Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Prosiłbym o podpowiedzi w doborze silnika
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2
Piacho
Witam, jestem w trakcie prac nad Volvem co by mieć samochód do troche innego stylu jazdy niż codzienny ;] Jest to buda z volvo 740 w kombi. Moj problem polega na tym że nie bardzo wiem jaki silnik wybrać w miare rozsądnych pieniądzach bo dopiero zaczynam swoją przygodę. Myślałem nad starym silnikiem z volvo 2,3 bf230k są pancerne ale już nie wiele ich zostało i tak jedyne co mi przychodzi to na myśl to t5. Tylko jak to jest z niezawodnością itd? Każde propozycje są mile widziane tylko prosił bym jeśli ktoś poleci jakiś dany silnik to z uzasadnieniem ;] i jaka moc i moment są potrzebne żeby móc już w miare fajnie pojeździć?
ddziaduch
a saab?
artix
CYTAT(n0zyk @ Sun, 06 Jan 2013 - 12:29) *
a saab?


Tak jak by trzeba pakowac silnik Saaba do Volvo bo nie ma dobrych silnikow do celu jaki zalozyl autor tematu.

Tu moze cos znajdziesz, ale trzeba sie logowac

http://forum.turboperformanceclub.com/

I tu drift projekt

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101804
ledziu
Autor tematu niech się określi czy chce driftować czy bawić się w latanie bokiem.
Don Pablo
Ja mam 960 z silnikiem B204FT i uważam, że B204FT/GT spełni wymagania- powinien przyjąć 300kW bez otwierania i był fabrycznie montowany w takich autach.
spector
Jak wyżej napisał Don Pablo, Volvo ma sterte świetnych silników więc wszelakie saaby i inne rzeźby to przerost formy nad treścią w 7setce.
I w pełni popieram pomysł b204t w którejkolwiek konfiguracji, swapowanie t5 może nie będzie mega trudne, zaś najnormalniej w świecie wygeneruje ze dwa razy takie koszta jak posadzenie tam silnika, który wyjeżdzał w tej budzie z fabryki.
Ps. Ogołocona 740kombi ma lekki zad, przy 300hp to i tak będziesz musiał napocić sie żeby to opanować. (Ale to tylko moje zdanie).
kogutos
Jako,że mam dobrze pomodzoną 940 kombi to powiem Ci,że kiepsko wybrałeś.Trzeba bylo iśc w budę sedana,dużo lżejsza.Ale masz już kombi to trudno. Co do silników to ja mam seryjnego B230FK(natrysk oleju na denko). Czyli 8-ośmio zaworowy Red Block. Dmucham w to na razie maks 1,5 bar.Mocowo to ok. 280KM i ponad 400Nm.Żeby uzyskać taki wynik to już dość poważne modyfikacje oczywiście bez ruszania dołu. Oczywiście silnik polecany przez kolegów czyli 2.0 16V turbo ma na starcie potencjal na "lajtowe" 300KM ale koszta np: samej regeneracji głowicy czy rozrządu kilkakrotnie wyższe.No i 8V jest totalnie bezkolizyjny i idiotoodporny :-) .
I teraz sedno sprawy. Jeśli myslisz o jakimś lataniu bokiem to najpierw skup uwagę na zawieszeniu.Bez dobrego zawiasu nawet nie podchodż do tematu driftu.Auto jest ciężkie do przerzucania.Musisz też pozbyć się maksymalnie wagi.Kombi waży ok. 1,5 tony. To samo tyczy się hamulców.Seryjne to porażka.
Co do silnika T5 czyli White Block'a to nie mam o nim dobrego zdania.Szybko się kończy dół. Jeśli chcesz kupić T5 to zawsze mierz ciśnienie sprężania,żebyś nie wpakował się na minę.
GIB
Miło poczytać o silniku który przyjmuje 300ps/400 Nm na seryjnym dole i nic się z nim nie dzieje, bo z tego co wiem to w Saabach profilaktycznie trzeba wymienić panewki wału żeby się niemiło nie zaskoczyć. Tak było z dwoma saabami które znam a i czytając o swapach na tym forum to zdaje się właściciele opli niezbyt mieli szczęście do silników saaba.
Dlaczego rozrząd w 16v jest droższy od tego w 8V?
Ja tam miałem whiteblocka i bardzo miło wspominam, aczkolwiek z tego co wiem silnik w mojej 850 był wymieniany na nowszy z S/C/V70.
Piacho
Chce driftować w miarę możliwości finansowych. Ten samochód bedzie przeznaczony tylko i wyłącznie do driftu. Czyli stanęło między b204 a b230 wiecie może jakie moce na seryjnym dole znoszą oba silniki? co do b230 to można do niego wpakować głowice 16v bez większych trudności wiekszość wykonała fabryka w 8v i 16v jest taka sama uszczelka pod głowice. Własnie co do silników saaba słyszałem że te stare 2,3 turbo są mega mocne i na seryjnym dole po remoncie wytrzymuja po 600 hp..
Don Pablo
Z tego co czytałem, w B204t z wydechem, wtryskami, większą suszarą i IC możliwe do osiągnięcia są okolice 300kW, jak napisałem wcześniej. Ponoć jest to też kres wytrzymałości najmocniejszej P&P skrzyni M90. Ja w swoim aucie będę zadowolony, jak prostymi modyfikacjami uzyskam okolice 220kW.
Piacho
2 litry nie wchodzi w grę, minimalnie 2,3 i w górę wink.gif czyli t5 odpada, został albo 2,3 t volvo albo saab ;P myślę że wybór padnie na volvo
kogutos
Uważam ,że seryjny dół Red Block'a powinien przyjąć do 400KM.Może podchodząc pod te 400KM zastanowiłbym się tylko nad lepszymi korbami.
CYTAT
Dlaczego rozrząd w 16v jest droższy od tego w 8V?


