Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Rajdowy Golf mk2 1.8 16v --> 2.0 16v
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
yahoo_p
MODEL:

Golf II GTI 1988r.

Silnik: :

1.8 16v KR w serii 139km zmieniony na 2.0 16v ABF

wałki Schricka 276/276 (były w KR, na razie nie założone do ABFa)



Układ dolotowy:

odizolowany kolektor dolotowy (gruba uszczelka + bandaż)
obrobiona przepustnica
dolot 3 cale na ori puszce z Seata Toledo


Układ wydechowy:

kolektor Supersprinta odizolowany bandażem
wydech przelotowy na dwóch tłumikach 55mm


Układ wtryskowy:

seryjny


Układ chłodzenia:

największa seryjna chłodnica
podwójne wentylatory na włącznik
termostat 71 st. C

Układ napędowy:

skrzynia z mkI GTI 7g z przełożeniem głównym 4,46
pseudoszpera z podkładek
lekkie koło zamachowe 3,5kg
komplet kół na asfalt i szutry


Zawieszenie:

przód kit Weiteca
tył usztywniona seria
poliuretany w zawieszeniu
przód negatyw 1.7, koła rozbieżnie

Układ hamulcowy

przód 256mm.
tył seryjne tarcze
hydrauliczny ręczny
korektor siły hamowania Wilwood
płyn RBF660

Wnętrze

Klatka według załącznika J
Kubły BiMarco
Pasy szelkowe
Podstopnica dla pilota
Kierownica sportowa z odsadzeniem


Przeznaczenie

starty w KJS, KZK itp.


Z racji mojej pracy i małej ilości czasu postępy zdecydowałem się na kupno gotowego auta, takiego jakie mi się zawsze marzyło;) Wybór padł na rajdowe MKII z Jeleniej Góry. Może ktoś z forumowiczów kojarzy go za czasów poprzedniego właściciela. Auto praktycznie gotowe do startów w rajdach, kjs itp.












Była już pierwsza przygoda z autem. Chyba dawno świece nie były wymieniane. Wczoraj jedna praktycznie się rozleciała. Druga prawie iskry nie dawała. Zmieniłem świece i chce mi kierownice z rąk wyrwać cool.gif
Olsen_16v_kr
Fajne , widziane długi czas na allegro smile.gif Wywalaj k-jeta , jak co mam całe digi g60 prawdopodobnie na sprzedaż wink.gif ale nie będę siał OT tongue.gif

hamulce 256 starczą ? smile.gif jakiś turbos na next sezon wal biggrin.gif

hmmm z święcą dziwna akcja bo w swojej krce miałem taką sytuacje 2 razy :|
pilachgt
CYTAT(Olsen_16v_kr @ Mon, 24 Dec 2012 - 16:01) *
jakiś turbos na next sezon wal biggrin.gif


Po co? Po to by rywalizować z lancerami i imprezami w klasie, do tego mieląc kołami?
GRZANA
Skrzynia nie jest 2Y wink.gif nie pamietam oznaczenia, ale na bank jakies na 3 litery wink.gif hamulce 256 bo 14 musi wejsc na szutry...
yahoo_p
CYTAT(pilachgt @ Mon, 24 Dec 2012 - 16:16) *
Po co? Po to by rywalizować z lancerami i imprezami w klasie, do tego mieląc kołami?


Dokładnie zgadza się ze skrzynia, to jest ACD. Przełożenia identyczne co 2y, tylko 5 troche dłuższa. Ale ten bieg rzadko używam. Mój błąd nadworny mechaniku;)


Hamulce dają rade przy takiej lekkiej budzie, a tak jak pisze Grzana na szutry mam komplet 14, a chce je wykorzystać. Turbo nie będzie bo to ma w kajtkach jeździć w klasie do 2 litrów. Pierwszy start już 13 stycznia. http://www.youtube.com/watch?v=OZxh-K_kghE
raich
bylem na tym KZK,niesamowicie padalo wieczorem.szkoda,ze Odysa przejazdow nie ma na filmiku.
Offczar
Auto znane, chociaz dawno nie widziane w ruchu, życze powodzenia i bezawaryjności smile.gif
Dziku
A co z dolotowym kolektorem, na zdjęciach są 2, w tym jeden ze sporo większymi przelotami, który jest od czego?
LCQ
Siema, te Schricki pochodzą z mojej byłej ibizy smile.gif ?? powodzenia w modach
yahoo_p
LCQ twoje wałki poszły do ludzi,do Warszawy z tego co pamiętam. Sprzedałem je bo miałem plan na co innego, ale wróciłem do pocziwych wałeczków Schricka. W mk3 masa mnie zabijała i było to jedno auto na codzień i do zabawy. Teraz już nie muszę bawić się w kompromisy.

