Frolik
Tue, 06 Nov 2012 - 12:26
Mam pytanie jak w temacie: czy można podnieść moc tanio i bezproblemowo w Audi A4b8 1.8 TFSI 120 KM ?
Co to za silnik? Czy jest to ten sam silnik co 1.8 160 koni z obniżoną mocą tylko elektronicznie?
jaka jest jego trwałość? czy ma wrodzone wady jak wiele dzisiejszych silników turbo?
freestyler
Tue, 06 Nov 2012 - 14:16
CYTAT(Frolik @ Tue, 06 Nov 2012 - 12:26)
Mam pytanie jak w temacie: czy można podnieść moc tanio i bezproblemowo w Audi A4b8 1.8 TFSI 120 KM ?
Co to za silnik? Czy jest to ten sam silnik co 1.8 160 koni z obniżoną mocą tylko elektronicznie?
jaka jest jego trwałość? czy ma wrodzone wady jak wiele dzisiejszych silników turbo?
tak ten sam silnik
samym programem o 100km da sei podniesc
tylko chipowac:)
Frolik
Tue, 06 Nov 2012 - 14:55
100 KM samym programem to grubo.
Ale jest jeden minus, ktory już zauwazyłem . W a4b8 ten silnik nie ma bagnetu do oleju. Troche dziwny pomysł jak na olejożerny silnik.
W Octavii też tak jest?
mgtan
Tue, 06 Nov 2012 - 17:44
z toą olejozernością to piękny mit... to nei jest 2.0 TFSI 180km co pija ile chce (i to niektóre).
1,8 jest normlanym silnikiem. Zablokowany elektornicznie soft. Bagnet możesz kupić serwisowy i bedizesz miał go.
michalekvrs
Tue, 06 Nov 2012 - 18:20
2.0 TFSI 180KM - nie było takich
Frolik
Tue, 06 Nov 2012 - 18:51
Są, są takie, chocby w A4b8. Czy w innych modelach to nie wiem.
kris309
Tue, 06 Nov 2012 - 18:53
CYTAT(michalekvrs @ Tue, 06 Nov 2012 - 18:20)
2.0 TFSI 180KM - nie było takich
Owszem:
2,0TFSI 180KM
mgtan
Tue, 06 Nov 2012 - 20:56
2.0 TFSI 180KM to są właśnie te które mają najwięcej problemów... mowa o pierwszych rocznikacjh. Problem ten dotyczyl równiez wersji 211KM... obecnie od 2012 problemy te zostały podobno rozwiązane bo były modyfikacje silników.
kompot
Tue, 06 Nov 2012 - 22:24
CYTAT(mgtan @ Tue, 06 Nov 2012 - 17:44)
z toą olejozernością to piękny mit... to nei jest 2.0 TFSI 180km co pija ile chce (i to niektóre).
1,8 jest normlanym silnikiem. Zablokowany elektornicznie soft. Bagnet możesz kupić serwisowy i bedizesz miał go.
Pracowałem wtedy w ASO Audi, więc mitem to to raczej nie jest.
mgtan
Tue, 06 Nov 2012 - 22:55
CYTAT(kompot @ Tue, 06 Nov 2012 - 22:24)
Pracowałem wtedy w ASO Audi, więc mitem to to raczej nie jest.
i było tak samo jak z 2.0 TFSI? czy może jednak skala zjawiska nie była aż tak duża w porównaniu do właśnie 2.0.
Nie było przypadkiem tak że problemy byłu z wersjami 160 a nie 170?
michalekvrs
Tue, 06 Nov 2012 - 22:57
OK mój błąd
bvw08
Wed, 07 Nov 2012 - 12:32
Silnik 1.8 120km to wersja na rynek niemiecki, gdzie stawka ubezpieczenia nie jest liczona od pojemności tylko od mocy i chyba ma inną turbinę gdzie softy widziałem max 200km
kompot
Wed, 07 Nov 2012 - 15:33
CYTAT(mgtan @ Tue, 06 Nov 2012 - 22:55)
i było tak samo jak z 2.0 TFSI? czy może jednak skala zjawiska nie była aż tak duża w porównaniu do właśnie 2.0.
