mazda rx8 z 2005 roku po panewce 120tys przebiegu , swap na k20 , wszystkie systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy działają , wspomaganie itd itp
silnik: -k20z4 z civica typer -kolekotr ssacy f22c - dwie chłodnice oleju -przepustnica drive by wire -przegrody miski olejowej
naped: -skrzynia z wankla -sprzegło 250mm z mazdy mpv dizla
układ wydechowy: -2.5 cala komorowy seria z wankla -kolektor 4-1
elektronika: - ecumaster EMU
plany na rok 2013 turbo +400hp
z lewej oem "sprzegielko" k20 tarcza 220mm , z prawej sprzęgło z dizla mazdy mpv tarcza 250mm
Pan. B
Tue, 11 Dec 2012 - 21:48
Pomysł mega. Fajnie że reszta systemów działa jak w serii. Jak wygląda różnica wagowa K20 i Renesisa? I co z "fałtekiem" ?
KaeS
Tue, 11 Dec 2012 - 22:02
eee, co to jest? profanacja, rx bez wankla traci duszę...
Żartuję, genialne! Jeśli wszystkie systemy faktycznie działają, na zegarach mamy porządek, to jest to dla mnie auto idealne. Gratuluję. Co z klimą? Na zegarach są realne wskazania (temperatura, rpm, prędkość etc.) ? Jak się mają osiągi w porównaniu do seryjnego wankla?
Pan. B
Tue, 11 Dec 2012 - 22:07
Zajefajny DD jeśli wszystko działa:)
przema72
Tue, 11 Dec 2012 - 22:12
tak na zegarach sa prawdziwe wskazania , wszystko dziala , klima tez jest ale nie nabita z tego względu ze na wiosnę wpada turbo i bym musiał gaz wypuszczać
na filmiku od polowy , widać działanie systemu TCS wciskam gaz do konca jadac po lodzie , ale nic sie niedzieje auto ogranicza poslizg odejmujac gazu
co do wagi i rozłozenia masy to w porównaniu do wankla nic nie uległo zmianom , jak wjade na wage to wkleje dane
Driftman
Tue, 11 Dec 2012 - 22:21
K20 wzdłużnie jak mi się to podoba ! fajny swap i ładna mazda. Czekamy na turbo
Iron.GD
Tue, 11 Dec 2012 - 22:48
Pomysł zajefajny! No i wykonanie, jeśli wszystkie systemy działają, profi:)
Niedawno była do wzięcia RX8 za śmiesznie małe pieniądze z rozgrzebanym silnikiem i tak się zastanawiałem, jakby to latało z np. VR6:)
kiwi
Tue, 11 Dec 2012 - 22:48
Widziałem wcześniej filmik - bardzo fajny swap...czysto schludnie ....super ,ze w kabinie wszystko działa jak by było od zawsze .Gratuluje fajnej fury Czemu nie motor z s2000??
kompot
Tue, 11 Dec 2012 - 22:52
Jeden z moich ulubionych projektów, miód. Super, że już jeździ, czekam na mody.
przema72
Tue, 11 Dec 2012 - 22:52
CYTAT(kiwi @ Tue, 11 Dec 2012 - 22:48)
Czemu nie motor z s2000??
starsz , gorszy i droższy
Andrzej_K
Tue, 11 Dec 2012 - 23:10
Super projekt, powodzenia w uturbianiu.
ROTOR
Tue, 11 Dec 2012 - 23:46
jak dziala przepustnica elektryczna(mam rozumiec oem z rxa) na emu? jest szybkosc?