CYTAT(Dziku @ Mon, 24 Dec 2012 - 22:05) *
A co z dolotowym kolektorem, na zdjęciach są 2, w tym jeden ze sporo większymi przelotami, który jest od czego?



Obydwa kolektory są z KR. W różnych rocznikach wychodziły różne. Jeden to fi 45mm, drugi fi 50. Były jeszcze fi 42 i w 9A fi 40.
CZUCZU
A ja napisze że jak moge prosić wypełnij temat zgodnie ze wzorem, a wracając do projektu super baza i gratki za dlubanie
qbejs
Odpuść sobie Digifanta 1 i zamontuj EMU. Naprawdę dużo rozsądniejsza opcja, a sam przeszedłem przez digifanta i mimo że było ok, to jednak dalej to nie to było.
kuba_guzik110
mam pytanko gdzie można dostać takie przelotki do układania przewodów ?? na zdjęciu zaznaczone kólkami ze strzałką

golfiarz1
CYTAT(qbejs @ Tue, 25 Dec 2012 - 09:44) *
Odpuść sobie Digifanta 1 i zamontuj EMU. Naprawdę dużo rozsądniejsza opcja, a sam przeszedłem przez digifanta i mimo że było ok, to jednak dalej to nie to było.



tylko digi 1 bedzie mial za 500 zl i do tego silnika mu spokojnie starczy ja u siebie mam w uturbionym i jestem zadowolony rok czasu nic sie niedzieje a na digi tez mozna wiele bajerow poustawiac
yahoo_p
CYTAT(kuba_quzik110 @ Tue, 25 Dec 2012 - 09:51) *
mam pytanko gdzie można dostać takie przelotki do układania przewodów ?? na zdjęciu zaznaczone kólkami ze strzałką



Spytam się kumpla co montował mi hydraulike, bo on kupował wszytkie złączki i przelotki i dam znać na PW
qbejs
500 zł za cały zestaw ? Proszę Cie, sensowne zestawy kosztują okolice 1000 zl do tego strojenie i mamy koszt standalone, który jest bardziej rozwojowy. Co do odpalania bajerów, to bajerem jest to tylko w tym sterowniku, w innych seria to potrafi. Jak już trzymać się tańszych alternatywm to już ME 7.5 jest chyba najsenowniejsze.
lukey
A jak będzie chciał iść w ITB to digi trzeba znowu zmienić a EMU jak wiadomo ogarnie temat.Jakies mody głowicy poza wałkami?
yahoo_p
Co do wtrysku to jeszcze mam czas na przemyślenia. Narazie mechaniczny jeździ bez zarzutu,ten sezon na bank na nim przelatam. KR ma już najlepszą seryjną głowice, najlepsze przepływy. Za to w garażu leży po poprzednim projekcie głowica z ABFa,najbardziej wytrzymała pod mody typu porting. Może kiedyś poskładam taki słupek dół 9A, góra głowica z ABFa po portingu, ale naprawde kwestia przyszłości, bo grubsze mody na zblizający sezon mam za sobą. Teraz chce w miarę bezawaryjnie przelatać sezon i bedę bardzo zadowolony jak mi się to uda wink.gif
gulba
ooo Widzę że moje auto tu wylądowało. Ja składałem ten wóz, klatka w moim wykonaniu, fotele orginał z polonez OBRSO wyciągnełem, ja go sprzedawałem w 2006 rok to były trzy sztuki GTI w częściach gratis.{rzez ten czas niewiele się zmieniło. Wałki schrick powinny być nówki sztuki kosztowały majątek a nigdy ich niezałożyłem. Powodzenia w modach, wywal mechaniczny wtrysk !!.
yahoo_p
CYTAT(gulba @ Fri, 28 Dec 2012 - 21:05) *
ooo Widzę że moje auto tu wylądowało. Ja składałem ten wóz, klatka w moim wykonaniu, fotele orginał z polonez OBRSO wyciągnełem, ja go sprzedawałem w 2006 rok to były trzy sztuki GTI w częściach gratis.{rzez ten czas niewiele się zmieniło. Wałki schrick powinny być nówki sztuki kosztowały majątek a nigdy ich niezałożyłem. Powodzenia w modach, wywal mechaniczny wtrysk !!.


