0 v6?
moritz86
Dziku, mój stroiciel mówi, że puchnie górą przez gorącą strone.
Al Ed Upek
Największą turbinę miały td04hlxxx, ale musisz się liczyć z przeróbką kolektora i dp.
RobertGTI
wrzucaj więcej filmików jak to się odpych, świetny sprzęt! smile.gif
sadam55
świetny ten komputerek smile.gif jak go zrobiliście?
takie projekty sprawiają,m że moja popierdółke by człowiek uturbił
Dziku
CYTAT(moritz86 @ Sun, 17 Mar 2013 - 14:02) *
Dziku, mój stroiciel mówi, że puchnie górą przez gorącą strone.


Może być tak że 11g jest wąski gardłem(bo może mieć mnieszy wirnik i muszlę niż wyższe modele), a może stroiciel się myli, 16g starcza spokojnie na 260KM w dwuch litrach, więc i u ciebie powinno poradzić.
marcin796
Benzyna 1.6 wyprodukuje więcej spalin od 2.5td? Może wg walnięte?
moritz86
Komputerek jest na atmedze16, na filmie jedna z pierwszym wersji. Aktualna się troche różni. Wyświetlacz biegów na atmedze8. Taki 2.5tds ma ledwo 140 koni. Wg sprawdzane na kompresorze i ładnie pracuje. Jak to turbo padnie to pomyśle o większym smile.gif Postaram się nagrać jakiś nowy film wink.gif
moritz86
Taki tam filmik, troszkę kiepski, nagrany na niemieckiej autostradzie. 21 sekund od zera do 200.

http://www.youtube.com/watch?v=vxdb6ApCJNY
goya_VTR
ładnie idzie biggrin.gif

ps. Siemasz koleżko smile.gif
MArcin91
CYTAT(moritz86 @ Sun, 17 Mar 2013 - 10:24) *
Może w przyszłości przejde na kolektor z JP4.

Osobiście to szarpnął bym się już na kolektor z JP4S (C2 VTS) wink.gif
_woj
Heh, dałeś mi pretekst do napisania pierwszego posta na tym forum wink.gif

Po, pierwsze, autko cacy.

Po drugie, rozważałeś kolektor wydechowy od panów z DP-Engineering w NL: >> KLIK <<?

Po trzecie, sorry za przypieprzanie się biggrin.gif nie "Egt to high", tylko "too high" wink.gif
moritz86
Zdeko cena tego kolektora nie mieści się w standardach tego "projektu". Zresztą coś podobnego w przyszłości mam zamiar wyspawać z kwasiaka. Masz racje powinno być too. Nigdy nie byłem dobry z angielskiego pomimo, że używam go w pracy.
raich
CYTAT(kontrolm @ Sun, 17 Mar 2013 - 09:31) *
np niby tak ale kanały w TU5JP4 są sporo większe i dodatkowo wychodzą pod innym kątem. DO turbo to niby nie problem ale w NA to pewnie krok wstecz

dlaczego wstecz?
kontrolm
a do przodu ? że kanały się nie pokrywają i to sporo ? przecież podstawowy tuning to pasowanie kanałów. A tu zawirowania że hej. Do jazdy o kropelce to moze i dobre ale do max power to niespecjalnie
moritz86
To turbo, a nie wolny ssak i nie przesadzaj z tym pasowaniem kanałów bo chyba nie widziałeś tego na oczy.
kontrolm
każdego dnia to widzę na półce mam po 2-3 rozebrane silniki z grupy PSA z każdego typu. Wielokrotnie zmieniałem głowice w VTS z J na JP. Różnica jest spora. Działać działa jeżdzić jeździ, często nawet daje wiecej niutonów na dole ale moc psuje.
raich
CYTAT(kontrolm @ Mon, 01 Apr 2013 - 21:31) *
a do przodu ? że kanały się nie pokrywają i to sporo ? przecież podstawowy tuning to pasowanie kanałów. A tu zawirowania że hej. Do jazdy o kropelce to moze i dobre ale do max power to niespecjalnie

zle zrozumialem.
myslalem,ze chodzi o rozmiar nie pasowanie.
moritz86
Troszkę zaniedbałem temat, a sporo się pozmieniało smile.gif

Najważniejsza zmiana to turbo, wpadło TD04HL-16T z wołowiny. Plus wyspawaliśmy nowy kolektor wydechowy.