CYTAT(Iron.GD @ Tue, 11 Dec 2012 - 22:48)
i tak się zastanawiałem, jakby to latało z np. VR6:)
no taki projekt z vr6 to bylby ciekawy, albo vr6 +t. ladne i w miare szybkie auto mogloby powstac, nie tylko na prostej.
noorec
Wed, 12 Dec 2012 - 09:00
Co wy z tymi VR'ami poglupieliscie tak? Albo zaraz jeszcze ktos wypali z Saabem pewnie... Wg mnie wybor motoru trafiony w 100% , swietny projekt!!
m6nj
Wed, 12 Dec 2012 - 09:32
vr może i bardziej odporny na mocne doładowanie, ale k20 to zdecydowanie lepszy wybór choćby ze względu na głowicę.
Przema tym swapem rozbił bank- brawo!
Pimo
Wed, 12 Dec 2012 - 09:38
i-VTEC działa ???
przema72
Wed, 12 Dec 2012 - 09:40
w tej chwili jeszcze nie , ale mysle ze maxymalnie na wiosne jadzwin wyda soft do emu z obsługa vtc
KamilC20XE
Wed, 12 Dec 2012 - 11:51
EMU steruje elektryczna przepustnicą ? Seryjny potencjometr od RX został ?JCiekawy projekt. Powodzenia w modach .
kiwi
Wed, 12 Dec 2012 - 14:33
CYTAT(noorec @ Wed, 12 Dec 2012 - 09:00)
Co wy z tymi VR'ami poglupieliscie tak? Albo zaraz jeszcze ktos wypali z Saabem pewnie... Wg mnie wybor motoru trafiony w 100% , swietny projekt!!
Dokładnie Vr6 i silnik saaba to za ciężkie klocki do tego autka
n-man
Wed, 12 Dec 2012 - 15:24
mi osobiscie najbardziej się widzi projekt rx8+ sr20det, ale ten projekt też niczego sobie
przema72
Wed, 12 Dec 2012 - 15:51
z sr20det bylo by więcej kombinacji aby je tam zmieścić
pontony
Wed, 12 Dec 2012 - 16:09
Gratulacje, mega projekt, swiadczy tylko o tym, jakich mam fachowcow w tym kraju, ri5pect!
Cuper13
Wed, 12 Dec 2012 - 16:52
nie, no teraz rx8 z tym motorem ma sens! Super projekt, czekamy na uruchomienie Vtec'a, powodzenia!
przema72
Wed, 12 Dec 2012 - 17:16
vtec dziala , uruchomić trzeba vtc
ROTOR
Wed, 12 Dec 2012 - 19:38
CYTAT(kiwi @ Wed, 12 Dec 2012 - 14:33)
Dokładnie Vr6 i silnik saaba to za ciężkie klocki do tego autka
ładuja tam 1/2 jzy, roznej masci v8, ciezkie i dlugie motory - dlaczego krotki vr czy saab jest za ciezki?, caly silnik w takim setupie miesci sie PRZED przednia osia. wywazenie auta to nie tylko masa silnika.
to jak z ta przepustnica jest? emu nia steruje?
rembi
Wed, 12 Dec 2012 - 19:47
V8 raczej odpadają .Widziałem w necie zdjęcie RX8 z LS1 i było mega ciasno
olozwirski
Wed, 12 Dec 2012 - 19:59
CYTAT(ROTOR @ Wed, 12 Dec 2012 - 19:38)
ładuja tam 1/2 jzy, roznej masci v8, ciezkie i dlugie motory - dlaczego krotki vr czy saab jest za ciezki?, caly silnik w takim setupie miesci sie PRZED przednia osia. wywazenie auta to nie tylko masa silnika.
Jak to PRZED, a nie za? Czy trzeba bylo przerabiac miske, smok?