Rozrząd do 8v- 40zł pasek,70zł rolka, rozrząd do 16V ok. 700-800zł. Jest raczej różnica?

CYTAT
Ja tam miałem whiteblocka i bardzo miło wspominam, aczkolwiek z tego co wiem silnik w mojej 850 był wymieniany na nowszy z S/C/V70.

No właśnie wink.gif
Piacho
Podobno w redblokach starszej generacji jeszcze bez natrysku i w wersji chyba 183 konie miały o wiele mocniejsze doły i dostałem propozycje żeby żeby w blok redblocka z natryskiem wsadzić korby z własnie pierwszych modeli red blocka
gapa
Też własnie zastanawiam się nad 240/740 jako daily do driftu i znalazłem mega pomocny materiał o WSZYSTKIM. https://www.youtube.com/watch?v=MQX80dMWP_8
Są napisy po angielsku..
kogutos
Też słyszałem taką legendę ale nie wiem czy to prawda.Ciężko Ci będzie znaleźć taki silnik.Zapewne chodzi o silnik B230ET. Próbuj,może gdzieś znajdziesz(jest takie jedno auto do sprzedania z takim motorem ale właściciela zdrowo ponosi co do ceny biorąc pod uwagę stan tego pojazdu).Tak samo,jeśli pójdziesz w 8v to szukaj głowicy o oznaczeniu 531.Oczywiście seryjne wałki rozrządu możesz wyrzucić do śmietnika jeśli celujesz w moce rzędu 250+. Ja mam zrobiony wałek na wzór szwedzkiego KG2T i to jest dopiero odczuwalna różnica. Niestety kosztem kultury pracy na wolnych obrotach ale kto by się tym przejmował biggrin.gif
gapa
a jak z zawieszeniem? są jakieś gotowe zestawy, jakieś camber plate'y etc.
Piacho
Tzn mam drugie volvo w sedanie z 84 chyba roku z właśnie tym silnikiem jednak ojciec nie chce się zgodzić na to żebym mu zmienił silnik na ten z mojego ;p i to nie jest b230et tylko jeszcze starszy ;] pierwszy wypust nie wiem czy nie ma tam przypadkiem kutych korb i tłoków

http://imageshack.us/photo/my-images/692/imag0010uy.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/255/imag0009ho.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/12/imag0008kj.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/43/imag0007hn.jpg/