Miło słyszeć, że znalazł się pierwszy właściciel;) Z auta jestem zadowolony, szykuje go do sezonu i wolnym czasie treningi:) Dopiero po sezonie większe mody z wtryskiem, teraz na to fundusze nie starczą.
gulba
a i to wersja Made in USA mam jeszcze na to papiery. biggrin.gif
yahoo_p
CYTAT(gulba @ Fri, 28 Dec 2012 - 22:25) *
a i to wersja Made in USA mam jeszcze na to papiery. biggrin.gif



Po klapie i deske rozdzielczej zobaczyłem, że to USA. Znajomi co picują golfy mówią, że taką rarytaśną deskę po klatkę pocieli:D Od tego chłopaka co kupowałem od niego golfa słyszałem, że ty też ostro modzisz w golfa, mk1 masz teraz mocne poskładane??
T-Duke
Ależ ładna sztuka! Tak, to wersja USA - można ją poznać po charakterystycznej wąskiej czerwonej listwewce od drzwi przez cały dashboard. W europejskiej edycji była chromowana. Widzę tylko, że usunięto długie, wąskie kierunkowskazy boczne również charakterystyczne dla Golfów z USA...

Z ciekawostek - z tego, co kojarzę to tylko model 1988 GTI miał szeroką listwę z boku. Pozostałe modele zaopatrywane były w wąską z logo GTI blisko przedniego nadkola.
gulba
0:30
http://www.youtube.com/watch?v=iSM4Fl10sqI

biggrin.gif

i nieskładam ostro modzonych golf-ów wink.gif
yahoo_p
W aucie doszedł na przód negatyw 1.7, delikatnie rozbieżne koła oraz termostat 71 stopni.

Za mną dwa starty:)
Kryterium Asów MOŁ - WOŚP 2013 w Tomaszowie Mazowieckim - 6 miejsce klasie do 2000 na 12 aut
KZK "Zjazdowa" w Łodzi - 5 miejsce w klasie na 10 aut

Ze startów jestem zadowolony. Wiem co mi jeszcze w aucie trzeba. Przede wszystkim krótsza skrzynia i szpera. Szukam przełożenia około 4.5 z mk4 i składam skrzynie zeszperowaną podkładkami. Myślę, że na przyszłą zimę sprawię sobie szersze zimówki w 15 calach, bo na 175 na 14 w głębszym śniegu strasznie się kopie, szczególnie przy ciasnych nawrotach. Planuje tez trochę powalczyć z wagą. Wywalę szyberdach i wstawię płat blachy . Wylecą też prawdopodobnie wzmocnienia drzwi i maski oraz belki zderzaków. Zderzaki wymyśliłem, że zamontuje na zapinkach.



Golfik dostał też pierwsze reklamy:)

kompot
W ramach pytania ale i sugestii: czy -1,7 stopnia negatywu to nie jest za dużo jak na śnieżne warunki? Wydaje mi się, że nie jest on wykorzystywany, a cierpi na tym trakcja.
Na podstawie mojego doświadczenia w tej materii zmiana negatywu z około -1 stopnia do około -1,5 czy -1,7 własnie (nie pamiętam) spowodowała odczuwalne pogorszenie trakcji nawet na mokrym, zarówno w zakrętach jak i na prostych. Dużo zależy tu od przyczepności mechanicznej, tu była słaba, a winną była opona.
yahoo_p
CYTAT(kompot @ Mon, 28 Jan 2013 - 14:19) *
W ramach pytania ale i sugestii: czy -1,7 stopnia negatywu to nie jest za dużo jak na śnieżne warunki? Wydaje mi się, że nie jest on wykorzystywany, a cierpi na tym trakcja.


