Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zawieszenie E30 Coupe do KJS
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
pitbull2000
Szukam perspektyw na zawieszenie w E30 do kjsów, chciałbym żeby było w miarę wysoko i twardo
Dobrze by było gdyby też wybierało w miarę nierówności na odcinkach zamiast radośnie podskakiwać.

Auto złożyłem ze 3 miesiące temu, kiedy je kupiłem siedział oryginalny 20 letni m technik i sprężyny -pińcet mm, auto ciągnęło się po ziemi.
Jako że wszystko zrobiłem w ciągu miesiąca musiałem trochę zaoszczędzić i kupiłem nowe MTS Technik o najmniejszym możliwym obniżeniu -40 bodajże.
Auto jest teraz odelżone, bez zapasu waży poniżej 1000kg.

Na tą chwilę wydaję mi się, że ma zbyt krótki skok i dobija niemiłosiernie bez specjalnego nadwyrężania:
Link do zdjęcia


Zastanawiam się nad takimi opcjami:
1. Aktualne amortyzatory + nowe seryjne spręzyny od wersji 6cyl(twardsze)
2. Aktualne amortyzatory + Eibach Pro Kit
3. Nowy Bilstein B6 + seryjne sprężyny z 4cyl, 6cyl lub Eibach.

Tylko nigdzie nie widziałem żadnych konkretnych informacji w tym temacie, wszędzie tylko info jaką glebę można zrobić.
Techno
to e30 jeździ na AST /podstawowy model/ ale to inna półka niż te o których wspominasz ...
http://www.youtube.com/watch?v=fY8JvDiQdlY
Don Pablo
IMO tylko Bilstein B8 i sprężyny obniżające ok. -30mm (ja mam Vogtland). MTS wywal jak najszybciej, nie poznasz auta. Mam też żółte Koni z regulacją i też są bardzo OK, ale wydają się jednak znacznie bardziej delikatne od Bilsteina, poza tym Bilsteina można regenerować i zmieniać charakterystykę w Zerkopolu.
pitbull2000
Akurat nie szukam zawiasu za 10 tyś, tak się jakoś złożyło smile.gif
O B8 też myślałem, wtedy eibach albo vogtland, o którym "słyszałem", że jest twardszy.
B8 jest wyraźnie twardszy od B6? Czy tylko krótszy?

Na tym AST to już na oko wygląda milej, u mnie tak to wygląda po przebiegu około 800km tego zawiasu:
http://www.youtube.com/watch?v=UCZxGeNik6I
Jak na morzu.

Pablo, masz w E30 te B8?


Don Pablo
B8 jest do obniżonego zawieszenia, B6 do serii. W E30 cabrio mam B8, w sedanie 2d - Koni sport. Na obu zawieszeniach jest nieco sztywniej, niż na M-Techniku (który wg mnie też jest przyjemny, ofc jeśli jest sprawny), ale świetnie wybiera dziury- na słabej nawierzcni można jechać z dużą prędkością i auto jedzie bardzo pewnie. Miałem okazję jechać E30 na nowych MTS i sprawa ma się tak- wlaściciel tego auta (bardzo sceptyczny do B8), po przejażdżce powiedział, że wie czemu kosztują tyle, ile kosztują i że jego zawieszenie to padaka. Żałował, że się przejechał moim autem, gdyż odebrało mu to sporo przyjemności z jazdy własnym BMW...
piechur
Krótko i konkretnie:
Bilstein ustawiony w zerkopolu na dziurawy asfalt + eibach do e30 320/325.
Na tył można wciąć bila z E36 - ma grubszą sztycę.
pitbull2000
Co do E36, z tego co widziałem jest słaba dostępność tylnych B8 do E30.
B8 na tył dedykowane do E36 podejdzie bez problemu do E30?
rychulja
CYTAT(pitbull2000 @ Fri, 30 Nov 2012 - 17:46) *
Co do E36, z tego co widziałem jest słaba dostępność tylnych B8 do E30.
B8 na tył dedykowane do E36 podejdzie bez problemu do E30?