Wleciała też grubsza chłodnica z dizla i intercooler z mastera.



Z elektroniki pojawiło się emu i falujące obroty hehe.



Po dmuchnięciu 1.1 bara sprzęgło powiedziała, że już tyle niutona nie przeniesie i kończy z nami zabawę. Wpadł więc spiek, który nic nie pomógł. Przy okazji zrobiła się dziurka w skrzyni.





Dziurkę zaspawaliśmy, a za namową znajomego zbudowałem sprzęgło na dwóch słoneczkach. Były obawy czy się nie rozpadnie jak się zakręci do 7500, ale daje rade. Jak obecny silnik wkońcu nie wytrzyma podnoszenia doładowania to do następnego dam docisk z zamachem do wyważenia. Skończyły się problemy ze ślizgającym sprzęgłem i to na zwykłej tarczy. Spiek jest na sprzedaż smile.gif



Akutalnie pod maską wygląda tak smile.gif Szprej był to się pomalowało hehe



Pozostałe zmiany to autko zostało obniżone sprężynami eibacha. Nowe koła 15 cali re002.





Najważniejsze na koniec biggrin.gif MOC smile.gif Na 1.1 bara wyszło 247 konika i 320 niutka. Aktualnie układ paliwowy niebardzo pozwala na większe dmuchnięcie sad.gif Próbuje coś z tym zrobić smile.gif



Film smile.gif za nisko ustawiony fuel cut i czasami przeładowywał

http://www.youtube.com/watch?v=Lx2X23WQZjM

torek
hm.. to w sumie nie za dużo mocy wyszło przy takim doładowaniu.. w serii masz 136KM? (fakt, że nawet przy tej mocy auto musi latać przy swojej znikomej masie biggrin.gif )
moritz86
To tylko 1.6 motor. Seria Tu5jp4 ma 109 koni smile.gif Auto waży 890kg.
marceliszpak

Przy takiej masie - robi świetną robotę.
Może nie doczytałem, ale wydaje mi się, że silnik całkowicie seryjny?
torek
aa.. jakoś myślałem, że robiłeś swap na 2.0
DoLeCk
Bardzo fajny projekcik smile.gif
Oby się spisywał i nie sprawiał już problemów.

Spore masz problemy z trakcją?
moritz86
Silnik odprężony i wałki z j4. Z trakcją jak jest sucho nie ma tragedii. Na dwójce jak dmuchnie bara to zaczyna rwać laczki, ale na pozostałych biegach nie ma problemów. Może to też kwestia skrzyni dość długiej.
SONCU
Jaki miałeś ori stopień sprężania a jaki teraz masz po odprężeniu? Nie myślałeś na początku zastosować turbo K03-005 z 1.8T zamiast z TDS'a? Popa nadal seryjna daje rade?
moritz86
Oryginał ma 11:1, a teraz nie wiem ile jest dokładnie z 9.5-10. Nie wiem co to za odmiana 005, ale u kumpla w seju 1.2 k03 styka ledwo na 180 koni. Ta co teraz u mnie wisi na silniku powinna styknąć do 300 koni i to wystarczy. Pompa paliwa seria daje rade na 4 barach.
dawidd3
Teraz to ciągnie niemiłosiernie. Gratuluję projektu. wink.gif Miałem kiedyś takie autko, nawet w tym samym kolorze. tongue.gif Niestety z 1/4 tej mocy, którą masz. heh wink.gif
moritz86
Nowe siusuaki 460ccm przy 3 barach i w moim garage urządziłem lakiernie i polakierowałem maskę i zderzak. Wyszło jak wyszło ja jestem zadowolony smile.gif



moritz86
1.3 bara smile.gif

http://www.youtube.com/watch?v=NqCgf1UZCXw

dawidd3
Jak to się odpycha ... smile.gif Masz wykres?
markzo
idzie jak zły biggrin.gif dobra robota!
DoLeCk
Zapitala jak wściekły smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.