Jest w stanie mechanicznym idealna tzn wirnik nie ma luzów tyle narazie mogłem sprawdzić, leży sobie i mogę ją wziąć za darmo tzn zapłącić tylko za wage złomu moje pytanie czy jest sens czy nie jest za duża? Wstanie w ogóle? gapa dzięki za link ;]



Co do zawieszenia wiem że dostępny jest pełen komplet poliuretanów do seryjnego zawieszenia, sprężyny i amory też tylko trzeba ściągać ze Szwecji/Danii wszystko P&P
kogutos
CYTAT
a jak z zawieszeniem? są jakieś gotowe zestawy, jakieś camber plate'y etc.

Ogólnie to jest problem z tymi autami.Nie ma praktycznie nic gotowego,wszystko trzeba dorabiać,rzeźbić,kombinować,piłować,szlifować itd. Ja robiłem swoje auto ponad rok i wciąż nie jest gotowe w takim stanie jakbym chciał. Jeśli ktoś myśli,że to jest tak jak z pospolitymi markami czyli idzie do sklepu i pokazuje części i płaci lub klika myszką w sklepie online to się myli.
Jeśli chodzi zawias to nie ma gotowych zestawów gwintu.Jedynie chłopaki z volvoforum własnymi siłami opracowali gwint do tego auta składany z różnych markowych elementów.Cały komplet z camberami to 2tys zł.
Z dedykowanych elementów do zawiasu to jedynie można kupić springi np.Jamex -40/40 lub -60/40 a z amorów jedynie Bilstein lub Koni w cenie 2tys zł /komplet. Można też kupić polibusze tylko w jednym miejscu w pl. Jeśli chodzi o grubsze stabi to tylko gotowe z USA w astronomicznej cenie lub dorabianie w pl.
CYTAT
Tzn mam drugie volvo w sedanie z 84 chyba roku z właśnie tym silnikiem jednak ojciec nie chce się zgodzić na to żebym mu zmienił silnik na ten z mojego ;p i to nie jest b230et tylko jeszcze starszy ;]

To jest właśnie b230ET. smile.gif To może to twój ojciec sprzedaje takie 760 z 1984r za 6500zł? tongue.gif
Piacho
NIestety nie ;p jak by swoje za tyle sprzedał zarobiłby na czysto 520 % ;D
kogutos
CYTAT
http://imageshack.us/photo/my-images/692/imag0010uy.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/255/imag0009ho.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/12/imag0008kj.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/43/imag0007hn.jpg/

Jest w stanie mechanicznym idealna tzn wirnik nie ma luzów tyle narazie mogłem sprawdzić, leży sobie i mogę ją wziąć za darmo tzn zapłącić tylko za wage złomu moje pytanie czy jest sens czy nie jest za duża? Wstanie w ogóle? gapa dzięki za link ;]


Przepraszam!!?? Turbinę wyciągniętą ze złomu ,z błota chcesz wkładać? Bo nie ma luzu? Chcesz zaoszczędzić 1000 czy 1500zł kiedy będziesz musiał włożyć przynajmniej 10-13 tys zł w projekt? Ale raczej grubo więcej jeśli celujesz w moce 350+.
redblock
O proszę... projekt. Jeśli szukasz gratów do takiego projektu napisz czego potrzebujesz, mam chyba wszystko po swoim 945, silnik, wałek performance,skrzynię, deta, chłodnice oleju, IC, głowicę 16v i inne...