Możliwe, że masz rację. W sumie nad tym nie myślałem. Ustawiałem pod kątem sezonu i kajtków od wiosny. Testowałem te ustawienia na początku stycznia, przed opadami śniegu i była rewelacja. Większość startów będę miał od wiosny, a przestawiać czesto geometrie to za kosztowne dla mnie.
yahoo_p
Kilka fotem z imprez:)

I eliminacja STW Rally w Klaudynie pod Warszawą


KZK "Kaloryfer" w Łodzi


Przygotowanie do sezonu pełną parą, składa się skrzynia z przełożenie głównym 4.46, z auta wyleci szyberdach. Pierwszy KJS MOŁ już 17 marca w Tomaszowie. Zapas letnich opon już czeka 195/50 4xToyo T1R, 4xToyo T1S i 2xYokohama Advan A48:)
opornick
daj znac jak sie bedzie spisywala ta szpera z podkladek i jaka grubosc podkladek zastosowales?
yahoo_p
CYTAT(opornick @ Mon, 25 Feb 2013 - 16:31) *
daj znac jak sie bedzie spisywala ta szpera z podkladek i jaka grubosc podkladek zastosowales?


Ok. Zdam relacje. Pierwszy testy przewidziane około 10 marca. Dojdzie lekki zamach, ok 3.5kg(fabrycznie 5kg). Podkładki chce założyć około 2.3, max 2.5mm. Według infa z tej strony:

http://brokevw.com/difftest.html

gulba
ja wkładałem poprostu nowe, czuć było trochę spięcia, ale też szybko się te podkładki wycierały.
yahoo_p


I runda MOŁ KJS "Wiosna 2013" zaliczona!!!:)

Golfik spisywał się dobrze, chociaż na jednym oesie miałem małą awarię hydraulicznego ręcznego, ale uratowana sytuacja.

No i jest III miejsce w 4 klasie i mamy pierwszy puchar:)



KJS jechałem jeszcze na starej skrzynii, niedługo zmiana na krótką, po wczorajszym dniu, jeszcze bardziej się przekonałem, że to teraz priorytet.
toffic
Ty to masz jeszcze na mechanicznym wtrysku??
yahoo_p
CYTAT(toffic @ Wed, 20 Mar 2013 - 09:15) *
Ty to masz jeszcze na mechanicznym wtrysku??



Jeszcze mechanika:) Plany na coś innego są, ale na ten sezon zostaje. Poprzedni właściciel mówił, że wtrysk był ustawiany pod wałki, odcinka prawie 8000. Jestem bardzo zadowolony z osiągów auta.
yahoo_p
Filmik z KJS "Wiosna 2013"
odcinek na targowicy w Ujeździe, od 4:55 golfik w akcji, jakość filmu nie powala


odcinek na dawnej krajowej 8 koło Lubochnii od 11:45, na tym odcinku miałem awarie ręcznego i widać na filmiku jak z nim walcze:)
raich
FWD w takich warunkach to inwalida niestety.
charakterystyka silnika 16v/turbo w tych warunkach to tylko kula u nogi.
yahoo_p
CYTAT(raich @ Sun, 31 Mar 2013 - 22:51) *
FWD w takich warunkach to inwalida niestety.
charakterystyka silnika 16v/turbo w tych warunkach to tylko kula u nogi.



zgadza się, szczególnie na tych wałkach

jak tylko przekroczę 4 tys. to nie ma trakcji, a 4 tys. wolno przyspiesza, jakbym miał zwykłe 1.8 8v myślę, że miałbym lepsze czasy:)
yahoo_p
KZK CKD 07.04 organizowana przez Motosportklub, 3 miejsce w klasie, 5 w generalce, chociaz poczatek nie byl obiecujacy, bo zawisłem na śniegu:D


KZK Motodrom 14.04 organizowana przez Automobilklub Łódzki, 4 miejsce w klasie, ale nie dosyt zostaje, bo zepsułem na samym koncu, jeden bardzo szybki przejazd