Podejdzie ale będzie wysoko stała, poszukaj od compacta wtedy będzie malina. smile.gif
kompot
Co ma amor do wysokości? No chyba, że jeździłby na dobiciu.
rychulja
CYTAT(kompot @ Sun, 02 Dec 2012 - 00:05) *
Co ma amor do wysokości? No chyba, że jeździłby na dobiciu.


Chodzi mi właśnie mniej więcej o to że jak weźmie amor z e36 a da jeszcze springi obniżające i wyląduję to w e30 może amor nie pracować tak jak powinien pracować smile.gif bo oem e36 jest wyżej niź e30, Chyba że źle rozkminiam to niech mi ktoś wyprostuje rurę biggrin.gif
Baks
czy istnieje ekonomiczna wersja zawieszenia coilover na tył do e30? mam teraz u siebie ta technixa gwint dedykowany do e30 i po wyjęciu talerzy regulacji z tyłu i zostawieniu samej sprężyny mam wrażenie ze sprężynie zostaje max 1.5 cm na prace do odboju i wydaje mi sie zbyt miękkie, widziałem u znajomego własnie dość twardy zestaw z coiloverem na tyle ale ciężko znaleźc coś takiego do e30.
piechur
CYTAT(rychulja @ Sun, 02 Dec 2012 - 02:00) *
Chodzi mi właśnie mniej więcej o to że jak weźmie amor z e36 a da jeszcze springi obniżające i wyląduję to w e30 może amor nie pracować tak jak powinien pracować smile.gif bo oem e36 jest wyżej niź e30, Chyba że źle rozkminiam to niech mi ktoś wyprostuje rurę biggrin.gif


Nie stosujesz OEM, tylko oddajesz amory do zerko zeby ustawili do e30 pod opowiednią najwierzchnię i po temacie.
pitbull2000
To dalej widzę, że wiadomo będzie jak zrobię, a może ktoś ma doświadczenie większe ze sprężynami?
Co będzie twardsze od Eibacha? Apex, HR, Vogtland, KW, Lesjofors?
ziemczon
Podepnę się do tematu.

Jakie obniżenie w E30 318is jest najbardziej uniwersalne? Tylko chodzi mi o obniżenie liczone od seryjnego auta bez Mtech, które dają 20mm mniej.

Zastanawiam sie, czy zestaw B6 + springi Mtech bedzie dobry i na dziurwy i na asfalty, czy lepsze bedzie 35/35 albo 40/40.
kurczakteam
napisz mi na pw to ci pomoge z zawiasem

ja u siebie mam pare patentów ze szwecji i finlandii i daje rade wink.gif)

lukasz22r
Na dziurawy asfalt polecam swoje zawieszenie. Tył cały na poliuretanach olkusz, skrzynia i silnik nowe seryjne poduszki (na poli. jest mega twardo, ale są wibracje), przód tuleje acentryczne m3, na tyle mam stabilizator hartge 18mm, ale materiał dużo twardszy od seryjnego bmw z touringa, amory seria sachs, spreżyny seria 4cyl. Zawieszenie tanie i dobre. Auto jest sztywne, stoi wysoko i trzyma się drogi, powyżej 130 jest bardzo przewidywalne i nie odbija jak piłka. 10tys. km przejechane i jestem zadowolony.
pocisk997
(sorki, że skopiowałem odpowiedź z sąsiedniego wątku, ale jest taka sama)

Ja mam w e30, ale BILSTEIN b8 sprint z e36 m3 na tyle (bardzo gruby amor), skrócony i utwardzony na beton w Zerkopolu do tego stopnia , że poduszki gumowe lemfordera wytrzymywały maksymalnie miesiąc do czasu założenia poliuretanowych, jeżdżę nim głównie po streecie w bardzo dziurawym mieście, gdzie dziur w asfalcie więcej , niż w serze szwajcarskim, nie wspomne już o łatach wystajacych z jezdni po kilka cm jak krawężniki. Amortyzator jak pracował rok temu, tak pracuje dziś, nigdy nie kupie innego zawiasu niż BILSTEIN, bo jest nie do zajechania, amortyzatorów nie da się wylać, a pracują dokładnie tak jak chce, mimo, że nie mają regulacji tłumienia.