Na seryjnym dole można smiało wydmuchać 350KM, potem pasuje wymienic korby jak napisał kolega wyżej, oczywiście wszystko zależy od strojenia i tutaj bez porzaądnego SA nie ma o czym gadać....

Przypadkiem nie ma kutych korb i tłoków:D
Flathead
A IPD US?
Piacho
Tak, bo jeśli jest sprawna to czemu by jej nie użyć? ;p Chodziło mi czy taka nie będzie za duża

Redblock, wyślij mi na priv konkretnie co masz i jakie ceny wink.gif ic, chłodnice oleju, podstawe filtra mam. Szukam słupka z głowica 531 i wałkiem A bądz podobnym z regulowanym kółkiem z instalacja elektryczna od modelu turbo a nie soft turbo. Tylko nie wiem co to jest det
skrzatbz
Koledze chyba chodziło o Ecumaster DET smile.gif piggyback smile.gif
Dr Red Devil
Piacho jeśli chcesz amatorsko ganiać bokiem, to pozostań przy RedBlock'u z 8 zaworową głowicą. Najłatwiej dostępne rzeczy do tuningu. Jeśli planujesz coś więcej, to tylko silnik z głowicą na dwóch wałkach, to może być zarówno B204 RedBlock, jak i WhiteBlock. Oba będą wymagały dużych nakładów finansowych, aby mogły bezpiecznie znieść obciążenie jakie oddziaływuje na silnik podczas latania bokiem. RedBlock 8V nie nadaje się do jazdy na odcince, szybko zamęczysz silnik w ten sposób.
Gorzej wygląda sprawa z budą, bo o ile do zawieszenia ze sztywnym mostem jest dostępnych wiele rzeczy w kraju, to modyfikacje będą wychodziły poza standardowe zabiegi jak lepsze amory, sprężyny i poli. Sztywny most trzeba trochę przebudować, żeby chciał się słuchać kierowcy. Niestety kombi ze sztywnym mostem, to najgorsza baza na driftowóz. Najlepszą byłby sedan 760 z multilinkiem. Minusem multilinku jest brak części performance, i większość trzeba robić na zamówienie.
Drugi problem, to skrzynia biegów. Jedynie M90 zniesie moc 300+ KM, a i tak nie jest ona pancerną skrzynią. Na szczęście tunel pomieści skrzynię z Supry czy z BMW, które pozwalają na więcej, ale ich montaż nie jest p&p, trzeba się trochę pomęczyć. W ogóle Volvo, to samochód do modów wdzięczny, bo wiele znosi i wiele wybacza, ale trzeba dysponować odpowiednim zapleczem, bo na półkach do tego samochodu jest mało rzeczy. Natomiast w sieci można znaleźć dużo indywidualnych rozwiązań, które pomagają z Volvo zrobić bardzo przyjazny w użytkowaniu samochód, idealny do zabawy.
Don Pablo
Jako posiadacz 960 napiszę jedno: jadąc tym autem czuję się jak w W 124- jest miło, ale w żaden sposób nie sportowo. To NIE JEST DOBRA BAZA do driftu i nie będzie. Tutaj trzeba wydać kasę, żeby dostosować elementy, które np. BMW ma gotowe do latanie bokiem. OFC zrobisz jak zechcesz, ale po co wyważać otwarte drzwi?...
Piacho
Dr Red Devil, co do budy to narazie zostane przy tej, lubie coś przerabiać dorabiać itd i tego sie nie boje a za razem to lubie. Czyli co mi radzisz? bo w sumie w temacie jestem zielony tyle co poczytalem gdzies na necie b204 nie za maly? czemu nie np b234? Myślałem żeby narazie zaopatrzyc sie w 2,3 volvo i ogarnąć na 8v i później ewentualnie 16v zarzucic, czy to nie jest dobry pomysl? Co do tego że do skrzyni trzeba dorobić kołnierz to wiem, nie jest sprawa prosta ale mam magika który wszystko zrobi ;]
redblock
Widzę głosy za B204FT/GT ale niech mi ktoś znajdzie taki silnik gdzieś do sprzedania.... pojawia się raz na rok i to niekoniecznie kompletny.B234 w naturze nie występuje trzeba go stworzyćsmile.gif Dostępność 8v jest o wiele lepsza a silnik bezkolizyjny i prosty, zniesie wiele, wybacza błedy i można z niego zrobić 16V.

