Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Fiat 131 2.0T
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3
DBLACKBOX
Moja zabawka przed przeglądem na sezon 2013.

Fiat 131. Rocznik 1976.

Samochód wstępnie testowany po przeróbkach w zeszłym sezonie ... Nie hamowany więc moc jak na razie nie znana. W fazie budowy.

Modyfikacje auta:

Silnik:
2.0 8V Turbo Lancia Dedra
Katalogowo niecałe 170KM i 286 Nm

Modyfikacje głowicy:
Seryjna.
Plan: ewentualnie ostrzejsze wałki

Modyfikacje bloku:
Seryjny słupek.
Miska olejowa 8,5l aluminiowa własnej kontrukcji z klapkami.
Chłodnica oleju duża BMW za zderzakiem.

Układ dolotowy:
60mm średnicy,
Intercooler wodny z subaru wraz z 15l układem chłodzenia,
Turbo Garrett T3 ze zmodyfikowanym wirnikiem ssącym.

Układ wydechowy:
Kwasówka 3" w całości na przelotowym tłumiku.

Układ wtryskowy/paliwowy:
Pompa 6 bar.
Zbiornik 27l aluminiowy własnej kontrukcji.
Wtryski seria

Elektronika:
Weber IAW - seryjny

Układ chłodzenia:

Chłodnica duża BMW przeniesiona do bagażnika

Układ napędowy:
Sprzęgło seryjne,
Skrzynia Fiat 132 2.0
Most - Tofas Dogan L - turecka wersja mirafiori. Zaspawany.

Zawieszenie:

Przód - zaadoptowany gwint z golfa
Tył - seria
Plan: gwint na 4 koła










To jak narazie jego najświeższy wygląd. Dorzucę też zdjęcia z zeszłego roku.
E30 owner
Ale bandyta smile.gif JAkieś fotki z budowy, lub spod maski, wnętrza - CHCE WIECEJ smile.gif
odcinka
ile dmuchane ?? i w jakim zakresie dmuchane ??
DBLACKBOX
Dmucha 0,7 bara. Turbo zaczyna żyć od około 2600-2700.
Więcej zdjęć wrzucę w najbliższym wolnym czasie.
jankes6
o skubany jaki łobuz.. zajebiscie wyglada
DoLeCk
Drań jak z MadMaxa niemalże biggrin.gif
ptq
Fajna furmanka smile.gif Gdzie taki most można wyrwać? Jaki moment wytrzymuje?
pewexiusz
no nareszcie pochwaliłeś się autem smile.gif kiedy planujesz wrzucić auto na rolki?
kontrolm
rodzice mieli taki jak byłem mały - do tej pory mam sentyment do tego auta a to jest niesamowicie łobuzerskie
noorec
Auto wspaniale!
Tak jak napisali Panowie wyzej - okrutny bandzior biggrin.gif

Dwa pytanka:
1. Co to za poszerzenia, od czego, gdzie dostac smile.gif
2. Co to za rurka przed przednim lewym kolem?
Tcharec
Zakapior jak ch..
Ile to waży?
specnaz14
Dobry bandzior:)
Więcej fotek i jakis filmik jak to gada:) bo patrzac na jedno ze zdjęć myśle ze jest dość głosny:)

Pozdroo
ddziaduch
CYTAT(noorec @ Wed, 06 Mar 2013 - 12:16) *
2. Co to za rurka przed przednim lewym kolem?

Jak dla mnie to wydech jest biggrin.gif
maykel
Bardziej chyba screamer pipe
marcin796
Film chyba jednak wydech tongue.gif
tomtat
CYTAT(marcin796 @ Wed, 06 Mar 2013 - 16:28) *
Film chyba jednak wydech tongue.gif


Komentarz na końcu bezcenny biggrin.gif
noorec
w opisie jest ze wydech 3" z jednym tlumikiem.
stad moje pytanie biggrin.gif
menzuramenzura
Bondżorno, widzę że wrzuciłeś tu wreszcie swego sk$%^wysyna.
Pozdrawiam.
DBLACKBOX
Witam. A więc zacznę od jakiejś kolejności.

Waga to temat nieprecyzyjny - auto było ważone 2 razy na tej samej wadze i były 2 różne wyniki pomimo że w środku nic się nie zmieniło za bardzo.
Raz było 1050 drugi raz 1150. musi być trzeci pomiar żeby coś rozjaśnić.

Poszerzenia - nie iwem do końca. W Kielcach ktoś twierdził ze są od jakiegoś BMW starszego ale pewności nie mam. Coś kojarze że jak je kupowałem to gość mówił o jakimś Terrano. Więc w sumie to nawet nie wiem co to dokładnie jest.

Most jest taki jak we Fiacie 132 na dużej głowie ale miał seryjne mocowania do mojego auta więc się nie bawiłem w spawanie mocowań. Wytrzymują dużo bynajmniej te od 2.0 . Kiedyś gadałem z gościem zza granicy o tym moście i mial ponad 300KM i chyba ze 400Nm. Most wytrzymał wał się ukręcił.