ROTOR
Wed, 12 Dec 2012 - 20:19
CYTAT(olozwirski @ Wed, 12 Dec 2012 - 19:59)
Jak to PRZED, a nie za? Czy trzeba bylo przerabiac miske, smok?
oczywiscie z perspektywy kierowcy
mlody1921
Wed, 12 Dec 2012 - 22:30
Jest już Rex z 1 JZ-GTE ale ten projekt także mega turbo wleci będzie kozacko
kenobi
Thu, 13 Dec 2012 - 07:59
rx8 ma mega dobra stylistyke + ta motorownia, godne polaczenie
przema72
Thu, 13 Dec 2012 - 08:59
a wiec tak ,
sa tu dwa ecu sprzęgnięte razem ecu mazdy zarządza systemami kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (takze przepustnica) , EMU zarzadza reszta
generalnie widze ze wiele osób ma pomysl na pakowanie tam przeróznych silników , niestety nie jest to takie proste jak wydaje sie na ekranie monitora , wybierajac zła jednostke mozemy sobie zrobic bardzo duzo pracy , lub pozbyc sie DSC
napisze moze kilka podstawowych kryteriów jakie spełniac musi silnik , aby byla mozliwosc uruchomienia wszystkiego tak jak w fabrycznym aucie:
-silnik nie może być zbyt długi ponieważ przed silnikiem znajduje sie dosc gruba elektryczna maglownica której nie możemy usunąć bądź zmienić na zwykłą
-silnik powinien posiadac wydech z prawej strony a kolektor ssacy z lewej , (tyczy to sie pomysłów z wsadzaniem sr20det) , tunel srodkowy jest wytłoczony na uklad wydechowy i wydech przechodzi prawą stroną , po stronie lewej niema miejsca i trzeba bedzie sie sporo nakombinowac aby w przypadku sr20det pociagnac tam wydech
-silnik powinien efektywnie pracowac przynajmniej do 7tys rpm w przypadku skrzyni 5biegowej , lub do 9tys rpm w przypadku skrzyni 6biegowej , inaczej zeby móc na biegach osiagac w miare normalne predkosci trzeba bedzie kombinowac z przełozeniami w dyfrze
-silnik w rx8 jest dośc sztywno zawieszony , wszelkie konstrukcjie r4 ponad 1.8 litra bez wałków balansowych będą generować drgania wnetrza
to by bylo chyba na tyle jesli chodzi o wybór silnika
CYTAT(olozwirski @ Wed, 12 Dec 2012 - 19:59)
Czy trzeba bylo przerabiac miske, smok?
nie , miska i smok sa fabyrczne , zostały tylko do miski wbudowane przegrody
ddziaduch
Thu, 13 Dec 2012 - 10:19
A czemu nikt nie dłubie oryginalnego wankla ?
Kras
Thu, 13 Dec 2012 - 10:22
Bo to drogie i nieefektywne?
noorec
Thu, 13 Dec 2012 - 10:57
Aniolek chyba kiedys opisal swja nierowna walke z wanklem w tym aucie.. i ogolnie kazdy narzeka na nie trzymanie mocy, spalanie itp.
DCA
Thu, 13 Dec 2012 - 12:29
Piękny projekt! Moje marzenie...
Tak jak ktoś wspomniał pojawiają się RX8 z uszkodzonym silnikiem za 10000!
Marszczak
Thu, 13 Dec 2012 - 17:04
W marzeniach widzę siebie za kierownicą rx8.... Jedno pytanie - wynika z Twoich doświadczeń iż V6 np. Alfy 3.0 nie da rady wsadzić, a przynajmniej będzie ciężko?
adamac
Thu, 13 Dec 2012 - 17:53
A to k20 nie kręci się w lewą strone? Ta skrzynia z wankla nadaje się na przykład na zrobienie d-seri rwd?
hwojtek
Thu, 13 Dec 2012 - 18:23
Najrozsądniejszy projekt tego roku a przy okazji ładnie zrobiony i świetnie rozwojowy. Wielkie brawa.
mlody1921
Thu, 13 Dec 2012 - 20:50
Z wanklem z Rx-8 to nic sie zrobić nieda , ale można włożyć silnik z FD 13B, choć skoro wkłądają 1JZ,2jZ to chyba sie da bez wielkich rzeźb to i pewnie RB25det też a tu potencjału co nie miara
kremat0r
Thu, 13 Dec 2012 - 21:46
CYTAT(adamac @ Thu, 13 Dec 2012 - 17:53)
A to k20 nie kręci się w lewą strone? Ta skrzynia z wankla nadaje się na przykład na zrobienie d-seri rwd?