CYTAT
Co do tego że do skrzyni trzeba dorobić kołnierz to wiem, nie jest sprawa prosta ale mam magika który wszystko zrobi ;]
jaki kołnierz?? do jakiej skrzyni? Chcesz Getraga 265?? czy co?
Dr Red Devil
Dokładnie, tak jak RedBlock napisał, silnik B204 jest rzadkością jakich mało, na rynku wtórnym w kraju praktycznie nie występuje. Silnik B234, to tylko baza, bo jest to silnik N/A, który pod turbo się nie nadaje w fabrycznym wydaniu. Ale głowica do przełożenia jak najbardziej. Dla oszczędzenia kosztów na starcie, i lepszego poznania możliwości zawieszenia w budzie kombi, pozostałbym przy RedBlock'u 8 zaworowym, i dłubał go tak długo aż padnie. A później zdecydował, czy jest sens iść dalej w to auto, czy lepsza i bardziej rozwojowa będzie inna buda. A wtedy dla lepszych efektów, albo można wrzucić jakieś dobre aluminiowe V8, albo coś, co jest już przetestowane i działa, czyli 1/2JZ-GTE ewentualnie SR/RB z Nissana.
Gdybym dzisiaj miał raz jeszcze dłubać w Volvo, to poszedłbym w serię 200 i wsadził do niej silnik z V40 T4.
Piacho
Na silniku ojca nie mogę znaleźć nigdzie oznaczeń co i jak, jedynie na głowicy numer kończy się na 405. Może ktoś się orientuje czy wał + korby i tłoki z tego silnika z 84 roku da rade przełożyć do wersji z natryskiem na denka tłoków? Narazie nie mogę pozwolić sobie na silnik inny niż redblock, teraz szukam tylko najtrwardszej kombinacji

B23 Turbo
The B23ET and B23FT motors were offered for two years only in the 1983 and 1984 Volvo 700 and 200 series. Both the B23ET and B23FT are somewhat unique in the 700 series as they are were only turbo motor offered in the 700 series with a block mounted distributor, forged pistons and a forged crankshaft. The B23ET was the only redblock known to be equipped with a small coolant passage version of the higher flowing 405 cylinder head, the FT had to make do with normal 398 head. As these motors predate the low-friction B200 and B230 turbos and are equipped with forged pistons and crank, they are often considered one of the most robust Volvo turbo motors.

Wszystko sie zgadza xD Macie jakieś informacje na temat wytrzymałości tych b23et? Od jutra zaczynam przekabacać ojca i może mi się uda go namówić ;p opłaca sie? wink.gif
Mirage
CYTAT(GIB @ Sun, 06 Jan 2013 - 22:36) *
Miło poczytać o silniku który przyjmuje 300ps/400 Nm na seryjnym dole i nic się z nim nie dzieje, bo z tego co wiem to w Saabach profilaktycznie trzeba wymienić panewki wału żeby się niemiło nie zaskoczyć. Tak było z dwoma saabami które znam a i czytając o swapach na tym forum to zdaje się właściciele opli niezbyt mieli szczęście do silników saaba.


Mój silnik przyjmuje 400/565 na seryjnym dole bez żadnych profilaktycznych wymian. Musisz więcej czytać, nie tylko to forum.