Na przodzie mam grubą lagę b6 z e30 też skróconą i utwardzoną w Zerkopolu, przez gościa który od zawsze zajmował się moimi BILSTEINAMI , jeżdżę na nich już prawie 4 lata, na glebie -75/40 (kupiłem jako stare zużyte) i działają perfekcyjnie po dziś dzień, a łomot na dziurach dostają codziennie.

KUPUJ BILSTEIN'y bo to najlepszy wybór. Na tył koniecznie b8 sprint na grubym tłoku, bo jest bardzo wytrzymały i zrobiony raz nie wymaga późniejszego serwisu. Na tor też idealny.

Jakbyś chciał pomocy w regeneracji, utwardzaniu itp Bilków , to odezwij się na PW.
tarrox
CYTAT(pocisk997 @ Tue, 22 Jan 2013 - 17:38) *
(sorki, że skopiowałem odpowiedź z sąsiedniego wątku, ale jest taka sama)

Ja mam w e30, ale BILSTEIN b8 sprint z e36 m3 na tyle (bardzo gruby amor), skrócony i utwardzony na beton w Zerkopolu do tego stopnia , że poduszki gumowe lemfordera wytrzymywały maksymalnie miesiąc do czasu założenia poliuretanowych, jeżdżę nim głównie po streecie w bardzo dziurawym mieście, gdzie dziur w asfalcie więcej , niż w serze szwajcarskim, nie wspomne już o łatach wystajacych z jezdni po kilka cm jak krawężniki. Amortyzator jak pracował rok temu, tak pracuje dziś, nigdy nie kupie innego zawiasu niż BILSTEIN, bo jest nie do zajechania, amortyzatorów nie da się wylać, a pracują dokładnie tak jak chce, mimo, że nie mają regulacji tłumienia.

Na przodzie mam grubą lagę b6 z e30 też skróconą i utwardzoną w Zerkopolu, przez gościa który od zawsze zajmował się moimi BILSTEINAMI , jeżdżę na nich już prawie 4 lata, na glebie -75/40 (kupiłem jako stare zużyte) i działają perfekcyjnie po dziś dzień, a łomot na dziurach dostają codziennie.

KUPUJ BILSTEIN'y bo to najlepszy wybór. Na tył koniecznie b8 sprint na grubym tłoku, bo jest bardzo wytrzymały i zrobiony raz nie wymaga późniejszego serwisu. Na tor też idealny.

Jakbyś chciał pomocy w regeneracji, utwardzaniu itp Bilków , to odezwij się na PW.


Cześć,

Jaki był powód wrzucania na przód skróconych b6 zamiast b8 na grubej ladze?
Miałeś po prostu takie i założyłeś czy też coś się za tym kryje? smile.gif

Pozdrawiam
pocisk997
W e30 z przodu b6 i b8 to ten sam amor tylko o innych ustawieniach. Możesz w Zerkopolu z b6 na grubej ladze zrobić b8 zmieniając jego ustawienia.

Pozdro!
kml89
Witam Panów,
Trochę odświeżę temat. Zaczynam przygotowywać moją e30 do kjs'ów. Na chwile obecną od kupna samochodu jest gwint TA technic i całość na poliuretanie. Nie spisuje się to dobrze, na idealnie płaskim asfalcie jest ok, ale jakakolwiek nierówność to dramat. Będą zmiany i właśnie, z tego co się naczytałem to najlepiej Bilstein b8 i strojenie w Zerkopolu... tylko.

Oprócz startów w KJSach często na nierównym i dziurawym asfalcie będą też SuperOesy i tory na idealnym gładkim asfalcie, na pewno będę jeździł też na treningi gdzieś na lotniska by się szkolić. Oprócz tego na pewno będę śmigał po ulicach by się nacieszyć samochodem. A więc e30 będzie miała bardzo różne środowisko.