KJS "Puchar Wiosny 2013" organizowany przez Automobilklub Polski, 10/13 w klasie, 31 w generalce, złapana jedna taryfa przez głupi pachołek na Bemowie. Startowało 70 załóg, ukończyło około 50. Rajd traktowałem jako dobra lekcji od mocnej i doświadczonej konkurencji z Wawy, cenne doświadczenie. Na 13 próbie przytarłem o betonowy murek, ale próbe dojechałem z czasem poprawionym o 3 sekundy. Mimo lekkich uszkodzen udało sie dojechać dwie próby do konca rajdu z nawet dobrymi czasami.
Sz1 STW Center, w oczekiwaniu na start

Sz3/8 Libet

Sz4/9 EC Zeran
[
Sz13 Libet, crash


Filmiki:
Sz5 MartJack


Sz10 MartJack


Jeżdże jeszcze na seryjnej skrzyni. Zdecydowanie za długie biegi i brak szpery. Mam nadzieje, że wkoncu złoże do końca skrzynie i będzie coraz lepiej.
jankes6
A huk byl taki jak zes przytarl o ten murek ze myslalem ze ci kolo urwie...powiem ci ze ta skrzynie to masz makabrycznie dluga....chyba nikt nie mial dluzszej;)
yahoo_p
Nooo chyba mogę mówić o szczęściu, że w sumie poważnych zniszczeń w aucie nie było i mogłem dojechać do końca. Już praktycznie wszystko co uszkodziłem załatwiłem. W weekend składam puzzle.
yahoo_p
Golfik po crashu poskładany w dwa dni :bajer:

Kilka impreza przez maj odwiedził.

WIelki Koknkurs Zręczności Kierowców Ludu Pracującego w Piotrkowie Trybunalskim



Impreza niestety nie ukończona. Zerwałem poduszkę pod silnikiem. Rozłączało mi dolot. Odpuściłem ostatnie przejazdy.

KJS Góra Kamieńsk III runda Mistrzostw Okręgu Łódzkiego ( II runda została odwołana w kwietniu)





5 prób jechanych po dwa razy. Auto sprawiło się super, na nic nie mogłem narzekać. Chęci i ambicje z mojej strony były, chyba aż za duże, bo na dwóch pierwszych próbach, przesadzałem z prędkością na nawrotach i w ostateczności potraciłem parę cennych sekund. Trzy próby typowe charakter KZK, czyli plac i pachołki. Dwie za to typu oesowego, mega:) W tym odcinek wjazdowy do Górę Kamieńsk. W międzyczasie cenne rady od doświadczonych kolegów, pomogło;) Druga pętla pojechana praktycznie bezbłędnie i poprawiane wszystkie czasy. W pojemnościowej klasie do 2L, 3 miejsce i do drugiej Mazdy stracone nie cale 0,8s, po 10 odcinkach!!! Niestety w klasyfikacji końcowej połączona moja klasa z najwyższą klasą z racji małej liczebności aut powyżej 2L. Dzięki temu zostałem zepchnięty na 4 miejsce, przez jednego Lancera. Pewien niedosyt pozostaje. Wracamy bez pucharku do domu...

Majóvwka

fotki wykonane miedzy innymi przez YGD



Na zlocie pojechałem rekreacyjnie 1/4 mili. Ogólnie czasy słabe. Udało mi się wykręcić powtarzalnie ET 16.1. Golfem III z modzonym ABFem kręciłem o wiele lepsze czasy. W rajdówce zabija mnie długa skrzynia. W kajtkach jest to odczuwalne, ale jakoś można dawać rade. Ćwiartka to porażka. Ale zlocik uważam za udany, bo poimprezowałem z ekipą i o to tez chodziło. Szkoda, że jazda sprawnościowa odbyła się w takiej formie, która mało kogo interesowało, a mają taki teren można było ułozyć super próbę sprawnościową i chętnie bym to pojechałsmile.gif