Co do Volvo - wszystko zależy co tak naprawdę chce właściciel. Ja bym wsadził jakieś V8
Dr Red Devil
CYTAT(Piacho @ Thu, 10 Jan 2013 - 19:25) *
Na silniku ojca nie mogę znaleźć nigdzie oznaczeń co i jak, jedynie na głowicy numer kończy się na 405. Może ktoś się orientuje czy wał + korby i tłoki z tego silnika z 84 roku da rade przełożyć do wersji z natryskiem na denka tłoków? Narazie nie mogę pozwolić sobie na silnik inny niż redblock, teraz szukam tylko najtrwardszej kombinacji

B23 Turbo
The B23ET and B23FT motors were offered for two years only in the 1983 and 1984 Volvo 700 and 200 series. Both the B23ET and B23FT are somewhat unique in the 700 series as they are were only turbo motor offered in the 700 series with a block mounted distributor, forged pistons and a forged crankshaft. The B23ET was the only redblock known to be equipped with a small coolant passage version of the higher flowing 405 cylinder head, the FT had to make do with normal 398 head. As these motors predate the low-friction B200 and B230 turbos and are equipped with forged pistons and crank, they are often considered one of the most robust Volvo turbo motors.

Wszystko sie zgadza xD Macie jakieś informacje na temat wytrzymałości tych b23et? Od jutra zaczynam przekabacać ojca i może mi się uda go namówić ;p opłaca sie? wink.gif


Głowica 405 do Twojego projektu byłaby najlepsza, lepsza niż 531. Do silnika FT/FK, możesz jeszcze przełożyć korbowody z silnika ojca, reszta jest bezużyteczna. Jeśli chcesz tym latać bokiem, to postaraj się o stabilne 300KM, które będzie w miarę bezawaryjne. Jeśli będziesz chciał uzyskać pełną moc jaką zniesie silnik, to szybko zaczną się nieustanne kłopoty z jego użytkowaniem. Jeszcze co do korbowodów, to pamiętaj o dobrym wyrównaniu ich wag i wyważeniu całości na koniec z wałem. Te korbowody są mocniejsze od nowszych, ale są też cięższe.
redblock
Ja bym na Twoim miejscu nie psuł kolejnego auta i złożył na początek B230FT i zobaczył jak sie tym jeździ. Weź pod uwagę jeszcze jeden ważny element tego projektu, kasa! Nie zrobisz auta do latania bokiem za 5tys zł ... Wydasz 10 i dopiero zacznie jeździć więc trzeba to wszystko dobrze przemyśleć a auto do boków to przede wszystkim zawieszenie i silnik. Bawiłem się w projekt takiego silnika i wiem co ile kosztuje...niestety...
Piacho
Nie zepsuje kolejnego auta ;p po prostu włoże do budy ojca silnik ze swojej budy bo i tak jeździ z wysypana turbina tylka staram się dowiedzieć czy warto, zbieram narazie tylko informacje. A kute tłoki mi się nie przydadzą? Dr Red Devil możesz mi wyjaśnić czemu głowica 405 jest tak dobra? i czemu nie warto jest przełożyć wału? I czy natrysk oleju to element który można sobie dorobić? czy niezbędne są kanały w bloku? O tym że potrzebna wydajniejsza pompa zdaje sobie sprawe.

