Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 1.8 TFSI 120 KM - czy można podnieść moc?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
Frolik
Mam pytanie jak w temacie: czy można podnieść moc tanio i bezproblemowo w Audi A4b8 1.8 TFSI 120 KM ?

Co to za silnik? Czy jest to ten sam silnik co 1.8 160 koni z obniżoną mocą tylko elektronicznie?

jaka jest jego trwałość? czy ma wrodzone wady jak wiele dzisiejszych silników turbo?

freestyler
CYTAT(Frolik @ Tue, 06 Nov 2012 - 12:26) *
Mam pytanie jak w temacie: czy można podnieść moc tanio i bezproblemowo w Audi A4b8 1.8 TFSI 120 KM ?

Co to za silnik? Czy jest to ten sam silnik co 1.8 160 koni z obniżoną mocą tylko elektronicznie?

jaka jest jego trwałość? czy ma wrodzone wady jak wiele dzisiejszych silników turbo?



tak ten sam silnik

samym programem o 100km da sei podniesc smile.gif

tylko chipowac:)

Frolik
100 KM samym programem to grubo.

Ale jest jeden minus, ktory już zauwazyłem . W a4b8 ten silnik nie ma bagnetu do oleju. Troche dziwny pomysł jak na olejożerny silnik.

W Octavii też tak jest?
mgtan
z toą olejozernością to piękny mit... to nei jest 2.0 TFSI 180km co pija ile chce (i to niektóre).

1,8 jest normlanym silnikiem. Zablokowany elektornicznie soft. Bagnet możesz kupić serwisowy i bedizesz miał go.
michalekvrs
2.0 TFSI 180KM - nie było takich
Frolik
Są, są takie, chocby w A4b8. Czy w innych modelach to nie wiem.
kris309
CYTAT(michalekvrs @ Tue, 06 Nov 2012 - 18:20) *
2.0 TFSI 180KM - nie było takich


Owszem:

2,0TFSI 180KM
mgtan
2.0 TFSI 180KM to są właśnie te które mają najwięcej problemów... mowa o pierwszych rocznikacjh. Problem ten dotyczyl równiez wersji 211KM... obecnie od 2012 problemy te zostały podobno rozwiązane bo były modyfikacje silników.
kompot
CYTAT(mgtan @ Tue, 06 Nov 2012 - 17:44) *
z toą olejozernością to piękny mit... to nei jest 2.0 TFSI 180km co pija ile chce (i to niektóre).

1,8 jest normlanym silnikiem. Zablokowany elektornicznie soft. Bagnet możesz kupić serwisowy i bedizesz miał go.

Pracowałem wtedy w ASO Audi, więc mitem to to raczej nie jest.
mgtan
CYTAT(kompot @ Tue, 06 Nov 2012 - 22:24) *
Pracowałem wtedy w ASO Audi, więc mitem to to raczej nie jest.


i było tak samo jak z 2.0 TFSI? czy może jednak skala zjawiska nie była aż tak duża w porównaniu do właśnie 2.0.
Nie było przypadkiem tak że problemy byłu z wersjami 160 a nie 170?
michalekvrs
OK mój błąd
bvw08
Silnik 1.8 120km to wersja na rynek niemiecki, gdzie stawka ubezpieczenia nie jest liczona od pojemności tylko od mocy i chyba ma inną turbinę gdzie softy widziałem max 200km
kompot
CYTAT(mgtan @ Tue, 06 Nov 2012 - 22:55) *
i było tak samo jak z 2.0 TFSI? czy może jednak skala zjawiska nie była aż tak duża w porównaniu do właśnie 2.0.
Nie było przypadkiem tak że problemy byłu z wersjami 160 a nie 170?

Mówię o CDHB 160KM. Z 2.0 TFSI 200 z tego co pamiętam nie było tego problemów i w ogóle był to chyba najbardziej chwalony przez mechaników silnik.
mgtan
ehs..kompot mylisz chyba generacje.
A4 b8 to było już 2.0 180KM i 211... 200KM się skończyło na b7.
1.8 w b8 były 120 160 i 170 a polifcie b8 zostało 120 i 170.
kompot
CYTAT(mgtan @ Wed, 07 Nov 2012 - 19:37) *
ehs..kompot mylisz chyba generacje.
A4 b8 to było już 2.0 180KM i 211... 200KM się skończyło na b7.
1.8 w b8 były 120 160 i 170 a polifcie b8 zostało 120 i 170.

Nic nie pomyliłem, tylko wydawało mi się, że Ty lub ktoś inny pisał o wersji 200KM, a odpisywałem na szybko i dotyczyło to starych 2.0T.
Ale nie ma to wielkiego znaczenia bo gdy tam pracowałem, B8 to był świeży model i przypominam sobie picie oleju tylko w 1,8TFSI. Czyli prawdopodobnie problem ten nie dotczyył serwisowanych przez nas młodych sztuk. Tyle wiem i pamiętam na ten temat smile.gif
marlad
Jesli i ja mogę to trzy grosze dorzucę od siebie .
Te 160 km wersje 1.8 tfsi idą wszystkie na 210 bez gadania.
120 to zblokowowana 160 , m.in na zapłonie , oraz np. na limiterze doładowania

Po testach i zlogowaniu wszystkich parametrów mających związek z bezpieczeństwem jednostki napędowej mozna stwierdzic ,że 210 km dla silnika 1.8 120 km jest bezpieczna mocą.

Tutaj filmik z hamowania po ostatecznym modzie na 212 km

Chip tuning 1.8 Tfsi 120 film z pomiaru mocy wraz z wykresem

załączam tez wykres ( było gorąco i cięło go jak sk...syn)
GREGOR10
Ja po czyszczeniu dolotu na bezpiecznych nastawach osiągam w tych motorach 1.8TSI 120KM bez problemu 220KM 303NM na Pb98
Dolot było niezle przysyfiony zresztą widać na wykresach ile zabrał syf przed czyszczeniem a jakiego bonusa dostało po czyszczeniu. Po modzie to rakieta w stosunku do serii +100KM smile.gif
http://gregor10.pl/audi-a4-b8-1-8tfsi-caba...km-220km-304nm/

Przed czyszczeniem / po czyszczeniu smile.gif





Po modzie
Fawor
czyli których motorów 1.8tsi nie dotyczy spalanie oleju?
koziol1172
Ja serwisie 1.8 cabb i zero poboru, 70 tys km, wymiana co 10 -13 tys i za każdym razem pytam o pobor, ori przebieg aktualnie koło 150 tys
Fawor
Jeszcze raz podbije temat, żeby wysunąc ogólne podsumowanie nie zakładac nowego: motory CABA i CABB sa już wyleczone z problemów olejożerności w porównaniu do CHDA i CHDB? Rozrząd również? Oczywiście mówię o motorach użytkowanych w prawidłowy sposób itp itd. Kompot, Gregor, Marlad, CSy? smile.gif pomożecie?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.