Kto w Polsce jest w stanie ogarnąć taki przeszczep? Czy jest to w ogóle wykonalne? Pisałem do CS i oni niestety nie podejmą się.
Znalazłem tylko jeden projekt z tym silnikiem - Golf mk2 z Serbii (w trakcie). Czy ktoś widział coś jeszcze?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek informację.
rennen
Thu, 17 Jan 2013 - 17:37
Chyba taniej, łatwiej i lepiej będzie R32 turbo, jak w znanym greckim projekcie S3 i myślę, że to ogarnie przynajmniej parę warsztatów w Polsce. Co do 2.5 TFSI to mało kto robił w tym program, co tu dopiero mówić o swapach
Driftman
Thu, 17 Jan 2013 - 23:22
A ja się zapytam skąd chcesz wziąć ten silnik ? do swapa trzeba by mieć najpierw calego dawce. VR6 moim zdaniem jest bezkonkurencyjny.
SID
Fri, 18 Jan 2013 - 06:13
czasami można trafić taki silnik w cenie zwykłego :-) sam poluje na 2,5 z RS3/TT-RS i już nie raz "prawie go miałem" .
mihas66
Fri, 18 Jan 2013 - 08:56
A w cenie swapu nie zakuje 1.8 wraz z osprzetem na wypasie? Tak rozumiem co 5 garów to nie 4....
Rafalek114
Fri, 18 Jan 2013 - 13:41
CYTAT(rourk3 @ Thu, 17 Jan 2013 - 17:35)
Witam
Kto w Polsce jest w stanie ogarnąć taki przeszczep? Czy jest to w ogóle wykonalne? Pisałem do CS i oni niestety nie podejmą się.
Znalazłem tylko jeden projekt z tym silnikiem - Golf mk2 z Serbii (w trakcie). Czy ktoś widział coś jeszcze?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek informację.
Uderz do GTO z Digitun.pl
Kuman
Fri, 18 Jan 2013 - 18:06
Sam swap do ogarnięcia w www.genowefagarage.pl. Generalnie największym problemem będzie ściągnięcie immo z tego sterownika. Sam bym włożył ten motor do swojego Golfa
quli
Fri, 18 Jan 2013 - 18:22
CYTAT(Kuman @ Fri, 18 Jan 2013 - 18:06)
Sam swap do ogarnięcia w www.genowefagarage.pl. Generalnie największym problemem będzie ściągnięcie immo z tego sterownika. Sam bym włożył ten motor do swojego Golfa
dobra dobra z 6 garczków się nie zmienia na mniej ;-) wracajac do tematu swap-a podejmie sie pewnie gto i genowefagarage, to ludzie którym sam bym zaufał. ciezko z dostepnoscia tej motorowni... chyba ze ktos ma dojscie? bo mi tez sie podoba ten silnik ;-)
Kto w Polsce jest w stanie ogarnąć taki przeszczep? Czy jest to w ogóle wykonalne? Pisałem do CS i oni niestety nie podejmą się.
Znalazłem tylko jeden projekt z tym silnikiem - Golf mk2 z Serbii (w trakcie). Czy ktoś widział coś jeszcze?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek informację.
jesli mowa o tym czerwonym z Vortexa to miał byc 2.5 a teraz konczą 2.0 jednak wkładac... dziwna sprawa gosc kupil 2.5 po czym jednak doszedł ze 2.0 pakuje pytalem cemu taka zmiana to twierdzi ze firma ktora mu to wkłada opracowala STAGE dajacy moc wieksza niz program w 2.5 i to jedyny powod... troche dziwny...
cowboy
Sun, 27 Jan 2013 - 16:40
zapytaj CS moze zrobia 2,5 ale non FSI NA silnik z amerykanskiej wersji golfa i zaturbia
Cuda jak na wigilię ...moc x3 ...a zużycie paliwa obniżone z 6,9 na 5,3l/100km.....muzyka fajna
MadeInPoland
Sun, 27 Jan 2013 - 22:40
Wie ktoś ile kosztuje nowy silnik 2.5 TFSI w ASO?