Redblock, ja chce najpierw się wszystkiego dowiedzieć i zrobić jak najlepszą kombinacje redblocka wink.gif jak nie w tej budzie może sprawdzi się kiedyś w innej ale będę wiedział że jest dobrze zrobiony ;]
Dr Red Devil
Głowica 405 ma najlepsze kanały chłodzenia, a komory spalania ma takie same jak w 531 dla której była pierwowzorem. Dlatego do katowania jest najlepsza. Do tego dobry wałek, regulowane kółko i już góra pod 300KM jest gotowa. Wał jest gorszy niż w nowszych konstrukcjach, dlatego niema sensu go rusza. W ogóle najlepiej jako baza sprawdza się FK, bo to ostatnia ewolucja, w której usunięto problemy występujące w starszych ewolucjach, jak np. zacierająca się panewka oporowa. Tłoki kute jest sens montować, jak będziesz montował kute korby, i jak planujesz przekroczy 350KM.
Natrysk na denka tłoków lepiej mieć w fabrycznym wydaniu. Niektóre bloki mają na niego niewykorzystane miejsce. Ale różnie bywa, lepiej mieć już blok, który posiada natrysk.
W planach uwzględnij też osprzęt silnika, bo sam silnik, to dopiero połowa drogi.
Piacho
Właśnie dostałem telefon że jest kompletna buda w nawet nie najgorszym stanie od volvo 940 sedan gl, jak myślicie bardziej rozwojowa buda? Zamienić się za 740 kombi? Pozdrawiam ;]
kogutos
To samo co Twoje 745 tylko w sedanie i tyle.Ciut mniejsza masa,to wszystko.
Piacho
Spora różnica mas po wybebeszeniu środka? Wiek ktoś coś? Chyba się wymienie bo w mojej nawet abs nie ma ;D nic zero ;p
kogutos
Niech Dr Red Devil mnie poprawi ale on chyba zszedł z masą w 940 sedanie na 1200kg z klatką.
Dr Red Devil
Sedan, przede wszystkim jest sztywniejszy. Budę jest z czego odciążać, ale cięcie blachy jest bezpowrotne. Trzeba się liczyć z tym, że później z pociętej budy nie da się zrobić cywilnego auta.
redblock
Sedan napewno jest sztywniejszy, mam teraz 744 a wczesniej miałem 945 i rożnica jest spora. Gdyby go jeszcze wybebeszyć a jest tych szmeli sporo to z tych 1300kg w dowodzie mozna by pewnie ze 150kg zejść a to już nieźle na auto tych gabarytów, do tego jakis lekki kubełek, brak tapicerki i poliwęglan w tylnich szybach.
Piacho
I się wymieniłem, dostałem bude w jeszcze lepszej kondycji i przy okazji zarejestrowana i opłaconą ;] chce zrobić z przodu i z tyłu stojak żeby można było budą kręcić w celu łatwiejszego zakonserwowania podwozia ktoś coś poleca? I co polecacie do konserwacji na żywą blachę bo od poniedziałku ruszam z piaskowaniem miejsc tego wymagających ;] najpierw coś do wytrawiania, później na to bitgum?