K seria kręci się normalnie w prawo. Pewnie jakby B też się kreciła w prawo, sądzę że była by zamiast K.
arexsewen
Sat, 15 Dec 2012 - 21:12
Może dowiemy się więcej szczegółów połączenia dwóch ECU? Te dwie chłodnice oleju,to chyba przyszłościowo. Zawsze chodził mi po głowie taki projekt ,ale okazuje się ,że można.THE BEST SWAP of 2012.
hayboss
Sat, 15 Dec 2012 - 21:41
mega sprawa kultowe auto o świetnej linii nadwozia i kultowy i bardzo rozwojowy silnik ...
BeeMiX
Sun, 16 Dec 2012 - 08:47
Czy jesteście w stanie podać wymiary od ściany grodziowej do magla ? Czy 3 tłokowy wankel ma prawo się zmieścić bez usuwania seryjnego magla ?
Gul
Sun, 16 Dec 2012 - 11:10
CYTAT(BeeMiX @ Sun, 16 Dec 2012 - 08:47)
3 tłokowy wankel
rotorowy, Wojtek, 3 rotorowy wankiel
mihas66
Mon, 17 Dec 2012 - 22:14
Dla mnie może być i 3 wróblowy pytanie od czego? jaki potencjał? jaka żywotność?
mlody1921
Mon, 17 Dec 2012 - 22:28
3 rotorowiec śmigał w Eunos Cosmo 90-95 silnik 20B, a 13b sa nawet na allegro, jest na forum mazdy biały rex 486 koni na HX50
Andrzej_K
Thu, 20 Dec 2012 - 19:03
Przema72, a nie myślałeś żeby zamiast uturbiania zrobic coś wtym stylu:
Imo do lekkiego RWD mechaniczna sprężarka będzie bradziej pasowała. Liniowy przyrost momentu + lepsza reakcja na gaz, w związku z czym auto powinno być jeszcze przyjemniejsze w prowadzeniu.
kuba_guzik110
Thu, 20 Dec 2012 - 20:16
hehe panie a ile taka zabawka kosztuje i druga sprawa weź to znajdz na rynku wturnym
jackkpl
Thu, 20 Dec 2012 - 21:40
CYTAT(Andrzej_K @ Thu, 20 Dec 2012 - 19:03)
Przema72, a nie myślałeś żeby zamiast uturbiania zrobic coś wtym stylu:
Imo do lekkiego RWD mechaniczna sprężarka będzie bradziej pasowała. Liniowy przyrost momentu + lepsza reakcja na gaz, w związku z czym auto powinno być jeszcze przyjemniejsze w prowadzeniu.
Akurat zeby miec trakcje, to trzeba miec plaski moment,a nie liniowy przyrost. Z takim wykresem jak z Twojego linka, jak auto raz zlapie poslizg, to im wyzej w obrotach , tym gorzej. Totalnie bez sensu charakterystyka.
piwo
Fri, 21 Dec 2012 - 09:56
ciekawe jak wyglada krzywa momentu na kolach po stratach rosnacych wraz z obrotami silnika. wtedy moze byc juz plasko.
Onyx
Fri, 21 Dec 2012 - 18:15
CYTAT(jackkpl @ Thu, 20 Dec 2012 - 21:40)
Akurat zeby miec trakcje, to trzeba miec plaski moment,a nie liniowy przyrost. Z takim wykresem jak z Twojego linka, jak auto raz zlapie poslizg, to im wyzej w obrotach , tym gorzej. Totalnie bez sensu charakterystyka.
Dlatego lepiej by było pójść w kompresor śrubowy niż odśrodkowy, np. gotowy kit JRSC Ja bym coś takiego widział zamiast turbo
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.