ZUCZEKTT
Sun, 27 Jan 2013 - 22:57
Może to chodzi o 53l a nie 5.3l
maron_d
Sun, 27 Jan 2013 - 23:01
CYTAT(kiwi @ Sun, 27 Jan 2013 - 22:18)
Cuda jak na wigilię ...moc x3 ...a zużycie paliwa obniżone z 6,9 na 5,3l/100km.....muzyka fajna
Może zjedli 1 na przedzie i powinno być 15,3... oczywiście przy spokojnej jeździe
m!xeR
Sun, 27 Jan 2013 - 23:06
Tam jest dokładnie napisane przy jakich stale utrzymywanych obrotach spalanie spadło :-)
simpson
Mon, 28 Jan 2013 - 07:50
CYTAT(MadeInPoland @ Sun, 27 Jan 2013 - 22:40)
Wie ktoś ile kosztuje nowy silnik 2.5 TFSI w ASO?
bez osprzętu 70-75 tyś zł zależnie od wersji (manual/automat)
quli
Mon, 28 Jan 2013 - 08:48
a orientuje sie ktos jakie sa różnice w budowie 2.5fsi vs 2.5tfsi?chodzi mi o sam slupek. moze jest sens kupic fsi i zaturbić? ten silnik mnie rozbraja, to takie nowsze 2.2t zamontowane w inną strone ;-)
cowboy
Mon, 28 Jan 2013 - 09:00
a jest taki silnik 2.5 FSI ?
jest silnik 2,5 L ale nie jest to FSI i idzie na rynek amerykański 2,5L, 5 cylindrów i 170KM w serii
Comsport pisał o tym silniku, sa tez projekty z turbo na swiecie w okolice 400KM zdaje sie jak nie wiecej
hubos21
Mon, 28 Jan 2013 - 10:04
CYTAT(cowboy @ Mon, 28 Jan 2013 - 09:00)
a jest taki silnik 2.5 FSI ?
jest silnik 2,5 L ale nie jest to FSI i idzie na rynek amerykański 2,5L, 5 cylindrów i 170KM w serii
Comsport pisał o tym silniku, sa tez projekty z turbo na swiecie w okolice 400KM zdaje sie jak nie wiecej
Cuda jak na wigilię ...moc x3 ...a zużycie paliwa obniżone z 6,9 na 5,3l/100km.....muzyka fajna
Muzyka owszem. Ja raczej pisałem o ich podejściu do tematu i sprzęcie jakim się posługują. Temat spalania i osiągniętej mocy raczej drugoplanowy jak dla mnie bo i tak w najbliższej przyszłości nie będę posiadać takiego silnika. Wiesz, może to spalanie co im wyszło to jest spalanie silnika zapiętego do maszyny pomiarowej. Na drodze dochodzą jeszcze opory powietrza, toczenia, napędu itd.... Zresztą obojętne.
Nie wiem czy ktoś zauważył w filmiku, ale oni przerobili ten silnik na zwykły wtrysk, bo po przeróbce widać wtryski w kolektorze.
quli
Mon, 28 Jan 2013 - 17:27
CYTAT(cowboy @ Mon, 28 Jan 2013 - 13:23)
to ze na aukcji sobie ktos pisze ze kolektor z FSI to nie ma znaczenia a zeby było smieszniej widac na zdjeciu wtryski w kolektorze
no ale czego nie wiesz, etka w reke i heja a jak chcesz zaturbić to wal do Compsortu albo poszukaj na forum wpisów PatTDI na ten temat;)
tu masz filmi z tym silnikiem (nie jest to TFSI z RS3)
pytam a wiesz dlatego? bo juz nie raz spotkałem sie z czesciami ktore mają inny nr a są takie same i tutaj etka nie pomoze... no nic ktos musi przetrzeć szlak, jak doszukam sie czegoś interesującego to wrzuce na pewno, chyba ze wczesniej trafie motorownie w rozsądnych pieniadza to poexperymentuje. PS:dobrze ze to 2.5 to nie FSI bo turbic łatwiej ;-)
hubos21
Mon, 28 Jan 2013 - 18:14
CYTAT(cowboy @ Mon, 28 Jan 2013 - 13:23)
to ze na aukcji sobie ktos pisze ze kolektor z FSI to nie ma znaczenia a zeby było smieszniej widac na zdjeciu wtryski w kolektorze
no ale czego nie wiesz, etka w reke i heja a jak chcesz zaturbić to wal do Compsortu albo poszukaj na forum wpisów PatTDI na ten temat;)
tu masz filmi z tym silnikiem (nie jest to TFSI z RS3)
dlatego wrzucilem fotke żeby była pewność, że nie ma FSI A4/B5 też na sikniku 1.6 ma napis FSI
przemekYelo
Tue, 29 Jan 2013 - 04:26
Unitronic zrobil cos takiego i ma nawet niezły gang
quli
Tue, 29 Jan 2013 - 10:17
noooo i miota nim jak szatan ;-) idzie bokiem to jest dobrze. badam temat w takim razie.