Posiada ktoś na sprzedaż słupek b230fk z po 95 roku? W rozsądnych pieniądzach ;]
GIB
A to Volno nie ma potrójnego ocynku, że trzeba je piaskować i zabezpieczać na nowo?
Kumpel lata 745 z 88 roku i jestem w ciężkim szoku jak to wygląda blacharsko, niestety prowadzenie to jak barka rzeczna...
Piacho
Miałem na myśli tylko miejsca tego wymagające ;] nie jest ich dużo, ale z biegiem lat jakieś kamienie czy inne rzeczy odbiły zabezpieczenie i ocynk a woda zrobiła reszte ;p Posiadam leksusa is 200 na części, czy ktoś wie ile zniesie skrzynia i sprzęgło ;]
Piacho
A jak się ma tuning silnika z volvo 2,8 bodajże t6 biturbo? Jak znosi większe moce?
Dr Red Devil
Przy T6 wzdłużnie, ograniczeniem jest skrzynia M90. Czyli można mieć stabilne 400KM, i jakieś 4 skrzynie na sezon ostrego upalania. Albo zaadaptować skrzynię z BMW/Supry i można z mocą iść dalej. Bez otwierania silnika, na ulicę, to i o 600KM można się pokusić. Ale do ostrego upalania, może być za dużo za dużo. Wiele zależy od tego, na czym będzie strojony.
Piacho
Czy mówisz o tym silniku B6284T ? Czy nie lepiej by się sprawdził jako serce w 940? do driftu? I jak z jego awaryjnością? Trwała jednostka? Jeśli wiesz coś więcej o nim to proszę o wykład bo tak myślę że 2,3 to bym mógł szybko zajeździć a 2,8 nie będzie tak wysilony ;] i jak jest z wysterowaniem takiej mocy? około 350-400hp duży problem? Chce założyć jedną turbinę i dolot 6 przepustnic.
kaczor0711
Panowie posiadam volvo 740 z silnikiem B 230 F, 8v z 86 roku. 113 km to niewiele, dlatego chcę dołożyć kompresor Eaton 62. Proszę o pomoc w tym temacie,
mianowicie czy doładowanie w granicach 0,5 bara nie wpłynie negatywnie na silnik. Pewnie w moim silniku nie ma natrysku na denko tłoka. Autko służy mi do codziennej
jazdy ale nie ukrywam że kilkanaście koni więcej by się przydało. Proszę doświadczonych kolegów o wypowiedzenie się czy silnik to zniesie bezproblemowo, jeśli tak
to ile koni przybędzie. Dodam że na codzień jeżdże w niskim zakresie obrotów.
kogutos
Zniesie bezproblemowo. Wystarczy spojrzeć na skandynawskie projekty,gdzie uturbiają wolnossaki i pakują w nie grube ciśnienia biggrin.gif Także 0,5 bara z kompresora to pikuś.
A tak BTW, nie lepiej Ci zrobić swap na jakies b230ft/fk zamiast pchac się w koszta dokladania kompresora? No chyba ,że masz ochotę i lubisz sobie dodawać roboty i nerwów.
Dr Red Devil
CYTAT(Piacho @ Wed, 23 Jan 2013 - 18:11) *
Czy mówisz o tym silniku B6284T ? Czy nie lepiej by się sprawdził jako serce w 940? do driftu? I jak z jego awaryjnością? Trwała jednostka? Jeśli wiesz coś więcej o nim to proszę o wykład bo tak myślę że 2,3 to bym mógł szybko zajeździć a 2,8 nie będzie tak wysilony ;] i jak jest z wysterowaniem takiej mocy? około 350-400hp duży problem? Chce założyć jedną turbinę i dolot 6 przepustnic.


Lepiej raczej nie, większa pojemność, to lepsza sytuacja startowa, ale także znacznie wyższe koszta, czy to uruchomienia, czy też eksploatacji i usuwania awarii. RedBlock, to żeliwny blok, który jest pancerny. A WhiteBlock, to aluminiowy, tulejowany blok. Każde z rozwiązań ma plusy i minusy. Taniej wyjdzie Cię RedBlock do nauki i w ogóle pierwszych kroków, a jak od razu wpakujesz się w ambitny projekt, to może Ci szybko sezon w garażu przelecieć. Oprócz mocy, skup się na zawieszeniu, bo seryjne rozwiązania nie zdają egzaminu przy 250KM.


CYTAT(kaczor0711 @ Thu, 24 Jan 2013 - 00:29) *
Panowie posiadam volvo 740 z silnikiem B 230 F, 8v z 86 roku. 113 km to niewiele, dlatego chcę dołożyć kompresor Eaton 62. Proszę o pomoc w tym temacie,
mianowicie czy doładowanie w granicach 0,5 bara nie wpłynie negatywnie na silnik. Pewnie w moim silniku nie ma natrysku na denko tłoka. Autko służy mi do codziennej
jazdy ale nie ukrywam że kilkanaście koni więcej by się przydało. Proszę doświadczonych kolegów o wypowiedzenie się czy silnik to zniesie bezproblemowo, jeśli tak
to ile koni przybędzie. Dodam że na codzień jeżdże w niskim zakresie obrotów.


Jestem tego samego zdania co Kogutos, łatwiej, szybciej i mniej awaryjnie wyjdzie przełożenie silnika FT lub FK, niż dokładanie kompresora do obecnego. A jeśli używasz auta na co dzień, to lepiej unikać niskobudżetowych, niesprawdzonych rozwiązań. FT/FK, z MBC działa jak diesel, od 1800-2000 jest już boost, i auto jest bardzo elastyczne z dołu.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.