Pytanie czy raz zestrojone zawieszenie będzie na tyle uniwersalne i czy samochód nie będzie stał wysoko jak "koza" by ogarnąć to wszystko? Trochę mnie niepokoi brak regulacji wysokości którą można sobie samemu ustawić według uznania.
Czy są może jakieś alternatywy? Może jakiś gwint który oprócz ustawień wysokości ma też regulacje twardości? Czy po prostu wydziwiam i moje obawy są nad wyraz przesadzone? smile.gif

Będzie wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam,
Kamil
SAS Parts
Za dużo chcesz na raz. Żeby wybierał ale żeby nie była koza, żeby na płaskim jechał jak po szynach, ale też w mieście będzie jeździł więc i żeby komfort był smile.gif

Zrób B8 na dziurawy asfalt, zapomnij o glebie większej jak -30mm a na asfalty zakładaj jakieś mega sztywne stabilizatory. Powinno być w miarę uniwersalnie dobrze i rozsądnie cenowo.

Ewentualnie konwersja na 5 śrub, gwint ISC kilka kompletów sprężyn (rózne twardości i długości) i masz jeszcze regulację tłumienia, wysokości poprzez zmianę długości kolumny, napięcia wstępnego sprężyny - i możesz się bawić. Tył koniecznie trzeba wtedy postawić na kolumnie (spręzynę wyjąć znad wahacza a zastąpić amortyzatorem ze sprężyną na nim). I wtedy możesz w jeden dzień sobie zrobić setup na szutry, w inny dzień setup na poznań, a w międzyczasie ustawić na dojazd do pracy smile.gif
kml89
Jest jakaś myśl. Sprostuje tylko, że nie chce mieć komfortu. Może źle to napisałem o jeździe po ulicy (chodzi o niedzielny wieczór wink.gif ). To jest samochód tylko i wyłącznie do zabawy (innym jeżdżę na co dzień). 0% komfortu, 100% zabawy i satysfakcji. W środku jest tylko kierownica i fotele, z tyłu klatka.

Fakt, że dużo chce naraz dlatego myślałem na początku o gwincie z regulacją twardości ale mało opinii słyszałem na ten temat od ludzi którzy by testowali / mieli coś takiego w e30.

ps: mocowanie kół 5x120 jest już zrobione

SAS Parts
Jak masz po konwersji to idź w ISC i masz problem z głowy.

Ale to tylko e30 więc przy "betonie" pamiętaj że pęka w różnych dziwnych miejscach smile.gif Dobrze jest rozbudować klatkę i do przodu.
m52owner
Odgrzewam.Auto e30
Opcje są dwie.Albo komplet amortyzatoròw koni sport albo komplet bilstein b6 (seryjne bez utwardzania itd.,opcja utwardzania w zerkopolu także odpada ze względu na ograniczony budżet)Oba zestawy cenowo wychodzą tak samo,sprężyny jakie posiadam to Eibach Pro kit -20mm.Auta nie używam w sporcie ale jeżdżę raczej dynamicznie i lubię sobie ostrzej polatać po zakrętach.Chciałbym aby auto się dobrze prowadziło bo obecny MTS zabiera frajdę z jazdy.Bilstein wiedomo,opinje dobre a o koni praktycznie brak.Koni podobnie jak bilstein także można zregenerować więc te argumenty pomińmy.Bardziej chodzi o wybieranie nieròwności.Co wybrać?Są tu jacyś użytkownicy koni sport?
yarbin
Miałem Koni Sport w E36 i byłem mega zadowolony, dobry komfort pomimo sporego obniżenia i samochód jechał jak po szynach.
SAS Parts
Koni sport do tego mają regulację tłumienia, Bilsteiny nie mają. Brałbym Koni.
m52owner
Ok,już wiem czego szukać.A tak przy okazji to ilu stopniowa jast ta regulacja?I jak ustawić na początek aby milion razy nie wyciągać i nie przestawiać?Bo wiem że max beton nie nadaje się do codziennej jazdy.
SAS Parts
Akurat KONI SPORT ma regulację bez demontażu. Podnosisz maskę i od góry powinny mieć pokrętła w tłoczysku.
m52owner
Przòd może i tak ale tył napewno nie.
gulba
Koni trzeba wymontować wcisnąć tłoczysko do końca i kręcić, na dnie jest zawór regulacji.
kml89
Witam,
Odgrzebie jeszcze raz temat. Zdecydowałem się w końcu na Bilstein B6/B8 lecz jest pewien problem.
Aktualnie w e30 z przodu znajduje się zwrotnica i gwint od e36. Chciałbym przejść na na Bilstein (też z e36) i tu pytanie.
W przypadku gwintu sprężyna jest wąska (o małej średnicy), czy po założeniu Bilsteina od e36 i szerszej sprężyny np. Eibach Pro Kit zmieści się ona bez problemu w e30? Ktoś zakładał?