dżordżyk
Tue, 29 Jan 2013 - 11:36
Idzie jak ździczały, dzwięk silnika powala. I po co komu R32 Zacznę prześwietlać temat. Marzenie R5T z nowym sterowaniem i nową elektroniką
JJacek
Tue, 29 Jan 2013 - 13:15
CYTAT(dżordżyk @ Mon, 28 Jan 2013 - 16:48)
Wiesz, może to spalanie co im wyszło to jest spalanie silnika zapiętego do maszyny pomiarowej. Na drodze dochodzą jeszcze opory powietrza, toczenia, napędu itd.... Zresztą obojętne.
Chyba raczej chodziło o spalanie w normalnym ruchu, zwłaszcza, że jest podana prędkość 115 km/h. Tak by musieli obciążyć silnik w stopniu odpowiadającym właśnie tym wszystkim oporom powietrza/toczenia/napędu, bo to one, przy tych 115 km/h stanowią główny składnik oporów, które musi pokonać jednostka napędowa.
CYTAT(kiwi @ Sun, 27 Jan 2013 - 22:18)
Cuda jak na wigilię ...moc x3 ...a zużycie paliwa obniżone z 6,9 na 5,3l/100km.....muzyka fajna
Tylko, że tutaj jest pomiar przy stałych warunkach 1.850 rpm - 115km/h - 5.3l/100km, a nie tzw. Extra Urban Cycle, więc wyników nie można porównywać. edit: guli sprawdź sobie http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volks...ylinder_petrols, różni się chociażby stopem z którego zbudowany jest blok silnika jeśli dobrze widzę.
kiwi
Tue, 29 Jan 2013 - 17:00
Wiesz dla mnie to jest za sterylne ...pan siwiutki skrobie ołówkiem na zółtej karteczce ...reszta w białych kombinezonach..i na końcu super wynik ..ok może tak jest ...a może jest tak jak z programami MTM-u.
Co do Golfa dźwięk miażdży
simpson
Tue, 29 Jan 2013 - 17:05
CYTAT(kiwi @ Tue, 29 Jan 2013 - 17:00)
Wiesz dla mnie to jest za sterylne ...pan siwiutki skrobie ołówkiem na zółtej karteczce ...reszta w białych kombinezonach..i na końcu super wynik ..ok może tak jest ...a może jest tak jak z programami MTM-u.
Chyba raczej chodziło o spalanie w normalnym ruchu, zwłaszcza, że jest podana prędkość 115 km/h. Tak by musieli obciążyć silnik w stopniu odpowiadającym właśnie tym wszystkim oporom powietrza/toczenia/napędu, bo to one, przy tych 115 km/h stanowią główny składnik oporów, które musi pokonać jednostka napędowa.
Tylko, że tutaj jest pomiar przy stałych warunkach 1.850 rpm - 115km/h - 5.3l/100km, a nie tzw. Extra Urban Cycle, więc wyników nie można porównywać. edit: quli sprawdź sobie http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volks...ylinder_petrols, różni się chociażby stopem z którego zbudowany jest blok silnika jeśli dobrze widzę.
dzięki pomocne to jest ;-)
rourk3
Tue, 29 Jan 2013 - 19:29
Temat raczej na tę chwilę nie do zrobienia. Głównie z powodu dostępności i ceny silnika - trafiłem jedynie na dwie oferty w ostatnich miesiącach: 27 000 EUR i 20 000 GBP. Do tego skrzynia i mnóstwo innych gratów, co łącznie spokojnie da cenę RS3. Wspomnieni tunerzy także niespecjalnie zainteresowani tematem.
quli
Tue, 29 Jan 2013 - 19:56
CYTAT(rourk3 @ Tue, 29 Jan 2013 - 19:29)
Temat raczej na tę chwilę nie do zrobienia. Głównie z powodu dostępności i ceny silnika - trafiłem jedynie na dwie oferty w ostatnich miesiącach: 27 000 EUR i 20 000 GBP. Do tego skrzynia i mnóstwo innych gratów, co łącznie spokojnie da cenę RS3. Wspomnieni tunerzy także niespecjalnie zainteresowani tematem.