W garażu kompletują się graty

regulowane kółko rozrządu
krótka skrzynia
słupek 9a

Czekam z wszystkim do przerwy wakacyjne w KJS i wtedy rozgrzebie auto. Teraz chce dojeździe jeszcze dwie imprezy na tym setupie co jest. Już za 10 dni 33 Rajd Prząśniczka organizowany przez AK Tomaszowski
Rapcio
yahoo fajnie było się spróbować i pogadać o Golfie smile.gif widze że moje corrado nawet się załapało na zdjęciu smile.gif
sekatorrr
no widać było na majóvwce, że brakuję mu krótszej skrzyni, bo z tym silnikiem w tej budzie to powinny być czasy zdecydowanie poniżej 16. Może kiedyś gdzie na jakimś oesie się spotkamy jak będzie się wybierał na kielce to daj znać.
yahoo_p
CYTAT(Rapcio @ Wed, 29 May 2013 - 16:11) *
yahoo fajnie było się spróbować i pogadać o Golfie smile.gif widze że moje corrado nawet się załapało na zdjęciu smile.gif



CYTAT(sekatorrr @ Wed, 29 May 2013 - 16:12) *
no widać było na majóvwce, że brakuję mu krótszej skrzyni, bo z tym silnikiem w tej budzie to powinny być czasy zdecydowanie poniżej 16. Może kiedyś gdzie na jakimś oesie się spotkamy jak będzie się wybierał na kielce to daj znać.



Mi też było miło Panowie wink.gif Rapcio masz sporą galerie na vwgolf, myśle że corrado jest na wiekszej ilości zdjęć. Co do wyprawy na Kielce to może sierpień, bo daleko nie mam, a w sierpniu w łódzkim żadnego kajtka nie ma. Teraz 8 czerwca jade Rajd Prząśniczka, 14 lipca KJS w Sieradzu i po tej impreze rozgrzebuje auto. Daje sobie tydzień, aby jeździło ponownie biggrin.gif Wiec może 17 sierpnia da rade wybrać się na Superoes na Tor Kielce, zobaczymy jeszcze.
yahoo_p
33 Rajd Prząśniczka
5 miejsce w klasie
Impreza mega, odcinku oesowe, szybkie. Traciłem trochę przez moją skrzynie, ale walczyłem dzielnie :bajer: Auto ukończyło imprezę, ale dosłownie 30 minut po skończeniu imprezy golf stanął i koniec. W czasie imprezy uszkodziłem przewód paliwowy, pewnie na jednym z cięć, kamień. W czasie imprezy nie czułem różnicy w jeździe i nie wiedziałem o uszkodzeniu, widocznie z czasem uszkodzenie się powiększyło i ciśnienie paliwa tak spadło, że golf nie był w stanie jechać. Najważniejsze, że udało się ukończyć imprezę :bajer:

raich
regulowane kolko po stronie ssacej?
przez takie przygody z przewodami paliwowymi,puszcza sie je przez wnetrze auta.
jak sie markgumy spisaly? bo widze na ostatnim zdjeciu.
yahoo_p
CYTAT(raich @ Sat, 22 Jun 2013 - 19:52) *
regulowane kolko po stronie ssacej?
przez takie przygody z przewodami paliwowymi,puszcza sie je przez wnetrze auta.
jak sie markgumy spisaly? bo widze na ostatnim zdjeciu.



Regulowane kółko na rozrząd na passek, zakładane na wałek wydechowy. Auto stoi już u znajomego mechanika. Będę już przewody w stalowym oplocie wewnątrz auta. A margumy rewelka, super kleiły, auto jak po szynach jechało. Jestem bardzo zadowolony z nich.
raich
dziwi mnie,ze na walek wydechowy nie ssacy.
mialem jeszcze 8 slickow,trzeba bylo brac smile.gif
yahoo_p
CYTAT(raich @ Mon, 24 Jun 2013 - 00:07) *
dziwi mnie,ze na walek wydechowy nie ssacy.



Nie wiem czy wiesz jak silnik 16v w VW jest zbudowany. Ale kółko na rozrządzie jest tylko na wałku wydechowowym. A wałki miedzy sobą są spiente łąńcuszkiem pod pokrywą zaworów. Można też dorwać tam koło regulowane, ale strojenie jest cieżkie.

Tu fotka takiego koła co miałem w poprzednim golfie z ABFem i tak było strojone auto.

Herbi
Temat sledzę od dłuższego czasu i czekam aż zcznie zapierniczac jak Twoje poprzednie MKIII smile.gif
Skrzynia faktycznie go zabija, bo zakres uzytecznych obrotów jest dość wąski.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.