Nie było przypadkiem tak że problemy byłu z wersjami 160 a nie 170?
Mówię o CDHB 160KM. Z 2.0 TFSI 200 z tego co pamiętam nie było tego problemów i w ogóle był to chyba najbardziej chwalony przez mechaników silnik.
mgtan
Wed, 07 Nov 2012 - 19:37
ehs..kompot mylisz chyba generacje.
A4 b8 to było już 2.0 180KM i 211... 200KM się skończyło na b7.
1.8 w b8 były 120 160 i 170 a polifcie b8 zostało 120 i 170.
kompot
Wed, 07 Nov 2012 - 20:10
CYTAT(mgtan @ Wed, 07 Nov 2012 - 19:37)
ehs..kompot mylisz chyba generacje.
A4 b8 to było już 2.0 180KM i 211... 200KM się skończyło na b7.
1.8 w b8 były 120 160 i 170 a polifcie b8 zostało 120 i 170.
Nic nie pomyliłem, tylko wydawało mi się, że Ty lub ktoś inny pisał o wersji 200KM, a odpisywałem na szybko i dotyczyło to starych 2.0T.
Ale nie ma to wielkiego znaczenia bo gdy tam pracowałem, B8 to był świeży model i przypominam sobie picie oleju tylko w 1,8TFSI. Czyli prawdopodobnie problem ten nie dotczyył serwisowanych przez nas młodych sztuk. Tyle wiem i pamiętam na ten temat
marlad
Sat, 01 Oct 2016 - 00:08
Jesli i ja mogę to trzy grosze dorzucę od siebie .
Te 160 km wersje 1.8 tfsi idą wszystkie na 210 bez gadania.
120 to zblokowowana 160 , m.in na zapłonie , oraz np. na limiterze doładowania
Po testach i zlogowaniu wszystkich parametrów mających związek z bezpieczeństwem jednostki napędowej mozna stwierdzic ,że 210 km dla silnika 1.8 120 km jest bezpieczna mocą.
Tutaj filmik z hamowania po ostatecznym modzie na 212 km
Chip tuning 1.8 Tfsi 120 film z pomiaru mocy wraz z wykresemzałączam tez wykres ( było gorąco i cięło go jak sk...syn)
GREGOR10
Sat, 01 Oct 2016 - 00:19
Ja po czyszczeniu dolotu na bezpiecznych nastawach osiągam w tych motorach 1.8TSI 120KM bez problemu 220KM 303NM na Pb98
Dolot było niezle przysyfiony zresztą widać na wykresach ile zabrał syf przed czyszczeniem a jakiego bonusa dostało po czyszczeniu. Po modzie to rakieta w stosunku do serii +100KM
http://gregor10.pl/audi-a4-b8-1-8tfsi-caba...km-220km-304nm/Przed czyszczeniem / po czyszczeniu
Po modzie
Fawor
Sun, 02 Oct 2016 - 00:08
czyli których motorów 1.8tsi nie dotyczy spalanie oleju?
koziol1172
Sun, 02 Oct 2016 - 07:15
Ja serwisie 1.8 cabb i zero poboru, 70 tys km, wymiana co 10 -13 tys i za każdym razem pytam o pobor, ori przebieg aktualnie koło 150 tys
Fawor
Thu, 24 Aug 2017 - 13:01
Jeszcze raz podbije temat, żeby wysunąc ogólne podsumowanie nie zakładac nowego: motory CABA i CABB sa już wyleczone z problemów olejożerności w porównaniu do CHDA i CHDB? Rozrząd również? Oczywiście mówię o motorach użytkowanych w prawidłowy sposób itp itd. Kompot, Gregor, Marlad, CSy?
pomożecie?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.