Ta rura z przodu to wydech ... smile.gif

Trochę zdjęć :









Na bierząco będę uaktualniał temat w miarę możliwości.
Rudiger
Polecam, ale ogladać trzeba od 6,40 jak już sucho jest na Miedziance
http://www.youtube.com/watch?v=hlVsHrcekCA
kirpek
obłęd!!
DBLACKBOX
Skoro już film się pojawił to od siebie kilka technicznych słów dodam.
Pomijając moje nie ogarnięcie auta i to że pierwszy raz było testowane w takich warunkach to :

Alu to 17" ale kupiłem je z chińskimi oponami na tylnej osi które kompletnie nie trzymają na deszczu. Nazywają się TRIANGLE czy jakoś tak. Niby jodła niby elegancko ale to kompletny dramat na mokrej nawierzchni - odradzam wszystkim do jakiejkolwiek jazdy nie tylko sportowej.

Później zmiana na 15" tył z oponami YOKOHAMA i tu było już o niebo lepiej ale niepewność po chininie i tak została w głowie.

Reszta to już jak widać.

Kilka fot z tego przejazdu :











Z ciekawostek dodam że cały poprzedni sezon przejeździłem na przstawionym kole na wale korbowym ktory podaje sygnał do zapłonu ...
Teraz jest ustawione jak należy ale nie testowane tak więc ten film nie oddaje zapewne pełnej mocy samochodu ...
pewexiusz
Jaka jest wielkość i szerokość felunku stalowego?
grzywaczewski
Czy mozesz udostepnic zdjecia i opis jak rozwiazales chlodzenie z tylu?
E30 owner
Poszerzki takie widziałem w "ireland engeenering" (chyba tak się pisze biggrin.gif ) ogólnie są na wzór tych z BMW 2002ti

A co to za konstrukcja z tych żółtych rurek?? Zamiast podłużnic taka konstrukcja nośna dla przedniego pasa?? Czy po prostu usztywnienie czy mocowanie czegoś pod maską?? Od razu piszę nie mam na myśli rozpórki smile.gif
Słonik
Dobrz jest!
MQuattron
Ale kosa! Gratuluje fajnego pomysł i wykonania smile.gif Jakieś dalsze plany co do mocy i modów? Pozdro!
DBLACKBOX
Stalówki to 8,5" w 14-ce. Opona 195/45 .

Nie mam aktualnych zdjęć bagażnika i rozwiązań chłodzenia. Jak będę następnym razem w garażu to zrobię jakieś zdjęcie poglądowe i dołączę przy okazji opis.

Tymczasem tak wygląda komora silnika :






To co nie jest rozpórką to wzmocnienie które sobie wymyśliłem z aluminium zamiast seryjnego fartucha. Jest demontowalne w razie jakbym potrzebował jeszcze więcej miejsca pod maską do serwisowania ewentualnego choć już bez zdejmowania jest go dzięki temu wystarczająco dużo.
W walce o masę dało to tyle że obie konstrukcje ważą mniej niż jeden wycięty fartuch ale dokładnej masy nie znam.

Co do planów mocowych to narazie chcę wiedzieć ile to wogóle ma i nauczyć się to ogarniać. Później raczej z podniesieniem mocy nie będzie problemu choć nie celuję w jakieś zawrotne sumy.
KFAS
Gratuluję wyszedł Piękny Bandzior aż wspomnienia wracają smile.gif
rOBERTO795
CYTAT(KFAS @ Fri, 08 Mar 2013 - 10:37) *
Gratuluję wyszedł Piękny Bandzior aż wspomnienia wracają smile.gif



Marudzisz:-). Gratulacje projektu.
TofikGST
prze dzik !!!
Mam sentyment do tego auta, w zasadzie pierwsze auto które ujeżdzałem regularnie po zrobieniu prawka i pierwszy kontakt z RWD owocujący jakimiś pierwszyszymi slajdami smile.gif Z tym ze ja ujeżdżałem trochę starczy rocznik, w poprzedniej budzie '78 smile.gif
Gratulacje dzikusa
DBLACKBOX
Dzięki za dobre słowo.