dlatego 2.5 z amerykanca + turbo ;-)
bvw08
Tue, 29 Jan 2013 - 21:16
nie lepiej iść przetartym szlakiem 3.2-3.6+ porządne turbo i jest fun nie mówiąc już o $$$
z tego co czytam to dosc prosta konstrukcja i nie psuje sie. w polsce tego nie robili dlatego wiele tego nie ma, a ze sie nei psuje ciezko sprzedac to i ceny są jak widać. poza tym ponoć idealne dla gazowników, boszeee r5 gazować
tvn
Wed, 30 Jan 2013 - 11:54
CYTAT(cowboy @ Mon, 28 Jan 2013 - 13:23)
wal do Compsortu albo poszukaj na forum wpisów PatTDI na ten temat;)
Podobno Compsport od wielu lat uczy się u najlepszych http://www.rothe-motorsport.de/ wiec już pewnie silnik RS3 mają obcykany na maxa
rOBERTO795
Wed, 30 Jan 2013 - 20:51
CYTAT(tvn @ Wed, 30 Jan 2013 - 11:54)
Podobno Compsport od wielu lat uczy się u najlepszych http://www.rothe-motorsport.de/ wiec już pewnie silnik RS3 mają obcykany na maxa
Jeden mądry profesor zapytał kiedyś studenta "....uczyłeś sie czy nauczyłeś?....."
KamilC20XE
Fri, 01 Feb 2013 - 10:25
Czy ktoś wie czy blok i głowica z RS3 różni się czymś od 2.5 n/a oprócz tego że RS ma FSI a n/a nie ?
cowboy
Fri, 01 Feb 2013 - 11:10
2.5 R5 20v 110-125kW (EA855; Americas/Mid. East) This engine is only used in the North American, South American, and Middle Eastern markets, as the replacement for the inline-four naturally aspirated 2.0 litre 8v. identification parts code prefix: 07K engine displacement & engine configuration 2,480 cubic centimetres (151.3 cu in) inline five engine (R5/I5); bore x stroke: 82.5 by 92.8 millimetres (3.25 in × 3.65 in), stroke ratio: 0.89:1 - undersquare/long-stroke, 496.1 cc per cylinder cylinder block & crankcase GJL250 grey cast iron; two-part oil sump, die-forged steel crankshaft with six main bearings, water-cooled oil cooler cylinder head & valvetrain cast aluminium alloy; four valves per cylinder, 20 valves total, low-friction roller finger cam followers with automatic hydraulic valve clearance compensation, chain-driven (relay method, using two simplex roller chains) double overhead camshaft (DOHC), variable intake valve timing aspiration cast aluminium intake manifold, single throttle body with electronically controlled 'drive by wire' throttle butterfly valve fuel system common rail multi-point electronic sequential indirect fuel injection with five intake manifold-sited fuel injectors ignition system & engine management five individual direct-acting single spark coils with longlife spark plugs, Bosch Motronic engine control unit (ECU), secondary air injection during cold start phase to reduce emissions, single knock sensor exhaust system one-piece cast iron 5-into-1 exhaust manifold, ceramic catalytic converter, two heated oxygen sensors (three when equipped with California emissions) for permanent lambda control DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes 110 kilowatts (150 PS; 148 bhp) @ 5,000 rpm; 225 newton metres (166 lbf·ft) @ 3,750 rpm — January 2005 (BGP/BGQ/BPR/BPS) 125 kilowatts (170 PS; 168 bhp) @ 5,700 rpm; 239 newton metres (176 lbf·ft) @ 4,250 rpm — from May 2007 (CBT/CBU) applications Volkswagen Passat, VW Rabbit (Golf Mk5), VW Jetta Mk5, Volkswagen New Beetle, Volkswagen Transporter T2C (2006–present, Brazil only)