Czy jeśli się nie zmieści czy można założyć amortyzator od e36 a sprężynę dedykowaną do e30?

Będę wdzięczny za pomoc
Maciu$
Nie mieści się set ze sprężyną z e36, ja miałem u siebie zestaw: Bilstein z e36, sprężyna z e30 + górne mocowanie też z e30.
kml89
Dzięki za info, rozumie że sprężyna haczyła czy gdzieś indziej ocierało? U mnie jest troszkę więcej miejsca bo mam poszerzenia dość spore i dystans chyba z 30 albo 40mm. Myślisz że w tym wypadku wejdzie ze sprężyną od e36 Eibach pro kit?



Maciu$
Nie pamiętam dokładnie, to było z 4 lata temu wink.gif wydaje mi się, że na springu z e36 haczyło o kielich.
kml89
Maciu$ dzięki, faktycznie pożyczyłem kolumnę od e36 i górne mocowanie jest inne. Powiedz mi stosowałeś u siebie cambery czy nie? I jeszcze jedna gorąca prośba. Czy masz może zdjęcia Twojej e30 na tym zawieszeniu. Jestem ciekaw czy nie było zbyt nisko czy zbyt wysoko jak do KJSów. Jak Twoim zdaniem?

Troszkę obawiam się braku regulacji wysokości. Rozważałem również Bilsteina b14 albo kw v2 ale opinie są podzielone co do tych zawieszeń w kjsach :/
Maciu$



Drugie foto gdzieś przy prędkości 160-180km/h więc trochę bardziej się e30 przysiadło.
W e30 zestaw Bilstein/H&R spokojnie dawał radę. U siebie miałem B8kę do e36 + mtechnik B6 z tyłu. Na płaskim taki zestaw dobrze się sprawdzał nawet na dziurawej Litwie, największym minusem w e30 jest sama konstrukcja tylnego zawieszenia. W e36 mam bardzo zbliżony setup (is pod maską, B8 przód+ sprężyna H&Ra -60 z 6cyl, acentryk góra + dół, z tyłu B6 z custom nastawem+skrócone, sprężyny H&Ra z E30 + stabilizatory Eibacha) i w tych samych warunkach na Litwie, gdzie w E30 działo się dużo, to w e36 z krótkim napędem było dużo "nudniej". W sumie w BMW nie jeździłem na innym zawieszeniu niż Bilstein z rożnymi kombinacjami sprężyn, więc ciężko mi się wypowiadać. W Subaru mam B16 + stabilizatory Eibacha i zawieszenie pod względem pracy i tłumienia ogarnia temat dużo lepiej niż kierowca. laugh.gif Nie lubię betonowych zawieszeń nie wybierających dziur i w moim przypadku B16 sprawdza się perfekcyjnie, nie wiem czy jeżdżąc amatorsko po płaskim chciałbym mieć na ten moment inny zawias.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.