Zacznę trochę od początku jak to się zaczęło :









Projekt powstał gównie ze względu na stan nadwozia tego samochodu.
Offczar
Niesamowity wózek, jaram się.
swiety93
skrzynie masz z fiata 132 dużą? bo planuję coś podobnego wsadzić do poloneza za jakiś czas ale martwi mnie wytrzymałość skrzyni. Mieliśmy 2 skrzynie w polonezie z tym silnikiem i wyły niemiłosiernie jak dostały ponad 200Nm momentu.U ciebie jak sprawa wygląda?
DiamondDany
Jak wkleiles ostatnie zdjecia na białych stalówkach to już mam sto procent pewnosci ze pamietam ten samochód smile.gif
z warsztatu w miejscowosci Zielonki pod Wawą . Jest swietny smile.gif pozdo
DBLACKBOX
Skrzynie w 131 i 132 wiele się nie różnią między sobą w budowie jeżeli chodzi o seryjne części. W 131 występowały też 4 biegowe. Nie mówię tu o skrzyniach z wersji Abarth.
Nie mam problemów ze skrzyniami jeżeli chodzi o przeniesienie mocy. Co najwyżej mogła mi się trafić już trochę podjeżdzona w sensie że jakieś łożysko już bylo troszkę słychać ale nic dramatycznego. Mam zapas.
Nigdy nie zajechałem synchronizatorów w nich ...
Ze swojej strony mogę ją jak na razie polecić bo daje u mnie radę puki co i nic się nie dzieje złego.
Seryjna skrzynia ze 125p lub poloneza odpada w przedbiegach ... ona nawet serii nie wytrzymuje z którą wychodzi smile.gif

Idąc w stronę postępów w budowie trochę zdjęć :

Ogarnianie środka w trakcie. Lekki striptiz smile.gif







Wnętrze mniej więcej tak wygląda... dużo się nie zmieniło.
TofikGST
hehehe, deska rozdzielcza z zasłonki jest wykwintna smile.gif Po prawej większy shift light, jakbyś niezauwazył tego mniejszego ?? smile.gif
pwr79
CYTAT(TofikGST @ Sun, 10 Mar 2013 - 21:50) *
Po prawej większy shift light, jakbyś niezauwazył tego mniejszego ?? smile.gif



Ciśnienie oleju:)
DOHC
Masz na o patrzeć smile.gif
E30 owner
Kur.a nie ważne jakie to ma osiągi ... jak na niego patrze, to czuje się jak dziwka nad którą stoi kuba rozpruwacz biggrin.gif szatan to chyba odpowiednie stwierdzenie biggrin.gif Szkoda że tak mało fotek z budowy, jedynie widać piorunujący efekt końcowy smile.gif
Skiba
Podoba mi się środek biggrin.gif
Zwłaszcza manometr i dyskretne czerwone światełko biggrin.gif
Też planuje coś takiego zrobić u siebie.
DBLACKBOX
Układ paliwowy i chłodzenia są w bagażniku.
Tak to wyglądało w sezonie 2012 i zdawało egzamin. W tym roku wprowadzę drobne zmiany ( m.in. wentylatory chłodnicy) i więcej kultury dla oka.







Układ chlodzenia - brak termostatu, węże zbrojone Fagumit od silnika do chłodnicy na łącznikach aluminiowych i trójnikach z tworzywa przechodzące przez specjalnie zrobioną ściankę z aluminium. Za zbiornikiem jest wspomagająca pompa wody z Volvo. Choć nie jest ona w tym wypadku bardzo niezbędna to i tak lepiej jest ją mieć i nie używać niż nie mieć i zagrzać silnik.
Właśnie ze względu na nią jest taka redukcja w średnicy z aluminium idąca za zbiornik.
Dla kultury żeby węże tak nie odstawały zbuduję boki chłodnicy z aluminium. Ale to pokażę jak będzie gotowe.
Zbiornik paliwa 27l z przegrodami własnego pomysłu i wykonania.
Kywak
I tankujesz przez bagażnik wink.gif ? Fajnie to musi wyglądać jak podjeżdżasz na stację biggrin.gif . Gratuluję auta, świetna fura wink.gif !
DBLACKBOX
Trochę techniki - miska olejowa ...















Słonik
Tak z cviekawosci, ile wchodzi oleju do silbnika z taka miska??
Rudiger
Powiem szczerze że ten Fiat mi się bardziej widzi własnie na szerokiej stali jak na początkowych fotach smile.gif

BTW - nie wiedziałem że w Wawie poszerzacie stalówki, jak będę miał do poszerzenia do Skody to się zgłoszę.
Alufelg nie planujecie poszerzać?
andriei
mam w argencie orginalna stalowa miske w podobnym ksztalcie,ale tam chyba standardowo wchodzi okolo 4l oleju
DBLACKBOX
Do silnika wchodzi okolo 8- 8,5 l oliwy. Ale jest chlodnica oleju, przewody itd. Jak zmieniałem raz to wyszlo z miski jakieś właśnie 8l ... Upierdliwa sprawa z wymianą smile.gif od razu 2x5l.

Wziąłem się już za poszerzanie aluminiowych kół z powodzeniem - tzn. są gotowe i proste ale nie miałem ich na samochodzie i nie widziały jeszcze opon.
Jak zrobie ze 2 komplety przynajmniej i wszystko będzie grało to wprowadzamy to do oferty.
Rudiger
Testuj zatem, będę się pisał na poszerzenie alusów do Skody.
flapjck1
poszerzki metoda spawu czy skrecane?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.