2.5 R5 20v TFSI 250kW-300kW (Audi TTRS, RS3 & quattro Concept) An all-new engine designed by AUDI AGs high-performance subsidiary quattro GmbH, harking back to the original turbocharged five cylinder Audi engines in the "Ur-" Audi Quattro of the 1980s. A world first for a petrol engine, its cylinder block is constructed from compacted vermicular graphite cast iron (GJV/CGI) - first used in Audis large displacement, high-performance Turbocharged Direct Injection (TDI) diesel engines. identification parts code prefix/variant: 07K.3; ID code: CEPA engine displacement & engine configuration 2,480 cubic centimetres (151.3 cu in) inline five engine (R5/I5); bore x stroke: 82.5 by 92.8 millimetres (3.25 in × 3.65 in), stroke ratio: 0.89:1 - undersquare/long-stroke, 496.1 cc per cylinder; 88 mm (3.46 in) cylinder spacing, 144 degree firing interval, firing order: 1-2-4-5-3, compression ratio: 10.0:1 cylinder block & crankcase GJV-450 compacted vermicular graphite cast iron (GJV/CGI); six main bearings, two-part cast aluminium alloy horizontal-baffled oil sump, simplex roller chain-driven oil pump, die-forged steel crankshaft, forged steel connecting rods, cast aluminium alloy pistons (weight, each, including rings and gudgeon pin: 492 grams (17.4 oz)) cylinder head & valvetrain cast high hot-strength aluminium alloy, modified inlet duct geometry for high tumble values providing superior knock resistance, four valves per cylinder (exhaust valves sodium filled for increased cooling), 20 valves total, low-friction roller finger cam followers with automatic hydraulic valve clearance compensation, simplex roller chain-driven (relay method) light-weight double overhead camshafts (DOHC), variable valve timing with continuous adjusting intake and exhaust camshaft timing of up to 42 degrees from the crankshaft, two-stage 'valvelift' variable lift control for inlet valves, siamesed inlet ports, Audi "RS" 'red' plastic cam cover aspiration
quli
Fri, 01 Feb 2013 - 12:30
czyli to samo ;-)
cowboy
Fri, 01 Feb 2013 - 13:50
CYTAT(quli @ Fri, 01 Feb 2013 - 12:30)
czyli to samo ;-)
no własnie jakby nie to samo... mozliwe ze wał jest zamienny pewnie głowice zamiennie pasują bo róznią sie tylko ostatnia literka w ETKA, podobnie jak wał
RS3 ma kute korby, inny stop bloku i głowicy
zalezy jak na to patrzec ale to inne silniki, choć bazowo NA nadaje sie idealnie do zakucia i krzesania mocy na allegro to jest tanie i pewnie lepiej bazowac na takim nowym silniku 2.5 niz robic strokera do starego 2.2T
voj2s
Fri, 01 Feb 2013 - 17:03
to nowe R5 pasuje do starych audi jak vr6 lub 3.0 tdi, roboty w ch... a efekt mocno sredni
quli
Fri, 01 Feb 2013 - 17:18
CYTAT(voj2s @ Fri, 01 Feb 2013 - 17:03)
to nowe R5 pasuje do starych audi jak vr6 lub 3.0 tdi, roboty w ch... a efekt mocno sredni
??? jasniej proszę? bo jak Tobie nie pasuje to nie zasmiecaj watku, bo o gustach sie nie dyskutuje.
m!xeR
Fri, 01 Feb 2013 - 17:41
CYTAT(quli @ Fri, 01 Feb 2013 - 17:18)
??? jasniej proszę? bo jak Tobie nie pasuje to nie zasmiecaj watku, bo o gustach sie nie dyskutuje.
A co niezrozumiałego jest w zdaniu "Żeby wpakować nowe r5 do starych audi trzeba dużej rzeźby a ten sam efekt można uzyskać innym silnikiem przy mniejszym nakładzie pracy/kasy" ?
voj2s
Fri, 01 Feb 2013 - 17:46
ale co jasniej ?? 2.5 r5 bez FSI czy z FSI nie wkłada sie cyk puf w miejsce starego 2.2T wiec stwierdzenie ze lepiej zrobic tak niz stroker starego na 2.5 litra jest troche bez sensu ( bo sie konczy jak ja czy cowboy ze swoimi projektami )
ze silnik dobry wiadomo nie od wczoraj, szczegolnie glowicy mozna zazdroscic patrzac z perspektywy starych r5
PS a glowice pasuja tak zamiennie ze jedna ma wtrysk do komory (FSI) a druga go nie ma czym zasmieciłem watek ??
PS2 dzieki m!xeR byles szybszy
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.